جام ملتهای آسیا .....دوحه 2011

وضعیت
موضوع بسته شده است.

khooshe

مدیر بازنشسته
اعلام قوانين صعود به مرحله يك چهارم پاياني جام ملت ها


کنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC)، قوانين تيم هاي صعود کننده به مرحله يک چهارم پاياني پانزدهمين دوره رقابت هاي جام ملت هاي آسيا را اعلام کرد.
کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد:هرتيمي که امتياز بيشتري در گروه بگيرد به مرحله بعدي صعود مي کند اما اگر دو يا چند تيم در يک گروه امتيازي برابر هم داشته باشند‌ تيمي که امتياز بيشتري در ديدارهاي انجام‌شده بين تيم‌هاي هم‌ امتياز گرفته باشد، به مرحله دوم راه خواهد يافت سپس تيمي که تفاضل گل بيشتري در گروه داشته باشد، راهي مرحله يک چهارم پاياني مي شود.
براساس اين گزارش همچنين تيمي که گل‌هاي بيشتري بين تيم‌هاي هم‌ امتياز زده باشد، گام به مرحله بعدي مي گذارد و در شرايط بعدي، تيمي که در کل تفاضل گل بيشتري در گروه کسب کرده باشد مي تواند جواز صعود را دريافت کند.
در قوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا آمده است:اگر دو تيم در يک گروه هم امتياز و در تمامي شرايط مساوي باشند و ديدار آنها ،‌ روز پاياني مرحله مقدماتي برگزار شود، ضربات پنالتي تيم صعودکننده به مرحله يک چهارم پاياني را مشخص مي‌کند اما اگر دو تيم در روز آخر به مصاف هم نروند، تيمي که کارت هاي زرد و قرمز کمتري کسب کرده باشد به مرحله بعدي صعود خواهد کرد(این یکی خیلی خنده داره:D).
درقوانين کنفدراسيون فوتبال آسيا آمده است: اگر دو تيم در تمامي شرايط بالا مساوي باشند،تيم صعودکننده براساس قرعه گام به مرحله يک چهارم پاياني مي گذارد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
عقيلي: روز تولدم گل بزنم، خوشحال مي شوم


مدافع تيم ملي فوتبال گفت: دوست داريم برنده بازي با کره شمالي باشيم تا صعودمان به مرحله بعد قطعي شود.
هادي عقيلي پس از تمرين عصر جمعه تيم ملي فوتبال ايران گفت: تمرين بسيار خوبي را انجام داديم و همه بازيکنان براي پيروزي مصمم هستند. به صعود فکر مي‌کنيم و دوست داريم، برنده بازي با کره شمالي باشيم تا صعودمان به مرحله بعد قطعي شود و در مقابل امارات با خيال آسوده بازي کنيم.

عقيلي ادامه داد: خوشحال مي‌شوم اگر بتوانم در بازي برابر کره‌شمالي گل بزنم اما، اگر صعود کنيم، بيشتر خوشحال خواهم شد.

او مي خواهد روز شنبه تولدش را با برد کره شمالي جشن بگيرد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
منصوريان: بايد از لايه‌هاي دفاعي كره شمالي عبور كنيم


مربي تيم ملي فوتبال ايران درباره دومين بازي تيم ملي کشورمان در مرحله گروهي جام ملت‌هاي 2011 آسيا گفت: کره شمالي سيستمي دفاعي دارد و ما بايد از لايه‌هاي دفاعي آنها عبور کنيم.
عليرضا منصوريان در بايان تمرين امروز تيم ملي ايران در ورزشگاه قطر اسپورت به اهميت بازي با کره شمالي اشاره کرد و گفت: بازي سختي را بايد برگزار کنيم چون کره شمالي در خط دفاعي بازيکنان خيلي خوبي را در اختيار دارد و اين تيم با 4 بازيکن به صورت متمرکز در دقاع بازي مي‌کند.
وي اضافه کرد:کره شمالي 4 بازيکن در دفاع، 4 بازيکن در هافيک مياني، يک بازيکن در هافبک نفودي و يک مهاجم دارد و اين نشان مي‌دهد که بازي‌کردن برابر اين تيم کار راحتي نيست ، اما ما براي رسيدن به پيروزي بايد از لايه‌هاي دفاعي آنها عبور کنيم و بازيکنان ما اين توانايي را دارند.
مربي تيم ملي گفت: به خوبي کره شمالي را آناليز کرده‌ايم و اطمينان دارم که مهاجمان ما مي‌توانند از خط دفاعي آنها عبور کنند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
حاجيلو: اميدوارم بازيكنان سرماخورده بتوانند تيم ملي را همراهي كنند


سرپرست تيم ملي فوتبال ايران گفت: 3 بازيکن سرما خورده‌اند و اميدوارم اين بازيکنان بتوانند برابر کره‌شمالي تيم را همراهي کنند.
آخرين تمرين تيم ملي با نگراني کادرفني در زمين شماره يک ورزشگاه قطر اسپورت برگزار شد چرا که غلامرضا رضايي، مسعود شجاعي و آندرانيک تيموريان به دليل سرماخوردگي در شرايط خوبي تمرين نکردند.
اصغر حاجيلو در بايان تمرين امروز به فارس گفت: تيم ملي با همه نفرات تمرين کرد و من اميدوارم که بازيکنان سرماخورده بتوانند برابر کره شمالي تيم ملي را همراهي کنند.
وي ادامه داد: سخت است که بگويم بازيکنان سرماخورده تيم ملي از جمله شجاعي يا تيموريان در ترکيب 11 نفره قطبي حضور خواهند داشت يا نه، اما آنها به لحاظ جسماني افت کرده اند.
سربرست تيم ملي درباره منتشر شدن خبري مبني بر برخورد ناظران اي اف سي با برخي خبرنگاران ايراني که وارد اتاق هاي بازيکنان شده بودند، گفت: ناظران کنفدراسيون فوتبال آسيا اين هشدار را از قبل به ما داده اند و روز گدشته به دليل ورود برخي خبرنگارها به اتاق با آنها برخورد کردند و به من گزارش دادند که آي دي کارت 4 نفر از آنها را گرفته اند. نمي دانم با چه خبرنگاراني برخورد شده، اما مطمئن هستم که آنها خبرنگاران اعزامي از سوي فدراسيون فوتبال ايران نبوده اند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته

فکری: تیم ملی فردا کار را تمام کند


۲۴ دی ۱۳۸۹

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، محمود فکری درخصوص شرایط تیم در اردوی ترکیه گفت: این اردو برای ما خیلی مفید بود چون به تمام اهدافی که داشتیم، رسیدیم. الان داریم به این فکر می‌کنیم که اگر دیگر مصدومیت گریبانگیر استقلال نشود نیم فصل دوم را بسیار بهتر از نیم فصل اول موفق ظاهر خواهیم شد. با این وضعیت، من فکر می‌کنم آمادگی فعلی استقلال نوید روزهای خوبی را به ما می‌دهد. فکری دوست دارد در خصوص پیروزی تیم ملی مقابل عراق نیز صحبت کند:
خوشحالم که بازی اول ما با پیروزی پایان یافت. با این حال بازیکنان ما باید شرایط را درک کنند و کاری کنند تا وضعیت تیم ملی برای صعود به بازی سوم کشیده نشود.
فکری در مورد گلزنی مبعلی مقابل عراق می‌گوید: ایمان مبعلی تنها نماینده باشگاه ماست هر چند که جای خیلی از استقلالی‌ها در تیم ملی خالی است، با این حال خوشحالم که همان یک نماینده ما، نقش اساسی در تیم ملی و موفقیت‌هایش دارد.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
قطبي: برزيل هم به سختي کره را برد


سرمربي تيم ملي کشورمان با بيان اينکه قهرماني در جام پانزدهم را به همه مردم ايران هديه مي‌کند، صعود به مرحله بعد را تنها دغدغه و تفکرش در ديدارها و روزهاي آينده عنوان کرد.

افشین قطبی در نشست خبری ظهر دیروز که پیش از دیدار با کره شمالی برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق افزود: از اینکه در بازی نخست به پیروزی دست یافتیم، بسیار خوشحالم و امروز تمام تفکر من این است که در بازی آینده با ارائه عملکردی بهتر و نتیجه خوب شرایط خودمان را برای صعود مناسب‌‍تر کنیم.
وی در مورد اینکه چه تیم‌هایی شانس صعود از گروه D مسابقات جام ملت‌های 2011 آسیا را دارند، اظهار داشت: تنها نگرانی، دغدغه و تفکر من صعود تیم ملی ایران به مرحله بعد است و امروز به چیزی غیر از این فکر نمی کنم.
خبرنگاری پرسید: "با نمایشی که کره شمالی در جام جهانی 2010 مقابل برزیل داشت، آیا برای رویارویی با این تیم نگران نیستید؟"، سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به این پرسش گفت: در 20 ماه گذشته دو بار با کره بازی کردیم و هر سه بازی این تیم در جام جهانی و خصوصا دیدار اخیر آنها برابر امارات را آنالیز کردیم. کره‌ای‌ها بازی فشرده‌ای را در خط دفاع ارائه می‌کنند و در ضدحملات خطرناک هستند. در مجموع به تفکر و دیدگاه بازی آنها آشنا هستم.
وی اضافه کرد: بازی با کره شمالی و پیروزی برابر این تیم برای هر تیمی حتی برزیل سخت است اما تلاش می‌کنیم با اجرای تاکتیک‌های مناسب بتوانیم مقابل این تیم نتیجه لازم را کسب کنیم، ضمن اینکه باید مواظب ضدحملات خطرناک آنها باشیم زیرا کره‌ای‌ها روی ضدحملات به فکر نتیجه گیری هستند.
خبرنگار دیگری پرسید: "شما چرا در بازی‌های اخیر بیشتر از هافبک‌های دفاعی استفاده می کنید؟"، قطبی در این خصوص گفت: شخصا ترجیح می‌دهم تیم بازی هجومی ارائه داده و با سرعت بالا در حملات شرکت کند اما کیفیت بازیکنان برای‌مان در قرار دادن آنها در ترکیب اهمیت دارد.
وی در مورد بیماری آنفلوآنزا که در اردوی تیم ملی شایع شده است، تاکید کرد: چند روز پیش این بیماری شروع شد اما تعداد کمی از بازیکنان به آن مبتلا شدند. پزشکان تیم در تلاشند این مسئله به طور کامل برطرف شود. البته بازیکنان ما اینقدر حرفه‌ای و قوی هستند که در تورنمنت‌های مهم با بیماری‌های سخت‌تر هم توانسته‌اند به موفقیت تیم ملی کمک کنند.
سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سئوال که "آیا با توجه به بیماری بازیکنان احتمال تغییر در ترکیب این تیم وجود دارد؟"، تاکید کرد: ما در همه پست‌ها آنقدر بازیکنان خوب داریم که نفرات رقابت سختی با یکدیگر برای رسیدن به ترکیب اصلی دارند اما با توجه به بازی با کره شمالی بهترین بازیکنان را به میدان خواهیم فرستاد.
وی در مورد اینکه پیروزی مقابل عراق، مردم ایران را با فوتبال آشتی داد، خاطرنشان کرد: مردم ایران به من بسیار لطف دارند. زمانی که پس از سال‌ها به کشورم بازگشتم آنها به خوبی از من استقبال کردند. من و بازیکنان تیم هم می‌خواهیم همانند تیم ملی عراق که قهرمانی در جام ملت‌های 2007 را به مردم این کشور هدیه کرد، قهرمانی در جام ملت‌های 2011 را به مردم ایران تقدیم کنیم.
قطبی پیروزی برابر عراق را یک موفقیت بزرگ برای فوتبال ایران دانست و افزود: بازیکنان ما آنقدر حرفه‌ای هستند که با مشکلات و مسائل کنار بیایند. ما روی لیگ ایران تمرکز کرده و بهترین بازیکنان را انتخاب کردیم. قطعا بازیکنان تیم ملی پس از پیروزی برابر عراق آن دیدار را فراموش کرده و تمرکزشان روی موفقیت مقابل کره شمالی است.
خبرنگاری از سرمربی تیم ملی کشورمان در مورد پیشرفت فوتبال آسیا پرسید و او اینگونه پاسخ داد: دنیا کوچک و سرعت تبادل اطلاعات در آن بسیار بالاست. تیم‌ها از اطلاعات خیلی خوب استفاده می‌کنند و قطعا فوتبال آسیا آینده درخشانی خواهد داشت. AFC هم تلاش می‌کند فوتبال را به سمت حرفه‌ای شدن پیش ببرد. این بحث نه تنها به درون فوتبال بلکه به مسائل بیرون آن مربوط می شود.
سرمربی تیم ملی کشورمان در این خصوص اضافه کرد: البته لیگ‌های آسیایی مشکلاتی دارند که یکی از آنها نداشتن تیم دوم است. همه تیم‌های آسیایی تمام توان‌شان را صرف داشتن یک تیم می کنند اما در فوتبال پیشرفته دنیا تیم‌های دوم هم وجود دارند. البته باید تلاش بیشتری کنیم که به استانداردهای فوتبال جهان دست یابیم.
سرمربی تیم ملی کشورمان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه "ترجیح می دهید تیم شما در مرحله دوم مسابقات با چه تیمی روبه‌رو شود؟ کره جنوبی یا استرالیا؟" گفت: هر بازی برای ما شرایط خاص خودش را دارد. هیچ وقت فکر نکردم که حریفان ما آسان هستند.تیمی که خواهان قهرمانی است نباید از هیچ حریفی هراس داشته باشد.
وی تاکید کرد: شاید اگر شما جای من بودید دیدار با هند را به هر حریف دیگری ترجیح می دادید اما من به هند هم احترام می گذارم و حتی آرزو می کنم روزی فوتبال هند با پیشرفت زیاد یکی از قدرت‌های آسیا شود. واقعا برایم فرقی ندارد که با کدام تیم بازی کنیم.
قطبی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه "فکر می کنید کره شمالی با تاکتیک گذشته خود مقابل ایران قرار بگیرد یا نه؟"، اظهار داشت: شاید کره‌‎ای‌ها با همان تاکتیک و ترکیبی که در جام جهانی داشتند به میدان بیایند. در کل فکر می کنم آنها به صورت دفاعی بازی کنند و بیشتر چشم به ضد حملات داشته باشند.
سرمربی تیم ملی کشورمان ادامه داد: بازیکنان من این ویژگی را دارند که در بیشتر نقاط زمین قابلیت لازم برای بازی را داشته باشند اما در کل بازی سختی در پیش خواهیم داشت. کره شمالی از بازی اول خود فقط یک امتیاز گرفت و به همین دلیل سخت به دنبال سه امتیاز کامل دیدار روز شنبه است.
تیم ملی فوتبال کشورمان که در نخستین دیدار خود در جام ملتهای 2011 آسیا برابر تیم ملی عراق به پیروزی 2 بر یک دست پیدا کرده بود، ساعت 16:45 روز شنبه در ورزشگاه قطر اسپورت سیتی به مصاف تیم ملی فوتبال کره شمالی خواهد رفت.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
پارک جي سونگ: مقابل استراليا بدشانس بوديم


کاپيتان تيم ملي فوتبال کره جنوبي با بيان اينکه تيمش در ديدار برابر استراليا بدشانس بود گفت: براي کسب سه امتياز اين ديدار به زمين رفته بوديم اما موفق به کسب آن نشديم.

" پارک جی سونگ " که پس از تساوی یک بر یک عصر جمعه تیمش برابر استرالیا با خبرنگاران گفتگو می کرد ضمن بیان این مطلب افزود: ما در نیمه اول موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتیم اما بدشانس بودیم و نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نام حریفان خیلی برایشان مهم نیست افزود: در دیدار برابر استرالیا برای کسب هر سه امتیاز به زمین رفتیم اما بدشانسی و استفاده نکردن از موقعیت ها باعث شد نتوانیم به خواسته مان برسیم و به یک امتیاز قناعت کردیم.

بازیکن تیم فوتبال منچستریونایتد انگلیس در مورد احتمال رویارویی تیم ملی فوتبال کره جنوبی با ایران در مرحله بعدی رقابتهای جام ملت های آسیا گفت: تاریخ نشان داده است که بازیهای ایران و کره جنوبی همیشه زیبا و جذاب بوده است و این بار هم تصور می کنم اگر دو تیم با یکدیگر روبرو شوند شاهد بازی زیبایی خواهیم بود.
جی سونگ خاطرنشان کرد: اگر دوباره با ایران بازی کنیم تمام تلاشمان را می کنیم که بازی خوبی را ارائه دهیم و در آن بازی به پیروزی برسیم. در حال حاضر تمرکزمان روی تیم هند است و امیدوارم بتوانیم در گام آخر برابر این تیم به یپروزی برسیم.
دیدار تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و استرالیا در مرحله گروهی رقابتهای جام ملت های آسیا در گروه سوم عصر روز جمعه در ورزشگاه الغرافه با تساوی یک بر یک به پایان رسید که پارک جی سونگ به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
بهترين بازيکن آسيا: فرقي نمي‌کند حريف‌مان ايران باشد يا تيم‌هاي ديگر آسيا


بازيکن تيم ملي فوتبال استراليا گفت: ما براي موفقيت در جام ملت هاي آسيا اينجا هستيم و برايمان فرقي نمي کند که با چه حريفي روبرو مي شويم.

"ساشا اوگننوفسکی" بازیکن شماره 6 استرالیا که عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را نیز با خود یدک می کشد، پس از دیدار تیم های ملی فوتبال استرالیا و کره جنوبی به خبرنگاران گفت: بازی قابل قبولی را از دو تیم شاهد بودیم. فکر می کنم تساوی و تقسیم امتیازات هم منصفانه بود.

این بازیکن تاثیرگذار تیم ملی فوتبال استرالیا در پاسخ به پرسش خبرنگاران ایرانی در مورد احتمال رویارویی ایران و استرالیا در مرحله یک چهارم نهای جام ملت های آسیا گفت: برای ما فرقی نمی کند که باایران بازی کنیم یا با تیم های دیگر آسیا. همه تیم ها با کیفیت هستند و بازی کردن با آنها سخت است.
تیم ملی فوتبال استرالیا که در دیدار اول برابر تیم ملی هند به پیروزی 4 بر صفر دست پیدا کرد، عصر جمعه در ورزشگاه الغرافه دوحه برابر کره جنوبی به تساوی یک بر یک رضایت داد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
معادلات گروه سوم براي مشخص شدن حريف احتمالي ايران به هم خورد


با تساوي استراليا و کره‌جنوبي و پيروزي پرگل بحرين مقابل هند، معادلات گروه سوم براي مشخص شدن حريف احتمالي تيم ملي ايران به هم خورد.

شب گذشته 2 ديدار از دور دوم مرحله مقدماتي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا و از گروه سوم اين مسابقات برگزار شد که يک پيروزي پرگل، يک تساوي و يک تيم حذف شده را به همراه داشت.
در ديدار نخست شب گذشته کره‌جنوبي و استراليا با تساوي يک بر يک امتيازات را تقسيم کردند. در اين ديدار که در ورزشگاه 25 هزار نفري ثاني بن جاسم با حضور 15 هزار و 526 هوادار برگزار شد، کره‌اي‌ها در نيمه اول پس از چندين حمله در دقيقه 24 توسط کو جا چئول به گل دست يافتند. بازيکنان کره پس از گل نيز همچنان حملات خود را ادامه دادند و در مقابل نيز مهاجمان استراليا در دقايق پاياني نيمه اول چندين موقعيت روي دروازه جونگ سونگ ريونگ به وجود آوردند، اما در پايان 45 دقيقه اين کره‌اي‌ها بودند که برتري را از آن خود کردند.

در نيمه دوم نيز چشم‌بادامي‌ها توپ و ميدان را در اختيار داشتند، اما شاگردان هولگر اوسيک در معدود حملات خود در اين نيمه توانستند توسط مايل جديناک در دقيقه 62 به گل تساوي برسند. جديناک اولين گل ملي خود را در نوزدهمين بازي ملي‌ خود به ثمر رساند.
بازيکنان کره‌جنوبي پس از گل تساوي به حملات خود افزودند، اما نتوانستند دروازه مارک شوارتزر را براي بار دوم باز کنند و دومين ديدار خود را با نتيجه يک بر يک به پايان رساندند.
استراليا در اولين ديدار برابر هند با نتيجه 4 بر صفر به برتري رسيد و کره‌جنوبي نيز 2 بر يک بحرين را شکست داده بود. به اين ترتيب هر 2 تيم در پايان بازي دوم خود با 4 امتياز به کار خود پايان دادند.

در بازي دوم اين گروه بحرين و هند در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف هم رفتند که اين ديدار با برتري پرگل بحريني‌ها و حذف هند همراه شد.
در اين ديدار بحريني‌ها با پيروزي پرگل 5 بر 2 مقابل هند به نخستين پيروزي خود در جام ملت‌هاي آسيا رسيدند تا با 3 امتياز در پايان روز دوم پشت سر تيم‌هاي استراليا و کره‌جنوبي قرار بگيرند.
اسماعيل عبداللطيف مهاجم بحريني بدون شک مرد اول ميدان بود، چراکه توانست 4 بار و در دقايق 16، 19، 35 و 77 دروازه هند را فتح کند. فوضي مبارک نيز ديگر گل بحرين را از روي نقطه پنالتي در دقيقه 8 به ثمر برساند، ضمن اينکه رندي سينگ در دقيقه 9 و سونيل چتري در دقيقه 52 براي هند گلزني کردند. فوضي مبارک از بحرين نيز در دقيقه 62 از زمين بازي اخراج شد.

به اين ترتيب پس از حذف هند، 3 امتيازي شدن بحرين و تساوي ديدار استراليا و کره‌جنوبي و 4 امتيازي شدن اين 2 تيم، معادلات جدول گروه سوم به هم ريخت و سرنوشت صعود 3 تيم باقي مانده به روز سوم مسابقات کشيده شد.
با توجه به اينکه تيم ملي ايران در صورت صعود از گروه چهارم مسابقات، در مرحله يک چهارم نهايي بايد با يکي از 2 تيم اول يا دوم گروه 3 بازي کند، تا روز پاياني مسابقات گروه سوم بايد منتظر ماند تا 2 تيم اول و دوم اين گروه و حريف ايران در مرحله اول حذفي مشخص شود.

*جدول گروه سوم به شرح زير است:
1-استراليا 4امتياز؛ تفاضل 4+
2-کره‌جنوبي 4 امتياز؛ تفاضل 1+
3-بحرين 3 امتياز؛ 2+
4-هند بدون امتياز

*برنامه روز سوم گروه سوم:
سه شنبه 28 دي:
کره جنوبي - هند (16:45)
استراليا - بحرين (16:45)


 

khooshe

مدیر بازنشسته
قضاوت ديدارهاي آينده صحت تصميمات ترکي را تاييد مي‌کند


بدنبال قضاوت جنجال برانگيز محسن ترکي در ديدار ژاپن و سوريه وضعيت داوران کشورمان براي ادامه قضاوت در جام ملت‌هاي آسيا در هاله‌اي از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ترکی که در دیدار ژاپن و سوریه با اعلام دو ضربه پنالتی و اخراج دو بازیکن از زمین مسابقه قضاوت پرحرف و حدیثی داشت و واکنش بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران داوری حاضر در جام ملت‌ها را برانگیخت، وضعیت مبهمی برای قضاوت در مراحل بالاتر این مسابقات دارد.
ترکی که از هشت سال گذشته در فهرست داوران بین المللی کشورمان قرار دارد و با بازنشسته شدن مسعود مرادی در حال حاضر داور اول فوتبال کشورمان محسوب می شود، در صحنه گل تساوی سوریه به ژاپن تصمیمی شجاعانه و سختی را اتخاذ کرد و با رد نظر حسن کامرانی‌فر کمک داور ایرانی خود ضمن اخراج دروازه بان ژاپن یک ضربه پنالتی به سود تیم سوریه اعلام کرد.
این در حالی بود که قضاوت در مورد این صحنه بسیار دشوار است چرا که با قاطعیت نمی توان درباره آفساید بودن این صحنه قضاوت کرد. در این صحنه با وجود دوربین‌های متعدد تلویزیونی مشخص نیست بازیکن ژاپن یا سوریه به توپ ضربه می زنند که در صورت ضربه مدافع ژاپن به توپ تصمیم محسن ترکی تایید خواهد شد و کار فوق العاده او تحسین برانگیز است. در مقابل در صورت تایید ضربه از سوی مهاجم سوریه این صحنه آفساید بوده و ترکی می بایست تصمیم حسن کامرانی فر کمک داور خود را می پذیرفت.

با این همه سوزوکی مسئول کمیته برگزاری جام ملت‌های آسیا با دفاع از عملکرد داوران حاضر در این رقابت‌ها اعلام کرده از رسانه‌ای شدن عملکرد داوران جلوگیری خواهد شد.
وی در عین حال تاکید کرده عملکرد تمامی داوران تحت نظر ناظران داوری آسیا خواهد بود و با بازبینی فیلم مسابقات تصمیمات داوران ارزیابی خواهد شد. ناظران داوری آسیا را "شمس المائدین" از سنگاپور، "هانی بلال" از قطر و "علی طریفی" از عربستان تشکیل می دهند که بطور پیوسته کار 12 گروه داوری حاضر در جام ملت‌ها را زیر نظر دارند.
این گروه به دنبال اشتباهات محرز "بنجامین ویلیام" داور استرالیایی در دیدار کویت و چین در نخستین تصمیم گیری قهری خود تاکنون قضاوت دیگری را به این داور استرالیایی واگذار نکرده‌اند و او تنها به عنوان داور چهارم در مسابقات حاضر شده است.
برهمین اساس به نظر می رسد رضایت کمیته داوران AFC از عملکرد محسن ترکی و تیم داوران ایرانی به انتخاب این گروه برای قضاوت یکی دیگر از دیدارهای مرحله گروهی بستگی خواهد داشت و در صورت قضاوت مجدد ترکی در جام ملت‌ها مشخص خواهد شد که تصمیمات وی در دیدار جنجالی ژاپن و سوریه مورد تایید ناظران AFC بوده است یا نه.
آنچه مشخص است داوران دیدارهای سوم از مرحله گروهی تا روز پنجشنبه هفته جاری مشخص خواهند شد و انتخاب ترکی و دو کمک داور ایرانی‌اش برای قضاوت دیدارهای آینده رضایت AFC از عملکرد این گروه داوری را نشان خواهد داد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
رضايت مسوولان از حضور تماشاگران با وجود ورزشگاه هاي تقريبا خالي


کنفدراسيون فوتبال آسيا با گذشت يک هفته از آغاز مسابقات جام ملت هاي اين قاره، از حضور تماشاگران در ورزشگاه ها ابراز رضايت کرد.

البته اين در حاليست که تعدادي از ديدارها در ورزشگاه هاي تقريبا خالي برگزار شد.
ديدار تيم هاي ازبکستان و کويت که چهارشنبه گذشته در ورزشگاه 22 هزار نفري الغرافه برگزار شد ، فقط 3481 نفر تماشاگر داشت و روز سه شنبه نيز فقط 3639 نفر براي تماشاي بازي تيم هاي امارات و کره شمالي به ورزشگاه 12 هزار و 500 نفري اسپورتس کلاب رفتند.
با وجود اين ''توکوآکي سوزوکي'' مدير مسابقات کنفدراسيون آسيا گفت: ما از حضور تماشاگران در ورزشگاه ها نه فقط از نظر تعداد بلکه از نظر جوي که به وجود مي آورند، راضي هستيم. ولي اين وضعيت بايد بهتر شود.
گرچه پر کردن ورزشگاه ها، مشکل دائمي براي مسابقات است اما مسوولان قطري برگزاري جام ملت هاي آسيا به دليل اينکه قرار است در سال 2022 هم ميزباني جام جهاني را بر عهده داشته باشند، با فشار بيشتري در اين زمينه مواجه هستند.
کميته برگزاري مسابقات با اشاره به فروش بليت هاي ارزان قيمت به مبلغ کمتر از 2 دلار، تا کنون با ارايه بليت رايگان مخالفت کرده اما وعده داده است همکاري بيشتري را براي اختصاص بليت به مدارس و مهاجران خارجي که 80 درصد جمعيت 6/1 ميليون نفري قطر را تشکيل مي دهند، انجام دهد.
مدير اجرايي رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در اين مورد گفت : هدف ما پر کردن ورزشگاه ها است. ما با تمامي گروه ها در تماس هستيم و سعي مي کنيم با دادن سريع ويزا در فرودگاه و امکانات رفت و آمد آسان، نظر آنها را براي رفتن به ورزشگاه ها جلب کنيم.
بنابراين گزارش، بخشي از اين مشکل مربوط به تعداد هواداران کمي است که از کشورهايي مثل ژاپن و يا استراليا براي تشويق تيم هايشان به قطر رفته اند. البته به نظر مي رسد قطري ها در متقاعد کردن هواداران کشورهاي همسايه خود يعني امارات و کويت هم موفق نبوده اند.
به گفته مسوولان برگزاري مسابقات، بخشي از مشکل هم به خاطر گروه هايي است که اقدام به خريداري بليت کرده اند اما به ورزشگاه ها نيامده اند. هنوز دليل اين مسئله روشن نشده اما خبرها حاکي از فروخته شدن تمامي بليت هاي بازي افتتاحيه بين تيم هاي قطر و ازبکستان بود در حالي که ورزشگاه محل برگزاري اين ديدار کاملا پر نشده بود .
در همين راستا ''افشين قطبي'' سرمربي ايران هم قبل از بازي با عراق که در آن تماشاچيان تقريبا يک سوم ظرفيت ورزشگاه را پرکرده بودند ، گفته بود: قطري ها اگر فوتبال را دوست دارند بايد به ورزشگاه بيايند. آنها بايد براي حمايت از فوتبال و نه فقط تيم خودشان به ورزشگاه بيايند. دنيا هم اکنون به قطر نگاه مي کند تا ببيند آيا مي تواند ميزبان جام جهاني 2022 باشد يا نه. به همين دليل حضور تماشاگران در ورزشگاه ها مهم است.
در عين حال '' جاسم الرميحي '' مدير اجرايي جام ملت هاي آسيا ضمن ابراز اميدواري براي حضور بيشتر تماشاگران در ادامه مسابقات خاطرنشان کرد: اميدوارم از اين به بعد تماشاگران بيشتري از آسيا، ژاپن و کره در مسابقات ببينيم. هرچه به بازي فينال نزديک تر مي شويم، تعداد تماشاگران هم بيشتر مي شود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
جا چئول كو: تجربه خوبي از بازي با ايران داريم


مهاجم تيم فوتبال کره‌جنوبي گفت: در يک سال اخير تجربه خوبي از بازي ايران داشته‌ايم.

جا چئول کو زننده گل کره جنوبي به استراليا درباره بازي روز گذشته اظهار داشت: کره جنوبي و استراليا يکي از بهترين بازي هاي سنگين مرحله مقدماتي را انجام دادند. خوشحالم که براي تيم ملي کشورم گلزني کردم. اگر مي توانستيم آن گل را حفظ کنيم، لذتش بيشتر بود اما اين اتفاق نيفتاد و در نيمه دوم گل تساوي را دريافت کرديم.
وي افزود: حالا هم چيزي را از دست نداديم و من به عنوان بازيکن کره جنوبي از نتيجه تساوي راضي هستم. اين بازي براي ما تمام شد و اکنون بايد به فکر ديدار سوم باشيم. مي خواهيم با پيروزي مقابل هند به مرحله بعدي صعود کنيم.

جا چئول کو در مورد رويارويي احتمالي با ايران در مرحله بعدي عنوان کرد: بازي هاي ايران را زير نظر گرفته ايم و بازي امروز اين تيم برابر کره شمالي را هم تماشا خواهيم کرد چون احتمال دارد در مرحله يک چهارم نهايي با اين تيم روبرو شويم. ايران تيم قدرتمندي است و ما تجربه خوبي از بازي کردن برابر ايران در يک سال اخير داشته ايم.
اين بازيکن در مورد اينکه شانس کدام تيم براي قهرماني بيشتر است، گفت: کره جنوبي، استراليا و حتي ايران شانس زيادي براي قهرماني دارند.
وي در مورد گلزني مقابل استراليا اظهار داشت: من يک مهاجم کامل نيستم اما با همکاري همبازي هايم به خط حمله اضافه مي شوم و براي تيمم گلزني مي کنم که اين موضوع برايم خوشحال کننده است. بعد از بازي ما با هند و مشخص شدن وضعيت ايران بعد از بازي با امارات و کره شمالي مي توانيم در مورد آينده بيشتر حرف بزنيم.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
نکته هايي از داور ايران- کره شمالي


ديدار ايران و کره شمالي را نواف شکرالله ، داور بحريني قضاوت خواهد کرد. داوري که به دليل مصدوميت محسن باسماي سوريه اي جاي او را به عنوان داوران اصلي جام ملت ها اشغال کرد.

آخرین دیداری که او در جام ملت ها قضاوت کرده در بازی ازبکستان و کویت بود که ازبک ها 2 بر یک پیروز شدند. شکرالله همان داوری است که قضاوت دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و الوحده امارات را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برعهده داشت، دیداری که تنها شکست نایب قهرمان قاره را در مرحله گروهی رقم زد.
شکرالله 34 ساله وکیل دعاوی می باشد. نکته جالب این که در سال 2004 هم دومین بازی تیم ملی در مرحله گروهی را یک بحرینی ایرانی الاصل، به نام عبدالرحمان دلاور قضاوت کرد.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
عبداللطيف با رسيدن به ركورد دايي صدرنشين جدول گلزنان شد


مهاجم تيم ملي فوتبال بحرين با رسيدن به رکورد علي دايي به صدر جدول گلزنان جام ملت‌هاي آسيا 2011 رسيد.


اسماعيل عبداللطيف شب گذشته در ديدار دوم گروه سوم تيمش مقابل هند با به ثمر رساندن 4 گل بيشترين نقش را در پيروزي پرگل 5 بر 2 بحرين ايفا کرد.
اين مهاجم بحريني با زدن 4 گل به صدر جدول گلزنان رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر رسيد تا يکي از مدعيان جدي عنوان آقاي گلي اين جام لقب بگيرد.
همچنين سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد عبداللطيف با به ثمر رساندن 4 گل در يک مسابقه به رکورد علي دايي که در مسابقات جام ملت‌هاي آسياي 1996 در مرحله يک چهارم نهايي توانسته بود به کره جنوبي در يک بازي 4 گل بزند، رسيد تا دومين بازيکني باشد که در تاريخ اين رقابت‌ها 4 گل به ثمر رسانده است.

کو جا چئول، مهاجم کره‌جنوبي نيز شب گذشته پس از تک گلي که مقابل استراليا به ثمر رساند با 3 گل در رده دوم صدر جدول گلزنان جام ملت‌هاي آسيا قرار گرفت.
* جدول گلزنان جام ملت‌هاي آسيا به شرح زير است:
4 گل: اسماعيل عبداللطيف
3 گل: کو جا چئول از کره‌جنوبي
2 گل: سرور جباروف از ازبکستان، عبدالرزاق الحسين از سوريه، تيم کاهيل از استراليا، يوسف احمد از قطر و فوضي مبارک


 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عبداللطيف با رسيدن به ركورد دايي صدرنشين جدول گلزنان شد


مهاجم تيم ملي فوتبال بحرين با رسيدن به رکورد علي دايي به صدر جدول گلزنان جام ملت‌هاي آسيا 2011 رسيد.


اسماعيل عبداللطيف شب گذشته در ديدار دوم گروه سوم تيمش مقابل هند با به ثمر رساندن 4 گل بيشترين نقش را در پيروزي پرگل 5 بر 2 بحرين ايفا کرد.
اين مهاجم بحريني با زدن 4 گل به صدر جدول گلزنان رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر رسيد تا يکي از مدعيان جدي عنوان آقاي گلي اين جام لقب بگيرد.
همچنين سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد عبداللطيف با به ثمر رساندن 4 گل در يک مسابقه به رکورد علي دايي که در مسابقات جام ملت‌هاي آسياي 1996 در مرحله يک چهارم نهايي توانسته بود به کره جنوبي در يک بازي 4 گل بزند، رسيد تا دومين بازيکني باشد که در تاريخ اين رقابت‌ها 4 گل به ثمر رسانده است.

کو جا چئول، مهاجم کره‌جنوبي نيز شب گذشته پس از تک گلي که مقابل استراليا به ثمر رساند با 3 گل در رده دوم صدر جدول گلزنان جام ملت‌هاي آسيا قرار گرفت.
* جدول گلزنان جام ملت‌هاي آسيا به شرح زير است:
4 گل: اسماعيل عبداللطيف
3 گل: کو جا چئول از کره‌جنوبي
2 گل: سرور جباروف از ازبکستان، عبدالرزاق الحسين از سوريه، تيم کاهيل از استراليا، يوسف احمد از قطر و فوضي مبارک


اگه راست میگه بیاد به تعداد گل علی دایی در مسابقات جهانی برسه .............
 

Sarp

مدیر بازنشسته
برایه اولین بار تو عمرم حرفی ندارم بزنم:cry:.....
منم ندیدم.....و مثل شما خوشحالم که تبرئه شد;)
یعنی اینقده حاضرجوابی ؟ :biggrin:;):gol:
نکته هايي از داور ايران- کره شمالي


ديدار ايران و کره شمالي را نواف شکرالله ، داور بحريني قضاوت خواهد کرد. داوري که به دليل مصدوميت محسن باسماي سوريه اي جاي او را به عنوان داوران اصلي جام ملت ها اشغال کرد.
:biggrin::biggrin:
اگه راست میگه بیاد به تعداد گل علی دایی در مسابقات جهانی برسه .............
الان که دیگه مالدیو و گوامی وجود نداره !
 

Sarp

مدیر بازنشسته
هري كيول:هرگز بازي مقابل ايران در سال 97 را فراموش نمي كنم

هري كيول:هرگز بازي مقابل ايران در سال 97 را فراموش نمي كنم

هری کیول پس از تساوی یک بر یک تیم های ملی فوتبال استرالیا و کره جنوبی در گروه سوم جام ملت های آسیا گفت: بازی مقابل تیم های بزرگ آسیا مثل ایران برایم خیلی لذت بخش است و دوست دارم دوباره چنین آزمایشی را در زندگی ام داشته باشم. عاشق فوتبال هستم و به همین دلیل با هیجان و انگیزه بالا در تمامی مسابقه ها شرکت می کنم. مسابقه دادن با تیم هایی مثل ایران، ژاپن و کره که از بزرگان فوتبال آسیا هستند، برای هر تیم و هر بازیکنی لذت بخش است. هیچ وقت بازی مقابل ایران در سال 97 را فراموش نمی کنم. در آن بازی ایران با پشت سر گذاشتن استرالیا به جام جهانی فرانسه رفت و با خوشحالی زیادی که برای مردم ایران به ارمغان برد، آن بازی را برای مردم ایران تاریخی کرد. آن بازی برای من فراموش شدنی نیست.
هری کیول درباره بازی در برابر کره جنوبی نیز گفت: بازی خوبی بود و خودم از بازی بسیار لذت بردم. نتیجه مساوی شد و به نظر من نتیجه بدی نیست. یک امتیاز باارزش را گرفتیم و با این امتیاز می توانیم جایگاه خودمان را در جدول حفظ کنیم و با خیالی راحت تر در بازی بعد برای صعود بجنگیم. اگر به ماهیت این نتیجه نگاه کنیم، هم برای ما و هم برای کره نتیجه خوبی بود اما دو تیم مستحق پیروزی بودند. حالا این بازی تمام شده و با همه اتفاق هایی که داشت، ما باید سعی کنیم که به بازی بحرین فکر کنیم.
وی افزود: بازی بسیار مشکلی با تیم بحرین داریم و نمی دانم در آن بازی چه اتفاقی خواهد افتاد. بحرین تیمی غیر قابل پیش بینی است فقط باید راحت و آسوده باشیم که بازی با کره را به این تیم واگذار نکردیم.
کیول در ارتباط با احتمال رویارویی با ایران در دور بعدی مسابقه ها نیز بیان کرد: دوست ندارم از هم اکنون روی بازی با ایران تمرکز کنم. اگر از این گروه صعود کنیم و با ایران روبه رو شویم، راحت تر می توانم درباره بازی با ایران صحبت بکنم. پس بهتر است پس از مشخص شدن تکلیف مان برای صعود به مرحله یک چهارم روی آن بازی تمرکز کنیم.
وی ادامه داد: بخش عظیمی از احتمال رویارویی ایران و استرالیا در مرحله یک چهارم جام پانزدهم ملت های آسیا به بازی بعدی ما با تیم بحرین بستگی دارد و امیدوارم ما بتوانیم در آن بازی به پیروزی برسیم و با خیالی راحت تر به دور بعدی مسابقه ها فکر کنیم اما به نظر من بازی دوباره با تیم ملی ایران بسیار لذت بخش و پرهیجان می شود.







منبع : football3.ir
 

khooshe

مدیر بازنشسته
تاييد گل انصاري‌فرد از سوي رسانه‌هاي عربي و پرداخت پاداش بازيكنان


رسانه‌هاي عربي گل انصاري‌فرد را که داور به اشتباه مردود اعلام کرد صحيح دانستند.

کارشناسان داوري شبکه‌هاي الجزيره اسپورت و دبي اسپورت گل کريم انصاري‌فرد را صحيح دانستند و اعلام کردند داوري به اشتباه هند او را گرفت.
*خبرنگاران ايراني اعزام شده به قطر پس از صعود تيم ملي به مرحله يک‌چهارم نهايي در بخش رسانه‌اي ورزشگاه قطراسپورت به خوشحالي پرداختند.
*ايرانيان حاضر در ورزشگاه نيز در خيابان‌هاي دوحه به جشن و پايکوبي پرداختند.
*بازيکنان کره‌شمالي از اين شکست بسيار ناراحت بودند و هنگام خروج از ورزشگاه با چهر‌ه‌هايي غمگين به هتل محل اقامت خود رفتند.
*علي کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال پاداش بازيکنان را پس از دو پيروزي، امشب پرداخت خواهد کرد.
*مهدي محمدنبي، دبير فدراسيون فوتبال درباره صحبت‌هاي مطرح شده در خصوص قضاوت محسن ترکي در ديدار تيم‌هاي ژاپن و سوريه معترض بود. اين در حالي است که به گفته نبي داوران AFC قضاوت او را تاييد کردند.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
قطبي :انصاري فرد بين المللي است به او افتخار مي کنم


تيم افشين قطبي با پيروزي در بازي امروز مقابل کره‌شمالي از مرحله جام ملت‌هاي آسيا صعود کرد. او بعد از اين اتفاق گفت که به داشتن بازيکني نظير کريم انصاري‌فرد افتخار مي‌کند.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران در نشست خبري بعد از بازي امروز گفت:« وقتي که ما به اين مسابقات آمديم،‌ هم به باز‌هاي مرحله گروهي فکر مي‌کرديم و هم به بازي‌‌هاي مرحله حذفي. به همين خاطر تلاش کرديم که بازي به بازي با برنامه جلو برويم. کره‌شمالي هميشه حريف سختي بوده است. آنها هميشه محکم دفاع مي‌کنند و منتظر ضدحمله هستند. به همين دليل بايد با حوصله بازي مي‌کرديم و بازي را به دست مي‌گرفتيم.ما نسبت به بازي قبل چند تغييرداشتيم که باعث شده بود شرايط بازي عوض شود. اما چون نيمکت خوبي داشتيم، بازيکنان جديد خوب عمل کردند و توانستيم بازي را ببريم.»
از قطبي سوال شد که چرا تيم او نيمه دوم در مقايسه با نيم اول بازي بهتري به نمايش گذاشت. او جواب داد:« ما چهار تعويض در تيممان داشتيم و در اين مواقع زمان مي‌برد که شرايط بازي عادي شود. از طرفي با کره‌شمالي بايد با صبر و حوصله بازي کرد. بازيکنان ما با همين صبر و حوصله جلو رفتند و با فرار و يارگيري و با استفاده از فضاهاي خالي، توانستند بازي را به دست بگيرند و نسبت به نيمه اول بهتر بازي کنند. اين را هم نبايد ناديده گرفت که تيمي که مي‌خواهد ببرد، هميشه استرس دارد. به ويژه اينکه بازيکنان ايراني احساسي هستند و اين استرس بيشتر مي‌شود. در نيمه اول به همين دليل خوب عمل نکرديم و هافبک‌هاي راست و چپ ما نتوانستند از دفاع کره عبور کنند. اما ما با تغييراتي که در نيمه دوم داديم توانستيم به هدف خود برسيم.»
قطبي گفت که از بازي تيمش راضي است؛ به خصوص از انصاري‌فرد:« من پيش از مسابقات گفته بودم اين گروه، گروه مرگ است و ايران براي صعود کار سختي دارد. ما بازي‌هاي‌ سخت را انجام داده‌ايم و با دو بازي خوب توانسته‌ايم امتيازات لازم را به دست آوريم. با اين حال من معتقدم که بازيکنان ما بهتر از اين هم مي‌توانند بازي کنند و در مراحل بعد نتايج خوبي به دست بياورند. در اين بازي دو تيم با دو شيوه متفاوت روبه‌روي هم بازي ‌کردند. ما حمله مي‌کرديم و مي‌خواستيم گل بزنيم، اما آنها دفاع مي‌کردند. حتي در نيمه اول يک گل سالم زديم که داور قبول نکرد. انصاري‌فر در نيمه دوم گل زد و سه امتياز بازي را گرفت.من به داشتن چنين بازيکني که خوب و بين‌المللي بازي مي‌کند، افتخار مي‌کنم.»
ايران در بازي سوم بايد با امارات ديدار کند. با توجه به اين که نتيجه اين بازي تاثيري در صعود ايران ندارد، قطبي مي‌خواهد به تعدادي از نفرات اصلي‌ تيمش استراحت دهد:« همه بازي‌ها براي ما مهم است و ما بايد در هر بازي برنامه داشته باشيم. ما بايد انرژي خودمان را براي بازي‌‌هاي مرحله بعد حفظ کنيم. به همين دليل به چند بازيکن اصلي استراحت مي‌دهم که در آن بازي‌ها آماده باشند.»
جواد نکونام، کاپيتان تيم ملي ايران در مصاحبه‌ با روزنامه‌هاي عربي عليه خبرنگاران و رسانه‌هاي ايراني موضع‌گيري کرده بود. در اين باره از قطبي سوال شد:« من از اين مصاحبه اطلاعي ندارم، اما اين را مي‌دانم که رسانه‌ها اين روزها به خوبي از ما حمايت مي‌کنند .همکاران من هم اين را مي‌دانند. رسانه‌ها مثل همکاران ما هستند و در موفقيت‌هاي ما نقش دارند. من اين موضوع را بررسي مي‌کنم. تمام تلاشمان اين است که هيچ مشکلي بين تيم ملي و رسانه‌ها به وجود نيايد. ما بايد همه تمرکزمان را روي قهرماني تيم بگذاريم.»



 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرمربي كره شمالي: تعلل خط دفاعي باعث شكست تيم ما شد


جو تانگ سوپ اعلام کرد که تعلل خط دفاعي باعث شکست اين تيم شده است.


جو تانگ سوپ شنبه شب پس از شکست مقابل تيم ملي فوتبال ايران افزود: تيم ايران در نيمه اول بازي سعي داشت از جناحين دروازه ما را باز کند که موفق نبود.
وي ادامه داد: متاسفانه بازيکنان ما در نيمه دوم نتوانستند براي دقايقي در خط دفاعي موفق باشند و به همين دليل دروازه خود را باز شده ديديم.
سرمربي تيم ملي فوتبال کره شمالي گفت: مي توانيم با شکست تيم عراق از گروه خود صعود کنيم و به هيچ عنوان نااميد نيستيم.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيام تبريك دكتر سعيد‌لو به مناسبت صعود ايران به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا

پيام تبريك دكتر سعيد‌لو به مناسبت صعود ايران به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا

پيام تبريك دكتر سعيد‌لو به مناسبت صعود ايران به مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا


معاون رييس جمهوري و رييس سازمان تربيت بدني در پيامي صعود تيم ملي فوتبال کشورمان به مرحله يک چهارم نهايي رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا را تبريک گفت.

''علي سعيد‌لو'' شنبه شب با تبريک اين پيروزي خطاب به ملي‌پوشان ايران گفت: شما دلاور‌مردان تيم ملي ايران طبق همان قولي که به يکديگر داده بوديم با اتحاد و يکدلي روند موفقيت‌هاي ورزشي ايران را تداوم مي‌بخشيد و با اين روحيه و اتحادي که داريد يقينا در بازي‌هاي آينده موفق خواهيد بود.
در ادامه پيام دکتر سعيد‌لو آمده است: روند موفقيت‌ها و پيروزي‌‌هاي ورزش ايران که در بازي‌هاي آسيايي گوانگجو جهش خود را آغاز کرد با پيروزي‌هاي شما در عرصه مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا ادامه يافته است و قطعا اين روند در بازي‌هاي آينده نيز ادامه خواهد داشت.
سعيد‌لو در پيام خود اين‌چنين آورده است: همانطور که بنده اين بازي را با پيروزي يک بر صفر ايران مقابل کره شمالي پيش‌بيني کرده بودم شما به آن جامه عمل پوشانديد که اميدوارم اين موفقيت‌ها در آينده نيز تداوم يابد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
رشيدي: ايران فيناليست مي‏شود


مربي دروازه‌بانان تيم ملي فوتبال کشورمان ضمن ابراز رضايت از عملکرد سيدمهدي رحمتي در ديدار مقابل کره شمالي، گفت: اعتقادم اين است که ايران يکي از فيناليست‌هاي اين دوره از رقابت‎هاي جام ملت‎هاي آسيا خواهد شد.
منصور رشیدی پس از پایان دیدار امروز تیم ملی کشورمان مقابل کره شمالی اظهارداشت: بازی بسیار سنگینی بود. بازیکنان ما توانستند از معدود موقعیت‌های خود به نحو احسنت استفاده کرده و دروازه حریف را باز کنند.

وی در مورد سیدمهدی رحمتی و عملکرد این دروازه‌بان در دیدار امروز تصریح کرد: رحمتی بسیار پخته عمل کرد و اشتباهی نداشت. من به عنوان مربی او از عملکردش رضایت کامل دارم. خوشبختانه مشکل مصدومیت رحمتی که در دیدار نخست اسیر آن شد برطرف شده است و می‎تواند با قدرت به کار خود ادامه دهد.

مربی دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال در پاسخ این سئوال که "فکر می‏کنید ایران فینالیست این دوره از رقابت‎های فوتبال جام ملت‎های آسیا می‌شود یا نه؟" یادآور شد: من معتقدم که یکی از فینالیست‎های این جام خواهیم بود. من در سال 1976 توانستم با تیم ملی آن زمان قهرمان آسیا شوم آنهم بدون گل خورده! دوست دارم قهرمانی آن سال یک بار دیگر تکرار شده و من هم جام را بالای سر بگیرم.

رشیدی در پایان صحبت‎های خود به آمادگی دو دروازه بان دیگر تیم ملی فوتبال اشاره کرد و گفت: هر دو دروازه بان ما بسیار آماده وسرحال هستند طوری که اگر اتفاق غیرقابل پیش بینی برای رحمتی رخ دهد، این دو می‎توانند بدون هیچگونه استرس و فشاری در درون دروازه قرار بگیرند.
تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی برابر کره‌شمالی در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2011 آسیا با 6 امتیاز صعودش را به دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قطعی کرد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
شادي ايراني‌ها در خيابان هاي اطراف ورزشگاه


تماشاگراني که براي تماشاي ديدار تيم ملي فوتبال کشورمان برابر کره شمالي به ورزشگاه آمده بودند تا ساعاتي پس از بازي به شادي در خيابان ها پرداختند.

در حالی که بیش از شش هزار تماشاگر ایرانی برای تماشای دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره شمالی به روزشگاه قطر اسپورت آمده بودند در پایان بازی بسیار شادمان ورزشگاه را ترک کردند.

تماشاگران ایرانی که از نقاط مختلف دنیا به دوحه قطر آمده اند پس از ترک ورزشگاه تا چند ساعت پس از بازی در خیابانهای دوحه به شادمانی پرداختند.

خبرنگاران و عکاسان ایرانی نیز که برای پوشش خبری و تصویری این بازیها به قطر امده اند با وجود مشغله کاری بسیار پس از پیروزی تیم ملی بسیار خوشحال بودند و یکدیگر را در آغوش گرفتند. در بین خبرنگاران چند نفری از بازیکنان تیم ملی هم خوشحال تر بودند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
بازتاب پيروزي ايران در رسانه‌ها


تيم ملي فوتبال ايران با برتري مقابل کره شمالي به عنوان اولين تيمي لقب گرفت که به دور يک چهارم نهايي پانزدهمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا صعود کرد.

[SIZE=+0]تیم ملی فوتبال ایران امروز شنبه در دومین دیدار خود در گروه چهارم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با نتیجه یک بر صفر مقابل کره شمالی به برتری رسید و به دور یک چهارم نهایی صعود کرد. این تیم در روز نخست رقابت‌ها با حساب 2 بر یک از سد عراق، مدافع عنوان قهرمانی گذشته بود.
خبرگزاری رویترز در گزارش خود پیرامون این دیدار آورده است: ایران که از سال 1976 تا به حال موفق به قهرمانی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا نشده است با شکست کره شمالی به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.
[SIZE=+0]
[/SIZE]
[SIZE=+0]خبرگزاری فرانسه هم در گزارش خود در خصوص این بازی آورده است: ایرانی‌ها می خواهند به 35 سال جام نبردن خود در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پایان بدهند. البته چیزی نمانده بود که "هونگ یونگ جو" در وقت‌های تلف شده دروازه ایران را باز کرده و بازی را به تساوی بکشد.[/SIZE]
در بخش دیگری از این گزارش آمده است: ایران نخستین تیمی است که به دور یک چهارم نهایی رقابت‌ها راه یافت.
[SIZE=+0]"کانادین پرس" هم در گزارش خود با اشاره به فرصتی که هونگ یونگ جو در وقت‌های تلف شده از دست داد، تیم ایران را نخستین تیمی دانست که به دور بعد صعود کرده است.[/SIZE]
[SIZE=+0]تیم ملی فوتبال کشورمان با پیروزی برابر کره‌شمالی در دومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2011 آسیا با 6 امتیاز صعودش را به دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها قطعی کرد.[/SIZE]


[/SIZE]
 

khooshe

مدیر بازنشسته
عراق به زحمت از سد امارات گذشت


تيم ملي عراق با برتري مقابل امارات براي صعود به مرحله يک چهارم نهايي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي 2011 آسيا اميدوار ماند.
ديدار تيم‌هاي ملي امارات و عراق با پيروزي مدافع عنوان قهرماني به پايان رسيد. عراق که در بازي نخست خود برابر شاگردان افشين قطبي با نتيجه 2 بر يک تن به شکست داده بود، در بازي برابر امارات در وقت‌هاي تلف شده پايان بازي بر روي اشتباه مدافع امارات توانست دروازه اين تيم را باز کند و نخستين برد خود را در رقابت‌ها به ميزباني قطر به دست بياورد.
عراق با اين پيروزي سه امتيازي شد و پس از ايران در مکان دوم جدول رقابت‌هاي گروه چهارم ايستاد.
به اين ترتيب عراق مدافع عنوان قهرماني جام ملت‌هاي آسيا در دومين بازي خود هم توانست شاهد پيروزي باشد. در پايان رقابت‌هاي شنبه شب تيم ملي ايران با 6 امتياز از دو بازي صدرنشين گروه چهارم است. عراق با 3 امتياز در مکان دوم جاي دارد، کره شمالي و امارات با يک امتياز سوم و چهارم هستند.
در آخرين روز رقابت‌هاي اين گروه ايران در يک ديدار تشريفاتي با امارات پيکار خواهد داشت و عراق با کره شمالي بر سر صعود مبارزه خواهد داشت.

عراق يک
وليد عباس (گل به خودي، 3+90)

امارات صفر

ورزشگاه: احمد بن علي

داور: يوئيچي نيشيمورا

امارات: ماجد ناصر، حمدان کمالي، يوسف جابر، وليد عباس، لشکري خالد، سبيت خاطر، علي الوحيدي (محمد خميس، 74)، اسماعيل سالم الحمدي، عامر عبدالرحمن، اسماعيل مطر، احمد خليل (الکاس،‌ 68)

عراق: محمد کسيد، علي رحما، ابراهيم احمد، صمد مجبل، نشات اکرم، هوار محمد (وسام العقيلي، 64)، مهدي عاجل کريم، غوثي الحسين، يونس علف، علا عبدالزهرا، عماد قريب (محمد کرار، 61)

**کارت زرد:
اسماعيل مطر از امارات
ابراهيم احمد از عراق
 

khooshe

مدیر بازنشسته
كريم انصاري فر جوان ترين گلزن ايران در تاريخ جام ملت ها


آنچه که انصاري فر در اين بازي انجام داد فوق العاده بود و او يکي از زيباترين گل هاي ملي را با يک بغل پاي تماشايي به ثمر رساند.
امروز روز کريم انصاري فر بود مهاجم تيم ملي فوتبال ايران که بعد از نيمکت نشيني در مسابقه اول به جاي محمد غلامي به زمين آمد و با نمايشي درخشان تيم ايران را صاحب دومين پيروزي متوالي در اين تورنمنت کرد.
بد نيست بدانيد کريم انصاريفر با 20 سال سن يک حد نصاب جديد را براي خود به ثبت رساند و عنوان جوان ترين گلزن تاريخ فوتبال ايران در جام ملت هاي آسيا را به خود اختصاص داد.
انصاري فر که يکي از بازيکنان مورد علاقه افشين قطبي است، در اين بازي يک گل ديگر هم به ثمر رساند که داور بحريني مسابقه به اشتباه آن را مردود اعلام کرد.
آنچه که انصاري فر در اين بازي انجام داد فوق العاده بود و او يکي از زيباترين گل هاي ملي را با يک بغل پاي تماشايي به ثمر رساند. چيزي که کلاس بازي او را نشان ميداد

 

khooshe

مدیر بازنشسته
سهرابي: اميدوارم مقابل امارات سه چهارم ورزشگاه براي ايراني‌ها‌ باشد


سفير ايران در قطر گفت:اميدوارم در بازي سوم، سه چهارم ورزشگاه متعلق به تماشاگران ايراني باشد.


عبدالله سهرابي پس از پيروزي يک بر صفر تيم ملي ايران برابر کره شمالي گفت: بسيار خوشحالم که توانستيم با پيروزي برابر اين تيم به مرحله يک چهارم نهايي صعود کنيم و اين موفقيت را به تمام ايرانيان تبريک مي‌گويم. اميدوارم با توجه به شور و نشاطي که در بازيکنان ايران وجود دارد، بتوانيم تا مراحل پاياني صعود کنيم.
وي ادامه داد: تيم ملي با برنامه‌ريزي پيش مي‌رود و مي‌تواند در ديدارهاي آينده به موفقيت دست يابد. به نظر نمي‌رسد حضور ايران تا مراحل پاياني دور از دسترس باشد.
سفير ايران در قطر با اشاره به حضور تماشاگران ايراني در ورزشگاه‌هاي اين کشور خاطرنشان کرد: تصميم گرفته‌ايم که در هر بازي به صد نفر از تماشاگران ايراني که عضو سفارتخانه نيستند، 50 ريال بدهيم تا اين امر باعث تشويق و حضور بيشتر هواداران ايراني شود.

سهرابي با اشاره به عملکرد مسئولان فدراسيون فوتبال يادآور شد: نمي‌خواهم حرف‌هاي منفي بزنم اما بايد يکسري اعتراضاتي به مسئولان فدراسيون فوتبال ايران انجام دهم. آنها دير به ما گذرنامه ايرانيان را دادند و حدود 62 نفر ويزايشان صادر نشد. با اين وجود اميدوارم در بازي سوم، سه چهارم ورزشگاه متعلق به تماشاگران ايراني باشد.
وي گفت: قبل از آغاز مسابقات حدود 1500 بليت از مسئولان قطري براي اين سه ديدار خريداري کرديم و برخي بليت‌ها نيز را خودمان تهيه کرديم. ما تمام شرايط را فراهم مي‌کنيم تا تيم ملي در آرامش کامل وجود داشته باشد.
سهرابي در پايان با اشاره به علاقه مردم ايران به فوتبال گفت: مردم ايران سراسر شوق و انگيزه فوتبالي دارند و اين امر به بازيکنان تيم ملي نيز منتقل مي‌شود و آنها مي‌توانند هر چه بهتر در زمين حاضر شوند.

 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا