تصویب قاطعانه لایحه چن همسری برتمام زنان و دختران ایران زمین مبارک

Erfan_K

عضو جدید
کاربر ممتاز
  • Like
واکنش ها: k2_h

devil may cry

عضو جدید
اولا 11 تاس . 40 تا از کجا آوردین . ثانیا ایشون تا زمان فوت همسر اولشون با هیچ زنی ازدواج نکرد. منظورم خدیجه هست. ثالثا یه سوال از شما: نمیدونم چند سالتونه ولی اگه شما 25 سال داشتین و در بهترین شرایط روحی و جسمی بودین آیا حاضر میشدین با یه زن 40 ساله که قبلا 2 تا شوهر کرده ازدواج کنین ؟
:surprised:عزیزم زیر 20 تاس،دیگه عمرا به 40 تا برسه . بعدش همشون دلیل داشته . شما نمیتونید پیامبر یه دینو با مردان عادی مقایسه کنید . حالا اسلام نه مسیحیت ، مگه شما میتونید بگین چون میگن مسیح ازدواج نکرده مردان مسیحی نباید ازدواج کنن؟

در اینكه پیامبر (ص) با چه تعداد از زنان ازدواج‌ كرد اختلاف هست كه بین 13 تا 23 همسر برای آن حضرت ذكر می‌كنند كه برخی را پس از مدتی و برخی را بدون عمل زناشوئی طلاق دادند و برخی از آن‌ها در دوره حیات پیامبر (ص) از دنیا رفتند آنچه كه مسلم است حضرت پیامبر (ص) هنگام رحلت نُه همسر در حبالۀ نكاح داشتند. همسرانی كه در تواریخ مشهور هست كه با پیامبر ازدواج كردند عبارتند از:
خدیجه دختر خویلد اولین همسر حضرت، سوده، عایشه، حفصه ، زینب دختر حزیمه، ام سلمه،زینب دختر جحش، جویریه، ام‌حبیبه دختر ابو سفیان،صفیه دختر ابن اخطب،میمونه دختر حارث هلالی. در ضمن دو كنیز در حبالۀ نكاح حضرت بود به نام‌های ماریه قبطیه ،مادر ابراهیم، ریحانه دختر زید.

http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=10477

هر کدوم از ما بشنویم که یک پسر 25 ساله با یک خانم 45 ساله پولدار ازدواج کرده یا یک دختر 9 ساله با یک پیر مرد پولدار 70 ساله ازدواج کرده اولین گزینه ای که به ذهنمون میرسه ازدواج برای ثروت و موقعیت اجتماعی نیست؟اگرهم بگید خوب چرا به طور همزمان با چند نفر دیگه نبوده بنظرتون برای این نیست که اگه با چند نفر دیگه باشه از ثروت طرف مقابل خبری نیست:smile:توضیحاتی که در توجیه همسران پیامبر وجود داره از نظر عقلی قایل پذیرش نیست



 

