مشاوره، پرسش و پاسخ و درخواستهای بخش باغبانی

masoud69

عضو جدید
ابیاری مغناطیسی

ابیاری مغناطیسی

اگر کسی در باره ی ابیاری مغناطیسی مطلب داره لطفا بذاره روی سایت:)
 

شیرین بانو

عضو جدید
سلام دوستان کامپیوترم چند روز هی خارج میشه .
آره دقیقا برعکس نمیدونم فکر کنم فونتاش جابه جا شده.
به نظرتون چغندر رو میتونم توش بکارم؟
 

عطیه 67

عضو جدید
کلیات: آبیاری مغناطیسی تحولی نو در بخش کشاورزی
در حال حاضر آب شیرین به عنوان یک کالای اقتصادی، نقش اساسی را در تولیدات کشاورزی، صنعتی، تامین نیاز‌های بهداشتی و شرب در سطح جهان ایفا می‌نماید.
در کشور ما در بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه، سرمایه گذاری‌های متنابهی به کار گرفته شده است تا تمامی پتانسیل، منابع اب قابل استعصال کشور در چرخه تولید وارد شود و لذا در این راستا مدیریت موثر عرضه و تقاضا و مصرف آب برای افزایش بهره‌وری از منابع آب قابل دسترس نقش کلیدی خواهد داشت.
بخش کشاورزی به لحاظ راندمان نازل آبیاری به تنهایی حدود 90 درصد آب قابل استحصال در کشور را مصرف می‌نماید و با توجه به نیاز شدید بخش صنعت به ان و راهکارهای انتخاب شده توسعه صنعتی و در جهت اشتغال زایی ضروری است به هر وسیله ممکن راندمان آبیاری افزایش یابد با وجود آنکه آبیاری سطحی به عنوان روش غالب در جهان محسوب می‌گردد ولی به لحاظ نیاز به ارتقا کارایی مصرف اب و افزایش روز افزون هزینه تامین آب و نیز محدودیت منابع اب در دسترس، تمایل دولت‌ها به ویژه کشورهای توسعه یافته برای کاربرد آبیاری تحت فشار را افزایش داده است به این منظور اجرای سیستم آبیاری کم فشار با لوله زیر زمینی و با سیستم ابیاری تحت فشار(قطره‌ای و بارانی) امکان حصول راندمان توزیع آب در سطح مزرعه تا حدود 95 درصد را در شرایط اجرایی خوب فراهم می‌آورد. ولی به دلیل ناخالصی‌های موجود در آب نظیر املاح، کربناته، بی‌کربناته و نیز کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز و ذرات معلق بیولوژیک، لوله‌ها، نازل‌ها، قطره چکان‌ها دچار انسداد و گرفتگی شده و عمر مفیدشان به شدت کاهش می‌یابد و در این مقاله جهت پالایش آب آبیاری در کشاورزی روش جدید پالایش الکترونیکی آب که جزء روش‌های فیزیکی تصفیه آب به شمار می‌رود معرفی می‌شود با مصرف آب پالایش شده محصول تا یک ماه زودرس شده و مصرف اب 30 درصد کاهش می‌یابد. با آبیاری مغناطیسی بدون اضافه کردن اسید مواد شیمیایی و سمی به آب حتی رسوبات قبلی زایل شده و از تشکیل رسوب جدید پیشگیری می‌شود.
به مرور خاک پوک و نرم شده و از ایجاد کلوخه ممانعت می‌شود. با فعال شدن املاح خاک مصرف کود نیز کاهش می‌یابد.
آب آبیاری پاستوریزه شده و از بیماریهای گیاهی (قارچی، باکتریایی و ویروسی) پیشگیری شده و سم کمتری نیاز خواهد داشت. گیاه شاداب‌تر، سبزتر و سالمتری بوده و در مقابل پارازیت‌ها و افات بهتر مقاومت خواهد کرد و با کاهش هزینه‌های تولید و افزایش عملکرد، سود دهی بیشتر می‌گردد.
اهمیت استفاده از سیستم‌های آبیاری مغناطیسی
با توجه به سختی بالای آب آبیاری و محتوای بالای املاح بی‌کربنات کلسیم و کربنات در اکثر مناطق کم آب کشور که نیاز به استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار در ان مناطق بیشتر احساس می‌شود در اثر آبیاری بی‌رویه نمک‌های موجود در خاک و آب در اثر پدیده موئنگی در سطح خاک جمع شده و معضل شوره‌زایی و سفت شدن خاک احتناب ناپذیر خواهد بود.برای مقابله با این وضعیت تنها راه حل تاکنون ضریب آبشویی اضافی و در نهایت پژمردگی و کاهش میزان رشد گیاه و پیری زودرس می‌شود از طرفی وجود نمک‌های محلول در آب به ویژه کربنات‌ها، بی‌کربنات‌ها در سیستم آبیاری تحت فشار خصوصا قطره‌چکان‌ها و وارد آمدن خسارت سنگین به کشاورزان شده است که ناکار‌آمدی سیستم‌های آبیاری تحت فشار را در نقاطی با کیفیت آب پایین نشان می‌دهد و اثرات بسیار منفی در جذب کشاورزان به سیستمهای آبیاری تحت فشار داشته است.
معرفی سیستم آبیاری مغناطیسی:
اصلاح اب آبیاری و سختی‌گیری از آن به چند روش صورت می‌گیرد که هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد:
الف: روش مغناطیسی ب: روش الکترو مغناطیسی ج: روش اولتراسونیک
در نتیجه کاربرد هر یک از این روش‌ها با اصلاح آب و با صطلاح با تصفیه فیزیکی آب آبیاری مشخصه‌های فیزیکی آب از قبیل نقطه جوش، نقطه انجماد، لزوجیت، وزن مخصوص آب کشش سطحی (خاصیت اسمزی)، هدایت حرارتی، گرمای ویژه و گرمای نهان تبخیر تغییر می‌کند.
در کاربرد کشاورزی با کاهش کشش سطحی و افزایش میزان حلالیت آب و نیز تغییر فشار اسمزی، بر ظرفیت نگهداری آب در خاک افزوده شده و ذرات آب مغناطیسی شده، سریعا در خاک فرو می‌روند و ده درصد از میزان تبخیر آب کاسته می‌شود و به ذرات میکروبی رس چسبیده و از فرار اب به اعماق خاک جلوگیری می‌شود. به دلیل کوچک شدن مولکول‌های اب بر قابلیت جذب توسط گیاه افزوده شده و میزان مصرف آب را میتوان بدون هیچ تنشی 30 درصد کاهش داد زیرا زمان آبیاری را با افزایش خاصیت خیس کنندگی یا ترشوندگی میتوان کاهش داد. آب مغناطیسی به مثابه پلی، بین ذرات کلوئیدی رس و ذرات الی عمل نموده و به تشکیل خاک‌دانه کمک می‌کند در نتیجه با دادن کودهای آلی، خاک زراعی پوک شده و خاک کلوخه نشده و دیسک کمتری نیاز خواهد داشت با اعمال میدان مغناطیسی به آب آبیاری، علاوه بر خنثی شدن سختی آب، با اعمال نیرو به مولکول‌های آب موجب افزایش تعداد مولکول‌های اب در واحد حجم شده و آب آبیاری با حل کردن فسفات‌های تثبیت شده و سیلیکات‌ها و ذرات کلوئیدی و ریز مغذیها، موجب فعال شدن نمک‌های خاک و افزایش جذب آنها توسط گیاه(کاهش خاصیت اسمزی) و افزایش محصول خواهد شد. همچنین از نیاز مصرفی کودها کاسته شده و به همین دلیل از شوری بیشتر خاک‌ها کاسته می‌شود و نیاز به آبشویی به مرور زمان کمتر می‌گردد.
 

عطیه 67

عضو جدید
آفات گیاهی نظیر ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها در حد میکرون و دارای بار منفی می‌باشد این ریز جانداران جهت ادامه بقا به کاتیون‌ها نظیر K^+ ، 〖Fe〗^(+2) ، 〖Ca〗^(+2) ، 〖Mg〗^(+2) ، 〖Zn〗^(+2) و .... بصورت یون وابسته بوده و به علت بار مخالف به این مکان کاتیون‌ها جذب شده، تغذیه و رشد و نمو می‌نمایند با اصلاح آب آبیاری 80 درصد کاتیون‌ها خنثی شده و از محاسن عمد تصفیه فیزیکی اب، کاهش چشمگیر بیماریهای گیاهی است بعبارتی تعداد سم‌پاشی‌ها و میزان سم مصرفی در هر وعده را می توان کاهش داد و در هزینه تولید صرفه‌جویی نمود.
روش استفاده از سیستم آبیاری مغناطیسی در سیستم آبیاری:
در روش ابیاری سنتی در محل دهانه خروجی چاه و یا دیگر منابع تامین آب، دستگاه تصفیه فیزیکی و ضد عفونی کننده آب براحتی قابل نصب می‌باشند با عبور آب از فیلد مغناطیسی، تغییرات مورد نظر در اب ایجاد شده و مدت ماندگاری اثر بین 8 الی 48 ساعت خواهد بود.
در روش آبیاری تحت فشار بعد از پمپ و ***** توری و تانک کود و دستگاه‌های فوق نصب می‌شوند راندمان آبیاری قطره‌ای به این ترتیب از 85 درصد به 98 درصد ارتقاء می‌یابد.
انواع کاربردها در بخش کشاورزی
در آبخوری دامداری‌ها و مرغداری‌ها
در گل‌خانه ها و نهال‌خانه ها
در سیستم‌های آبیاری تحت فشار
در مزارع و باغات
در استخر‌های پرورش ماهی
مزایای استفاده از آبیاری مغناطیسی:
محصول 10 الی 25 روز زودرس می شود.
میزان تولید بسته به نوع گیاه از 15 الی 100 درصد افزایش می‌یابد.
میزان بیماری‌های گیاهی کاهش می‌یابد.
میزان اب مصرفی 30 درصد کاهش می‌یابد.
مصرف کود 50 درصد کاهش می‌یابد.
از آب لبشور نیز می‌توان جهت آبیاری استفاده نمود.
رشد رویشی و نیز سرعت جوانه‌زنی افزایش چشمگیری دارد.
طعم و مزه و کیفیت محصول بهبود می‌یابد.
سال آوری در باغات منتفی می‌شود.
لکه‌های کلسیمی زایل شده و زا شوره زائی پیشگیری می‌شود.
برای شیرین کردن زمین‌های شور آب بسیار کمتری نیاز خواهد بود.
از طریق ابیاری مغناطیسی گیاهان سالمتر و شادابتری پرورش یافته و رنگ برگ‌ها سبز تیره شده که نشانه جذب کامل کلسیم، منیزیم و آهن و رفع کلروز و زرد برگی خواهد بود.





 

sadeghiemajd

عضو جدید
سلام من حرف اون دوستمون رو که گفتن منابع ارشد به سختی گیر میاد رو اصلا قبول ندارم چون از طریق سایت کشاورز تنها هر کسی به راحتی میتونه این منابع رو بدست بیاره در ضمن اگه تونستید کتاب تستهای ارشد باغبانی با پاسخ تشریحی از جلال خورشیدی و حامد ابراهیم زاده رو پیدا کنید خیلی بهتره راستی میتونید به این سایت هم مراجعه کنید اگر دنبال کار می گردیدWWW.KARKON.NET
آرزوهای بزرگ داشته باشید زیرا همان میشوید که آرزو می کنید
 

atefe1212

عضو جدید
با سلام یک پروژه حل شده از یک حوضه ی ابریز که با نرم افزارhec -hmsکار شده می خواستم با تشکرکه البته اکر در اون روندیابی مخزن و رودخانه هم باشه که چه بهتر ممنون
 

dorddaye

عضو جدید
سلام دختر خوب
اگه رشته باغبانی یا هر رشته دیگه ای باشی باید درس خاک شناسی خصوصی رو پاس کرده باشی و در اونجا راجع به تمام فاکتورهایی که نوشتی حد بحرانی منظور شده که براین اساس میتونی توصیه کودی کنی من چون الان فصل امتحاناتمه وقت ندارم دقیق بهت بگم ولی خاکت عالیه برای زراعت سبزی و صیفی و EC خاکت هم پایینه و مناسبه سایر فاکتورها رو هم میتونی از طریق جداول مربوطه محاسبه کنی مووفق باشی;)
 

dorddaye

عضو جدید
سلام

سلام

سلام دختر خوب
اگه رشته باغبانی یا هر رشته کشاورزی دیگه ای باشی باید درس خاک شناسی خصوصی رو پاس کرده باشی و در اونجا راجع به تمام فاکتورهایی که نوشتی حد بحرانی منظور شده که براین اساس میتونی توصیه کودی کنی من چون الان فصل امتحاناتمه وقت ندارم دقیق بهت بگم ولی خاکت عالیه برای زراعت سبزی و صیفی و EC خاکت هم پایینه و مناسبه سایر فاکتورها رو هم میتونی از طریق جداول مربوطه محاسبه کنی مووفق باشی;)
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار

زراعی

عضو جدید
سلام:gol:
باغ خرمالو؟
یعنی منظورتون نحوه کاشت و این چیزا هست؟یا خود خرمالو؟
آره افسون جان راستش درباره انارم چند هفته پیش سوال کردم کسی جواب نداد واسه کاشتش میخام .
فاصله کاشت و عمق ریشه و بقیه چیزای لازم برای اهداث باغ خرمالو .
اگه درباره انارو واریته های زودرس انارم اطلاعاتی داری بگو ممنون میشم.:w40:
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
آره افسون جان راستش درباره انارم چند هفته پیش سوال کردم کسی جواب نداد واسه کاشتش میخام .
فاصله کاشت و عمق ریشه و بقیه چیزای لازم برای اهداث باغ خرمالو .
اگه درباره انارو واریته های زودرس انارم اطلاعاتی داری بگو ممنون میشم.:w40:
خرمالو
http://gardening.blogfa.com/post-5.aspx
http://www.gologiah.blogfa.com/post-13.aspx
http://forum.niksalehi.com/showthread.php?t=36057
http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-index.php?page=خرمالو&SSOReturnPage=Check&Rand=0
http://fa.wikipedia.org/wiki/خرمالو
http://agriculture.mihanblog.com/post/40
 

wind up

عضو جدید
نرم افزارهای ابیاری تحت فشار

نرم افزارهای ابیاری تحت فشار

سلام به همۀ دوستان محترم.من سازه خوندم.اما میخوام با تحت فشار کار کنم.می خواستم لطف کنین نرم افزارهای آبیاری تحت فشار و به من معرفی کنین .ممنون :gol:
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
مهندساي جوون ايراني سلاااااااااااااااام
اگه ممكنه چند تا گل و گياه آپارتماني معرفي كنين كه بشه تو محيطهاي زيرزميني نگهداري كرد يعني نور آنچناني وجود نداره تهويه هوايي خوبي هم نداره البته دما و رطوبتشو ميشه كنترل كرد. خلاصه يه گياه جون سخت قلدر مقاوم باشه. اگه عكساشم بذاريد ممنون ميشم. شرايط مورد نياز براي نگهداريش هم ميخوام يعني نور و دما و رطوبت و ميزان و دور آبياري و ... همينطور روشهاي تكثير و خلاصه همه چي ديگه ...
امشب هم شب يلداست، اميدوارم به همتون كنار خانواده هاي مهربونتون خوش بگذره.
 

motherayande

عضو جدید
گل نسرین

گل نسرین

با سلام

در مورد گل نسرین اطلاعاتی می خواستم و تصویر گل نسرین. من زیاد سرچ کردم ولی عکسی از گل نسرین پیدا نکردم . اگه میشه به من کمک کنید



دوستان تازه وارد و همچنین سایر دوستان:gol:




در این تاپیک میتوانید اگر سوال یا پرسشی مرتبط با بخش باغبانی دارید مطرح بفرمایید ...

به شما اطمینان میدهیم که حتی المقدور در جهت رفع مشکلات دوستان کوشا باشیم... ویا حداقل راهنمای مناسبی برای شما عزیزان باشیم...:gol:




به نمایندگی از طرف کلیه دوستان بخش باغبانی
گلاب ...مسئول بخش باغبانی :gol:
 
  • Like
واکنش ها: fgni

fgni

متخصص باغبانی
کاربر ممتاز
با سلام

در مورد گل نسرین اطلاعاتی می خواستم و تصویر گل نسرین. من زیاد سرچ کردم ولی عکسی از گل نسرین پیدا نکردم . اگه میشه به من کمک کنید

دوست من سلام كافي بود تو نت سرچ ميكردي اماراليس اينم عكسش حالا اگه خواستي دقيقا شب عيد يه گلدون پر گل داشته باشي بهم بگو تا يادت بدم چيكار كني


 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام

در مورد گل نسرین اطلاعاتی می خواستم و تصویر گل نسرین. من زیاد سرچ کردم ولی عکسی از گل نسرین پیدا نکردم . اگه میشه به من کمک کنید

دوست گلم همونطور که محمدرضا گفت
نسرین همون آمارالیس هست
موفق باشی
 
  • Like
واکنش ها: fgni

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهندساي جوون ايراني سلاااااااااااااااام
اگه ممكنه چند تا گل و گياه آپارتماني معرفي كنين كه بشه تو محيطهاي زيرزميني نگهداري كرد يعني نور آنچناني وجود نداره تهويه هوايي خوبي هم نداره البته دما و رطوبتشو ميشه كنترل كرد. خلاصه يه گياه جون سخت قلدر مقاوم باشه. اگه عكساشم بذاريد ممنون ميشم. شرايط مورد نياز براي نگهداريش هم ميخوام يعني نور و دما و رطوبت و ميزان و دور آبياري و ... همينطور روشهاي تكثير و خلاصه همه چي ديگه ...
امشب هم شب يلداست، اميدوارم به همتون كنار خانواده هاي مهربونتون خوش بگذره.

رضای عزیزم من سیستمم مشکل داره والا کل مطالب با عکس رو برات میاشتم
ولی با این شرایط که تو میگی :
یوکا
سانسوریا هو دو مدلش خوبه
پتوسم خوبه ... ولی دیگه ابلق نممونه و بیشر سبز تیره میشه
پاندانوس هم دوام میاره
انواع کاکتوس های مینیاتوری کوچواو هم خوبه
بازم یادم اومد مینویسم

موفق باشی
 

نارون

عضو جدید
کاربر ممتاز
محمرضا جان اگه ممکنه توضیح بده چی کار کنیم تا شب عید گل امارلیس داشته باشیم؟
پیاز ان از کجا تهیه کنیم؟

ممنون میشم
 

amin rostami

عضو جدید
درخواست نرم افزار ابیاری تحت فشار

درخواست نرم افزار ابیاری تحت فشار

با سلام
من نرم افزار irri cad رو خیلی نیاز دارم هر کسی این نرم افزار رو داره لطف کنه به منم بده خیلی ممنون از لطفتون
رستمی
 

shahab.a

عضو جدید
درخواست تحقیق در مورد سد مخزنی و کاربردآن

درخواست تحقیق در مورد سد مخزنی و کاربردآن

با سلام به دوستان و سروران گرامی- به یک تحقیق در مورد سد مخزنی و کاربرد آن نیاز دارم :) فوری فوری.
 

afsoon6282

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
با سلام به دوستان و سروران گرامی- به یک تحقیق در مورد سد مخزنی و کاربرد آن نیاز دارم :) فوری فوری.
سلام دوست عزیز:gol:
ببینین اینا به دردتون میخوره؟
http://www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=139268
http://www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=139269
http://www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=139271
http://www.www.iran-eng.ir/showthread.php?t=139272
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
کلروفیل سوال و مشاوره درباره پرورش بن سای (بونسای) باغبانی 433

Similar threads

بالا