روز عرفه از زبان فرمانده شهيد حاج سيد محمد نژادغفار

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عرفات، سرزمین معرفت و میقات نیایش با الله و کسب معرفت است. از ظهر شرعی روز عرفه (نهم ذی‌الحجه) تا مغرب شرعی و دیگر هیچ. تو باید در بیابان و در این گرمای طاقت‌فرسا بنشینی و چون خدا گفته، رعایت کنی ماندن در موقف را؛ اما عرفات اولین کلاس توحید است. سرزمین معرفت، میقات نیایش با الله و کسب معرفت.
کد خبر: ۳۵۱۱۸۶
تاریخ انتشار:
۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳​
-
15 October 2013​
روز عرفه، نجوای یارب یارب عاشقان در صحرای عرفات طنین‌انداز می‌شود. دل‌های عاشق و جان‌های سر‌مست از عشق الهی با معشوق خویش راز و نیاز می‌کنند.

حاجیان با خلوص فراوان رسم بندگی را به جای می‌آورند و با معبود خویش به نجوا می‌نشینند. هنوز نجواهای شهید حاج سید محمد‌نژاد غفار در روز عرفه ۱۳۶۴ که توفیق حضور در صحرای عرفات را داشت از یاد همراهانش نرفته است.

‌او آن روز در اوج تواضع و اخلاص با خدای خویش به مناجات برخاست. نمی‌دانیم از او چه خواست. شاید شهادت در راه خدا را.... و چه زود این دعای مخلصانه‌اش به اجابت رسید.

وی چند ماه بعد در عملیات والفحر ۸ در حالی که در کنار رزمندگان اسلام از مواضع تصرف شده در بندر فاو حراست می‌کرد، بر اثر بمباران هواپیماهای دشمن بعثی به شهادت رسید.
جهادگر شهید حاج سید محمد‌نژاد غفار در سفر معنوی خویش به بیت الله الحرام سفرنامه‌ای نوشته ‌که خواندنی است. به مناسبت فرا رسیدن نهم ذیحجه و روز عرفه بخشی از این سفرنامه را با هم مرور می‌کنیم:

غروب روز عرفه است. جریان عرفات و وقوف در آن و فلسفه این وقوف مجال می‌خواهد‌ و خیلی‌ها هم نمی‌دانند.

آنچه ‌بدیهی است، پس از هبوط آدم، جبرییل وقوف در عرفات را به یاد او می‌دهد و آداب به جا آوردن مناسک حج را‌ و ابراهیم خلیل‌الرحمان را در اعتلای خط توحیدی، وقوف در عرفات آموخت‌ و همه انبیای مرسل و عظام در ترویج این خط تلاش کردند تا به صورت مظهر در زمان حضرت ختمی مرتبت (ص) تجلی پیدا کرد. فلسفه‌اش را کسی نمی‌داند، اما امر اعلامی است؛ یعنی باید اجرا شود.

از ظهر شرعی روز عرفه (نهم ذی الحجه) تا مغرب شرعی و دیگر هیچ، تو باید در بیابان بنشینی در این گرمای طاقت فرسا‌ و چون خدا گفته، رعایت کنی ماندن در موقف را.
اما عرفات اولین کلاس توحید است. سرزمین معرفت، میقات نیایش با الله و کسب معرفت.
‌همه در عرفات وقوف کرده‌اند، اما وقوف در عرفات شناخت «حجت الله» است؛ داخل شدن در حصار لااله الله الاالله و بعد ایمان.

عرفات را بیابان عرفی محشر می‌گویند. ابتدای ورود در دروازهٔ با خدا بودن و بی ‌او نیندیشیدن.
عرفات سرزمین اتمام حجت است اگر اینجا آگاهی یافتی. اگر نه، نعوذ بالله، عرفات سرزمین خشک و کویری است؛ و احاطهٔ کوه جبل الرحمه است و اسما‌ء ‌‌بکر و زیبا در آن جلوه کرده‌اند.

عرفات و اسماء جبل الرحمه، کوه رحمت، تو باید در اینجا دعا کنی و خدا آمرزنده است.
‌ای خدا همهٔ مسائل شرعی دوستان،‌ خانواده، برادران و خواهران را که التماس دعا گفته‌اند، انشاءالله اجابت بفرما.
عرفات ۲/۶/۶۴



شهید نژادغفار در کنار شهیدان: احمد سوداگر، عبدالکریم پورمحمدحسین و احمد نونچی در مکه مکرمه
 

mani24

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز



شهید نژادغفار در صحرای عرفات


شهید نژاد غفار در کنار شهیدان سوادگر و نونچی و حاج صادق آهنگران در صحرای عرفات




شهید نژادغفار در حال قربانی کردن در روز عید قربان

 

Similar threads

بالا