فکه

عضو جدید
زن ماشين لباس شويي نيست که هروقت مرد خواست، تبديل به احسن کند

روزنامه مردمسالاری: ائتلاف اسلامي زنان امروز در مخالفت با ماده 23 لايحه حمايت از خانواده که ازدواج مجدد را قانوني مي کند، مخالفت کردند. اعضاي شرکت کننده در اين جلسه خواستار حذف ماده 23 لايحه حمايت از خانواده بودند و اعلام کردند براي حذف اين ماده از هيات رئيسه مجلس تقاضاي ملاقات دارند.
مريم بهروزي در اين نشست گفت:اگر ماده 23 لايحه حمايت از خانواده در مجلس تصويب شد حساب آن را بايد از اسلام جدا کنيد .روح حاکم بر اين ماده روح ديني و اسلامي نيست اسلام بر تک همسري تاکيد دارد و عرف و فرهنگ جامعه ايران نيز تک همسري را مي پسندد و به چند همسري فقط بايد در موارد استثنائي به آن پرداخته شود. به گزارش خبرنگار ايلنا، توران ولي مراد عضو شوراي مرکزي جامعه زينب(س)، در اين نشست گفت: مطالبي که در لايحه حمايت از خانواده به خصوص ماده 23 آن مطرح شده است، شرايط زنان را به سمت وضعيت مطلوب سوق نمي دهد و وضع زنان را بدتر مي کند و حريم خانواده ها را مي شکند.
او ادامه داد: تحقيقات نشان مي دهد، مرداني که به دنبال ازدواج مجدد رفته اند نه تنها باعث تحکيم خانواده دوم خود نشده اند بلکه زنان و فرزندان قبلي خود را رها کرده اند و اين خود موجب افزايش آسيب هاي اجتماعي در کشور مي شود.
فائزه هاشمي، رييس شاخه زنان حزب کارگزاران سازندگي، نيز که در اين نشست حضور داشت در رابطه با اشکالات لايحه حمايت از خانواده گفت:خوب است که رضايت همسر اول براي ازدواج مجدد مردان مطرح شده است اما اشکال کار در اين است که رضايت همسر اول نيز هم عرض ساير شروط در نظر گرفته شده است و در واقع رضايت همسر يک دهم وضع وزن را به خود اختصاص داده است. او ادامه داد: البته نکته اي که بايد به آن توجه کرد اين است که آيا رضايت همسر با رغبت کامل مطرح مي شود يا اينکه بر اثر فشار مرد، زن مجبور مي شود که براي ازدواج مجدد همسرش رضايت بدهد. دادگاه بايد در رابطه با اين موضوع بررسي هاي لازم را انجام بدهد. او ادامه داد: حکم دادگاه فقط در دو بند سه و شش ماده 23 که به عدم تمکين زن از شوهر پس از صدور حکم الزام تمکين وي و ابتلاي زن به هرگونه اعتياد مضر که به تشخيص دادگاه به اساس زندگي خانوادگي خلل وارد کند، مطرح شده است و ظاهرا ساير بندها نيازي به حکم دادگاه و تشخيص دادگاه ندارد که اين موضوع باعث مي شود که مردان سو»رفتار، غيبت زن از خانه، نازائي و ترک زندگي به مدت شش ماه را بهانه قرار داده و بر اساس آن از دادگاه تقاضاي ازدواج مجدد داشته باشد و اين در حالي است که ممکن است اصلا ادعاي آنها صحت نداشته باشد و فقط با شاهد بخواهند اين موضوع را ثابت کنند و دادگاه نيز در اين زمينه پيگيري نکند.
هاشمي گفت: بنابراين بايد مکانيسمي پيش بيني شود که بر اساس آن دادگاه در رابطه با بندهاي عنوان شده در ماده 23 نظارت کافي را داشته باشد تا مرد از آن بهره برداري نامناسب نکند.
او گفت: يکي از بندهاي عنوان شده در ماده 23 لايحه حمايت از خانواده نازائي زن است. اين در حالي است که با پيشرفت هاي پزشکي صورت گرفته به جز در موارد استثنائي نازائي معنا ندارد بنابراين نبايد اين بند به عنوان يکي از شروط ازدواج مجدد مرد در نظر گرفته شود.
هاشمي در رابطه با بندي که به عدم تمکين زن پرداخته است، گفت: عدم تمکين معمولا بر اساس رفتارهاي نامناسب مرد صورت مي گيرد. در رابطه با ترک خانه نيز معمولا همين اتفاق مي افتد. زن به جز موارد استثنائي خانه اش را بي دليل رها نمي کند. او در رابطه با بحث محکوميت قطعي زن نيز گفت: بر اساس تحقيقاتي که انجام شده 60 درصد زنان به خاطر چک برگشتي همسرانشان به زندان مي روند و اين صحيح نيست که در لايحه حمايت از خانواده محکوميت زنان به عنوان عاملي براي ازدواج مجدد همسر در نظر گرفته شود، اين درست نيست که زن به خاطر مرد به زندان برود. مرد در بيرون به زندگي خود ادامه دهد و همسر دوم اختيار کند.
هاشمي تصريح کرد: در صورتي که دادگاه به هر دليلي به مرد اجازه ازدواج مجدد را بدهد بايد به زن نيز اين حق داده شود که از همسر خود جدا شده و طلاق بگيرد و البته بايد تمام حق و حقوق زن به او پرداخت شود. او ادامه داد: در لايحه حمايت از خانواده هيچ مجازاتي براي مرداني که عدالت را اجرا نمي کنند و يا خلاف ماده 23 بدون داشتن شرايط لازم ازدواج مجدد انجام مي دهند در نظر گرفته نشده است و اين عادلانه نيست.
سهيلا جلودارزاده، عضو هيات اجرايي خانه کارگر، نيز در اين نشست گفت: خانواده مخلوق خداوند است و خدا هم زن و هم مرد را آفريده و خانواده را براي آنها پيش بيني کرده است در چشم انداز بيست ساله نيز بر استحکام بنيان خانواده تاکيد شده است، بنابراين نبايد لايحه حمايت از خانواده به گونه اي تصويب شود که باعث انهدام خانواده ها شود. او ادامه داد: مطرح شدن ازدواج موقت در لايحه حمايت از خانواده تهديد بزرگي است و لايحه حمايت از خانواده از قانون سال 53 نيز عقب تر رفته به طوري که در قانون سال 53 در صورتي که مرد ازدواج دوم داشت، حق طلاق به زن داده مي شد. اما در اين لايحه در اين باره سکوت شده است.
رييس اتحاديه زنان کارگر ادامه داد:در حال حاضر در استان هاي مرزي کشور ازدواج مجدد مردان رواج زيادي دارد مردان ازدواج موقت مي کنند و همسر قبلي و بچه هايشان را رها مي کنند و افراد تحت پوشش کميته امداد در استان هاي سيستان و بلوچستان و بندرعباس بسيار زياد است اگر در لايحه حمايت از خانواده بحث ازدواج مجدد تصويب شود در واقع مهر تائيدي است به رواج ازدواج مجدد در جامعه و در واقع به گونه اي ترويج رفتارهاي غيراسلامي و غيرمتعهدانه در بين خانواده ها است.
او ادامه داد: ما خواستار حذف ماده 23 لايحه حمايت از خانواده هستيم و معتقديم وجود اين ماده نه تنها خانواده ها را مستحکم تر نمي کند بلکه لطمات جبران ناپذيري به ارکان خانواده وارد مي کند و حق زناني که 31 سال با تمام وجود خود خالصانه به نظام خدمت کردند، با تصويب اين لايحه پايمال مي شود و براي آنها شرايطي به وجود مي آورد که نتوانند به زندگي خود ادامه دهند.
فاطمه ايل شاهي، دبيرکل جمعيت زنان حضرت زهرا(س) نيز در اين نشست گفت: حذف مجازات و احراز عدالت جايش در لايحه حمايت از خانواده خالي است بسياري از نمايندگان مجلس و بالاخص نمايندگان زن مجلس به جاي حمايت از زنان جامعه ما را متهم مي کنند.
او ادامه داد: براي اينکه مورد اتهام قرار نگيريم، قسمت هايي از خطبه هاي نماز جمعه آيت الله اميني را که در تاريخ 29 ارديبهشت امسال مطرح شده است، عنوان مي کند.او در خطبه هاي نماز جمعه گفت: «لايحه اي که از آن اسم نمي برم اختلافات خانگي را نه تنها رفع مي کند، بلکه چند برابر مي کند اميدوارم با دقت و کنجکاوي مشکلات لايحه بررسي شود». او گفت: مردي که نمي تواند جريمه نقدي همسر خود را بپردازد و او را از زندان آزاد کند، چگونه مي تواند ازدواج دوم داشته باشد. مولاوردي تصريح کرد: ماده 23 لايحه حمايت از خانواده به زن مانند يک ابزار نگاه کرده است، در اين لايحه زن وسيله اي در خدمت مرد در نظر گرفته شده و هم شان و هم پايه مرد نيست گويا زن خودرو يا ماشين لباسشويي است که مرد هر زماني که بخواهد بتواند آن را عوض کند و آن را تبديل به احسن کند. چه از نظر شرعي، چه از نظر عرفي، فرهنگي و اخلاقي اين چنين نگاه کردن به زن درست نيست. در اين ماده آمده است، اگر زن خانه و زندگي را ترک کند، مرد اجازه اختيار کردن همسر دوم را دارد در حالي که ترک خانه به وسيله زن معلول است نه علت و بيشتر عکس العملي است که زن به پاسخ به رفتار ناشايست همسرش مي دهد. او ادامه داد: در صورتي که مرد همسر دوم اختيار کند زن بايد حق طلاق داشته باشد و همه حق و حقوق او نيز به او پرداخت شود.
مولاوردي گفت: بر اساس ماده 1108 قانون مدني عدم تمکين زن مجازات دارد بر اساس اين ماده چنين زني مستحق نفقه نيست. با توجه به اين ماده مشخص مي شود که عدم تمکين مجازاتش مشخص است و نبايد در لايحه حمايت از خانواده نيز بار ديگر براي عدم تمکين زن مجازات در نظر گرفته شود.​


همچین طرحی تصویب نشده است
 

khorsandi

عضو جدید
اونوقت میگن بحث سیاسی نکنید...مگه میزارن؟
همون مفسدایی که لایحه رو تصویب میکنه واسه پوشوندن فساد خودشونه که هرکاری میکنن...
این آدما تا از چیزی سود نبرن حتی 1قدم بر نمیدارن....
شما سعی کنید همه مسائل رو از زاویه تنگ نظری خود نبینید . همیشه به جنبه های مثبت هم نگاه کنید برای خودتان بهتر است. مسلم اینست که اونهایی که تصویب کردن فسادشان از شما بیشتر نیست. (از نظر فساد فکری و لفظی )
 

Erfan_K

عضو جدید
کاربر ممتاز
هرکی سحری میخوره پای لرزشم میشینه!:biggrin:
فقط داری اب چایی میزاری سر صدا نکن که صدات از حیاط رد نشه برسه به گوشه ما............:w15:
گفتم برو چایی بذار که بعده دیدن دوتا فیلم می چسبه :razz:
سحریتم درست کن که آقا سازگار بد عصبانی میشه ها ... :whistle:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من از دوستانی که تازه به این تاپیک ملحق میشن عذر خواهی میکنم از تندی صحبت هام، متاسفانه یه عده معدود توهین رو شروع کردند و کار به اینجا کشیده شد، در هر صورت متاسفم از اینکه شاید خوشتون نیاد از یه سری صحبت ها، ولی دوستان سبز خودشون شروع به فحاشی کردند...
مجدد عذر خواهی می کنم....:gol:
 

sara@fshar

عضو جدید
کاربر ممتاز
در طبیعت پرنده ایست به نام قو بله قو

ایناهاش:



این پرنده در طول دوران زندگیش تنها یکبار زوجه انتخاب میکنه و اونوقت تا آخر عمرشون باهم هستند وزمانی که یکیشون میمیره اونیکی میره بالاسرشو انقدر اونجا میایسته و غصّه میخوره که از فرط غصّه اونم میمیره.:cry: :heart::gol:

میبینید حیوانات از بعضی انسان نما ها چقدر انسانترند؟









:gol:یادمون باشه یک و تنها یک زوجه و اونم عاشقش باشیم در حدّ مردن:gol:
http://www.www.www.iran-eng.ir/images/icons/icon_gol.gif
همچین طرحی تصویب نشده است
:surprised:










































































































































:whistle:
 

emi.zx2010

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا این تاپیک 15 صفحه رد شده بعد از صفحه 13 به بعد رد نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟
 

شاهین تیز پرواز

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقاق یک سوال سند خودرو از 5 بیشتر نمیشه به نام یک نفر بخوره چه جوری میشه طرف بره 7 تا زن بگیره
 
آخرین ویرایش:

eterno

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
شوور من جرئت داره بره سره من هوو بیاره!!!!!!!!!!!!!!!
خودش میدونه که به صلاحش نیست



 

paeeizan

اخراجی موقت
من از بچگي دوس داشتم همزمان چند دخمل رو خوشبخت كنم .....
.
.
.
با اين لايحه يك قدم به آرزوم نزديكتر ميشم ...
.
.
.
.
(شوخي!!)
 

saeedhashemee

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وقتی که زن برابر با مرد احتیاج به رفع غریزه جنسی داره انگاه یک مرد چگونه میتونه چهار زن رو قانع کنه. البته با زور و توسری میشه . واقعا من که پسرم چقدر قدرت جنسی دارم که بتونم چهار زن رو هر شب یکی راضی نگه دارم. این را کسانی که ازدواج کرده اند بهتر درک میکنند بعد از یک مدت که از ازدواج میگزره و سن بالاتر میره در بهترین حالت مرد هفته ایی یکی دوبار بیشتر نمیتونه عمل زناشویی را انجام بده. حالا فکر کنید چهار زن داشته باشه. عجیب اینجاست که در بهشت هزار هزار نصیب مرد میشه و در این دنیا هم چهار زن دائم و 6 زن ضیغه ایی " ولی انگاه به مردها میگویند چشم و گوش تان رو پاک نگه دارید. اخه مگه خواهرو مادر و دختر من حیوانه که من بخواهم چنین کار قرون وسطایی انجام بدم در حق دیگران.
 

