از بحث ادبی اون میگذرم اما به همین کفایت می کنم که کلمه ولی و اما برای آوردن تناقض یا استثنا از جمله قبل له کار برده میشن و اگه شما متن رو درست بخونید که معلومه خواندن متن شما به چه گونه است، گفته "از آن خدای تعالی می باشد ولی ذات مقدس و بی نهایت او برای ما حسا و خیالا و عقلا قابل درک نیست" یعنی در کیش آیین بت پرستی قائلند به اینکه همه چیز از آن خدای متعال است ولی...! از طریقه خواندن این متن کوتاه وایراد گرفتن شما، متوجه شدم که قرآن رو هم به چه شکل می خونید.
در مورد پاداش هم، پاداش اصلی و مهم ترین پاداشی که یکتا پرستان به دنبال آن هستند، رضای پروردگارشان و رسیدن به مقام همنشینی با اوست. البته خوب، آدمی طمعکار هم هست. شاید خیلی ها مثل شما درکی از همنشینی و مقام قرب الی الله نداشته باشند. اینها را باید چکار کرد؟ خداوند اینها را از طریق برشمردن نعمت های اخروی به سمت خودش جلب میکنه. چیز بدی هم که عرضه نمیکنه. نمونه بهتر نعمت های این دنیاست.
غلمان رو که به شما نمیدن که، غلمان نصیب زنان بهشتی میشه و
حوری هم نصیب مردان بهشتی. گفته هم میشه که اگه زن و شوهر با ایمان هر دو به بهشت بروند، در آن دنیا نیز به هم ملحق می شوند.
"وانگهی، غِلْمان، خادمان و ساقیان بهشتی، اگر ایمانشان از انسانهای بهشتی بالاتر باشد، خود باید پذیرایی شوند، نه این که از دیگران پذیرایی کنند.( ر.ک: تفسیر نمون، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج 23، ص 184، ج 1، ص 174، دارالکتب الاسلامیة / پیام قرآن، همان، ج 6، ص 267، دارالکتب الاسلامیة / معارف قرآن، استاد محمد تقی مصباح یزدی، ص 372، نشر مؤسسة در راه حق. )"
در مورد زمان پیامبر هم که گفتید، زمان پیامبر کف خانه ها را با حصیر فرض می کردند نه با پشم و الیاف شیمیایی. اگر کسی کف خانه اش را حصیر بیندازد، دیگر به مهر احتیاج ندارد. کسانی که حج مشرف شده اند، سجاده هایی به ایشان داده شده که به جای مهر، حصیر دوخته شده، طبق سنت پیامبر. حالا اگر کسی کف خونه اش رو حصیر نکرد، فرش کرد، گفته میشه که بنا به آیاتی که در منبع قبلی که ذکر کردم، گفته شده و با توجه به اینکه پیامبر بر خاک و حصیر نماز می خوانده، می توان بر مشتی خاک سجده کرد. حالا برای راحتی کار اون مشتی خاک رو فشرده می کنیم به شکل مهر در میاریم.
در مورد حج هم چون بحث خیلی طولانیه و بسیاری از فلسفه تعمال حج رو عقل آدمی قادر به درک اون نیست، باز نمی کنم اما در اسلام گفته شده بر اصول بحث کنید و فروع رو بپذیرید. ما اصل رو قبول کردیم که خدا و جهان دیگر و پیامبر وجود دارند و حالا حج رو انجام میدیم برای رضای همون خدا، نه برای پرستش یه خانه سنگی. کعبه یه نماده، یکی میره حج به خانه سلام میکنه، یکی میره به صاحب خانه سلام میکنه. بگذریم، شما الف رو قبول نداری من بیام یاء رو به شما بگم!
در مورد پاداش هم، پاداش اصلی و مهم ترین پاداشی که یکتا پرستان به دنبال آن هستند، رضای پروردگارشان و رسیدن به مقام همنشینی با اوست. البته خوب، آدمی طمعکار هم هست. شاید خیلی ها مثل شما درکی از همنشینی و مقام قرب الی الله نداشته باشند. اینها را باید چکار کرد؟ خداوند اینها را از طریق برشمردن نعمت های اخروی به سمت خودش جلب میکنه. چیز بدی هم که عرضه نمیکنه. نمونه بهتر نعمت های این دنیاست.
غلمان رو که به شما نمیدن که، غلمان نصیب زنان بهشتی میشه و
حوری هم نصیب مردان بهشتی. گفته هم میشه که اگه زن و شوهر با ایمان هر دو به بهشت بروند، در آن دنیا نیز به هم ملحق می شوند.
"وانگهی، غِلْمان، خادمان و ساقیان بهشتی، اگر ایمانشان از انسانهای بهشتی بالاتر باشد، خود باید پذیرایی شوند، نه این که از دیگران پذیرایی کنند.( ر.ک: تفسیر نمون، آیت اللّه مکارم شیرازی و دیگران، ج 23، ص 184، ج 1، ص 174، دارالکتب الاسلامیة / پیام قرآن، همان، ج 6، ص 267، دارالکتب الاسلامیة / معارف قرآن، استاد محمد تقی مصباح یزدی، ص 372، نشر مؤسسة در راه حق. )"
در مورد زمان پیامبر هم که گفتید، زمان پیامبر کف خانه ها را با حصیر فرض می کردند نه با پشم و الیاف شیمیایی. اگر کسی کف خانه اش را حصیر بیندازد، دیگر به مهر احتیاج ندارد. کسانی که حج مشرف شده اند، سجاده هایی به ایشان داده شده که به جای مهر، حصیر دوخته شده، طبق سنت پیامبر. حالا اگر کسی کف خونه اش رو حصیر نکرد، فرش کرد، گفته میشه که بنا به آیاتی که در منبع قبلی که ذکر کردم، گفته شده و با توجه به اینکه پیامبر بر خاک و حصیر نماز می خوانده، می توان بر مشتی خاک سجده کرد. حالا برای راحتی کار اون مشتی خاک رو فشرده می کنیم به شکل مهر در میاریم.
در مورد حج هم چون بحث خیلی طولانیه و بسیاری از فلسفه تعمال حج رو عقل آدمی قادر به درک اون نیست، باز نمی کنم اما در اسلام گفته شده بر اصول بحث کنید و فروع رو بپذیرید. ما اصل رو قبول کردیم که خدا و جهان دیگر و پیامبر وجود دارند و حالا حج رو انجام میدیم برای رضای همون خدا، نه برای پرستش یه خانه سنگی. کعبه یه نماده، یکی میره حج به خانه سلام میکنه، یکی میره به صاحب خانه سلام میکنه. بگذریم، شما الف رو قبول نداری من بیام یاء رو به شما بگم!
جمله شما دو بخش داشت در بخش اول بت پرستان را تشریح نمودید و در بخش دوم با واژه ولی آغاز نمودید که به مفهوم نظر یکتا پرستان است حال اگر ار استدلال خود پشیمان هستید مهم نیست از ان می گذرم:
اما در مورد بت پرستی مسلمین چه شیعه چه سنی شکی در ان نیست وقتی گرد خانه ای بنام خانه خدا میگردید و اعمال همان بت پرستان را قبل از فتح مکه انجام می دهید با این تفاوت که قبلا در ان چند تا مجسمه بوده و حالا پر از خالیست هیچ فرقی در اصل و ریشه ندارد و در مورد استدلال شما برای سجده بر مهر باید عرض کنم شیعیان حتی بر خلاف سنت پیامبر عمل میکنند چرا که آنچه امروز با دلایلی که آوردید اگر درست باشد چگونه است که قبلا به عقل پیامبر نرسید تا سر بر مهر گذارد و مثل اهل تسنتن عمل ننماید؟!!!شیعیان خود را اهل سنت می دانند ولی حتی سنت پیامبر را هم تغییر می دهند.
و اما در مورد استدلالتان از جهان آخرت که انرا از زبان امام علی نقل نمودید بفرمایید پاداش اونهایی که خدا ترس میشوند در اون دنیا چیست ؟
زن و حوری
قلمان
نهر اب و شراب
زنان نار پستان "عین جمله قرانی است "
یعنی برای این چیزا خدا پرست شدید ؟ بخاطر این چیزا سر بر مهر میگذارید؟ اگر پاداش دیگری هم در کار است بفرمایید تا با شما همراه شوم!!!!
خرد نگهدارتان