خلیج همیشه فارس ایران

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سرمايه‌گذاری برای نابودی خليج فارس!!!

سرمايه‌گذاری برای نابودی خليج فارس!!!

مسئول ایرانی هماهنگ‌کننده سازمان منطقه‌ای محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان (راپمی) اقدام کشورهای حاشیه خلیج فارس را برای جزیره‌سازی، سرمایه‌گذاری در جهت نابودی آن عنوان کرد.
"حسن محمدی" گفت: فعالیت‌های ناشی از حرکت شناورهای نفتی و تجاری و اب توازن کشتی‌ها، گونه‌های مهاجم و نیروگاه‌های و زیردریایی‌های هسته‌ای، از جمله خطراتی است که درحال حاضر اکوسیستم خلیج فارس را به شدت مورد تهدید قرار داده است.
وی در کارگاه آموزشی که به منظور بررسی وضعیت خلیج فارس در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، افزود: عکس‌العمل‌ و زمان رسیدگی در برابر یک حادثه در محیط خلیج فارس متفاوت است اما هیچ چیز مانند پیش‌گیری نیست.
مسوول ایرانی هماهنگ کننده راپمی همچنین گفت: اگر 40 سال پیش 1 میلیون تومان برای آلودگی تهران خرج می‌شد، اکنون وضعیت فعلی پیش نمی‌آمد؛ اگر تمام بودجه مملکت را تا 40 سال آینده خرج کنیم، نمی‌توانیم به هوای 40سال پیش برسیم.
محمدی با انتقاد از جزیره سازی‌ها در سواحل جنوبی خلیج فارس گفت: کشوری مانند بحرین میلیاردها تن خاک و سنگ در خلیج فارس می‌ریزد تا آن را خشک کند وجزیره ماهی درست کند.
وی ادامه داد: قطر هم خلیج فارس را خشک می‌کند تا فرودگاه بین المللی بسازد، در صورتی که ژاپن فرودگاه معلق می‌سازد تا به سواحلش و دریایش آسیب نرسد.
مسوول ایرانی هماهنگ کننده راپمی گفت: سال 1973 تا 2011 چندین جزیره مصنوعی در امارات ایجاد شده است به طوری که جزیره نخل بهترین و مهمترین بسترهای زیستی صدف‌های مرواید ساز را نابود کرد و بسترهای جلبکی را از بین برد.
محمدی افزود: ساخت جزیره جبل العلیم نیز بزرگترین سواحل مرجانی را در سواحل خلیج فارس برای همیشه کشت.
هماهنگ کننده راپمی‌در ایران تصریح کرد: طبق پایش‌های انجام شده تنها 3 درصد مرجان‌های خلیج فارس کمتر در معرض خطر نابودی هستند در حالی که 97 درصد درخطر نابودی قرار دارند.
او با اعلام آماری از بانک جهانی پول گفت: بازسازی عراق 53 میلیون دلار هزینه می‌خواست در حالی که ساخت یکی از جزایر نحل درامارات100 میلیون دلار هزینه برده است.
محمدی تاکید کرد: شکست اقتصادی و بحران جهانی ناشی از آن موجب شد تاپروژه‌های بسیاری در خلیج فارس خوشبختانه اجرا نشود و اکوسیستم خلیج فارس نجات پیدا کند.
به گفته محمدی اگر شکست اقتصادی پیش نمی‌آمد قراربود 320 جزیره در سواحل امارات ساخته شود که معلوم نبود چه بلایی سر محیط زیست منطقه بیاورد.
او تصریح کرد: البته طبق گفته امیر دبی این ساخت و سازها تنها 10 درصد از تحقق رویاهای آنها برای ساخت و ساز جزایر مصنوعی در دنیاست.

منبع
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به صدا درآمدن زنگ خطر نابودي مرجان‌هاي خليج‌فارس

به صدا درآمدن زنگ خطر نابودي مرجان‌هاي خليج‌فارس

در حالي كه شعار امسال روز محيط زيست منطقه خليج‌فارس و درياي عمان (راپمي) «وخامت آبسنگ‌هاي مرجاني» است، گزارش‌هاي دريافتي حاكيست حجم قابل تجهي از مرجان‌هاي منطقه به دليل تغييرات آب و هوايي و افزايش درجه حرارت در كنار فعاليت‌هاي انساني در معرض نابودي قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مرجان‌ها نقش جنگل‌هاي باراني را در دريا داشته و به عنوان ريه كره زمين محسوب مي‌شوند و بالاترين تنوع زيستي را در مناطق مرجاني داريم از سوي ديگر توليد در مناطق مرجاني بالاست و با اين كه مناطق مرجاني كمتر از يك درصد از وسعت كل درياها را به خود اختصاص مي‌دهند، بيش از 60 درصد گونه‌هاي مختلف آبزي و ماهي بخشي يا تمام زندگي خود را در مناطق مرجاني مي‌گذرانند.
دكتر سيد محمد باقر نبوي، معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين كه حفاظت فيزيكي از سواحل و مهمترين عامل امرار معاش مردم ساحل‌نشين دنيا براي اكوتوريسم به عنوان مهمترين خدمات مرجان‌ها به حساب مي‌آيد به ايسنا گفت: صخره‌هاي مرجاني پناهگاه بسياري از ماهيان است به شكلي كه صيد حدود 50 درصد ماهي‌هاي تجاري مانند هامور، سنگسر، سرخوماهيان در مناطق مرجاني انجام مي‌شود از سوي ديگر بسياري از ماهيان تجاري مراحل لاروي خود را در مناطق مرجاني سپري مي‌كنند.
وي با اشاره به اين كه در ايران عمدتا مرجان‌ها پيرامون جزاير ديده مي‌شوند، افزود: تقريبا عمده جزاير خليج‌فارس تا عمق 15متري و در بعضي خليج‌ها و آبهاي ساحلي مانند خليج نايبند داراي صخره‌هاي مرجاني هستند.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست با تاكيد بر اين كه دانشمندان كل مرجان‌هاي منطقه خليج‌فارس و درياي عمان را 57 گونه دانسته‌اند تصريح كرد: اين در حاليست كه تا كنون بيش از 50 گونه مرجاني در جزاير كيش، فارور، و بني‌فارور و خارك و خاركو و خليج نايبند شناسايي شده است.
وي خارك و خاركو و فارور و بني فارور را بهترين مناطق مرجاني دانست و افزود: در عين حال در خليج ناببند، تنب بزرگ و كوچك، ابوموسي، كيش، هندورابي، قشم، هنگام، هرمز، فارسي و در آب‌هاي ساحلي سواحل صخره‌اي مانند كنگان، بندر طاهري، بين نايبند تا نخيلو و ... نيز صخره‌هاي مرجاني مشاهده مي‌شود.
وي به وسعت مناطق مرجاني در ايران اشاره كرد و گفت: برآوردهاي اوليه نشان مي‌دهد كه حدود 300 هزار هكتار مرجان در سواحل ايراني خليج‌فارس و درياي عمان وجود دارد.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست تغييرات درجه حرارت آب بويژه افزايش درجه حرارت آب در منطقه خليج‌فارس را مهمترين عامل مرگ و مير مرجان‌ها دانست و گفت: در عين حال ساخت‌وسازهاي ساحلي كنترل نشده و ناپايدار مانند خشك كردن دريا، خاكبرداري در ساحل، تغييرات فيزيكي خط ساحلي، ايجاد كانال‌هاي مختلف، ساخت بندر و اسكله، افزايش طول باند پروازي مثلا در جزيره خارك، ايجاد تاسيسات ساحلي مانند طرح متانول خارك و عسلويه و لايروبي در دريا براي تامين كانال دسترسي به بنادر، عمق مناسب شناورها، ساخت‌وسازها و طرح‌هاي توسعه در سواحل نيز از ديگر عوامل تهديد مرجانهاست.
به گفته وي فعاليت‌هاي صيد و صيادي شامل صيد ماهي‌هاي تزئيني در مناطق مرجاني به شكل صيد ماهيان مرجاني با برهم زدن تعادل زيستگاه و لنگراندازي قايق‌هاي صيادي، صيد ماهي‌هاي تجاري در مناطق مرجاني با استفاده از گرگور و لنگراندازي، توراندازي د مناطق مرجاني، كندن و قاچاق مرجان‌ها براي آكواريوم‌سازان، گردشگري ناپايدار، ورود آلودگي‌ها و افزايش كدورت شامل لايروبي، ساخت‌وساز ساحلي و خشك كردن دريا در كنار احداث جزاير مصنوعي در امارات از ديگر عوامل اصلي تخريب مرجانهاست.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست افزايش كدورت را يكي از عوامل جدي تخريب مرجان‌ها دانست و گفت: كنترل لحظه‌اي ميزان كدورت آب در ساخت و سازهاي ساحلي اخيرا در برخي كشورهاي منطقه مانند قطر مد نظر قرار گرفته است و سازمان حفاظت محيط زيست نيز براي نخستين بار در كشور در طرح توسعه بندر شهيد بهشتي چابهار و احداث دايك آن با نصب دستگاه‌هاي سنجش ميزان كدورت آب را به صورت لحظه‌اي تحت كنترل قرار داد به شكلي كه زماني كه ميزان كدورت از حد تحمل مرجان‌ها بيشتر مي‌شد عمليات را تا كاهش كدورت متوقف مي‌كرد.
وي افزود: اين اقدام موجب شد كه ميزان خسارات وارده به مرجان‌ها به حداقل برسد.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست به موضوع دماي آب اشاره كرد و گفت: در آب‌هاي ساحلي به دليل كم عمق بودن دماي آب به راحتي افزايش مي‌يابد به شكلي كه در دو سال گذشته به دليل گرماي بيش از حد، دماي 36 درجه سانتيگراد نيز در اين آبها ثبت شد. اين در حاليست كه حداكثر دما در اين مناطق بايد 27 درجه سانتيگراد باشد.
وي تصريح كرد: بيشترين مرگ و مير مرجان‌ها در عمق 5 تا 6 متري رخ داده است و بيشترين تخريب مرجان‌ها در نايبند و كيش به ثبت رسيده است.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست در عين حال بر ساماندهي و كنترل ساخت‌وسازهاي ساحلي، جلوگيري كامل از خشك كردن دريا، ساماندهي اسكله‌سازي و بندرسازي در دريا با سازه‌هاي جديد و شناور، مديريت لايروبي و لايريزي، ساماندهي صيد و صيادي، لنگراندازي، توقف كامل صيد ماهي‌هاي تزئيني و قاچاق مرجان‌ها تاكيد كرد و گفت: در صورتي كه هرچه سريعتر اقدام عاجلي در اين خصوص توسط تمامي كشورهاي ساحلي خليج‌فارس صورت نگيرد شاهد نابودي مرجان‌هاي اين منطقه خواهيم بود.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
 

naser_mechanic

عضو جدید
خلیج همیشه فارس ایران


سلام بر همه ایرانیان میهن دوست گرامی
دوستان، احتمالاً شما هم با این موضوع برخورد کرده اید که چندی است ایمیل هایی با موضوع حمایت از خلیج فارس در فضای اینترنتی در حال دست به دست شدن است. موضوع بیشتر این ایمیل ها در خواست از شما برای رای دادن در یک وب سایت در حمایت از نام خلیج فارس به جای نام های جعلی آن است. و یا اینکه مثلاً اخطار می دهد که در Google این نامهای جعلی را جستجو کنید و نتیجه ی آنرا ببینید یا مثلا برای مبارزه با این نتیجه حالا بروید به فلان سایت و مخالفت خود را اعلام کنید و شما هم احتمالا این جستجو را می کنید و نتیجه را می بینید! غافل از این که همین کار آمار جستجوی نامهای جعلی ای که اعراب به جای خلیج فارس به کار می برند را در google بیشتر از کلمه "خلیج فارس" می کند و در نتیجه آن نام جعلی برای نمایش در اولویت بالاتری نسب به کلمه "خلیج فارس" قرار می گیرد.
مهم: برای مبارزه با این ترفند زیرکانه که حالا از سمت هرکسی می تواند باشد یک راه حل ساده وجود دارد و آن هم اینکه به جای رای دادن در هر سایتی، روزانه و یا هر وقت دستتان رسید سعی کنید حداقل یک بار نام "خلیج فارس" و یک بار نام انگلیسی آن یعنی "Persian Gulf" را در Google جستجو کنید این از هر رای دادنی در هر سایتی موثر تر است. به خصوص اگر نام انگلیسی آنرا جستجو کنید آنهم به طور همه گیر پس از مدتی تقریباً نام های جعلی دیگر از صفحه اینترنتی محو خواهند شد!
برای حمایت از این طرح این پیام را چه از طریق ایمیل و چه گفتاری به گوش دوستان میهن دوستتان برسانید
با امید به همکاری شما در این مبارزه خاموش و همه گیر با دشمنان ایران و ایرانی







 

nmd

عضو جدید
get quotes




[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]What do you think is the right name for gulf ?[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Persian Gulf خليج فارس[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]60.4%[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Arabian Gulf الخليج العربي[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]39.6%[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Total votes: 2934283 [/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]You have already voted![/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]What do you think is the right name for gulf ?[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Persian Gulf خليج فارس - 60.4%[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Arabian Gulf الخليج العربي - 39.6%[/FONT] [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Total votes: 2934283[/FONT]
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نشست اضطراري در امارات به منظور بررسي مرگ مرجان‌هاي خليج فارس

نشست اضطراري در امارات به منظور بررسي مرگ مرجان‌هاي خليج فارس

نشست اضطراري مسئولان محيط زيست و بهداشت و درمان امارات به منظور بررسي علت مرگ مرجان‌هاي خليج فارس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در دوبي، با افزايش مرگ و مير مرجان هاي خليج فارس که طي يکسال گذشته همزمان با افزايش کشند قرمز در سواحل امارات افزايش يافته مسئولان اماراتي به برپايي نشست‌هايي در اين خصوص با حضور کارشناسان اقدام کردند.
نخستين نشست اضطراري بررسي علت مرگ و مير مرجان‌هاي خليج فارس روز پنجشنبه با حضور کارشناسان محيط زيست امارات و کويت، مسئولان و کارشناسان وزارت محيط زيست و بهداشت امارات در شهر ام القيوين امارات متحده عربي برگزار شد.
گفتني است که پديده کشند قرمز طي دوسال اخير در سواحل شمالي و شرقي امارات مشاهده شده که باعث خسارت‌هاي جبران ناپذيزي به بخش هاي شيلات و محيط زيست و گردشگري امارات شده است.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
موسوی مدیرعامل منطقه آزاد قشم می‌ماند/تعلیق پروژه پل خلیج فارس