arman23

عضو جدید
به به بحث شیرین تجدید فراش!!!!:D:D

روزنامه مردمسالاری: ائتلاف اسلامي زنان امروز در مخالفت با ماده 23 لايحه حمايت از خانواده که ازدواج مجدد را قانوني مي کند، مخالفت کردند. اعضاي شرکت کننده در اين جلسه خواستار حذف ماده 23 لايحه حمايت از خانواده بودند و اعلام کردند براي حذف اين ماده از هيات رئيسه مجلس تقاضاي ملاقات دارند.
مريم بهروزي در اين نشست گفت:اگر ماده 23 لايحه حمايت از خانواده در مجلس تصويب شد حساب آن را بايد از اسلام جدا کنيد .روح حاکم بر اين ماده روح ديني و اسلامي نيست اسلام بر تک همسري تاکيد دارد و عرف و فرهنگ جامعه ايران نيز تک همسري را مي پسندد و به چند همسري فقط بايد در موارد استثنائي به آن پرداخته شود. به گزارش خبرنگار ايلنا، توران ولي مراد عضو شوراي مرکزي جامعه زينب(س)، در اين نشست گفت: مطالبي که در لايحه حمايت از خانواده به خصوص ماده 23 آن مطرح شده است، شرايط زنان را به سمت وضعيت مطلوب سوق نمي دهد و وضع زنان را بدتر مي کند و حريم خانواده ها را مي شکند.
او ادامه داد: تحقيقات نشان مي دهد، مرداني که به دنبال ازدواج مجدد رفته اند نه تنها باعث تحکيم خانواده دوم خود نشده اند بلکه زنان و فرزندان قبلي خود را رها کرده اند و اين خود موجب افزايش آسيب هاي اجتماعي در کشور مي شود.
فائزه هاشمي:biggrin:، رييس شاخه زنان حزب کارگزاران سازندگي، نيز که در اين نشست حضور داشت در رابطه با اشکالات لايحه حمايت از خانواده گفت:خوب است که رضايت همسر اول براي ازدواج مجدد مردان مطرح شده است اما اشکال کار در اين است که رضايت همسر اول نيز هم عرض ساير شروط در نظر گرفته شده است و در واقع رضايت همسر يک دهم وضع وزن را به خود اختصاص داده است. او ادامه داد: البته نکته اي که بايد به آن توجه کرد اين است که آيا رضايت همسر با رغبت کامل مطرح مي شود يا اينکه بر اثر فشار مرد، زن مجبور مي شود که براي ازدواج مجدد همسرش رضايت بدهد. دادگاه بايد در رابطه با اين موضوع بررسي هاي لازم را انجام بدهد. او ادامه داد: حکم دادگاه فقط در دو بند سه و شش ماده 23 که به عدم تمکين زن از شوهر پس از صدور حکم الزام تمکين وي و ابتلاي زن به هرگونه اعتياد مضر که به تشخيص دادگاه به اساس زندگي خانوادگي خلل وارد کند، مطرح شده است و ظاهرا ساير بندها نيازي به حکم دادگاه و تشخيص دادگاه ندارد که اين موضوع باعث مي شود که مردان سو»رفتار، غيبت زن از خانه، نازائي و ترک زندگي به مدت شش ماه را بهانه قرار داده و بر اساس آن از دادگاه تقاضاي ازدواج مجدد داشته باشد و اين در حالي است که ممکن است اصلا ادعاي آنها صحت نداشته باشد و فقط با شاهد بخواهند اين موضوع را ثابت کنند و دادگاه نيز در اين زمينه پيگيري نکند.
هاشمي گفت: بنابراين بايد مکانيسمي پيش بيني شود که بر اساس آن دادگاه در رابطه با بندهاي عنوان شده در ماده 23 نظارت کافي را داشته باشد تا مرد از آن بهره برداري نامناسب نکند.
او گفت: يکي از بندهاي عنوان شده در ماده 23 لايحه حمايت از خانواده نازائي زن است. اين در حالي است که با پيشرفت هاي پزشکي صورت گرفته به جز در موارد استثنائي نازائي معنا ندارد بنابراين نبايد اين بند به عنوان يکي از شروط ازدواج مجدد مرد در نظر گرفته شود.
هاشمي در رابطه با بندي که به عدم تمکين زن پرداخته است، گفت: عدم تمکين معمولا بر اساس رفتارهاي نامناسب مرد صورت مي گيرد. در رابطه با ترک خانه نيز معمولا همين اتفاق مي افتد. زن به جز موارد استثنائي خانه اش را بي دليل رها نمي کند. او در رابطه با بحث محکوميت قطعي زن نيز گفت: بر اساس تحقيقاتي که انجام شده 60 درصد زنان به خاطر چک برگشتي همسرانشان به زندان مي روند و اين صحيح نيست که در لايحه حمايت از خانواده محکوميت زنان به عنوان عاملي براي ازدواج مجدد همسر در نظر گرفته شود، اين درست نيست که زن به خاطر مرد به زندان برود. مرد در بيرون به زندگي خود ادامه دهد و همسر دوم اختيار کند.
هاشمي تصريح کرد: در صورتي که دادگاه به هر دليلي به مرد اجازه ازدواج مجدد را بدهد بايد به زن نيز اين حق داده شود که از همسر خود جدا شده و طلاق بگيرد و البته بايد تمام حق و حقوق زن به او پرداخت شود. او ادامه داد: در لايحه حمايت از خانواده هيچ مجازاتي براي مرداني که عدالت را اجرا نمي کنند و يا خلاف ماده 23 بدون داشتن شرايط لازم ازدواج مجدد انجام مي دهند در نظر گرفته نشده است و اين عادلانه نيست.
سهيلا جلودارزاده، عضو هيات اجرايي خانه کارگر، نيز در اين نشست گفت: خانواده مخلوق خداوند است و خدا هم زن و هم مرد را آفريده و خانواده را براي آنها پيش بيني کرده است در چشم انداز بيست ساله نيز بر استحکام بنيان خانواده تاکيد شده است، بنابراين نبايد لايحه حمايت از خانواده به گونه اي تصويب شود که باعث انهدام خانواده ها شود. او ادامه داد: مطرح شدن ازدواج موقت در لايحه حمايت از خانواده تهديد بزرگي است و لايحه حمايت از خانواده از قانون سال 53 نيز عقب تر رفته به طوري که در قانون سال 53 در صورتي که مرد ازدواج دوم داشت، حق طلاق به زن داده مي شد. اما در اين لايحه در اين باره سکوت شده است.
رييس اتحاديه زنان کارگر ادامه داد:در حال حاضر در استان هاي مرزي کشور ازدواج مجدد مردان رواج زيادي دارد مردان ازدواج موقت مي کنند و همسر قبلي و بچه هايشان را رها مي کنند و افراد تحت پوشش کميته امداد در استان هاي سيستان و بلوچستان و بندرعباس بسيار زياد است اگر در لايحه حمايت از خانواده بحث ازدواج مجدد تصويب شود در واقع مهر تائيدي است به رواج ازدواج مجدد در جامعه و در واقع به گونه اي ترويج رفتارهاي غيراسلامي و غيرمتعهدانه در بين خانواده ها است.
او ادامه داد: ما خواستار حذف ماده 23 لايحه حمايت از خانواده هستيم و معتقديم وجود اين ماده نه تنها خانواده ها را مستحکم تر نمي کند بلکه لطمات جبران ناپذيري به ارکان خانواده وارد مي کند و حق زناني که 31 سال با تمام وجود خود خالصانه به نظام خدمت کردند، با تصويب اين لايحه پايمال مي شود و براي آنها شرايطي به وجود مي آورد که نتوانند به زندگي خود ادامه دهند.
فاطمه ايل شاهي، دبيرکل جمعيت زنان حضرت زهرا(س) نيز در اين نشست گفت: حذف مجازات و احراز عدالت جايش در لايحه حمايت از خانواده خالي است بسياري از نمايندگان مجلس و بالاخص نمايندگان زن مجلس به جاي حمايت از زنان جامعه ما را متهم مي کنند.
او ادامه داد: براي اينکه مورد اتهام قرار نگيريم، قسمت هايي از خطبه هاي نماز جمعه آيت الله اميني را که در تاريخ 29 ارديبهشت امسال مطرح شده است، عنوان مي کند.او در خطبه هاي نماز جمعه گفت: «لايحه اي که از آن اسم نمي برم اختلافات خانگي را نه تنها رفع مي کند، بلکه چند برابر مي کند اميدوارم با دقت و کنجکاوي مشکلات لايحه بررسي شود». او گفت: مردي که نمي تواند جريمه نقدي همسر خود را بپردازد و او را از زندان آزاد کند، چگونه مي تواند ازدواج دوم داشته باشد. مولاوردي تصريح کرد: ماده 23 لايحه حمايت از خانواده به زن مانند يک ابزار نگاه کرده است، در اين لايحه زن وسيله اي در خدمت مرد در نظر گرفته شده و هم شان و هم پايه مرد نيست گويا زن خودرو يا ماشين لباسشويي است که مرد هر زماني که بخواهد بتواند آن را عوض کند و آن را تبديل به احسن کند. چه از نظر شرعي، چه از نظر عرفي، فرهنگي و اخلاقي اين چنين نگاه کردن به زن درست نيست. در اين ماده آمده است، اگر زن خانه و زندگي را ترک کند، مرد اجازه اختيار کردن همسر دوم را دارد در حالي که ترک خانه به وسيله زن معلول است نه علت و بيشتر عکس العملي است که زن به پاسخ به رفتار ناشايست همسرش مي دهد. او ادامه داد: در صورتي که مرد همسر دوم اختيار کند زن بايد حق طلاق داشته باشد و همه حق و حقوق او نيز به او پرداخت شود.
مولاوردي گفت: بر اساس ماده 1108 قانون مدني عدم تمکين زن مجازات دارد بر اساس اين ماده چنين زني مستحق نفقه نيست. با توجه به اين ماده مشخص مي شود که عدم تمکين مجازاتش مشخص است و نبايد در لايحه حمايت از خانواده نيز بار ديگر براي عدم تمکين زن مجازات در نظر گرفته شود.
قابل توجه خانم افشار(نمیدونم بچه محلیم؟؟)
ولی با این همه توضیح فکر نمیکنم قبلا هم چن(د!!!) همسر داشتن غیر قانونی بوده باشه





پس خيانت به شوهراني كه داراي چند همسر هستن هم واجب شد.

جان؟:surprised:

احمق احمقه هرروز تو احمق بودن خودش بیشتر فرو میره لایحه احمقانه میده کسی که بهش عمل کنه احمق تره .وای به حال مملکتی که تو احمقیت خودش گیرکرده هرروز بیشتر میره تو منجلاب وای که احمقن و تو چیزای احمقانه هوس بازی گیر کردن واز دین فقط به این مسائل توجه میکنن ر..............به این مملکت.

عزیزم حرص نخور این قبلا هم بوده

عزیزم
تا ملت چیزند
رندان خوب بلد چه جوری چیز سواری کنن
:crying2:

بابا چیز چیز نگید
سیاسی میشه تاپیک رو تبخیر میکنن



یه کمی هم رعایت فضای باشگاه رو بفرمایید

لطفا


وقتی که زن برابر با مرد احتیاج به رفع غریزه جنسی داره انگاه یک مرد چگونه میتونه چهار زن رو قانع کنه. البته با زور و توسری میشه . واقعا من که پسرم چقدر قدرت جنسی دارم که بتونم چهار زن رو هر شب یکی راضی نگه دارم. این را کسانی که ازدواج کرده اند بهتر درک میکنند بعد از یک مدت که از ازدواج میگزره و سن بالاتر میره در بهترین حالت مرد هفته ایی یکی دوبار بیشتر نمیتونه عمل زناشویی را انجام بده. حالا فکر کنید چهار زن داشته باشه. عجیب اینجاست که در بهشت هزار هزار نصیب مرد میشه و در این دنیا هم چهار زن دائم و 6 زن ضیغه ایی " ولی انگاه به مردها میگویند چشم و گوش تان رو پاک نگه دارید. اخه مگه خواهرو مادر و دختر من حیوانه که من بخواهم چنین کار قرون وسطایی انجام بدم در حق دیگران.
نمیدونم اینا واقعا نظرات خودتونه یا به دلیل همون اصل معروف که مخالفت کلاس داره ابراز میشه



ولی از شوخی گذشته 1 نفر خیلی از این چیزا خیلی استقبال میکنه

اگر بگید جایزه داره

عطاءالله(بهاءالله) مهاجرانی

ایسون رکورد دار زن هستن با 12 نفر عقدی و صیغه ای و الا هم بدلیل حکم جلبشون در محاکم خانواده متواری هستند و نه دلایل سیاسی:biggrin::w15:

شله شله بزن اون دست قشنگه رو
:thumbsup2::w17::w17::w17:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

masoumeh_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
افاضالت خواهر لاله افتخاری :razz:
این از 100 تا مرد بدتره :cry::cry:


[FONT=&quot]سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در واکنش به اعتراض فعالان حقوق زن به لایحه حمایت از خانواده گفت: ما نباید آنچه را که مجامع بین المللی می خواهند بگوییم؛ بر اساس حکم خدا و شرع مقدس هیچ شرطی مبنی بر الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است[/FONT][FONT=&quot].[/FONT]​
[FONT=&quot]لاله افتخاری در گفتگو با مهر در مورد پیش بینی برخی معترضان لایحه خانواده مبنی بر حذف 10 شرط ازدواج مجدد توسط شورای نگهبان گفت: در شرع مقدس شروطی برای ازوداج مجدد مردان نیامده و به طور قطع نمایندگان متعهد و مسلمان مجلس که بسیاری از آنها از علما و آگاه به دین هستند این شروط را قبل از اینکه لایحه به شورای نگهبان ارسال شود حذف می کنند[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]در ماده 23 لایحه حمایت از خانواده ارسالی توسط دولت دو شرط تمکن مالی و رعایت عدالت برای ازدواج مجدد مردان پیش بینی شده بود. ولی در لایحه تغییر یافته در کمیسیون قضایی مجلس آمده رضایت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی، عدم تمکین زن از شوهر مطابق با حکم دادگاه، ابتلای زن به جنون یا امراض صعب العلاج، محکومیت قطعی زن در جرایم عمدی به مجازات یکسال زندان یا جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت منجر به یک سال بازداشت شود، ابتلای زن به هرگونه اعتیاد مضر به حال خانواده به تشخیص دادگاه، سوء رفتار یا سوء معاشرت زن به حدی که ادامه زندگی را برای مرد غیر قابل تحمل کند، ترک زندگی خانوادگی از طرف زن به مدت 6ماه، عقیم بودن زن و غایب شدن زن به مدت یک سال [/FONT][FONT=&quot]۱۰[/FONT][FONT=&quot] شرطی است که بر اساس آن مرد می تواند با اجازه دادگاه همسر دوم اختیار کند[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]وی در مورد اعتراض فعالان حقوق زنان به الزامی نبودن رضایت همسر و هم عرض بودن این شرط با سایر شروط گفت: در شرع مقدس هم الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است. اگر عده ای با این لایحه مخالفت می کنند، از سوی دیگر، علما نیز با الزامی کردن رضایت همسر مخالفت خواهند کرد و شورای نگهبان نیز این مسئله را رد می کند[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]این نماینده مجلس تاکید کرد: ما نباید آنچه را که مجامع بین المللی در نظر می گیرند، بگوئیم. باید ببینیم حکم خدا و شرع مقدس چیست و بر اساس آنچه که به صلاح است عمل کنیم[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]وی اظهار داشت: تعدادی از علما از داخل و خارج مجلس نسبت به پیش بینی شرایط برای ازدواج مجدد اعتراض داشتند. حتی زمانی که در لایحه ارسالی دولت شرط تمکن مالی برای ازدواج مجدد مطرح شده بود علما با این شرط نیز مخالفت کردند و معتقد بودند که در شرع چنین چیزی نیامده که مرد برای ازدواج بعدی باید تمکن مالی داشته باشد[/FONT][FONT=&quot]:surprised::surprised:.[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT][FONT=&quot]افتخاری ادامه داد: زنان می توانند چنین شرایطی را جز شروط ضمن عقد خود قرار دهند ولی اینکه این شروط در قانون آورده شود صلاح نیست[/FONT][FONT=&quot]:surprised::surprised:.[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT][FONT=&quot]سخنگوی فراکسیون زنان در مورد تقاضای ائتلاف اسلامی زنان برای دیدار با هیئت رئیسه مجلس در مورد لایحه حمایت از خانواده گفت: مطلبی در مورد تقاضای دیدار آنها نشنیده ایم. ائتلاف اسلامی زنان و مخالفان این لایحه معمولا از یک طیف هستند. اکثریت آنها از طیف بسیار میانه رو هستند که حداقل اصولگرایی را دارند. البته اصولگرایانی بسیار رقیق هم در میان آنها هست[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]وی در مورد رویکرد فراکسیون زنان مجلس به تغییرات لایحه حمایت از خانواده گفت[/FONT][FONT=&quot]: [/FONT][FONT=&quot]زنان فراکسیون زنان نظراتشان را در روز رای گیری بندهای لایحه عنوان می کنند ولی اکثریت با این لایحه موافقند. ضرورت در جامعه ایجاد می کند که این لایحه تصویب شود چرا که خلا در جامعه وجود دارد و قوانین ما مربوط به چند دهه قبل و پیش از انقلاب است و در رسیدگی به دعاوی خانوادگی نیز مشکلات بسیار زیادی وجود دارد[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]افتخاری تصریح کرد: ما در مجلس هفتم هم به دادگاه خانواده مراجعه و با طرفین دعاوی صحبت کردیم. اطاله دادرسی، مشکلات ملاقات مادران با فرزندان در زمانی که اختلاف با همسر دارند از بیشترین مسائلی بود که احساس کردیم تصویب چنین لایحه ای نیاز است و می تواند برای زنان ما گرهگشا باشد[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]این نماینده مجلس ادامه داد: ممکن است برخی افراد ندانسته مسایلی را تحت تاثیر برخی القائات مطرح کنند ولی ما با واقعیتها روبه رو هستیم و هم اکنون نیز ما پاسخگوی مردم هستیم نه آنها[/FONT][FONT=&quot]. [/FONT][FONT=&quot]مردم از ما انتظار دارند و در مراجعاتی که به ما برای طرح مشکلات و مسائلشان می کنند می بینیم که زنان با این لایحه موافق هستند ولی باید برخی اصلاحات در آن انجام شود[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]وی در پاسخ به اینکه برخی معتقد بودند گنجاندن ماده هایی به این لایحه در دولت و مجلس که به شکل ماهوی به ازدواج مجدد، موقت و مهریه پرداخته اند، این قانون را از هدف اولیه که اصلاح آیین دادرسی بوده دور و تصویب آن را نیز طولانی کرده است گفت: این لایحه سنگین بود به همین دلیل هم بررسی آن طولانی شد[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]وی ادامه داد: خانمهایی که به نمایندگی از زنان به مجلس آمده بودند تا از حقوق آنها در این لایحه دفاع کنند حتی این لایحه را ندیده بودند. ما لایحه را برای مطالعه به آنها دادیم. اسمش این بود که این زنان به نمایندگی از بقیه آمدند ولی اطلاعی از لایحه نداشتند[/FONT][FONT=&quot].

[/FONT][FONT=&quot]افتخاری تاکید کرد: نمی توانیم به خاطر نظر چند نفر که حتی لایحه را مطالعه هم نکرده اند بیاییم مانع از گفتن حقیقت و گرفتن تصمیم صحیح شویم. البته هنوز راه باز است و می توانند پیشنهاد خود را بدهند تا زمانی که این لایحه در حال بررسی در صحن مجلس است، کاملتر شود[/FONT]

جهان نیوز

[FONT=&quot]:whistle::whistle::whistle:
[/FONT]
[FONT=&quot]
[/FONT]​
 

mohammad 87 سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
لایحه حمایت از خانواده نیست بلکه قانون به ابتذال کشاندن خانواده است
مبارک ایران باشه....
 
بالا