خلیج همیشه فارس ایران

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
ناوگان نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آب هاي خليج فارس

ناوگان نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران در آب هاي خليج فارس


پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران و خارج شدن کشور از زير سلطه آمريکا، دشمنان ايران براي زير فشار قرار دادن نظام جمهوري اسلامي، از تمام اهرم‌ هاي خود استفاده کردند تا بحران ‌هاي مختلفي را براي جلوگيري از حرکت رو به رشد انقلاب اسلامي به وجود آورند. به وجود آوردن درگيري‌ سياسي و جنگ‌ هاي متمادي به خصوص حمله عراق به ايران از جمله حوادث اين سال‌ ها بوده است. مطرح شدن ادعاهاي واهي از جانب کشور امارات متحده عربي بر سر حاکميت جزاير سه ‌گانه (ابوموسي، تنب بزرگ و تنب کوچک) پس از سال ‌ها تحريک قدرت ‌هاي استکباري در دهه اخير در ادامه فشارهاي سياسي به جمهوري اسلامي در دستور کار آنان قرار گرفت، اما همواره مسئولان ايران با به کار گرفتن سياست‌ هاي تأميني و مدبرانه، موضوع را در حد يک سوءتفاهم دانسته و با رفت ‌و آمدهاي دوجانبه مسئولان دو کشور در جهت حل مشکل، عمل شده است.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
نخستين حکومتي که توجه خاص به خلیج فارس داشت.

نخستين حکومتي که توجه خاص به خلیج فارس داشت.

با ظهور اسلام شرايط تغيير کرد. عرب ‌هاي ساکن مرکز به تدريج بر تمام شبه ‌جزيره فايق آمدند. نيمه جنوبي خليج فارس در سده ‌هاي اوليه دوران اسلامي به سمت خاور، عمان و به سمت باختر، "بحرين" خوانده مي ‌شد. با اين که مناطق کرانه‌ هاي جنوبي خليج فارس، جناح جنوبي امپراتوري‌ هاي پيش از اسلام ايران را شکل مي ‌داد، در دوران پس از اسلام بيشتر به منطقه تماس ميان ايران و عرب‌ هاي شبه ‌جزيره عربستان تبديل شد. در همين حال، پرتغالي‌ ها نيز بيش از يک قرن به فعاليت ‌هاي سوداگري در اين منطقه پرداختند و ماندگاري آن ها در سواحل و جزاير خليج فارس از 1507 ميلادي(913 هجري قمري) آغاز شد و حدود 117 سال طول کشيد. "آلفونس دو البوکرک" با انديشه فرمانروايي بر خليج فارس و درياي عمان، پس از يک سلسله درگيري‌ ها وارد هرمز شد. درگيري ‌هاي شاه اسماعيل صفوي با ازبک‌ ها و عثماني ‌ها و شورش‌ هاي خارجي در مرزهاي شمالي، وي را از پرداختن به مسائل جنوب ايران بازداشت. در اين زمان، پرتغالي ‌ها تمام شهرها، جزاير و بنادر پررونق و مهم خليج فارس را که تحت فرمانروايي ايرانيان بود، به اطاعت واداشت. در اين دوره، جزيره هرمز جزيره ‌اي باشکوه بود. با قدرتمند شدن ايران در زمان حکومت شاه‌ عباس صفوي، شرايط براي باز پس گيري نواحي جنوبي ايران از دست پرتغالي ‌ها فراهم شد.
شاه ‌عباس يکي از سرداران خود به نام"امام ‌قلي‌ خان" را مامور بيرون راندن پرتغالي‌ ها کرد و بالاخره پس از درگيري ‌‌هاي بسيار توانستند به اقتدار 117 ساله پرتغالي ‌ها در سواحل و جزاير خليج فارس پايان دهند. پارس ‌ها ابتدا در بخش ‌هاي جنوبي ايران سکونت برگزيدند و اولين امپراتوري ايراني را پايه ‌ريزي کردند و نخستين حکومتي که به طور مشخص به آب‌ هاي جنوب ايران توجه خاص مبذول داشت، آن را "درياي پارس" ناميدند. در سال 1763 ميلادي، لطيف‌ خان از طرف نادرشاه، جزيره کيش و ساير جزاير ايران از جمله ابوموسي را از دست ياغيان خارج کرد و به بحرين لشکرکشي کرد و شيخ "جبار هوله" را شکست داد و کليد دژ بحرين را براي نادرشاه فرستاد. پس از کريم ‌خان زند نيز آقامحمدخان قاجار، نزديک به 10 سال با جانشينان کريم ‌خان ‌زند و ساير مدعيان سلطنت جنگ کرد و موفق شد، بر تمام ايران از جمله بنادر و جزاير درياي پارس مسلط شود، در روزگار سلطنت فتحعلي ‌شاه، جزاير درياي پارس، جزو ايالت فارس به شمار مي ‌رفت. در سال 1819 ميلادي، انگلستان، ناوگان متحدي مرکب از ناوهاي شرکت هند شرقي و ناوگان پادشاهي بريتانيا را به بهانه حفظ امنيت و سرکوبي شورشيان به خليج فارس فرستاد. در مسقط، ناوگان کمکي و قواي اعزامي سلطان دست‌ نشانده مسقط، به ناوگان بريتانيا پيوستند. نيروهاي متفقين از راه دريا و خشکي به محاصره رأس ‌الخيمه، پايتخت قواسم پرداخت و سرانجام پس از شش روز مقاومت، سقوط کرد. بيشتر مردم آن کشته شدند و بيش از 200 فروند کشتي و لنج اعراب قواسم که اغلب ماهيگيري و تجاري بودند به آتش کشيده شدند. اين امر، باعث شکست سخت شيخ‌ هاي امارات کوچک قواسم چون ابوظبي، دوبي، شارجه، ام ‌القوين و رأس ‌الخيمه شد. سپس استعمارگران انگليسي به کرانه ‌‌هاي عرب‌ نشين خليج فارس گام نهادند.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
نگاهي چند به تاريخ خليج فارس:

نگاهي چند به تاريخ خليج فارس:

;)دولت ماد در روزگار"هوخشتر" به اوج عظمت و قدرت رسيد و حدود آن از جنوب به کرانه ‌هاي جنوبي درياي پارس امتداد پيدا کرد. جزيره ابوموسي با ديگر جزاير خليج فارس در اين دوره، ابتدا جزو يکي از ايالت ‌هاي جنوب غربي و سپس جزو استان چهاردهم دولت ماد به نام "درنگيانه" و بخشي از کرمان بود. اما به دلايلي مبهم، شايد دوري مرکز حکومت از آب ‌هاي جنوب يا جنگ و نزاع‌ هاي دائمي، فرصت بهره‌ مندي از درياي جنوب را پيدا نکردند. پارس ‌ها ابتدا در بخش ‌هاي جنوبي ايران سکونت برگزيدند و اولين امپراتوري ايراني را پايه ‌ريزي کردند و نخستين حکومتي که به طور مشخص به آب‌ هاي جنوب ايران توجه خاص مبذول داشت، آن را"درياي پارس" ناميدند. پس از پيدايش امپراتوري‌ هاي بزرگ ايراني تا پيش از ظهور اسلام، درياي پارس و برخي از شهرهاي ساحلي از مراکز مهم سکونت و تجارت به شمار مي ‌رفتند و درياي پارس در ساماندهي سکونت در اين شهرها، نقش تعيين ‌کننده ‌اي داشت و بالاخره اين که تمام اين نقاط و مراکز مهم تجاري، تحت سلطه و اقتدار ايرانيان بوده و دامنه قلمرو امپراتوري ايران، آب ‌هاي خليج فارس را نيز در بر مي‌ گرفته است.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
درياي عمان و خليج فارس

درياي عمان و خليج فارس

زمين شناسان معتقدند که در حدود 500 هزار سال پيش، صورت اوليه خليج فارس در کنار دشت ‌هاي جنوبي ايران تشکيل شد و به مرور زمان، بر اثر تغيير و تحول در ساختار دروني و بيروني زمين، شکل ثابت کنوني خود را يافت. دريانوردي در خليج فارس پيشينه بسيار طولاني دارد، ولي نخستين مدارک قطعي در اين زمينه به سده چهارم پيش از ميلاد مربوط است. پس از بسته شدن راه بازرگاني ميان خاور و باختر در دوره عثماني، پرتغالي ‌ها متوجه اهميت اين خليج شدند، به طوري که سراسر سده شانزدهم ميلادي خليج فارس را در تصرف خود داشتند، اما پس از آن انگلستان توانست کشورهاي رقيب را از آن خارج کند و در آغاز قرن نوزدهم بر آن تسلط يابد. اولين بار يوناني ‌ها بودند که اين خليج را "پرسيکوس سينوس" يا "سينوس پرسيکوس" که همان خليج فارس است، ناميده اند. از آن جا که اين نام براي اولين بار در منابع درست و معتبر تاريخي که غيرايرانيان نوشته اند، آمده است، هيچ گونه شائبه نژادي در وضع آن وجود ندارد. چنان که يونانيان بودند که نخستين بار، سرزمين ايران را نيز"پارسه" و"پرسپوليس" يعني شهر يا کشور پارسيان ناميدند. "استرابن" جغرافي دان قرن اول ميلادي نيز به کرات در کتاب خود از خليج فارس نام برده است. وي محل سکونت اعراب را بين درياي سرخ و خليج فارس عنوان مي کند. هم چنين "فلاريوس آريانوس" مورخ ديگر يوناني در کتاب تاريخ سفرهاي جنگي اسکندر از اين خليج به نام "پرسيکون کيت" که چيزي جز خليج فارس نيست، نام مي‌ برد. از ويژگي ‌هاي بارز خليج فارس که آن را از ساير درياهاي مشابه ممتاز و برتر کرده است ذخائر سرشار دريايي، غذايي، گياهي و نفت و گاز است. اين امکانات، که مجموع آن به تحقيق در هيچ دريايي وجود ندارد. دريانوردي در خليج فارس پيشينه بسيار طولاني دارد، ولي نخستين مدارک قطعي در اين زمينه به سده چهارم پيش از ميلاد مربوط است اين خليج از موقعيت ژئوپلتيک، جغرافياي سياسي و جايگاه مواصلاتي آن که بعد از فتوحات عثماني ها بهترين مسير تجارتي شرق و غرب بوده است، بهره مند است. خليج فارس توسط تنگه هرمز به درياي عمان و از طريق آن به درياهاي آزاد مرتبط است و جزاير مهم آن عبارتند از: خارک، ابوموسي، تنب بزرگ، تنب کوچک، کيش، قشم، و لاوان که تمامي آن ها به ايران تعلق دارد.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
خليج فارس

خليج فارس

خليج فارس و سواحل آن معادن سرشار نفت و گاز دارد و مسير انتقال نفت کشورهايي چون کويت، عربستان و امارات متحده عربي است. به همين دليل، منطقه ‌اي مهم و راهبردي به شمار مي ‌آيد. بندرهاي مهمي در حاشيه خليج فارس وجود دارد که از آن ها مي‌ توان بندر شارجه، دوبي، ابوظبي و بندرعباس و بوشهر را نام برد.
دريانوردي در خليج فارس پيشينه بسيار طولاني دارد، ولي نخستين مدارک قطعي در اين زمينه به سده چهارم پيش از ميلاد مربوط است. دريانوردي ايرانيان در خليج فارس، قريب 500 سال پيش از ميلاد مسيح و در دوران سلطنت داريوش اول آغاز شد. داريوش بزرگ،‌ نخستين ناوگان دريايي جهان را به وجود آورد. کشتي ‌هاي او طول رودخانه"سند" را تا کرانه ‌هاي اقيانوس هند و درياي عمان و خليج فارس پيمودند و سپس شبه جزيره عربستان را دور زده و تا انتهاي درياي سرخ کنوني رسيدند. داريوش اول براي نخستين بار در محل کنوني کانال سوئز فرمان کندن ترعه‌ اي را داد و کشتي هايش از طريق همين ترعه به درياي مديترانه راه يافتند. در کتيبه ‌اي که در محل اين کانال به دست آمده، نوشته شده است: من پارسي هستم. از پارس مصر را گشودم. من فرمان کندن اين ترعه را داده ام از رودي که از مصر روان است به دريايي که از پارس آيد پس اين جوي کنده شد، چنان که فرمان داده ‌ام و ناوها آيند از مصر از اين آبراه به پارس چنان که خواست من بود. اين نخستين مدرک مکتوب به جا مانده درباره خليج فارس است. در دوره داريوش دوم ناوگان ايران به رهبري سردار "صداسب" ماموريت يافت تا جهان را دور بزند. وي عازم مديترانه و سواحل شنقيط (موريتاني) تا نزديک "اشانتي" و سواحل بنين پيش رفتند، ولي در اثر برخورد با اقوام وحشي سفر را ناتمام گذاشتند.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
پدیده کشند قرمز

پدیده کشند قرمز

رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران در بندرعباس گفت: این پدیده 11 و16 خرداد امسال هم با شکوفایی دو گونه بومی متفاوت در آب‌های هرمزگان دیده شد.
محمد صدیق مرتضوی افزود: تاکنون 20 گونه شکوفایی جلبکی در خلیج فارس و دریای عمان دیده شده که مهمترین شکوفایی کشند قرمز با عامل ککلودینیوم است.
او گفت: میزان سلول‌های عامل بروز پدیده کشند قرمز به بیش از400 هزار سلول در لیتررسیده كه اگر سلول‌های عامل این پدیده از 300 هزار در لیتر فراتر رود، شکوفایی جلبکی رخ می‌دهد.
رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان پیش‌بینی كرد در صورت پایداری این پدیده، شهریور امسال علاوه بر انتشار بوی نامطبوع، باز هم انبوه مرگ و میر آبزیان را شاهد باشیم.
به گفته مرتضوی، میزان خسارت و تلفات کلی کشند قرمز با همکاری دانشگاه شیراز در دست بررسی است.
رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان افزود: شکوفایی جلبکی علاوه بر مرگ و میر آبزیان، چرخه اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان را هم دچار اختلال کرده است.
او گفت: در شکوفایی جلبکی خرداد امسال تاکنون مرگ و میر ماهیان مشاهده نشده است.
مرتضوی مهمترین علت شکوفایی پدیده جلبکی در خلیج فارس و دریای عمان را ورود فاضلاب به این آب‌ها دانست و گفت: مبارزه با پدیده کشند قرمز تاکنون به صورت فیزیکی انجام می‌شد؛ اما مبارزه از امسال به صورت بیولوژیک است.
وی دراین‌باره توضیح داد: امسال از باکتری و موجودات بومی که از عامل‌های شکوفایی جلبکی تغذیه می‌کنند؛ برای مبارزه بیولوژیک با این پدیده استفاده می‌شود.
به گفته رییس پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان، استفاده از دستگاه رس‌پاش هم یکی دیگر از راهکارهای مبارزه با پدیده کشند قرمز است.
مرتضوی با بیان اینكه «اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با پدیده کشند قرمز از مصوبات سفر دوم هیأت دولت به هرمزگان بود»، تصریح كرد: این رقم به‌رغم پیگیری‌های انجام شده، تاکنون پرداخت نشده است.
گفتنی است، کشند قرمز یا شکوفایی جلبکی بر اثر رشد پلانکتون‌ها به وجود می‌آید و بر اثر آن رنگ آب دریا قرمز و یا کدر می‌شود. این پدیده نخستین بار مرداد سال 87 در خلیج فارس و دریای عمان دیده شد که مرگ 34 تـن از آبزیان را درپی داشت. پدیده‌ای دیگر موسوم به کشند قهوه‌ای هم، پارسال در آب‌های هرمزگان مشاهده شد که نسبت به گونه کشند قرمز مقاوم‌تر است.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
احداث پایگاه سری امریکا در خلیج فارس

احداث پایگاه سری امریکا در خلیج فارس

امریکا در تلاش برای گسترش حملات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان سیا، در منطقه خلیج فارس یک پایگاه هوایی سری احداث می‌کند.
اسوشیتدپرس روز چهارشنبه (25 خرداد) بدون اشاره به محل دقیق احداث پایگاه هوایی امریکا، گزارش داد، واشنگتن به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره امکان روی کار آمدن گروهی ضد امریکایی در یمن و توقف مبارزه علیه القاعده، تصمیم به احداث این پایگاه هوایی سری گرفته است.
براساس این گزارش، در پی درگیری‌ها و بن‌بست سیاسی در یمن، کاخ سفید شمار افسران سیا در این کشور را افزایش داده و زمان احداث پایگاه هوایی سری در منطقه را از دو سال به هشت ماه کاهش داده است.
مقامات امریکایی این اقدام را، اقدامی احتیاطی برای مقابله احتمالی با القاعده یا هر گروه شورشی ضد امریکایی که قدرت را در یمن در اختیار گیرد، دانسته‌اند.
فرماندهی عملیات ویژه مشترک، نهاد ارشد ارتش امریکا در مبارزه با تروریسم و همچنین سازمان سیا مدعی هستند که با مجوز دولت یمن از سال 2009 تاکنون مبارزه علیه القاعده در این کشور را آغاز کرده‌اند.
نیروهای امریکایی اخیرا حملات هواپیماهای بدون سرنشین و حتی هواپیماهای جنگنده را در یمن گسترش داده‌اند.
مقامات وزارت دفاع یمن تایید کرده‌اند که امریکا در ماه ژوئن تقریبا هر روز با حملات هوایی یمن را هدف قرار داده است. مقامات یمنی تاکنون 15 حمله هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی در آن کشور را تایید کرده‌اند.
معاون استان‌دار آبیان یمن گفته است، در حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی دست‌کم 130 نفر که شمار زیادی از آن‌ها را غیرنظامیان تشکیل می‌دادند، کشته شده‌اند.
تحلیل‌گران معتقدند که واشنگتن از هرج و مرج کنونی در یمن به عنوان پوششی برای حملات هوایی به این کشور بهره می‌گیرد.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
خلیج پیکر یک شهید را بازگرداند.............................

خلیج پیکر یک شهید را بازگرداند.............................

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، شهید سلیمی فر روز دوشنبه در جریان یکی از تمرینات دریایی سپاه بوشهر در خلیج فارس حین عملیات هلی برن نظامی از بالگرد به شناور، به دلیل شرایط نامناسب جوی، با یک کوله پشتی و سایر تجهیزات نظامی به دریا سقوط کرد.
انجام عملیات نجات وی به دلیل شرایط طوفانی دریا بی نتیجه مانده و پیکر این شهید دو روز پس از سانحه، صبح چهارشنبه پیدا شد.

یکی از همرزمان شهید سلیمی فرد در گفتگو با مشرق اظهار داشت: شهید سلیمی فرد در سفر اخیر خود در کربلا و در حرم امام حسین(ع) از خدا خواسته بود تا شهادت را نصیب وی گرداند.
مراسم تشییع جنازه پیکر شهید پاسدار حیدر سلیمی فرد صبح روز شنبه 28 خردادماه در برازجان برگزار خواهد شد.
 

صنار

عضو جدید
چرا درصد خلیج فارس داره مباد پائین.

خیلی دلم گرفته...

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Persian Gulf خليج فارس - 60.2%[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]
[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Arabian Gulf الخليج العربي - 39.8%[/FONT] [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Total votes: 2620087
[/FONT]
 

magnet

عضو جدید
برای اعتلای نام خلیج فارس : 1300کیلومتر شنا از اروند تا جزیره هرمز ، ثبت در کتاب رکوردهای گینس

برای اعتلای نام خلیج فارس : 1300کیلومتر شنا از اروند تا جزیره هرمز ، ثبت در کتاب رکوردهای گینس


محمد کبادی، 33 ساله، فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی در مقطع کارشناسی، شناگر آب های آزاد و عضو تیم واکنش سریع هلال احمر است. او 2 سال پیش در گفت و گویی در مورد طرح ملی شنا در طول خلیج فارس گفت. این روزها او به اجرایی شدن طرح خود نزدیک می شود.

قرار است کبادی پاییز امسال، بعد از 2 سال تمرین سخت 1300 کیلومتر در طول خلیج فارس شنا کند؛ از اروند تا جزیره هرمز. قرار است رکوردی که به جا می گذارد را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.


این جوان ایرانی گفت:پاییز امسال برای اعتلای نام خلیج فارس با شنا خودم را به 1300 کیلومتر آب خلیج همیشه فارس می سپرم.


او می خواهد از اروند جایی که جنگ ایران و عراق شروع شد شنا را آغاز کرده و به دورترین نقطه خلیج فارس -جزیره هرمز-ایوان طلایی خلیج فارس برود.



او می گوید: می‌خواهم اولین ایرانی باشم که خلیج فارس را با شنا لمس می کنم.


طرح دو شعار اصلی دارد؛ زنده کردن نام خلیج فارس و رساندن پیام صلح ودوستی به مردم دنیا. این طرح بازتاب بین المللی وسیعی دارد، از زمان شروع آن ذهن مردم ایران و جهان به واسطه دشواری کار درگیر این موضوع می شود، بنابراین طرح را بهانه ای برای انجام کارهای فرهنگی در نظر گرفتم. به خاطر تهاجم فرهنگی وتبلیغ نام خلیج عربی تصمیم گرفتم این کار را انجام بدهم

منبع
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
ضمن خسته نباشید به همه دوستان

تا حالا هیچ کی قسمتهای انگلیسی این سایت رو خونده ..............مخصوصا اونجا که نوشته چرا خلیج فارس و چرا فلان ؟

در قسمت چرا فلانش علنا اقرار کرده که خلیج فارس مربوط به پارس هست !!!!!!! ولی اگه دقت کنین
اینا هدفشون یه چیز دیگه بوده :mad:
 

hit_me_baby

عضو جدید
دوستان عزیز درصد persian gulf (خلیج فارس ) به 60% کاهش پیدا کرده ، رای بدین لطفاً
http://www.persianorarabiangulf.com/index.php

بچه ها مثل اینکه یادتون رفته که برید رای بدید....

62.2% ... چرا آخه؟!!!!!!!









http://www.sweetim.com/s.asp?im=gen&lpver=3&ref=12&p={88EB3539-1D1E-4D43-843A-8854961A803D}

دوستان خوبم، داریم رإی میدیم. رأی خلیج فارس تا هفته به قبل 60٪ کاهش پیدا کرده بود. تو یک هفته گذشته 0.2 درصد رشد داشته و به 60.2 درصد افزایش پیدا کرده. پس نگران نباشید روی عربها رو کم میکنیم.
 

hit_me_baby

عضو جدید
سلام
ضمن خسته نباشید به همه دوستان

تا حالا هیچ کی قسمتهای انگلیسی این سایت رو خونده ..............مخصوصا اونجا که نوشته چرا خلیج فارس و چرا فلان ؟

در قسمت چرا فلانش علنا اقرار کرده که خلیج فارس مربوط به پارس هست !!!!!!! ولی اگه دقت کنین
اینا هدفشون یه چیز دیگه بوده :mad:

سلام، آره معلومه که هدفشون چیه. میخوان با تغییر نام خلیج فارس به فلان، کم کم جزایر خلیج فارس و از همه مهمتر تنگه هرمز رو تصاحب کنند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام، آره معلومه که هدفشون چیه. میخوان با تغییر نام خلیج فارس به فلان، کم کم جزایر خلیج فارس و از همه مهمتر تنگه هرمز رو تصاحب کنند.
نه فراتر از ایناست

بحث پارس و ایران ............... همون چیزی که اختلاف میندازه بین مردم ایران
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
پيشنهادي جالب از يک هم ميهن درباره امارات

پيشنهادي جالب از يک هم ميهن درباره امارات

;)چرا اسم خيابان ظفر را به "خليج فارس" عوض نمي کنند تا امارات مجبور شود براي آدرس سفارتش از اين اسم استفاده کند ؟
در ضمن يه بخشنامه هم به پست بدهند که هر نامه اي به اين آدرس بود اگر اسم خليج فارس را ننوشته بود با ذکر علت به فرستنده ارجاع بدهند....!!
اگر به نظر شما هم پيشنهاد جالبي است براي بقيه هم بفرستين..

 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در پی بروز پدیده کشند قرمز در چند سال گذشته بسیاری از ذخایر دریایی خلیج فارس کاهش یافته است.
محمد یزدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت ویژه استان هرمزگان در حفظ محیط زیست دریایی کشور، بیان داشت: بیشتر برنامه های سازمان حفاظت محیط زیست در هرمزگان علاوه بر بخش های طبیعی مختلف حفظ محیط زیست دریایی در این استان می باشد.
وی با اشاره به کاهش منابع و ذخایر طبیعی دریایی خلیج فارس، عنوان کرد: در چند سال اخیر کشند قرمز مشکلات فراوانی را برای محیط زیست خلیج فارس ایجاد کرده و موجب کاهش منابع و ذخایر دریایی شده است.
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: وجود کارخانه های صنعتی بزرگ در استان هرمزگان هم مشکلاتی را برای محیط زیست دریا در هرمزگان به وجود آورده و ما آلودگی این صنایع را با دقت بیشتری از این پس کنترل خواهیم کرد.
یزدی افزود: از دیگر اقدامات ما در هرمزگان حفظ حریم و طبیعت بکر ساحل است و در این خصوص نیز کنترل آلودگی ها را در دستور کار قرار داده ایم.
وی در خصوص مشکلاتی که فاضلاب شهری بندرعباس برای محیط زیست خلیج فارس به وجود آورده است گفت: ما در این خصوص مذاکراتی جدی را با استاندار هرمزگان انجام دادیم و ایشان هم به ما اعلام اند که طرح شبکه جمع آوری فاضلاب بندرعباس آماده است اما به علت بودجه کمی که وزارت نیرو به آن اختصاص داده ممکن است اجرای این طرح 10 سال طول بکشد.
لزوم احداث نیروگاه زباله سوز در بندرعباس
معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست همچنین به مشکلات سیستم جمع آوری و دفن زباله در هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: برای حل این مشکل لازم است که یک نیروگاه زباله سوز در بندرعباس احداث شود و همچنین زباله ها به شیوه بهتر و به روزتری جمع آوری شود.
یزدی همچون در مورد رسیدن ریزگردها به هرمزگان گفت: منشا ریزگردها غرب کشور است و با فاصله زیادی که هرمزگان از استان های غربی دارد و همچنین جهت حرکت باد بعید به نظر می رسد که ریزگردها هرمزگان را به طور جدی مورد تهدید قرار دهند.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
کتاب خلیج

کتاب خلیج


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»،
حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و
برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری رونمایی از کتاب خلیج
فارس اظهار داشت: در سالروز گرامیداشت خلیج فارس، کتاب درسی با این عنوان
تدوین و تألیف شد.

* کشور ایران دارای برون‌مایه‌های فرهنگی بسیار قوی است
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: تحول در آموزش و پرورش در حوزه
وظایف ماست؛ به خصوص در دنیایی که با هجوم فرهنگ‌های متفاوت روبه‌رو هستیم و
این فرهنگ‌ها هویت ما را تحت تأثیر قرار داده است در حالی که ملت ما دارای
برون‌مایه‌های فرهنگی بسیار قوی است.
وی از عملکرد کشورهایی که نام
خلیج فارس را بدون توجه به سند تاریخی جعل می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: باید
در برنامه درسی، این موضوعات مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که برنامه درسی
نشان‌دهنده دانش ملی و سواد دانش‌آموزان است و این برنامه نباید تنها
کارکرد انتقال دانش و مفاهیم انتزاعی را داشته باشد بلکه باید هویت دینی و
ملی ما را به نحو شایسته‌ای به نمایش بگذارد.

* خلیج فارس متعلق به ایران است
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان داشت:
از جهت تاریخی، اسناد و مدارک بسیاری وجود دارد که نشان‌دهنده تعلق خلیج
فارس به ایرانیان است و از سوی دیگر از نظر جغرافیایی تمامیت ارضی ایران را
نشان می‌دهد و همواره نقشه ایران مزین به نام خلیج فارس بوده است.
حجت‌الاسلام
محمدیان ادامه داد: برخی از کشورهای همسایه بدون توجه به نام اصلی خلیج
فارس در کتاب‌های درسی اقدام به جعل آن می‌کنند که این امر مورد انتقاد
وزارت آموزش و پرورش است.
 

نقاب خردادی

کاربر بیش فعال
رستوراني با نام «خليج فارس» در چي

رستوراني با نام «خليج فارس» در چي

;):smile:رستوراني با نام «خليج فارس» در چين رستوراني با نام " خليج فارس " در شهر " کونمينگ " مرکز استان " يون نن " در جنوب غرب چين وجود دارد که هر روز ميزبان مسلماناني است که دلبسته نام ايران و زبان فارسي هستند.
به گزارش ايرنا ،اين رستوران در مجاورت مسجدي با نام " يونگ نينگ " قرار دارد . مسجدي که از قدمت طولاني برخوردار است و هر روز شاهد حضور مسلماناني است که براي راز و نياز با خالق خويش در اين مکان مقدس گردهم مي آيند.
صاحب رستوران " خليج فارس " علت نامگذاري اين رستوران را علاقه مندي خود و مردم منطقه به ايران و زبان فارسي دانست و گفت : مردم اين منطقه از زمانهاي قديم با نام " خليج فارس " آشنايي داشته اند و انتخاب اين نام مورد توجه مردم منطقه است.
اين نخستين بار نيست که رستوراني در چين به نام " خليج فارس " نامگذاري شده است سالها قبل در شهر پکن نيز رستوراني با همين اسم ، نامگذاري شده بود.
طي سالهاي اخير ، عرضه محصولات و غذاهاي اسلامي در چين روند رو به رشدي داشته است و درحال حاضر دهها رستوران اسلامي در شهر پکن به مسلمانان خدمات ارائه مي کنند.
علاقه مندي مردم و بويژه مسلمانان چيني به زبان و فرهنگ فارسي بر کسي پوشيده نيست به گونه اي که اکنون بسياري از مسلمانان نيت نماز و برخي احکام شرعي را به زبان فارسي ادا مي کنند.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
روند احداث بزرگراه در جزیره قشم رو به پیشرفت است

روند احداث بزرگراه در جزیره قشم رو به پیشرفت است

به گزارش خبرنگار مهر، مجید کیا پیش ازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بزرگراه خلیج فارس در جمع خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی فاز اول بزرگراه جنوبى جزیره قشم با اختصاص 240 میلیارد ریال اعتبار پس از برگزاری مناقصه و طی مراحل قانونی آغاز می شود.
وی افزود: فاز اول بزرگراه از حد فاصل میدان حافظ در شهر قشم آغاز و تا مسیر مجتمع اقامتى ساحل طلایى به طول بیش از 10 کیلومتر ادامه خواهد داشت.
کیا ادامه داد: با توجه به چشم انداز زیباى مسیر ساحل جنوبى و وجود جاذبه های توریستى در این بخش از جزیره، دو کیلومتر از مجموع بزرگراه بصورت بلوار طراحى شده و از آن بعنوان مسیر ویژه دوچرخه سوارى براى علاقمندان بویژه گردشگران استفاده خواهد شد.
سرپرست معاونت عمرانی منطقه آزاد قشم با تاکید بر روان سازى تردد خودروها و سهولت حمل و نقل ساکنان و گردشگران در این بخش از جزیره اظهار داشت: پروژه بزرگراه جنوبى قشم به طول 61 کیلومتر با هدف دسترسى به مسیر ارتباطى بین شهر قشم تا فرودگاه بین المللى این جزیره و روان سازی تردد خودروها طراحی شده و فاز اول این پروژه به طول بیش از 10 کیلومتر با رعایت قوانین و مقرارت یاد شده اجرا خواهد شد.
وی افزود: با اجراى کامل پروژه بزرگراه جنوبى به طول 61 کیلومتر و همچنین تکمیل بزرگراه خلیج فارس در ساحل شمالی تا فرودگاه بین المللى قشم، رفت و آمد به این فرودگاه بین المللى از دو مسیر اتوبان خلیج فارس و بزرگراه جنوبى امکانپذیر مى شود.
کیا در ادامه از برگزاری مناقصه فاز سوم بزرگراه خلیج فارس به مساحت 7.8 کیلیومتر با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال، در آینده نزدیک خبر داد.
وی ادامه داد: این پروژه در راستای اجرای طرح شبکه جامع ارتباطی قشم با محوریت پل خلیج فارس است و به زودی مناقصه این پروژه انجام می شود که پس از اعلام برنده و طی مراحل قانونی، عملیات اجرایی بزرگراه در دستور کار قرار می گیرد.
سرپرست معاونت عمرانی این پروژه را به عنوان یکی از مکملهای پل خلیج فارس خواند و افزود: احداث پل خلیج فارس با پروژهای چهارگانه بندر، پل، جاده و ریل آثار و نتایج مثبت و چشمگیری در سطح کشور خواهد داشت که موج اول منافع متوجه بخش حمل و نقل و پایانه کالا خواهد شد و سطح اشتغال را در بخشهای ناوبری، ناوگان و خدمات جنبی به سرعت افزایش می‌دهد و در ادامه بخشهای تجاری و بازرگانی مانند بانکداری، بیمه، خدمات اقامتی و رفاهی نیز به تناسب رشد قابل قبولی را خواهند داشت.
منبع
 

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
خلیج فارس از Google map نقشه گوگل پاک شد

خلیج فارس از Google map نقشه گوگل پاک شد

پس از مدتها حرف و حدیث بر سر رفتار گوگل در رابطه با نام خلیج پارس، امشب باز هم به سراغ Google Map رفتم و نام Persian Gulf را در آن جستجو کردم. بر پایهء آنچه گوگل نشان می‌دهد (و در واقع نشان نمی‌دهد!)، خلیج فارس باید جایی در ناکجاآباد باشد؟!

دوستانی که ممکن است د دوباره «گوگل مَپ» را نگاه کنند، تصویر نقشه گوگل را در اینجا آورده‌ام. خوب نگاه کنید. در منطقه خاورمیانه نام هر جوب آبی نوشته شده به جز Persian Gulf!

 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پس از مدتها حرف و حدیث بر سر رفتار گوگل در رابطه با نام خلیج پارس، امشب باز هم به سراغ Google Map رفتم و نام Persian Gulf را در آن جستجو کردم. بر پایهء آنچه گوگل نشان می‌دهد (و در واقع نشان نمی‌دهد!)، خلیج فارس باید جایی در ناکجاآباد باشد؟!

دوستانی که ممکن است د دوباره «گوگل مَپ» را نگاه کنند، تصویر نقشه گوگل را در اینجا آورده‌ام. خوب نگاه کنید. در منطقه خاورمیانه نام هر جوب آبی نوشته شده به جز Persian Gulf!


مرسی از اطلاع رسانیتون :gol:
البته من عکسی نمی بینم ، ولی خودمم چک کردم، persian gulf ندیدم .... :mad:
 

sarvestan1987

عضو جدید
درودددد
البته طبق منابعی که من مطالعه کردم .
در گذشته اسمش خلیج فارس نبوده.بلکه"شاخ آوه پارس"نام داشته.
شاخ آوه به آبی گفته میشه که به خشکی راه پیدا کرده .فارس هم در اصل پارس بوده.
 

Similar threads

بالا