کدبانوها دست به کار شن!

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
براي اين 2 ژله (اين قالب و قالب قبلي) 6 بسته ژله با طعم هاي انگور(بنفش) دراژه.بلوبري(آبي) آمون.سيب(سبز)آمونكه برخلاف رنگ ژله قرمزروي بسته بندي محتوي ژله سبز هست.انبه(زرد) آمون.پرتقال(نارنجي) آمون.انار(قرمز)دراژه استفاده كردم+بستني وانيلي



براي درست كردن ژله رنگين كمان راه راحت اينه كه يه قالب بزرگ و چهارگوش رو انتخاب كنيد( اين طوري ديگه احتياج به محاسبات پيچيده نداريد .عجله اي براي بسته شدن لايه قبلي نداريد و به همين دليل لازم نيست قالب رو توي فريزر بذاريد و مواطب باشيد يخ نزنه و لايه ها هم داراي قطر يكسان و زيبا تر مي شه و....)

به نطر من اگه لايه هاي ژله ضخيم تر و لايه هاي ژله بستني نازك و فقط در حكم جدا كننده دو لايه ژله باشه ژله رنگين كمان خوشكل تر مي شه.

بستني رو دقيقا وقتي مي خواين لايه ژله بستني رو روي ژله بريزيد .به ژله اضافه كنيد در غير اين صورت زود بسته مي شه و اون بلايي سرش مياد كه سر لايه هاي آبي و سبز ژله من اومد!

اگه لايه قبلي خيلي سفت بشه و بعد لايه ديگه رو بريزيد بعد از در آوردن از قالب امكان داره لايه ها از هم جدا بشوند.

براي درست كردن ژله رنگين كمان علاوه بر صبر و حوصله كمي هم روغن احتياج داريد(براي روغن كاري در يخچال و فريزر كه به قيژقيژ مي افته!!!)

و اما تكرارنكاتي در مورد كليه دسرهاي ژلاتينه:

ژله هاي مارك آمون خوش رنگ تر از بقيه ژله ها است

اگه مي خواين يك ژله شفاف داشته باشيد به جاي اضاف كردن يك پيمانه آب گرم و سپس آب سرد .2 پيمانه ( 200 ميلي ليتري)آب جوش رو به ترتيب به ژله اضافه كنيد و روي بخار آب بگذاريد و هم بزنيد تا زلاتين حل شده و شفاف شود

هر نوع ظرف ژله رو قبل از ريختن مواد خيس كنيد و در فريزر قرار بدهيد بعد از حدود نيم ساعت از فريزر در آورده و مواد رو توي اون بريزيد.

براي در اوردن ژله از قالب حتما اول با چاقو ژله رو از دور تا دور قالب جدا كنيد.بعد توي يك ظرف بزرگتر از قالب(يا سينك ظرفشويي) آب گرم بريزيد.براي پند ثانيه قالب رو توي آب نگه داريد بعد ظرف سرو رو خيس كنيد روي قالب گذاشته قالب رو روي اون برگردونيد و كمي تكان دهيد. به جاي استفاده از آب گرم مي تونيد بعد از برگردوندن قالب از سشوار استفاده كنيد







 

golrokh

اخراجی موقت
مرسی خانومی....

اگه بازم قلقه خاصی تو درست کردنه ژله هست بگو عزیزم!

امیدوارم بازم اینورا ببینمت...

 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی خانومی....

اگه بازم قلقه خاصی تو درست کردنه ژله هست بگو عزیزم!

امیدوارم بازم اینورا ببینمت...


می تونم مبحث کلوچه های غذایی رو هم بذارم. یک مبحث کاملا خوشمزه و مورد علاقه دخترای دم بخته
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلوچه های غذایی ( با استفاده از خمیر جادویی ) / آشپزی دختران دم بخت


قصد دارم در این تاپیک دختران جوان و دم بخت سایت رو با انواع بسیار متنوع کلوچه های غذایی آشنا کنم. قرار نیست شما هم همون عذاهایی رو به شوهران تون بدهید که سالهای سال است مادرها و مادربزرگ هاتون به شوهران شون می دادند.پس از همین حالا شروع به یادگیری کنید تا وقتی وارد زندگی جدید شدید دیگه دغدغه یادگرفتن آشپزی نداشته باشید. هر سوالی هم داشته باشید خجالت رو بذارید کنار چون من در اختیارتونم. خوشحال میشم بتونم کمکتون کنم.


 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلوچه هایی که مصرف غذایی دارند معمولا مناسب مهمانی های عصرانه و جشن ها می باشند.در عین زیبایی راحت تهیه می شوند و چون به صورت تک نفره سرو می شوند مناسب این مراسم هستند

من این کلوچه ها رو با استفاده از خمیر جادویی درست کردم . با خمیر پیراشکی هم می تونید تهیه کنید

خمیرجادویی



۱۵۰ گرم ..آرد

کره آب شده تقریبا گرم ۴۰ گرم

بکینگ پودر ۱۰گرم

نمک ۱/۴ قاشق چای خوری

ماست زده شده ۸۰گرم

شکر ۱۰گرم



۱۵۰گرم آرد با قاشق سر صاف بخواهی اندازه بگیری که ۱قاشق برابر ۴ گرم هست ولی‌ با پیمانه‌های درجه دار ۲۰۰میلیگرم می‌شه ۱۰۰گرم

بکینگ پودر ۱قاشق چأی خوری۳گرم

شکر ۱قاشق نسبتا پر۱۰گرم

ماست زده شده۱قاشق تقریبا ۹گرم و به میلی‌ لیتر ۸۰میلی‌ لیتر مساوی ۸۰گرم
نمک هم که معلوم بود



در صورت استفاده برای صبحانه شکر را زیاد کرده و دخل نان‌ها را با خامه یا مربا پر کنید

این مقدار برای ۲تا ۳نفر می‌باشد



طرز تهیه



اول کره رو آب می‌کنیم به آرامی ولی‌ نباید زیاد داغ بشود در حدی که کامل آب شده و سفتی نداشته باشد

ما ست زده شده را با آن به خوبی‌ مخلوط می‌کنیم بعد مواد خشک رو با هم ۳بار الک کرده در ظرفی ریخته و محلول کره و ماست را اضافه کرد و هم می‌زنیم اول با نوک انگشت آرد و ماست کره را کم کم حل کرده کمی گلوله که شد با کف دست به آرامی ماساژ میدهیم و ۵دقیقه استراحت میدهیم بعد به اشکالی که دوست دارین میتونین شکل بدین یا در سوسیس بپیچین یا با مواد ساده تو یخچال یا باقی‌ مونده انواع خورشت‌ها یا سوسیس .کالباس،هام،پنیر پیتزا،اسفناج با تخم مرغ،گوشت کوبیده،ماهی‌ کنسرو،و باقیمانده غذا یا مواد پیتزا و سبزیجات پر کنین هر چی‌ بود و دم دستتون رسید توپینگ کنین (l)
و روی خمیر رو زرده تخم مرغ یا کنجد زده در فر به مدت۱۵ دقیقه با حرارت ۲۰۰ سانتیگراد طبخ کنین

یا اگه میخواین راحت باشید و دردسر درست کردن خمیر هم نداشته باشید می تونید برید از نان فانتزی فروشی ها خمیر اماده نان باگت بخرید. به همین سادگی !
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
نوع دیگر خمیر جادویی

یك استكان ماست شيرين رو خوب مي زنم...بعد كره 100 گرمي رو از نصف بيشتر ( حدود 60 گرم) مي برم براي چند ثانيه كره رو مي زارم تو ماكروفر كه فقط آب بشه بعد ماست رو اضافه مي كنم و خوب بهم مي زنم و اما بعدش.... يك ليوان و نيم آرد ( از نون فانتزي مي خرم خيلي كيفيتش خوبه) رو 2 بار الك مي كنم حالا يك قاشق چايخوري سر صاف بيكين پودر و نصف قاشق چايخوري نمك و 3 قاشق چايخوري پر شكر رو به آرد اضافه مي كنم و خوب مخلوطش مي كنم حالا اين مواد خشك رو به ماست و كره اضافه مي كنم اولش خيلي خمير بدي به نظر مياد اما وقتي مخلوط مي شه (‌من اول با چنگال قاطي كنم و بعدش با دست) خوب و نرم مي شه حالا روشو بپوش بزار بمونه من از 15 دقيقه گذاشتم تا بعد چند بار تجربه به اين نتيجه رسيدم كه نيم ساعت بمونه خيلي بهتره..راستي اگه خواستي باهاش كلوچه درست كني مقدار نمك رو كمتر و شكر رو زيادتر كن من خمير رو براي كلوچه باز مي كنم بعد قالب مي زنم و توش گردو پودرشده با قند و هل مي ريزم و دوباره قالب خمير بعدي رو مي زارم روش و كمي فشارش مي دم تا لبه هاش بههم بچسبه بعد هم روشو زرده تخم مرغ و زعفرون مي زنم و كمي كنجد مي پاشم...
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلوچه مرغ و قارچ

مواد لازم
كره ......................................... 50 گرم
سينه مرغ ................................. 500 گرم
قارچ ........................................ 200 گرم
پنير پيتزا رنده شده ........................ 100 گرم
سير رنده شده ............................ 1 حبه
زرده تخم مرغ ............................. يك عدد
نمك ، فلفل ،كنجد
سينه مرغ خرد شده را همراه با سير تفت ميدهيم + قارچ وميگذاريم تا كاملا" بپزد ( آب اضافه نميكنيم )و آب آن به خورد مرغ برود بعد ميگذاريم تا خنك شود + جعفري خرد شده + پنير پيتزا
از خمير به اندازه نارنگي برداشته و به شكلي دايره باز ميكنيم ، مواد داخل آنرا وسط خمير ريخته وبه شكل قطاب ميبنديم واطراف خمير را با دست شكل ميدهيم .
روي آنرا زرده تخم مرغ ماليده وكنجد يا سياهدانه ميپاشيم . در فر ازقبل گرم شده با حرارت 180 درجه ميپزيم .
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیراشکی رژیمی

یک پیراشکی خوشمزه ودر عین حال رژیمی که در فر پخته می شه .من این پیراشکی را از یک سایت خارجی با کمی تغییرات درست کردم .خمیر بسار خوب ولطیفی داره .این پیراشکی را می تونید با هرچی باب میلتون هست پر کنید .مثل گوشت چرخ کرده ،مخلوط سیب زمینی وپیاز داغ ،مخلوط سبزیجات وحتی سوسیس وکالباس (قابل توجه آذر خانوم ).امیدوارم از خوردن اون لذت ببرید .اگه خمیر بازی را دوست دارید همین فردا دست به کار بشین .امیدوارم از خوردن این غذا لذت ببرید.


مواد لازم :

*این مقدار خمیر حدود بیست الی بیست و دو عدد پیراشکی می شه که البته من مواد خمیر را دو برابر کردم که انواع اون را با مزه های مختلف امتحان کنم .
*می تونید مقدار زیادی از این پیراشکی ها را درست کنید وبعد در فریزر بگذارید .برای گرم کردن هم اونهارا در مایکروفر با قدرت ۸۰درصد ویا ۶۵۰ وات به مدت یک دقیقه قرار دهید .مثل روز اولش می شه .

مواد لازم برای خمیر :

آرد :۵۰۰ گرم
خمیر مایه :یک قاشق غذا خوری سر پر
آب ولرم :نصف استکان
شکر :یک قاشق غذا خوری
تخم مرغ :یک عدد کامل ویک سفیده تخم مرغ
شیر :۱۲۵ سی سی ویا نصف لیوان
روغن :۱۲۵ سی سی ویا نصف لیوان
نمک :یک قاشق چای خوری
مواد لازم برای پر کردن پیراشکی:


گوشت چرخ کرده :۳۰۰گرم

پیاز :یک عدد
سیر:۲-۳ حبه
نمک وفلفل وادویه :به مقدار لازم
فلفل دلمه ای :یک عدد(می تونید از فلفل دلمه ای رنگی برای خوشگلی استفاده کنید )
رب گوجه :دو قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا ورقه ای :یک بسته
و
یا
سیب زمینی متوسط :۴ عدد
زرد چوبه :یک قاشق چای خوری
فلفل قرمز :دو قاشق چای خوری
پیاز :دو عدد
و یا
سوسیس :نیم کیلو
پنیر پیتزا ورقه ای :یک بسته
مواد لازم برای روی پیراشکی
زرده تخم مرغ :یک عدد
کنجد :مقداری
طرز تهیه :

ابتدا خمیر را درست می کنیم ودر زمان ور امدن خمیر بقیه مواد را حاضر می کنیم .
مایه خمیر و شکر را خوب مخلوط می کنیم وبعد با آب ولرم مخلوط می کنیم .(ترجیحا در ظرف غیر فلزی ) وروی اون را می پو شانیم وبه مدت ده دقیقه در جایی نسبتا گرم قرار می دهیم.تا حجم آن دوبرابر شود .اگه حجم دو برابر نشد علامت اینه که یا مخمر فاسد شده ویا اینکه حرارت اب مناسب نبوده است .

آرد ونمک را مخلوط کرده وتخم مرغ وشیر وروغن وهمینطور مایه خمیر فعال شده را به آن اضافه کرده وخوب مخلوط می کنیم تا یک دست شود وبعد به مدت ۵ دقیقه خوب ورز می دهیم .

روی خمیر را با با سلفون می پوشانیم .ودر جای نسبتا گرم می گذاریم تا ور بیاید .(حدودا یک ساعت طول می کشد ویک نکته مهم دیگر این است خمیر باید در ظرف بزرگ گذاشته بشه تا جا برای افزایش حجم داشته باشه )بعد از ور اومدن حدودا حجم خمیر دوبرابر می شه .

حالا می رویم سراغ مواد داخل پیراشکی ها .
اگه مواد سری اول را انتخاب کردید که ابتدا پیاز خلالی وسیر رنده شده را در روغن خیلی کم تفت می دهیم و سپس گوشت چرخ کرده را هم به آن اضافه می کنیم و با حرارت کم تفت می دهیم تا آب آن کاملا تمام شود ودر آخررب گوجه ، ادویه ونمک وفلفل وفلفل دلمه ای خورد شده را به آن اضافه می کنیم .

در مورد مواد سری دوم سیب زمینی ها را می پزیم با پوست وآب کم وسپس بعد از پخته شدن سیب زمینی ها پوست آن را می کنیم ورنده می کنیم .پیاز های خلالی را در کمی روغن حدود دو قاشق سرخ می کنیم وزرد چوبه وفلفل قرمز را به آن اضافه می کنیم . ودر آخر سیب زمینی را به آن اضافه می کنیم وخوب مخلوط می کنیم .

می تونید از مواد داخل کوبّه هم استفاده کنید .
خمیر که ور آمد به اندازه گلوله هایی به قطر 3 سانتی متر از خمیر درست می کنیم و گلوله خمیر را به صورت دایره هایی به قطر حدود 8 سانتی متر باز می کنیم وبه اندازه یک قاشق مواد پرکننده وسط آن قرار می دهیم .

اگه مواد گوشتی قرار دادیم حدود یک چهارم ورقه پنیر را هم وسط گوشت قرار می دهیم .

دولبه خمیر را با انگشتان خیس به هم می چسبونیم تا به این شکل در بیاد .

می توانیم مقدار بیشتری خمیر به اندازه یک پرتقال را بر داریم وبعد اونرا به شکل دایره پهن کنیم وسپس به شکل مثلث برش بزنیم .

بعد مطابق تصویر سوسیس را در قاعده مثلث می گذاریم روی آن قطعه ای از ورقه پنیر می گذاریم . البته سوسیسی که ن استفاده کردم خودش پنیر داشت .

سپس به این شکل می پیچیم .(البته سوسیس باید باریک باشه ویا اگر سوسیس تپل بود بهتره برای راحت پیچیدن آن را برش بدهید )

در این مرحله پیراشکی ها را که به هر شکل درست کردیم در سینی فر که کمی چرب شده به فاصله دو سانتی متر از هم می چینیم ومجددا به آن استراحت 15 دقیقه ای می دهیم .روی پیراشکی ها را کنجد می ریزیم و با زرده تخم مرغ زده شده رنگ می کنیم .


پیراشکی ها را در طبقه وسط فر وبا حرارت متوسط (اگه حرارت فر استاندارد بود 180 درجه سانتیگرا د ویا 350 درجه فارنهایت مناسب هست ) به مدت حدود نیم ساعت قرار می دهیم تا روی پیراشکی ها طلایی شود .اگه حرارت فر زیاد باشه زیر پیراشکی ها می سوزه پس لطفا برای سینی اول چک کنید تا مطمئن شوید که حرارت برا ی پخت مناسبه .
این پیراشکی با سس قرمز تند اگه دوست داشته باشید خیلی خوشمزه می شه .
همینطور که قبلا هم گفتم پیراشکی را می تونید در فریزر نگهداری کنید وبعد همینطور یخ زده از فریزر خارج کنید و به مدت یک دقیقه در مایکروفر گرم کنید (با قدرت 80درصد یا 650 وات )
نکته آخر اینکه اگه خمیر اضافه آمد می تونیدآن را به هر شکلی که دوست دارید در بیاورید و روی آن را کنجد وزرده تخم مرغ بزنید وبه مدت نیم ساعت در فر بپزید . نون بسیار خوشمزه ای می شه .نوش جان



 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
این کلوچه ها رو با پودر خمیر پیتزای هانیکو درست کردم و بسی راضی بودم.(شد بقچه مرغ شیرازی ).با نصف این مواد و یک بسته خمیر پیتزای هانیکو 10 تا قالب مافین و یه رولت درست کردم


بقچه مرغ:(6 نفر)

محلول زعفران 1 ق چایخوری
روغن زیتون به میزان لازم
رب گوجه 2 ق سوپخوری
سیر 2 حبه
پنیر خامه ای 1 ق سوپخوری
ماست 2/1 پیمانه
پیاز یک عدد
سینه مرغ 1 عدد خمیر پیتزا یا پیراشکی به میزان لازم
زرده تخم مرغ 1 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

زعفران نمک فلفل روغن زیتون رب سیر پنیر ماست و پیاز را در مخلوط کن بریزید تا کاملا مخلوط شود
سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم کرده (حبه ای) به مدت 2 ساعت در این مایع بخوابانید(لالایی یادتون نره!!)
خمیر را با وردنه باز کرده به شکل گرد قالب بزنید به طوری که داخل قالب مافین را پر کند
وسط ظرف مافین خمیر و سپس مواد مرغ را ریخته و خمیر را مانند بقچه ببندید
روی خمیر را زرده تخم مرغ بمالید
قالب ها را درون یک سینی در فر 175 درجه به مدت نیم ساعت قرار دهید
برای طلایی شدن روی بقچه ها از گریل استفاده کنید



 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
دو روش برای درست کردن کلوچه های غذایی


















 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
خمیر ساده

مواد لازم برای خمیر :
آرد : 1 - 2 پیمانه ( تا وقتی خمیر به دست نچسبه )
بگین پودر : 2 قاشق غذاخوری سرصاف
نمک : کمی
شیر ولرم : نصف لیوان
روغن مایع : 5 قاشق غذاخوری ( به نظر من روغنش کم بود واسه همینم من 10 قاشق غذاخوری ریختم )
همه مواد و ریختم تو غذاساز و خمیر آماده رو تحویل گرفتم

مواد داخل پیراشکی :
پیاز نگینی خرد شده و تفت داده شده + سیب زمینی ریز نگینی سرخ شده + گوشت چرخ کرده + هویج پخته شده رنده درشت شده + کدوی خام رنده شده + فلفل دلمه ای نگینی خرد شده و تفت داده شده + قارچ خرد شده و تفت داده شده + سوسیس نگینی خرد شده + رب گوجه فرنگی + نمک + زردچوبه + روغن + آویشن + و ادویه ای که دوست دارین همه رو باهم قاطی میکنین و داخل پیراشکی ها میزارین و بعدشم نوش جان









 

fire dragon

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه میکنه این خانوم؟؟؟
من تو آشپزی با هر کی که بخواد رقابت میکنم
قبلا هم گفته بودم ولی کسی پیدا نشد
حریف نبود؟؟؟؟
 

golrokh

اخراجی موقت
چه میکنه این خانوم؟؟؟
من تو آشپزی با هر کی که بخواد رقابت میکنم
قبلا هم گفته بودم ولی کسی پیدا نشد
حریف نبود؟؟؟؟

چرا عزیزم...

من هستم...و همه ی دوستانه گلی که میان اینجا

خوب بگو فقط مسابقرو چجوری نشون بدیم؟
 
بالا