موسوی مدیرعامل منطقه آزاد قشم می‌ماند/تعلیق پروژه پل خلیج فارس

بندرعباس - خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان منطقه آزاد قشم هرگونه شایعه استعفا و رفتن مدیرعامل منطقه آزاد قشم را تکذیب و گفت: این شایعات توسط افرادی که علاقه ای به پیشرفت و توسعه قشم ندارند عنوان می شود. سید علیرضا علوی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به شایعاتی مبنی بر رفتن موسوی از منطقه آزاد قشم و عنوان گزینه هایی برای این پست، عنوان کرد: سید رضا موسوی مدیرعامل منطقه آزاد قشم با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد و شایعات رفتن و استعفای مدیرعامل صحت ندارد.
وی بیان داشت: برخی از افراد سود جوکه علاقه ای به پیشرفت و توسعه گردشگری، صنعتی و بازرگانی در قشم ندارند سعی کرده اند با دامن زدن به اینگونه شایعات فضای مدیریتی قشم را بر هم بزنند.

علوی اظهارداشت: این افراد سعی می کنند با دامن زدن به شایعات پروژه های بزرگی را که در قشم در حال اجرا است به تعویق بیاندازند.

وی با بیان اینکه در ماه های اخیر پروژه های بزرگ و ملی در قشم آغاز شده است، افزود: کلنگ زنی بزرگترین پارک جنوب کشور و افتتاح پلاژ آقایان در قشم از جمله این پروژه ها است.


معلق کردن پل بزرگ خلیج فارس توسط افراد سودجو

مدیر روابط عمومی منطقه آزاد قشم عنوان کرد: برخی از افراد سوجو سعی می کنند تا پروژه بزرگ پل خلیج فارس را که اسفند ماه 89 به دست رئیس جمهور کشورمان کلنگ زنی آن انجام شد معلق کنند تا به مقاصد خود برسند و سدی برای توسعه جزیره قشم باشند.

وی با بیان اینکه هدف مدیرعامل منطقه آزاد قشم حل مشکلات مردم این جزیره است، افزود: سید رضا موسوی از زمان تصدی پست مدیرعاملی منطقه آزاد قشم سعی کرده است با ارائه طرحها و اجرای پروژه های زیربنایی تحولات زیربنایی را در جهت رفاه حال مسافران، گردشگران و شهروندان قشمی به وجود آورد که تکمیل و تخصیص کامل اعتبار سهم منطقه آزاد قشم در ساخت بیمارستان قشم را می توان از جمله این خدمات عنوان کرد.

سخنگوی منطقه آزاد قشم عنوان کرد: در این میان عده ای که مورد حمایت دلالها و زمین خواران هستند سعی می کنند با شایعه پراکنی جلو کنترل قیمتها در قشم را به نفع خود بگیرند.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خلیج فارس

خلیج فارس



ای آب نیلگون و گهر بار كشورم

ای آخرین پنا هم و مأوا و سنگرم


امواج تو تلاطم عشق است دردلم

ای عشق پر تلاطم و موج شناورم


ما خون خویش دردل جام تو كرده ایم

تا شهدعشق جمله بریزی به ساغرم


صد جان فدای شوكت نام تو گشته است

ای جان فدای همت یار دلاورم


آواز عاشقانه بخوان ای خلیج عشق

این جمله بود ذكر شهیدان لشكرم


آنان كه خون خویش به كام توكرده اند

حكم خلیج فارس به نام تو كرده اند...

 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
موافقت هيئت‌وزيران با برگزاري كنفرانس چالش‌هاي زيست‌محيطي خليج‌فارس خبرگزاري فارس

موافقت هيئت‌وزيران با برگزاري كنفرانس چالش‌هاي زيست‌محيطي خليج‌فارس خبرگزاري فارس

خبرگزاري فارس: معاون محيط زيست دريايي سازمان محيط زيست گفت: هيئت وزيران با برپايي كنفرانس بين‌المللي چالش‌هاي زيست محيطي منطقه دريايي راپمي (خليج فارس و درياي عمان) با سقف بودجه 2 ميليارد ريال موافقت كرد.

محمد باقر نبوي در گفت‌و‌گو با خبرنگار جامعه فارس با اشاره به مصوبه جديد هيئت وزيران اظهار داشت: بر اساس پيشنهاد سازمان محيط زيست و به استناد قانون نحوه اعمال نظارت بر كاهش هزينه‌هاي غير ضرور و جلوگيري از تجمل‌گرايي، هيئت وزيران با برگزاري كنفرانس بين‌المللي چالش‌هاي زيست محيطي منطقه دريايي راپمي (خليج فارس و درياي عمان) تا سقف مبلغ 2 ميليارد ريال از محل اعتبارات مصوب مربوط به سازمان محيط زيست موافقت كرد.

به گفته وي كنفرانس بين‌المللي چالش‌هاي زيست محيطي منطقه دريايي راپمي احتمالاً تا پايان سال جاري برگزار خواهد شد.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
انعقاد قرارداد تامین مالی پروژه پل خلیج فارس توسط بانک سپه

انعقاد قرارداد تامین مالی پروژه پل خلیج فارس توسط بانک سپه

قشم - خبرگزاری مهر: مدیرعامل منطقه آزاد قشم از انعقاد قرارداد تامین مالی پروژه پل خلیج فارس توسط بانک سپه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا موسوی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: بانک سپه و شرکت سرمایه گذاری امید، به انعقاد قرار داد 100 هزار میلیارد ریالی برای مشارکت در پروژه های اقتصادی، عمرانی و صنعتی از جمله پروژه احداث پل خلیج فارس درمنطقه آزاد قشم اقدام کرد.


وی اظهارداشت: عملیات اجرایی طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل خلیج فارس به همت سازمان منطقه آزاد قشم در اسفند ماه سال 1389 با حضور دکتر احمدی نژاد آغاز شد که این پروژه شامل احداث پل خلیج فارس، اتوبان، خط راه آهن و فعال سازی اسکله کاوه درجزیره قشم می باشد.


مدیرعامل منطقه آزاد قشم عنوان کرد: بانک سپه با انعقاد تفاهمنامه ای به ارزش 100 هزار میلیارد ریال، متعهد به مشارکت در انجام پروژه های اقتصادی، عمرانی و صنعتی همچون شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت پل خلیج فارس در جزیره قشم، خط انتقال نکاء - جاسک، خرید دکل های حفاری - دریایی، طرح توسعه و تثبیت پالایشگاه نفت آبادان، خط انتقال آبادان- ری- سبرآب، میدان نفتی مشترک بین ایران و عراق و مجتمع های پتروشیمی خط اتیلن مرکز شد.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بعد از اعتراضات به جعل تاریخ؛
کاخ سفید عنوان جعلی به کار رفته برای خلیج فارس را زدود/ تاکید بر نام واقعی


کاخ سفید بعد از به کار بردن نامی جعلی برای خلیج فارس در یکی از اسناد خود ضمن اذعان به اشتباه صورت گرفته و حذف نام جعلی ،نام تاریخی و مستند خلیج فارس را در این سند مورد استفاده قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کاخ سفید چندی قبل در گزارشی تحت عنوان "استراتژی ملی برای ضد تروریسم" نامی جعلی را برای خلیج فارس به کار برده بود که مورد اعتراض کاربران در عرصه مجازی قرار گرفت.

در نهایت بعد از اعتراض گسترده ایرانیان و نیز دوست داران تاریخ، وزارت خارجه امریکا در صفحه فارسی خود در فیسبوک اعلام کرد که مورد در دست بررسی است و اخیرا در این صفحه اطلاعیه ای منتشر شده که طی آن اعلام شده است بعد از بررسی اشتباه صورت گرفته در نسخه سند گزارش امنیت ملی رفع شد.


در این سند بعد از حذف نام جعلی، نام تاریخی خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفته است.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چند دقیقه پیش بعد مدتها رفتم سایت نظرسنجی ، هم وضعیتو ببینم هم حالا که رفتم رای بدم،
جالب بود :D :
Kindly please DO NOT MASS EMAIL our site and ask people to vote, Many people do not want to be interrupted with this kind of emails and that also not good for our website reputation, Thank you!
-----------------------------------------------------------

.
 

hit_me_baby

عضو جدید
چند دقیقه پیش بعد مدتها رفتم سایت نظرسنجی ، هم وضعیتو ببینم هم حالا که رفتم رای بدم،
جالب بود :D :
Kindly please DO NOT MASS EMAIL our site and ask people to vote, Many people do not want to be interrupted with this kind of emails and that also not good for our website reputation, Thank you!
-----------------------------------------------------------



.

تازه از اون جالبتر اینه که نوشته رأی‌گیری همچنان ادامه داره در صورتی که قبلاً اعلام کرده بود آخر جولای یعنی 5 روز قبل رأی‌گیری به پایان میرسه و باز هم جالبتر اینکه رأی ایران تا دیروز به 60.7 درصد رسیده بود و به شدت رو به افزایش بود بعد یهو رأی عربها در عرض یک روز 0.4 درصد افزایش یافت یعنی چیزی حدود 28000 رأی در یک روز !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نام خلیج فارس؛ فقط دو میلیارد تومان

نام خلیج فارس؛ فقط دو میلیارد تومان

دو میلیارد و هفتصد میلیون تومان رقمی است که شرکت ایرانسل پرداخت کرده است تا لیگ برتر فوتبال ایران که نام جامش خلیج فارس بود، به نام جام ایرانسل تغییر کند.

در حالیکه کشورهای عربی به دنبال حذف نام خلیج فارس هستند فدراسیون فوتبال در معامله‌ای شیرین نام لیگ برتر امسال را از خلیج فارس به ایرانسل تغییر دادند.

بنابر این گزارش فدراسیون مدعی شده است که عنوان جام در لیگ‌های دنیا به فروش می‌رسد و جام باشگاه‌های ترکیه با عنوان جام ترکسل برگزار شده است.

فدراسیون فوتبال به این نکته اشاره نکرده است که آیا می‌توان به معامله‌ای نه چندان پرسود(شرکت ترک‌سل نام لیگ ترکیه را حدود 70 میلیارد تومان خریده بود) نام خلیج فارس را به ایرانسل فروخت.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال

hit_me_baby

عضو جدید
اگه گفتین این چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!


http://en.news.maktoob.com/20090000949312/Video-_Face_in_the_clouds_caught_during_storm/Article.htm


یه نقشه اس
از yahoo پیداش کردم بگردین اونجا فقط خلیج فارس داره

نتیجه گیری اخلاقی:
گوگل دستش با اعراب حاشیه خلیج فارس تو یه کاسه‌ست و با ایرانیا دشمن! چون تو این چند سال فقط گوگله که به اینگونه شیطنتها دست میزنه
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان
معذرت میخوام از نبودم

از اینکه نام این تاپیک خلیج همیشه فارس رو مثل نام زرین خودش همچنان برافراشته نگه داشتین متشکرم

لطفا فراموش نشه جستجوی نام خلیج فارس یا پرشین گلف در گوگل
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کوسه ماهیان خلیج فارس در معرض انقراض

کوسه ماهیان خلیج فارس در معرض انقراض

بیش از 30 گونه کوسه ماهی متعلق به 10 خانواده در آبهای خلیج فارس و دریای عمان زندگی می کنند.

کوسه درنده ،کوسه گربه ماهیان ، نهنگ کوسه ها یا کوسه کر، سرچکشی ، کوسه ماهیان شکاری و کوسه ماهیان گورخری از جمله این کوسه ماهیان هستند.


کوسه ماهیان زنده زا هستند و در زمان زاد و ولد به سـوی آبـهای بـا عمق کمتر با دمای مناسب مهاجرت می کند و به همین علت خطرات مختلفی آنها را تهدید می کند.


صید بی رویه ، استفاده از روش های نامناسب صید و از بین رفتن زیستگاههای کوسه ماهیان از عوامل نابودی کوسه ماهیان در خلیج فارس است .


معاون پژوهشی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس گفت: صید کوسه ماهیان برای مصارف خوراکی وصادرات به خارج از کشور مناسب است و مناسب ترین روش صید کوسه ها به روش لانگ لاین است.


در این روش که به صورت رشته های طنابی است ، طناب ها به صورت مجزا درآب رها می شوند و برسر هرکدام قلابی وصل شده است که طمعه برسر آن قرار گرفته ، در این روش کوسه ها به شکل موردی و دانه ای صید می شوند .


صید ضمنی یکی ازعوامل انقراض نسل کوسه ماهی هاست .


اکنون 10 درصد کوسه های خلیج فارس به صورت ضمنی صید می شوند. در این روش کوسه ماهیان همراه با بقیه آبزیان در تورهای صیادان گرفتار می شوند .


مرجانها و دلفین ها از دیگر گونه های آبزی خلیج فارس هستند که به علت آلودگی و تخریب زیستگا هها در معرض خطر نابودی قرار دارند .


صادرات باله های کوسه ماهی یکی از انگیزه های صید بی رویه کوسه ماهیان است. براساس امار های اعلام شده سالانه بیش از 70 میلیون کوسه با هدف تجارت باله در زمینه غذایی وپزشکی صید می شود .


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان گفت: با توجه به اینکه برای رشد و زاد آوری هر کوسه ماهی بیش از20 سال زمان نیاز است تاکنون هیچ گونه فعالیت عملی برای حفظ نسل کوسه ماهیان در کشور صورت نگرفته است .


کاهش جمعیت کوسه ماهیان اثرات جبران نشدنی بسیاری بر اکوسیستم دریاها می گذارد .


کوسه ها یکی از حیاتی ترین حلقه های زنجیره غذایی دریا ها را تشکیل می دهند.


ورود مواد شمیایی به آبها به علت خاصیت سمی شیمیایی خطر جدی برای حیات این گونه به حساب می آید .


مواد شمیایی در بدن این آبزی رسوب می کند وسبب افزایش آمار مرگ و میر این شکارچی دریا می شود .


ورود مواد شیمیایی و فاضلابهای تصفیه نشده به آبهای خلیج فارس دو سال پیش علت اصلی مرگ بیش از 35 تن ماهی و بروز پدیده کشند قرمز شد.


بیش از 270 دلفین در سال های گذشته به علت نامعلومی در ابها ی ساحلی شهرستان جاسک تلف شدند .


کوسه ها شکارچیان آبهای آزاد هستند که از 450 میلیون سال قبل در دریاها زندگی می کردند، این گروه متعلق به ماهیان غضروفی بوده و به دلیل موقعیت باله ها، سه ردیف دندان در
هر آرواره و بدنی دوکی شکل از ذخایر پر ارزش آبزیان هستند که از گذشته نه چندان دور مورد هجوم بیرحمانه بشر قرار گرفته است .


 

hit_me_baby

عضو جدید
دوستان عزیز اگه یادتون باشه چندی پیش یکی از بچه‌های تاپیک (مطمئن نیستم ولی فکر کنم نقاب خردادی بود) که گفت Persian Gulf رو توی گوگل مپ نشون میده ولی اسمش رو نمی‌نویسه. که قرار شد همگی با زدن کلید Save to Map توی گوگل مپ اونو به نقشه اضافه کنیم.

متأسفانه اخیراً وقتی اسم خلیج فارس رو توی گوگل مپ جستجو می‌کنیم چند تا مکان توی ایران و نیز یک نقطه رو توی خلیج فارس نشون میده که مثلاً خلیج فارس هستن. در صورتی که مکانی که توی آبهای خلیج فارس به عنوان Persian Gulf علامت زده شده جزیره ابوموسی‌ست.

از اون طرف قبلاً وقتی اسم ننگین خلیج ... رو جستجو می‌کردیم هیچ جا رو توی نقشه نشون نمی‌داد در حالی که الان یک نقطه نزدیکای عراق رو به عنوان خلیج منحوس ... نشون میده.

نمی‌دونم گوگل بر چه مبنایی همچین کاری کرده چون توی همه نظرسنجی‌ها (همونطور که انتظار میره) نام خلیج همیشه فارس پیروز میشه.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جلوافتادگی نفتی ایران از عمان در خلیج فارس/ ساخت پالایشگاه جدید گاز در قشم

جلوافتادگی نفتی ایران از عمان در خلیج فارس/ ساخت پالایشگاه جدید گاز در قشم

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با تشریح جزئیات جلوافتادگی ایران از عمان در توسعه میدان مشترک نفتی هنگام از ساخت یک پالایشگاه جدید گاز در قشم خبر داد و گفت: امسال تولید روزانه نفت از هنگام 12 هزار بشکه دیگر افزایش می یابد. محمود زیرکچیان‌زاده در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت طرح توسعه میدان مشترک نفتی هنگام با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از 18 هزار بشکه نفت خام از این میدان مشترک برداشت می‌شود، گفت: تا هفته آینده ظرفیت تولید نفت از این میدان مشترک با عمان در خلیج فارس از مرز 20 هزار بشکه در روز عبور می کند.
وی از افزایش تولید نفت این میدان به 25 هزار بشکه تا پایان شهریور ‌ماه و سپس 30 هزار بشکه در سالجاری خبر داد و افزود: در حال حاضر نصب دومین جکت این میدان نفتی در خلیج فارس به پایان رسیده به طوری که این جکت بلندترین سکوی نفتی ایران در خلیج فارس بوده که در عمق حدود 80 متری آب نصب و راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل مدیره شرکت نفت فلات قاره ایران همچنین با اشاره به مراحل پایانی ساخت سومین جکت نفتی میدان هنگام در جزیره قشم از حمل و نصب این سازه دریایی در خلیج فارس خبر داد و یادآور شد: تاکنون 3 حلقه چاه جدید در میدان هنگام حفاری شده است که با نصب جکت‌های جدید حفاری و تعمیر 5 حلقه چاه جدید در این میدان مشترک با عمان در دستور کار قرار دارد.

به گفته این عضو هیئت مدیره شرکت نفت فلات قاره ایران در مجموع با حفاری هشت حلقه چاه ظرفیت تولید نفت از میدان هنگام به 30 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه به منظور پالایش گازهای همراه نفت میدان هنگام ساخت یک پالایشگاه جدید گاز در جزیره قشم با ظرفیت 80 میلیون فوت مکعب در روز هدف گذاری شده است.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره ایران، ادامه داد: پیمانکار این پروژه گازی در سالجاری کار خود را شروع و تا سال 1391 عملیات اجرایی پالایشگاه گاز تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری برای توسعه هنگام


زیرکچیان‌زاده با بیان اینکه هیئت مدیره شرکت ملی نفت اخیرا توسعه و تولید یکپارچه تمامی میادین نفت و گاز دریایی و خشکی جزیره قشم را به شرکت نفت فلات قاره ایران واگذار کرده است، تاکید کرد: بر این اساس توسعه هفت میدان نفتی دریایی شامل 4 میدان هرمز، توسن، تفتان، هنگام، صبا (صالح) و میادین خشکی سلخ، هالو و گورزین به شرکت نفت فلات قاره واگذار شده است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه با توسعه میدان هنگام نفت خام سبک این میدان مشترک جایگزین میعانات گازی پالایشگاه بندرعباس شده است، تبیین کرد: ارسال نفت هنگام به بندرعباس منجر به کاهش هزینه‌های تامین خوراک، افزایش صادرات، میعانات گازی و کاهش تردد نفتکش‌ها از پایانه خارک به بندرعباس از مهمترین مزیت‌های توسعه این میدان است.

وی هزینه سرمایه گذاری برای توسعه فاز اول توسعه میدان نفتی هنگام را 450 میلیون دلار عنوان کرد و افزود: در مجموع برای توسعه فاز اول و دوم این میدان مشترک با عمان حدود 800 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام اینکه از بدو راه‌اندازی و توسعه میدان هنگام تا‌کنون بالغ بر 4 میلیارد و 400 میلیون بشکه نفت خام سبک از این میدان استخراج شده است، تاکید کرد: برای ساخت پالایشگاه گازی جزیره قشم از صندوق‌های انرژی فاند (ENERGY FUND) با حدود 90 میلیون یورو سرمایه‌گذاری استفاده شده است.

به گزارش مهر، میدان مشترک هنگام در سال 1975 با حفر یک حلقه چاه در خلیج فارس کشف و به دنبال آن در سال 2006 میلادی، با حفر دومین چاه و انجام مطالعات مخزن مشخص شد، میزان نفت درجای این میدان بیش از 700 میلیون بشکه و گاز درجای آن حدود 2 تریلیون فوت مکعب است.

در همین حال عمان با مشارکت یک شرکت انگلیسی، تولید نفت خام از این میدان مشترک را از اسفند ماه سال 1387 و با ساخت یک خط لوله به طول 25 کیلومتر از بخش مشترک میدان هنگام – البخاء و استفاده از تاسیسات موجود در راس الخیمه امارات را با ظرفیت 10 هزار بشکه نفت در روز آغاز کرد.

طرح توسعه زودهنگام میدان مشترک نفتی هنگام هم از شهریور ماه سالجاری با استخراج روزانه 10 هزار بشکه نفت با درجه ای.پی.آی توسط شرکت ملی نفت ایران آغاز شده است.

میدان مشترک نفتی "هنگام" در فاصله تقریبی 45 کیلومتری جزیره قشم و بر روی خط مرزی ایران و عمان در خلیج فارس قرار گرفته است.

منبع
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
نام ايرانسل از ليگ برتر فوتبال ايران حذف شد

نام ايرانسل از ليگ برتر فوتبال ايران حذف شد

تهران - نام اپراتور دوم تلفن همراه 'ايرانسل - mtn' با دستور وزير ورزش و جوانان از ليگ برتر فوتبال ايران جام خليج فارس حذف شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يازدهمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران به مانند گذشته با نام خليج هميشه فارس برگزار خواهد شد و هيچ پسوند ديگري نخواهد داشت.

پيشتر مسوولان سازمان ليگ برتر در اقدامي ناگهاني با امضاي قراردادي به ارزش 2 ميليارد و 750 ميليون تومان ، نام ليگ برتر ايران دوره يازدهم را از خليج فارس به جام ايرانسل تغيير داده بودند.

اين تغيير نام واکنش‌هاي منفي گسترده اي به همراه داشت و اهالي ورزش و بسياري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از اين تغيير نام ناراحتي خود را ابراز کردند.

محمد عباسي وزير ورزش و جوانان پس از اطلاع ضمن مخالفت با اين اقدام ؛ دستور پيگيري اين موضوع را داد و در نهايت مقرر شد مسابقات ليگ برتر ايران صرفا با همان نام خليج هميشه فارس که برگرفته از تاريخ و فرهنگ کهن اين سرزمين بوده و به واقع هويت تاريخي کشورمان را نشان مي‌دهد،برگزار شود.

پژمان نياکي مديرکل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان افزود: وزير ورزش هفته گذشته اين دستور را صادر کردند و خواهان اجراي آن در مسابقات ليگ برتر ايران شدند.




 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تهران - نام اپراتور دوم تلفن همراه 'ايرانسل - mtn' با دستور وزير ورزش و جوانان از ليگ برتر فوتبال ايران جام خليج فارس حذف شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، يازدهمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران به مانند گذشته با نام خليج هميشه فارس برگزار خواهد شد و هيچ پسوند ديگري نخواهد داشت.

پيشتر مسوولان سازمان ليگ برتر در اقدامي ناگهاني با امضاي قراردادي به ارزش 2 ميليارد و 750 ميليون تومان ، نام ليگ برتر ايران دوره يازدهم را از خليج فارس به جام ايرانسل تغيير داده بودند.

اين تغيير نام واکنش‌هاي منفي گسترده اي به همراه داشت و اهالي ورزش و بسياري از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از اين تغيير نام ناراحتي خود را ابراز کردند.

محمد عباسي وزير ورزش و جوانان پس از اطلاع ضمن مخالفت با اين اقدام ؛ دستور پيگيري اين موضوع را داد و در نهايت مقرر شد مسابقات ليگ برتر ايران صرفا با همان نام خليج هميشه فارس که برگرفته از تاريخ و فرهنگ کهن اين سرزمين بوده و به واقع هويت تاريخي کشورمان را نشان مي‌دهد،برگزار شود.

پژمان نياکي مديرکل روابط عمومي وزارت ورزش و جوانان افزود: وزير ورزش هفته گذشته اين دستور را صادر کردند و خواهان اجراي آن در مسابقات ليگ برتر ايران شدند.





ممنون
خبر بسیار خوبی بود
کشور ما خواهان وزرای با غیرت هست ..............دکتر عباسی در گذشته پرونده های خوبی رو به جا گذاشتن .............انشاالله در عرصه ورزش نیز به کمک ورزشیها در این پست نیز مایه سرفرازی کشور گردند

انشاالله
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا