نظر شهيد همت درباره ولايت مطلقه فقيه

كربلايي حسام

اخراجی موقت
برادر شهيد همت گفت: شهيد همت ولايت مطلقه را استمرار ولايت پيامبر عظيم‌الشأن (ص) و ائمه اطهار (ع) مي‌دانست.

ولي‌الله همت در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عشق به ولايت شهيد «محمدابراهيم همت» اظهار داشت: شهيد همت در يكي از دستنوشته‌هاي خود آورده است «امام خميني (ره) مظهر صفا، پاكي، خلوص و دريايي از معرفت است؛ فرامين او را مو به مو اجرا كنيد تا خداوند از شما راضي باشد، زيرا او ولي فقيه است و در نزد خدا ارزش والايي دارد؛ من حاضر هستم به خاطر يك پيام امام خميني (ره) جان دهم و از خداوند خواسته‌ام لحظه‌اي بعد از امام خميني (ره) نفس نكشم».

برادر شهيد همت خاطرنشان كرد: شهيد همت نظام اسلامي را شعبه‌اي از ولايت مطلقه رسول الله (ص) مي‌دانست و ولايت مطلقه فقيه را استمرار ولايت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مي‌خواند.

همت بيان داشت: او عاشق ولايت بود و خود را محو در امام راحل مي‌دانست؛ بنده بارها شاهد بودم كه هنگامي كه امام خميني (ره) سخنراني مي‌‌فرمودند، وي با دقت به امام راحل مي‌نگريست و اشك شوق بر چهره او ظاهر مي‌شد.

وي افزود: وقتي امام خميني (ره) در عمليات خيبر فرمان دادند كه جزاير بايد حفظ شود، شعار اصلي شهيد همت اين بود كه يا بايد جزاير مجنون حفظ شود يا بايد بميريم، زيرا كه ولي فقيه فرمان داده است و ما بايد با تمام وجودمان جانفشاني كنيم.

همت ادامه داد: شهيد همت جان خود را تا آخرين لحظه بر سر اين پيمان گذاشت و به عنوان يك رزمنده مخلص ولايت، به آرزوي ديرينه خود رسيد.
 

phalagh

مدیر بازنشسته
حالا من كه ميتونم برم تو نت بچرخم جواب سوالمو پيدا كنم. اما خوب بود جواب ميداديد.
شهيد همت كي به شهادت رسيدند؟
 
بالا