+++ گفتگوی خودمانی ارشدی ها ی 92 - فصل دوم - به یاد بچه های پایین شهر!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

naribazi

عضو جدید
با راه اندازی گروه پژوهشی الکترواویونیک و دوره کارشناسی ارشد معماري اويونيك :





دانشگاه صنعتی اصفهان قطب الكترواويونيك کشوردر طراحی هواپیمای 100 تا 150 نفره


با راه اندازی گروه پژوهشی الکترواویونیک (الکترونیک هوانوردی) و دوره کارشناسی ارشد معماری اویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه به عنوان قطب الکترواویونیک کشور در طراحی هواپیمای جت 100 تا 150 نفره معرفی شد.






رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اعلام رسمی معاونت پژوهش وفناوری وزرات علوم، تحقیقات وفناوری مبنی برمحوریت این دانشگاه در زمینه الکترواویونیک (الکترونیک هوانوردی)درکشورگفت: بر این اساس وبرمبنای تفاهم نامه منعقد شده با رئيس سازمان صنايع هوايي، تمامی تحقیقات مرتبط با این بخش از ساخت هواپیمای جت 100 تا 150 نفره در دانشگاه صنعتی اصفهان صورت خواهد گرفت.
دکتر محمد اسماعیل همدانی گلشن موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزرات علوم، تحقیقات وفناوری با تأسیس دوره کارشناسی ارشد معماری اویونیک برای نخستین بار درکشور در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر اقدامات در راستای ایجاد زیرساخت ها به منظور تحقق این طرح کلان ملی عنوان کرد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان از ابتدای مهرماه سال جاری اقدام به پذیرش شش دانشجوی کارشناسی ارشد در این رشته خواهد نمود.

همدانی گلشن تأسیس گروه پژوهشی الکترواویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان را از دیگر اقدامات در جهت تحقق این طرح بیان کرد وادامه داد: با اخذ موافقت نهایی شورای گسترش آموزش عالی وزرات علوم، تحقیقات وفناوری برای این گروه پژوهشی، بسترهای لازم در جهت
دستيابي به علوم و فناوري‌هاي راهبردي مورد نياز كشور در این زمینه فراهم خواهد شد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با ایجاد ساختارهای اساسی الکترواویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن ارتقاء سطح توانمندي و اقتدار جمهوري اسلامي ايران بسترهای لازم به منظوركاهش وابستگي به كشورهاي بيگانه و تبديل علم به ثروت براساس نقشه جامع علمي كشور بیش از گذشته فراهم گردد.
 

EECi

مدیر بازنشسته
بچه عزیز دوستای گل خودم
من یه مشکل دارم اونم اینکه وقتی میشینم پای درس (اغلب پشت میز درس میخونم) بسرعت (حدود 1ساعت) کسل و خواب آلوده میشم به قدری که اکثر اوقات خوبم میبره.
بنظر شما مشکل کجاست و چطوری میتونم این مشکل رو حل کنم؟
آیا دوستان کسی اونطوری هست؟
علی جان یه بار دیگه امضای خودتو بخون
پاسخ سوالت در امضات هست

وقتی که شب امتحان میرسه معمولا همه به تلاطم میفتن ! مثلا سعی می کنند هر جور شده درسو تموم کنن ، لحظه ای خواب سراغشون نمیاد و مدام تلاش می کنن! خب البته این مدل درس خوندن خوب نیست ولی یه نکته مهم این وسط وجود داره
دقیقا چه چیزی باعث میشه شب امتحان اراده برای درس خوندن( یا حفظ کردن!!!) نزد بچه ها افزایش پیدا بکنه؟
و اما پاسخ:

بچه ها دقیقا می دونن که باید تمام تلاششون رو بکنند که قبول بشن و تلاش نکردن مساوی افتادن در درس است ، در حقیقت هدف براشون کاملا مجسم و واضح هست

در کنکور هم مثل همینه با این تفاوت که نمی شه یه شبه کاری کرد ! بلکه باید به مرور زمان مطالعه کرد و تمرین کرد و مرور کرد چون کیفیت سوالات کنکور با سوالات پایان ترم دانشگاهی فرق می کند

یکی از بهترین کارها این هست که وقتی تنبلی اومد سراغت سریع یاد این بیفتی که روز 7 خرداد 92 که نتایج اومد اگر خدایی نکرده رتبه خوبی نیاری چه حالی بهت دست میده ، اگر رتبه خوبی اومد چطور خواهد شد

اگر رتبه خوبی بیاری به اهدافت میرسی اگر نه هم که خودت بهتر میدونی

و تنبیه و تشویق های دیگه

چند موضوع مهم دیگه :
1- به اندازه کافی در 24 ساعت استراحت کن
2- به تغذیه که خودت واسش پست دادی دقت کن
3- وقتی مسئله ای رو بلد نشدی روش قفل نکن ، رد شو و دوباره اخر سر بیا سراغش


موفق باشی
 

dars

عضو جدید
چرا یه دفعه تاپیک مذهبی - خبری شد؟

من یه راه حل واسه مشکل خواب آلودگی موقع درس دارم اما به کار همه نمیاد.کسانی که موقعی که خوابشون میگیره نمیخوابن و مقاومت میکنن معمولا بعد از مدتی مغزشون فرمان مقاومت خود به خود در برابر خواب رو صادر میکنه مثلا شب اگه مثلا تا 4 صبح بیدار باشی و حداقل 10 روز این اتفاق بیوفته و بجاش از اون ور تا 11 صبح یا بیشتر بخوابی بعد از بیدار شدن دیگه تا یه مدت زیادی احساس خواب نمیکنی.و این همون موقعی هست که میتونی کارایی مثل درس رو توش انجام بدی و بدون ترس از خواب آلودگی به کارتون ادامه بدید.البته اول کار اصلا جواب نمیده و حداقل تا 10 روز باید روال کار این طور باشه تا مغز عادت کنه اما بدی این روش اینه که به مغز زیاد فشار میاد مغزی که اصل کار ما ها هم باهاشه.
این روش رو فقط گفتم که در جریان باشید اما ممکنه 99 درصد اصلا نتونن پیادش کنن یا حتی روی بعضی ها جواب نده.
 

MehranVB

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دوستان خوبم، واسه جلوگيري از خوب آلودگي و خستگي، شما حتماً به اين چند مورد بيشتر توجه کنيد.
چون علاوه بر خستگي، روي سلامتي بدن هم تاثير دارن.


1- خوابتون رو تنظيم کنيد و واسه خودتون معين کنيد روزي چند ساعت و از ساعت چند تا چند ميخوابيد. مثلاً اگه 12 ميخوابيد و 7 بيدار ميشيد و ظهر هم نميخوابيد، ديگه تا زمان کنکور همين روال رو ادامه بديد و تحت هيچ شرايطي تغييرش نديد. اينطوري در طول روز اصلاً احساس خواب آلودگي نميکنيد.


2- سعي کنيد حداقل هر 2 ساعت يه بار کمي ورزش يا نرمش انجام بديد. حرکتاي خيلي ساده و کششي هم کافيه. 5 دقيقه اين کار رو انجام بديد تا خون توي بدن بيشتر به جريان بيفته و تاثيرش رو ببينيد. درسته که تا کنکور بايد عادت کنيم که 4 ساعت يک ضرب پشت ميز بشينيم. اما اين کار رو بذاريد واسه آبان يا آذر به بعد. کسايي که چند ساعت مداوم پشت میز میشینن، آسیب جدب به دیسک کمر و گردنشون میرسونن. متاسفانه کسایی که ساعات کنکور رو طراحی کردن 4 ساعت یک ضرب، اصلاً به فکر این چیزا نبودن. ولی به هر حال شما توی یک ماه میتونید خودتون رو عادت بدید چهار ساعت پشت میز بشینید.


3- مسئله بعدی تغذیه هست. همه میدونید که غذا خوردن، خواب میاره. تا اونجا که میتونید غذای سنگین نخورید. در این صورت تعجبی هم نداره که بعد از مدتی شکم بیارید! اما تا اونجا که میتونید میوه زیاد بخورید.
 

ali_511

عضو جدید
کاربر ممتاز
ساعت بيولوژيك بدن

ساعت بيولوژيك بدن

سلام
dars عزیز این کاری که شما میگید تغییر ساعت بیولوژیک بدن هست که با مشکل من یکم فرق میکنه.اما به موضوع خیلی جالبی اشاره کردین:
ساعت بيولوژيك بدن
شما "سحر خيز" ميباشيد يا "شـب زنده دار"؟ آيا تاكنون شـده كـه زودتـر از زنـگ سـاعـت به طـور خـودكــار از خواب برخيزيد؟ بطور كلي ساعت دروني بدن شما به شما كمك مي كـنـد تا فعاليت خود را در ساعات روز افزايش داده و در تــاريكي و شب هنگام از شدت آنها بكاهيد و به استراحت بپـردازيـد. هـمـچـنـين چـرخـه خـواب و بـيــداري، فـعاليت و اسـتـراحت، حرارت بدن، بـرونـده قـلـب، مـصـرف اكسيژن و مـيـزان ترشح غدد درون ريز توسط همين ساعت بيولوژيك بدن تنظيم مي گـردنـد. سـاعــت بيولوژيك مختص انسانها نبـوده و تـمـام مـوجـودات زنـده از بــاكتري ها گرفته تا خود انـسـانها واجد چنين ساعتي ميباشند. در تنظيم ساعت و بيولوژيك بدن 3 عضو با يكديگر همكاري ميكنند:
1- گيرنده هاي نور واقع در چشمها
2- بخشي از هيپوتالاموس بنام SCN
3- غده صنوبري

هنگامي كه نور (بطور طبيعي نور خورشيد) به چشمها ميرسد گيرنده هاي نور آن را به هيپوتالاموس مغز مخابره ميكنند سپس هيپوتالومس به غده صنوبري كه چشم سوم نيز ناميده ميشود، فرمان ميدهد كه ملاتونين ترشح كند. در واقع توليد ملاتونين نسبت به دو عامل نور و حرارت حساس ميباشد. هنگامي كه نور و حرارت كاهش مي يابد ما احساس خواب آلودگي خواهيم كرد چرا كه توليد ملاتونين افزايش مي يابد. ملاتونين در غياب نور و در شب توليد ميگردد بطوري كه ميزان ملاتونين در شب 10 برابر ميزان آن در روز ميباشد. ميزان ترشح و توليد ملاتونين در افراد مسن كاهش مي يابد. از اين رو آنها صبها زودتر از خواب برميخيزند. بر هم خوردن تنظيم ساعت دروني و ناهمخواني آن با محيط پيرامون و شبكه اجتماعي منجر به بروز بي خوابي مزمن، هواپيمازدگي و اختلال خواب درشاغليني كه در دو شيفت كار ميكنند، ميگردد.
شما ميتوانيد با اندازه گيري دماي بدن و سطح هوشياري خود در طي شبانه ريز پي ببريد كه آيا جزو دسته سحر خيزها ميباشيد و يا شب زنده داران. در جه حرارت بدن افراد سحر خيز معمولا در پيش از ساعت 8 بعد از ظهر كاهش مي يابد. اين افراد از لحاظ آناتومي انعطاف ناپذير بوده و اوج حرارت بدن و سطح هوشياري آنان در اوايل بعد از ظهر مي باشد. اما افراد شب زنده دارانطباق پذيري بيشتري دارند. در افراد سحر خيز ملاتونين كمتري ترشح ميگردد بنابراين بيشتر در معرض اختلالات خواب قرار دارند.
مترونوم بدن
5 ريتم مختلف حاكم بر بدن ميباشند:
1-ULTRADIAN(كمتر از 24 ساعت)
2-CIRCADIAN(تقريبا 24 ساعت)
3-CIRCASEPTIAN(هفت روزه)
4-CIRCATRIGINTAN(يك ماهه)
5-CIRCA-ANNUAL(يك ساله)
ULTRADIAN: ضربان قلب (هر ثانيه يك بار) - تنفس (هر 6-4 ثانيه) - امواج مغزي(كسري از ثانيه) - چرخه هاي 90 دقيقه اي شامل: گرسنگي-چرخه هاي ادراري و خواب آلودگي. هر سيكل خواب مركب از 6-5 چرخه ULTRADIAN ميباشد كه هر كدام از آنها 60 تا 90 دقيقه بطول مي انجامد. نخستين مرحله از اين چرخه ها REM (حركات سريع چشمها و رويا بيني) ميباشد كه 5 تا 15 دقيقه بطول مي انجامد. سپس مراحل بعدي يكي پس از ديگري ادامه يافته تا به مرحله چهارم ميرسند. سپس 10 تا 15 دقيقه چرخه متوقف گشته و مجددا چرخه بعدي آغاز ميگردد. (طبيعت كاري كرده كه چنانچه ما به اندازه كافي رويا نبينيم سرانجام به يك بيمار رواني و روانپريش تبديل ميگرديم).
CIRCASEPTAN:مجددا ضربان قلب-فشار خون-دماي بدن و سطح هورمونها را شامل ميگردد. حتي ميزان پس زدگي عضو پيوندي توسط بدن هر هفت روز يك بار افزايش مييابد.
CIRCATRIGINTAN: سيكل قاعدگي را شامل ميگردد. يك چرخه قاعدگي بطور متوسط 29 روز بطول مي انجامد. كه با سيكل قمري هماهنگ است. جالب است بدانيد زناني كه در يك اتاق بسر ميبرند بمرور زمان در يك روز و همزمان با يكديگر قاعده خواهند شد.
CIRCA-ANNUAL: بطور مثال موارد افسردگي در فصل زمستان به اوج خود ميرسد-كودكان در تابستان سريعتر رشد ميكنند -م وارد خودكشي در ارديبهشت ماه و تصادفات رانندگي در اواخر تابستان به اوج خود ميرسند.
CIRCADIAN: متداولترين ريتم ميباشد. درجه حرارت بدن، فشار خون، تقسيم سلولي، خواب و بيداري، استراحت و فعاليت ما همگي از يك الگوي تكراري روزانه تبعيت ميكنند بدون آنكه ما متوجه آن گرديم. سيكل شبانه روزي ما اندكي طولاني تر از 24 ساعت معمول ميباشد و از 25 ساعت در افراد 20 ساله تا 24 ساعت و 30 دقيقه در افراد بالاي 60 سال متغير ميباشد. برخي كارشناسان نيز معتقدند كه مدت اين سيكل در تمام سنين يكسان بوده و 24 ساعت و 11 دقيقه ميباشد.
چگونه ميتوان سيكل شبانه روزي را اصلاح كرد؟ نور خورشيد يكي از كارآمدترين گزينه هاست. چون نور خورشيد قادر است ريتم شما را طبيعي كرده و به حالت اوليه باز گرداند. بنابراين 15 تا 20 دقيقه در روز را زير نور خورشيد سپري كنيد. با شناخت ريتم شبانه روزي خود سعي كنيد برنامه هاي روزانه خود را مطابق با آن پي ريزي كنيد. از سيكل 90 دقيقه اي خود غافل نشويد كه در شما يك احساس گرسنگي ايجاد ميكند. خواب نيمروزي اشكلالي ندارد اما حتما از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد بيدار باشيد.
يك ريتم شبانه روزي معمولي به شرح زير ميباشد:
7-6 صبح: دماي بدن افزايش مي يابد. سطح هورمونهاي جنسي در اوج خود ميباشند. سرعت سوخت و ساز بدن حداكثر است.
11-10 صبح: حداكثر هوشياري و گوش بزنگي. بهترين زمان براي يادگيري و حفظ مطالب در حافظه كوتاه مدت مي باشد.
13-12 ظهر: حداقل ميزان انرژي و درجه حرارت بدن. آدرنالين كاهش مي يابد. احساس خواب آلودگي نيمروزي حادث ميشود.
3 بعد از ظهر: دماي بدن و آدرنالين مجددا افزايش مي يابند. بهترين زمان براي يادگيري و به خاطر سپردن مطالب در حافظه بلند مدت است.
7-5 بعد از ظهر: درجه حرارت بدن و آدرنالين به اوج خود ميرسند.بهترين زمان براي فعاليت بدني و ورزش ميباشد.
9 شب: ملاتونين افزايش و سوخت و ساز كاهش مي يابد.
11 شب: معمولا خواب آلودگي به حداكثر خود ميرسد.
5-3 صبح:سطح هورمونها و دماي بدن به حداقل خود تنزل مي يابند. خواب عميق.
نكات بسيار سودمند در خصوص اين پديده كه شما را در برنامه ريزي هاي روزانه تان ياري ميدهد:
1-اوج خواب آلودگي در ساعات 3 تا 6 صبح و 2 تا 4 بعد از ظهر ميباشد.
2-اوج هوشياري در ساعات 9 تا 11 صبح و 8 تا 10 شب مي باشد.
3- در پاييز آسانتر ميتوان لاغر شد تا در بهار. ما معمولا در زمستان بيشتر غذا ميخوريم اما اين عادت بديست زيرا كه در زمستان كالري تبديل به چربي ميشود. در زمستان هيچگاه فعاليت بدني خود را متوقف نسازيد.
4- دارو را در اواخر صبح مصرف كنيد (پيش از ظهر) زماني كه ترشحات معده به حداكثر خود ميرسد.
5-قرار ملاقاتها و جلسات خود را در اواخر بعد از ظهر ترتيب دهيد.
6-مقاومت قلب در ساعت 5 بعد از ظهر به حداكثر و در ساعت 9 صبح به حداقل خود ميرسد به همين خاطر اغلب حملات قلبي در صبح روي مي دهند.
7-حساسيت دندانها به درد بين ساعات 3 نيمه شب و 8 صبح به حداكثر خود و در ساعت 3 بعد از ظهر به حداقل خود ميرسد بنابراين بهترين زمان براي مراجعه به دندانپزشكي 3 بعد از ظهر ميباشد.
8-شدت علايم و واكنش بدن به مواد حساسيت زا از ساعت 7 تا 11 شب به حداكثر خود ميرسد. بنابراين در اين ساعات بيشتر مراقب خود باشيد.
9-حملات آسمي در ساعت 3 بعد از ظهر به حداقل و از ساعت 11 شب بتدريج افزايش يافته و در ساعت 6 صبح به اوج خود ميرسد.
10-چنانچه قصد داريد تا شب را بيدار بمانيد يك شام پر پروتئين و كم چرب ميل كنيد. و در روز نيز يك فنجان قهوه غليظ بنوشيد.
 

ali_511

عضو جدید
کاربر ممتاز
علی جان یه بار دیگه امضای خودتو بخون
پاسخ سوالت در امضات هست

وقتی که شب امتحان میرسه معمولا همه به تلاطم میفتن ! مثلا سعی می کنند هر جور شده درسو تموم کنن ، لحظه ای خواب سراغشون نمیاد و مدام تلاش می کنن! خب البته این مدل درس خوندن خوب نیست ولی یه نکته مهم این وسط وجود داره
دقیقا چه چیزی باعث میشه شب امتحان اراده برای درس خوندن( یا حفظ کردن!!!) نزد بچه ها افزایش پیدا بکنه؟
و اما پاسخ:

بچه ها دقیقا می دونن که باید تمام تلاششون رو بکنند که قبول بشن و تلاش نکردن مساوی افتادن در درس است ، در حقیقت هدف براشون کاملا مجسم و واضح هست

در کنکور هم مثل همینه با این تفاوت که نمی شه یه شبه کاری کرد ! بلکه باید به مرور زمان مطالعه کرد و تمرین کرد و مرور کرد چون کیفیت سوالات کنکور با سوالات پایان ترم دانشگاهی فرق می کند

یکی از بهترین کارها این هست که وقتی تنبلی اومد سراغت سریع یاد این بیفتی که روز 7 خرداد 92 که نتایج اومد اگر خدایی نکرده رتبه خوبی نیاری چه حالی بهت دست میده ، اگر رتبه خوبی اومد چطور خواهد شد

اگر رتبه خوبی بیاری به اهدافت میرسی اگر نه هم که خودت بهتر میدونی

و تنبیه و تشویق های دیگه

چند موضوع مهم دیگه :
1- به اندازه کافی در 24 ساعت استراحت کن
2- به تغذیه که خودت واسش پست دادی دقت کن
3- وقتی مسئله ای رو بلد نشدی روش قفل نکن ، رد شو و دوباره اخر سر بیا سراغش


موفق باشی

چرا یه دفعه تاپیک مذهبی - خبری شد؟

من یه راه حل واسه مشکل خواب آلودگی موقع درس دارم اما به کار همه نمیاد.کسانی که موقعی که خوابشون میگیره نمیخوابن و مقاومت میکنن معمولا بعد از مدتی مغزشون فرمان مقاومت خود به خود در برابر خواب رو صادر میکنه مثلا شب اگه مثلا تا 4 صبح بیدار باشی و حداقل 10 روز این اتفاق بیوفته و بجاش از اون ور تا 11 صبح یا بیشتر بخوابی بعد از بیدار شدن دیگه تا یه مدت زیادی احساس خواب نمیکنی.و این همون موقعی هست که میتونی کارایی مثل درس رو توش انجام بدی و بدون ترس از خواب آلودگی به کارتون ادامه بدید.البته اول کار اصلا جواب نمیده و حداقل تا 10 روز باید روال کار این طور باشه تا مغز عادت کنه اما بدی این روش اینه که به مغز زیاد فشار میاد مغزی که اصل کار ما ها هم باهاشه.
این روش رو فقط گفتم که در جریان باشید اما ممکنه 99 درصد اصلا نتونن پیادش کنن یا حتی روی بعضی ها جواب نده.

دوستان خوبم، واسه جلوگيري از خوب آلودگي و خستگي، شما حتماً به اين چند مورد بيشتر توجه کنيد.
چون علاوه بر خستگي، روي سلامتي بدن هم تاثير دارن.


1- خوابتون رو تنظيم کنيد و واسه خودتون معين کنيد روزي چند ساعت و از ساعت چند تا چند ميخوابيد. مثلاً اگه 12 ميخوابيد و 7 بيدار ميشيد و ظهر هم نميخوابيد، ديگه تا زمان کنکور همين روال رو ادامه بديد و تحت هيچ شرايطي تغييرش نديد. اينطوري در طول روز اصلاً احساس خواب آلودگي نميکنيد.


2- سعي کنيد حداقل هر 2 ساعت يه بار کمي ورزش يا نرمش انجام بديد. حرکتاي خيلي ساده و کششي هم کافيه. 5 دقيقه اين کار رو انجام بديد تا خون توي بدن بيشتر به جريان بيفته و تاثيرش رو ببينيد. درسته که تا کنکور بايد عادت کنيم که 4 ساعت يک ضرب پشت ميز بشينيم. اما اين کار رو بذاريد واسه آبان يا آذر به بعد. کسايي که چند ساعت مداوم پشت میز میشینن، آسیب جدب به دیسک کمر و گردنشون میرسونن. متاسفانه کسایی که ساعات کنکور رو طراحی کردن 4 ساعت یک ضرب، اصلاً به فکر این چیزا نبودن. ولی به هر حال شما توی یک ماه میتونید خودتون رو عادت بدید چهار ساعت پشت میز بشینید.


3- مسئله بعدی تغذیه هست. همه میدونید که غذا خوردن، خواب میاره. تا اونجا که میتونید غذای سنگین نخورید. در این صورت تعجبی هم نداره که بعد از مدتی شکم بیارید! اما تا اونجا که میتونید میوه زیاد بخورید.

ممنونم ازتون
موفق باشید
 

Muhammad1986

عضو جدید
سلام

نكات مهم براي حضور در كنكور


با اطمینان خاطر و آرامش کامل در امتحان شرکت کنید. مثبت اندیشی کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: ” من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم. ” نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحان با دوستانتان راجع بهاظطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است.يکي از موارد بسيار مهم و قابل توجهحفظ سلامت جسمي و روحي شماست. پس تغذيه مناسب، استراحت، خوابيدن به اندازه کافي، ورزش و فعاليت بدني را فراموش نکنيد. لازم نيست در اين روزها همه زمان خود را به مطالعه فشرده يا حل تست اختصاص دهيد. يادتان باشد که بخشي از انرژي توان خود را براي روز آزمون ذخيره کنيد.با آمادگی کامل و به موقع در سر جلسه امتحان حاضر شوید. وسایل مورد نیاز مثل کارت ورود به جلسه - کارت ملی - مداد- پاك كن - مداد تراش - خودکار و ساعت را به همراه داشته باشید.نكات مهم براي تست زني در كنكور درخواندن پرسش هاعجله نکنيد از قديم گفته اند فهميدن سوال، نصف جواب است. پس متن هر پرسش را با دقت و تمرکز کافي بخوانيد تا مفهوم هر عبارت را دريافت کرده و سپس به عبارت بعدي بپردازيد. اطلاعات هر پرسش را در ذهن منظم کرده، سپس مسير پاسخ گويي را مشخص کنيد.اشتباه نکنيد! اين روش کند نيست. بلکه در اين روش به دليل دقت بالا به متن پرسش و انتخاب راه حل مناسب با محتواي پرسش، امکان پاسخ گويي اشتباه کاهش مي دهد. پس شتاب و سرعت بي مورد در خواندن پرسش و پاسخ به آن را فراموش کنيد تا بخشي از امتيازات خود را حفظ کنيد.

تعداد پاسخ هاي اشتباه خود را کاهش دهيد : با توجه به اينکه پاسخ اشتباه نمره منفي دارد، از پاسخ به سوالاتي که بسيار دچار ترديد هستيد، خودداري کنيد. متن پرسش در پرسش هاي چهارگزينه اي شامل محتواي گزينه ها هم مي شود، بنابراين در خواندن متن گزينه ها بايد دقت کافي داشته باشيد. برخي از داوطلبان به دليل دقت کم و سرعت زياد در خواندن متن دچار اشتباه مي شوند، پس بايد تمرين کنيد تا به پرسش ها دقت کرده و پاسخ درست دهيد و تعداد پاسخ اشتباه خود را کاهش دهيد. تنها راه علمي و درست در اين مورد افزايش دقت، تمرکز و پرهيز از هيجان بي مورد، سرعت غيرضروري و وسواس است.


انجام محاسبات در فضاي محدودرا تمرين کنيد : براي پاسخ به بخشي از پرسش ها بايد عمليات محاسباتي انجام شود. با توجه به کمبود فضاي محاسباتي در دفترچه پرسش ها، لازم است در اين روزها به گونه اي تمرين کنيد که نحوه استفاده از فضاي محدود را ياد بگيريد تا مشکلات و عوارض ناشي از کمبود فضا کاهش يابد. نظم در نوشتن و جلوگيري از مخلوط شدن پاسخ هاي محاسباتي امکان اشتباه را کم مي کند. بايد اين تمرين را انجام دهيد تا با توجه به زمان محدود در جلسه آزمون به مهارت لازم دست پيدا کنيد. با افزايش دقت در انجام محاسبات علاوه بر افزايش احتمال پاسخ درست، لذت ناشي از آن نيز حاصل مي شود


تنظيم وقت و مديريت زمان در آزمون : مديريت زمان در برگزاري آزمون،امکان استفاده بيش تري از فرصتهاي موجود را براي شما فراهم مي کند. يعني در روز آزمون براي هر درس مقداري از کل زمان را در نظر مي گيريم که توسط مسولان تعيين شده است. وقت هر درس را براي خود آن درس صرف کنيد و در صورتي که وقت اضافه آورديد، اين زمان را به درس هاي ديگر اختصاص دهيد. بهتر است درس ها را به ترتيب قرار گرفتن در دفترچه پرسش ها پاسخ دهيد نحوه پاسخگويي داوطلبان نيز بايد مطابق ترتيب درس ها باشد. توصيه اکيد کارشناسان اين است که اگر در پايان زمان هر درس، تعدادي از پرسش هاي آن درس بدون پاسخ مانده باشد، نبايد از وقت درس بعدي براي آن استفاده کنيد. بلکه پاسخ به اين پرسش ها را بايد به قسمت پايان آزمون موکول کرده و به پرسش هاي درس بعدي بپردازيد. چرا که با اين روش آسيب پذيري داوطلب کاهش مي يابد.اگر در مواجهه با يک پرسش، متوجه شديد که براي پاسخگويي به آن به مدت بيشتري احتياج داريد (مانند پرسش هاي محاسباتي) بهتر است پاسخ اين پرسش را به زماني که فرصت داشتيد موکول کنيد و براي اينکه آن پرسش را به خاطر داشته باشيد از يک نوع علامت گذاري مانند حروف يا علامت ها (A يا x) استفاده کنيد. اين علامت در کنار شماره پرسش قيد مي شود و به شما کمک مي کند در صورتي که فرصت پيدا کرديد بلافاصله پرسش هايي که زمان بيشتري براي پاسخگويي لازم داشته اند را پيدا کنيد و به آن بپردازيد.


اگر تعدادي از پرسش ها را به دليلي حذف کرده و قصد پاسخگويي به آن را نداريد از حرف يا علامت ديگري براي آن استفاده کنيد A يا Bتا در صورتي که فرصت پيدا کرديد و به دنبال پيدا کردن پرسشهاي دسته قبل هستيد، مجددا پرسش هاي اين دسته را نخوانيد و فرصت را از دست ندهيد. بايد ياد بگيريد که وقتي يک تست، وقت گير است از آن صرفنظر کرده و در پايان به آن بپردازيد.
در ابتدا نگاهی گذرا به سؤالات بیندازید. حدودا ۱۰% از وقت خود را برای این کار صرف کنید. کلمات کلیدی ( در سؤالات ) را مشخص کنید و برای پاسخ دادن به سؤالات زمانبندی کنید. در حالیکه سؤالات را می‌‌خوانید، نکاتی که به ذهنتان می‌‌رسد و می‌‌توانید مفید باشد را در کنار آنها یادداشت کنید.برای پاسخگویی به سؤالات از یک برنامه منظم پیروی کنید. ابتدا به سؤالات ساده تر پاسخ دهید وسپس به ترتیب به سوالاتی پاسخ دهید که : 1-مشکل تر هستند.2- جواب دادن به آنها وقت بیشتری می‌‌گیرد.


تغییر فضای فکری هنگام قفل کردن روی چند تست پیاپی: اگر هنگام حل چند تست پیاپی چیزی به ذهنتان نرسید. سریعا متوقف شوید و با تنفس عمیق و تمرینات تن آرامی و در صورت امکان خوردن کیک و بیسکویت و کشمش و تنقلات دقیقه ای استراحت سعی کنید. به مغز خود اکسیژن و به بدن خود قند کافی برسانید. اولویت بندی دروس اختصاصی: بعد از اینکه تمام سوالات ساده همه درس ها را جواب دادید و مطمئن شدید که دیگر سوال ساده ای برای جواب دادن وجود ندارد مدت مشخصی را بسته به زمان باقیمانده (مثلا نیم ساعت) را برای درسهای با ضریب بالاتر (درس های ضریب 3 کنار بگذارید ) و سعی کنید سوالات بیشتری از آن درس ها را تا حد امکان جواب دهید. درس های با انحراف معیار منفی بالا: درس هایی که خیلی ها از آنها بیزارند و اصلا در کنکور به آنها اعتنایی نمی کنند.‏می‏توانند برای شما الهه شانس باشند.
عوامل مؤثر در تست زدن
زمان : یکی از مشکلاتی که داوطلبان در حین پاسخگویی به سؤال‌ها با آن روبرو می‌شوند، کم آوردن وقت و دستپاچه شدن آنهاست. برای برطرف نمودن این مشکل باید سعی کنید که وقت خود را با توجه به ارزش هر سؤال زمان بندی کنید و مدت زمانی که برای پاسخگویی به آن سؤال تعیین شده، هماهنگ باشد.
سرعت عمل : سرعت عمل باعث استفاده مطلوب ما از زمان می‌شود و در آزمون های تستی اهمیت بسزایی دارد. چنانچه داوطلب با آمادگی کامل در جلسه آزمون شرکت کند، با حضور ذهن می‌تواند پاسخ دهد؛ زیرا سؤال‌ها برای او آشنا خواهد بود و با مشکل اتلاف وقت روبرو نمی شود. نکته مهم در سرعت عمل این است که اگر شما در موقع پاسخگویی، پاسخ سؤالی را فراموش کرده باشید، می‌توانید کنار آن سؤال تیک بزنید و به بقیه سؤال‌ها بپردازید ودر مرحله آخر که وقت اضافه آوردید، با خونسردی و آرامش بیشتر در مورد آن سؤال فکر کنید.
دقت : نکته مهم دیگر در تست زدن دقت است. در پاسخ به سؤال های چهار گزینه ای باید دقت کنید که خانه را اشتباه پر نکنید. خیلی از داوطلبان با آمادگی کامل سر جلسه حضور می‌یابند، ولی با یک بی دقتی، پاسخ سؤالی را در یک خانه دیگر که مربوط به سؤال دیگری است، پر می‌کنند و بدون توجه به شماره سؤال ها، همه پاسخ‌ها را تا آخر جابجا می‌زنند. لذا دقت کنید که در موقع پر کردن پاسخنامه دچار چنین اشتباهی نشوید و شماره هر سؤال را با شماره پاسخنامه تطبیق دهید. سؤال‌ها و جواب‌ها را دقیقاً بخوانید. نکات ریزی در سؤال های چهار جوابی هست که ممکن است خواننده را دچار اشتباه کند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:در سؤال هایی که آخر آنها به کلمه ” می‌شود ” و ” نمی شود ” ختم می‌شود، ممکن است داوطلبی که سؤال را دقیق نمی خواند، این کلمات را اشتباه ببیند و در نتیجه گزینه را اشتباه انتخاب کند.نکته دیگر این است که در آزمون های چهار گزینه ای معمولاً چهار گزینه شباهت زیادی به هم دارد و ممکن است داوطلب با خواندن اولیه گزینه، آن را صحیح بداند و از خواندن سه گزینه دیگر صرف نظر کند. توجه داشته باشید که چهار گزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه آنها با یکدیگر صحیح ترین گزینه را انتخاب کنید.در موقع حدس زدن معمولاً اولین حدس شما درست است. بنابراین زیاد وسواس به خرج ندهید تا جواب را عوض کنید؛ مگر در مواقعی که مطمئن هستید.
پاسخ هایی را که می‌دانید غلط است، کنار بگذارید و بدین طریق تعداد پاسخ‌ها را محدود کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح را بیشتر کنید.
سؤال های آسان را زودتر جواب دهید. اگر احساس می‌کنید که سؤالی پیچیده است، وقت خود را زیاد روی آن سؤال تلف نکنید؛ کنار آن علامت بگذارید تا بعداً به آن پاسخ دهيد.
همه سؤال‌ها را جواب ندهید. سؤال هایی که تصادفی پاسخ داده می‌شود، شانس موفقیت فرد را کمتر می‌کند؛ چون هر پاسخ غلط، نمره ای منفی در پی دارد. بنابراین تا جایی که امکان دارد، از دادن پاسخ های تصادفی پرهیز کنید. در نهایت پاسخ‌ها را مرور کنید، اما سعی در عوض کردن پاسخ‌ها نداشته باشید.
سؤال هایی را که احساس می‌کنید اشتباه پاسخ داده اید، یک بار دیگر بررسی کنید. به عقب برگردید و دوباره با دقت بیشتری مطالب مربوط به آن را بخوانید تا اشکالتان برطرف شود.



خدانگهدار
 
آخرین ویرایش:

arshad1367

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنونم ازتون
موفق باشید

من بدنم عادت كرده به 7 ساعت خواب در شب يعني نيم ساعت كمتر بخوابم تو طول روز گيج ميزنم اين بارها برام پيش اومده ....بعد ناهار هم اگه نيم ساعت نخوابم بعد از ظهر كلا گيج ميزنم بدن من تو 24 ساعت رو 7:30 ساعت خواب تنظيم شده كمترباشه روزمن بي فايده ميشه . در نهايت اينكه وقتي همه چي سر جاي خودش باشه هيچ كدوم ازين اتفاقتي كه ميگين نميفته .
 

EECi

مدیر بازنشسته
سلام بر همه
خوب بهتره یه روحی به تاپیک بدیم:)
من تا بحال با درس های مدار یک و الکترونیک 1 مشغول بودم! فردا ان شالله این بخش ها رو تموم می کنم و میرم سراغ معادلات( مرتبه اول و دوم) و مغناطیس( الکتریسیته)
مدار رو من سعی کردم بیشتر سوالات سال 87 به بعد برق ، اتوماسیون ، معماری و هوش رو حل کنم ( از جزوه مهندس کریمان ، ایشون فوق العاده دید قوی مداری داره )
الکترونیک رو هم از کتاب مهندس اسلام پناه میخونم، سطح ساده ( تمرینات تشریحی + سوالات کنکوری مشخص شده توسط استاد)

شما چکارا کردید؟
 

ali_511

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من امروز فقط 4 ساعت ماشین خوندم.فعلا یکم دنده 1 دارم میام تا دور بگیرم.
فقط از خدا ممنونم که بازم بهم رحمان و رحیم بودنشو یادآوری کرد و با حل کردن مشکلام اجازه داد من بیام تو گود کنکور.
میدونم خدایی که یه شبه مشکلاتمو حل کرد حتما تو این موردم کمکم میکنه.من که محکمتر از قبل بهش تکیه کردم.ما داریم میایم.
بچه ها مواظب باشید عقب نمونید ها ازمن گفتن بود
 

یونس313

عضو جدید
سلام بر همه
خوب بهتره یه روحی به تاپیک بدیم:)
من تا بحال با درس های مدار یک و الکترونیک 1 مشغول بودم! فردا ان شالله این بخش ها رو تموم می کنم و میرم سراغ معادلات( مرتبه اول و دوم) و مغناطیس( الکتریسیته)
مدار رو من سعی کردم بیشتر سوالات سال 87 به بعد برق ، اتوماسیون ، معماری و هوش رو حل کنم ( از جزوه مهندس کریمان ، ایشون فوق العاده دید قوی مداری داره )
الکترونیک رو هم از کتاب مهندس اسلام پناه میخونم، سطح ساده ( تمرینات تشریحی + سوالات کنکوری مشخص شده توسط استاد)

شما چکارا کردید؟
سلام
ایدین جان خیلی خوبه .
من فقط یک سوال داشتم . چرا شما بعد از مدار 1 و الکترونیک 1 می خواید برید معادلات و مغناطیس رو بخونید . بهتر نیست که مدار 2 . الکترونیک 2 رو بخونید .
در کل برنامه مطالعاتی شما چطوریه .
 
آخرین ویرایش:

یونس313

عضو جدید
آزمونهاي ارشد نصير : بدليل اينكه به احتمال خيلي كم ممكنه براي اين موسسه تعدادي تست طراحي كنم نميتونم نظر بدم

آزمونهاي ارشد بينش : سطح سوالات اين موسسه بنظر بنده غير استاندارد هست و تعداد شركت كننده هاي حقيقيش هم بسيار پايينه

آزمونهاي ارشد پارسه : از امسال تيم طراحان اكثرا دانشجو هستند و بهمين دليل بهيچ وجه توصيه نميكنم

آزمونهاي ارشد مدرسان شريف : بسيار ضعيف و غير استاندارد + تيم طراحي دانشجويي

آزمونهاي ارشد تعاوني سنجش : نسبتا استاندارد هست و تعداد شركت كننده هاي واقعيش هم نه زياده و نه كم

آزمونهاي ارشد اكسين : بسيار ضعيف و غير استاندارد + تيم طراحي دانشجويي
سلام
مهندس تقوی این نظر رو داشتن . ایشان چندین سال سرپرست گروه طراحان در پارسه هستند .
البته مثلا ایشان می گوید سوالات موسسه بینش غیر استاندارد هست به خاطر سوال های الکترونیک و مدار و کنترل و تجزیه و مغناطیس هست . کسانی مثل دکتر حلم زاده اگر کتابشون رو بخونید متوجه می شوید ایشان چقدر دید قوی نسبت به ماشین و بررسی دارند . ایشان در حال حاضر جزء بهترین ها هستند و کسانی که ایشان رو می شناسند می دونند مسائل مالی در درجه دوم برا ایشان اهمیت دارد .
خلاصه فکر کنم با اساتیدی که نصیر داره بهترین طراح ها در نصیر باشن . سازمان سنجش هم با توجه به استاندارد بودن سوال ها می تونه انتخاب دوم باشه . بقول دکتر حلم زاده تا اخر شهریور صبر کنین .
 

FAEZEH_EE

عضو جدید
شماها به میلادی کار میکنین؟:surprised:

مثلا قرار بود(البته همچین قراری نبود کلا!) آخر هفته بیایم بگیم درچه حالیم و چی خوندیم.یه هو وسط هفته میاین ساعت میزارین؟!!!!!!!!!!!
 

FAEZEH_EE

عضو جدید
سلام
مهندس تقوی این نظر رو داشتن . ایشان چندین سال سرپرست گروه طراحان در پارسه هستند .
البته مثلا ایشان می گوید سوالات موسسه بینش غیر استاندارد هست به خاطر سوال های الکترونیک و مدار و کنترل و تجزیه و مغناطیس هست . کسانی مثل دکتر حلم زاده اگر کتابشون رو بخونید متوجه می شوید ایشان چقدر دید قوی نسبت به ماشین و بررسی دارند . ایشان در حال حاضر جزء بهترین ها هستند و کسانی که ایشان رو می شناسند می دونند مسائل مالی در درجه دوم برا ایشان اهمیت دارد .
خلاصه فکر کنم با اساتیدی که نصیر داره بهترین طراح ها در نصیر باشن . سازمان سنجش هم با توجه به استاندارد بودن سوال ها می تونه انتخاب دوم باشه . بقول دکتر حلم زاده تا اخر شهریور صبر کنین .


من سال چهارم که بودم سازمان سنجش شرکت کردم 4 مرحله تسلط رو .خیلی افتضاح بود.کی میگه خوبه؟!!!

پر از غلط ....
مثلا واسه مرحله 3 بچه های عمران دفترچه 2 رو (همونی که دفعه قبل امتحان دادن) فقط روش نوشته بودن مرحله 3 بعد دادن به بچه ها...
فقط کارنامشون یه مقدار خوبه میگه با این تراز رتبت با توجه به پارسال چند میشه.همین.
 

navidkhob

عضو جدید
دوستان سلام.
بعد از 2 سال و نیم انتظار و تهیه و تدارک دیدن سطح مناسب واسه کنکور، امروز 20 روز از خوندن کنکوریم شروع شده.
دیروز همایش راهکارهای موفقیت در آزمون ارشد و دکتری سنجش و دانش بود، از بابتی بسیار امیدوار شدم. اما از بعضی متد های الکی پلکیشون هم مایوس شدم.
راجع به موضوع خاصی در این مورد اگر سوالی دارید و بپرسید پاسخگو خواهم بود.
اما همین اول یه سوالی ازتون داشتم.
شما ترجیح میدید موضوعات خاص رشتمون رو (البته واسه کنکور) از چندین کتاب بخونید و بصورت موازی جلو برین یا از یه کتاب استفاده کنید، اما زیاد بخوندیش ؟
ممنون
 

Eternal12

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیزم،
من امروز با این سایت آشنا شدم ، بنده جزو کسایی هستم که تو پروسه ی اپلای خارج از کشور شکست خوردم و تازه خبر ریجکت ها رسید و متاسفانه دانشگاهایی که میخواستم نتونستم پذیرش بگیرم، البته 1.5 سال درگیر این ماجرا بودم و در این مدت مدرک های تافل، آیلتس، جی.آر.ای گرفتم و دو تا مقاله برق IEEE و کنفرانس داخلی کار کردم که بعد مدت ها انتظار همه ی تلاش هام هدر رفت و الان تو شوک این مسئله بسر میبرم. در واقع تازه برگشتم سر خونه اول!
امروز تاپیک فصل اول 92 رو کامل خوندم و تقریبا با منابع آشنا شدم، میدونم سوالم کلیشه ای و تکراریه ولی اگه میشه پاسخ بدین ، شاید یه بنده خدایی مثه من از این حالت شوک روحی بیرون بیاد، میخوام بدونم اگه از فردا با ریاضی مهندسی استارت بزنم زمان کافی دارم تا برق-قدرت زیر 500 بیارم؟
گذشته تحصیلی من تقریبا از متوسط پایین تر است، درواقع دو ترم آخر لیسانس درسو جدی گرفتم و بعد لیسانس هم زبان خوندم و مقاله... درکل تو جو کنکور ایران و یادگیری تستی نبودم ولی ویژگی که دارم اینه که علاقه ی زیادی به تحصیل و علم دارم و اعتقاد شخصیم اینه که هیچی بالاتر مطالعه نیست و دوس دارم زندگیم در راه علم سپری بشه و یه دانشگاه سطح بالا بخونم و دنبال پژوهش باشم و سخت کار کنم ، در کل انگیزم بالاست و وقتی هدف تعیین میکنم تا آخرش با تمام قدرت میرم. ممنون میشم با توجه به زمان باقی مونده و ویژگی های من راهنماییم کنید، امیدوارم جای خوبی سوالامو مطرح کرده باشم،پیشاپیش از پاسختون متشکرم.
 

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام.من سوالات الکترونیک و کنترل چندتا از آزمونای بینش رو دیدم .سوالات در سطح خیلی خوبی بودن و ساده هم نبودن و مفاهیم و نکات قشنگی هم داشتن.بهتره بدون اطلاعات در مورد چیزی صحبت نکنیم.اگر سوالات کنترل بینش در حد صفر باشه سوالات کنترل پارسه در حد 6 برابر صفر کلوین هست(! 273-*6).سوالات الکترونیک بینش هم دقیقا مثل سوالات کنکور سهل الممتنع هست،توپولوژی ساده ای دارن ولی حل مفهومی.در حال حاضر هم تنها موسسه ای که سوالات جوندار درش طرح میشه همین بینشه،اگرچه جامعه ی آماری کمی داره ولی شرکت در کنکورهای مزخرف سال پیش پارسه به من فهموند که جامعه آماری دوزار نمیارزه وقتی سوالات یکی از یکی چرت تر باشن و بی مفهوم.پارسال استادها طرح میکردن وضع اون بود امثال که دانشجوهای بی حوصله و تازه کار بخوان طرح کنن چی از آب درمیاد؟
سوالاتارسه غیر از ریاضیاتش بقیه اصلا به هیچ دردی نمیخوردن.تا حدودی الکترونیکش هم خوب بود(تاحدودی).اما کنترل و مدارش واقعا افتضاح بودن.
 
آخرین ویرایش:

Ehi

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان عزیزم،
من امروز با این سایت آشنا شدم ، بنده جزو کسایی هستم که تو پروسه ی اپلای خارج از کشور شکست خوردم و تازه خبر ریجکت ها رسید و متاسفانه دانشگاهایی که میخواستم نتونستم پذیرش بگیرم، البته 1.5 سال درگیر این ماجرا بودم و در این مدت مدرک های تافل، آیلتس، جی.آر.ای گرفتم و دو تا مقاله برق IEEE و کنفرانس داخلی کار کردم که بعد مدت ها انتظار همه ی تلاش هام هدر رفت و الان تو شوک این مسئله بسر میبرم. در واقع تازه برگشتم سر خونه اول!
امروز تاپیک فصل اول 92 رو کامل خوندم و تقریبا با منابع آشنا شدم، میدونم سوالم کلیشه ای و تکراریه ولی اگه میشه پاسخ بدین ، شاید یه بنده خدایی مثه من از این حالت شوک روحی بیرون بیاد، میخوام بدونم اگه از فردا با ریاضی مهندسی استارت بزنم زمان کافی دارم تا برق-قدرت زیر 500 بیارم؟
گذشته تحصیلی من تقریبا از متوسط پایین تر است، درواقع دو ترم آخر لیسانس درسو جدی گرفتم و بعد لیسانس هم زبان خوندم و مقاله... درکل تو جو کنکور ایران و یادگیری تستی نبودم ولی ویژگی که دارم اینه که علاقه ی زیادی به تحصیل و علم دارم و اعتقاد شخصیم اینه که هیچی بالاتر مطالعه نیست و دوس دارم زندگیم در راه علم سپری بشه و یه دانشگاه سطح بالا بخونم و دنبال پژوهش باشم و سخت کار کنم ، در کل انگیزم بالاست و وقتی هدف تعیین میکنم تا آخرش با تمام قدرت میرم. ممنون میشم با توجه به زمان باقی مونده و ویژگی های من راهنماییم کنید، امیدوارم جای خوبی سوالامو مطرح کرده باشم،پیشاپیش از پاسختون متشکرم.

سلام دوست عزیز،واقعا متاسفم و خیلی هم ناراحت شدم ولی شاید خیری در این کار بوده،خیلی از نخبه ها برای دکترا میرن اونور.شاید قسمت شما هم این بوده که فوق رو ایران بخونید.
در مورد سوالتون باید عرض کنم که بله اگر از همین الان جدی شروع کنید قطعا رتبه خیلی بهتری خواهید گرفت.خیلی از بچه هایی که توی این تاپیک پست میذارن از تابستون شروع کردن و رتبه هاشون زیر 400 شده.تلاش کنید و به خداوند بزرگ توکل کنید،خدا همیشه فریادرس جاهدان راه علم هست
شب خوش
 

ali_511

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت دوستان عزیزم،
من امروز با این سایت آشنا شدم ، بنده جزو کسایی هستم که تو پروسه ی اپلای خارج از کشور شکست خوردم و تازه خبر ریجکت ها رسید و متاسفانه دانشگاهایی که میخواستم نتونستم پذیرش بگیرم، البته 1.5 سال درگیر این ماجرا بودم و در این مدت مدرک های تافل، آیلتس، جی.آر.ای گرفتم و دو تا مقاله برق IEEE و کنفرانس داخلی کار کردم که بعد مدت ها انتظار همه ی تلاش هام هدر رفت و الان تو شوک این مسئله بسر میبرم. در واقع تازه برگشتم سر خونه اول!

:w15::w15: سر خونه اول؟!!!!!!!!!! شوک!!!!!! :w15:
مرد مومن معلوم هست چی داری میگی.
یه خواهشی میشه بکنم ازت؟.......................... فقط سرتو بالا بگیر
سر خونه اول نیستی و خونه 10امی.تو میدونی چکار کردی تافل داری آیلتس داری جی آؤ ای داری دو تا IEEE داری و...... محشری شما قربان.
دوست ندارم اینجا حرفی از شانس بزنم و شما به دو تا دوست که لیسانس فوق مثل هم معدل مثل هم تافل مثل هم خلاصه همه چی این دوموجود یکی بود دوتا باهم رزومه دادن برا دانشگاه های آمریکا الان یکیشون 3ساله آمریکاست و اون یکی دیگه هنوز ایران چی میگی؟ میگی شانس؟من میگم شانس

شما تلاش خودتو کردی حالا به هر دلیلی نتونستی اپلای بگیر حالا میخوای چکار کنی؟ بیخیال قضیه میشی؟فک نکنم بتونی بیخیال شی
بنظر من بشین فوق لیسانس همین جا رو بخون و سعی کن یه دانشگاه خوب قبول بشی با رزومه ای شما داری تو دوسال 2تا دیگه هم IEEEمینویسی و کلا قوی تر میشی به اضافه یه مدرک بالاتر. اون موقع ست که باید فکر فاند باشی.
ببخشید قصد نصیحت و غیره نداشتم و اطلاعات خاصی هم ندارم تو این زمینه فقط خواستم یجور دیگه بگم هنوز تموم نشده
موفق باشی
 

bargharshadexam

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیزم،
من امروز با این سایت آشنا شدم ، بنده جزو کسایی هستم که تو پروسه ی اپلای خارج از کشور شکست خوردم و تازه خبر ریجکت ها رسید و متاسفانه دانشگاهایی که میخواستم نتونستم پذیرش بگیرم، البته 1.5 سال درگیر این ماجرا بودم و در این مدت مدرک های تافل، آیلتس، جی.آر.ای گرفتم و دو تا مقاله برق IEEE و کنفرانس داخلی کار کردم که بعد مدت ها انتظار همه ی تلاش هام هدر رفت و الان تو شوک این مسئله بسر میبرم. در واقع تازه برگشتم سر خونه اول!
امروز تاپیک فصل اول 92 رو کامل خوندم و تقریبا با منابع آشنا شدم، میدونم سوالم کلیشه ای و تکراریه ولی اگه میشه پاسخ بدین ، شاید یه بنده خدایی مثه من از این حالت شوک روحی بیرون بیاد، میخوام بدونم اگه از فردا با ریاضی مهندسی استارت بزنم زمان کافی دارم تا برق-قدرت زیر 500 بیارم؟
گذشته تحصیلی من تقریبا از متوسط پایین تر است، درواقع دو ترم آخر لیسانس درسو جدی گرفتم و بعد لیسانس هم زبان خوندم و مقاله... درکل تو جو کنکور ایران و یادگیری تستی نبودم ولی ویژگی که دارم اینه که علاقه ی زیادی به تحصیل و علم دارم و اعتقاد شخصیم اینه که هیچی بالاتر مطالعه نیست و دوس دارم زندگیم در راه علم سپری بشه و یه دانشگاه سطح بالا بخونم و دنبال پژوهش باشم و سخت کار کنم ، در کل انگیزم بالاست و وقتی هدف تعیین میکنم تا آخرش با تمام قدرت میرم. ممنون میشم با توجه به زمان باقی مونده و ویژگی های من راهنماییم کنید، امیدوارم جای خوبی سوالامو مطرح کرده باشم،پیشاپیش از پاسختون متشکرم.

میشه یکم بیشتر توضیح بدی برای کجاها اپلای کرده بودی؟ مراحل درخواست جیه؟فکر میکنی علت ریجکت ها چی بوده؟اطلاعاتی از اپلای برای دکتری داری؟یه دنیا ممنون
 

Eternal12

عضو جدید
:w15::w15: سر خونه اول؟!!!!!!!!!! شوک!!!!!! :w15:
مرد مومن معلوم هست چی داری میگی.
یه خواهشی میشه بکنم ازت؟.......................... فقط سرتو بالا بگیر
سر خونه اول نیستی و خونه 10امی.تو میدونی چکار کردی تافل داری آیلتس داری جی آؤ ای داری دو تا IEEE داری و...... محشری شما قربان.
دوست ندارم اینجا حرفی از شانس بزنم و شما به دو تا دوست که لیسانس فوق مثل هم معدل مثل هم تافل مثل هم خلاصه همه چی این دوموجود یکی بود دوتا باهم رزومه دادن برا دانشگاه های آمریکا الان یکیشون 3ساله آمریکاست و اون یکی دیگه هنوز ایران چی میگی؟ میگی شانس؟من میگم شانس

شما تلاش خودتو کردی حالا به هر دلیلی نتونستی اپلای بگیر حالا میخوای چکار کنی؟ بیخیال قضیه میشی؟فک نکنم بتونی بیخیال شی
بنظر من بشین فوق لیسانس همین جا رو بخون و سعی کن یه دانشگاه خوب قبول بشی با رزومه ای شما داری تو دوسال 2تا دیگه هم IEEEمینویسی و کلا قوی تر میشی به اضافه یه مدرک بالاتر. اون موقع ست که باید فکر فاند باشی.
ببخشید قصد نصیحت و غیره نداشتم و اطلاعات خاصی هم ندارم تو این زمینه فقط خواستم یجور دیگه بگم هنوز تموم نشده
موفق باشی
ببینید دوست عزیزم من شوک رو اغراق نکردم، چون وقتی میخوای بری خارج از کشور کلا تفکراتت در جهتی سوق داده میشه که هیچ ارتباطی به تحصیل و زندگی در داخل ایران نداره، من تو این مدت اطلاعات بسیار زیادی از تحصیل و زندگی در آمریکا و اروپا جمع کردم و مدت زمان زیادی منتظر بودم و حتی ذهن خانواده ام درگیر بود، نزدیک به 3میلیون به آموزش زبان ، هزینه آزمون ها ، تافل، آیلتس و ترجمه مدارک، هزینه اپلای... و هزار جور هزینه ریز و درشت پرداختم. حالا از بحث هزینش بگذریم، بحث، ذهن منه که باید فعلا به تحصیل در خارج فکر نکنم و ذهنمو برگردونم به شرایط ایران خودمون، خودتون میدونید تعیین سرنوشت یک نفر تو یک آزمون چند ساعته زیاد معیار مناسبی برای گزینش افراد نیست و بچه های ما ، چه در کنکور دبیرستان و چه در کنکور ارشد زیر بار استرس ، ماهها له میشن .
شما واسه خارج از کشور باید ریز نمراتتون رو ترجمه کنید، اونا تک تک نمرات دروس تخصصی رو بررسی میکنن، مقاله های شما زیر نظر میگیرن و هر توانایی که تو رزومتون مینویسد رو مورد توجه قرار میدن، حتی شخصیت فردی شما واسه اونا خیلی مهم هستش و باید خودتونو بیشتر معرفی کنید که چقدر اهل تلاشید ، چقدر اهل نوآوری و... و حتی تفریحاتی رو که انجام میدین بایدبهشون بگین.
اینا رو نوشتم تا بدونید ذهن من تو این مدت درگیر مسایلی بود که با شرایط ایرانمون خیلی فرق داره و به خاطر همین من شوکه شدم ، من فکر میکردم بالاخره یه جایی جور میشه و از سپتامبر 2012 درسو شروع میکنم ولی الان یه جورایی باید دوباره از صفر شروع کنم، چون باید بصورت موقت مسیر قبلی رو کامل فراموش کنم و فقط تمرکزم رو برگردونم به مسیر ایران خودمون.
ولی بودن در کنار دوستان موفق و کوشایی مثه شما لذت خودشو داره، دوس دارم تا بهمن زندگیمو وقف دروسی کنم که خیلی دوسشون دارم، یه جورایی حس میکنم آماده شدن به کنکور منافعی خیلی خوبی داره و میتونم واسه دکترا بهتر پایه ریزی کنم.
راستی من امروز یک فصل از کتاب ریاضیات مهندسی آقای معتقدی رو خوندم ولی باید برم مسایل آخر فصل رو هم حل کنم;)
 

Eternal12

عضو جدید
میشه یکم بیشتر توضیح بدی برای کجاها اپلای کرده بودی؟ مراحل درخواست جیه؟فکر میکنی علت ریجکت ها چی بوده؟اطلاعاتی از اپلای برای دکتری داری؟یه دنیا ممنون
دوست عزیزم بحث تحصیل در خارج خیلی گسترده و زمانبره ، مثلا باید نسبت به رزومه کشور مناسبی انتخاب کنید، هزینه ها رو حساب کنید، مدارک رو آماده کنید، شرایطشون رو بخونیدو... و تو بحث این سایت پربار نمیگنجه و بهتره اینجا رو کنکور خودمون تمرکز کنیم ولی اگه علاقه داشتین میتونین از این سایت اطلاعات کاملی بگیرین.
البته من از انگلیس پذیرش گرفتم ولی اصلا نمی ارزه بری اونجا، نزدیک به 40 میلیون هزینه کلش میشد و فوق لیسانس تو انگلیس یکسالس.کلا پذیرش پولی به درد نمیخوره .
 

navid_r

کاربر فعال تالار برق , کنکور و تحصیلات تکمیلی
ببینید دوست عزیزم من شوک رو اغراق نکردم، چون وقتی میخوای بری خارج از کشور کلا تفکراتت در جهتی سوق داده میشه که هیچ ارتباطی به تحصیل و زندگی در داخل ایران نداره، من تو این مدت اطلاعات بسیار زیادی از تحصیل و زندگی در آمریکا و اروپا جمع کردم و مدت زمان زیادی منتظر بودم و حتی ذهن خانواده ام درگیر بود، نزدیک به 3میلیون به آموزش زبان ، هزینه آزمون ها ، تافل، آیلتس و ترجمه مدارک، هزینه اپلای... و هزار جور هزینه ریز و درشت پرداختم. حالا از بحث هزینش بگذریم، بحث، ذهن منه که باید فعلا به تحصیل در خارج فکر نکنم و ذهنمو برگردونم به شرایط ایران خودمون، خودتون میدونید تعیین سرنوشت یک نفر تو یک آزمون چند ساعته زیاد معیار مناسبی برای گزینش افراد نیست و بچه های ما ، چه در کنکور دبیرستان و چه در کنکور ارشد زیر بار استرس ، ماهها له میشن .
شما واسه خارج از کشور باید ریز نمراتتون رو ترجمه کنید، اونا تک تک نمرات دروس تخصصی رو بررسی میکنن، مقاله های شما زیر نظر میگیرن و هر توانایی که تو رزومتون مینویسد رو مورد توجه قرار میدن، حتی شخصیت فردی شما واسه اونا خیلی مهم هستش و باید خودتونو بیشتر معرفی کنید که چقدر اهل تلاشید ، چقدر اهل نوآوری و... و حتی تفریحاتی رو که انجام میدین بایدبهشون بگین.
اینا رو نوشتم تا بدونید ذهن من تو این مدت درگیر مسایلی بود که با شرایط ایرانمون خیلی فرق داره و به خاطر همین من شوکه شدم ، من فکر میکردم بالاخره یه جایی جور میشه و از سپتامبر 2012 درسو شروع میکنم ولی الان یه جورایی باید دوباره از صفر شروع کنم، چون باید بصورت موقت مسیر قبلی رو کامل فراموش کنم و فقط تمرکزم رو برگردونم به مسیر ایران خودمون.
ولی بودن در کنار دوستان موفق و کوشایی مثه شما لذت خودشو داره، دوس دارم تا بهمن زندگیمو وقف دروسی کنم که خیلی دوسشون دارم، یه جورایی حس میکنم آماده شدن به کنکور منافعی خیلی خوبی داره و میتونم واسه دکترا بهتر پایه ریزی کنم.
راستی من امروز یک فصل از کتاب ریاضیات مهندسی آقای معتقدی رو خوندم ولی باید برم مسایل آخر فصل رو هم حل کنم;)

کاملا حق داری.ولی اگه باعث راحتیت میشه باید بگم تنها نیستی.دوست خوب ما داشتیم از افرادی که مثل شما بودن .حتی شاگرد اولمون تونست از پرینستون پدیرش با فاند بگیره ولی سفارت بهش ویزا نداد!گفت شما espionage هستی!
کاملا حق داری اون درگیری های ذهنی بره ریز نمرات .تبدیل اون ها به یک سیستم لعنتی جدید .خرید مدرک .زبان خوندن.ریکام گرفتن از استادها.میل زدن هزینه های admission.بدو بدو هاش:cry:
سخته عادت کردنش ولی خب چاره ای نیست
تازه شاید به نفع شما شد به هر حال احتمال فاند گرفتن تو دکترا نسبت به ارشد خیلی بیشتره و امادگی ذهنی بیشتری پیدا می کنی
مطمئنم موفق میشی تو کنکور فقط زمان زیادی رو باید صرف کنی
دقت کن کنکور یک مرحله ای شده .تا میتونی تست کار کن (بی نهایت مهمه)و سر جلسه با اعتماد به نفس برو (که اگه سوال بره من سخته بره همه سخته)هیچ درسی رو هم کنار نزار .تازه با معلومات زبان شما خیلی خوب میتونی از این قضییه استفاده کنی.تاکید می کنم بره رتبه برتر هیچ درسی رو کنار نزار خصوصا الان که وقت زیاده
موفق باشی
 

EECi

مدیر بازنشسته
سلام
ایدین جان خیلی خوبه .
من فقط یک سوال داشتم . چرا شما بعد از مدار 1 و الکترونیک 1 می خواید برید معادلات و مغناطیس رو بخونید . بهتر نیست که مدار 2 . الکترونیک 2 رو بخونید .
در کل برنامه مطالعاتی شما چطوریه .
سلام
خب ، من از اول قصدم تموم کردن مدار و الکترونیک بود ، ولی بعد ها دیدم کار کمی خسته کننده میشه ، بهمین خاطر تصمیم گرفتم به این شکل برنامم رو منعطف کنم
بعد تموم شدن معادلات مرتبه اول و دوم و الکتریسیته مغناطیس میرم سراغ مدار 2 و الکترونیک 2 و بعدش نهایتا معادلات و مغناطیس رو تموم می کنم

--------------
بالاخره شدم مثل قبل!:D
 

navid_r

کاربر فعال تالار برق , کنکور و تحصیلات تکمیلی
سلام
خب ، من از اول قصدم تموم کردن مدار و الکترونیک بود ، ولی بعد ها دیدم کار کمی خسته کننده میشه ، بهمین خاطر تصمیم گرفتم به این شکل برنامم رو منعطف کنم
بعد تموم شدن معادلات مرتبه اول و دوم و الکتریسیته مغناطیس میرم سراغ مدار 2 و الکترونیک 2 و بعدش نهایتا معادلات و مغناطیس رو تموم می کنم

--------------
بالاخره شدم مثل قبل!:D

خب دیگه!!موقع تصفیه حسابه!:biggrin: دیگه مدیر نیستی بریم دعوا کتک کاری:biggrin:
به نظر منم برنامه منعطفی داری.اون اولی خیلی خسته کنندست.ولی سیگنالو مهندس یادت نره :)
 

ali_511

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببینید دوست عزیزم من شوک رو اغراق نکردم، چون وقتی میخوای بری خارج از کشور کلا تفکراتت در جهتی سوق داده میشه که هیچ ارتباطی به تحصیل و زندگی در داخل ایران نداره، من تو این مدت اطلاعات بسیار زیادی از تحصیل و زندگی در آمریکا و اروپا جمع کردم و مدت زمان زیادی منتظر بودم و حتی ذهن خانواده ام درگیر بود، نزدیک به 3میلیون به آموزش زبان ، هزینه آزمون ها ، تافل، آیلتس و ترجمه مدارک، هزینه اپلای... و هزار جور هزینه ریز و درشت پرداختم. حالا از بحث هزینش بگذریم، بحث، ذهن منه که باید فعلا به تحصیل در خارج فکر نکنم و ذهنمو برگردونم به شرایط ایران خودمون، خودتون میدونید تعیین سرنوشت یک نفر تو یک آزمون چند ساعته زیاد معیار مناسبی برای گزینش افراد نیست و بچه های ما ، چه در کنکور دبیرستان و چه در کنکور ارشد زیر بار استرس ، ماهها له میشن .
شما واسه خارج از کشور باید ریز نمراتتون رو ترجمه کنید، اونا تک تک نمرات دروس تخصصی رو بررسی میکنن، مقاله های شما زیر نظر میگیرن و هر توانایی که تو رزومتون مینویسد رو مورد توجه قرار میدن، حتی شخصیت فردی شما واسه اونا خیلی مهم هستش و باید خودتونو بیشتر معرفی کنید که چقدر اهل تلاشید ، چقدر اهل نوآوری و... و حتی تفریحاتی رو که انجام میدین بایدبهشون بگین.
اینا رو نوشتم تا بدونید ذهن من تو این مدت درگیر مسایلی بود که با شرایط ایرانمون خیلی فرق داره و به خاطر همین من شوکه شدم ، من فکر میکردم بالاخره یه جایی جور میشه و از سپتامبر 2012 درسو شروع میکنم ولی الان یه جورایی باید دوباره از صفر شروع کنم، چون باید بصورت موقت مسیر قبلی رو کامل فراموش کنم و فقط تمرکزم رو برگردونم به مسیر ایران خودمون.
ولی بودن در کنار دوستان موفق و کوشایی مثه شما لذت خودشو داره، دوس دارم تا بهمن زندگیمو وقف دروسی کنم که خیلی دوسشون دارم، یه جورایی حس میکنم آماده شدن به کنکور منافعی خیلی خوبی داره و میتونم واسه دکترا بهتر پایه ریزی کنم.
راستی من امروز یک فصل از کتاب ریاضیات مهندسی آقای معتقدی رو خوندم ولی باید برم مسایل آخر فصل رو هم حل کنم;)

دوست عزیز من قصد این رو نداشتم که بگم شما شک زده نشدید و یا هر چیز دیگه من فقط منظورم این بود که شما رو بتونم از این مد دربیارم.
مسلما دکترا موقعیت مناسب تری برای شما خواهد بود و حتما می تونید فاند بگیرید.
این شما چند وقت چقدر سختی کشید رو میدونم چیزی که هست فقط اینه که 8ماه دیگه هم می تونید زحمت بکشید و موفق تر باشید.فقط کافیه سریع تر از این مد بیاید بیرون.
موفق باشید
 

dars

عضو جدید
ببینید دوست عزیزم من شوک رو اغراق نکردم، چون وقتی میخوای بری خارج از کشور کلا تفکراتت در جهتی سوق داده میشه که هیچ ارتباطی به تحصیل و زندگی در داخل ایران نداره، من تو این مدت اطلاعات بسیار زیادی از تحصیل و زندگی در آمریکا و اروپا جمع کردم و مدت زمان زیادی منتظر بودم و حتی ذهن خانواده ام درگیر بود، نزدیک به 3میلیون به آموزش زبان ، هزینه آزمون ها ، تافل، آیلتس و ترجمه مدارک، هزینه اپلای... و هزار جور هزینه ریز و درشت پرداختم. حالا از بحث هزینش بگذریم، بحث، ذهن منه که باید فعلا به تحصیل در خارج فکر نکنم و ذهنمو برگردونم به شرایط ایران خودمون، خودتون میدونید تعیین سرنوشت یک نفر تو یک آزمون چند ساعته زیاد معیار مناسبی برای گزینش افراد نیست و بچه های ما ، چه در کنکور دبیرستان و چه در کنکور ارشد زیر بار استرس ، ماهها له میشن .
شما واسه خارج از کشور باید ریز نمراتتون رو ترجمه کنید، اونا تک تک نمرات دروس تخصصی رو بررسی میکنن، مقاله های شما زیر نظر میگیرن و هر توانایی که تو رزومتون مینویسد رو مورد توجه قرار میدن، حتی شخصیت فردی شما واسه اونا خیلی مهم هستش و باید خودتونو بیشتر معرفی کنید که چقدر اهل تلاشید ، چقدر اهل نوآوری و... و حتی تفریحاتی رو که انجام میدین بایدبهشون بگین.
اینا رو نوشتم تا بدونید ذهن من تو این مدت درگیر مسایلی بود که با شرایط ایرانمون خیلی فرق داره و به خاطر همین من شوکه شدم ، من فکر میکردم بالاخره یه جایی جور میشه و از سپتامبر 2012 درسو شروع میکنم ولی الان یه جورایی باید دوباره از صفر شروع کنم، چون باید بصورت موقت مسیر قبلی رو کامل فراموش کنم و فقط تمرکزم رو برگردونم به مسیر ایران خودمون.
ولی بودن در کنار دوستان موفق و کوشایی مثه شما لذت خودشو داره، دوس دارم تا بهمن زندگیمو وقف دروسی کنم که خیلی دوسشون دارم، یه جورایی حس میکنم آماده شدن به کنکور منافعی خیلی خوبی داره و میتونم واسه دکترا بهتر پایه ریزی کنم.
راستی من امروز یک فصل از کتاب ریاضیات مهندسی آقای معتقدی رو خوندم ولی باید برم مسایل آخر فصل رو هم حل کنم;)

منی که یه سال به رفتن به اون ور فکر کرده بودم و در همون موقع داشتم سربازیم رو راست و ریست میکردم وقتی به این نتیجه رسیدم که همین جا اول باید بخونم میتونم بفهمم شما چی میگید.البته شما که خیلی مسیر تون طولانی تر بوده مطمینا خیلی سخت تره برای شما که بدونید فعلا نمیشه رفت چه برسه به من که فقط تو فکرش بودم و هیچ اقدامی هم نکرده بودم.آقا موفق باشی.من میتونم یه آی دی از شما داشته باشم که احیانا واسه دوران بعد از کنکور برای زبان و مقاله و ... از شما کمک بگیرم؟به هر حال شما خیلی از مسیر رو طی کردید و راه و رسم خیلی چیزا رو میدونید.
 

Eternal12

عضو جدید

منی که یه سال به رفتن به اون ور فکر کرده بودم و در همون موقع داشتم سربازیم رو راست و ریست میکردم وقتی به این نتیجه رسیدم که همین جا اول باید بخونم میتونم بفهمم شما چی میگید.البته شما که خیلی مسیر تون طولانی تر بوده مطمینا خیلی سخت تره برای شما که بدونید فعلا نمیشه رفت چه برسه به من که فقط تو فکرش بودم و هیچ اقدامی هم نکرده بودم.آقا موفق باشی.من میتونم یه آی دی از شما داشته باشم که احیانا واسه دوران بعد از کنکور برای زبان و مقاله و ... از شما کمک بگیرم؟به هر حال شما خیلی از مسیر رو طی کردید و راه و رسم خیلی چیزا رو میدونید.
دوستان عزیزم اگه سوالی از من داشتین ، همین جا برام پیام خصوصی بذارین چون سایت میفرسته به ایمیل اصلیم و همیشه پاسخ میدم، البته از این به بعد مشتری دائمی این باشگاه پرانرژی و موفق خواهم بود.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا