راهنمایی و مطالعه گروهی کارشناسی ناپیوسته معماری

وضعیت
موضوع بسته شده است.

parva.farhang

عضو جدید
سلام بچه ها 14 دفترچه اذاد میاد

یکی به من بگه من 2 تا انتخابم رو کجا زنم؟:cry:من میخوام تهران قبول شم کسسی درمورد پذیرش تهران جنوب اطلاعاتی داه خواهشا بگهههههههههه:cry::cry:تراز و اینکه تا چه رتبه ای میگیرن؟؟؟و دیگر شهرهای تهران:confused::confused:
دوست من پارسال با تراز 6800 تهران جنوب قبول شد
درصداشم اينا بودن
رياضي 30
ادبيات 60
فن ساختمان 50
مباني 20
زبان 30
معارف 30
شهرهاي اطرافم قزوين و دماوندرودهن و تهران شرق
 

jijil joon

عضو جدید
بچه هاااااا یه خبر :
سه شنبه تکمیل ظرفیت کارشناسی نا پیوسته 88 دانشگاه آزاد میاد !!!
واسه دوست منم دعا کنین ... !
 

TOPOLOPH

عضو جدید
من خودم كاردانيمو تو آبا گرفتم دوستم.ميتونم به جرات بگم اصلا نميشه اسمشو گذاشت دانشگاه.:(:cry::confused:
از رييس دانشگاش (دكتر رضواني)تا حراستش فلاحتكار هيچ كدوم ادم نيستن.به قران راست ميگم .اگه بري به حرفم ميرسي......:cry:
 

negin-arch

عضو جدید
وزیر علوم آئین نامه میهمانی و انتقال دانشجویان را ابلاغ کرد
تاريخ - 11/7/1389
آئين نامه ميهماني و انتقال دانشجويان دورههاي كارداني و كارشناســي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي دولتی و غيردولتی توسط دکتر کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم متن کامل این آئین نامه که مشتمل بر 20 ماده شامل تعاریف میهمانی و انتقال دانشجویی، شیوه اجرا و نظارت آن می باشد به شرح ذیل است:


الف- تعاريف
ماده 1)
ميهمان: در مواردی که دانشجو برای نيمسال تحصيلی مشخصی اقدام به تغيير محل تحصيل خـود مي نمايد به عنوان دانشجوی ميهمان برای همان نيمسال در دانشگاه مقصد شناخته میشود.
ميهمان مبنا: ميهمان بر اساس نمره آزمون سازمان سنجش آموزش كشور
ميهمان دائم: دانشجو، کليه واحدهای خود را به صورت ميهمان میگذراند و در پايان هر نيمسال تحصيلی ريزنمرات وی به دانشگاه مبدأ ارسال و در پايان تحصيلات، مدرک ايشان توسط دانشگاه مبدأ صادر میگردد.
انتقال: تغيير محل تحصيل دانشجو از يک دانشگاه به دانشگاه ديگر در همان رشته، همان دوره و همان مقطع تحصيلی است.
دانشگاه: دانشگاه و موسسه آموزش عالی دولتی
موسسه: دانشگاه و موسسه آموزش عالی غيردولتی- غيرانتفاعی
پيام نور: مراكز و واحدهاي دانشگاه پيام نور
گروه: تعدادی از دانشگاهها و موسسات که براساس فراوانی تقاضای ميهمانی و انتقال دانشجويان در يک رديف قرار گرفته اند.

ماده 2) در اين آيين نامه، دانشگاه‌‌‌‌ها و موسسات به هشت گروه (طبق جدول پيوست) دسته بندی شدهاند. توضيح اينکه اين دسته بندی صرفاً بر اساس فراوانی تقاضای ميهمانی و انتقال دانشجويان بــوده و نشان دهنده اولويت يا برتری دانشگاه‌ها نمیباشد.
تبصره: گروه بندي در دانشگاه پيام نور بر اساس نواحي يك تا پنج آن دانشگاه مي باشد.

ب- ميهمان شدن
ماده3) ميهمان مبنا: در صورتي كه سکونت دائمی خانواده دانشجو در نزدیکترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشجو مي تواند پس از اعلام قبولي از طرف سازمان سنجش آموزش كشور و يا در حين تحصيل در دانشگاه مبدأ با احراز شرط زير ميهمان مبنا شود:
براي هر يك از دانشگاههای گروههای 2 تا 6 ، کسب حداقل 85% ،دانشگاههای گروه 7 ، کسب حداقل 90% و برای دانشگاههای گروه 8 ، کسب حداقل 95% نمره آزمون سراسری آخرین فرد پذیرفته شده در همان رشته در دانشگاه مقصد، ويا نظر كميته منتخب وزير علوم، تحقيقات وفناوري.
تبصره: اين ماده توسط سازمان سنجش آموزش كشور بر اساس دستور العمل آن سازمان اجرا و داوطلب بايد مستقيما با آن سازمان مكاتبه نمايد.

ماده4) ميهمان : در صورتي كه دانشجو حداقل يک نيمسال تحصيلی را در دانشگاه يا موسسه مبدأ با ميانگين کل حداقل 13 گذرانده باشد، مي تواند تقاضاي ميهمان شدن نمايد.
تبصره 1: مدت ميهمانی میتواند تا سه نيمسال برای مقطع كارشناسي پيوسته و دو نيمسال تحصيلی برای مقاطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته ادامه يابد. پس از آن دانشجو بايد يا به دانشگاه مبدأ بازگردد و يا با احراز شرايط مندرج در اين آئين نامه تبديل به ميهمان دائم شده و يا به دانشگاه مقصد منتقل گردد.
تبصره2: دانشجويان دانشگاه پيام نور براي ميهمان شدن در مراكز و واحدهاي آن دانشگاه، نياز به كسب حداقل ميانگين را ندارند.
تبصره 3: ميهمان شدن در دانشگاههای هم گروه و يا ساير گروه‌ها، بدون لحاظ گروه بندی، به شرط موافقت دانشگاههای مبدأ و مقصد و یا نظر كميته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکانپذير است.
تبصره4: ميهمان شدن دانشجويان موسسات، بدون شرط گروهبندی، فقط در موسسات امكان پذير است.
تبصره5: در صورتي كه سکونت دائمی خانواده دانشجو در نزدیکترین محل به دانشگاه مقصد باشد، دانشگاه ها بايد درصورت احرازيكي از شرايط زیر نيز با ميهمان شدن وي موافقت نمايند:
5-1- ازدواج دانشجوی دختر (در زمان دانشجويی) در صورتي که محل اشتغال دائم همسر دانشجو، قبل از ازدواج، در نزديك ترين محل به دانشگاه مقصد باشد.
5-2- فوت يا معلول شدن سرپرست خانواده، در زمان دانشجويی به طوری که وی به تشخيص مراجع قانونی به عنوان کفيل خانواده شناخته شود.
5-3- بيماری خاص دانشجو به تاييد مراجع ذیصلاح
5-4- معلوليت موثر دانشجو که در زمان دانشجويی صورت گرفته باشد.

ماده5) ميهمان دائم: دانشجوي ميهمان در صورت کسب ميانگين بالاتر از 13 در دو نيمسال متوالي در دانشگاه مقصد، میتواند با موافقت دانشگاههای مبدأ و مقصد و يا راي کميسيون مرکزی بررسی موارد خاص ميهمان دائم شود.
تبصره : در صورت ميهمانی دائم، نيازی به مراجعه دانشجو در هر نيمسال به دانـشگاه مبدأ نمیباشد و صرفاً در پايان هر نيمسال، کارنامه دانشجو به دانشگاه مبدأ ارسال و در پايان تحصيل، مدرک توسط دانشگاه مبدأ صادر خواهد شد.



ماده 6) انتخاب واحدهای درسی دانشجوی ميهمان، چه به صورت تکدرس و چه به صورت نيمسال تحصيلی کامل، بايد با تأييد دانشگاه مبدأ و طبق شرايط دانشگاه مقصد باشد.
تبصره 1: دانشجويان دوره روزانه دانشگاه‌ها در دوران ميهمانی، ملزم به پرداخت شهريه مطابق تعرفه دانشجويان نوبت دوم میباشند.
تبصره 2: دانشجويان موسسات و دانشجويان نوبت دوم دانشگاه‌ها در طول دوره ميهمانی، ملزم به پرداخت شهريه ثابت به موسسه يا دانشگاه مبدأ و کل شهريه ثابت و متغير به موسسه يا دانشگاه مقصد می باشند.

ماده 7) واحدهايی را که دانشجوی ميهمان در يک دانشگاه می گذراند عيناً در کارنامه او در دانشگاه مبدأ ثبت میشود و نمرات آنها در محاسبات ميانگين نيمسال و ميانگين کل او منظور خواهد شد.

ماده 8) مدرک فراغت از تحصيل دانشجوی ميهمان، در هر صورت توسط دانشگاه مبدأ صـادر میشود.

ماده 9) سقف پذيرش دانشجوی ميهمان در هر سال تحصيلی برای کليه دانشگاههای گروههای 7 و 8 ، 20% و برای گروههای 2 تا 6 ، 25% تعداد پذيرش کل دانشجويان ورودی همان سال تحصيلی میباشد.
تبصره: سقف پذیرش دانشجویان میهمان برای موسسات در هر سال تحصیلی، 15% تعداد پذيرش کل دانشجويان ورودی همان سال تحصيلی میباشد. موسسات مبدا موظفند در صورت تطبیق درخواست میهمانی دانشجو با مفاد این آئین نامه، تا سقف فوقالذکر با تقاضاها موافقت نمایند.

ج- انتقال
ماده 10) انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر، مشروط به کسب معدل بالاتر از ميانگين معدل دانشجويان ورودی‌های همان سال و همان رشته در دانشگاه مقصد، در مدت حداقل سه نيمسال متوالی ميهمانی برای مقطع کارشناسی پيوسته و دو نيمسال متوالی برای مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپيوسته میباشد.
تبصره1: انتقال به دانشگاههای هم گروه و یا سایر گروها، بدون لحاظ گروهبندی به شرط موافقت دانشگاههای مبدا و مقصد و یا نظر كميته منتخب وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امکانپذیر است.
تبصره2: انتقال دانشجويان دانشگاه پيام نور بر اساس نواحي پنج گانه مي باشد و انتقال از ناحيه بالاتر به ناحيه هم تراز و پايين تر بلامانع است.

ماده 11) انتقال از دوره شبانه به روزانه دانشگاهها، از دانشگاه پيام نور به دورههای روزانه و شبانه دانشگاهها و از موسسات به دانشگاهها ممنوع می باشد ولی انتقال به عكس يا از دانشگاه پيام نور به موسسات با رعايت مفاد اين آيين نامه بلامانع است.


د- شيوه اجرا
ماده 12) دانشجوي متقاضي انتقال و يا ميهماني بايد درخواست خود را با ذكر مورد در ارديبهشت ماه هر سال براي نيمسال اول تحصيلي و آبان ماه هر سال براي نيمسال دوم تحصيلي به اداره آموزش دانشگاه مبدأ تسليم نمايد. همچنين دانشجوي متقاضي ميهمان مبنا براساس ماده 3 ائين نامه و تبصره آن اقدام مي‌نمايد.

ماده 13) دانشگاه مبدأ موظف است بر اساس مفاد اين آيين نامه، درخواست دانشجو را بررسي نموده و در صورت داشتن شرايط در نيمه اول خرداد ماه براي نيمسال اول و نيمه اول آذر ماه براي نيمسال دوم ريز نمرات دانشجو را به دانشگاه مقصد ارسال نمايد. دانشگاه مقصد مكلف است حداكثر تا 10 شهريور ماه براي نيمسال اول و تا 15 دي ماه براي نيمسال دوم نتيجه را به دانشگاه مبدا و دانشجو اعلام نمايد.
تبصره1: درصورت عدم موافقت با درخواست دانشجو از طرف دانشگاههاي مبداء و يا مقصد لازم است دانشگاه يا موسسه، دلايل عدم موافقت با درخواست دانشجو را، به وی اعلام نمايد.
تبصره2: درصورتي که دانشجو خود را واجد شرايط بداند، مدارک مربوطه را، به كميسيون بررسي موارد خاص استاني جهت رسيدگي ارائه مي نـمـايـد. در صــورت عدم موافقت كميسيون مذکور، دانشجو مي تواند مدارك مربوطه را، به كميسيون مركزي بررسي موارد خاص جهت رسيدگي نهايي ارائه نمايد . در هر حال، آراي كميسيون بررسي موارد خاص استان و مركز، بنا به مورد براي کليه دانشگاههـا و مـوسسـات و دانشجوي متقاضي لازم الاجرا مي باشد.

ماده 14) در صورت انتقال، واحدهاي گذرانده شده دانشجو در دانشگاه مبدأ كه نمرات آنها 12 و يا بالاتر است پذيرفـتــه مي شود و پذيرفتن واحدهاي با نمره كمتر از 12، برعهده دانشگاه مقصد مي‌باشد.
تبصره: تمام نمرات درسي دانشجو (چه در دانشگاه مبدأ و يا مقصد) اعم از قبولي و يا ردي و سوابق آموزشي دانشجوي انتقالي، عيناً در كارنامه دانشجو ثبت و نمرات دروس پذيرفته شده در محاسبه ميانگين كل او محسوب ميشود.

ماده 15) مدرك فراغت از تحصيل دانشجوي انتقالي توسط دانشگاه مقصد صادر ميشود.

ماده 16) انتقال دانشجو در طول مدت تحصيل، در هر مقطع تحصيلي فقط يك بار مجاز است.

ماده 17) در تمامي موارد ميهماني مبنا، ميهماني، ميهماني دائم و انتقال و با شرايط مساوي اولويت با دانشجويــان دختر مي باشد.


هـ- نظارت بر اجرای آئين نامه
ماده 18) بررسي تقاضاي ميهمانی و انتقال دانشجويانی که مشمول يکی از بندهای اين آئين نامه میباشند، احتياجی به طرح در جلسات کميسيون بررسی موارد خاص و يا شورای انتقال دانشگاهها نداشته و ايجاد تسهيل در امر انتقال يا ميهمانی براساس بندهای اين آئين نامه، برای کليه دانشگاهها و مؤسـســات لازم الاجرا می باشد. مسئوليت نظارت و حسن اجرای اين آئين نامه در هر دانشگاه، مؤسسه يا پيام نور به عهده رئيس آن دانشگاه، مؤسسـه يا رئيس پيام نور آن استان مي باشد.

ماده19) نظارت عالي بر اجرای اين آئين نامه به عهده معاونت دانشجويی وزارت میباشد. دانشگاهها و موسسات موظفند در شروع هر نيمسال اسامی، رشته، مقطع و دوره دانشجويان ميهمان و انتقالي را به همراه دليل موافقت به معاونت دانشجويی وزارت (اداره کل امور دانشجويان داخل) جهت تطبيق با مفـاد آئين نامه اعلام نمايند.

ماده 20) هرگونه تخلف از آئين نامه يا عدم اجراي مفاد آن تخلف اداري محسوب شده و وفق مقررات اقدام مي‌شود.

اين آئين نامه در 20 ماده و 16 تبصره در تاريخ 10/7/1389 به تصويب وزير علوم، تحقيقات و فناوري رسيد و از مهر ماه سال 1389 به مدت دو سال لازم الاجراست. کلیه آئیننامهها و بخشنامههای مغایر با این آئیننامه کان لم یکن تلقی مي گردند.
جزئیات بیشتر متعاقباً در سایت http://www.msrt.ir اعلام خواهد شد
ضمناً ثبت نام در تاریخ مقرر و در سایت سنجش http://www.sanjesh.org خواهد بود
موفق باشید :gol:
سلام.این شرایط واسه دانشگاه آزادم صادقه؟
 

ati.art

عضو جدید
پروردگاره من برا ازادم باید درصدا اینا بشههههههههههههه:cry::cry:

وای من از ریاضی میترسم

بچه ها من شنیدم که سر ازمون ازاد نمیزارن ماشین حساب برد!!!!!!!!!!:eek::eek::eek::eek:

اخه چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا:confused::confused:
 

jijil joon

عضو جدید
سلام ببخشید جریان این تکمیل ظرفیت چیه ؟باید قبلا ثبت نام میکردیم؟


سلام
این تکمیل ظرفیت مال بچه هایی که آذر 88 تو کنکور دانشگاه آزاد شرکت کردن . نیازی هم به ثبت نام نیست . خود مرکز آزمون اعلام می کنه .
این جوری هم که بوش میاد همه رو گرفتن !! :D
 

mahshid m

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
این تکمیل ظرفیت مال بچه هایی که آذر 88 تو کنکور دانشگاه آزاد شرکت کردن . نیازی هم به ثبت نام نیست . خود مرکز آزمون اعلام می کنه .
این جوری هم که بوش میاد همه رو گرفتن !! :D

فکر نکنم اینطوری باشه که میگین چون من و دوستم رتبمون خوب بود ولی برامون میزنه که کارنامه ای یافت نشد فکر کنم باید تقاضای تکمیل ظرفیت میکردیم.
 

jijil joon

عضو جدید
فکر نکنم اینطوری باشه که میگین چون من و دوستم رتبمون خوب بود ولی برامون میزنه که کارنامه ای یافت نشد فکر کنم باید تقاضای تکمیل ظرفیت میکردیم.

مطمئننم !
چون 2تا از دوستای خودم تو تکمیل ظرفیت قبول شدن رتبه هاشونم خیلی پایین بود !
اصلا هم ثبت نام نکرده بودن !
 

jijil joon

عضو جدید
کمک کنین !!

کمک کنین !!

سلام بچه ها .
بچه ها کسی در باره ی Expo چیزی نمیدونه ؟!؟
میشه لطف کنین هر مطلبی (حتی 1 خط !) یا عکس و دیاگرامی که دارین رو بهم ایمیل کنین ؟
اینم آدرس ایمیلم : www.hannaneh_g1368@yahoo.com
اگه میتونین از استاداتون هم کمک بگیرین شاید بتونن راهنماییم کنن !
بچه ها خواهش میکنم !!
منتظرتونمااااا !!
 

gozargah

عضو جدید
سلام به همه دوستان.
کمی اطلاعات می خوام در مورد طراحی یک دانشکده هنرهای زیبا.
ممنون می شم اگه کمک کنید.:smile:
 

jijil joon

عضو جدید
سلام .
بچه ها اگه بهتون بگن ایران رو تو یه شیت (از هر لحاظ که دوست دارین سیاسی / مذهبی / فرهنگی / ... ) توضیح بدین و دیدگاهتون رو بگین چی کار میکنین ؟!!
 

payam.safarian

عضو جدید
سلام.بچه ها فایل هایی که راجع به بیمارستان دارید واسم بفرستید.استاد این ترمم خیلی وحشتناکه!!!!!!!!1
 

hamid625

عضو جدید
دوست عزيزexpoبه معني نمايشگاه هستش.ولي نه نمايشگاههايي كه بصورت بومي ياكشوري.بلكه درسطح بين المللي هستش كه ميتونه شامل هرچيزي باشه اکسپوها هر 5 سال یکبار با موضوعی خاص و به مدت 6 ماه در کشورهای مختلف برگزار می شوند تا جنبه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود را در معرض دید مردم جهان قرار دهند.اکسپوها رویدادی غیرانتفاعی و محلی برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها هستند. اولین اکسپو در سال 1851 میلادی در لندن برگزار شده و تاکنون دنیا شاهد برگزاری اکسپو در 24 شهر دنیا بوده است.
نگاهی گذرا به اکسپوهای جهان نشان می دهد که برگزاری هر نمایشگاه در هر کشوری دستاورد چشمگیری برای آن سرزمین به همراه داشته است. به طور مثال اولین نمایشگاه که در لندن انگلیس در سال1851 در زمان ملکه ویکتوریا برگزار شد نشانگر شروع عصر صنعتی در انگلیس بود. اکسپوی بعدی در سال 1889 در پاریس فرانسه همزمان با تکمیل ساخت برج ایفل در همان سال و بهره برداری از آن به عنوان دروازه ورودی نمایشگاه شکل گرفت. اکسپوهای بعدی به صورت یک مجموعه در کشور آمریکا در شهرهای سنت لوئیز ( 1904)، سانفرانسیسکو (1915) و شیکاگو (1933) برگزار شد. بر گزاری این نمایشگاه ها در آمریکا سبب شد تا این کشور خود را به عنوان قدرت در حال رشد به جهانیان معرفی کند. در اکسپوی شیکاگو جدیدترین طرح های خودرو توسط مخترعان آن ، کادیلاک و لینکلن ارائه شد . اکسپوی بعدی در سال 1967 در مونرال کانادا همزمان با آغاز شکوفایی این کشور در سطح جهانی برگزار شد. در سال 1970 اکسپو در اساکای ژاپن برگزار شد. در این اکسپو حرکت و پیشرفت ژاپن پس از آسیب هایی که در جنگ جهانی دوم متحمل شده بود مورد توجه جهانیان قرار گرفت. اکسپوهای دیگری که پس از نمایشگاه های ذکر شده برگزار شدند، چندان پراهمیت نبودند. البته در اکسپوهای اخیر همچون اکسپوی آیچی ژاپن ( 2005 ) و زاراگوزا اسپانیا (2008) سعی شد تا بخش های مهم ناشناخته کشورهای ژاپن و اسپانیا که دارای اهمیت ویژه ای هستند به جهانیان شناخته شود.نمایشگاه اکسپو، یک فرصت برای نمایش همه جانبه قدرت هر کشور به دنیا استو اکسپو ی شانگهای، مهم تر از اکسپوهای گذشته است، چرا که این دوره از اکسپو در زمان بحران مالی جهانی برگزار می شود
اکسپوی 2010 در شانگهای چین که بزرگ ترین اکسپوی جهان لقب گرفته، توانسته توجه جهانیان را به چین به عنوان مرکز جهان جلب کند. اکسپوی بعدی در سال 2012 در کره جنوبی برگزار می شود. سالن کره جنوبی بزرگ ترین غرفه در اکسپو شانگهای چین است. از آنجایی که کره جنوبی میزبان دوره بعدی در سال 2012 است، به نمایشگاه کنونی توجه خاصی دارد.سالن جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپوی 2010 چین با معماری ایرانی اسلامی برگرفته از فرهنگ و تاریخ و تمدن کشورمان در فضایی به وسعت 2 هزار مترمربع در بخش کشورهای آسیایی مجموعه اکسپوی 2010 شانگهای ساخته شده است. یکی از ابتکارات ایران در اکسپوی 2010 شانگهای برپایی یک «دار قالی» است که بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با چگونگی بافت فرش به روش دستباف و سنتی، با زدن یک گره به این فرش در بافت آن مشارکت و نام خود را به عنوان بافندگان آن ثبت می کنند.
در سالن اصلی 3 بخش ایران قدیم، ایران امروز و ایران آینده به نمایش گذاشته شده و در آن نمایه ای از پاسارگاد، دستور ساخت کانال سوئز و مشاهیر ایران در قسمت ایران قدیم، آخرین دستاوردها و نوآوری های کشور از جمله ماهواره امید در بخش ایران امروز و آمیزه ای از معنویت و تلاش و کوشش دانشمندان ایرانی برای رسیدن به چشم اندازها در بخش ایران آینده به معرض نمایش گذاشته شده است.
بر سردر ورودی سالن جمهوری اسلامی ایران، تابلوی 12 متری برجسته ای از جاده ابریشم نصب شده است که توضیحات مرتبط با آن به 3 زبان فارسی، چینی و انگلیسی در کنار آن نوشته شده است. ضمن این که فردی آگاه نیز توضیحات مرتبط با جاده ابریشم را برای علاقه مندان بازگو می کند. مجسمه 2 سرباز هخامنشی نیز با حدود 4 متر ارتفاع، به عنوان نگهبانان سمبلیک سالن جمهوری اسلامی ایران در دو طرف در ورودی این سالن قرار گرفته اند.
به گفته فعالان اتاق بازرگانی، بخش خصوصی برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه های اکسپو در این نمایشگاه حضور دارد و در جریان برگزاری اکسپوی جهانی شانگهای، اتاق بازرگانی ایران و چین، 2 هزار نفر از تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی را برای بازدید از این نمایشگاه به شانگهای اعزام خواهد کرد.
 

jijil joon

عضو جدید
دوست عزيزexpoبه معني نمايشگاه هستش.ولي نه نمايشگاههايي كه بصورت بومي ياكشوري.بلكه درسطح بين المللي هستش كه ميتونه شامل هرچيزي باشه اکسپوها هر 5 سال یکبار با موضوعی خاص و به مدت 6 ماه در کشورهای مختلف برگزار می شوند تا جنبه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی خود را در معرض دید مردم جهان قرار دهند.اکسپوها رویدادی غیرانتفاعی و محلی برای نمایش دستاوردهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی کشورها و دورنمای توسعه آنها هستند. اولین اکسپو در سال 1851 میلادی در لندن برگزار شده و تاکنون دنیا شاهد برگزاری اکسپو در 24 شهر دنیا بوده است.
نگاهی گذرا به اکسپوهای جهان نشان می دهد که برگزاری هر نمایشگاه در هر کشوری دستاورد چشمگیری برای آن سرزمین به همراه داشته است. به طور مثال اولین نمایشگاه که در لندن انگلیس در سال1851 در زمان ملکه ویکتوریا برگزار شد نشانگر شروع عصر صنعتی در انگلیس بود. اکسپوی بعدی در سال 1889 در پاریس فرانسه همزمان با تکمیل ساخت برج ایفل در همان سال و بهره برداری از آن به عنوان دروازه ورودی نمایشگاه شکل گرفت. اکسپوهای بعدی به صورت یک مجموعه در کشور آمریکا در شهرهای سنت لوئیز ( 1904)، سانفرانسیسکو (1915) و شیکاگو (1933) برگزار شد. بر گزاری این نمایشگاه ها در آمریکا سبب شد تا این کشور خود را به عنوان قدرت در حال رشد به جهانیان معرفی کند. در اکسپوی شیکاگو جدیدترین طرح های خودرو توسط مخترعان آن ، کادیلاک و لینکلن ارائه شد . اکسپوی بعدی در سال 1967 در مونرال کانادا همزمان با آغاز شکوفایی این کشور در سطح جهانی برگزار شد. در سال 1970 اکسپو در اساکای ژاپن برگزار شد. در این اکسپو حرکت و پیشرفت ژاپن پس از آسیب هایی که در جنگ جهانی دوم متحمل شده بود مورد توجه جهانیان قرار گرفت. اکسپوهای دیگری که پس از نمایشگاه های ذکر شده برگزار شدند، چندان پراهمیت نبودند. البته در اکسپوهای اخیر همچون اکسپوی آیچی ژاپن ( 2005 ) و زاراگوزا اسپانیا (2008) سعی شد تا بخش های مهم ناشناخته کشورهای ژاپن و اسپانیا که دارای اهمیت ویژه ای هستند به جهانیان شناخته شود.نمایشگاه اکسپو، یک فرصت برای نمایش همه جانبه قدرت هر کشور به دنیا استو اکسپو ی شانگهای، مهم تر از اکسپوهای گذشته است، چرا که این دوره از اکسپو در زمان بحران مالی جهانی برگزار می شود
اکسپوی 2010 در شانگهای چین که بزرگ ترین اکسپوی جهان لقب گرفته، توانسته توجه جهانیان را به چین به عنوان مرکز جهان جلب کند. اکسپوی بعدی در سال 2012 در کره جنوبی برگزار می شود. سالن کره جنوبی بزرگ ترین غرفه در اکسپو شانگهای چین است. از آنجایی که کره جنوبی میزبان دوره بعدی در سال 2012 است، به نمایشگاه کنونی توجه خاصی دارد.سالن جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه اکسپوی 2010 چین با معماری ایرانی اسلامی برگرفته از فرهنگ و تاریخ و تمدن کشورمان در فضایی به وسعت 2 هزار مترمربع در بخش کشورهای آسیایی مجموعه اکسپوی 2010 شانگهای ساخته شده است. یکی از ابتکارات ایران در اکسپوی 2010 شانگهای برپایی یک «دار قالی» است که بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با چگونگی بافت فرش به روش دستباف و سنتی، با زدن یک گره به این فرش در بافت آن مشارکت و نام خود را به عنوان بافندگان آن ثبت می کنند.
در سالن اصلی 3 بخش ایران قدیم، ایران امروز و ایران آینده به نمایش گذاشته شده و در آن نمایه ای از پاسارگاد، دستور ساخت کانال سوئز و مشاهیر ایران در قسمت ایران قدیم، آخرین دستاوردها و نوآوری های کشور از جمله ماهواره امید در بخش ایران امروز و آمیزه ای از معنویت و تلاش و کوشش دانشمندان ایرانی برای رسیدن به چشم اندازها در بخش ایران آینده به معرض نمایش گذاشته شده است.
بر سردر ورودی سالن جمهوری اسلامی ایران، تابلوی 12 متری برجسته ای از جاده ابریشم نصب شده است که توضیحات مرتبط با آن به 3 زبان فارسی، چینی و انگلیسی در کنار آن نوشته شده است. ضمن این که فردی آگاه نیز توضیحات مرتبط با جاده ابریشم را برای علاقه مندان بازگو می کند. مجسمه 2 سرباز هخامنشی نیز با حدود 4 متر ارتفاع، به عنوان نگهبانان سمبلیک سالن جمهوری اسلامی ایران در دو طرف در ورودی این سالن قرار گرفته اند.
به گفته فعالان اتاق بازرگانی، بخش خصوصی برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه های اکسپو در این نمایشگاه حضور دارد و در جریان برگزاری اکسپوی جهانی شانگهای، اتاق بازرگانی ایران و چین، 2 هزار نفر از تولیدکنندگان و بازرگانان ایرانی را برای بازدید از این نمایشگاه به شانگهای اعزام خواهد کرد.


مرسی از اطلاعات خوبی که در اختیارم گذاشتی .
موضوع طرحمون " طراحی غرفه ایران در نمایشگاه Expo 2015 " هست . استادش هم خیلی ترسناکه !!! گفت مطالعاتمون باید کامله کامل باشه (سوالی در این رابطه نباشه که جوابشو ندونین ! )
فقط شما عکسی چیزی نداشتین ؟!
 

YA3_3PID

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان.
کمی اطلاعات می خوام در مورد طراحی یک دانشکده هنرهای زیبا.
ممنون می شم اگه کمک کنید.:smile:
سلام . طرح ما هم موضوعش همين هست. توي يكي از تاپيك ها كه ادرسش پايين نوشتم يه سرسي اطلاعات بود.
ما فعلا تحليل سايت قرار انجام بديم.

 

michi

عضو جدید
سلام"دعا میکنم که قبول بشی"بله منم شنیدم اما تا حالا ندیدم که چه جوریاست و سهمیشو چی جوری میتونیم استفاده کنیم"اگه میخوای اطلاعات کاملی رو کسب کنی برو به سایت دانشگاه آزاد(azmoon) مراجعه کن و سئوالتو بپرس منم شنیده بودم که 40% سهمیه دارن"ولی به نظر من زیاد امبد نداشته باش به این سهمیه"خودت زحمت بکشی و بخونی میدونم قبول میشی اونم باراجین مطمئن باش"فقط بچه ها آزمون های آزمایشی رو حتما شرکت کنید"خیلی خیلی کمکمتون میکنه"برای همه کسانی که میخوان کنکور بدن آرزوی موفقیت میکنم"به امید قبولیتون:gol:


سلام
داستان سهمیه داشتن تو دنشگاه خودتون مال قدیمه الان کنسل شده
به این حرفا امید نبندید اگه خودتون بخونید و به خودتون ایمان داشنه باشید حتما قبولید اونم بدون سهمیه
البته منکر باقی سهمیه ها نمیشما با اون سهمیه ها هر ادمی قبوله حتی وقتی خیلی خیلی پایین میزنه ولی سهمیه تحصیل یونی خودتون الکیه

امیدوارم موفق باشید
 

hossein_88

عضو جدید
سلام بچه ها خوب هستین؟
چه خبرا؟
کسی در مورد مجتمع اداری تجاری پروژه ای ، طرحی ، چیزی داره معرفی کنه؟
واسه مطالعات اولیه طراحی معماری 3 می خوامش.
 

payam.safarian

عضو جدید
سلام به همه.
من خیلی وقته توی باشگاه عضو هستم ولی این تاپیک رو الان دیدم
خوشحالم که اینجا می تونم بیشتر باهاتون آشنا بشم.
 

payam.safarian

عضو جدید
امید وارم لحظات به کامت باشه...:)
.این ترم دارم روی موضوع ((فرهنگ و معماری)) یه تحقیقه جامع و کامل می کنم،از تمام دوستانم خواستم که اگه مقاله یا مطلب یا حتی منبعی دارن بهم معرفی کنن.
احساس کردم که اینجا بهترین جایی که می تونیم این در خواست رو از شما دوستان آینده ام داشته باشم.
payam_safarian2010@yahoo.com
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا