جام ملتهای آسیا .....دوحه 2011

وضعیت
موضوع بسته شده است.

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
/گزارش خبرنگار اعزامي فارس از دوحه/
دردسرهاي فغاني و پايكوبي قطري‌ها در ورزشگاه خليفه
خبرگزاري فارس: داور چهارم ديدار قطر و چين بارها براي آرام كردن نيمكت 2 تيم دچار دردسر شد.




گزارش خبرنگار اعزامي فارس از دوحه، عليرضا فغاني از ايران به عنوان داور چهارم مسابقه، بارها براي آرام كردن نيمكت 2 تيم دچار دردسر شد.

*كادرفني و برخي بازيكنان چين به نحوه قضاوت داور كره‌اي، كيم دونگ جين بعضاًَ اعتراض مي‌كردند.

*در بين 2 نيمه بازيكنان نيمكت‌نشين چين براي گرم كردن بدن‌هاي خود وارد زمين شدند، اما قطري‌ها همگي راهي رختكن شدند.

*30778 نفر، تعداد تماشاگران بازي بود كه به طور رسمي از سوي بلندگوي ورزشگاه اعلام شد.

*خارج از ورزشگاه و بر بلنداي برج كناري ورزشگاه، LCDهاي بزرگ وجود داشت و بازي براي كساني كه داخل ورزشگاه نبودند نيز بخش شد. LCDهاي بيروني نظر خبرنگاران و عكاسان خارجي را به خود جلب كرده بود.

*ورزشگاه خليفه قبل از آنكه سوت پايان بازي زده شود، تقريباً خالي از تماشاگر شد، اما پايكوبي قطري‌هاي باقي مانده در ورزشگاه با پايان بازي نيز ادامه داشت.

*پرچم عربستان در ميان تماشاگران قطري وجود داشت.

*تماشاگران چيني خيلي زود ورزشگاه را ترك كردند.

*خبرنگاران چيني كه تكليف صعودشان به بازي آخر كشيده شد، ناراحتي و نگراني‌ خود را بابت اين موضوع نشان دادند.

*قطري‌ها با برچم و شال‌هايي كه در آن تصوير امير قطر حك شده بود، به ورزشگاه آمدند.

*در پايان بازي از بلندگوهاي ورزشگاه اعلام شد كه ديدار بعدي قطر مقابل كويت برگزار مي‌شود و آدرس خريد اينترنتي بليت اين ديدار از اسكوربرد و بلندگوهاي ورزشگاه مرتباً اعلام شد تا هوداران بليت بازي را راحت‌تر تهيه كنند.

*اين بازي با نتيجه 2 بر صفر به صود قطر به پايان رسيد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ميزبان با برتري مقابل چين به صعود اميدوار شد
خبرگزاري فارس: تيم ملي قطر مقابل چين به برتري 2 بر صفر رسيد تا به صعود از گروه اول اميدوار شود.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس از دوحه، ديدار تيم‌هاي قطر و چين از گروه اول جام ملت‌هاي آسيا از ساعت 19:45 امشب به وقت ايران در ورزشگاه خليفه آغاز شد كه در نهايت با پيروزي قطري‌ها با نتيجه 2 بر صفر همراه شد.
قطر در نيمه اول مزد بازي خوبش مقابل چين را با 2 گل زيبا در دقايق 27 و 45+1 توسط يوسف احمد گرفت. احمد گل اول تيمش را با شوتي روپا و ديدني به ثمر رساند.

در نيمه دوم موقعيت‌ها بين 2 تيم تقسيم شد و هر 2 تيم به يك ميزان به توپ و ميدان احاطه داشتند و در نهايت بازي با همان نتيجه 2 بر صفر به سود ميزبان به پايان رسيد.

قطر با اين پيروزي در دومين ديدارش در اين رقابت‌ها به 3 امتياز حساس رسيد تا ضمن مساوي شدن امتيازاتش با چين به صعود از گروه اول اميدوار شود.
چين در روز اول 2 بر صفر كويت را برده بود و قطر نيز 2 بر صفر از ازبكستان شكست خورده بود.

در ديدار اول اين گروه عصر امروز ازبكستان 2 بر يك كويت را شكست داد تا ضمن حذف كويت، شانس صعودش بيشتر از ساير تيم‌هاي اين گروه شود.
چين در روز پاياني گروه اول به مصاف كويت حذف شده مي‌رود و ازبكستان نيز در ديداري حساس با چين رو در رو مي‌شود.

قضاوت اين بازي به عهده كيم دونگ جين از كره جنوبي بود، ضمن اينكه عليرضا فغاني از كشورمان به عنوان داور چهارم مسابقه داوران بازي را همراهي كرد.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توپ جمع‌كن شدن متسو و نگراني‌هاي بن‌همام
خبرگزاري فارس: سرمربي فرانسوي قطر بارها در نقش توپ جمع‌كن توپ‌ها را به شاگردانش رساند.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس از دوحه، عجله برونو متسو، سرمربي قطر براي گلزني تيمش از نكات جالب توجه بازي در دقايق سپري شده نيمه اول بود. متسو در نقش توپ جمع كن گاهي اوقات توپ را به بازيكنان تيمش مي‌رساند.

*با وجود اينكه قبل از آغاز بازي قطر و چين تبليغات زيادي براي اين ديدار در رسانه‌هاي قطري شده بود، اما صندلي‌هاي خالي زيادي همچنان در ورزشگاه 50 هزار نفري خليفه وجود دارد.
تعداد تماشاگر براي اين بازي در حالي حدود 20 هزار نفراست كه تا دقايقي پس از آغاز بازي نيز خيابان‌هاي اطراف ورزشگاه شاهد ترافيك سنگيني بود تا قطري‌ها براي ديدن اين بازي حساس خود را به ورزشگاه برسانند.
همچنين تا يك ساعت قبل از بازي نيز در فروشگاه و مراكز خريد بليت فروشي ادامه داشت.

*خبرنگاران چيني با تعداد زيادي در ورزشگاه حضور دارند و با ازدحامي كه به وجود آورده‌اند، تمام صندلي‌هاي جايگاه خبرنگاران را پر كرده تا جايي براي ساير خبرنگاران نباشد. البته در اين ميان تعداد خبرنگاران قطري كم‌تري در ورزشگاه حضور دارند كه با توجه به ميزباني قطري‌ها اين موضوع كمي عجيب به نظر مي‌رسد.

*بن‌همام، رئيس قطري كنفدراسيون آسيا به دليل حساسيت مسابقه، يك ساعت قبل از شروع بازي به ورزشگاه خليفه آمد.

*تعداد زيادي از زنان قطري با حجاب اسلامي در ورزشگاه حضور دارند و تيم ملي كشورشان را تشويق مي‌كنند.

*تعداد زيادي از دانش‌آموزان قطري با لباس‌هاي مخصوصي كه بر تن دارند براي تشويق قطر در ورزشگاه حضور دارند.

*هوا در دوحه قطر سردتر از روزهاي قبل شده و حاضرين در ورزشگاه با لباس‌هاي گرم در جايگاه‌ها و صندلي‌ها نشسته‌اند.

*بيشتر عكاسان پشت دروازه‌هاي چين نشسته‌اند و عجيب اينكه تعداد زيادي از آنها چيني هستند تا از گل‌هاي خورده تيمشان عكس بگيرند!

*استرس و نگراني نيمكت قطر به مراتب بيشتر از چيني‌ها است، چرا كه در چند روز اخير متسو و كادر فني قطر تحت فشار شديدي بوده‌اند.

*تماشاگران هر دو تيم به صورت پراكنده در ورزشگاه حضور دارند. چيني‌ها در اين بين بيشتر پراكنده هستند و در گوشه و كنار ورزشگاه خليفه فقط پرچم‌هاي چين مشخص است.

*داور كره‌اي از سوي تماشاگران قطري پس از دادن كارت زرد به بازيكن چين، تشويق شد.

*موج مكزيكي ناقص عرب‌ها با لباس‌هاي ناقص اجرا مي‌شود.

*جو ورزشگاه پس از گل قطر توسط يوسف احمد به هم ريخت و با خوشحالي شديد قطري‌ها همراه شد. در اين ميان نيمكت ذخيره‌ها به همراه متسو به كنار زمين دويدند. با اين گل قطري‌ها كه تا دقيقه 25 با استرس بازي مي‌كردند به يك باره روحيه گرفتند. همچنين دروازه‌بان قطر پس از گل تيمش در ميانه زمين سجده شكر به جا آورد.

*با گذشت دقايق بازي تعداد تماشاگران قطري بيشتر شد، اما آنها همچنان هيچ سازماندهي ندارند و به صورت پراكنده تيم ملي‌شان را تشويق مي‌كنند.

*دوربين‌هاي تلويزيوني چندين بار برونو متسو، سرمربي قطر را به تصوير كشيد.

*نحوه تصويربرداري اين بازي مدرن‌تر از بازي هاي قبل شده است، چون 2 دوربين ديگر در كنار زمين به صورت پايه‌اي و ايستاده، تصويربرداري از بالا و در كنار خطوط طولي را انجام مي‌دهند.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
كورير: ايران برنده اولين فينال زودهنگام شد ... :gol::gol::gol:

خبرگزاري فارس: يك روزنامه چاپ آلمان نوشت: ‌ايران برنده اولين فينال زودهنگام جام‌ملت‌هاي آسيا شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه كورير آلمان در گزارشي كوتاه از بازي شب گذشته تيم تحت رهبري افشين قطبي برابر شاگردان ولفگانك سيدكا نوشت:‌ ايران فاتح اولين فينال زودهنگام دوحه 2011 شد. در اين جدال ايران فاتح سه دوره اين پيكارها برابر عراق، مدافع عنوان قهرماني ايستاد. اين رويارويي ابتدا جهانيان را به ياد هشت ساله عراق عليه ايران انداخت ولي همچنان كه وليد تبرا، دبير فدراسيون فوتبال عراق قبل از بازي اعلام كرد اين دو تيم، نماينده دو كشور همسايه و دوست در زمين بودند كه با هم رقابت هيجان‌انگيزي را انجام دادند.
اين روزنامه ادامه داد: گل ابتدايي يونس محمود از عراق، با دو گل غلامرضا رضايي و ايمان مبعلي پاسخ داده شد تا ايران 2 بر يك به سه امتياز ارزشمند برسد. بدين ترتيب با انجام اين بازي دور اول مرحله گروهي پيكارها در قطر به پايان رسيد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
قطبي: قهرماني با ايران مهم‌تر و شيرين‌تر از چهارمي جهان با کره است


سرمربي تيم ملي کشورمان پيروزي مقابل کره شمالي را بسيار مهم ارزيابي کرد و گفت: اگر بتوانيم در دقايق ابتدايي مسابقه دروازه اين حريف را باز کنيم کارمان براي موفقيت راحت‌تر خواهد بود.

افشین قطبی پس از پایان نخستین تمرین تیم ملی کشورمان پس از پیروزی مقابل عراق که صبح امروز در ورزشگاه الغرافه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: کره شمالی تیمی با نظم و انضباط است که در هنگام دفاع بسیار فشرده و متعدد هستند. نفرات این تیم مانند یک سرباز بازی می‌کنند و در زمان چرخش و بازی سرعتی سازماندهی خوبی دارند. ما باید سعی کنیم هرچه زودتر گل نخست مسابقه را به ثمر برسانیم تا شانس‌مان برای موفقیت افزایش یابد.
وی ادامه داد: باید سعی کنیم در هنگام دفاع و حمله نظم و انضباط تیمی خود را حفظ کنیم و از موقعیت‌های‌مان در این بازی به بهترین شکل استفاده کنیم تا موفقیت‌مان قطعی شود.
سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد اینکه احتمال دارد در ترکیب تیم تغییراتی را ایجاد کند، تاکید کرد: برای ساختن یک تیم خوب باید بتوانیم نفرات مختلف را در زمان‌های مناسب به میدان بفرستیم و از تغییرات‌مان برای مقابله با برنامه‌های تاکتیکی حریف به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بسیار خوشحال است و افتخار می‌کند که بازیکنان تیم ایران توانستند با یک بازی خوب پیروزی ارزشمندی مقابل عراق برای فوتبال و مردم ایران به ارمغان آورند اضافه کرد: امروز یک جلسه تمرین سبک داشتیم. با توجه به اینکه در این تورنمنت باید در فاصله زمانی 18 روزه 6 مسابقه مهم را برگزار کنیم بحث ریکاوری بازیکنان بسیار مهم می‌شود و ما باید هرچه سریع‌تر نفرات تیم را به شرایط مسابقه باز گردانیم.

قطبی در بخش دیگر این گفتگو در مورد دیدار با عراق اظهار داشت: بازی بسیار مشکلی بود. با توجه به خصوصیات این بازی که از یکسو در نخستین بازی چنین تورنمنت مهمی برابر تیم قهرمان به میدان می‌رفتیم و از سوی دیگر اتفاقات تاریخی بین ایران و عراق رخ داده روی احساسات بازیکنان تاثیر گذاشته بود و آنها بازی منطقی را برای دقایقی ارایه نداده و تحت‌الشعاع این مسائل قرار گرفتند اما خوشبختانه با گذشت زمان تمرکز بازیکنان ما بیشتر شد و توانستند به یک پیروزی ارزشمند در این بازی دست یابند. قطعا در بازیهای بعدی نمایش بهتری را ارائه خواهیم کرد.
خبرنگاری پرسید: "به نظر شما بازی با کره شمالی سخت‌تر است یا دیدار با امارات؟"، قطبی پاسخ داد: امارات در بازی با کره نشان داد در انجام بازی ترکیبی موفق است مخصوصا در زمان حمله آنها بازی خوبی را ارایه می‌دهند و به نظر من با مهره‌های تاثیرگذاری که در این بخش دارند می‌توانند یکی از تیم‌های خوب این جام باشند.
قطبی ادامه داد: ضمن اینکه ما طی یک سال گذشته دو بازی خوب با کره شمالی داشتیم. آنها در ساختار دفاعی بسیار موفق‌اند و این مسئله برای همه تیم‌ها مشکل ساز است زیرا کمتر به تیم‌های حریف موقعیت حمله می‌دهند. البته آنها در ضدحملات هم موفقند و باید مواظب این تیم بود.
وی در مورد اینکه کره شمالی در بازی با امارات نشان داد تیم قدرتمندی نیست، اظهار داشت: در این تورنمنت هیچکدام از 16 تیم حاضر ضعیف نیستند. همه تیم‌ها با هدف و مهره‌هایی که دارند به فکر موفقیت هستند. هر بازی خصوصیت خاص خود را دارد و باید با تفکرات و استفاده به موقع از فرصت‌ها در آنها به پیروزی رسید.
سرمربی تیم ملی کشورمان با بیان اینکه تیم ایران 23 بازیکنان آماده دارد که در مواقع لزوم می‌توان از آنها برای موفقیت این تیم استفاده کرد، در پاسخ به این سئوال که "چرا در استفاده از مسعود شجاعی اصرار دارد؟"، خاطرنشان کرد: اصرار من روی بازیکن نیست روی موفقیت تیم ملی است.
وی در مورد صحبت‌های صبح امروز کفاشیان که گفته است در صورت موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ های آسیا با قطبی برای ادامه همکاری‌اش در تیم ملی ایران مذاکره خواهد کرد، اظهار داشت: بهتر است تمرکز خود را روی جام ملت‌ها که مهمترین اتفاق برای فوتبال ایران طی چهار سال است بگذاریم. تمام سعی و تلاش ما باید موفقیت کشور و تیم ملی باشد. ما مهم نیستیم مهم تیم ملی و موفقیت آن است.

خبرنگاری پرسید: "آیا پیروزی مقابل عراق مهمترین موفقیت افشین قطبی در زمان سرمربیگری یک تیم است؟"، وی گفت: این یک پیروزی مهم بود ولی من اینگونه درباره مسابقات قضاوت نمی‌کنم زیرا نگاهم در بازی با عراق رسیدن به 3 امتیاز بود که به آن دست یافتیم.
پارک جی‌ سانگ بازیکن ملی پوش تیم منچستریونایتد در صحبت‌های روزهای اخیرش به تمجید از افشین قطبی پرداخته است. سرمربی تیم ملی کشورمان در خصوص اظهارات این بازیکن گفت: من با پارک در جام‌های جهانی و جام ملت‌ها بوده‌ام و پنج سال در کنار این بازیکن کار کرده‌ام. وی بازیکن بسیار خوبی است و به بنده لطف داشته که این گونه صحبت کرده است.
قطبی در پایان در پاسخ به این سئوال که "قهرمانی با تیم ملی در جام ملت‌ها برای‌تان مهم تر خواهد بود یا کسب عنوان چهارم جهان با تیم کره جنوبی؟"، گفت: صددرصد موفقیت تیم ملی کشورم برایم مهمتر و شیرین تر است. من یک ایرانی‌ام و هرکسی دوست دارد با تیم کشورش به موفقیت دست یابد. این آرزوی بزرگ است که یک شخص بتواند تیم کشورش را به موفقیتی بزرگ برساند.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جي‌سونگ: نمي‌خواهيم در مرحله حذفي با ايران روبرو شويم
خبرگزاري فارس: بازيكن كره‌اي تيم فوتبال منچستريونايتد از رويارويي احتمالي با ايران در مرحله حذفي هراس دارد.


به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از سايت استار، پارك‌ جي ‌سونگ كه اينك همراه تيم كشورش در رقابت‌هاي دوحه 2011 حاضر است، با دقت بسيار مصاف ايران و عراق را تماشا كرد. ياران او كه در مصاف نخست خود برابر بحرين به برتري 2 بر يك رسيدند، در گروه سوم به خاطر تفاضل گل كمتر، نسبت به استراليا،‌ در رده دوم قرار دارند.
با توجه به اين شرايط احتمال دارد در مرحله حذفي ياران او و ايران مقابل هم قرار گيرند اما با توجه به درخشش تيم ايران مقابل عراق، پارك نگران چنين رويارويي احتمالي است.
جي سونگ در اين باره گفت: ايران تيمي خوب است. ما نمي‌خواهيم در مرحله حذفي با آن روبرو شويم. آنها با افشين قطبي، صاحب مربي خوبي هستند. كسي كه فوتبال را خوب مي‌شناسد.
اين اظهارات از جانب ستاره 29 ساله در شرايطي بيان شد كه در سپتامبر گذشته ايران در ديداري دوستانه موفق شد ياران جي سونگ را در سئول يك بر صفر شكست دهد.
وي افزود: همانگونه كه مشخص است، بازي قبل ما و ايران، دوستانه بود در حالي كه جام ملت‌ها، تورنمنتي رسمي است كه تمام تيم‌هاي حاضر با تمام توان در جام حاضر مي‌شوند.
به باور تحليل‌گران مصاف روز جمعه كره و استراليا تكليف صدرنشيني و تيم دوم گروه را مشخص مي‌كند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
بازتاب پيروزي تيم ايران مقابل عراق در رسانه هاي جهان


يروزي تيم ملي فوتبال ايران مقابل عراق مدافع عنوان قهرماني جام ملت هاي آسيا در گروه چهارم اين مسابقات بازتاب گسترده اي در رسانه هاي مختلف جهان داشت و هر يک به نوعي به تفسير اين بازي و نتيجه آن پرداختند. در اين مسابقه که با يک دقيقه سکوت به احترام جانباختگان سانحه هوايي در مسير تهران - اروميه آغاز شد، تيم ملي کشورمان توانست با نتيجه 2 بر 1 عراق را شکست داده و پس از تساوي دو تيم ديگر گروه چهارم يعني امارات و کره شمالي در صدر قرار بگيرد.
** خبرگزاري فرانسه
خبرگزاري فرانسه با تيتري تحت عنوان ''ايران بازي باخته را به برد تبديل کرد'' نوشت: قهرمان سه دوره آسيا خيلي زود از شوک حاصل از گل زود هنگام عراقي ها خارج شد و نتيجه را به نفع خود تغيير داد.
اين خبرگزاري نوشت: ''ايراني ها شايستگي برد را داشتند'' و سپس به اظهارات ''افشين قطبي'' سرمربي تيم ملي ايران اشاره کرده است که ضمن تقدير از بازيکنانش، پيروزي آنها را به قربانيان سقوط هواپيما هديه کرد.
خبرگزاري فرانسه به نقل از ''وولفگانگ سيدکا'' سرمربي تيم عراق هم نوشت: بازي خيلي سختي، اما مهيجي بود. اما ما فقط سه امتياز را از دست داديم.

** خبرگزاري اسوشيتدپرس
اين خبرگزاري در گزارش خود، بازي تيم هاي ايران و عراق را يک ديدار بسيار نزديک بين دو کشور همسايه توصيف کرد که تاکنون پنج بار در جام ملت هاي آسيا به مصاف هم رفته اند و ضمن اشاره به اظهارات بعد از بازي ''افشين قطبي'' خاطر نشان کرد، عراق در 30 دقيقه اول تيم برتر ميدان بود، اما در نيمه دوم تيم ايران کنترل بازي و مالکيت توپ را در دست گرفت.

** سايت گل
سايت معتبر گل نيز در تيتر خبر اين ديدار نوشت: ''گل دير هنگام مبعلي، بازگشت ايراني ها را کامل کرد''.
اين سايت اضافه کرد: مسابقه جذاب دو تيم با درخشش تيم عراق شروع شد و آنها بعد از 12 دقيقه توانستند به گل برسند، اما تيم ايران به تدريج خود را پيدا کرد و قبل از پايان نيمه اول گل تساوي را به ثمر رساند. گل پيروزي اين بازي تهاجمي هم شش دقيقه مانده به سوت پايان توسط ايمان مبعلي زده شد.

** خبرگزاري رويترز
خبرگزاري رويترز نيز موفقيت تيم ايران را حاصل صحبت هاي آرامش بخش افشين قطبي در بين دو نيمه دانسته است.
قطبي خود بعد از بازي به خبرنگاران گفت: آرام کردن بازيکنان که به هيجان آمده بودند خيلي مهم بود. بازي با استرس فراواني شروع شد و همين امر اشتباهاتي را در پي داشت.
البته رويترز سرمربي تيم ايران را مقصر بخشي از اين استرس مي داند که قول قهرماني داده است.

** سايت الجزيره
در اين ميان سايت الجزيره در اقدامي به ظاهر مغرضانه تصوير بزرگي از شادماني ''يونس محمود'' کاپيتان تيم ملي عراق بعد از به ثمر رساندن گل نخست بازي را به عنوان عکس اصلي صفحه اش در ابتداي اين خبر منتشر کرده و در ادامه تصوير کوچکي از يکي از هواداران تيم ايران را در لابلاي مطالبش آورده است.

** سايت ورزشي ABC استراليا
سايت ورزشي ABC استراليا نيز در گزارشي تحت عنوان ''ايران مدافع عنوان قهرماني را شوکه کرد'' به تحليل ديدار دو تيم پرداخته است.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
ادامه:

ادامه:

روزنامه هاي عراق با ابراز خشم شديد خود از باخت تيم ملي فوتبال اين کشور در برابر ايران نتيجه اين ديدار را نااميد کننده دانستند.
روزنامه عراقي ''المشرق'' تيتر زد: ''تيم ملي کشورمان، سفر خود را براي دفاع از عنوان قهرماني، با باخت در برابر ايران آغاز کرد''.
اين روزنامه نوشت: عراق که آمده است از عنوان قهرماني اش دفاع کند، در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در قطر با شکستي نااميد کننده در برابر ايران با نتيجه دو بر يک راه خود را آغاز کرد.
روزنامه عراقي ''الطيف'' نيز نوشت: شيرهاي سرزمين رافدين در بدترين سناريوي ممکن در تله افتادند و در برابر رقيب بزرگ خود ايران با دو گل بازي را واگذار کرد.
الطيف افزود: اين شکست موجب شد تا قدرت تيم عراق که بايد تلاش مضاعفي را براي حفظ عنوان قهرماني و همچنين حفظ هيبت يک قهرمان به خرج دهد، در سايه شک و ترديد قرار گيرد.
روزنامه ''السفير'' چاپ لبنان نيز امروز چهارشنبه نوشت: بازي تيم هاي ملي فوتبال ايران و عراق در جام ملت هاي آسيا، تاکنون بهترين و جنجالي ترين بازي هاي اين جام بوده است.
السفير افزود: بازي روز گذشته با حملات متعدد رو به رو بود و اتفاقات آن نشان داد که ايران شايسته پيروزي است، زيرا بازيکنان آن در هر دو نيمه اول و دوم از آرامش برخوردار بودند، در حالي که توان بازيکنان عراقي در نيمه دوم کاهش يافت.
''الانوار'' يکي ديگر از روزنامه هاي لبناني نيز تيم ايران را شايسته پيروزي در برابر تيم عراق دانست.
روزنامه اللواء لبنان نيز نوشت: تيم عراق بازي روز گذشته را با پويايي و فعاليت زيادي آغاز کرد، در حالي که بازيکنان ايراني کاملا محتاط و بيشتر متوجه خط دفاعي خود بودند، اما گل تيم ايران خشم بازيکنان عراق را برانگيخت، به گونه اي که حملات خود را به سمت دروازه ايران شدت بخشيدند که نتيجه اي در بر نداشت.
پايگاه خبري ''النشره'' لبنان نيز پيروزي تيم ملي فوتبال ايران در جام ملت هاي آسيا را سيلي محکمي بر گوش تيم عراق در آغاز راه دفاع از عنوان قاره اي خود دانست.
اين پايگاه لبناني نوشت: در اولين ديدار دو تيم در گروه چهارم از دور اول رقابت هاي قهرماني جام ملت هاي آسيا که هم اکنون در قطر جريان دارد، تيم ايران با نتيجه دو بر يک تيم عراق را شکست داد و سيلي محکمي بر گوش اين تيم که آمده بود تا از عنوان قهرماني گذشته خود دفاع کند، وارد کرد.
اين منبع افزود: با اينکه تيم عراق گل اول اين ديدار را به ثمر رساند، اما تيم ايران موفق شد تا تاخير خود را با پيروزي گرانبهاي دو بر يک جبران نمايد.
روزنامه ''امارات اليوم'' نيز نوشت: عراق دارنده لقب قهرماني آسيا در برابر ايران به شکل عجيب و غريبي شکست خورد.
روزنامه اماراتي افزود: تيم عراق با پذيرش اين شکست، بر بحراني که تيم هاي فوتبال کشورهاي عربي در اين دوره از رقابت ها با آن دست به گريبان هستند، صحه گذاشت.
امارات اليوم تاکيد کرد که برتري واضح تيم فوتبال ايران در تمامي ديدارهايي که در طول تاريخ خود با تيم عراق داشته است، به خوبي ديده مي شود.
پايگاه ورزشي عرب زبان ''گل'' (Goal) نيز نوشت: عصبي بودن و خطاهاي مکرر بازيکنان تيم عراق در دربي همسايه ها، پيروزي را به تيم ايران تقديم کرد.
اين منبع افزود: تيم ايران موفق شد در مسابقه اي پر هيجان تيم عراق را دو بر يک شکست دهد. تيم عراق بهاي زياده روي در پيشروي به سمت دروازه حريف و ارتکاب خطاهاي زياد در مناطق خطرناک زمين را با شکست پرداخت و پيروزي را دو دستي به ايران تقديم کرد.
گل نوشت: بازيکنان تيم عراق به طور عجيب و غريبي در نيمه دوم بازي کنترل اعصاب خود را از دست داده بودند که اين امر موجب دادن پاس هاي اشتباه از دست دادن فرصت هاي باد آورده و ارتکاب خطا در مناطق حساس زمين شده بود.
در اين ميان تارنماي ورزشي عرب زبان ''فيل گل''‌ (filgoal) نيز نوشت: تيم ايران با اين برد برتري خود را پس از هشت سال پيروزي پياپي بر تيم عراق همچنان حفظ کرد.
اين منبع افزود: توفان ايراني در نيمه دوم تيم عراق را در هم نورديد و بازي را با نتيجه دو بر يک به نفع خود به پايان رساند.
برخي روزنامه هاي چاپ کويت نيز در شماره روز چهارشنبه خود با اشاره به پيروزي تيم فوتبال ايران بر تيم عراق در جام ملت هاي آسيا، آن را سيلي محکمي به تيم عراق، برشمردند.
روزنامه الوطن کويت با درج اينکه ''تيم عراق با شکست در برابر ايران، سيلي محکمي خورد''، افزود: هر چند تيم عراق نخستين گل را در دروازه ايران نشاند، اما تيم ايران توانست با دو گل به دروازه عراق که يکي از آنها در دقايق پاياني زده شد، پيروزي ارزشمندي را از آن خود کرده و برتري خود را در برابر رقيب نشان دهد.
''القبس'' يکي ديگر از روزنامه هاي کويت نيز نوشت: تيم عراق گل نخست را در بين تعجب بازيگران ايراني در دروازه آن کاشت و همين باعث شد که بازيکنان تيم عراق در دقايق پس از آن نيز به حملات خود به دروازه ايران ادامه دهند. هر چند تيم ايران نيز کوشيد دروازه عراق را باز کند.
دروازه بان عراق در دقيقه 24 با ضربه قوي ''اندريک تيموريان'' بازيکن ايران به خوبي مقابله کرد، اما کاهش قدرت تيم عراق در دقايق بعدي بازي به ايران فرصت داد تا دروازه عراق را بارها هدف قرار دهد.
القبس افزود: در نهايت تلاش هاي ايران موجب شد در دقيقه 42 دروازه عراق را بگشايد و در حالي که همه انتظار داشتند، اين بازي با نتيجه يک بر يک مساوي پايان يابد، گل ديگر تيم ايران، تماشاگران را غافلگير کرد.
اين گل، اعتماد به نفس بازيکنان ايران را بسيار بالا برد با اين حال آنان در استفاده از فرصت هاي بعدي براي ثبت گل سوم ناکام ماندند آن هم در شرايطي که ناآرامي و اضطراب بازيکنان عراقي را فراگرفته بود.
روزنامه ''الانباء'' کويت نيز در شماره امروز خود، در مطلبي با عنوان ''تيم ايران سرمست پيروزي''، بازي ايران و عراق را هيجاني ترين بازي اين دوره از بازي هاي جام ملت هاي آسيا تاکنون دانست.
اين روزنامه تيم ايران را شايسته پيروزي دانست و نوشت بازيکنان ايران در هر دو نيمه بازي به استثناي 15دقيقه نخست، وضعيت با ثباتي داشتند. در حالي که تيم عراق ابتدا با قدرت بازي را آغاز کرد، اما به تدريج در نيمه دوم توان خود را از دست داد.
پايگاه خبري اينترنتي بي.بي.سي نيز روز چهارشنبه درباره بازي تيم ملي فوتبال ايران برابر عراق نوشت: بازي آغازين ايران در جام ملت هاي آسيا اميدوار کننده بود. تيم ملي فوتبال ايران سه شنبه شب تيم ملي عراق را دو به يک شکست داد و جام ملت هاي آسيا را با پيروزي آغاز کرد.
بر پايه اين گزارش، ''افشين قطبي'' سرمربي و ''جواد نکونام'' کاپيتان تيم ايران، اين پيروزي را به خانواده قربانيان سقوط هواپيماي مسافربري در اروميه تقديم کردند.
بي.بي.سي به نقل از سرمربي تيم ملي فوتبال ايران نوشت: ''بازي پيچيده‌اي بود، هر دو تيم اولين بازي‌شان را انجام مي ‌دادند و عراق هم مدافع قهرماني بود. ما خيلي زود گل خورديم، اما وقتي عقب بوديم مطمئن بوديم که برمي‌گرديم. بازيکنان من نشان دادند که استاد بازي هاي سخت هستند.''
وي در پاسخ به خبرنگاري که پرسيده بود آيا دليل بازي درگيرانه بازيکنان دو تيم، سابقه روابط سياسي دو کشور بود، گفت: ''وقتي دو همسايه بازي مي‌ کنند، معمولا حساسيتي ‌هايي در بازي‌هاي آنها وجود دارد، بعضا درگيري‌ هايي ميان آنها به وجود مي‌آيد، اما به نظر من، اين به خاطر نزديکي دو کشور بود که بازي حساس شده بود و ربطي به مسايل سياسي نداشت.''
بي.بي.سي در ادامه افزود: ''وولفکانگ سديکا'' سرمربي آلماني تيم ملي فوتبال عراق گفت: تيمش در شرايطي بازنده شد که فرصت هاي پيروزي اش با حريف برابر بود.
وي گفت: دو گلي که خورديم، در شرايطي مشابه بود. زماني اين گل‌ها به دست آمد که ما بازي را از دست داده بوديم. هر دو تيم برابر بودند و شانس‌هاي مساوي داشتند. شانس‌هاي آنها پنجاه پنجاه بود. در بعضي از زمان‌هاي بازي ايران بهتر بود و در بعضي از زمان‌هاي بازي ما بهتر بوديم، ولي ايران از موقعيت‌هايش بهتر استفاده کرد و توانست بازي را ببرد. به نظر من ايران تيم خوبي بود و نشان داد که از قدرت بالايي برخوردار است.
به نوشته اين رسانه انگليسي، وي در عين حال تلاش کرد از اهميت شکست تيمش برابر ايران کم کند.
به گفته مربي تيم عراق، ''به هر تيم ديگري مي‌باختيم، فقط سه امتياز از دست مي‌داديم، نه بيشتر. من اعتقاد ديگري غير از اين ندارم.''
تارنماي اينترنتي راديو ''فردا'' وابسته به آمريکا نيز در گزارشي پيرامون اين بازي نوشت: عراق با شکست از ايران پرونده ناکامي تيم هاي مدعي عربي را در پايان دور نخست رقابت هاي مرحله گروهي کامل کرد.
اين منبع روز چهارشنبه با بيان اينکه تيم ملي فوتبال ايران با گل هاي ''غلامرضا رضايي'' و'' ايمان مبعلي'' بازي باخته در برابر عراق مدافع عنوان قهرماني را به پيروزي دو بر يک تبديل کرد و پيشتاز گروه چهارم جام ملت هاي آسيا شد، افزود: عراق با اين شکست پرونده ناکامي تيم هاي مدعي عربي را در پايان دور نخست رقابت هاي مرحله گروهي کامل کرد.
اين منبع آمريکايي اضافه کرد: ‌در حالي که عراق در نيمه نخست بهتر از ايران بازي کرد و حتي به يک گل زود هنگام توسط ''يونس محمود'' در دقيقه 12 دست يافت، ايران به موقع توانست به گل تساوي بخش در دقيقه 43 دست يابد و در نيمه مربيان خيلي زود به بازي مسلط شود و سرانجام با ضربه زيبا و فريب دهنده مبعلي در دقيقه 86 به گل مهم سه امتيازي دست يابد.
به نوشته اين منبع، در حالي که در نيمه نخست ''مهدي رحمتي'' بهترين بازيکن تيم ايران بود، در نيمه دوم عراقي ها کمتر توانستند او را تهديد کنند.
سپيدپوشان عراق در شروع نيمه دوم با همان بازيخواني ياران خودي و حرکت هماهنگ با تسلط بازي را در دست گرفتند تا بار ديگر به برتري دست يابند، اما بازي پوشش دار دفاع ايران و نزديک شدن نکونام به مدافعان خودي روزنه هاي دفاعي را پوشش داد.
اين کارآيي دفاعي به همراه افت بدني بازيکنان عراقي رفته رفته عراقي ها را از پاي انداخت و روي آوردن به خشونت هاي فردي نتوانست گره گشاي مشکل بازي آنان در دقيقه هاي پاياني شود.
به گزارش اين منبع، کم کم حالت تهاجمي تيم ايران، عراق را تا به آنجا عقب راند که در پي يکي ديگر از خشونت هاي ياران دفاعي اين تيم، مبعلي در دقيقه 86 هنر گلزني اش را به گل برتري دو بر يک بدل کرد.
اين ضربه آزاد به دليل خطاي اخطار دار ''سامر سعيد'' روي ''محمدرضا خلعتبري'' تازه نفس رخ داد.
برخلاف بيشتر بازي هايي که ايران پس از پيش افتادن از حريف قدر به عقب مي کشيد، اين بار تعويض هاي خود در نيمه دوم در کار تهاجمي باعث شد تا ايران حتي به گل سوم نيز دو بار پياپي نزديک شود و عراق تواني براي بازيابي خود و زدن گل تساوي بخش هرگز نيابد.
پيروزي درخشان و غرورآفرين تيم ملي فوتبال ايران بر تيم عراق در شبي به ياد ماندني در بسياري ديگر از رسانه هاي بين المللي و منطقه اي بازتاب داشت و کارشناسان اين رسانه ها به نقد و بررسي اين بازي پرداختند و بر قدرت پايدار فوتبال ايران اذعان کردند و آن را تاريخي دانستند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
"يوسف احمد" و "جپاروف" به جمع مدعيان آقاي گلي پيوستند


مهاجمان تيم‌هاي ملي فوتبال قطر و ازبکستان با گلزني درديدارهاي روز ششم از مرحله گروهي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا به صدر جدول گلزنان رسيدند.
در پایان روز ششم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2011 آسیا و برگزاری 10 بازی در چارچوب این رقابت‌ها 24 گل از خط دروازه‌ها گذشته که میانگین 4/2 گل برای هر بازی است. در این بین پنج مهاجم از تیم‌های ملی فوتبال قطر، سوریه، استرالیا، ازبکستان و کره جنوبی با 2 گل رقابتی نزدیک برای دستیابی به عنوان آقای گلی مسابقات دارند.
- جدول گلزنان این مسابقات به شرح زیر است:
2 گل:
یوسف احمد (قطر)، عبدالرزاق الحسین (سوریه)، تیم کاهیل (استرالیا)، سرور جپاروف (ازبکستان) و کو جائه چئول (کره جنوبی)

یک گل:
اودیل احمدوف و ماکسیم شاتسکیخ (ازبکستان)، غلامرضا رضایی و ایمان مبعلی (ایران)، هری کیول و برت هولمن (استرالیا)، ژانگ لین پنگ و چنگ دونگ (چین)، تیسیر الجاسم (عربستان)، حسن عبدالفتاح (اردن)، فوزی عایش (بحرین)، یوشیدا (ژاپن)، یونس محمود (عراق) و بدر المطوع (کویت).


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکی از اولین قدرتهای آسیا حذف شد

یکی از اولین قدرتهای آسیا حذف شد

در نخستين ديدار دور دوم گروه دوم جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر، تيم‌هاي ملي عربستان و اردن از ساعت 16:45 امروز در ورزشگاه الريان به مصاف هم رفتند که اين ديدار در نهايت با يک گل به سود اردني‌ها به پايان رسيد تا عربستان به عنوان بزرگ‌ترين ناکام دور اول رقابت‌ها تا اين جاي کار لقب بگيرد.
عربستان که نمي‌خواست در دومين ديدار هم با دست خالي از زمين مسابقه خارج شود در نيمه اول حملات دامنه‌داري را روي دروازه اردن تدارک ديد که تمام آنها با بي‌دقتي مهاجمان عربستان به هدر رفت.
اردن نيز که چشم به ضدحملات داشت در دقيقه 42 روي اشتباه دروازه‌‌بان عربستان، توسط بها عبدالرحمن که قصد داشت توپ را روي دروازه حريف ارسال کند به گل رسيد.
در نيمه دوم عربستان که قصد خداحافظي از جام ملت‌هاي آسيا را نداشت بر حملاتش افزود، اما 45 دقيقه هجوم بي‌محابا و احساسي هم راه به جايي نبرد تا سبزپوشان عربستاني در پايان اين ديدار با قبول دو شکست در دو مسابقه با اين رقابت‌ها وداع کنند.
به اين ترتيب جام پانزدهم براي عربستان به پايان رسيد تا اين تيم که سابقه قهرماني سال‌هاي 1984، 1988 و 1996 را در کارنامه دارد، دست خالي به خانه بازگردد.

اردن نيز با توجه به يک امتياز بازي اول مقابل ژاپن، 4 امتيازي شد و قبل از ديدار دوم اين گروه به صدر جدول رسيد.
در ديدار دوم گروه دوم تيم‌هاي ملي ژاپن و سوريه از ساعت 19:45 امشب در ورزشگاه قطر مقابل هم صف‌آرايي مي‌کنند. سوريه با توجه به پيروزي در ديدار اول، 3 امتيازي است و ژاپن نيز پس از تساوي مقابل سوريه يک امتيازي شد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازيکنان تيم ملي فوتبال استراليا براي اطلاع رساني درباره‌ي وقوع سيل در استراليا و درخواست کمک با بازومند مشکي در مقابل کره جنوبي به ميدان خواهند رفت. بازيکنان اين تيم پيش از آغاز بازي و گرم کردن در زمين لباس‌هايي بر تن خواهند کرد که شعار "درخواست براي کمک به سيل زدگان استراليا - هم اکنون به کمک بشتابيد" نوشته شده است.

کاپيتان تيم ملي فوتبال استراليا درباره‌ي پوشيدن پيراهن هاي جديد در گرم کردن پيش از بازي مقابل کره جنوبي گفت: «خوشبختانه سران کنفدراسيون فوتبال آسيا موافقت کردند، لباس متفاوتي با آنچه پيش از اين طراحي شده بود در گرم کردن بر تن کنيم تا با پوشيدن اين پيراهن از همگان بخواهيم به سيل زدگان کمک کنند.»

"نيل" ادامه داد: «اين يک فاجعه‌ي انساني است. مردم زيادي در استراليا کشته شده اند و شمار بسياري بي خانمان و مفقود الاثر هستند. سيل همچنان ادامه دارد و مردم خانه‌هايشان را از دست مي دهند. اين مساله يکي از نگراني‌هاي بازيکنان تيم ملي است.»

"بريس بين" مرکز ايالت کوينزلند استراليا که سومين شهر بزرگ اين کشور به شمار مي‌رود، با سيل مخرب و سنگيني روبرو شد که در سي سال اخير استراليا بي سابقه بوده است. شمار تلفات اين حادثه تا لحظه‌ي گزارش خبر 15 تن اعلام شده است.

کاپيتان تيم ملي فوتبال استراليا با اشاره به حتمال رخداد اين رويداد در کشورهاي ديگر عنوان کرد: «اين اتفاق فقط براي مردم استراليا نيست. خوشبختانه مردم دنيا اين مساله را درک مي کنند که گاهي اوقات فوتبال مهم ترين مساله نيست و زندگي انسان‌ها از آن مهم تر است. مردم در استراليا جان‌شان را از دست مي دهند و اين مساله باعث مي شود که فوتبال حداکثر دومين مساله‌ي مهم در دنيا باشد.»

کاپيتان تيم ملي فوتبال استراليا در پايان عنوان کرد: «براي ياد بود کشته شدگان سيل در استراليا بازوبند مشکي خواهيم بست.»

پيش از اين کنفدراسيون فوتبال آسيا با بستن بازوبند مشکي براي همدردي با کشته‌شدگان سانحه‌ي هوايي اروميه مخالفت کرده و تنها اجازه‌ي يک دقيقه سکوت پيش از آغاز ديدار تيم‌هاي ايران و عراق را داده بود.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
عجب اتفاقاتی افتاد تو بازی سوریه - ژاپن ...... فکر کنم این آخرین داوری ترکی تو ابن بازیها بود ..... آخه اون تصویری که از پشت دروازه ژاپن نشون داد ... به نظر میرسید که بازیکن سوریه به توپ ضربه زد و صحنه کلا آفساید بود ..... مرادی هم که میگفت پنالتی ژاپن غلط بوده .... اما بازی واسش سخت شده بود ....
 

ecmn_ec

عضو جدید
پنالتی ژاپن کاملا درست بودو ترکی درست پنالتی گرفت
دو نفر داشتن طرفو قیچی میکردن ... معلومه که پنالتی بود
 

gholle

عضو جدید
عجب اتفاقاتی افتاد تو بازی سوریه - ژاپن ...... فکر کنم این آخرین داوری ترکی تو ابن بازیها بود ..... آخه اون تصویری که از پشت دروازه ژاپن نشون داد ... به نظر میرسید که بازیکن سوریه به توپ ضربه زد و صحنه کلا آفساید بود ..... مرادی هم که میگفت پنالتی ژاپن غلط بوده .... اما بازی واسش سخت شده بود ....

آبرو ریزی
داخل کشور که اونجوری
اینجام که...........
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنالتی ژاپن کاملا درست بودو ترکی درست پنالتی گرفت
دو نفر داشتن طرفو قیچی میکردن ... معلومه که پنالتی بود
به نظر منم پنالتی درست بود ..... حداقل اینکه بیشتر به این میخورد که پنالتی باشه .. تا نباشه .... ....
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
پنالتی ژاپن کاملا درست بودو ترکی درست پنالتی گرفت
دو نفر داشتن طرفو قیچی میکردن ... معلومه که پنالتی بود
با احترام به نظر شما ................ ولی منم پنالتی ندیدم ............. بد داوری خورد به ترکی .............
حق سوریه خورده شد
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعتراض شديد سرمربي سوريه/حلقه‌ نيروهاي امنيتي دور تركي

اعتراض شديد سرمربي سوريه/حلقه‌ نيروهاي امنيتي دور تركي

قضاوت محسن ترکي در ديدار تيم‌هاي سوريه و ژاپن با حاشيه‌هايي همراه بود.

ترکي در اين ديدار دو پنالتي اعلام کرد و يکي از بازيکنان دو تيم را اخراج کرد. ژاپن در پايان اين ديدار را با پيروزي پشت سر گذاشت.

سرمربي تيم ملي سوريه در پايان ديدار با اعتراض شديد به سمت ترکي حمله‌ور شد که بازيکنان سوريه مانع او شدند.:eek:

در پايان ديدار که دو تيم براي مراسم پاياني ميانه‌ي ميدان جمع شده بودند، نيروهاي امنيتي مقابل ترکي و کمک‌هايش قرار گرفتند تا بازيکنان سوريه مشکلي براي ترکي به وجود نياورند.:surprised:

شبکه‌ي تلويزيوني دوبي اسپورت در پايان بازي چندين بار صحنه‌ي پنالتي ژاپن را به نمايش گذاشت که تصاوير آهسته‌ي تلويزيوني نشان داد که مدافع ژاپن پاس را ارسال کرده و صحنه نمي توانسته آفسايد باشد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمايت دوبي اسپورت و الجزيره از تصميم تركي/تصميم تركي صحيح و شجاعانه بود

حمايت دوبي اسپورت و الجزيره از تصميم تركي/تصميم تركي صحيح و شجاعانه بود

کارشناس داوري شبکه‌ي دوبي اسپورت درباره‌ي صحنه پنالتي سوريه که مورد اعتراض شديد ژاپني‌ها قرار گرفته بود، عنوان کرد: «براي نظر دادن درباره‌ي صحنه‌ي پنالتي سوريه، بايد مشخص شود مدافع ژاپن به توپ ضربه زده يا مهاجم سوريه.»


پس از اين اظهار نظرکارشناس داوري، تصاوير مربوط به صحنه‌ي پنالتي بارها به صورت آهسته پخش شد. تلويزيون شبکه دوبي اسپورت با کشيدن داير‌ه‌ي قرمز دور توپ، نشان داد که مدافع ژاپن به توپ ضربه زده و اين صحنه آفسايد نبوده است.

شبکه‌ي تلويزيوني الجزيره هم با حمايت از ترکي، تصميم داور ايراني بازي را "شجاعانه" توصيف کرد.

محسن ترکي که قضاوت اين ديدار را بر عهده داشت، دو پنالتي براي هر يک از دو تيم اعلام کرد و با نشان دادن دو کارت قرمز، دو تيم را ده نفره کرد تا جنجالي‌ترين ديدار جام پانزدهم را تا پايان ششمين روز رقابت‌ها سوت زده باشد
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارشناس داوري شبکه‌ي دوبي اسپورت درباره‌ي صحنه پنالتي سوريه که مورد اعتراض شديد ژاپني‌ها قرار گرفته بود، عنوان کرد: «براي نظر دادن درباره‌ي صحنه‌ي پنالتي سوريه، بايد مشخص شود مدافع ژاپن به توپ ضربه زده يا مهاجم سوريه.»


پس از اين اظهار نظرکارشناس داوري، تصاوير مربوط به صحنه‌ي پنالتي بارها به صورت آهسته پخش شد. تلويزيون شبکه دوبي اسپورت با کشيدن داير‌ه‌ي قرمز دور توپ، نشان داد که مدافع ژاپن به توپ ضربه زده و اين صحنه آفسايد نبوده است.

شبکه‌ي تلويزيوني الجزيره هم با حمايت از ترکي، تصميم داور ايراني بازي را "شجاعانه" توصيف کرد.

محسن ترکي که قضاوت اين ديدار را بر عهده داشت، دو پنالتي براي هر يک از دو تيم اعلام کرد و با نشان دادن دو کارت قرمز، دو تيم را ده نفره کرد تا جنجالي‌ترين ديدار جام پانزدهم را تا پايان ششمين روز رقابت‌ها سوت زده باشد
واقعا؟؟؟ پس واقعا بازیکن ژاپن ضربه زده بوده؟؟؟
اما اون دوربینی که پشت دروازه بود .. انگاری بازیکن سوری ضربه زد ....
پس با این حال امیدوارم تصمیمش درست بوده باشه ...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ضبط كارت شناسايي چهار خبرنگار ايراني


کارت شناسايي 4 خبرنگار ايراني به دليل حضور در منطقه‌ي ممنوعه‌ي هتل تيم ملي فوتبال ايران توسط AFC ضبط شد.
4 تن از خبرنگاران ايراني با نقض قوانين AFC و حضور در منطقه‌ي ممنوعه‌ي هتل تيم ملي، ID کارت‌هايشان را از دست دادند.

طبق قوانين AFC خبرنگاران مجاز نيستند در مناطق خصوصي هتل، مانند اتاق بازيکنان و استخر، سونا و ... حضور داشته باشند.

AFC پيش از اين هم به خبرنگاران هشدار داده بود که قوانين را رعايت کنند.

مسئولان تيم ملي فوتبال ايران درباره‌ي ضبط ID کارت خبرنگاران گفتند: «به هر حال قوانين AFC وجود دارد و بايد اين مسائل از سوي خبرنگاران رعايت شود.»
 

khooshe

مدیر بازنشسته
رضايي: طلسم گلزني مقابل کره را مي شکنم

رضايي: طلسم گلزني مقابل کره را مي شکنم

رضايي: طلسم گلزني مقابل کره را مي شکنم


فرشيد طالبي و محمد نوري نيز قبل از مسابقه به من گفتند شک نکن برابر عراق گلزني مي‌کني که اين موضوع اعتماد به نفس مرا بيشتر کرد.
غلامرضا رضایی اولین بازیکن گلزن تیم ملی در جام ملت‌های آسیا در دوحه که با گلزنی‌اش روحیه مضاعفی به همبازیانش بخشید از امیدهای گلزنی تیم ملی در بازی شنبه در برابر کره شمالی به شمار می‌رود. رضایی طی گفت و گویی در مورد آخرین وضعیت خود و تیم ملی صحبت کرده است که در ادامه، می‌خوانید:
درخشش خوبی مقابل عراق داشتی. این بازی چطور بود؟
طبیعی بود که بازی سختی پیش رو داریم و بچه‌ها آماده شده بودند تا در یک ماراتن سنگین شرکت کنند. البته ما برنامه ریزی کرده بودیم که طی ده دقیقه نخست بازی گلزنی کنیم که برعکس شد ولی مهم این بود که این گل عزم بچه‌ها را برای کسب پیروزی بیش از پیش جزم کرد. ایران در این دوره یکی از مدعیان است و ما برای موفقیت تیم ملی با تمام وجود تلاش می‌کنیم و برایمان فرقی نمی‌کند چه تیمی در برابرمان قرار می‌گیرد.
خودت به گلزنی در این مسابقه چقدر خوشبین بودی ؟
قبل از این یکبار به همراه تیم ملی در بازی‌های غرب آسیا مقابل عراق قرار گرفته بودیم. آن مسابقه روی نیمکت بودم و با خودم گفتم در اولین بازی که برابر عراق در ترکیب اصلی قرار بگیرم حتما باید گلزنی کنم. چون گلزنی به عراق مزه دیگری دارد. از طرفی فرشید طالبی و محمد نوری نیز قبل از مسابقه به من گفتند شک نکن برابر عراق گلزنی می‌کنی که این موضوع اعتماد به نفس مرا بیشتر کرد.
ولی می‌توانستی یک گل دیگر هم وارد دروازه عراق کنی.
بله. ولی در هنگام زدن ضربه آخر، عضله پایم گرفت و جالب اینکه در طول 90 دقیقه فقط روی همین صحنه عضله پایم گرفت.
راستی چرا بعد از گلزنی خوشحالی نکردی ؟
از شنیدن خبر کشته شدن ده ها هموطن در سانحه هوایی بسیار متاسف شدیم و قبل از شروع مسابقه نیز تیم ملی یک دقیقه به احترام جانباختگان سکوت کرد. برای همین به احترام این عزیزان و خانواده‌های داغدارشان میلی به شادی نداشتم.
شنبه با کره شمالی بازی داریم. این بازی را چطور می‌بینی ؟
تا کنون دو مرتبه مقابل کره شمالی بازی کرده‌ام که هر دو مرتبه تیم ایران پیروز میدان بود. یک مرتبه مقدماتی جام جهانی و دفعه دوم تورنمنت چهارجانبه قطر. آرزو می‌کنم سومین بازی‌ام مقابل کره شمالی توام با سومین پیروزی متوالی باشد. از طرفی اگر خدا کمکم کند دوست دارم طلسم گلزنی‌ام مقابل کره شمالی نیز در این بازی شکسته شود.
به جز ایران کدام تیم ها شانس حضور در فینال را دارند ؟
اکثر تیم های حاضر در این مسابقات بسیار با انگیزه و قوی هستند و پیش بینی سخت است. طبیعتا تیم‌هایی مثل استرالیا، کره جنوبی و ژاپن جزو مدعیان هستند و دیروز که بازی ازبکستان را می‌دیدم این تیم را نیز قوی دیدم.
حتما از پرسپولیس بی خبر هستی ؟ دفعه قبل که قطر بودیم چون اردوی مقدماتی بود بیشتر پیگیر رخدادهای پرسپولیس بودم ولی این مرتبه که به قطر آمدیم تمرکزمان را روز تیم ملی گذاشته ایم و از همه جا بی خبر هستیم.
پیوستن وحید هاشمیان به پرسپولیس را چگونه می‌بینی ؟
با وحید در تیم ملی همبازی بودیم و از اینکه او به پرسپولیس پیوست خوشحال هستم. چون این موضوع باعث بالا رفتن سطح رقابت در جمع مهاجمان پرسپولیس می‌شود و خط حمله‌ای قوی تر خواهیم داشت.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
تمرين تيم ملي بدون شجاعي و تيموريان


تمرين تيم ملي ايران عصر روز پنجشنبه در غياب مسعود شجاعي و آندرانيک تيموريان در ورزشگاه شماره دو الغرافه قطر انجام شد.
تيم ملي ايران عصر روز پنجشنبه در ورزشگاه شماره دو الغرافه قطر، در غياب دو بازيکن سرماخورده خودش، "مسعود شجاعي" و " آندرانيک تيموريان" تمرين کرد.در اين تمرين سيد جلال حسيني و شهاب گردان نيز حضور داشتند. اين دو ملي پوش به علت مريضي در تمرين روز گذشته شرکت نکرده بودند.

در اين تمرين "شاهزاده هاي پارسي" پس از گرم کردن، به مرور تاکتيک هاي خود براي ديدار برابر کره شمالي پرداختند.

آخرين تمرين تيم ملي پيش از پيکار با کره شمالي روز جمعه از ساعت 16 تا 17 در ورزشگاه قطر اسپورت انجام مي شود.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
شايعه وجود ويروس همه‌گير در اردوي تيم‌ملي تكذيب شد


پزشک تيم ملي ايران شايعه حضور ويروس همه‌گير در اردوي اين تيم در قطر را تکذيب کرد.
شايعه وجود ويروس همه‌گير در اردوي تيم‌ملي در حالي مطرح مي‌شود که تنها 3 بازيکن به نام هاي آندرانيک تيموريان، سدجلال حسيني و مسعود شجاعي سرما خورده‌‌اند که البته وضعيت جسمي آنها حاد نيست.
دکتر شهاب، پزشک تيم ملي با تکذيب وجود ويروس در تيم ملي به خبرنگار فارس گفت: سرماخوردگي 3 بازيکن تيم ملي خفيف و دوره‌اش کوتاه است. آنها قطعاً به مسابقه با کره‌شمالي مي‌رسند و بازي کردن آنها به نظر کادرفني بستگي دارد.
والي‌زاده، مدير رسانه‌اي تيم‌ملي هم در مورد سرما خوردگي بازيکنان گفت: 3 الي 4 بازيکن هستند که سرما خورده‌اند که آنها نيز به زودي خوب مي‌شوند و جاي نگراني وجود ندارد.
نکته جالب اينکه وقتي خبرنگاران از تيموريان ‌خواستند مصاحبه کند وي با گفتن اين جمله که "مي‌ترسم شما هم سرما بخوريد "، صحبت نکرد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
همه احتمال هاي گروه A جام ملت هاي آسيا


با نتايجي که در روز دوم اين گروه رقم خورد، هر چهار تيم همچنان شانس حضور در مرحله بعد رقابت ها را دارند.
با پيروزي 2-0 قطر مقابل چين، گروه اول رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در روز آخر بسيار پيچيده شد. در حال حاضر هر چهار تيم شانس صعود به مرحله بعدي رقابت ها را دارند، هرچند شانس کويت نسبت به ساير تيم ها به مراتب کمتر است؛ به ويژه اينکه آنها بايد در روز پاياني مقابل تيم ميزبان قرار بگيرند.

در اينجا همه احتمالات روز پاياني اين گروه را مورد بررسي قرار مي دهيم:

1- پيروزي يا تساوي ازبکستان، پيروزي قطر

تيم هاي ازبکستان و قطر به ترتيب به عنوان تيم هاي اول و دوم صعود مي کنند

2- تساوي چين و ازبکستان، تساوي قطر

ازبکستان به عنوان تيم اول صعود مي کند. قطر و چين هر دو چهار امتيازي خواهند شد اما قطر به دليل پيروزي در ديدار رودررو با چين، به عنوان تيم دوم به مرحله بعد خواهد رفت.

3- پيروزي ازبکستان، پيروزي کويت

ازبکستان به عنوان تيم اول صعود مي کند و تيم دوم از ميان سه تيم ديگر که سه امتياز دارند، از روي تفاضل گل مشخص مي شود.

4- پيروزي چين، پيروزي قطر

چين، قطر و ازبکستان هر سه شش امتيازي خواهند شد و دو تيمي که تفاضل گل بهتري دارند به دور بعد راه پيدا مي کنند

5- پيروزي چين، تساوي يا شکست قطر

چين و ازبکستان به دور بعد صعود مي کنند
 

khooshe

مدیر بازنشسته
نصرتي:ماموريت تيم ملي تازه آغاز شده است


مدافع تيم ملي فوتبال کشورمان با ابراز رضايت از شرايط روحي بازيکنان گفت: ماموريت تيم ملي براي رسيدن به قهرماني آسيا تازه آغاز شده است.
محمد نصرتی ضمن بیان این مطلب افزود: کسب سه امتیاز دیدار برابر عراق روحیه بازیکنان تیم ملی را دوچندان کرده و در شرایطی که بسیاری فکر می کنند ماموریت تیم ملی با پیروزی برابر این تیم تمام شده است، اعتقاد دارم ما در آغاز راه هستیم و ماموریت‌مان برای قهرمانی در آسیا آغاز شده است.

وی افزود: اگر می خواهیم صعودمان را به مرحله بعد رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قطعی کنیم باید در دو بازی دیگر هم به پیروزی برسیم و با اقتدار راهی مرحله بعد شویم.

مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان با تاکید بر اینکه هدف همه بازیکنان خوشحالی مردم است، خاطرنشان کرد: از اینکه توانستیم در دیدار اول با پیروزی برابر عراق دل مردم را شاد کنیم بسیار خوشحال هستم و امیدوارم بتوانیم در دیدار برابر کره شمالی هم این پیروزی را تکرار کنیم.

محمد نصرتی تاکید کرد: همه بازیکنان تیم ملی باید حواس‌شان باشد که مغرور نشویم و پیروزی برابر عراق ما را از هدف اصلی‌مان دور نکند. ما نباید این تصور را داشته باشیم که چون قهرمان آسیا را شکست داده‌ایم کار تمام شده است.

وی در پایان گفت: به نظر من کره شمالی حریف سرسختی برای ما خواهد بود چرا که در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده و دیدار برابر این تیم می تواند برای ملی پوشان ایران بسیار سخت و مشکل باشد.

تیم ملی فوتبال کشورمان که روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه در نخستین دیدار خود برابر تیم ملی عراق به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کرد، در دومین دیدارش روز شنبه هفته پیش رو و از ساعت 16:15 دقیقه به وقت قطر (16:45 به وقت ایران) در ورزشگاه قطر اسپورت به مصاف تیم ملی کره شمالی خواهد رفت.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا