جام ملتهای آسیا .....دوحه 2011

وضعیت
موضوع بسته شده است.

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
قطبی:شجاعی با هماهنگی من به رختکن رفت /استرس و فشار را دوست دارم

سایت گل - افشين قطبي پس از پيروزي 2 بر يك تيم ملي مقابل عراق اظهار داشت: خوشحالم كه بازي را برديم. مسابقه سنگيني بود و در مجموع روز شيريني براي ايران به دست آمد.
وي ادامه داد: توانستيم قهرمان دوره قبل را شكست دهيم تا گام اول را براي صعود محكم برداريم. ما به يك پيروزي ديگر در اين گروه نياز داريم و اميدوارم بازيكنان تا رسيدن به اين هدف راه صعود تيم ملي را هموار كنند.
قطبي تأكيد كرد: ‌زماني كه يك بر صفر از عراق عقب افتاديم اطمينان داشتم كه به بازي برمي‌گرديم چرا كه شخصيت‌ بازيكنان را مي‌شناختم. شما ديديد كه موقعيت‌هاي خوب گلزني به وجود آورده و خوشبختانه در همان نيمه اول گل مساوي را به ثمر رسانديم.
وي يادآور شد: 3 امتياز براي ما بسيار مهم بود و اين نشان مي‌دهد مي‌توانيد با 3 امتياز بازي بعد از گروه چهارم جام ملت‌ها به مرحله حذفي صعود كنيم. حتي اگر در بازي بعدي پيروز شده و صعود ما مسجل شود مي‌توانيم در بازي سوم چند بازيكن كليدي‌مان استراحت كند.
سرمربي تيم ملي در پاسخ به اين سؤال كه از دو بازي آينده كدام حريف قوي‌تر است گفت: قطعاً امارات از كره شمالي تيمي قدرتمندتر محسوب مي‌شود.
وي در مورد ديدار امشب مقابل عراق افزود: مقابل تيمي بازي كرديم كه همسايه ايران است و حساسيت نسبت به اين تيم هميشه وجود داشته است. بازيكنان خوب بازي كردند و توانستند در پايان با حفظ شرايط نتيجه را به سود خود رقم بزنند خوشحالم اين اتفاق افتاد چرا كه ما راه‌هاي ضربه‌ زدن به عراق را مي‌دانستيم.

قطبي تصريح كرد: در جام ملت‌هاي آسيا اشتباهات باعث رقم خوردن گل‌ها مي‌شود و امروز هم با اشتباه ما عراقي‌ها به گل رسيدند اما مهم اين است كه ما نقاط ضعف را بشناسيم و آنها را برطرف كنيم.
وي ادامه داد: بازيكنان ما احساسي هستند و اگر تمركز بيشتري روي بازي‌ها داشته باشند مي‌توانيم راحت‌تر بازي كرده و به پيروزي برسيم.
سرمربي تيم ملي گفت: در دو سال اخير فشار زيادي روي تيم ملي ايران بوده است اين تيم به جام جهاني صعود نكرده به همين دليل بازيكنانش تحت تأثير قرار گرفتند اما پيروزي مقابل عراق باعث شد خودشان را باور كنند.
وي تأكيد كرد: فشار زيادي روي من است اما اين استرس و فشار را دوست دارم چون باعث مي‌شود بهترين عملكردم را به نمايش بگذارم.
قطبي در مورد عملكرد نه چندان مطلوب محمد غلامي از بازي مقابل عراق گفت: همه بازيكنان مورد علاقه من هستند اما غلامي هم امشب تمام تلاشش را كرد او وظيفه سنگيني داشت و من از اين مهاجم راضي هستم.
قطبي در پايان گفت: شجاعي قهر نكرده و تب داشت. او به من گفته بود تب دارم و بحث قهر كردن مطرح نبود و با هماهنگي با من به رختكن رفت.​
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نكونام: اين پيروزي تقديم به بازماندگان سقوط هواپيماي اروميه


نکونام در پاسخ به اين سوال آيا از عملکرد خودتان راضي هستيد يا خير، گفت: بايد توقع‌ها منطقي باشد در نيمه دوم يک بازيکن عراق در تمام دقايق کنار من راه مي‌رفت و نمي‌گذاشت من کار خودم را انجام دهم.


جواد نکونام درباره بازي تيم ملي ايران مقابل عراق گفت: بازي بسيار سختي بود، اما بازيکنان با تمام وجود و تلاش در اين بازي به ميدان رفتند و پيروزي را به دست آوردند که اين موفقيت را به مردم ايران تبريک مي‌گويم.

نکونام ادامه داد: اين پيروزي را به بازماندگان سانحه هوايي اروميه تقديم مي‌کنيم. درست است که ما در ايران نبوديم، اما اينجا دلمان با هموطنانمان بود و اين پيروزي را از همين جا به آنها تقديم مي‌کنم.

ستاره ايران که در تيم فوتبال اساسونا توپ مي‌زند، درباره عملکرد ملي‌پوشان مقابل عراق گفت: نيمه اول بازي بسيار خوبي انجام داديم و نيمه دوم هم با احتياط بازي کرديم و سعي کرديم بازي را کنترل کنيم. عراق تيم بسيار خوبي بود و ما در نيمه دوم در ضربات ايستگاهي فرصت‌هاي زيادي داشتيم که بتوانيم باز هم گلزني کنيم، اما موقعيت‌ها از دست رفت به هر حال خوشحالم که سه امتياز بازي را گرفتيم.

نکونام در پاسخ به اين سوال که آيا پيروزي مقابل عراق به معناي صعود از گروه است، گفت: نه، به هيچ وجه. اين مساله صحت ندارد. ما براي گرفتن نتايج خوب در جام ملت‌ها بايد هر سه بازي را ببريم تا به عنوان تيم اول صعود کنيم. در دوره گذشته هم ما از گروه صعود کرده بوديم، اما حذف شديم؛ به همين دليل بايد مقابل کره‌شمالي و امارات هم خوب بازي کنيم.

نکونام در پاسخ به اين سوال آيا از عملکرد خودتان راضي هستيد يا خير، گفت: بايد توقع‌ها منطقي باشد در نيمه دوم يک بازيکن عراق در تمام دقايق کنار من راه مي‌رفت و نمي‌گذاشت من کار خودم را انجام دهم.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
گزارش خبرنگار اعزامی مهر از شادی زایدالوصف تماشاگران ایرانی‌ تماشاگران ایرانی که با حضور در ورزشگاه الریان دوحه پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر عراق را به تماشا نشستند تا ساعت ها پس از بازی به شادمانی پرداختند و آنرا زنده شدن غرور ملی عنوان کرد. به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دوحه قطر، تماشاگرانی که از برخی نقاط جهان خود را به قطر رسانده اند تا بازیهای تیم ملی برابر حریفانش در پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملت های آسیا را ببینند، در کنار ایرانیان پرشمار مقیم قطر شب بیادماندنی را در ورزشگاه الریان تجربه کردند.
در حالی که از چند روز قبل برخی رسانه های حاضر در قطر سعی می کردند دیدار تیم ملی ایران برابر عراق را سیاسی جلوه دهند و در مصاحبه با خبرنگاران و تماشاگران ایرانی بر این نکته تاکید می کردند، ایرانی ها تنها از نگاه ورزشی به این بازی پرداختند و در نهایت هم " بازی بزرگ " جام پانزدهم در مرحله مقدماتی را بردند.
پیروزی تیم ملی ایران برابر عراق که سه شنبه شب در ورزشگاه الریان قطر رقم خورد شور و شعف مثالزدنی را بین مسئولان، تماشاگران و خبرنگاران ایرانی ایجاد کرد. لحظاتی پس از بازی برخی اعضای هیئت رئیسه که در جایگاه ویژه حضور داشتند به علی کفاشیان تبریک گفتند و خبرنگاران ایرانی نیز شرایط روحی خوبی پیدا کرده بودند.
اما تماشاگرانی که نزدیک به پنج هزار نفر می شدند و از نقاط مختلف خود را به دوحه رسانده بودند تا ساعاتی پس از بازی به شادی پرداختند و از این پیروزی بر خود می بالیدند.


علی پسر 14 ساله ای که برای این بازی صورتش را رنگ آمیزی کرده بود در مورد این پیروزی گفت: باید از بچه ها تشکر کنم. آنها با اینکه گل اول را خوردند اما ناامید نشدند و توانستند دو گل به عراق بزنند. این پیروزی برای ما ارزش خیلی زیادی دارد. امیدوارم بازهم این پیروزی ها تکرار شود.
مرد میانسالی که در اطراف ورزشگاه الریان قطر در حال ترک جمع ایرانیان خوشحال است در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه این پیروزی غرور همه ایرانی ها را زنده کرده است گفت: هر چند هم که بپذیریم این بازی سیاسی نیست اما برخی خانواده ها به این بازی به چشم یک دیدار انتقامی نگاه می کنند. من برای آنها خیلی خوشحالم . این پیروزی برای همه ایرانی ها خوشحال کننده بود.
یکی از ایرانیان مقیم قطر نیز که سالهاست در این کشور حضور دارد در مورد پیروزی تیم ملی برابر عراق به خبرنگار مهر گفت: ما برای دیدن پیروزی تیم ملی ایران به ورزشگاه رفتیم. هیچ نتیجه دیگری ما را خوشحال نمی کرد. خدا را شکر می کنم که بچه ها همت کردند و با پیروزی در این بازی مردم را خوشحال کردند.
در شرایطی که اکثر دیدارهای برگزار شده جام ملت های آسیا از استقبال کم تماشاگران رنج می برد دیدار تیم ملی ایران برابر عراق یکی از پرتماشاگر ترین تماشاگران بود و ایرانی ها هم حضور قابل توجهی در ورزشگاه الریان داشتند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
واسه یه کشور چند قومیتی این یه مسئله ی شخصی نیست بلکه یه مسئله عمومیه.فقط خودتونو نبینین
شما اصلا حرفه منو نفهمیدین...
میگم ممکنه ایران کشور چند قومیتی باشه،ولی دقیقا نشاندهنده ی یه قومیت خاص نیست...
شما بهش خاص نگاه می کنین...این خاص نگاه کردن کاملا شخصی می کنه...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
از قدیم میگفتند سرزمین پارس نه قوم پارس
بلی موافقم...;)


دوستان عزيزي كه اطلاعات كافي ندارند محض اطلاع ميگم

طبق تاريخ واژه ايران نزديك 200 سال قدمت داره

بقيه تمدن 7000 ساله ما با نام سرزمين پارس بوده!

نمونش خليج پارس! حالا معرب شد و گفتن خليج فارس!
خیلی خیلی موافقم...اصلا حرفه منم همینه;)

معذرت میخوام چرا شما بقیه صحبتهای حواد رو ندیدیدین هزار بار گفتن آفرین به ایران ............ ایران 2 - عراق یک ........... همین آقا جواد خیلی از مسابقات تیم امید رو این چنین خوند شیر بچه های ایران .................. اینکه ایشون این طوری گفت به نظر من بر میگرده به این شعار کاروان ایران که اگه نمیدونید بدونید در سایت ای اف سی نظر سنجی شد و این اسم انتخاب شد ........ یکبار تو این باشگاه در این باره حرف زدیم و من به همه نشون دادم ............. که این از طرف اکثریت مردم ایران انتخاب شد ........... البته دو سه اسم بود .....شیرهای پارسی ......... شاهزاده های پارسی و سربازان پارس .......... که تازه شاهزاده های پارسی انتخاب شد و رای اکثریت رو اورد
واقعا چرا نمی بینین؟؟؟:razz:
بیا خداییش تیموریان بی نظیر بود و دوندگی موثر داشت در کل بازی ................
یه موقع میگفتیم گتوزو 12 متر دویده چه کار بزرگی کرده ...........

ایول آندو
خدایی من کیلومتر شما نداشتم ولی فهمیدم آندو خیلی دویید....به خودم امیدوار شدم....:D
 

khooshe

مدیر بازنشسته
صعود ازبكستان با حذف كويت


تيم‌ ملي فوتبال ازبکستان با پيروزي برابر کويت علاوه بر صعود خود به مرحله بعد جام ملت‌هاي آسيا باعث حذف حريف عربي خود شد.

نخستين بازي از دور دوم مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا بين تيم‌هاي ازبکستان و کويت از گروه اول رقابت‌ها در ورزشگاه 25 هزار نفري ثاني بن جاسم الغرافه و از ساعت 16:45 به وقت ايران آغاز شد که اين ديدار با نتيجه 2 بر يک به سود ازبک‌ها به پايان رسيد.
گل‌هاي ازبکستان را ماکسيم شاتس‌کيخ در دقيقه 41 از روي ضربه ايستگاهي و سرور جباروف در دقيقه 65 از روي شوت از راه دور از پشت محوطه جريمه به ثمر رساندند. تک گل کويت را هم بدرالموتاوا در دقيقه 49 از روي نقطه پنالتي وارد دروازه حريف کرد.
بدين ترتيب ازبکستان با اين پيروزي 6 امتيازي شد و صعود خود را به مرحله بعد قطعي کرد. اين تيم در نخستين بازي خود و در ديدار افتتاحيه 2 بر صفر قطر، ميزبان مسابقات را از پيش رو برداشته بود.
کويت نيز با اين شکست بدون امتياز باقي ماند تا نخستين تيم حذف شده از گردونه رقابت‌ها لقب بگيرد. اين تيم در اولين ديدار خود نيز با نتيجه 2 بر صفر بازي را به چين واگذار کرده بود.

در ديگر ديدار گروه اول جام ملت‌هاي آسيا تيم‌‌هاي قطر و چين در ديداري حساس از ساعت 19:45 به وقت ايران در ورزشگاه خليفه به مصاف هم مي‌روند.

 

gholle

عضو جدید
به بست منم یه نګا بنداز ،در مورد ایران و بارس و آریانا وقدمتش نوشتم
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مياچ: ايران پتانسيل قهرماني در آسيا را دارد


مربي پرسپوليس گفت: تيم ملي فوتبال ايران پتانسيل قهرماني در آسيا را دارد.

ژلکو مياچ درباره پيروزي تيم ملي فوتبال ايران برابر عراق اظهار داشت: ايران بازي قابل قبولي برابر عراق باتجربه انجام داد. عراق داراي بازيکنان خوب و با کيفيتي است و اين شکست براي آنها بسيار تلخ بود.
وي افزود: تيم ايران در اين بازي بسيار خوب کار کرد و فوتبال منطقي و با دانشي را به نمايش گذاشت. تيم اگر دقت مي‌کرد شايد گل‌هاي بعدي را هم مي‌توانست به ثمر برساند.
مياچ ادامه داد:‌ اگر تيم ملي ايران همين طور ادامه دهد پتانسيل قهرماني در آسيا را دارد. البته تيم‌هاي ديگر مانند ژاپن،‌کره جنوبي، ‌استراليا و چين هستند که بايد براي رقابت سخت با آنها ايراني‌ها آماده باشند.

وي که زماني به عنوان دستيار ايويچ در تيم ملي ايران حضور داشت خاطرنشان کرد: ايران در نيمه اول کمي ناهماهنگ بود اما مرور زمان باعث شد بازيکنان باکيفيت شما به خود بيايند و فوتبالي رو به جلو را بازي کنند. در اين بازي غلامرضا رضايي بازيکن پرسپوليس بازي فوق‌العاده‌اي را به نمايش گذاشت و من هم به ايشان و هم به تيم ملي ايران تبريک مي‌گويم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
سوزوكي: كميته انضباطي درخصوص عراق، قطر و كره‌شمالي تصميم مي‌گيرد


مدير اجرايي جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر گفت: کميته انضباطي کنفدراسيون فوتبال آسيا درخصوص تخطي عراق، قطر و کره‌شمالي از قوانين جام ملت‌ها تصميم‌گيري خواهد کرد.

توکواکي سوزوکي اعلام کرد: کميته انضياطي کنفدراسيون فوتبال آسيا درخصوص تيم‌هاي قطر، عراق و کره‌شمالي به دليل نفرستادن بازيکن به کنفرانس مطبوعاتي پيش از بازي تصميم‌گيري خواهد کرد و توضيحات آنها را خواهد شنيد.
اين 3 تيم از قانون اين تورنمنت تخطي کردند و بازيکنان خود را به کنفرانس خبري پيش از بازي نفرستادند.
سوزوکي در مرکز اصلي رسانه‌ها اظهار داشت: روال طبيعي ما اين است که از آنها توضيح بخواهيم؛ شايد دليلي براي اين کار داشته باشند. پس از آن با گزارش‌هاي مسئول رسانه‌اي، نماينده مسابقه و ديگران اين مسئله را بررسي مي‌کنيم و سپس در کميته انضباطي در خصوص آن تصميم‌گيري خواهيم کرد.
وي ادامه داد: کميته انضباطي AFC تصميم خود را 14 يا 15 ژانويه (24 يا 25 دي‌ماه) اعلام خواهد کرد.
سوزوکي با بيان اهميت کنفرانس مطبوعاتي پيش از بازي گفت: ما قبل از بازي‌ها دستور تعامل رسانه‌ها که يکي از دست‌اندرکاران اين تورنمنت هستند را با تيم‌ها صادر کرديم و در کارگاه‌هاي زيادي اهميت تعامل با رسانه‌ها را به تيم‌ها توضيح داديم. تيم‌ها بايد خود را با قوانين تورنمنت هماهنگ کنند.
سوزوکي همچنين تأييد کرد که در قوانين اين مسابقات چيزي بر عليه تحريم يا شرکت بازيکنان در شبکه‌هاي رسانه‌اي اجتماعي وجود ندارد.
رئيس اجرايي تورنمنت با اشاره به چالش‌هاي دور اول مسابقات مرحله گروهي گفت: نکات مثبت بسيار زيادي وجود دارد که روز به روز استاندارد رقابت‌ها را افزايش مي‌دهد و کيفيت بازي‌ها را بالا مي‌برد. نکات منفي هم وجود دارد اما به صورت جدي روي تورنمنت تأثير نگذاشته است.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
به بست منم یه نګا بنداز ،در مورد ایران و بارس و آریانا وقدمتش نوشتم
بله خوندم....
ببخشید اما حوصله نداشتم دلایل مخالفتامو بنویسم:w05:
ولی تا حدودی رو موافق و تا حدوده بیشتری مخالف بودم....
البته این نظره منه....و این مسئله جاش اینجا نیست...بد جایی مطرحش کردن....
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ميزبان با برتري مقابل چين به صعود اميدوار شد
ديدار تيم‌هاي قطر و چين از گروه اول جام ملت‌هاي آسيا از ساعت 19:45 امشب به وقت ايران در ورزشگاه خليفه آغاز شد كه در نهايت با پيروزي قطري‌ها با نتيجه 2 بر صفر همراه شد.
قطر در نيمه اول مزد بازي خوبش مقابل چين را با 2 گل زيبا در دقايق 27 و 45+1 توسط يوسف احمد گرفت. احمد گل اول تيمش را با شوتي روپا و ديدني به ثمر رساند.

در نيمه دوم موقعيت‌ها بين 2 تيم تقسيم شد و هر 2 تيم به يك ميزان به توپ و ميدان احاطه داشتند و در نهايت بازي با همان نتيجه 2 بر صفر به سود ميزبان به پايان رسيد.

قطر با اين پيروزي در دومين ديدارش در اين رقابت‌ها به 3 امتياز حساس رسيد تا ضمن مساوي شدن امتيازاتش با چين به صعود از گروه اول اميدوار شود.
 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام ملت‌هاي آسيا
قطر به صعود اميدوار شد
جام جم آنلاين: تيم ملي فوتبال قطر ميزبان جام ملت‌هاي آسيا با پيروزي مقابل چين، به اين رقابت‌ها بازگشت و به ماندن در ادامه پانزدهمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا اميدوار شد.

به گزارش ايسنا، تيم‌هاي ملي فوتبال چين و قطر برگزار كننده دومين ديدار چهارشنبه جام ملت‌هاي آسيا بودند. در اين ديدار كه مسابقه دوم هر دو تيم در جام ملت‌هاي آسيا به شمار مي‌آمد و در ورزشگاه خليفه به قضاوت كيم دونگ جين از كره جنوبي انجام شد، قطر توانست با نتيجه 2 بر صفر به پيروزي برسد و گذشته از جبران شكست غافلگير كننده‌اش در روز نخست رقابت‌ها برابر ازبكستان به ماندن در ادامه پانزدهمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا اميدوار شود.
يوسف احمد با دو گلي كه در دقيقه‌هاي 27 و 45 به ثمر رساند، متسو و مردانش را در رقابت‌ها نگه داشت.
به اين ترتيب قطر در كنار چين، ديگر تيم سه امتيازي گروه نخست رقابت‌هاست و بايد با اين تيم بر سر حضور در دور يك چهارم نهايي پيكاري غير مستقيم داشته باشد. ازبكستان با دو پيروزي خود به طور قطع يكي از دو تيم راه يافته از گروه نخست رقابت‌ها به دور بعد خواهد بود و تيم دوم هم از ميان چين يا قطر برگزيده خواهد شد. كويت هم با شكست خود برابر چين و ازبكستان، نخستين حذف شده قطعي جام پانزدهم لقب گرفت.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
جام ملت‌هاي آسيا
ازبكستان با شكست كويت صعود كرد
جام جم آنلاين: تيم‌ ملي فوتبال ازبكستان با پيروزي برابر كويت علاوه بر صعود خود به مرحله بعد جام ملت‌هاي آسيا باعث حذف حريف عربي خود شد.

به گزارش فارس، نخستين بازي از دور دوم مرحله گروهي جام ملت‌هاي آسيا بين تيم‌هاي ازبكستان و كويت از گروه اول رقابت‌ها در ورزشگاه 25 هزار نفري ثاني بن جاسم الغرافه و از ساعت 16:45 به وقت ايران آغاز شد كه اين ديدار با نتيجه 2 بر يك به سود ازبك‌ها به پايان رسيد.

گل‌هاي ازبكستان را ماكسيم شاتس‌كيخ در دقيقه 41 از روي ضربه ايستگاهي و سرور جباروف در دقيقه 65 از روي شوت از راه دور از پشت محوطه جريمه به ثمر رساندند. تك گل كويت را هم بدرالموتاوا در دقيقه 49 از روي نقطه پنالتي وارد دروازه حريف كرد.

بدين ترتيب ازبكستان با اين پيروزي 6 امتيازي شد و صعود خود را به مرحله بعد قطعي كرد. اين تيم در نخستين بازي خود و در ديدار افتتاحيه 2 بر صفر قطر، ميزبان مسابقات را از پيش رو برداشته بود.

كويت نيز با اين شكست بدون امتياز باقي ماند تا نخستين تيم حذف شده از گردونه رقابت‌ها لقب بگيرد. اين تيم در اولين ديدار خود نيز با نتيجه 2 بر صفر بازي را به چين واگذار كرده بود.
در ديگر ديدار گروه اول جام ملت‌هاي آسيا تيم‌‌هاي قطر و چين در ديداري حساس از ساعت 19:45 به وقت ايران در ورزشگاه خليفه به مصاف هم مي‌روند.

 

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
► •*♥*•◄ گزارش تصویری/ دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و عراق ► •*♥*•◄

► •*♥*•◄ گزارش تصویری/ دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و عراق ► •*♥*•◄

گزارش تصویری/ دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و عراق
دوحه - خبرگزاری مهر: دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق در چارچوب مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام ملت‌های 2011 آسیا با پیروزی تیم ملی کشورمان به پایان رسید.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مگه خسرو بازيكنه؟؟؟ حالا 4 سانتر شانسي كشيده يعني بايد تو تيم ملي فيكس باشه!!
استقلال رویه سانتر های شانسی اون قهرمان شد:D....
تیم ملی بدون خسرو بازی کرد ؟ :surprised:
جااااااااااااااااااااان؟؟؟؟بله...بدون خسرو بود.....اصولا قطبی به خسرو اعتقاد نداره:razz:.....
اما بازیکنه خوبیه ..... تکنیک و سرعتش هم بد نیست .... سانترهاش هم شانسی نبوده آآ
موافقم....صد در صد;)...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
يادداشت: اين برد مهم مقابل عراق


اين تيم بدون فوق ستاره‌هاي واقعي کارش را آغاز کرد ولي پتانسيل آن را دارد که تورنمنت را در حالي به پايان ببرد که نسلي از بازيکنان تيم ملي که مي‌دانند چطور به عنوان يک تيم بازي کنند متولد شده باشند؛ نسلي که مي‌تواند اثر خود را در سال‌هاي بعد هم به جا بگذارد.
کاوه محجوب

یک برد, تضمینی برای قهرمانی نیست، اما راه قهرمانی آسیا از میان خیابان‌ها و کوچه‌های عراق می‌گذشت و تیم ملی ایران توانست از این بخش راه عبور کند. این برد از آنهایی بود که نباید آن را با «درصد مالکیت توپ»، «تعداد کرنرها» و «تعداد ضربات داخل چارچوب» سنجید. البته نه این که تیم ملی، طبق این معیارها از عراق بدتر عمل کرده باشد. نه، برخی از بردها به سادگی شیرین هستند و نمایانگر نتیجه‌ای هستند که به سختی و بر مبنای برنامه بازی که به خوبی اجرا شده، و رفتار جنگنده تیم به دست آمده‌اند. این بردها با عرق و اشک مردانی سنجیده می‌شوند که تمام توان خود را در میدان گذاشتند تا پیروزی به دست بیاورند.

برای این که دیداری احساسی‌تر از این برد مقابل عراق به یاد بیاورم، باید به بازی ایران و آمریکا در سال 1998 برگردم. در این تاریخ (11/1/11)، مقابل این تیم (عراق)، در رویدادی که در این کشور (قطر) برگزار می‌شد، ایران نشان داد که جوانان می‌توانند مثمرثمر باشند، شخصیت تیمی مهم است و این مربی (قطبی) و تیمش البته شایسته حمایت کامل یک ملت هسنتد.

ماه‌ها بود که تیم ملی ایران، هم بازیکنان و هم مربیان، مجبور بودند فشاری مهیب را از طرف دوستان و دشمنان خود در جامعه فوتبالی تحمل کنند. از هر طرف به سمت بازیکنان و کادر مربی‌گری پیکان پرتاب می‌شد. با وجود تمامی اخبار منفی و سناریوهای وحشتناک، تیم ایران ایستاد، فشار را جذب کرد و عالی بازی کرد و فوتبالی باکیفیت به نمایش گذاشت. این تیم به ما اجازه داد فوق ستاره‌های گذشته نزدیک مانند دایی، مهدوی‌کیا، هاشمیان و کریمی را فراموش کنیم. هیچ فوق ستاره‌ای در میدان نبود و کاپیتان نکونام و تیمش، با هدایت کادر مربی‌گری، هدیه‌ای ناآشنا به جامعه فوتبالی ایران دادند: آنها به عنوان یک تیم بازی کردند.

تیمی را دیدیم که می‌دانست چطور در مثلث‌های کوچک و مرتب پاس بدهد، توپ را کنترل کند، موقعیت‌های تهاجمی بسازد و حتی در اکثر موارد سازمان‌دهی دفاعی داشته باشد. تیم ملی عنصر دیگری را هم نشان داد که مستقیما ریشه در سرمربی‌اش داشت؛ ایران با شور بازی کرد و از ته دل.

سه فاکتور حیاتی را فراموش نکنیم.

1- ایران رقیبی قدرتمند را برد. حتی اگر بگوییم که عراق به اندازه سال 2007 خوب نبود و به اندازه سال 2007 خوش‌اقبال نبود، اما هنوز مقابل ایران رقیبی قدرتمند بود و در دقیقه 13 پیش افتاد. ایران باید این عقب افتادن را جبران می کرد و سپس تغییرات متعددی انجام می‌داد تا به برد برسد. قطبی و همکارانش با تنظیماتی که بین دو نیمه انجام دادند، و با تعویض‌ها داشتند، کارشان را به خوبی انجام دادند.

2- ایران اغلب مقابل تیم‌های خلیج فارس بد بازی می‌کند. چنین اتفاقی در قطر مقابل رقیب سنتی منطقه‌ای روی نداد.

3- این تیم بدون فوق ستاره‌های واقعی کارش را آغاز کرد ولی پتانسیل آن را دارد که تورنمنت را در حالی به پایان ببرد که نسلی از بازیکنان تیم ملی که می‌دانند چطور به عنوان یک تیم بازی کنند متولد شده باشند؛ نسلی که می‌تواند اثر خود را در سال‌های بعد هم به جا بگذارد. خلعتبری، رضایی و حاج‌صفی در هر دیدار بلوغ بیشتری می‌یابند. آندرانیک تیموریان هنگامی که عراقی‌ها روی مهار نکونام تمرکز کرده بودند رهبری خط میانی را به دست گرفت. آندرانیک حالا بازیکنی پرشور است که با تمام جان و دل بازی می‌کند. مبعلی هم به نظر می‌رسد دارد به آنچه که شایسته‌اش بود می‌رسد.

نکونام بازی‌های عالی خود را در روزهای آتی انجام خواهد داد و بقیه بازیکنان دفاعی و رحمتی هم تنها بهتر خواهند شد. آینده این تیم در دستان خودش است. کم پیش می‌آید که بتوانیم درباره تیم ایران پس از روز نخست تورنمنت‌ها این جمله را بگوییم.

این پیروزی قهرمانی نیست اما شروعی عالی است. در تورنمنتی که در آن عربستان شکست خورده و مربی‌اش را برکنار کرده، ژاپن به سختی دوام آورده و تیم میزبان باخته و کره جنوبی هم دردسر داشته، پیروزی ایران بی‌تردید برد شیرینی است که باید با احترام و شوق از آن یاد کرد. افشین قطبی حالا انعطاف‌پذیری کافی برای برنامه‌هایش برای دو دیدار مقابل کره شمالی و امارات را دارد. انتظار دارم او به فوتبال تهاجمی حساب‌شده‌ای که ایران نشان داد ادامه دهد و تیم اول گروه شود.



 

khooshe

مدیر بازنشسته
گزارش تصويري بازي قطر - چين

گزارش تصويري بازي قطر - چين

گزارش تصويري بازي قطر - چين
























 

khooshe

مدیر بازنشسته
علي دايي: حركت رضايي پس از گل زيبا بود


علي دايي گفت: فوتبال ما به موفقيت تيم ملي احتياج دارد
سايت باشگاه پرسپوليس پس از تمرين امروز صبح اين تيم گفتگويي را با سرمربي سرخپوشان انجام داده که در زير مي‌خوانيد.

* در بازي روز گذشته تيم ملي ايران برابر عراق به پيروزي رسيد، اين ديدار را چطور ديديد؟

- من در لحظه پخش ديدار در پرواز بازگشت از زوريخ به تهران بودم و متاسفانه بازي را نديدم ولي بايستي اين برد را به مردم خوب کشورمان تبريگ بگويم. به اميد خدا تيم ملي بتواند در ادامه بازي ها نيز موفق عمل کند. آرزوي قلبي همه ما اين است که تيم ملي بتواند نتايج خوبي بگيرد و قهرمان جام ملت هاي آسيا شود. کل فوتبال ما به موفقيت تيم ملي احتياج دارد.

*غلامرضا رضايي پس از به ثمر رساندن گل خود از ابراز شادي خودداري کرد و گل خود را به بازماندگان سانحه هوايي اروميه تقديم کرد.

- به شخصه وظيفه خود مي دانم به بازماندگان سانحه هوايي اروميه تسليت بگويم. به نظر من غلامرضا هم حرکت بسيار زيبايي انجام داد و نشان داده که دلش هميشه با مردم کشورش است.

*شما در جلسه انتخاب بهترين بازيکن جهان شرکت کرديد، راي شما يه کدام بازيکن بود؟

- من پيش از حضور در اين جلسه راي خود را داده بودم. من چون شخصا به مسي علاقه دارم به اين بازيکن راي دادم.

*در حاشيه اين جلسه ملاقاتي با بزرگان جهان فوتبال داشتيد؟

- ملاقات خاصي نبود. همان گفت و گوهايي که هميشه در چنين جلساتي رخ مي دهد. همه بزرگان فوتبال دنيا، تمام کساني که تا به جال به اين افتخار رسيده اند و الان بازنشسته شده‌اند و نفراتي که کانديد دريافت جايزه بهترين هاي سال 2010 شده بودند، حضور داشتند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
دردسرهاي فغاني و پايكوبي قطري‌ها در ورزشگاه خليفه

دردسرهاي فغاني و پايكوبي قطري‌ها در ورزشگاه خليفه

دردسرهاي فغاني و پايكوبي قطري‌ها در ورزشگاه خليفه


داور چهارم ديدار قطر و چين بارها براي آرام کردن نيمکت 2 تيم دچار دردسر شد.
عليرضا فغاني از ايران به عنوان داور چهارم مسابقه، بارها براي آرام کردن نيمکت 2 تيم دچار دردسر شد.

*کادرفني و برخي بازيکنان چين به نحوه قضاوت داور کره‌اي، کيم دونگ جين بعضاًَ اعتراض مي‌کردند.

*در بين 2 نيمه بازيکنان نيمکت‌نشين چين براي گرم کردن بدن‌هاي خود وارد زمين شدند، اما قطري‌ها همگي راهي رختکن شدند.

*30778 نفر، تعداد تماشاگران بازي بود که به طور رسمي از سوي بلندگوي ورزشگاه اعلام شد.

*خارج از ورزشگاه و بر بلنداي برج کناري ورزشگاه، LCDهاي بزرگ وجود داشت و بازي براي کساني که داخل ورزشگاه نبودند نيز بخش شد. LCDهاي بيروني نظر خبرنگاران و عکاسان خارجي را به خود جلب کرده بود.

*ورزشگاه خليفه قبل از آنکه سوت پايان بازي زده شود، تقريباً خالي از تماشاگر شد، اما پايکوبي قطري‌هاي باقي مانده در ورزشگاه با پايان بازي نيز ادامه داشت.

*پرچم عربستان در ميان تماشاگران قطري وجود داشت.

*تماشاگران چيني خيلي زود ورزشگاه را ترک کردند.

*خبرنگاران چيني که تکليف صعودشان به بازي آخر کشيده شد، ناراحتي و نگراني‌ خود را بابت اين موضوع نشان دادند.

*قطري‌ها با برچم و شال‌هايي که در آن تصوير امير قطر حک شده بود، به ورزشگاه آمدند.

*در پايان بازي از بلندگوهاي ورزشگاه اعلام شد که ديدار بعدي قطر مقابل کويت برگزار مي‌شود و آدرس خريد اينترنتي بليت اين ديدار از اسکوربرد و بلندگوهاي ورزشگاه مرتباً اعلام شد تا هوداران بليت بازي را راحت‌تر تهيه کنند.

*اين بازي با نتيجه 2 بر صفر به صود قطر به پايان رسيد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
يوسف احمد بهترين بازيكن ديدار قطر و چين شد


مهاجم تيم ملي قطر بهترين بازيکن ديدار مقابل چين شد.
يوسف احمد با 2 گل زيبايي که وارد دروزاه چين کرد، ضمن به برتري رساندن تيمش و کسب 3 امتياز بازي، به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد.
يوسف احمد با کسب عنوان بهترين بازيکن زمين، جايزه اين عنوان را در پايان بازي به خود اختصاص داد.
ديدار تيم‌هاي قطر و چين از گروه اول جام ملت‌هاي آسيا از ساعت 19:45 امشب به وقت ايران در ورزشگاه خليفه آغاز شد که در نهايت با پيروزي قطري‌ها با نتيجه 2 بر صفر همراه شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا