آیا شما اعتقادی به وجود خدا دارید یا نه؟

Mj na

عضو جدید
بحث های جالبی در این باشگاه در مورد وجود خدا مطرح شد من مایلم یک گفت گو دوستانه داشته باشم نظرات همه محترم است
حالا یک سوال داشتم همه ما می دانیم که جهان پس از انفجار یک توده بزرگ بوجود آمد خب بسیاری از کسانی که به خدا اعتقاد داشتند گفتن خدا از اونجا بود که جهان رو خلق کرد ولی کسانی که به وجود خدا اعتقاد نداشتند گفتند نه قبل از اون انفجار باز چیز هایی وجود داشته که علم بشر به اون دست نیافته
حالا برای بنده این سوال پیش میاد که فرض کنیم قبل از اون انفجار بزرگ باز قبل از اون و باز قبل از اون چه چیزی وجود داشته بالاخره ه یک مبدا نمی رسیم
هم چنین این در مورد وجود ماده ابتدا پروتون و نوترون و الکترون و بعد کوارک و پوزیترون بعد یه چیز دیگه و بعد چیز دیگه باز ما به یک مبدا می رسیم حتما اون مبدا رو خدا خلق کرده
امید وارم که بحث دوستانه و خوبی داشته باشیم
 

آینا

عضو جدید
این سوال که خدا وجود داره یا نه برای دوران قبل از یوزارسیوه!!!!!!!!!!!!!

انسانهای پیش از ما هم به وجود خدا اعتقاد داشتن.فقط شکل تجسم معبود در ذهنشون با الان تفاوت داشت.

مسلما خدا وجود داره..............مگه میشه این دنیا به این بزرگی خود به خود به وجود اومده باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عظمت خداوند اینقدر زیاد است که در ذهن کوچک ما نمیگنجد..................
 

shadmehrali

عضو جدید
این سوال که خدا وجود داره یا نه برای دوران قبل از یوزارسیوه!!!!!!!!!!!!!

انسانهای پیش از ما هم به وجود خدا اعتقاد داشتن.فقط شکل تجسم معبود در ذهنشون با الان تفاوت داشت.

مسلما خدا وجود داره..............مگه میشه این دنیا به این بزرگی خود به خود به وجود اومده باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

عظمت خداوند اینقدر زیاد است که در ذهن کوچک ما نمیگنجد..................



آفرين................
 

.Soheil

عضو جدید
کاربر ممتاز
من میگم هست
اثباتشم این که تو اثبات کن نیست
ندیدن دلیل بر نبودن نیست
هر کسی تو فطرتش به یه موجود کامل ایمان داره
حالا میخواد بت باشه یا خدای نامرئی یا خودش که این آخری از خود پشکل پنداری مشتق میشه
 

سمندون

عضو جدید
من میگم هست
اثباتشم این که تو اثبات کن نیست
ندیدن دلیل بر نبودن نیست
هر کسی تو فطرتش به یه موجود کامل ایمان داره
حالا میخواد بت باشه یا خدای نامرئی یا خودش که این آخری از خود پشکل پنداری مشتق میشه
ای بی ادب:D
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
فلو از سن ۱۵ سالگي به انكار خدا پرداخت. سال 1950 با انتشار مقاله‌اي در اين زمينه در جامعه دانشگاهي به شهرت رسيد.
فارس: آنتوني فلو، فيلسوف بريتانيايي كه تا سال 2004 ميلادي ملحد بود و پس از آن به خداباوري رسيد، در سن 87 سالگي درگذشته است.
اين فيلسوف بريتانيايي هشتم آوريل همین سال میلادی درگذشته است.
خانواده او روز چهارشنبه 14 آوريل (25 فروردين) با انتشار يادداشتي خبر درگذشت اين فيلسوف را منتشر كردند.
فلو سال 2005 مقاله‌اي نوشت كه در روزنامه لس آنجلس تايمز منتشر شد.
او در آن مقاله نوشته بود «از آن جايي كه اشخاصي تحت تأثير افكار من به گمراهي افتاده‌اند، به اين وسيله مي‌خواهم زيان عظيمي را كه ممكن است به آنها زده باشم، جبران كنم.»
فلو از سن ۱۵ سالگي به انكار خدا پرداخت. سال 1950 با انتشار مقاله‌اي در اين زمينه در جامعه دانشگاهي به شهرت رسيد.
او در دانشگاه‌هاي آكسفورد، آبِردين، كيل و ريدينگ تدريس كرده و در بسياري از دانشگاه‌هاي آمريكا و كانادا سخنراني كرده است.
تا پنج سال گذشته محور همه سخنان و نوشته‌هاي او بر پايه تز شخصي‌اش يعني انكار خدا بود، اما از سال 2005 ميلادي تغيير عقيده داد و با استناد به شواهد بي‌شمار علمي كه دانشمندان كشف كرده‌اند، اقرار كرد كه جهان آفريده شده است.
فلو در كتابي كه در دهه 50 ميلادي با عنوان «الهيات و خطا» منتشر كرده بود، عليه همه استدلال‌هاي مذهبيون موضع‌گيري كرده بود.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش ها: NYC

.Soheil

عضو جدید
کاربر ممتاز
من که نفهمیدم چی گفتی
ولی یه چیز
بعضی مسائل از قوه ثبوتی انسان خارجن
یکی همین خدا
عزیز من
ابزار اثبات انسان 5 قوه حسیشه
این ها نمیتونن چیزهایی که از این پنج تا بعد خارج هستو درک کنن
برای مثال دانشمندان هنوز که هنوزه نمیتونن ماهیت روح یا خیلی ساده ترشو (خواب) رو بفهمن
این جور مسائل میدونیم هست ولی از اثباتش عاجزیم
پس باید حسش کنی
حالا نمیتونی حسش کنی فبه المراد
راستی ثنا بهت سلام رسوند خنگول جان قشنگم
 

.Soheil

عضو جدید
کاربر ممتاز
پس وجود خدا اثباتی نداره;)
پس میشه گفت نیست.

درباره خواب هم خیلی جیزا فهمیدند .

به ثنا بگو مثل آدم خودش بیاد سلام کنه دیگه:mad:
من هیچ اصراری ندارم که تو قبول کنی یا نه
مهم خودمم که قبولش دارم
تو هروقت تونستی به من ثابت کنی که آدم هستی نه یه موجود دیگه مثل خر اونوقت منم خدارو بهت اثبات میکنم
مطمئنم که نمیتونی
ثنا هم رفتش اومد بهش میگم
 

.Soheil

عضو جدید
کاربر ممتاز
یکم شعور داشته باشی میفهمی که خر نمیتونه تایپ کنه;)

مرسی از بحث دوستانه و منطقی:surprised:
خدافسسس
معلوم شد که از فلسفه هیچی نمیدونی
اول انسانیتتو ثابت کن بعد قابلیت توانایی از کامپیوترو برام سند بیار
برو عزیزم
دوست دارم
خداحافظ
 

lighthearted

عضو جدید
کاربر ممتاز
بـیدلی در هـمه احوال خدا با او بود
او نـمی‌دیــدش و از دور خدایا می‌کرد
فیض روح القـدس ار باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می‌کرد


خدا نیاز به اثبات نداره هر جای نگاه کنی پر از نشانه های خدا هستش !

ولی در مورد این بحث یاد یه بحثی اقتادم که: اول مرغ بوده یا تخم مرغ !!!!!؟؟؟؟

هر کسی با توجه به دینش یا روحیاتش به چیزی اعتقاد داره که حس میکنه این اعتقادش همه جا کمکش میکنه و یه حس دلبستگی شیرینی هم میتونه داشته باشه !

ولی با توجه روح انسان تنها چیزی که میتونه به تمام معنای واقعی براش ایمان و اعتقاد امید و... باشه فقط خدای مهربون هستش !
 
آخرین ویرایش:

pmehdiq

عضو جدید
کاربر ممتاز
میشه من بدون اینکه تلاش کنم . ارشد دانشگاه شریف قبول شم .
آیا درصدی وجود داره تا من شانسی قبول شم .

چی خودش بدون منبع تغذیه می تونه به وجود بیاد ؟
 

lighthearted

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما دوتاشو بگو:smile:


به خودت نگاه کن !!!!!!!!!!!!
قلب - مغزت - حرکاتت دستت و....

تورو خدا نگو که اینها رو هم علم ثابت کرده !

روبات درست کردن ولی دیگه نتونستن و نمیتونن روحی هم براش در نظر بگیرن !

اول به اطرافت نگاه و بدون اینکه با حس تعصب که خدا وجود نداره و نیستش
فکر کن ;)
 

lighthearted

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا.

سلسله موی دوست حلقه دام بلاست
هر که در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست.


 

lighthearted

عضو جدید
کاربر ممتاز
خود شما این کارو بکن
یعنی بدون تعصب نگا کن
حالا پست خودتو بخون ببین بدون تعصب نگا کردی؟




تا 200 سال پیش میگفتند دست رو ببین
کسی نمیتونه شبیهش بسازه
میبینی که هر روز دارن شبیه ترشو میسازن

علم اونا رو الان نتونسته مثلش بسازه
ولی بعدا شاید بسازه


آره مشابه نه همون که !!!
من با تعصب نگاه نمیکنم ، جانماز هم آب نمیشکم !

به این باور رسیدم که خدا بودش هستش و خواهد بود و سر اعتقادم هستم و خواهم بود چون واقعا خدا رو توی تمام لحظه های زندگیم حس کردم و به خاطر تمام داده ها و نداده هاش شاکرش هستم چون شایسته ستایش هستش!

اگه شما به این اعتقاد نرسیدن پس حتما به چیز دیگه اعتقاد دارین و براتون ارزش داره !

ولی تا اونجایی که من اطلاع دارم همه آخر برمیگردن سمت معبودشون !:smile:
 

taha894

عضو جدید
کاربر ممتاز
این طور بحث ها به هیچ نتیجه ای نمیرسه .
اصلا هدف این تاپیک چیه ؟
اینکه کسانی که خدا رو قبول دارن ازش روبرگردونن ؟
یا اینکه کسانی که خدا رو قبول ندارن بهش معتقد بشن ؟

وقتی نتیجه یه بحث " بی نتیجه گی " هستش ، پس چرا بیخود بحث میکنید ؟؟؟


قرار بود اینجا کسی با تعصب حرف نزنه ...
اما انگار از شروع تاپیک هر کسی یه جبهه داره ...:surprised:


خواهشا با زدن این تاپیکها نه از ارزش خودتون کم کنید و نه عظمت و وحدانیت خدا رو زیر سوال ببرید ....:w00:

موسی به دین خود ، عیسی هم به دین خود ....:gol:
 

Atheist

عضو جدید
بحث های جالبی در این باشگاه در مورد وجود خدا مطرح شد من مایلم یک گفت گو دوستانه داشته باشم نظرات همه محترم است
حالا یک سوال داشتم همه ما می دانیم که جهان پس از انفجار یک توده بزرگ بوجود آمد خب بسیاری از کسانی که به خدا اعتقاد داشتند گفتن خدا از اونجا بود که جهان رو خلق کرد ولی کسانی که به وجود خدا اعتقاد نداشتند گفتند نه قبل از اون انفجار باز چیز هایی وجود داشته که علم بشر به اون دست نیافته
حالا برای بنده این سوال پیش میاد که فرض کنیم قبل از اون انفجار بزرگ باز قبل از اون و باز قبل از اون چه چیزی وجود داشته بالاخره ه یک مبدا نمی رسیم
هم چنین این در مورد وجود ماده ابتدا پروتون و نوترون و الکترون و بعد کوارک و پوزیترون بعد یه چیز دیگه و بعد چیز دیگه باز ما به یک مبدا می رسیم حتما اون مبدا رو خدا خلق کرده
امید وارم که بحث دوستانه و خوبی داشته باشیم

مرسی که اومدی و یه تاپیک دیگه زدی. من نمی دونم تا چه مدت میتونم اینجا بحث کنم. (با توجه به اینکه هر آی دی که من انتخاب می کنم بعد از چند روز به شکل معجزه آسایی کند میشه و دیگه کار نمی کنه.).

دوست عزیز اون حرف هایی که زدی درسته.
ولی یادت نره که زمانی بشر فکر میکرد زمین تخته . بعد فهمیدند که تخت نیست. بعد گفتند جهان از چند لایه تشکیل شده و بعد از اون خداست. بعد مشخص شد اینچنین نیست. در تمام مدت این دین بوده که با علم به مخالفت پرداخته و گفته خدا هست و هر بار که علم چیزی رو اثبات کرده دین عقب نشینی کرده برای اینکه راهی برای مقابله نداره و میدونه خداش رو هیچ جوری نمی تونه اثبات کنه. حالا شما میفرمایید اون اتم اول ار کجا اومده ؟ اون پروتون اول از کجا اومده ؟ ما هنوز نمی دونیم. ولی همین الآن که شما اینجا نشستی و اینها رو میگی دانشمندا دارند چگونگی به وجود اومدن اولین اتم ها و اولین پروتون ها رو در آزمایشگاه ها امتحان میکنند. به زودی جوابی هم برای این سوال خواهد اومد و اونقت هست که خداپرستان خداشون باید باز هم قدمی به عقب بردارند و باز هم به همون تئوری مسخره و پوسیده ی قدیمی بت پرستیشون بچسبند.
 

7742

عضو جدید
فلو از سن ۱۵ سالگي به انكار خدا پرداخت. سال 1950 با انتشار مقاله‌اي در اين زمينه در جامعه دانشگاهي به شهرت رسيد.
فارس: آنتوني فلو، فيلسوف بريتانيايي كه تا سال 2004 ميلادي ملحد بود و پس از آن به خداباوري رسيد، در سن 87 سالگي درگذشته است.
اين فيلسوف بريتانيايي هشتم آوريل همین سال میلادی درگذشته است.
خانواده او روز چهارشنبه 14 آوريل (25 فروردين) با انتشار يادداشتي خبر درگذشت اين فيلسوف را منتشر كردند.
فلو سال 2005 مقاله‌اي نوشت كه در روزنامه لس آنجلس تايمز منتشر شد.
او در آن مقاله نوشته بود «از آن جايي كه اشخاصي تحت تأثير افكار من به گمراهي افتاده‌اند، به اين وسيله مي‌خواهم زيان عظيمي را كه ممكن است به آنها زده باشم، جبران كنم.»
فلو از سن ۱۵ سالگي به انكار خدا پرداخت. سال 1950 با انتشار مقاله‌اي در اين زمينه در جامعه دانشگاهي به شهرت رسيد.
او در دانشگاه‌هاي آكسفورد، آبِردين، كيل و ريدينگ تدريس كرده و در بسياري از دانشگاه‌هاي آمريكا و كانادا سخنراني كرده است.
تا پنج سال گذشته محور همه سخنان و نوشته‌هاي او بر پايه تز شخصي‌اش يعني انكار خدا بود، اما از سال 2005 ميلادي تغيير عقيده داد و با استناد به شواهد بي‌شمار علمي كه دانشمندان كشف كرده‌اند، اقرار كرد كه جهان آفريده شده است.
فلو در كتابي كه در دهه 50 ميلادي با عنوان «الهيات و خطا» منتشر كرده بود، عليه همه استدلال‌هاي مذهبيون موضع‌گيري كرده بود.

نظر عالی بود خدا هست بود و بعد از ما هم هست دوسش دارم و عاشقانه می پرستمش
 

Atheist

عضو جدید
من میگم هست
اثباتشم این که تو اثبات کن نیست
ندیدن دلیل بر نبودن نیست
هر کسی تو فطرتش به یه موجود کامل ایمان داره
حالا میخواد بت باشه یا خدای نامرئی یا خودش که این آخری از خود پشکل پنداری مشتق میشه

شما نمی تونید بگید چیزی وجود داره تا زمانی که دلیلی برای اون داشته باشید.
تئوری که شما دارید ازش دفاع میکنید از پایه مشکل داره.
ما نیاز نداریم بیایم و برای نفی وجود چیزی رو که هنوز وجودش به هیچ شکلی ثابت نشده دلیل بیاریم.
همین جاست که دارید اشتباه میکنید. کی گفته هر کس در فطرتش به وجود موجودی کامل ایمان داره ؟ اینم شما با استدلال های قوی خداییتون کشف کردید ؟ با استفاده از همون استدلالی که باهاش وجود خدا رو اثبات میکنید ؟
خدای شما با خدای بت پرستان هیچ تفاوتی نداره. تمام ما در مورد بیشتر خدایان تاریخ بشریت بی اعتقاد هستیم. تنها تفاوت اینه که بعضی از ما یک قدم جلوتر هستند.
 

rm_arch

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پيش از اينها فكر ميكردم خدا

خانه اي دارد ميان ابرها

مثل قصر پادشاه قصه ها

خشتي از الماس وخشتي از طلا

پايه هاي برجش از عاج و بلور

بر سر تختي نشسته با غرور

ماه برق كوچكي از تاج او

هر ستاره پولكي از تاج او

اطلس پيراهن او آسمان

نقش روي دامن او كهكشان

رعد و برق شب صداي خنده اش

سيل و طوفان نعره توفنده اش

دكمه پيراهن او آفتاب

برق تيغ و خنجر او ماه تاب

هيچكس از جاي او آگاه نيست

هيچكس را در حضورش راه نيست

پيش از اينها خاطرم دلگير بود

از خدا در ذهنم اين تصوير بود

آن خدا بي رحم بود و خشمگين

خانه اش در آسمان دور از زمين

بود اما در ميان ما نبود

مهربان و ساده و زيبا نبود

در دل او دوستي جايي نداشت

مهرباني هيچ معنايي نداشت

هر چه مي پرسيدم از خود از خدا

 

rm_arch

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
از زمين، از آسمان، از ابرها

زود مي گفتند اين كار خداست

پرس و جو از كار او كاري خطاست

آب اگر خوردي ، عذابش آتش است

هر چه مي پرسي ، جوابش آتش است

تا ببندي چشم، كورت مي كند

تا شدي نزديك، دورت مي كند

كج گشودي دست، سنگت مي كند

كج نهادي پاي، لنگت مي كند

تا خطا كردي عذابت مي كند

در ميان آتش آبت مي كند

با همين قصه دلم مشغول بود

خوابهايم پر ز ديو و غول بود

نيت من در نماز و در دعا

ترس بود و وحشت از خشم خدا

هر چه مي كردم همه از ترس بود

مثل از بر كردن يك درس بود

مثل تمرين حساب و هندسه

مثل تنبيه مدير مدرسه

مثل صرف فعل ماضي سخت بود

مثل تكليف رياضي سخت بود

*****

تا كه يكشب دست در دست پدر

راه افتادم به قصد يك سفر

در ميان راه در يك روستا
 

rm_arch

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خانه اي ديديم خوب و آشنا

زود پرسيدم پدر اينجا كجاست

گفت اينجا خانه خوب خداست!

گفت اينجا مي شود يك لحظه ماند

گوشه اي خلوت نمازي ساده خواند

با وضويي دست ورويي تازه كرد

با دل خود گفتگويي تازه كرد

گفتمش پس آن خداي خشمگين

خانه اش اينجاست اينجا در زمين؟

گفت آري خانه او بي رياست

فرش هايش از گليم و بورياست

مهربان وساده وبي كينه است

مثل نوري در دل آيينه است

مي توان با اين خدا پرواز كرد

سفره دل را برايش باز كرد

مي شود درباره گل حرف زد

صاف و ساده مثل بلبل حرف زد

چكه چكه مثل باران حرف زد

با دو قطره از هزاران حرف زد

مي توان با او صميمي حرف زد

مثل ياران قديمي حرف زد

ميتوان مثل علف ها حرف زد

با زبان بي الفبا حرف زد

ميتوان درباره هر چيز گفت

مي شود شعري خيال انگيز گفت....


 

rm_arch

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
*****

تازه فهميدم خدايم اين خداست

اين خداي مهربان و آشناست

دوستي از من به من نزديك تر

از رگ گردن به من نزديك تر


استاد قیصر امین پور
 

Atheist

عضو جدید
من که نفهمیدم چی گفتی
ولی یه چیز
بعضی مسائل از قوه ثبوتی انسان خارجن
یکی همین خدا
عزیز من
ابزار اثبات انسان 5 قوه حسیشه
این ها نمیتونن چیزهایی که از این پنج تا بعد خارج هستو درک کنن
برای مثال دانشمندان هنوز که هنوزه نمیتونن ماهیت روح یا خیلی ساده ترشو (خواب) رو بفهمن
این جور مسائل میدونیم هست ولی از اثباتش عاجزیم
پس باید حسش کنی
حالا نمیتونی حسش کنی فبه المراد
راستی ثنا بهت سلام رسوند خنگول جان قشنگم

خدا اگر موجودی دقیق و منظم بود موجودی رو خلق می کرد که بتونه خدا رو بفهمه. چه دلیلی داره خدا موجودی خلق کنه که دارای قدرت اثبات خدای خودش نباشه و بعد به اون مخلوق بگه باید من رو قبول داشته باشی و بپرستی در غیر اینصورت به جهنم خواهی رفت ؟
آیا این هست خدای شما ؟
کی گفته علم برای وجود روح و مسائل که در خواب اتفاق می افته و خود خواب توضیحی نداره ؟
علم دقیقا میدونه چیزی که شما به عنوان روح میشناسید چی هست و دقیقا میدونه خواب چیه و چه اتفاقاتی در اون دوره از چرخه ی زیستی می افته.
در ضمن لطفا از مثال های بی پایه و اساس برای اثبات خدا استفاده نکنید چون بی پایه بودن فلسفه ی وجودی خدا رو بیشتر نمایان میکنه.
 

Atheist

عضو جدید
بـیدلی در هـمه احوال خدا با او بود
او نـمی‌دیــدش و از دور خدایا می‌کرد
فیض روح القـدس ار باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می‌کرد


خدا نیاز به اثبات نداره هر جای نگاه کنی پر از نشانه های خدا هستش !

ولی در مورد این بحث یاد یه بحثی اقتادم که: اول مرغ بوده یا تخم مرغ !!!!!؟؟؟؟

هر کسی با توجه به دینش یا روحیاتش به چیزی اعتقاد داره که حس میکنه این اعتقادش همه جا کمکش میکنه و یه حس دلبستگی شیرینی هم میتونه داشته باشه !

ولی با توجه روح انسان تنها چیزی که میتونه به تمام معنای واقعی براش ایمان و اعتقاد امید و... باشه فقط خدای مهربون هستش !

خیلی منطق جالبی داری.
ما برای رد خدا باید دلیل بیاریم ولی شما برای قبول خدا دلیل نمیارید و میگید خدا نیاز به اثبات نداره.
خوب بزار من جملت رو اصلاح کنم : خدا اثبات نداره.
چیزی رو که وجود نداره نمیشه اثبات کرد.
 

pmehdiq

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا اگر موجودی دقیق و منظم بود

مگه وجود داره


چه دلیلی داره خدا موجودی خلق کنه که دارای قدرت اثبات خدای خودش نباشه
وجود خدا اثبات میشه . اما نه به حدی که بیارم ببینی ....
انسان خالق خیلی از مخلوقاته .آیا اونا می تونن خالقشون رو اثبات کنن...


و بعد به اون مخلوق بگه باید من رو قبول داشته باشی و بپرستی در غیر اینصورت به جهنم خواهی رفت ؟

دیگه اینطوری هم نمی گه . اگر کسی قبول نداشته باشه که خدا وجود داره .... به وجود قدرتی که بتونه اونو به جهنم ببره هم اعتقاد نداره .
اعتقاد به جهنم و ترس از اون ..مربوط به کسیه که به خدا اعتقاد داره .




آیا این هست خدای شما ؟
راست میگی این خدا خیلی زور میگه و خیلی هم قدرتمنده منم قبول دارم . از جملت معلومه که تو هم قبول داری اما خودت خبر نداری :redface:
 

Atheist

عضو جدید
به خودت نگاه کن !!!!!!!!!!!!
قلب - مغزت - حرکاتت دستت و....

تورو خدا نگو که اینها رو هم علم ثابت کرده !

روبات درست کردن ولی دیگه نتونستن و نمیتونن روحی هم براش در نظر بگیرن !

اول به اطرافت نگاه و بدون اینکه با حس تعصب که خدا وجود نداره و نیستش
فکر کن ;)

عجب دلایل پر مغزی...
دست ما تکون میخوره پس خدا هست.
پای ما تکون میخوره پس خدا هست.
زمین رو مدارش حرکت میکنه پس خدا هست.


چرا نگم علم ثابت کرده ؟
علم ثابت کرده عزیز.

روح ؟
روح نشات گرفته از برخی فعالیت های خاص مغزی هست. رفتار و احساساتی که شما بهش میگید روح. اینها همه با علم توضیح داده مشه. تا مدتی دیگه شما خواهید دید که علم به جایی میرسه که ربات هایی خواهد ساخت با تمامی احساسات منطقی و عقلی و احساسی انسان. تمام اون چزهایی که شما بهش میگید روح...
 

.Soheil

عضو جدید
کاربر ممتاز
خدا اگر موجودی دقیق و منظم بود موجودی رو خلق می کرد که بتونه خدا رو بفهمه. چه دلیلی داره خدا موجودی خلق کنه که دارای قدرت اثبات خدای خودش نباشه و بعد به اون مخلوق بگه باید من رو قبول داشته باشی و بپرستی در غیر اینصورت به جهنم خواهی رفت ؟
آیا این هست خدای شما ؟
کی گفته علم برای وجود روح و مسائل که در خواب اتفاق می افته و خود خواب توضیحی نداره ؟
علم دقیقا میدونه چیزی که شما به عنوان روح میشناسید چی هست و دقیقا میدونه خواب چیه و چه اتفاقاتی در اون دوره از چرخه ی زیستی می افته.
در ضمن لطفا از مثال های بی پایه و اساس برای اثبات خدا استفاده نکنید چون بی پایه بودن فلسفه ی وجودی خدا رو بیشتر نمایان میکنه.
عزیز من چون تو نمیتونی خدا رو درک کنی دلیل نمیشه که خدا ناقص خلق کرده
من منظورم این بود که الان علم بشر به اون حد نتونسته برسه کاملا خدارو درک کنه
برای مثال الکترون برای انسان 3هزار سال پیش نامفهوم بود ولی الان از بدیهیاته
من صدبار گفتم به بهشت و جهنم و مجازات نوعی اصلا اعتقادی ندارم ......
من میگم بشر امروزی نتونسته ماهیت روح و خوابو بفهمه ......اگه دلیلی داری غیر از حرف من بگو جانم......روح رو برامون تعریف کن آقای دانشمند
هرچه قدر شناخت ما تکمیلتر بشه بیشتر به قانون علیت معتقد میشیم
چرا که نمیشه بگیم ما همینطوری افتادیم زمین .....اون نظریات داروین هم میره و آخرش لنگ میزنه
بشر امروزی بر خود میباله که فهمیده بیگ بنگی بوده .....خب قبل بیگ بنگ چی بوده؟
آتئیست جان بیا بگو.....یه ماده بوده که فشرده بوده بعد منفجر میشه ....قبلش؟
میدونی مشکل تو چیه؟ میدونی چرا میگی مثالای من بی اساسه؟
چون عادت کردی بگی خدا نیست و بعدش مسائلو بر پایه این نگرش توجیه کنی
من به تغییر فکر شما مصر نیستم عزیزم ....چون خیلی بیشتر از این حرفا تو این باشگاه بحث شده ولی هرکس در آخر نظر خودشو میگه
افکار ماتریالیستی و پوچگرایی در بعضی از آدما چنان شدت پیدا میکنه که اصلا هیچ چیزو قبول نمیکنن
من قبلا هم گفتم برای من اون کافری که جون صد ها انسانو نجات میده خیلی باارزشتر از مسلمان تسبیح به دسته
افلا شک : هر چیزی که بشه بهش شک کرد اون خدا نیست.:smile:.....اینو هم گفتم که ضمیمه کنم ....چون این آیه رو خیلی دوس دارم
شرمنده من الان باید برم اگه جوابی بود فردا در خدمتتم
 

y_h

عضو جدید
"به نظر من شک در دل ايجاد مي شود نه در عقل.
عقل سليم مي پذيرد که خداوندي هست اما آيا دل نيز ايمان مي آورد؟
مشکل وقتي حادتر مي شود که عقل ابزاري براي درک چيستي خداوند ندارد. اما مي تواند کيستي خداوند را بجويد و بيابد.
گفتن اين سخن که هر جوييدني، يافتني در پي دارد نه قاعده اي است که قبل از جستن نتيجه ي يافتن آن پذيرفته شده باشد. بلکه اين قاعده به يک قاعده ي ديگري که عقل آن را مي پذيرد ربط دارد. قاعده سير در تاريخ انساني. گنجينه اي که از گذشتگان برجاي مانده. قطعا در طول تاريخ انساني بودند کساني که بارها و بارها از خود پرسيده اند که آيا خداوندي هست؟
شنيدن و خواندن استدلالها و نتايج آنها به عقل کمک مي کند که پاسخي براي اين پرسشش بيابد.
اما دل را چه بايد کرد؟"
www.naslevasel.blogfa.com
 
بالا