خبرها و تازه های گیاهان دارویی

seyyedalizeinali

عضو جدید
خرما سرشار از آنتی اکسیدان

خرما سرشار از آنتی اکسیدان

خرما یکی از میوه‌هایی است که مصرف آن به دلیل داشتن مواد مغذی و ضروری برای بدن، توصیه می‌شود. خرما حاوی چندین ویتامین و ماده معدنی است. این محصول طبیعی شامل کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، منگنز و منیزیم است که برای داشتن بدنی سالم خوردن آن مفید است.
پزشکان به افراد توصیه می‌کنند مصرف یک عدد خرما برای داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری است. به اعتقاد پزشکان مصرف خرمای تازه که حاوی قند ساده است می‌تواند انرژی تضعیف شده در فرد را افزایش دهد.
این میوه هم چنین منبع خوبی از ویتامین A می باشد، همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای افزایش دید چشم موثر است و می‌تواند در سلامتی پوست مفید باشد.
به گزارش ایندین تایمز، پزشکان استفاده از این ماده خوراکی را به خصوص هنگام خوردن صبحانه توصیه کرده‌اند.

 

seyyedalizeinali

عضو جدید
برای کاهش وزن غذاهای حاوی فسفر و آهن بخورید

برای کاهش وزن غذاهای حاوی فسفر و آهن بخورید

مصرف مواد غذایی که از لحاظ پروتئین، فیبر و آهن غنی هستند برای کاهش وزن ضروری است. محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:‌ افرادی که به تازگی لاغر شده اند باید سه وعده غذایی را مرتب و به همراه میان وعده هایی مصرف کنند تا دوباره چاق نشوند.
وی در ادامه افزود: تاکید بر اصلاح عادت های غلط غذایی، استمرار عادات خوب غذایی و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ شده، شیرینی جات و فست فودها در این افراد توصیه می شود.
انوشه با بیان اینکه افرادی که برنامه غذایی منظمی دارند کالری بیشتری می سوزانند خاطر نشان کرد: مصرف سبزیجات، میوه های حاوی فیبر و روغن های گیاهی، روغن زیتون، روغن کانولا از جمله موادی است که برای جلوگیری از چاقی ضروری است.
براساس تحقیقات انجام شده مصرف بادام، سیب، خرما و یا انبه خشک، تخم مرغ، توت، انگور یا موز، لوبیا، گوشت بدون چربی و ماهی جلوی چاقی را می گیرد.
بادام حاوی مقادیر زیادی از پروتئین، چربی و فیبر است و سیب، توت فرنگی، هلو، پرتقال و گریپ فروت حاوی پکتین (نوعی فیبر) است که تا ساعت ها احساس سیری ایجاد می کند و همچنین خرما و انبه خشک حاوی ویتامین سی و آهن هستند.
در این تحقیقات آمده است: تخم مرغ همانند بمب پروتئینی عمل می کند و همچنین تخم مرغ منبع آهن و لیستین است که برای سلامت مغز مفید است و همچنین اسید آمینه لوسین که در گوشت، گوشت ماهی و مرغ و لبنیات وجود دارد برای پرورش ماهیچه عضلانی و تنظیم هورمن ها برای کنترل اشتها و سوزاندن چربی ضروری می باشد.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
امیدهای تازه برای درمان سرطان خون با روغن ماهی

امیدهای تازه برای درمان سرطان خون با روغن ماهی

فارس نیوز: گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالت پنسلوانیای آمریکا گفتند که می توان از روغن ماهی برای درمان سرطان خون استفاده کرد. این پژوهشگران تصریح کردند: امکان استفاده از روغن زیتون برای درمان سرطان خون وجود دارد.
پژوهشگران از طریق مجموعه آزمایش ها و تحقیقات خود روی تعدادی از موشهای مبتلا به سلولهای سرطانی با استفاده از روغن زیتون به این نتیجه رسیدند.
این پژوهشگران برای از بین بردن سلولهای بنیادین مسبب بروز سرطان خون در این موشها از روغن زیتون استفاده کردند.
ساندیپ پراپهو، استاد ایمونولوژی مولکولی و سم شناسی دانشگاه ایالت پنسلوانیا گفت: روغن ماهی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد که این اسیدها فواید زیادی برای محافظت از سلامت قلب و عروق خونی دارند.
وی افزود: این اسیدها همچنین قادرند که سلولهای سرطانی بافتهای موش‌ها را از بین ببرند.
روبرت پولسون از محققان شرکت کننده در این پژوهش گفت: داروهای موجود در بازار نمی تواند سلولهای سرطان خون را از بین ببرد و این سلول‌ها، سلوهای بنیادین سرطان زا هستند و از بین بردن آن برای درمان سرطان خون ضروری است.
سرطان خون بیماری پیشرونده و بدخیم اعضای خون ساز بدن است که بر اثر تکثیر و تکامل ناقص گویچه‌های سفید خون و پیش سازهای آن در خون و مغز استخوان ایجاد می‌شود. در بیماری سرطان خون مغز استخوان به طور غیر عادی مقدار بسیار زیادی سلول خونی تولید می‌کند.
این سلول‌ها با سلول‌های خون نرمال و عادی متفاوت هستند و درست عمل نمی‌کنند و در نتیجه، تولید سلول‌های سفید خون طبیعی را متوقف کرده و توانایی فرد را در مقابله با بیماری‌ها از بین می‌برند.
سلول‌های سرطان خون همچنین بر تولید سایر انواع سلول‌های خونی که توسط مغز استخوان ساخته می‌شود؛ از جمله گلبولهای قرمز خون که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رسانند و پلاکت‌های خونی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کنند، اثر می‌گذارند.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
در حالی که متخصصان تغذیه و سلامت تاکید می کنند که مصرف یک مشت از مغز خشکبار در روز خطر بروز بیماریهای قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، مغز گردو علاوه بر این ها، خواص بسیار دیگری نیز برای بدن دارد و مصرف روزانه یک عدد مغز گردو شما را از پزشک بی نیاز می کند. مغز گردو منبع غنی از چربی های مفید یا همان اسیدهای چرب امگا ۳ است که در ماهی و تخمه کتان یافت می شوند. این چربی ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهند. علاوه بر این، چربی های امگا ۳ در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار موثر هستند، خاصیت ضد التهابی فوق العاده دارند و از بدن در برابر آرتریت، آسم، پسوریازیس، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و انواع خاصی از سرطان ها محافظت می کنند.
این اسیدهای چرب درعین حال خاصیت ضد افسردگی دارند و برای بیماران مبتلا به شیزوفرنی، مانیا افسردگی، اختلال دو قطبی و بی ثباتی های خلقی مفید هستند.
مغز گردو رژیم غذایی غنی برای کاهش سطح کلسترول بد و کاهش خطر امراض قلبی و عروقی است. بعلاوه مغز گردو با کاهش میزان کلسترول بد خاصیت ضد التهابی دارد و عملکرد اندوتلیال را بهبود می بخشد. نقصان در عملکرد اندوتلیال با افزایش خطر بیماریهایی چون فشار خون بالا، دیابت، سطح غیرعادی کلسترول و بیماری قلبی مرتبط است.
علاوه بر این ها، مغز گردو حاوی ترکیبات محافظ اعصاب مانند ویتامین ای، فولیت، ملاتونین، پلی فنول ها و آنتی اکسیدان ها است. این ترکیبات در بهبود کارکرد مغز و به تاخیر انداختن روند پیری بسیار موثر هستند.

 

seyyedalizeinali

عضو جدید
با خوردن قارچ از سرطان سینه در امان بمانید

با خوردن قارچ از سرطان سینه در امان بمانید

در دنیا بیش از ۱۴ هزار نوع قارچ وجود دارد که ۳ هزار نوع آن قابل مصرف است. ۷۰۰ نوع آن خاصیت دارویی دارد و حدود هزار و ۴۰۰ نوع آن سمی است. به گزارش سایت «ehow»، اسامی ۴ نوع قارچ معروفی که مصرف بالایی دارد، عبارت است از: سفید دکمه ای، قارچ صدفی، کریمینی و پرتبلا. خواص قارچ های سفید دکمه ای:
*برای سیستم ایمنی بدن مفید است.
*مس موجود در آن به گلبول سازی بدن کمک می کند.
*پتاسیم آن به بدن کمک می کند تا ریتم طبیعی قلب را حفظ کند. در بهبود عملکرد عصب و عضله نیز موثر است.
*قارچ کم کالری بوده و از ۹۰درصد آب تشکیل شده است.
*پتاسیم موجود در آن باعث کاهش فشارخون می شود.
*منبع عالی سلنیم (نوعی آنتی اکسیدان) است.
*خطر بروز سرطان سینه و پروستات را کاهش می دهد.
*از آنجا که غنی از فیبر، پروتئین و ویتامین B است، به سوخت و ساز بدن کمک می کند.
*عصاره آن سردردهای میگرنی را متوقف می کند.

 

seyyedalizeinali

عضو جدید
تاثیر بوییدن رزماری و اسطوخودوس در کاهش استرس!

تاثیر بوییدن رزماری و اسطوخودوس در کاهش استرس!

سلامت نیوز: گیاهان خواص دارویی متفاوتی دارند. آفریدگار بزرگ در بعضی از این گیاهان خواص درمانی قرار داده است که بوییدن آنها باعث شادابی انسان می شود.
محققان دریافته اند بوییدن گیاه رزماری نقش مهمی در کم کردن اضطراب دارد و با ترشح هورمون ها و تحریک گیرنده های بویایی باعث می شود امواج مغزی به گونه ای فعال شوند که فرد احساس شادابی و آرامش کند.
اسطوخودوس گیاه دیگری است که علاوه بر داشتن این خاصیت، باعث می شود فرد خواب عمیق تر و راحت تری را تجربه کند. با خریدن عصاره و یا روغن این گیاهان در مواقعی که احساس اضطراب و نگرانی دارید، برای چند لحظه چشمان خود را بسته و این گیاه را بو کنید.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
سلامت نیوز: آناناس از آن دسته میوه هایی است که خوردنش کمی مشکل است. اما به شما تضمین می دهیم که همان لذتی را که از خوردن یک قطعه شکلات می برید، بتوانید از خوردن یک لیوان آب آناناس هم ببرید. آناناس سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی از جمله کلسیم، پتاسیم، فیبر و ویتامین C است علاوه بر اینها بسیار کم چرب و کم کلسترول می باشد. این خواص بی نظیر را می توانید با خوردن کمپوت آناناس، میوه تازه آن، میوه یخ زده یا حتی آب آناناس به دست آورید.
یکی از خواص مهم آناناس کمک به ساخت استخوان های سالم و استحکام استخوان ها است. آناناس غنی از منیزیم ماده معدنی ای است که وجودش برای ساخت استخوان ها و ارتباط بافت ها ضروری است. آناناس باعث رشد استخوان ها در بدن جوانان و استحکام استخوان ها در پسران می شود.
یک فنجان آناناس حدود ۷۳ درصد منیزیم مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می کند، از دیگر خواص آناناس می توان به نقش آن در بهبود سرماخوردگی و کاهش میزان سرفه اشاره کرد. اکثر افراد هنگام سرماخوردگی ویتأمین C یا آب پرتقال بیشتر می خورند غافل از این که خواص آناناس نیز کمتر از آنها نیست.
«بروملین» موجود در آناناس باعث کاهش شدید سرفه یا توقف سرفه های شدید و کاهش میزان لحاظ می‌شود. پس هنگام سرماخوردگی خوردن آناناس را فراموش نکنید.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
با خواص کندر بهتر آشنا شوید

با خواص کندر بهتر آشنا شوید

سلامت نیوز:
کندر در حقیقت صمغ گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور استفاده می‌شود.
دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی توضیحات کامل‌تری را درباره تاثیر کندر بر حافظه و نسخه‌های درمانی آن در اختیار ما قرار داده است.
خانم‌های باردار مراقب باشند
باوری وجود دارد که مصرف صمغ توسط مادران باردار موجب افزایش هوش و ضریب هوشی جنین و کودک آینده آن‌ها می‌شود. این نکته صحیح است اما مادران باردار باید مراقب باشند که مصرف کندر بیش از ۳ ماه موجب بیش‌فعالی کودک آن‌ها شده و این مسئله در آینده آن‌ها را با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌کند. بنابراین مادران باردار باید توجه داشته باشند که برای افزایش میزان هوش و تقویت حافظه نوزاد خوردن یک ماه کندر کفایت می‌کند و این یک ماه باید بعد از ۴ ماهگی جنین صورت گیرد.
یک نسخه برای ۳ بیماری
درمانگران طب سنتی برای درمان خواب‌آلودگی و بی‌حالی ناشی از تجمع بلغم در بدن، نسخه‌ای دارند که به کمک آن می‌توان بلغم زائد بدن را دفع کرد و به درمان بی‌خوابی و حتی بوی بد دهان پرداخت. برای تهیه این نسخه کافی است یک نخود کندر را با یک نخود مصطکی و یک فندق سقز ترکیب کرده و آن را بجوید. برای تهیه این مواد می‌توانید به داروخانه‌های گیاهی در سطح شهر مراجعه کرده و با تهیه این مواد و جویدن آن علاوه‌بر بی‌خوابی، بوی بد دهان خود را نیز درمان کنید. علاوه‌بر این همین نسخه می‌تواند ترکیب بسیار مناسبی برای افرادی باشد که به کمر درد یا درد مفاصل از قبیل درد زانو مبتلا هستند. استفاده از این نسخه موجب کاهش و تسکین دردهای مفصلی نیز می‌شود.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
پزشکان چینی در طی آزمایشی جدید دریافته‌اند که قهوه از فعالیت‌ ماده‌ای که با بروز دیابت نوع دوم مرتبط است، جلوگیری می‌کند و به همین دلیل مصرف چند فنجان قهوه در روز تاثیر مهمی در کاهش خطر ابتلا به این بیماری دارد. لینگ شنگ و کیون هوآنگ دو متخصص چینی و دستیاران آنها در این ‌باره می گویند: مطالعات قبلی نشان داد افرادی که روزانه چهار فنجان یا بیشتر قهوه می‌نوشند ۵۰ درصد کمتر با خطر ابتلا به دیابت نوع دوم مواجه می‌شوند. همچنین در ازای نوشیدن هر فنجان اضافی قهوه این خطر تا هفت درصد دیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.
این متخصصان کتذکر شدند که افزایش مقدار ماده‌ای موسوم به «پلی‌پپتید آمیلوئید ایزلت انسانی» به طور فزاینده یک فرآیند بیماری‌زایی موثر در بروز دیابت نوع دوم را موجب می‌شود.
در این مطالعه که در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شده دو گروه از ترکیبات موجود در قهوه شناسایی شده است که از فعالیت پلی‌پپتید آمیلوئید ایزلت انسانی جلوگیری می‌کند. به این ترتیب افرادی که مرتب قهوه می‌نوشند از مزایای این ترکیبات مفید موجود در قهوه در پیشگیری از دیابت نوع دوم بهره‌مند می‌شوند.

 

seyyedalizeinali

عضو جدید
خواص درخت چریش

خواص درخت چریش

چریش، درختی همیشه سبز است که ۱۵ تا ۲۰ متر رشد می کند. به نوشته ی «هلث مد» برگ، گل، میوه، ریشه و پوست این درخت خواص فراوانی دارد که عبارتند از: *روغن آن باعث شادابی و براقی موها می شود. با خشکی مو مقابله کرده و مانع سفیدی زودهنگام و ریزش مو می شود.
*روغن این گیاه از شکنندگی ناخن ها پیشگیری می کند.
*مصرف دم کرده آن تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است.
*چریش خاصیت سم زدایی دارد و برای حفظ سلامت گردش خون، سیستم گوارشی، تنفسی و ادراری مفید است.
*استفاده موضعی عصاره و روغن آن اگزمای پوست را برطرف می کند.
*در قسمت های فقیرنشین هند و آسیای جنوب شرقی که دسترسی به مراکز بهداشت دهان و دندان محدود است، ساکنان با برگ و شاخه های آن گیاه مسواک می زنند تا دچار بیماری لثه ای و دندان و عفونت نشوند.
*برای درمان دیابت مورد استفاده قرار می گیرد.
*التهاب ایجاد شده بر اثر آرتریت را کاهش می دهد.
*فشارخون بالا را درمان می کند.*غرغره کردن با دم کرده این گیاه گلودرد را برطرف می کند.
*استفاده روزانه از روغن آن، برای درمان سینوزیت موثر است.
*جویدن منظم ۲تا۳ برگ چریش، برای تصفیه کردن خون و درمان اسیدیته بالا مفید است.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
سلامت نیوز:
تغذیه سالم در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد، زیرا هر نوع ماده غذایی که مصرف شود به طور مستقیم روی سلامت جنین تاثیر می گذارد. پس از تولد نوزاد که سیستم ایمنی ضعیفی دارد، نیز تغذیه همچنان از اهمیت خاصی برخوردار است.
از آن جا که بیشتر وزن نوزاد از آب تشکیل شده، لازم است نوزاد آب کافی دریافت کند. شیر مادر یا شیر معمولی، حاوی مواد مغذی است که برای حفظ سلامت نوزاد مفید است. البته ثابت شده است که شیر مادر علاوه بر رفع تشنگی و تامین میزان مفید لاکتوز، چربی لازم را تامین می کند. در ۶ ماه اول شیر مادر برای تغذیه نوزاد کافی است. پس از ۶ماهگی می توان غذاهای جامد و مایعات دیگری به برنامه غذایی کودک اضافه کرد. اما غذای اصلی کودک باید همچنان شیر باشد.
بیشتر نوشیدنی ها به جز آب دارای قند است که برای سلامت کودک مضر است. همچنین نباید برای مدت طولانی از پستانک استفاده شود، زیرا به پوسیدگی دندان و اختلال گفتاری منجر می شود. آب که بهترین جایگزین مایعات است از بروز یبوست و اسهال نیز پیش گیری می کند. کمبود آب باعث معده درد و بروز عفونت های شدید در کودک می شود.
بنابراین مصرف بالای آب کودکان را در مقابل بیماری های متعدد محافظت می کند. اما در صورتی که تمایل دارید آب میوه به برنامه غذایی آن ها اضافه کنید، لازم است به نکته های زیر توجه کنید تا از عوارض جانبی آن پیش گیری شود.
* از آب میوه های ۱۰۰ درصد طبیعی دارای قند طبیعی استفاده شود. هر یک قسمت از آب میوه تازه را با ۱۰ قسمت آب جوش مخلوط کنید و بگذارید خنک شود.
* نوشیدنی های حاوی شیرین کننده غیرطبیعی مانند ساکاروز برای کودکان زیر ۳سال توصیه نمی شود.
* آب میوه های بازاری را که سرشار ازمواد شیرین کننده، نگه دارنده، طعم دهنده و رنگ است، از رژیم غذایی کودک حذف کنید.
* از نوشیدنی های گازدار که باعث پوسیدگی دندان می شود، پرهیز کنید.
* قبل از یک سالگی، از شیر گاو برای تغذیه کودک استفاده نکنید.
* آب جوشانده و خنک شده را بین وعده های غذایی به کودک بدهید.
* نوشیدنی های شیرین را هرگز در شیشه به کودک ندهید.
* از دادن شیر در حالی که کودک دراز کشیده است، بپرهیزید.
* پس از ۱۲ماه، شیشه را از او بگیرید.
* آب میوه تازه را با صبحانه یا بین وعده های غذایی به کودک بدهید.
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
كاهش تركيبات سرطان‌زاي سيگار با ***** ميو‌ه‌يي

كاهش تركيبات سرطان‌زاي سيگار با ***** ميو‌ه‌يي

پژوهشگران ايالات متحده امريكا متوجه شدند نوعي آنتي‌اکسيدان به نام ليکوپن موجود در عصاره دانه انگور و ميوه‌هاي قرمز به طور چشمگيري ميزان راديکال‌هاي آزاد را که در سيگار توليد شده و منجر به سرطان مي‌شوند، کاهش مي‌دهد.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه مرکزي، «بوريس دزيلکووسکي» از دانشگاه «كرنل» در نيويورک گفت: از ديدگاه سلامت، بهترين سيگار، نبودن آن است، اما سيگار با سم کمتر ممکن است براي ميليون‌ها نفر که تلاش مي‌کنند آن را ترک کنند، مفيد باشد.
وي ادامه داد: اين سيگار جديد مي‌تواند تأثيرات خطرناک دود تنباکو را که به دليل دارا بودن راديکال‌هاي آزاد جزو گروه بزرگي از مواد موسوم به Carcinogens (عامل ايجاد سرطان) است، کاهش دهد.
پژوهشگران عقيده دارند: استفاده از عصاره‌هاي آنتي اکسيدان طبيعي مانند ليکوپن که در گوجه فرنگي، ميوه‌ها و سبزيجات قرمز ديگر و عصاره دانه انگور يافت مي‌شود در ***** سيگار به طور چشمگيري ميزان راديکال‌هاي آزاد را که منجر به سرطان مي‌شوند، كاهش مي‌دهد.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
برای درمان پوکی استخوان سنجد بخورید

برای درمان پوکی استخوان سنجد بخورید

[h=1]برای درمان پوکی استخوان سنجد بخورید[/h]



سنجد استخوان را محکم کرده و دستگاه گوارش را تقویت می‌کند همچنین چون سرشار از فیبر بوده گرسنگی را کاهش می‌دهد و خاصیت سیرکنندگی بالایی دارد. سنجد یکی از بهترین منابع غذایی گیاهی محسوب می‌شود. سنجد منبع غنی از کلسیم است و برای افرادی که دچار پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است و استخوان‌های افراد را محکم می‌کند.
سنجد برای سلامتی دستگاه گوارش افراد بسیار مناسب است و افرادی که رژیم‌های لاغری دارند، می‌توانند سنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند.
بهتر است سنجد را به عنوان میان وعده استفاده کرد، سنجد دارای ترکیباتی مانند فتیکمیکال‌ها است که آنتی اکسیدان خوبی است.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
زنجبیل بخورید تا کلسترول خون تان پایین بیاید

زنجبیل بخورید تا کلسترول خون تان پایین بیاید

[h=1]زنجبیل بخورید تا کلسترول خون تان پایین بیاید[/h]
زنجبیل دارای خاصیت ضد لخته شدن خون بوده و کلسترول خون را کاهش می دهد که این می تواند برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مفید باشد.
زنجبیل از گیاهان دارویی است که سابقه مصرف آن به چندین قرن پیش برمی گردد و هر صد گرم آن حاوی ۷۰ کالری بوده که عمده آن به خاطر وجود کربوهیدرات موجود در آن است البته در آن مقدار ناچیزی پروتئین و فیبر هم وجود دارد.
اگر زنجبیل به صورت آسیاب شده و پودر استفاده شود، مقدار انرژی آن بسیار افزایش یافته و به میزان ۳۰۰ کیلو کالری می رسد و حاوی پتاسیم بالایی خواهد بود.
زنجبیل خاصیت ضد نفخ و ضد التهاب دارد و در درمان زخم معده نیز استفاده می شود. همچنین حاوی مواد آنتی اکسیدانی بوده و به همین علت در پیشگیری از بروز برخی سرطان ها خصوصا سرطان دستگاه گوارش بسیار مناسب است.
موارد منع مصرف زنجبیل: مصرف زنجبیل برای کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی شود. همچنین به دلیل احتمال تداخل با داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین بهتر است استفاده نشود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
می خواهید لاغر شوید، کنگر فرنگی بخورید

می خواهید لاغر شوید، کنگر فرنگی بخورید

[h=1]می خواهید لاغر شوید، کنگر فرنگی بخورید[/h]
آرتیشو یا کنگر فرنگی داروی لاغری است و کسانی که می‌خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند می‌توانند هر روز آرتیشو بخورند.
گیاه کنگر فرنگی در تحریک ترشحات صفرا، درمان نارسایی و اختلالات کبدی و دفع سموم از بدن بیماران مبتلا به آنژین کاربرد دارد. برگ‌های آرتیشو دارای اینولین و ماده‌ای تلخ بنام سینارین (Cynarine) بوده و این گیاه حاوی پروتئین، آهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، کلسیم، ویتامین A، ویتامین های B1، B2، B3، ویتامین C می باشد.
سینارین موجود در این گیاه باعث تحریک ترشحات صفرا می‌شود. کبد را تمیز و اعمال آن را تنظیم می‌کند. در اختلالات کبدی نظیر یبوست‌های ناشی از عدم دفع صفرا، وجود صفرا در خون، ورم روده، زردی و افزایش کلسترول خون موثر است.
افرادی که بدن آنها دچار خارش می‌شود نیز می‌توانند از عصاره این گیاه در درمان و برطرف کردن خارش استفاده کنند. البته بهتر است زنان در طى دوره شیردهی از مصرف آرتیشو خوددارى کنند؛ چرا که ترشح شیر را کاهش مى‌دهد.
همچنین مصرف این گیاه باعث دفع سنگ‌های کیسه صفرا شده و در هضم غذا موثر است.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
با خواص کیوی، بهترین میوه ی زمستانی آشنا شوید

با خواص کیوی، بهترین میوه ی زمستانی آشنا شوید

[h=1]با خواص کیوی، بهترین میوه ی زمستانی آشنا شوید[/h]
کیوی به علت خواص بالا و میزان کم قند به عنوان بهترین میوه زمستانی برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی ها به شمار می آید.
قند موجود در کیوی که از مقدار کمی فروکتوز و گلوکز تشکیل شده به آرامی در بدن متابولیز می‌شود؛ بنابراین برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی نیز مفید است. همچنین فیبر و املاح این میوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و تامین کننده بخشی از فیبر مورد نیاز بدن است.
کیوی از جمله میوه‌هایی است که انرژی کمی دارد؛ به طوری که در ۲۰۰ گرم از آن تنها ۱۰۰ کیلو کالری انرژی یافت می‌شود و به همین دلیل می‌توان در رژیم‌های کم کالری از آن استفاده کرد، همچنین کیوی از ویتامین C بالایی برخوردار است و می‌تواند تمام ویتامین مورد نیاز بدن و حتی بیشتر از آن را تامین کند به علاوه پتاسیم موجود در این میوه نیز نسبتا بالا است و حدود یک چهارم پتاسیم مورد نیاز بدن را داراست.
برای تامین پروتئین موردنیاز بدن نمی‌توان به کیوی اکتفا کرد یا آن را تامین کننده بخشی از پروتئین مورد نیاز داشت؛ چرا که میزان پروتئین در این میوه ناچیز بوده و تنها حدود یک درصد از آن است.
متخصصان غذایی بر این عقیده اند که برای پیش گیری از تب، ناراحتی های معده، بی حالی؛ خستگی، سرفه های شدید و زکام که در وجود باکتریها بروز می کند، مصرف ۱۵۰ میلی گرم ویتامین C که در میوه کیوی یافت می شود؛ بهترین راه است. کیوی سیستم حفاظتی بدن را نیز تقویت و از بروز سرطان جلوگیری می کند.
 

hrezaee2012

عضو جدید
3گیاه دارویی موثر در سرما خوردگی

3گیاه دارویی موثر در سرما خوردگی

1.آویشن: این گیاه از عهد باستان به عنوان یک گیاه خوراکی- دارویی استفاده می‌شده و امروزه از پرمصرف‌ترین‌هاست. رایحه (اسانس) آن آثار قوی ضدمیکروب و قارچ و برطرف‌کنندگی مشکلات تنفسی و سرما‌خوردگی دارد، به همین دلیل در سال‌های اخیر کارخانه‌های داروسازی زیادی در جهان فرآورده‌هایی به صورت شربت از آن تهیه و عرضه کرده‌اند...

آثار آویشن در تسکین و درمان عوارض و علایم سرماخوردگی از جمله ضددرد، خلط‌آور، ضدسرفه، ضدحساسیت، ضدتب، ضداحتقان بینی، بازکننده برونش‌ها، کاهش ترشحات بزاقی، محرک سیستم ایمنی بدن و سرکوب‌ میکروارگانیسم‌های بیماری‌زای تنفسی هنگام سرماخوردگی است. ویژگی گیاه آویشن، داشتن چند اثر مفید در تسکین و درمان سرماخوردگی است همچنین می‌تواند به جای چند داروی موثر به کار رود. با توجه به خوراکی بودن این گیاه، محدودیتی برای مصرف در کودکان وجود ندارد و عوارض جانبی‌اش زیاد نیست.

2.زنجبیل: زنجفیل یا زنجبیل در ایران نمی‌روید و از نواحی شرقی به‌خصوص چین وارد می‌شود. این گیاه از زمان قدیم در طب چین و هند جایگاه مهمی داشته است و در قرن سیزدهم به اروپا راه یافت. زنجبیل هنوز یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌های جهان به شمار می‌رود و نتیجه آخرین تحقیقات علمی تایید شده نشان می‌دهد آثار ضددرد، ضدآرتریت، ضدآمیب، ضدباکتری، ضدحساسیت، ضدسرطان، آنتی‌اکسیدان، ضدنفخ و درد و اسپاسم، محافظ کبد، مقوی و محرک سیستم ایمنی بدن،‌ خلط‌آور و کاهش‌دهنده چربی خون دارد. زنجبیل در رفع عوارض سرماخوردگی بسیار مفید است و فرآورده‌های زیادی به‌طور مستقل یا با گیاهان دارویی دیگر برای درمان سرماخوردگی از آن تهیه می‌شود. برای مصرف زنجبیل می‌توان پودر آن را در غذاها استفاده یا در مایعات حل کرد ولی یکی از بهترین اشکال دارویی آن، قطره‌ است که می‌توان آنها را با غذاها، مایعات، چای و آب مصرف کرد.

3.نعناع: گیاه نعناع که در دنیا به نام «مینت» مشهور است، از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی خوراکی جهان محسوب می‌شود. بسیاری از آثار نعناع به رایحه برگ‌های آن مربوط است که حاوی ماده‌ای به نام منتول و دارای خاصیت ضددرد و ضداحتقان (ضدگرفتگی بینی) قوی است. در گذشته آن را به‌صورت دم‌کرده، جوشانده یا تنتور استفاده و از آن داروهایی به‌صورت پماد یا ضماد تهیه می‌کردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، از برگ‌های نعناع محصولات جدیدی به شکل لوسیون یا پماد تولید می‌شود. یکی از اشکال ایده‌آل روغن نعناع، قطره منتول است که آثار ضداحتقان بینی به‌خصوص در افراد سرماخورده و مبتلا به آسم یا حساسیت دارد و می‌تواند در چند ثانیه باعث باز شدن گرفتگی بینی شود. آثار دیگر آن شامل ضددرد دست و پا و کمر و دردهای اسکلتی و ماهیچه‌ای، تسکین سردرد و سینوزیت است. در ضمن، با توجه به خوراکی بودن گیاه نعناع، محصولات تهیه‌شده از آن برای کودکان محدودیت مصرف ندارد.
 

hrezaee2012

عضو جدید
قره قات (Blueberry) در بهبود تومور هاي سرطاني

قره قات (Blueberry) در بهبود تومور هاي سرطاني

تحقيقات نشان مي دهد گياه قره قات (Blueberry) مي تواند در بهبود تومور هاي سرطاني در نوزادان و کودکان موثر باشد.
به گزارش شبکه تلويزيوني فاکس نيوز تحقيقات در دانشگاه اوهايو نشان مي دهد مصرف زغال اخته مي تواند در جلوگيري از ابتلا به تومور يا درمان آن موثر در نوزادان باشد.
بنا بر گفته دانشمندان اين مرکز پزشکي، قره قات (Blueberry) با ايجاد انسداد در رگ هاي خوني تومورهاي سرطاني در نوزادان، از رشد آن جلوگيري مي کند و موش هايي که در غده هاي سرطاني در آنان مشاهد و به آنان قره قات (Blueberry) خورانده شده بود دو برابر بيشتر از ديگر موش ها زنده ماندند.
عمل جراحي با توجه به خطر هايي که در پي دارد معمولا براي نوزادان توصيه نمي شود.
دانشمندان مي گويند در حال حاضر مصرف اين ميوه بيشتر حالت پيشگيري از ابتلا را دارد و نه درمان تومور و مصرف روزانه آن براي همه توصيه مي شود.


منبع
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

* ziba *

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرسی دوست عزیز عالی بود

فقط با عرض معذرت فکر کنم یک اشکال مختصر در ترجمه وجود داره چون قره قاط ( بلو بری ) با ذغال اخته فرق داره حالا این مطلب راجب کدومشه ؟
 

"Pejman"

دستیار مدیر مهندسی کشاورزی گیاهان دارویی
ممنونم از دو دوست گرامی. مرسی زیبا جان از اینکه کامل میخونی مطالب را و دقت بالایی که میزارید روی این نوشته ها. :heart::gol:

منبع انگلیسی را در پست دوست عزیزم قرار دادم. منظور گیاه قره قات (Blueberry) می باشد :gol:
 

hrezaee2012

عضو جدید
درمان صددرصد سوختگي با داروي گياهي ارزان

درمان صددرصد سوختگي با داروي گياهي ارزان

محققان اردبيلي موفق به ساخت دارويي گياهي براي ترميم سوختگي هاي پوستي شدند كه بعد از درمان هيچ گوشت اضافي در بدن به جا نمي گذارد. سيامك محمدي يكي از طراحان اين ايده نو اظهار داشت: از سال 86 كه در رشته گياه پزشكي تحصيل مي كردم يكي از دغدغه هاي من رفتن به دامنه هاي كوه بوده تا بتوانم دارويي را براي ترميم سوختگي بيابم. وي افزود: بعد از تحقيق و آزمايش روي گياه 'هوا چوبه' بالاخره توانستيم اولين بار در كشور دارويي را براي سوختگي بسازيم كه هيچ گوشت اضافي را در بدن آسيب ديده به جا نمي گذارد. به گفته اين محقق يكي از ويژگي هاي بارز اين دارو كم هزيبه بودن آن است كه با قيمت 6 هزار تومان براي مصرف كننده تمام مي شود كه در مقابسه با داروي آلماني كه 20 هزار تومان است مي تواند بسيار كم هزينه باشد. محمدي اظهار داشت: داروي گياهي براي ترميم سوختگي در اين دوره از نمايشگاه يكي از بهترين طرح ها مي باشد ولي متاسفانه هيچ نماينده اي از استانداري اردبيل به غرفه ما نيامده و همين امر باعث شده كه غزفه استان اردبيل خالي بماند (خبرگزاری جمهوری اسلامی، 18/6/1390).

name:Arnebia euchroma
genus:Boraginaceae
root picture:
 

hrezaee2012

عضو جدید
خوردنی های شفا بخش !!!

خوردنی های شفا بخش !!!

[h=1]
خوردنی های شفا بخش !!!
سرتان درد می کند؟
ماهی بخورید.
ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیش گیری از سردرد کمك می کند.
زنجبیل هم با کاهش التهاب و درد عملكرد مشابهی دارد.

تب دارید؟
ماست میل کنید.
قبل از شروع فصل گرده افشانی ماست زیاد مصرف کنید.
همچنین بطور روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.

برای جلوگیری از سكته:
چای بنوشید.
با مصرف مرتب چای از رسوب چربی بر روی دیواره شریان ها جلوگیری کنید.
(در مورد خودم چای اثر خوبی برای کاهش اشتها داشته و مانع اضافه وزن شده است.... چای سبز برای سیستم ایمنی فوق العاده است)!
بیخوابی دارید؟
عسل بخورید.
از عسل بعنوان داروی مسكن و آرام بخش استفاده کنید.
دچار آسم هستید؟
پیاز بخورید.
مصرف پیاز التهاب نایژك ها را از بین می برد.
(وقتی بچه بودم مادرم بسته پیاز درست می کرد تا روی قفسه سینه ما بگذارد. برای درمان بیماری های تنفسی خوب بود و کمك می کرد بهتر نفس بكشیم.)
از ورم مفاصل رنج می برید؟
باز هم ماهی میل کنید.
ماهی قزل آلا، تون، خال مخالی و ساردین از ورم مفاصل جلوگیری می کند.
(ماهی سرشار از روغن های امگاست که برای سیستم ایمنی فوق العاده است.)
دل بهم خوردگی دارید؟
موز و زنجبیل.
موز به معده ای که اذیت شده کمك می کند.
زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی و دل آشوب را درمان می کند.
اگر عفونت مثانه دارید؟
آب قره قاط ( زرشک ؟ ) بنوشید.
آب قره قاط سرشار از اسید می باشد که باکتری های مضر را کنترل می کند.
دچار مشكلات استخوان هستید؟
آناناس میل کنید.
شكستگی و پوکی استخوان با کمك منگنز موجود در آناناس قابل پیش گیری است..
از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید؟
ذرت بوداده میل کنید.
خانمها می توانند با صرف ذرت بوداده که به کاهش افسردگی، نگرانی و خستگی که از عوارض PMS
می باشد پیش گیری کنند.
دچار مشكلات حافظه شده اید؟
صدف خوراکی بخورید.
صدف با داشتن روی مورد نیاز به بهبود عملكرد مغز کمك می کند.
سرما خوردید؟
سیر بخورید.
سرو کله گرفته را با سیر تمیز کنید. (یادتان باشد که سیر سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد)
سرفه می کنید؟
فلفل قرمز !!!
مشابه ماده ای که در شربت سرفه بكار می رود در فلفل قرمز وجود دارد. البته فلفل قرمز را با احتیاط مصرف کنید شاید معده شما را تحریك کند.
سرطان سینه؟
گندم، سبوس و کلم مصرف کنید..
این مواد استروژن را در سطوح سالم نگه می دارند.
سرطان ریه؟
سبزی های سبز تیره و نارنجی رنگ مصرف کنید.
بتا اکروتن نوعی ویتامین A پادزهر مفیدی است که در سبزی های تیره و نارنجی رنگ یافت میشود .
زخم معده بروز کرده؟
کلم بخورید.
کلم شامل ترکیباتی است که به درمان زخم معده و دوازدهه کمك می کند.
اسهال؟
سیب میل کنید.
سیب را با پوست رنده کنید. بگذارید تا قهوه ای شوید و برای درمان این وضعیت میل کنید. ( موز نیز برای این بیماری خوب است)
از شریان های رسوب گرفته رنج می برید؟
آووکادو بخورید.
چربی غیر اشباع شده موجود در آوکادو کلسترول را پایین می آورد.
فشار خونتان بالاست؟
کرفس و روغن زیتون میل کنید.
روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد.
کرفس نیز شامل ماده ای است که فشار خون را پایین می آورد.
ناهماهنگی قند خون دارید؟
بروکلی و بادام زمینی میل کنید.
کروم موجود در بروکلی و بادام زمینی انسولین و قند خون را تنظیم می کند.
کیوی:
ریز و مقوی. منبع بسیار خوب پتاسیم،منیزیوم، ویتامین E و فیبر. ویتامین C موجود در آن دو برابر پرتقال می باشد.
سیب:
یك سیب در روز پزشك را دور نگه می دارد؟ با اینكه سیب ویتامین C کمی دارد ولی دارای آنتی اکسیدان ها وفلاونوید هایی می باشد که با تشدید فعالیت ویتامین C به کاهش خطر سرطان روده بزرگ، حمله قلبی و سكته مغزی کمك می کند

توت فرنگی:
میوه محافظ. توت فرنگی بالاترین قدرت آنتی اکسیدان را در میان میوه ای اصلی دارد که بدن را در برابر سرطان، رادیكال های آزاد رسوب شده درون رگ های خونی محافظت می کند. (در واقع هر میوه ای از خانواده توت برای شما خوب و مفید است. شامل میزان بالای انتی اکسیدان هستند و ما را
جوان نگه می دارند ... آبی بهترین نوع است و کلیه رادیكال های آزاد را که به بدن هجوم می آورند از بین می برد.
پرتقال:
شیرین ترین دارو. خوردن 2 الی 4 پرتقال در روز کمك به پیش گیری از سرماخوردگی و کلسترول
پایین می کند و سنگ های کلیه را از بین می برد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.

هندوانه:
هندوانه شامل مواد طبیعی (منابع طبیعی) بهترین تسكین دهنده عطش. شامل 92 % آب و حجم بسیار زیادی از گلوتاتیون می باشد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین منبع اصلی لیكوپن - اکسیدان ضد سرطان است. سایر مواد غذایی یافت شده در هندوانه شامل پتاسیم و ویتامین C می باشد که کمك به حفظ سلامت پوست می کند و همچنین پوست ما را در برابر اشعه های خطرناك SPF محافظت می نماید ).

[/h]
 

hrezaee2012

عضو جدید
مصرف چای بابونه بخصوص برای افراد دیابتی بسیار مفید است

مصرف چای بابونه بخصوص برای افراد دیابتی بسیار مفید است


پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان می‌دهد نوشیدن چای بابونه به طور روزانه به پیشگیری از مشکلات و ناراحتی‌های ناشی از دیابت نوع دوم از قبیل از دست دادن قدرت بینایی یا آسیب‌های وارده به سیستم عصبی و کلیه‌ها کمک می‌کند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، چای بابونه حاوی موادی است که خواص درمانی دارد. در طول هزاران سال، از این چای گیاهی در درمان بسیاری از بیماریها استفاده شده است. چای خوش عطر گیاهی بابونه برای آرامش و تسکین اعصاب مصرف می شود. پیشتر عقیده بر این بود که آثار تسکین دهنده چای به دلیل خواص ضدالتهابی آن است. محققان در یک پژوهش جدید به موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به دیابت، عصاره بابونه خوراندند. این تحقیق نشان داد که مصرف روزانه بابونه، می‌تواند سطح قند خون را در مبتلایان به دیابت تا ۲۵درصد کاهش دهد. طبق یافته‌های جدید، با مصرف روزانه چای بابونه همراه با غذا، از بروز بسیاری از عوارض جدی دیابت پیشگیری کنید. محققان، طی این تحقیق، به موش‌هایی که مبتلا به دیابت نوع ۲ بودند به مدت سه هفته ، هر روز مقدار معینی، عصاره بابونه دادند و به این نتیجه رسیدند سطح قند خون آن‌ها تا ۲۵% کاهش پیدا کرده است وطبق این بررسی، محققان بر این باورند که مصرف چای بابونه همراه با غذا، برای انسان نیز فواید مشابهی را در بر خواهد داشت. پس از مدتی معلوم شد که ظاهرا عصاره این گیاه می‌تواند سطح قند خون را پایین آورده و فعالیت آنزیمی که مربوط به افزایش ناراحتی‌های ناشی از دیابت است، متوقف کند. با این حال پژوهشگران
با دستیابی به این نتایج امیدوار شده‌اند که بتوانند از این گیاه داروهای ضد دیابت تولید کنند. محققین این پژوهش می گویند : قبل از این که ما بتوانیم به هر نوع نتیجه قطعی و مسلم درباره نقش چای بابونه در مقابله با مشکلات مربوط به دیابت دست‌یابیم باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد. آمارها نشان می‌دهد که موارد ابتلا به دیابت نوع دوم که بالاخص مربوط به چاقی می‌شود در سراسر جهان رو به افزایش است. با وجود نتایج به دست آمده متخصصان انستیتو دیابت انگلیس به بیماران در مورد هرگونه اقدامی در این زمینه هشدار دادند پژوهشگران به مطالعات بیشتر برای رسیدن به نتایج قطعی‌ و علمی‌تری نیاز دارند. البته مصرف روزانه بابونه، خواص بسیاری دیگر، همچون کاهش استرس، رفع بی‌خوابی، رفع مشکلات هضم، رفع گرفتگی‌های قاعدگی را به همراه خواهد داشت. همچنین تحقیقات جدید خواص درمانی چای بوبنه را تأیید می کند. مصرف این چای، مقاومت بدن در مقابل عوامل بیماریزای عفونی و سرماخوردگی را افزایش می دهد. این مطالعه یکی از مطالعات بی شماری است که نشان می دهد محصولات طبیعی گیاهی حاوی موادی هستند که خواص دارویی دارند. در یک تحقیق کوچک ۱۴ شرکت کننده برای مدت دو هفته روزی پنج فنجان چای بابونه نوشیدند. از شرکت کنندگان در این مطالعه آزمایش ادرار گرفته شد. نتیجه آزمایشها نشان داد نوشیدن چای بابونه سبب افزایش دو ماده به نامهای هیپوریت و گلیسین در ادرار می شود. «هیپوریت» محصول تجزیه ماده فلاونویید در چای است. این ماده خواص ضدباکتری دارد. محققان می گویند، افزایش «هیپوریت» در ادرار بعد از نوشیدن چای می تواند توجیه کننده خاصیت افزایش مقاومت در مقابل عوامل عفونی باشد. گلیسین ماده ای است که اسپاسم شدید عضلانی را بهبود بخشیده و سبب آرامش اعصاب می شود. میزان «هیپوریت» و «گلیسین» حتی تا دو هفته پس از مطالعه در خون بالا می ماند که این امر نشانگر خواص دراز مدت این چای گیاهی است. دم کردن رایج‌ترین فرم مصرف گیاه بابونه است. بابونه خواص گوناگونی دارد . خواص ضدالتهابی، ضد میکروبی، ضدگرفتگی عضلات، آرامش ‌بخشی و نرم‌کنندگی‌ آن تا به حال شناخته شده‌اند. به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، مادرانی که شیرخوارشان دچار کولیک‌های تکرار شونده می‌شود حتما به یاد دارند که چگونه با مصرف کمی چای بابونه آرامش را به شیرخوارشان بازگردانیده‌اند. سالمندان و افرادی که حساسیت دارند بهتر است به علت تاثیرات آرامش‌بخشی و ضدمیکروبی بابونه هفته‌ای یک بار به جای نوشیدن چای معمولی چای بابونه را در برنامه خود قرار دهند. اما حکایت مشکلات پوستی حکایت دیگری است. بابونه برای انواع عفونت‌ها و التهابات پوستی مناسب است. اگزما یا همان حساسیت شدید پوستی که به خارش، سوزش، خشکی پوست به همراه پوسته‌ریزی شدید منجر می‌شود، با مصرف کمی بابونه وضعیت متفاوتی پیدا می‌کند. البته پسوریازیس بیماری بسیار پیشرفته‌ای است و نمی‌توان به درمان آن با بابونه امیدوار بود اما شکی نیست که در موارد حاد بیماری که فرد از پوسته‌ریزی و احیانا خارش شدید رنج می‌برد، بابونه به التیام زخم‌ها و تسکین بیمار کمک شایان توجهی می‌کند. ضایعات پوستی ملتهب در نواحی پوشک نوزادان سبب بی‌قراری نوزاد می‌شود که با مقدار کمی چای بابونه برطرف می‌شود. خواص استثنایی بابونه، این گیاه ارزشمند را به پای ثابت پمادها، کرم‌ها و ژل‌های پوستی تبدیل کرده است. حتی اگر پوستتان دچار زخم شده است، می‌توانید با مصرف بابونه روند بهبودی زخم‌هایتان را تسریع کنید. منبع: سایت پزشکان بدون مرز
 

hrezaee2012

عضو جدید
اين مطلب را فشار بالاها بخوانند!!!!

اين مطلب را فشار بالاها بخوانند!!!!

فشارخون يكي از بيماري هايي است كه اين روزها عده زيادي به آن مبتلا هستند. فشار خون بالا زماني است كه قلب شما بر اثر دلايل مختلف خون را با فشار بيشتري وارد رگ ها مي كند كه اين موضوع باعث ايجاد بيماري هاي گوناگون مي شود.
به گزارش مشرق، دليل اين امر ممكن است استرس زياد، چاقي يا استفاده زياد از نمك باشد. فشار خون بالا باعث بيماري هاي زيادي نيز مي شود. اين بيماري ها مي توانند موجب مشكلات قلبي از جمله سكته باشند و همچنين كليه ها را نيز از بين مي برد.
شما مي توانيد فشار خون بالاي خود را به كمك مواد غذايي مفيد كاهش دهيد. ما در اينجا به تعدادي از اين مواد اشاره داريم.
اسفناج
اسفناج داراي منيزيم بالا و همچنين منبع غني از آهن و ويتامين C است. اين ماده براي بدن شما بسيار مفيد است. پس حتي اگر از آن خوشتان هم نمي آيد سعي كنيد به هر نحوي كه شده آن را در رژيم غذايي خود جاي دهيد.
موز
موز سرشار از پتاسيم است و به عنوان يكي از مهمترين ماده ها براي كاهش فشار خون بالا شناخته مي شود. خوردن يك موز در روز باعث ميشود تا بدن شما از نظر سلامتي بيمه شود.
كيوي
از گذشته ها تا به حال از اين ميوه به عنوان يكي از ميوه هاي ضدفشار خون نام مي بردند. منابع عظيم از ويتامين C و پتاسيم در اين ميوه باعث ميشود تا سلامتي شما با خوردن آن تضمين شود. كيوي داراي يكي از آنتي اكسيدان هاي مهم به نام لوتئين نيز هست كه بدن را در مقابل بيماري هاي متفاوت حفاظت مي كند.
شير كم چربي
در اين مورد هر چقدر مقدار چربي شير كمتر باشد بهتر است. شير به راحتي در دسترس است و حتماً بايد در برنامه روزانه شما نيز باشد. داراي كلسيم و ويتامين D فراوان است كه اين دو ماده، در پايين آوردن مقدار فشار خون بسيار مفيد هستند.
سير
سير جزء سبزيجاتي است كه براي بدن بسيار مفيد هستند. يك تكه كوچك از سير مي تواند معجزه كند. سير از لخته شدن خون در رگ ها و همچنين از ضخيم شدن آن ها جلوگيري مي كند.
لوبيا
قرمز، چشم بلبلي، سياه از انواع لوبيا هستند كه بهتر است از آنها بيشتر مصرف كنيد. لوبياها منابع خوبي از منيزيم و پتاسيم هستند كه از عوامل اصلي كنترل فشار خون هستند.
بروكلي
بروكلي داراي مقدار زيادي پتاسيم است. همچنين بروكلي داراي ماده اي به نام كروميم است كه براي بيماري هاي قلبي و عروقي بسيار مفيد است. به غير از كنترل مقدار فشار خون اين ماده مقدار قند خون را نيز كنترل مي كند.
كرفس
اين سبزي داراي ماده اي به نام فتاليد است كه به نوعي ر گ هاي خوني را محكم مي كند و هدفش كم كردن فشار خون است. البته به غير از اين موارد كرفس براي افرادي كه استرس دارند نيز بسيار مفيد است.
گوجه
اما مهمترين ماده غذايي براي كاهش فشار خون گوجه است. گوجه با داشتن آنتي اكسيداني به نام ليكوپن و همچنين ويتامين هاي ACE و پتاسيم و كلسيم منبع عظيمي از موادي است كه براي كاهش فشار خون مفيد هستند.
اما به جز اين 9 ماده كه در بالا به آن ها اشاره كرديم غذاهاي ديگري مانند: تخمه آفتابگردان، روغن زيتون، شكلات تلخ و غيره نيز هستند كه در كاهش فشار خون مفيدند. همچنين در نظر داشته باشيد كه بايد مصرف نمك روزانه تان را به حداقل برسانيد.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
ایسنا: دانشمندان زیست محیطی از کشف یک گیاه گلدار جدید متعلق به خانواده گیاهان «مدینیلا» در ارتفاعات روستای «ماتاساوالیوو» در جزیره کاداووی فیجی خبر دادند.
این گیاه جدید در حین یک تحقیق تنوع زیستی در منطقه «ناکازالیکا» و بعنوان بخشی از برنامه «آب و طبیعت» از سوی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت شناسایی شد. در حال حاضر حدود ۱۹۳ گونه شناخته شده از گیاه مدینیلا در ماداگاسکار، آفریقا، آسیای جنوبی و جزایر اقیانوس آرام وجود دارند که البته ۱۱ گونه از این ۱۹۳ گونه مدینیلا فقط در فیجی یافت می‌شوند.
بنابرگزارش سایت رسمی IUCN، یکی از آنها گل «تاگیموسیا» با نام علمی «مدینیلا واترهووسی» در فیجی است. برنامه آب و طبیعت اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت، به جوامع محلی کمک می کند تا منابع آبی در جزیره کاداوو را بهتر مدیریت کنند. این تیم تحقیقاتی در حال ارزیابی میزان تخریب بستر رودخانه‌ای در این منطقه بودند که گیاه جدید را شناسایی کردند. نام معمول این گیاه هنوز تایید نشده است اما نام «مدینیلا ماتاساوالیوو» برای نشان دادن موقعیت رویش آن پیشنهاد شده است.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
محققان دریافته اند بوییدن گیاه رزماری نقش مهمی در کم کردن اضطراب دارد و با ترشح هورمون ها و تحریک گیرنده های بویایی باعث می شود امواج مغزی به گونه ای فعال شوند که فرد احساس شادابی و آرامش کند.
اسطوخودوس گیاه دیگری است که علاوه بر داشتن این خاصیت، باعث می شود فرد خواب عمیق تر و راحت تری را تجربه کند. با خریدن عصاره و یا روغن این گیاهان در مواقعی که احساس اضطراب و نگرانی دارید، برای چند لحظه چشمان خود را بسته و این گیاه را بو کنید.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
۱۰ خوردنی آرامبخش و ضد استرس

۱۰ خوردنی آرامبخش و ضد استرس

تغذیه بر خلقیات و احساسات انسان تاثیر چشمگیری دارد ...












تغذیه تاثیر چشمگیری بر خلقیات و احساسات انسان می گذارد. برای مثال، هنگامی که مقدار زیادی شکر تصفیه شده (شکر سفید) مصرف می کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی حوصلگی می کنید. این افزایش سطح قند خون روی تمرکز فرد تأثیر می گذارد و متعاقب آن در کار و روابط او خلل وارد می کند.
پرهیز از خوردن این گونه مواد به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست، بلکه در عوض با خوردن این مواد مفید و مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور خواهید بود.

● آجیل: از مغزها استفاده کنید
کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می شود. مغزها سرشار از سلنیوم هستند، لذا مصرف مقداری از انواع آنها به طور روزانه برای کاهش اضطراب و دل آشوبی مفید است (قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقادیر مناسبی از سلنیوم است. با این حال، مصرف مغزها را فراموش نکنید.)

● اسفناج: مانند ملوان زبل بخورید!
منیزیم باعث آرامش اعصاب و عضلات می شود. همچنین بدن ما برای جلوگیری از فشارهای عصبی به منیزیم نیاز دارد، لذا کمبود آن منجر به تنش های عصبی، گرفتگی عضلانی و خستگی می شود.
اسفناج یک موتورخانه منیزیم بوده و به علاوه سرشار از ویتامین های A ، C و اسیدفولیک و اندکی آهن است. سعی کنید روزانه یک پیمانه اسفناج تازه و خام یا نیم پیمانه اسفناج پخته بخورید، البته ماهی و تخم کدو حلوایی نیز جایگزین های مناسبی برای اسفناج است.

● ریحان: برای درمان از گیاهان کمک بگیرید
ریحان منبع خوبی از منیزیم است که باعث آرامش اعصاب، شل شدن عضلات و راحتی رگ های خونی می شود. همچنین در ریحان خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دیده شده که برای بهبود افراد مبتلا به ورم مفاصل (آرتریت روماتوئید) یا التهاب روده مفید است. با مصرف مشتی برگ ریحان به همراه غذا، علاوه بر مزه ای دلپذیر، مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C نیز دریافت خواهید کرد.
برای این که طعم و عطر ریحان از بین نرود، می توان آن را در انتهای پخت به غذا اضافه کرد. گفتنی است که بادرنجبویه و بابونه هم از سبزی های معروف در رفع استرس و کاهش اضطراب هستند.

● شکلات کاکائویی: تلخ های مفید را فراموش نکنید
تریپتوفان یک اسیدآمینه ضروری برای بدن است که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسکین و آرامش می شود.
شکلات تلخ جدا از خواص آنتی اکسیدانی آن، سبب تقویت قلب می شود، لذا به هنگام خرید شکلات دقت کنید تا میزان کاکائوی آن زیاد و شکرش کم باشد.

● جو: از فواید جو بهره ببرید
مجموعه کربوهیدرات های موجود در بدن سبب افزایش جذب تریپتوفان و در پی آن ساخت سروتونین می شود. جو دارای نشاسته مفید است و در نتیجه باعث تجمع مواد قندی در خون و به دنبال آن شوک انسولینی نمی شود. به علاوه جو منبع خوبی از فیبر محلول است که در پایین آوردن کلسترول خون نقش مهمی دارد. برای داشتن اثر تسکین دهنده، توصیه می شود جو را همراه با مقداری مواد پروتئینی (مانند مغزها یا دانه های مفید) مصرف کنید.
برنج قهوه ای، غلات خام و حبوبات نیز منابع خوبی از کربوهیدرات ها به شمار می آیند و می توانند جایگزین مناسبی برای جو باشند.

● لبنیات: به لبنیات «نه» نگویید!
شاید برایتان جالب باشد که بدانید شیر اثر آرامبخشی دارد. فقط کافی است شب هایی را به یاد آورید که مادرتان شیشه شیر گرمی را در دهانتان می گذاشت!
شیر از آنجا که حاوی تریپتوفان است (تریپتوفان در ساخت سروتونین نقش دارد) باعث تسکین و آرامش مغز می شود. سروتونین علاوه بر احساس آرامش، باعث خواب عمیق و راحت هم می شود.
اگر بدن شما قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیست، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده کنید.

● ماهی و میگو: از غذاهای دریایی غافل نشوید
میگو ممکن است ظاهری کوچک داشته باشد، ولی از نظر ارزش غذایی، ماده ای کامل به حساب می آید. این موجودات دریایی کوچک منابع بسیار خوبی از تریپتوفان و سلنیوم بوده که برای حفظ آرامش و اعصاب بدن ضروری هستند. همچنین میگو دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا ـ ۳ و ویتامین های D و ۱۲ B می باشد. آبزیان دیگر مانند ماهی هم همان خواص میگو را دارند و از این رو، مصرف ماهی نیز برای رفع استرس و رسیدن به آرامش توصیه می شود.

● بروکلی: مصرف گل های خوردنی را افزایش دهید
همان طور که می دانید کمبود پتاسیم سبب خستگی عضلات، بی حوصلگی و ضعف، تندمزاجی و اضطراب می شود، اما با مصرف کلم بروکلی می توانید مقدار مناسبی از پتاسیم لازم را دریافت کنید. به علاوه، بروکلی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین های C و E می باشد که تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد، لذا مصرف آن در چند وعده طی هفته توصیه می شود.
منابع دیگر پتاسیم شامل آواکادو، موز، کلم پیچ، کلم بروکلی، کدوحلوایی، گوجه فرنگی و بادمجان هستند.

● چای: روز را با نوشیدن آغاز کنید
برگ های چای حاوی یک اسیدآمینه ضروری برای بدن است که با تولید امواج مغزی آلفا سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می شود. چای سبز نیز که لقب پادشاه گیاهان را به خود اختصاص داده است، خطر ابتلا به بیماری های قلبی ـ عروقی و سرطان را کاهش می دهد و از فشار خون بالا جلوگیری می کند.

● کیوی: اوج بگیرید!
مغز برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین نیازمند ویتامین C است. در واقع، مغز یک پمپ مخصوص برای ویتامین C دارد و ویتامین C اضافی در خون را به سمت خود می کشد و نگاه می دارد. میوه کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که چنین کاربردی دارد و از همین رو، مصرف روزانه آن توصیه می شود.
اگر از کیوی خوشتان نمی آید، می توانید میوه های دیگر غنی از ویتامین C را جایگزین آن کنید که مهم ترین آنها عبارتند از توت فرنگی، پرتقال و گریپ فروت.




از: دنیای تغذیه

روزنامه جام جم ( www.jamejamonline.ir )
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
ویتامین E؛ ویتامین زیبارویان

ویتامین E؛ ویتامین زیبارویان

در کتاب با ویتامین ها بهبود یابید( Healing with Vitamins)از ویتامین E به عنوان یک مواد اولیه مهم در محصولات مربوط به زیبایی نام برده می شود.












در کتاب با ویتامین ها بهبود یابید( Healing with Vitamins)از ویتامین E به عنوان یک مواد اولیه مهم در محصولات مربوط به زیبایی نام برده می شود. به گزارش برترین ها ویتامین E از آن دسته ویتامین هایی است که علاوه بر تاثیری که روی سلامت عمومی بدن دارد می تواند زیبایی و ظاهر فرد را نیز بسیار بهبود دهد. این ویتامین در بسیاری از محصولات مربوط به زیبایی از لاک های ناخن گرفته تا شامپوها و کرم های پوستی وجود دارداما چرا این ویتامین می تواند این همه در زیبایی تاثیر داشته باشد؟ در واقع ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و تحقیقات مختلف نشان داده اند، این ویتامین می تواند عنوان یک عامل ضد سرطان باشد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و همه این ها اثر خود را روی پوست و مو نشان می دهند.

● از پیری پوست جلوگیری می کند
بر طبق تحقیقات انجام شده بیش از ۹۰ درصد آسیب های پوستی ناشی از قرار گرفتن بدون حفاظ در مقابل آفتاب است اما شما می توانید با استفاده از ویتامین E تا حد زیادی نگذارید پوست تان به خاطر آسیب های آفتاب پیر شود. کافی است که قبل از قرارگرفتن در معرض آفتاب به طور موضعی از ویتامین E استفاده کنید. در واقع کرم های حاوی آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین E گاهی حتی از ضدآفتاب ها نیز موثرتر هستند چون این نوع کرم ها در آب حل نمی شوند و در نتیجه مثل بعضی از ضدآفتاب ها به راحتی از روی پوست شسته نمی شوند و دوام بیشتری دارند.البته دکتر کارن برک، متخصص پوست توصیه می کند، علاوه بر استفاده موضعی از این ویتامین، از کپسول های ویتامین E نیز استفاده کنید چون تاثیر بسزایی روی التهابات پوستی دارد.

● اگر از خشکی کلافه شده اید
استفاده موضعی از ویتامین E، خشکی پوست را کاهش می دهد و به پوست کمک می کند میزان بیشتری رطوبت را در خود حفظ کند. شما می توانید به طور مستقیم روغن ویتامین E را روی پوست صورت بمالید یا این روغن را روی ناخن ها ماساژ دهید تا هم کوتیکول ناخن ها نرم شوند، هم پوسته پوسته شدن های اطراف ناخن های تان بهبود یابند.
اگر هم این روزها زبری کف پا حسابی آزارتان می دهد می توانید با روغن ویتامین E این منطقه را مرطوب نگه دارید، کافی است بعد از حمام مقداری از این روغن را کف پای خود ماساژ دهید بعد یک جوراب نخی بپوشید و تمام طول شب را به ویتامین E اجازه دهید تا اثرات معجزه آسای خود را نشان دهد. همچنین می توانید مقدار خیلی کمی از ویتامین E را روی لب های خشک و ترک خورده خود بمالید تا خیلی زودتر از آن که فکرش را بکنید لب های تان نرم و لطیف شوند.

● آیا ویتامین E اثری در ریزش مو دارد؟
بعضی از تحقیقات نشان می دهند، افزایش ویتامین E در بدن می تواند تا حدی از ریزش موها جلوگیری کند، همچنین در کاهش شوره سر نیز موثر است، اما به گزارش برترین ها در مقاله ای که توسط «دکتر راشتون» در دانشگاه «پورت ماوث» چاپ شده، این هشدار آمده است مصرف بیش از اندازه ویتامین E هم می تواند اثرات معکوس داشته باشد و باعث ریزش بیشتر موها شود به همین دلیل به طور جدی توصیه می شود روزانه بیشتر از یک قرص ویتامین E مصرف نکنید.

● موهای شما را تقویت می کند
اگر به طور مرتب ویتامین E مصرف کنید اثر تقویتی آن را به مرور در موها و ناخن های تان خواهید دید، البته باید توجه کنید که این اثرات در طولانی مدت خود را نشان می دهند و اینگونه نیست که انتظار داشته باشید بلافاصله بعد از مصرف این ویتامین تاثیرش را ببینید. در واقع این ویتامین به مرور دریافت اکسیژن را افزایش می دهد و باعث گردش بهتر خون در پوست سر می شود و در نتیجه سلامت و رشد مو را بهبود می بخشد. علاوه بر این، ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان نقش مهمی در سیستم ایمنی بدن ایفا می کند و از آنجایی که سلامت موها با سلامت سیستم ایمنی مرتبط است، می توان گفت ویتامین E با تقویت ایمنی بدن، رشد موها را نیز افزایش می دهد.

● عمقی موهای تان را حالت دهید
ویتامین E می تواند به عنوان یک کاندیشنر و نرم کننده بسیار قوی، به شما کمک کند که به راحتی به موهای تان حالت دهید. این کاندیشنر ویتامین E را می توانید خودتان در منزل تهیه کنید؛ کافی است مقدار مساوی روغن زیتون، جوجوبا و نارگیل را با هم مخلوط کنید بعد حدود نصف میزانی که روغن زیتون اضافه کرده بودید، روغن ویتامین E به آن بیفزایید. این مخلوط را به موهای تمیز و خشک بزنید و بعد موها را شانه کنید و اگر می خواهید اثر این مخلوط را بیشتر کنید ۲ قاشق غذاخوری از این مخلوط را گرم کنید و به موها بمالید و حدود ۲۰ دقیقه یا حتی تمام شب موها را با یک حوله بپوشانید تا کاملا روغن ها در ساقه موها نفوذ کند و صبح موها را بشویید.

● موخوره ها را از بین ببرید
شامپوهایی که حاوی ویتامین E هستند می توانند تاثیر زیادی در بهبود موخوره داشته باشند. علاوه بر این، می توانند به موهایی که به دلیل استفاده از سشوار، فرکننده ها و رنگ موها آسیب دیده اند نیز کمک کنند. شما خودتان هم می توانید در خانه یک شامپوی غنی از ویتامین E بسازید. کافی است حدود ۲۴۰ گرم شامپوی معمولی را با ۲۰ گرم روغن ویتامین E مخلوط کرده و از آن به عنوان یک شامپوی روزانه استفاده کنید، البته اگر کمی هم روغن زیتون به این شامپو بیفزایید اثر بیشتری خواهد داشت.

● التهابات پوستی را درمان کنید
گاهی هر نوع التهاب روی پوست علاوه بر تاثیراتی که روی زیبایی دارد می تواند حسابی هم آزاردهنده شود. استفاده از روغن ویتامین E به دلیل خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی به بهبود التهابات پوستی کمک می کند، در واقع اثرات مرطوب کنندگی آن کمک می کند منافذ پوستی باز بمانند و به همین دلیل مشکلات احتمالی پیش نیایند.همچنین از پوسته پوسته شدن پوست های خشک که ممکن است باعث مسدود شدن منافذ پوستی شود جلوگیری می کند.

● جای زخم را از بین ببرید
دکتر شاری لیبرمن، متخصص پوست مصرف موضعی ویتامین E را توصیه می کند چون عقیده دارد، این ویتامین به پوست کمک می کند که جراحت ها و جای زخم ها زودتر بهبود یابد. به گزارش برترین ها او می گوید: «برای از بین بردن جای زخم ها ویتامین ث به گفته بسیاری از متخصصان توصیه شده است.» شما می توانید روغن ویتامین E را به طور مستقیم روی زخم بمالید به این معنی که در روزهایی که زخم در حال بهبود است آن را با روغن ویتامین E مرطوب نگه دارید.

● زیر چشم را ماساژ دهید
براساس تحقیقاتی که در مرکز پزشکی دانشگاه «مریلند» انجام شده است؛ شما می توانید با استفاده از ویتامین E به عنوان یک درمان طبیعی، تاحد زیادی چروک ها و خط های به وجود آمده روی پوست را ترمیم کنید، در واقع وقتی روغن این ویتامین به طور موضعی استفاده می شود تاثیرات فراوانی روی چروک های پوست دارد و عمق آن ها را کاهش می دهد، علاوه براین پوست را نرم هم می کند. اگر می خواهید اثر آن را بیشتر بکنید به طور روزانه مقداری از روغن ویتامینE را روی پوست تان ماساژ دهید تا با افزایش گردش خون این منطقه علاوه بر نرم شدن پوست، اثرات پیری هم کاهش یابد.




مجله سیب سبز
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواص عرق بهار نارنج

******************


بهار نارنج آرامش ‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است، سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌‌ دهد و تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می ‌‌برد.
...
عرق بهار نارنج دارای طبیعت گرم و مقوی جسم و روح است.

پوست نارنج ضد یبوست است و برای افرادی که معده‌ ی آن ها زیاد ترش می ‌کنند، بهترین دارو است.

مربای بهار نارنج مقوی معده و ضد تشنج است.

عرق بهار نارنج اشتهاآوری قوی است و برای رفع ضعف اعصاب مفید و نشاط آور است و در تسکین ناراحتی‌ های سینه و تپش قلب مؤثر است.

عرق بهار نارنج برای معطر کردن شربت‌ ها استفاده می ‌شود، اعصاب را تقویت و بی ‌خوابی را درمان می‌ کند.

مصرف عرق بهار نارنج تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می ‌‌برد و افرادی که مشکل اختلال خواب دارند، می ‌توانند پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف کنند.​
 

Similar threads

بالا