خلیج همیشه فارس ایران

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
این حرفی که زدم دوستان قبل این بود که ماهیتشون مشخص بشه

خب هنوز دو سه نفر دیگه باید پاسخ بدن ببینیم نظر اونا چیه
منم با شما تقریبا هم عقیدم ........فکر میکنم الآن با این کار نه تنها حالش گرفته نمیشه بلکه آمار سایتش میره بالا

برای حالگیری ازش باید یه فکر دیگه کرد تا
یاد بگیره با احساسات ایرانی جماعت بازی نکنه
 

kazem2011

عضو جدید
کاربر ممتاز
من الان کلمه Persian Gulf رو تو گوگل سرچ کردم و
آدرس این سایت دومین نتیجه بود خوب این نشون میده که آمار بازدیدش بالای
و هرکس دیگه ای هم که این کلمه رو سرچ کنه با این سایت روبرو میشه چون تو صفحه اوله
و فک میکنن واقعا اسم خلیج فارس رو دارن رای گیری می کنن
در صورتی که این خلیج یک نام داره و اونم خلیج فارس هستش
به نظر من هر سایتی که توش کلمه خلیج ع‌ر‌ب‌ی یا معادل انگلیسیش باشه
نباید بریم تا آمار بازدیدش بیاد پایین
 

hit_me_baby

عضو جدید
انشاالله
امروز مثلی که وبگردی 20:30 در مورد اون سایت معروف گفته و نشون داده که اون شخص اماراتی مقیم آمریکا بوده

یه برنامه داشتیم اول کار که رباطی رو نت اونایی که میخوان نصب بشه که هرکی به نت وصل شد اون رباط تغییر آی پی بده و بتونیم رای بدیم تو اون سایت

به نظرتون حالا که موضوع معلوم شده اینکار رو انجام بدیم برای حالگیری طرف یا این کار اونو بیشتر خوشحال میکنه
چون رای بیشتری داده میشه
نظر اعضای ثابت به خصوص برام مهمه

سلام
محمد آقای عزیز،
من هم با نظر سایر دوستان موافقم
هر چی به این سایت بی اعتنایی بیشتری بکنیم بهتره تا از این طریق آمار بازدید سایت مذکور بیاد پایین
البته الان که خواستم سایت رو باز کنم باز نمیشه و احتمال اینکه بسته شده باشه هست و دیگه نیازی به بازدید از سایت وجود نداره
 
آخرین ویرایش:

hit_me_baby

عضو جدید
دوستان عزیز گوگل ظاهراً قصد نداره دست از خصومتش با ایران برداره
الان کلمه Persian Gulf و همینطور کلمه خلیج فارس رو توی Google Map جستجو کردم. برای هر دو کلمه نتیجه Arabian Gulf رو برمی‌گردونه و دقیقاً وسط خلیج فارس رو علامت زده به عنوان Arabian Gulf !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کسی می‌دونه چجوری و به کجا میشه اعتراض کرد. چون ما هر چی petition امضا می‌کنیم و هر چی اینور اونور رأی میدیم باز هم داره خیلی علنی نام جاویدان خلیج فارس رو پاک می‌کنه (زهی خیال باطل).
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آخرين گشت تحقيقاتي ميگو در آبهاي جزيره قشم پايان يافت

آخرين گشت تحقيقاتي ميگو در آبهاي جزيره قشم پايان يافت

قشم – رييس اداره شيلات شهرستان قشم گفت: آخرين مرحله گشت تحقيقاتي ميگو درآبهاي خليج فارس حد فاصل شهرستان سيريك تا قشم در آبهاي دريايي طولا در جزيره قشم پايان يافت.
'مسعود باراني' چهارشنبه با بيان اين مطلب به ايرنا افزود: گشت تحقيقاتي ميگو با هدف برآورد ميزان ذخاير و بررسي سايز مناسب آن براي تعيين زمان شروع فصل صيد ميگو با پنج فروند شناور از جمله دو لنج صيادي شهرستان قشم به اين كار تحقيقاتي پنج روزه مبادرت كرد.
وي ادامه داد: بعد از ارايه گزارش توسط پژوهشكده اكولوژي خليج فارس و بررسي سايز ميگوهاي اين منطقه، تعيين زمان شروع فصل ميگو در سال جاري نيز اعلام خواهد شد.
آخرين مرحله گشت هاي تحقيقاتي پنج روزه ميگو در آبهاي استان هرمزگان با بررسي شرايط ميزان ذخاير و سايز اين آبزي در منطقه دريايي طولاي جزيره قشم به پايان رسيد.


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
بله منم دیدم و واقعا ناراحت شدم

البته به کل حذف نشده
مثلا شما الخلیج الفارسی رو سرچ کن موجود هست
تو گوگل ارت هم هر دو مورد هست
ببینین یه کار دیگه میشه کرد .............سرچ مداوم خلیج فارس به زبانهای گوناگون داخل گوگل مپ و البته هر بار سیو کردن خلیج فارس در نقشه ........یعنی ببینید وقتی مثلا بزنید خلیج همیشه فارس
یه سری مکانها رو نشون میده اونا رو سیو کنید
اما در مورد اون اسم جعلی

تا ببینیم چه راهکاری میشه پیدا کرد
یا علی
 
آخرین ویرایش:

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعتراض به گوگل مپ

اعتراض به گوگل مپ

برای اعتراض به نام جعلی خلیج " ع ر ب ی" بر روی لینک زیر کلیک کنید:

خلیج همیشه فارس



1)بر روی petition click here to sign کلیک نمایید 2)نام و ادرس ایمیلتان را وارد نمایید

3)بر روی گزینه preview your signature کلیک نمایید

البته مدتها پیش این سایت راه اندازی شد
زمانیکه نام خلیج فارس رو به کل از گوگل ارت حذف کرده بودن
که خوشبختانه امروز نام خلیج فارس در گوگل ارت دیده میشه
هرچند در کنار یک نامهمان ناخوانده !!!!!!

این بار دیده شد که شما وقتی persian gulf رو در گوگل مپ سرچ کنی ........از شما میخواد نام جعلی خلیج ع ر ب ی رو سرچ کنین و به واقع به جای نام خلیج فارس اون نام جعلی رو نشون میده .
به همین خاطر از دوستان دعوت میشه بار دیگر غیرت ایرانی رو به رخ گوگل و سران اون بکشونیم
و بدانند ملت ایران هیچ گاه از حق و حقوق تمامیت ارضی خود نخواهند گذشت و هرگز در برابر تحریف تاریخ سکوت نخواهد کرد .
چه در دنیای واقعی و چه در دنیای مجازی

انشاالله
 

kazem2011

عضو جدید
کاربر ممتاز
بمباران گوگلی- خلیج فارس

بمباران گوگلی- خلیج فارس

1. بمباران گوگلی یعنی چه؟
بمباران گوگلی به مفهوم تلاش جهت افزایش رتبه عبارات مختلف به هنگام جستجوی آن عبارات از طریق موتورهای جستجوگر می باشد. این اتفاق زمانی روی می دهد که تعداد لینک های صفحه مورد نظر به میزان قابل ملاحظه ای زیاد باشد.
تعداد لینک های صورت گرفته بر یک صفحه یکی از مهمترین عوامل در رتبه بندی وب سایت ها توسط گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر بوده و موجب تعیین جایگاه آن سایت به هنگام جستجو می گردد.

2. "بمباران گوگلی خلیج فارس" یعنی چه؟
بمباران گوگلی در این مورد به مفهوم وجود تعداد قابل ملاحظه ای لینک بر روی وب سایت ها و وبلاگ هایی است که دارای نام خلیج فارس می باشند. (برای مثال، لینک کردن Persian Gulf یا Arabian Gulf بر روی صفحه http://www.persiansarenotarabs.com/persian-gulf/)
این کار موجب افزایش رتبه این سایت به هنگام جستجوی عبارت Persian Gulf در گوگل و سایر موتورهای جستجوگر می گردد.

3. آیا این کار قبلا نیز انجام شده است؟
بله، این تلاش قبلا نیز توسط یک وبلاگ نویس ایرانی انجام شده است. این فرد مخاطبان را به لینک کردن صفحه Arabian-Gulf.info تشویق می کند. با ورود به این صفحه error زیر مشاهده می گردد:
"The Gulf You Are Looking For Does Not Exist"
این پیام به مخاطب آگاهی می دهد که "خلیج عرب وجود ندارد".
در حال حاضر اگر فردی عبارت "Arabian Gulf" را در گوگل جستجو کند، اولین نتیجه ای که دریافت می کند، سایت www.Arabian-Gulf.info می باشد.

4. چرا یک کمپین دیگر شروع کنیم؟
جدال میان نام خلیج فارس و خلیج عرب، موضوعی است که طی سال های اخیر مورد توجه عموم قرار گرفته است. در حال حاضر چندین وب سایت با صاحبان غیر ایرانی، از تکنیک های مشابهی استفاده نموده و سایت خود
را در جایگاه بالاتری در رتبه بندی ها قرار داده اند.
5. نتیجه چی؟
سایت PersiansAreNotArabs.com که در سال 2007 تاسیس شده، در رتبه بندی کلمات کلیدی متداول در درجه بالایی قرار گرفته و برای بسیاری از آنها در رتبه 1 قرار داده، همچنین همانطور که در ادامه مشاهده می گردد، تاکنون بیش از 60500 لینک بر روی صفحه اصلی http://www.persiansarenotarabs.com دریافت کرده.

در حال حاضر جایگاه این سایت در رتبه بندی ها به هنگام جستجوی عبارت "Persian Gulf"، در صفحه دوم گوگل در میان 12400000 نتیجه قرار دارد. (صحت این مطلب را می توان با جستجو در گوگل جویا شد)

به بیان دیگر این سایت در میان دیگر سایت های غیرایرانی دارای پتانسیل بالایی جهت رتبه بندی به هنگام جستجوی عبارت "Persian Gulf" می باشد.

منبع : http://www.persian.asia/node/452
 

magnet

عضو جدید
ایرانیان مروجان اصلی نام جعلی برای خلیج فارس

ایرانیان مروجان اصلی نام جعلی برای خلیج فارس


چنانچه نام خلیج فارس را در گوگل جستجو کنیم، به حدود ۹٫۰۰۰٫۰۰۰ مدخل دست می‌یابیم. این در حالی است که نام جعلی خلیج عر… حدود ۶۲٫۰۰۰٫۰۰۰ مدخل دارد. یعنی هفت برابر بیشتر از نام اصلی آن.


در ابتدا ممکن است تصور شود کشورهای عرب بوجودآوردنده این حجم انبوه از نام جعلی هستند. تعداد این مدخل‌‌ها مهم نیست، مهم این است که اگر آماری از آنها گرفته شود و یا دستکم نگاهی سطحی بدان‌ها بشود، با واقعیت تأسف‌باری مواجه می‌شویم: حدود ۹۵ درصد از مجموع آن نام جعلی در سایت‌های فارسی‌زبان منتشر شده‌اند. حتی اگر آن نام را به شکل خلیج العر… یا الخلیج العر… جستجو کنیم، نتیجه آن تفاوت چندانی نخواهد داشت و باز هم سایت‌های فارسی‌زبان از نظر فراوانی با فاصله بسیار زیادی از دیگران در مقام اول ایستاده‌اند.



این واقعیت تلخ نشان می‌دهد که ایرانیان بطور ناخواسته بیشترین سهم را در گسترش و ترویج نام قلابی برای خلیج فارس داشته‌اند.

این دستاورد مخرب ما، شاهد دیگری است بر اینکه هرگونه اعتراض و واکنش و اظهارنظر در قبال نابهنجار‌ی‌ها، می‌باید توسط کسانی با شناخت کافی، مطالعه و بررسی‌های جامع و آگاهانه و بدور از هیجان‌های نسنجیده و معمولاً مخرب عوام صورت پذیرد.


هر چند غم‌انگیز است، اما واقعیتی انکارنشدنی است که ما ایرانیان با رفتارهای نسنجیده و احساسات کنترل‌نشده خود بارها و بارها در تله‌هایی افتاده‌ایم که دیگران برای ما برپا کرده بودند. تله‌ها و دام‌هایی از قبیل رأی‌گیری، پتیشن، اظهارنظر و فراخوان‌های گوناگون.



دوستی جاهلانهٔ خاله خرسه که می‌گویند، همین است.



مهمترین کاری که اکنون می‌توان برای جبران این غفلت و اشتباه انجام داد، این است که با همت و مشارکت و پیگیری همگانی، تمامی نام‌های جعلی را که به هر دلیلی در سایت‌های خود منتشر کرده‌ایم، حذف نماییم. امیدوارم آنان که براستی دلسوز نام خلیج فارس هستند، در اجرای این کار تعلل و کوتاهی نکنند.



منبع

 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
:mad:"""لعنت بر کسانی که خلیج همیشه فارس رو اسم نکبت بار خلیج ع ر ب نامیدن""":mad:
:w00::exclaim::w00:
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
وضعيت نامشخص پايگاه باستان شناسي زيرآب خليج فارس

وضعيت نامشخص پايگاه باستان شناسي زيرآب خليج فارس

خبرگزاري آريا- به رغم وعده هاي داده شده ،هنوز مکان راه اندازي پايگاه باستان شناسي زيرآب در جنوب کشور نامشخص است اين در حالي است که پيش از اين از جزاير هرمز و قشم به عنوان محل راه اندازي اين پايگاه نام برده شده بود .

به گزارش سرويس اقتصادي آريا به نقل ازمانا، در حالي که قرار بود با توافق مسئولان اداره کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم ،پايگاه باستان شناسي زيرآب خليج فارس در جزيره هرمز يا جزيره قشم راه اندازي شود اما اين موضوع هنوز محقق نشده است .
اين در شرايطي است که به گفته مسئولان ميراث فرهنگي استان هرمزگان ،با تشکيل جلسه اي مابين اين دو سازمان، بايد در خردادماه امسال تکليف مکان راه اندازي اين پايگاه تعيين مي شد جلسه اي که تاکنون برگزار نشده است .

به نظر مي رسد با اين روند و بي توجهي مسئولان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان هرمزگان نمي توان ،راه اندازي پايگاه باستان شناسي زيرآب در جنوب کشور را دستکم در آينده نزديک انتظار داشت.

حال آنکه با توجه به قدمت منطقه خليج فارس و وجود آثار تاريخي فراوان در اطراف سواحل و جزاير آن ،نياز به کاوش هاي باستان شناسي زيرآب در اين منطقه ضروري است.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پارک زیست فناوری خلیج فارس به اتحادیه پارکهای علمی جهان پیوست

پارک زیست فناوری خلیج فارس به اتحادیه پارکهای علمی جهان پیوست

قشم - خبرگزاری مهر: پارک زیست فناوری خلیج فارس در منطقه آزاد قشم با عضویت در اتحادیه جهانی پارکهای علمی IASP به این انجمن جهانی پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر، پارک زیست فناوری خلیج فارس در منطقه آزاد قشم با هدف اجراى طرحهاى توسعه تکنولوژى از طریق پژوهش (در مقیاس پایلوت)، تولید دانش فنى قابل واگذارى به موسسات خصوصى، دولتى و یا سرمایه گذارى مشترک با موسسات خارجى فعالیت مى کند.


این پارک، فرصتهاى سرمایه گذارى در زمینه بیوتکنولوژى، همکارى با دانشگاهها برای اجراى دوره هاى تخصصى، همکارى پژوهشى با مراکز علمى جهان، برگزارى کارگاههاى بین المللى و دوره هاى کوتاه آموزشى را به عنوان ماموریتها تعریف شده در دست اجرا دارد.


از پروژه هاى اجرا شده و در حال اجرا در این پارک مى توان به طرح نیمه صنعتى کشت و پرورش و تولید فرآورده های آلوئه ورا، پروژه جداسازی، شناسایی و تولید میکروآلگهای صنعتی خلیج فارس، کشت و پرورش ماکروآلگ های صنعتی و تولید فراورده های حاصل از آنها، طرح کشت و پرورش صدفهاى مروارید ساز، پایلوت کشت بافت گیاهان گرمسیرى و زینتى، کشاورزى با آب شور، کشت توت فرنگى به روش هایدروپونیک و بیوتکنولوژى غذایى اشاره کرد.



پارک زیست فناوری خلیج فارس فعالیت خود را در جزیره قشم از سال 1370 با اجراى طرح نیمه صنعتى تولید حشره کش بیولوژیک براى کنترل ناقلان مالاریا با همکارى سازمان پژوهشهاى علمى و صنعتى ایران، UNDP و UNESCO آغاز کرد و به مدت سه سال در مقیاس وسیع از این محصول در جزیره قشم استفاده و در پایان سال 1372 این جزیره عارى از بیمارى مالاریا اعلام شد.


 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دانش سنتي ساخت لنج و دريانوردي ايران در حوزه خليج‌فارس» ثبت جهاني شد

دانش سنتي ساخت لنج و دريانوردي ايران در حوزه خليج‌فارس» ثبت جهاني شد


خبرگزاری میراث فرهنگی-1پرونده از 6 پرونده ارسالي ميراث معنوي به اجلاس اندونزي يونسکو صبح امروز ثبت جهاني شد . اين پرونده ميراث معنوي مربوط به دانش سنتي دريانوردي خليج‌فارس مي‌شود.
به گزارش خبرنگار CHN صبح امروز پرونده دانش سنتي دريانوردي خليج فارس در اجلاس اندونزي بررسي و به ثبت جهاني رسيد.

چکش نهايي پرونده دانش سنتي دريانوردي خليج ‌فارس تا ساعتي ديگز زده مي‌شود.

دانش سنتي خليج فارس يکي از5 پرونده ارسالي به اجلاس اندونزي يونسکو است. در اين اجلاس پرونده ميراث معنوي موسيقي اقوام ايراني، قصه‌پردازي اجرايي ايراني و 2 پرونده زري بافي و مخمل بافي نيز از سال گذشته آماده است و پرونده آيين‌هاي مرتبط با تولد حضرت علي اکبر(ع) بررسي خواهد شد.


 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
انتقال 10هزار صدفچه مروارید ساز لب سیاه به خلیج فارس

انتقال 10هزار صدفچه مروارید ساز لب سیاه به خلیج فارس

ده هزار صدفچه مروارید ساز لب سیاه تولید شده در ایستگاه تحقیقات شیلاتی نرمتنان خلیج فارس بندرلنگه به مزارع دریایی مناطق لاوان و قشم در خلیج فارس منتقل شد .


به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ رئیس ایستگاه تحقیقات شیلاتی نرمتنان خلیج فارس بندرلنگه گفت:این صدفچه ها درسبدهایی در محدوده ای از دریا در عمق 7 تا 10 متری حفاظت و نگهداری می شود .


ارگنجی افزود این صدفچه ها پس از دو سال برای تولید مروارید ، هسته گذاری می شود و پس از یکسال تولید مروارید می کند .



رئیس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ودریای عمان گفت: صدفهای مولد از زیستگاه اصلی شان مناطق صخره ای لاوان – هندورابی و شیبدراز صید می شود.

روش تولید و تکثیر این صدفچه ها شوک دمایی با آب است .

سن این صدفچه های 3 تا 4 سانتی 127 روز است .

. مرتضوی افزود : دراین طرح که از سال 83 در ایستگاه تحقیقاتی نرمتنان خلیج فارس آغاز شده است تا کنون 80 هزار قطعه صدفچه مروارید ساز لب سیاه تولید شده است که 15 هزار قطعه ازآن در مناطق لاوان و هندورابی رهاسازی و بقیه برای تحقیقات در کارگاه استفاده شد.


صدفها از خانواده نرمتنان کفزی و بی مهرگان هستند که جایگاه ویژه ای در زنجیره غذایی آبهای ساحلی و ماهی های تجاری دارند.

صدفهای مروارید ساز لب سیاه از مواد ریز مغذی تغذیه می کنند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی از آخر شنزار به فکر سرقت دریاست یکی انگار تو خواب دیده که تاریخ ما یه رویاست
یکی فکر کرده دست بردن تو تاریخ ما آسونه

ولی اسم خلیج فارس، همیشه فارس میمونه

بخون با من که دنیا هم دوباره بشنوه ما رو بخون و از نو باطل کن طلسم آدمکا رو

خلیج فارس خلیج ماست از آغاز زمین اینجاست همیشه فارس می مونه تا خون توی رگهای ماست


خلیج فارسی که بازیچه تو دست کس و ناکس نیست
خلیج فارسی که تنها یه اسم توی اطلس نیست



یه تاریخ کهن پشت تپیدن های موجهاشه

تا وقتی اینجا ایرانه خلیج باید که فارس باشه


بخون با من که دنیا هم دوباره بشنوه ما رو بخون و از نو باطل کن طلسم آدمکا رو



خلیج فارس خلیج ماست از آغاز زمین اینجاست همیشه فارس می مونه تا خون توی رگهای ماست


:gol::gol::gol::gol::gol::gol:

رضا یزدانی
خواننده سبک راک ایران .......
 

Similar threads

بالا