گشتی در دنیای وحش

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر نادرترین پستاندار دنیا / لبخند شیرین مقابل دوربین زیست شناسان
گروهی از زیست شناسان "سازمان حفاظت از محیط زیست" با استفاده از تکنیک تله های دوربین دار موفق شدند از نادرترین پستاندار دنیا که کرگدن جاوه ای نام دارد عکسبرداری کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، ارزیابیهای سازمان بین المللی حفظ محیط زیست نشان می دهد که کرگدن جاوه ای (Rhinoceros sondaicus) کمیاب ترین گونه پستاندار در دنیا است. به همین منظور گروهی از کارشناسان این سازمان با نصب تعدادی تله دوربین دار در پارک ملی "یوجونگ کولون" که یک جنگل بارانی در اندونزی است موفق شدند این حیوان را در قاب تصویر شکار کنند.
براساس گزارش نشنال جغرافی، این حیوان به طور تهدید آمیزی در معرض خطر انقراض قرار دارد. "اریک دینرستاین" کارشناس سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا در این خصوص توضیح داد: "یک فوران آتشفشان آناک کراکاتائو برای نابودی تمام اشکال حیات در شبه جزیره ای که زیستگاه این کرگدنها کافی است."
وی افزود: "هیچ کرگدن جاوه ای در اسارت وجود ندارد بنابراین اگر جمعیت این گونه در طبیعت بمیرد این کرگدن کاملا منقرض خواهد شد."
لحظه شگفت انگیز- در این تصویر یک گونه کرگدن جاوه ای در مقابل تله دوربین دار قرار می گیرد و شگفتی زیست شناسان را بر می انگیزد.


همراه با بچه - یک کرگدن جاوه ای و بچه اش پس از اینکه به تله دوربین دار برخورد می کنند از محل دور می شوند.


لبخند شیرین - به نظر می رسد که این کرگدن تقریبا در مقابل تله دوربین لبخند می زند. این حیوان زمانی در تمام آسیای جنوب شرقی گسترده بود اما امروز تنها در جنگلهای بارانی پارک "یوجونگ کولون" در اندونزی ساکن است. متاسفانه این حیوان به دلیل برخورداری از شاخ با ارزشی که خواص دارویی دارد مورد شکار بی رویه قرار گرفته است.


هنگام صرف غذا - کرگدن جاوه ای در لحظه خوردن غذا. این حیوان از سال 1931 در اندونزی تحت حفاظت قرار دارد. پارک "یوجونگ کولون" که در بخش جنوب غربی جاوه قرار دارد برای حفاظت از این گونه در نظر گرفته شده است.


پلنگ جاوه ای - علاوه بر کرگدنها تله های دوربین دار جانوران دیگر را هم شکار کرده اند از جمله پلنگ جاوه ای که به شدت در معرض تهدید قرار دارد. جمعیت این حیوان بین 350 تا 700 نمونه ارزیابی شده است.

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویری از زشت‌ترین جوجه دنیا/ ترکیبی از یک موجود فضایی و جوجه سوخاری
جوجه طوطی kea که پس از تولد از سوی والدینش رها شد، دارای ظاهر و صورتی است که تنها یک مادر می‌تواند او را دوست داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری مهر، این جوجه طوطی که بی تردید می تواند داعیه دار عنوان زشت ترین پرنده جان باشد از سوی پدر و مادرش پس از سردرآوردن از تخم در باغ وحش برگزوو در آلمان رها شد.

جوجه طوطی که مادر و پدرش وی را پس از تولد در باغ وحشی در آلمان رها کردند

نلسون در مقابل آینه ویژگی های منحصر به فرد خود را تحسین می کند
اگرچه نلسون می تواند دست کم با علم به اینکه روزی به یک طوطی از نژاد Kea تبدیل خواهد شد، احساس آرامش کند اما درحال حاضر به عنوان ترکیبی از یک موجود فضایی و یک جوجه سوخاری توصیف شده است.
براساس گزارش دیلی میل، این جوجه طوطی تنها جوجه ای بود که از سه تخم دیگر تبدیل به جوجه شد، اما ماه گذشته درست پس از تولد از سوی والدینش رها شد.

نسلون توسط کارکنان باغ وحش برگزو در آلمان نگهداری می شود
از آنجا که سن این جوجه طوطی بسیار کم است نیازمند مراقبت 24 ساعته است. وی چهار هفته نخست زندگی خود را درون یک دستگاه ویژه رشد جوجه سپری کرده است.
نوع Kea طوطی های بزرگی هستند که در اصل در نیوزیلند زندگی می کردند ، این نوع طوطی ها به هوش و کنجکاوی خود شناخته می شوند. طوطی های بالغ از این دست به رنگ سبز زیتونی و برق نارنجی رنگ زیر بالهای خود هستند.

نلسون در نهایت به یک طوطی kea زیبا تبدیل می شود
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
بازگشت قورباغه انگشت دراز پس از 63 سال
گروهی از زیست شناسان در کشور "بوروندی" در آفریقا با گونه ای با عنوان "قورباغه انگشت دراز" روبه رو شدند که از 63 سال قبل تاکنون مشاهده نشده بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، این قورباغه انگشت دراز که با نام علمی Burundi Cardioglossa cyaneospila شناخته می شود اولین و آخرین بار در سال 1949 مشاهده و شناسایی شد و در مدت 63 سال از کشف آن دیگر هرگز دیده نشد.
در روزهای اخیر گروهی از دانشمندان آکادمی علوم کالیفرنیا در سانفرانسیسکو اعلام کردند که این گونه را که تاکنون تصور می شد منقرض شده است بار دیگر پیدا کردند.
این جانور دو زیست که 3.2 سانتیمتر طول دارد در مدت یک ماموریت اکتشافی در بوروندی در دسامبر 2011 پیدا شد اما خبر مشاهده دوباره آن اکنون اعلام شده است.



این محققان در این خصوص توضیح دادند: "این گونه تنها یکبار دیده شده بود. این قورباغه، یکی از آگاهیهای ما از این گوشه آفریقا است."
در مدت این اکتشاف اخیر، زیست شناسان توانستند یک نمونه نر را پیدا کنند. این یکی از دو زیستان کوچک و براق آفریقا است.
براساس گزارش نشنال جغرافی، به گفته این پژوهشگران، اطلاعات بسیار کمی درباره زیست شناسی و جمعیت Cardioglossa cyaneospila در دسترس است و برای مثال، هنوز هدف از تکامل انگشت دراز در این حیوان مشخص نیست.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر جانوری که در عمق 2 هزار متری زیر زمین زندگی می کند
گروهی از جانورشناسان اسپانیایی در غاری واقع در گرجستان یک جاندار نخستین بی مهره را کشف کردند که در عمق 2 هزار متری زیر زمین زندگی می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این حیوان خاکی یک بی مهره نخستین شش پا بدون باله و چشم است که در تاریکی مطلق در عمق دو هزار متری غار "کروبرا- ورونیا" در میان کوههای قفقاز در گرجستان زندگی می کند.
دو جانورشناس دانشگاه "ناوارا" در اسپانیا که این جانور را شناسایی کردند معتقدند که این حیوان یک گونه جدید است و آن را Plutomurus ortobalaganensis نامیدند.
براساس گزارش نیوساینتیست، طول بدن این موجود زنده تنها چند میلیمتر است که به دلیل نداشتن رنگدانه ها تقریباً شفاف به نظر می رسد.
کشف این ارگانیسم در تابستان سال 2010 و زمانی انجام شد که گروهی از دانشمندان اسپانیایی، روسی و پرتغالی سفر اکتشاقی خود را به این غار که در نزدیکی دریای سیاه و در میان کوههای غربی قفقاز قرار دارد انجام دادند و در این سفر تا عمق 2 هزار و 191 متری زیر سطح زمین پیشروی کردند.

این جانور شش پا و بی مهره، بدون چشم و بدون بال است و در تاریکی مطلق زندگی می کند


به دلیل نداشتن رنگدانه بدن چند میلیمتری این جانور تقریبا شفاف به نظر می رسد


این گونه جدید در عمق 2 هزار متری غاری در میان کوههای غربی قفقاز کشف شد


جزئیات بزرگنمایی شده Plutomurus ortobalaganensis​
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
واکنش حیوانات باغ وحش در برابر برف

حیوانات ساکن باغ وحشهای مختلف دنیا در روزهای اخیر سراسر سفید پوش واکنشهای مختلفی را از خود نشان دادند که در قاب تصویر عکاسان دوستدار طبیعت جاودانه شده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، بارش برف در روزهای اخیر بسیاری از نقاط دنیا به ویژه اروپا را سفید پوش کرده و سرمایی بی سابقه را در کشورهای مختلف به ارمغان آورده است.
در این میان، حیواناتی که در باغ وحشهای مختلف زندگی می کنند با دیدن این منظره سراسر سفید واکنشهای متفاوتی را نشان دادند.


بعضی از تماشای برف لذت بردند و شروع به درست کردن گلوله های برفی کردند و بعضی دیگر ماندن در کنار بخاری را ترجیح دادند. باغ وحشها در این موج جدید سرما حیوانات را تحت مراقبتهای ویژه ای قرار داده اند.


یک بچه شیر در قفس خود در باغ وحش بلگراد با یک گلوله برفی بازی می کند




یک زوج نمس هندی در باغ وحش "اشورین" در آلمان به دنبال جایی برای گرم شدن می گردند و به همین علت به این بخاری پناه آورده اند



ببرها در باغ وحش بوداپست برف بازی می کنند



یک شتر پوشیده از برف و یخ در باغ وحش "رنن" در هلند



به نظر می رسد که ببرهای سیبری که در باغ وحش بوداپست زندگی می کنند تنها حیواناتی هستند که واقعاً از تماشای این برف لذت می برند



چهره بی تفاوت فلامینگوها در باغ وحش آنکارا!



یک خرس با یخ روی آبگیر باغ وحش "گلسنکریچن" بازی می کند



میمون ماکاکوی ژاپنی زیر برف در باغ وحش رم- آماده پرتاب یک گلوله برفی
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویری شگفت انگیز از یک سنجاب ارغوانی!
یک زوج آمریکایی در باغ خانه خود سنجاب عجیبی را به دام انداختند که به رنگ ارغوانی است و توانسته کاربران اینترنت و دانشمندان را شگفت زده کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، "سنجاب ارغوانی" اصطلاحی است که در زبان انگلیسی برای نشان دادن "گزینه بسیار مطلوبی که وجود ندارد" استفاده می شود.
اکنون به نظر می رسد که "سنجاب ارغوانی" واقعاً وجود دارد. درحقیقت، یک زوج آمریکایی ساکن سواحل "جرسی" در پنسیلوانیا در باغ خانه خود سنجابی را به دام انداختند که به رنگ ارغوانی است.
"کانی امرت" زمانی که همسرش "پرسی" را صدا زد تا یک مخلوق عجیب را به وی نشان دهد به چشمان خود اعتماد نمی کرد.
پس از اینکه این زوج توانستند این حیوان را به دام اندازند از آن چند عکس گرفتند و به همسایگان خود نشان دادند تا آنها هم نظرشان را درباره رنگ عجیب این سنجاب بگویند. سپس، حیوان را آزاد کردند و اجازه دادند که به جنگل بازگردد.
همچنین، این خانواده با دانشمندان تماس گرفتند و از آنان خواستند تا درباره اینکه چگونه یک سنجاب می تواند ارغوانی باشد توضیح دهند.
پوست خز این جوندگان کوچک می تواند تنوع رنگی بسیاری شامل قرمز، خاکستری، قهوه ای، سیاه و حتی سفید (در موارد زالی) داشته باشد اما بی تردید توضیح درباره یک خز ارغوانی کمی دشوار است.
براساس گزارش دیلی میل، درحقیقت هنوز به درستی مشخص نیست که این سنجاب چگونه به رنگ ارغوانی درآمده است اما این احتمال وجود دارد که کسی آن را رنگ کرده باشد. هرچند به نظر می رسد این رنگ یک دست تر از چیزی است که بتوان گفت با اسپری رنگ شده است.
همچنین اگر این سنجاب در اثر بی احتیاطی داخل حوضچه رنگ یا ترکیبات شیمیایی می افتاد تاکنون زنده نمانده بود.
"کریش پیلای"، استاد دانشگاه پنسیلوانیا توضیحی برای رنگ پوست خز این سنجاب ارائه کرد و گفت که به نظر می رسد این حیوان با رنگ "ارغوانی امپراتوری" رنگی شده است. این رنگ یک ترکیب بروم ارگانیک است که در میان جانوران نرم تن به وفور یافت می شود.
این محقق با تأکید بر اینکه این موقعیت اصلا برای این سنجاب خوب نیست خاطرنشان کرد که به نظر می رسد مقدار برم در سیستم بدن این جونده بسیار بالا باشد.


کاملاً غیرعادی- یک زوج آمریکایی در باغ خانه خود این سنجاب عجیب را پیدا کردند

غیرقابل توضیح- دانشمندان هنوز نمی دانند چه توضیحی می توانند برای رنگ ارغوانی این جونده کوچک ارائه کنند

بی نظیر- سنجابها می توانند رنگهای متنوعی شامل قرمز، قهوه ای، سیاه، خاکستری و حتی سفید داشته باشند اما رنگ اغوانی بی نظیر است

این سنجاب توانسته است در شبکه طرفداران بسیاری پیدا کند

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
کشف یکی از کوچکترین آفتاب‌پرستهای جهان/ خزنده‌ای کوچکتر از ناخن دست
آفتاب پرستها معمولا به خاطر قدرت تغییر رنگ شهرت دارند، اما کشف گونه ای جدید از این خزنده ها که کوچکترین خزنده است، به تعداد ویژگی های عجیب این جانداران افزوده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، این خزنده سه سانتیمتری به اندازه ای کوچک است که می تواند بر روی لبه ناخن دانشمندی که آن را در ماداگاسکار کشف کرده، بایستد، در واقع ابعاد بدن این جاندار از حشراتی که غذای آفتاب پرستهای بزرگتر را تشکیل می دهند، بزرگتر نیست.
این گونه جدید با نام "بروکسیا میکرا" در ماداگاسکار کشف شده و گفته می شود یکی از کوچکترین آفتاب پرستهایی است که در جهان کشف شده است، از این رو تستهای ژنتیکی بر روی این جاندار کوچک آغاز شده است.
به گفته محققان ابعاد کوچک بدن این جاندار نشان می دهد به احتمال زیاد آفتاب پرستها در ماداگاسکار از اجدادی بسیار کوچک تکامل یافته اند که با آفتاب پرستهای بزرگ و رنگارنگی که امروزه به چشم انسان آشنا هستند، بسیار متفاوت بوده اند.
بر اساس گزارش میل آنلاین، این آفتاب پرستها در محدوده ای کوچک از ماداگاسکار زندگی می کنند و دانشمندان بر این باورند این جانداران در برابر تخریب زیستگاهشان از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند:



آفتاب پرستی کوچکتر از ناخن دست


این جاندار سه سانتیمتری یکی از کوچکترین آفتاب پرستهایی است که در دنیا دیده شده است


دانشمندان بر این باورند آفتاب پرستها در ماداگاسکار تکامل یافته اند
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر بلند کردن یک کوسه نهنگی 12 متری با 5 جرثقیل

ماهیگیران پاکستانی برای بلند کردن یک کوسه نهنگی 12 متری از آبهای لنگرگاه شهر بندری کراچی مجبور شدند حداکثر از 5 جرثقیل استفاده کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، روز سه شنبه 7 فوریه 2012 جمعیت انبوهی از تماشاگران در لنگرگاه شهر بندری کراچی پاکستان شاهد از آب بیرون کشیدن لاشه یک کوسه نهنگی 12 متری بودند که بین 6 تا 7 تن وزن داشت.
این کوسه نهنگی را 10 روز قبل یک ماهیگیر محلی در فاصله 150 کیلومتری آبهای ساحلی در دریای عرب بی هوش پیدا کرد اما زمانی که این ماهی غول پیکر از آب بیرون کشیده شد مرده بود.
براساس گزارش "سی. بی. اس"، ماهیگیران در ابتدا برای بیرون کشیدن این کوسه نهنگی از آب دو جرثقیل آوردند اما لاشه بسیار عظیم این جانور آبزی بسیار سنگین تر از آن بود که دو جرثقیل کافی باشد.
به همین دلیل، سه جرثقیل دیگر نیز آورده شد و سرانجام ماهیگیران موفق شدند با 5 قرقره این حیوان را بالا بکشند و آن را به قیمت 1.7 میلیون روپل (18 هزار دلار) بفروشند.
کوسه نهنگی بزرگترین ماهی در آبهای گرم دنیا است. این حیوان از سوی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت به عنوان یک گونه نفوذپذیر معرفی و از سال 2008 در لیست قرمز این سازمان وارد شد.
هرچند این گونه، جثه ای عظیم و ترسناک دارد اما ماهی بسیار مهربان و بی آزاری است و بارها به شناگران دریاهای گرم اجازه داده است که سوارش شوند. خوراک کوسه نهنگی موجودات ریز دریایی است.



روز سه شنبه جمعیت انبوهی شاهد بیرون کشیدن یک کوسه نهنگی 12 متری بودند


برای بیرون کشیدن این کوسه در ابتدا از دو جرثقیل استفاده شد


اما به دلیل وزن بالای این ماهی عظیم مجبور شدند از تعداد بیشتری جرثقیل استفاده کنند


در نهایت، لاشه این غول مهربان دریایی به خشکی رسید و به قیمت 18 هزار دلار فروخته شد
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
خرگوشی که به ستاره وب تبدیل شد
فیلم خرگوش کوچکی که با وسواس خاصی همانند یک سگ گله از گوسفندان مراقبت می کند به ستاره جدید وب تبدیل شد و کاربران شبکه را شگفت زده کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، ستاره جدید "یو تیوب" یک بازیگر، شخصیت معروف یا یک ورزشکار مشهور نیست، بلکه یک خرگوش کوچک سوئدی است که همانند یک سگ گله از یک دسته گوسفند نگهداری می کند.
این حیوان 5 ساله که در شمال سوئد زندگی می کند به مدت طولانی رفتار سگهایی را تماشا می کرد که برای هدایت و کنترل گوسفندان تربیت شده بودند.
براساس گزارش دیلی میل، به این ترتیب، یاد گرفت که چگونه برای نگهداری از گوسفندان از آنها تقلید کند. این فیلم تنها در مدت یک هفته بیش از 700 هزار بازدیدکننده در یو تیوب داشت.
"دان وستام"، تربیت کننده سگهای گله که این فیلم را از این خرگوش که "چمپیس" نام دارد گرفته و در وب گذاشته است در این خصوص گفت که "چمپیس" حتی بهتر از سگهایش از گوسفندان مراقبت می کند.
وی توضیح داد: "در واقع این یک خرگوش گله است که به اطراف گوسفندان می چرخد و اگر گوسفندی از دسته خارج شود به دنبالش می رود و آن را به گروه باز می گرداند."



این خرگوش که "چمپیس" نام دارد توانسته است سگهای گله را شرمنده کند


این خرگوش پس از مدتها که رفتار سگهای گله را تماشا می کرد توانست در نگهداری از گوسفندان از آنها تقلید کند


"چمپیس" به دنبال گوسفندان می کند و آنها را در کنار هم نگه می دارد


به گفته یک تریبت دهنده سگهای گله، "چمپیس" این کار را بهتر از سگها انجام می دهد
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
کشف یک میگوی غول پیکر/ تصاویری از دوجورپای عظیم نیوزلندی

گروهی از دانشمندان نیوزلندی در آبهای عمیق با کشف 7 مخلوق غول پیکر از خانواده دوجورپایان که 10 برابر بزرگتر از میگوهای معمولی هستند شگفت زده شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این "ابَر میگوها" در حقیقت گونه ای نادر از "دوجورپایان" هستند که محققان دانشگاه آبردین توانستند در مناطق عمیق آبهای ساحلی نیوزلند 7 نمونه آنها را پیدا کنند.
یک دوجورپا و میگوی معمولی به طور عادی بین 2 تا 3 سانتیمتر طول دارد درحالی که این گونه نادر 10 برابر بزرگتر و 34 سانتیمتر است.
"آلن جمیسون"، سرپرست این تیم تحقیقاتی در تفسیر تعجب خود از مشاهده این حیوان گفت: "کشف این مخلوق دریایی به همان اندازه عجیب است که یک سوسک حمام به طول یک پا را پیدا کنید. این دقیقاً همان حسی است که وقتی آن را دیدم داشتم."
این "ابَر- دوجورپاها" که در نگاه اول به "میگوی زال" شباهت دارند با یک تله فلز بزرگ که به دوربین عکاسی مجهز بود و با یک قفس شیشه ای یاقوتی محافظت می شد به دام افتادند و دوربین عکاسی این تله توانست از 9 نمونه عکسبرداری کند.
براساس گزارش فاکس نیوز، بزرگترین نمونه ای که به دام افتاد 28 سانتیمتر طول دارد اما طول بزرگترین نمونه ای که در عکسهای دوربین دیده می شود 34 سانتیمتر است.
بزرگترین "ابر- دوجورپاهایی" که پیش از این شناسایی شده بودند در دهه 80 و سواحل هاوایی پیدا شده بودند اما طول آنها بیشتر از 10 سانتیمتر نبود.
"آلن جمیسون" ادامه داد: "این کشف راههای بسیاری برای انجام مطالعه درباره این جانواران باز می کند. کافی است فکر کنید که این نمونه ها هنوز کاملاً رشد نکرده اند و بنابراین می توانند بزرگتر نیز بشوند."


 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
کشف 46 گونه بالقوه جدید/ از قورباغه دهان گشاد تا سوسک آبی جواهرنشان

زیست شناسان "برنامه سنجش سریع" اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت با بررسی هزار و 300 گونه در جنگلهای گرمسیری آمریکای جنوبی 46 گونه بالقوه جدید را شناسایی کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، محققان "برنامه سنجش سریع" (RAP) با کاوش در کشور کوچک "سورنیام" واقع در آمریکای جنوبی توانستند 46 گونه احتمالاً جدید را شناسایی کنند.
هدف از دو دهه تلاش این کارشناسان درک این نکته است که چه گونه هایی وجود دارند و برای جلوگیری از انقراض چه گونه هایی باید تلاش کرد.
قورباغه گاوچران

این قورباغه به دلیل مهمیزهایی که از پاهایش بیرون زده اند با عنوان "گاوچران" (cowboy) نامگذاری شده است.


مارمولک دم- شلغم

این مارمولک دم- شلغم (Thecadactylus rapicauda) همانند بسیاری دیگر از مارمولکها دارای یک مردمک بیضی شکل عمودی و بدون پلک است. به همین دلیل برای مرطوب نگه داشتن آن باید به طور مرتب با زبان، چشم خود را لیس بزند.


گربه ماهی زرهدار

حتی این گربه ماهی زرهدار نیز که با خارهایی برای دفاع در مقابل ماهی گوشتخوار پیرانا پوشیده شده است نیز می تواند یک گونه جدید باشد.

راهنمای محلی این گربه ماهی را صید کرد و آماده خوردن آن شد اما محققان برای محافظت از این نمونه با ارزش جلوی این کار را گرفتند.


سوسک آبی جواهر نشان

این سوسک آبی که به رنگ لاجوردی و زمردین دیده می شود گونه Oocyclus است که در ونزوئلا کشف شد شباهت بسیاری به گونه Oocylcus trio دارد که در جریان برنامه RAP در جنگلهای گرمسیری "سورنیام" پیدا شد.


ملخ ماژیکی

این ملخ گونه "وستریا" می تواند به عنوان یک گونه جدید شناخته شود. این حشرات که در جنگلهای بارانی آمریکای مرکزی و مدیترانه زندگی می کنند به سبب رنگ آمیزی شادی که دارند با عنوان "ماژیک" شناخته می شوند.


یک نمونه شگفت انگیز

یک نمونه شگفت انگیز از ملخ گونه Neoconocephalus که پیش از این در جنگلهای آمازون پرو شناسایی شده بود اکنون در سورنیام نیز پیدا شده است.


گربه ماهی سیرناپذیر

این گونه جدید گربه ماهی از نوع Pterodoras است. به گفته محققان، این ماهی که 60 سانتیمتر طول دارد تقریباً هر چیزی را که وارد دهانش بشود می خورد.


قورباغه دهان گشاد

این قورباغه که شبیه به شخصیتهای بازی رایانه ای Pac-Man است یک شکارچی پرخور است که همیشه در انتظار شکار خود می ماند. دهان بسیار گشاد این حیوان به آن کمک می کند که شکارهای بزرگی چون موشها و قورباغه های سایر گونه ها را ببلعد.

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویری از یک مرغ مگسخوار زال/ گونه ای بی رنگ از پرنده ای رنگارنگ

نوجوانانی از اهالی ایالت ویرجینیا گونه ای نادر از مرغ مگسخوار را مشاهده کردند که تمامی بدنش از پرهای سفید پوشانده شده و کاملا زال است.
به گزارش خبرگزاری مهر، سه نوجوان در پی مشاهده یک گونه بسیار نادر از نوعی مرغ مگسخوار زال تصاویر جالب توجهی از آن به ثبت رسانده و منتشر کردند.
این پرنده نادر مگسخواری سینه یاقوتی بود که به شکلی عجیب سرتاسر بدنش از پرهای سفید پوشانده شده و به گونه ای زال بود، این سه نوجوان به همراه پدرشان و با استفاده از چهار دوربین که در چهار زاویه مختلف کار گذاشته شده بود، تصاویر زیبایی از این پرنده نایاب و زال را به ثبت رساندند:

مرغهای مگسخوار معمولا از پرهای رنگارنگی برخوردارند


به ویژه پرهای زیر گلوی این گونه از مرغهای مگسخوار که به سینه یاقونی شهرت دارند، باید به رنگ سرخ یاقوتی باشد


با این همه پرهای این پرنده نایاب همانطور که در تصویر دیده می شود یکدست سفید است


از این رو سه نوجوانی که موفق به کشف این پرنده نادر شده اند، آن را مرغ مگسخوار زال نامیده اند


نمونه ای معمولی از یک مرغ مگسخوار سینه یاقوتی
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر پرورشگاه بچه فوکهای توفان زده شمال اروپا

بیش از 100 بچه فوک خاکستری که از ترس توفانی که شمال اروپا را مورد هجوم قرار داده است به سواحل پناه آورده بودند در مراکز نگهداری حیوانات حیات وحش در انگلیس و هلند مورد مراقبت قرار گرفتند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این 100 پستاندار دریایی جوان در مدت توفانهایی که در نیمه نخست ژانویه به هلند آسیب رساندند به سواحل شمالی این کشور آمدند.
براساس گزارش نشنال جغرافی، به ساحل آمدن بچه فوکها در سالهای اخیر به پدیده رایجی تبدیل شده است. "لنیت هارت" مدیر مرکز مراقبتهای Zeehondencrèche در ابن خصوص توضیح داد که به سبب ماهیگیری بی رویه، شکار کاهش یافته و بنابراین غذای در دسترس برای این بچه فوکها که بسیار ضعیف هستند دشوار شده است. همچنین اغلب پیش می آید ماهیهایی که می خورند آلوده هستند و حیوان را بیمار می کنند.
ماهی بخور!

یک داوطلب در یک مرکز مراقبت از حیوانات حیات وحش در هلند مشغول غذا دادن به بچه فوک خاکستری (Halichoerus grypus) است.


پرورشگاهی برای فوکها

به دلیل اینکه تعداد بسیاری بچه فوک به ساحل رسیده اند در مرکز Zeehondencrèche وانها و استخرهایی برای پذیرایی از این بیماران کوچک راه اندازی شده اند.

هر بچه فوکی که به مرکز آورده می شود بلافاصله شسته و با شاه ماهی ساتوری شده و آب غنی به دارو تغذیه می شود. در کل، در مدت سه ماه، فوکها دوباره می توانند به دریا بازگردند.


بازیهای آبی

یک بچه فوک نجات یافته در وان خود آب بازی و چلپ چلپ می کند. این سازه در طول سال میزبان حدود 150 حیوان است اما به دلیل توفانهای اخیر درحال حاضر تعداد مهمانان به 365 رسیده است.


موش آب کشیده!

یک بچه فوک خاکستری پس از آب بازی در یکی از استخرهای مرکز حیات وحش RSPCA خیس شده است. این مرکز انگلیسی نیز ویژه مراقبت از حیوانات حیات وحش است و درحال حاضر میزبان 40 بچه فوک توفان زده است.


وقت غذا است!

در هلند، یکی از داوطلبان یک شاه ماهی را به بچه فوکی می دهد که زیر نگاه سایر فوکها است. بچه فوکهایی که زیر یکسال دارند بیشتر در معرض خطر قرار گرفته اند.

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
کشف گونه های جدید موجودات دریایی ساکن آبهای جنوبی زمین
گروهی از زیست شناسان انگلیسی در عمق 2 هزار و 400 متری آبهای جنوبی زمین گونه های جدید از موجودات دریایی را کشف کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، تیم تحقیقاتی "جان کاپلی" از دانشگاه ساوت همپتون انگلیس با کاوش در فاصله حدود 3 هزار و 200 متری شرق جنوبی ترین نقطه آمریکای جنوبی منطقه ای جدید از حیات زیر دریا را شناسایی کردند و توانستند در این منطقه گونه های شگفت انگیزی از آبزیان به ویژه خرچنگهای "یتی" و هشت پاهای شبح مانند را در عمق 2 هزار و 400 متری کشف کنند.
براساس گزارش نشنال جغرافی، نتایج یافته های این زیست شناسان دریایی در تازه ترین شماره مجله علمی PLoS Biology منتشر شده است.
خرچنگهای "یتی"

جمعیتی از خرچنگهای "یتی" که به نظر می رسند گونه جدیدی هستند که با گونه "کیوا هیرسوتا" که در سال 2005 در اقیانوس آرام کشف شد تفاوت دارند. این خرچنگها در اطراف بعضی از چشمه های آبهای گرم و غنی از کانیهای اقیانوس منجمد جنوبی کشف شدند.


شبح هشت پا

یکی از شگفت انگیزترین گونه های کشف شده در این اکتشاف، هشت پایی به طول حدود 60 سانتیمتر است که به اعتقاد دانشمندان تاکنون شناسایی نشده بود.


به جای خورشید

خرچنگهای یتی نر همانند نمونه ای که در سمت راست تصویر دیده می شود بزرگتر بوده و برای تغذیه از کلونیهای باکتریها به چشمه های گرمایی نزدیکتر هستند.

این درحالی است که یتی های ماده از این چشمه ها دور هستند و به منظور محافظت از جنینهای کوچک خود در آبهای خنک تر می مانند.


کشتی- چسب سر الماسی

"کشتی- چسب"، گونه ای از مژه پایان است که برخلاف خرچنگهای یتی ترجیح می دهد به صخره های آبهای خنک تر بچسبد. این کشتی چسبها دارای سرهایی به شکل الماس هستند.


شومینه های حیات

چشمه های آب گرم عمق دریا روزنه هایی در پوسته زمین هستند که به آنها شومینه های هیدروگرمایی نیز گفته می شود. دمای آبی که از این چشمه ها خارج می شود می تواند حداکثر به 380 درجه سانتیگراد برسد.

این چشمه های هیدروگرمایی در نزدیکی کهکشانهای فعال و در مناطقی که در آنها صفحات تکتونیکی درحال حرکت هستند وجود دارند. مواد معدنی که از این چشمه های خارج می شوند غذای لازم برای اکوسیستمی را تامین می کند که در عمق دریا و بدون نور خورشید زندگی می کند.


شقایق دریایی منجمد جنوبی

این شقایقهای دریایی احتمالاً گونه ای جدید هستند. ابعاد بعضی از آنها زیاد و به اندازه کف دست یک مرد بزرگسال است.

همانند سایر شقایقهای دریایی، این حیوانات نیز احتمالا با جمع آوری غذاهایی که همراه با جریان آب از کنار آنها عبور می کنند تغذیه می کنند.


 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر زیباترین و عجیب‌ترین گونه‌های دریایی اسکاتلند
گروهی از دانشمندان اسکاتلندی در طول یک سفر اکتشافی موفق شدند مجموعه ای از زیباترین و عجیب ترین مخلوقات دریایی را پیدا کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، زیست شناسان گروه جمعیت زیست شناسی علوم دریایی اسکاتلند با انجام یک مامویت اکتشافی در دریاهای این کشور موفق شدند موجودات بسیار زیبا و عجیبی چون ماهی بدون صورت و زنبق دریایی را شناسایی کنند.
در این راستا، مجله نشنال جغرافی گزیده از کشفیات این ماموریت را که در سال 2011 انجام شد منتشر کرد.
حلزون دوکپه ای و شقایق

حلزون دوکپه ای Modiolus modiolus با شقایقهای دریایی احاطه شده است. این بزرگترین توده حلزون دوکپه ای Modiolus modiolus اسکاتلندی است که به "دهان بزرگ سیاه" نیز معروف است. این نرم تن به آهستگی رشد می کند و می تواند تا 50 سالگی زندگی کند و طول 20 سانتیمتر برسد.


ماهی بدون صورت

Amphioxus یک ماهی بدون صورت و بدون مغز است که در دریاچه "تانکرنس" شناسایی شد. درحقیقت، این جانور یک ماهی واقعی نیست بلکه نوعی مرحله گذار میان بی مهرگان و مهره داران است. برای مثال، این حیوان داری طناب عصبی است. ساختار سفید رنگی که به نظر می رسد ستون فقرات است درحقیقت گنادهای این گونه است که در سراسر شکم آن به خط شده اند.


مداد دریایی درخشان

رشته پاهای درخشانی که این پرها می سازند، تخمهای این مداد دریایی را نقطه گذاری کرده اند. این گونه مداد دریایی، کلونیهایی را تشکیل می دهد که در آبهای گل آلود سواحل اسکاتلند گسترده شده اند.


زنبق دریایی

بیشتر زنبقهای دریایی در آبهای عمیق زندگی می کنند اما در اسکاتلند حتی در 50 متری سطح دریا نیز پیدا می شوند. این جانداران زیبا گونه ای از اشکال و رنگهای متنوع دارند.


نرم تن صدف دار سلطنتی

طول این حلزون صدف دار که Atrina fragilis نام دارد یکی از بزرگترین و نادرترین صدفهای دوکپه ای اروپا است. در جریان این اکتشاف، دانشمندان جمعیت وسیعی از این صدف را در دریاچه "جزایر کوچک" (Small Isles) پیدا کردند. رشته های طلایی که این جانور برای نگه داشتن خود به بستر دریا استفاده می کنند شبیه به رشته هایی است که برای تزئین جامه پادشاهان استفاده می شود.


حلزون دوکپه ای آتشین

این صدف دوکپه ای آتشین برای تغذیه از این شاخکهای نارنجی آتشین رنگ استفاده می کند. حلزون دو کپه ای آتشین، از صدفی سخت و غیرصیقلی برخوردار است. بدن این جانور به خاطر وجود مقادیر بالایی از ماده کاروتن به رنگ قرمز یا نارنجی آتشین است.

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویری از برنامه جدید محافظت از اورانگوتانهای سرگردان در اندونزی

گروهی از دامپزشکان در اندونزی برای محافظت از اورانگوتانهایی که به دلیل از بین رفتن زیستگاهشان سرگردان شده و در معرض آسیب انسانها قرار گرفته اند برنامه ای جدید را آغاز کرده اند.
به گزارش خبرگزاری مهر، اندونزی نیمی از جنگلهای انبوه و بارانزای خود را طی 50 سال گذشته از دست داده است و این رویداد جان 50 هزار تا 60 هزار اورانگوتان که ساکن این جنگلها بوده اند را به خطر انداخته است.
این جانداران که به دلیل از دست رفتن و خالی شدن زیستگاه های خود از پوشش سبز به انسانها نزدیکتر شده اند، معمولا با انسانها به صورت مداوم برخورد دارند که این رویدادها اغلب برای اورانگوتانها مرگبار خواهد بود. از این رو اندونزی برنامه ای جدید با نام " برنامه محافظت از اورانگوتانهای سوماترا" یا SOCP را برای حفظ و نجات این جانداران سرگردان آغاز کرده است:


دامپزشکان برنامه محافظت از اورانگوتانهای سوماترا بر روی اورانگوتانی به نام "پیول" که چهل سال سن دارد جراحی می کنند، پیول طی عملیات نجاتش از نزدیکی مزرعه ای که در آن سرگردان بود، از بالای درخت افتاده و پای این جاندار دچار شکستگی شد


تزریق وریدی به دست پیول در هنگام جراحی


این اورانگوتان در یک مرکز جراحی در اندونزی تحت عمل جراحی پا قرار گرفت


پای "پیول " در گچ


دامپزشکان در حال بررسی عکس پای شکسته پیول


بچه اورانگوتانهای یتیم به نامهای "سپتیان" و "سروژا" درون یک سبد با هم بازی می کنند


"مارول" اورانگوتانی چهار ساله مبتلا به اختلال تنفسی برای جراحی آماده می شود


دامپزشکی در حال بازی کردن با مارول


مارول در حال بازی در قفس، پای چپ این جاندار به دلیل بسته شدن با زنجیر در دورانی که به عنوان حیوان خانگی نگه داشته می شد، زخم شده و عفونت کرده است و دامپزشکان ناچار شدند پای او را قطع کنند


دامپزشکی در حال حمل کردن مارول در مجموعه SOCP
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویری تماشایی از شامپانزه ای که آشپزی می کند
شامپانزه ای به نام "کانزی" که در یک مرکز تحقیقاتی در یک محیط طبیعی زندگی می کند نه تنها می تواند در حدود 500 واژه را با صفحه کلید بگوید بلکه قادر است آتش روشن کرده و آشپزی کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، "کانزی" نام شامپانزه ای است که به همراه 8 شامپانزه گونه "بونوبو" (شامپانزه های کوتاه قد) در یک مرکز تحقیقاتی با دکتر "سو ساویگ- رامباو" زندگی می کند. این محقق در محیط طبیعی بر روی رفتار و زبان میمونها تحقیق می کند.
وی معتقد است که علاقه بالای کانزی 31 ساله به آتش یک هوش عمیق را در این شامپانزه نشان می دهد.
درحقیقت "کانزی" قادر است با وسواس خاصی هیزم جمع کند، آتش روشن کند، باربکیو بیاورد، غذا درست کند و به ویژه مراقب باشد که در حین کار خود را نسوزاند.
این محقق در طول مطالعات خود نشان داده است که شامپانزه ها توانایی استفاده از شاخه و برگ را به عنوان ابزار دارند و حتی می توانند آشپزی کنند.
دکتر "سو ساویگ- رامباو" در این خصوص توضیح داد: "کانزی آتش روشن می کند چون می خواهد این کار را انجام دهد. او عادت دارد فیلم جستجو برای آتش را تماشا کند. این شامپانزه از زمانی که بسیار جوان بود علاقه خود را به کنترل کردن آتش نشان داد. کانزی این فیلم را بیش از صدها بار دیده است."
وی افزود: "آتش یکی از مهمترین فاکتورها در تکامل ما به شمار می رود. زمانی که انسانها یاد گرفتند آتش را کنترل و سگها را رام کنند توانستند به سطح جدیدی از امنیت برسند که منجر به خلاقیت و ایجاد فرهنگهای پیچیده شد."
این محقق ادامه داد: "آتش به ما اجازه می دهد که غذا بپزیم. گیاهانی که ما روی آتش می پزیم قابل هضم تر می شوند. به طور خلاصه، آشپزی به ما کمک کرد که بهتر غذا بخوریم و مغزهای تواتمندتری را توسعه دهیم."
براساس گزارش دیلی میل، کانزی که در زبان سواحی به معنی "جواهر" است می تواند بر روی آتش همبرگر درست کند. وقتی کارش با آتش تمام شد، دکتر "سو ساویگ- رامباو" از آن خواست که یک بطری آب روی آتش بریزد.
کانزی آشپری را یادگرفته است و آن را دوست دارد و امروز می تواند مهارتهای خود را به سایر میمونها نیز بیاموزد. به طوریکه پسرش، "تکو" که در این مرکز تحقیقاتی زندگی می کند به کانزی نگاه می کند و از آن می آموزد که چگونه می توان مشکلات را حل کرد. محققان معتقدند که "تکو" نیز به زودی کار با آتش را یاد خواهد گرفت.
"کانزی" علاوه بر کار با آتش و آشپزی تاکنون موفق شده است "گفتن" حدود 500 واژه را از طریق صفحه کلید یاد بگیرد و 3 هزار واژه گفته شده را درک کند.
شامپانزه های "بونوبو" یکی از گونه های در معرض خطر انقراض هستند.
کانزی وسایل آشپزی خود را در یک کوله پشتی حمل می کند



چند شاخه چوب خشک پیدا می کند و آنها را در اندازه کوچک می شکند



این شامپانزه به دنبال جای مناسبی می گردد تا آتش روشن کند



پس از اینکه هیزمها را مرتب کرد کبریت را روشن می کند



منتظر می ماند که آتش در زیر برگها آماده شود



سپس با دقت باربکیو را می آورد




سپس ماهی تابه را روی آن می گذارد




برای دسر... شکلات مارشمالو سر چوب می گذارد و با دقت آن را کباب می کند



دسر آماده است... پس از لذت بردن از غذای خود باید خود را برای شستن ظرفها آماده کند
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
بازدید از قلمرو پنگوئنها/ تصاویری تماشایی از دنیای پرندگان قطبی

فرستاده ویژه نشنال جغرافی با سفر به قطب جنوب از قلمرو کلونیهای گونه های مختلف پنگوئنها بازدید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، "یاکوپو پازوتی"، فرستاده ویژه گروه نشنال جغرافی ایتالیا با همکاری برنامه ملی تحقیقات در قطب جنوب و به مناسب صدمین سالگرد فتح قاره جنوبگان توسط انسان به این منطقه سفر کرد و از کلونیهای گونه های مختلف پنگوئنها بازدید کرد.
کلونی پنگوئنهای امپراتور واقع در کیپ واشنگتون



پنگوئنهای جوان شروع به تغییر پرهای خود می کنند. این جوجه ها به زودی باید خود را برای یک زندگی مستقل آماده کنند



بعضی از پنگوئنهای جوان بسیار کنجکاوند تا از نزدیک با این بازدیدکننده دو پا آشنا شوند



پنگوئنهای آدلی در پناهگاه ساحلی آدلیها



پنگوئنها هر روز برای شکار ماهی به صورت خطی بر روی آبهای یخزده راه می روند
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویری از وال سفید حباب ساز/ هنرنمایی وال سفید هوشمند در برابر دوربین

نهنگ سفید "بلوگا" ساکن آکواریوم"شیمان" در "کاموگاوا" در شرق توکیو به اندازه ای باهوش است که می تواند علاوه بر ساخت حبابهایی در زیر آب برای دوربینی که از وی عکاسی می کند نیز دست، یا همان باله تکان دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، والهای سفید که به والهای بلوگا نیز شهرت دارند، ساکن اقیانوس قطبی بوده و به هوشمندی زیاد شهرت دارند و می توانند با یکدیگر گفتگو کنند. حباب سازی مهارتی است که تعدادی از والهای بلوگا آن را فرا می گیرند و این اولین باری نیست که این مهارت در والهای بلوگا دیده می شود.
این وال سفید 10 ساله که طی سه سال گذشته این مهارت را به خوبی فرا گرفته و اجرا می کند به یکی از جاذبه های آکواریوم "شیمان" در ژاپن تبدیل شده است. این وال برای ساخت حباب ابتدا با کمک دهانش جریانی از آب را به بیرون می دمد و سپس با استفاده از حفره تنفسی اش حفره ای درون این جریان آب ایجاد کرده و حباب به وجود می آورد.
بر اساس گزارش میل آنلای، در این آکواریوم تنها "هیرویا میناکوچی" یک عکاس 58 ساله مجاز است تا به همراه این بلوگا شنا کرده و از او عکاسی کند، به گفته وی ین وال سفید از هفت سالگی حباب درست کردن را آغاز کرده است:
شاید تعدادی در ابتدا باور نکنند که این حباب توسط وال سفید ایجاد شده، اما واقعیت این است که حباب سازی مهارتی است که تعدادی از والهای سفید آن را فرا می گیرند
این وال 10 ساله از هفت سالگی حباب سازی را آغاز کرده است
وال سفید پس از ساخت یک حباب برای عکاس باله هایش را تکان می دهد
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
کشف 208 گونه جدید گیاهی و جانوری/ تصاویر مارمولک روانپریش و ارکیده جدید
صندوق جهانی حیات وحش گزارشی از کشف 208 گونه جدید گیاهی و جانوری در سال 2010 در حوزه رودخانه "مکونگ" واقع در جنوب شرق آسیا را منتشر کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، رودخانه مکونگ یکی از 10 رودخانه طولانی جهان است. اکنون محققان صندوق جهانی حیات وحش در تازه ترین گزارش خود اعلام کردند که موفق شده اند در سال 2010 در حوزه این رودخانه واقع در کامبوج، لائوس، میانمار، تایلند، ویتنام و استان "یونان" چین 208 گونه جدید گیاهی و جانوری را کشف کنند.
این جانداران شامل 145 گونه گیاهی (16 گونه ارکیده)، 28 گونه خزنده، 25 گونه ماهی، 7 گونه دوزیست، دو گونه پستاندار و یک گونه پرنده هستند.
در میان گیاهان، در مرز میان تایلند و کامبوج 5 گونه گیاه گوشتخوار کشف شد که بعضی از آنها قادرند خزندگان کوچک، موشها، مارمولکها و حتی پرندگان کوچک را شکار کنند.
براساس گزارش نشنال جغرافی، نتایج این کشف شگفت انگیز در 12 دسامبر در گزارش "حیات وحش مکونگ" صندوق جهانی حیات وحش منتشر شد.
مارمولک خود- شبیه ساز (Leiolepis ngovantrii)

این گونه یک نمونه ماده است که برای تولیدمثل نیازی به جنس نر ندارد. در حقیقت ماده این مارمولک قادر است خود را شبیه سازی کند. اما این شبیه سازی برای این گونه یک ویژگی مثبت به شمار نمی رود چون موجب از بین رفتن تنوع ژنتیکی می شود. این مارمولک در میان 28 گونه خزنده ای که در سال 2010 در مکونگ کشف شدند حضور دارد.


مارمولک روان پریش (Cnemaspis psychedelica)

این گونه جدید در جنوب ویتنام واقع در جزیره "هن خوای" کشف شده است و ویژگی بارز آن رنگهای شگفت انگیزش است.


گیاه گوشتخوار (Nepenthes holdenii)

این گونه یکی از 5 گیاه گوشتخواری است که در مکونگ کشف شده اند. از این 5 گیاه، 4 گونه در تایلند و یک گونه در کامبوج زندگی می کند.

Nepenthes holdenii تقریباً هر چیزی را که وارد دهانش شود (موش، مارمولک و حتی پرندگان) را می خورد. بعضی از نمونه های این گونه می توانند به ارتفاع 1 متر برسند.

این گیاه بر روی دو قله از کوهستانهای "کارداموم" واقع در کامبوج غربی پیدا شده است. Nepenthes holdenii قادر است در ارتفاع 600 تا 800 متری از سطح دریا رشد کند.


میمون Rhinopithecus strykeri

این میمون میانمار که برای دانشمندان تازگی دارد از مدتها در میان ساکنان این منطقه شناخته شده بود. بینی این میمون به سمت بالا است. به همین دلیل زمانی که باران می بارد این میمون برای جلوگیری از ورود آب باران وارد حفره های بینی اش سر خود را در میان زانوهای خود نگه می دارد. اما اگر آب در بینی این میمون جمع شود شروع به عطسه می کند به طوریکه شناسایی آن در روزهای بارانی بسیار ساده است.


قورباغه Amolops akhaorum

7 گونه جدید قورباغه در منطقه حوزه رودخانه مکونگ کشف شدند که از این تعداد، 3 گونه در لائوس، 3 گونه در ویتنام و 1 گونه در تایلند سکونت دارند.

گونه Amolops akhaorum در یک فضای محافظت شده در شمال غربی لائوس زندگی می کند. از سال 1980 تاکنون حداقل 9 گونه دوزیست منقرض شده است.


ارکیده جدید Dendorbium dalakense

در منطقه مکونگ 145 گیاه کشف شده اند. این ارکیده شگفت انگیز در این عکس یکی از 16 گونه جدید از ارکیده های کشف شده است.


پرنده Phylloscopus calciatilis

این پرنده بر روی کوههای "آنامیت" میان لائوس و ویتنام کشف شد. Phylloscopus calciatilis به دلیل تلفظ های آوایی ویژه و سایر تفاوتهای ریخت شناسی کوچکی که دارد از سایر گونه های مشابه در منطقه قابل تمایز است.


مار گرگی (Lycodon synaptor)

این گونه را به دلیل آرواره های بزرگی که دارد مار گرگی نامیده اند. این مار در مناطق کوهستانی استان یونان در چین زندگی می کند.


Tylototriton notialis

این گونه جدید مارمولک در سال 2010 در لائوس کشف شده است.


ماهی Schistura udomritthiruji

این عکس متعلق به یکی از 25 گونه جدید ماهی است که در این منطقه کشف شده است. این ماهی در دریای آندامان پیدا شد.


در میان دو کشور

چشم انداز منطقه رودخانه مکونگ از تایلند دیده می شود. در سمت چپ رودخانه، مرز تایلند و میانمار نمایان است.


 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
صید خرچنگ آبی در اسکاتلند/ نمونه ای عجیب از خرچنگهای اروپایی

ماهیگیری اسکاتلندی در میان شکارهای روزانه خود خرچنگ شگفت انگیزی را مشاهده کرد که بر خلاف دیگر خرچنگها به رنگ آبی درخشان است.
به گزارش خبرگزاری مهر، این ماهیگیر صید جالب توجه خود را برای فروش به بازار ماهی در لندن برد و توجه یک ماهی فروش را به خود جلب کرد، فردی که پس از خریداری این خرچنگ آبی رنگ آن را برای انجام تحقیقات به موزه تاریخ طبیعی لندن برد.
دانشمندان در این موزه با بررسی خرچنگ آبی به این نتیجه رسیدند که خرچنگ در واقع از گونه خرچنگهای اروپایی است که معمولا به رنگ آبی بسیار تیره دیده می شوند اما این نمونه خاص به واسطه تغییرات ژنتیکی به این رنگ درآمده است.
این خرچنگ آبی اکنون در اختیار آکواریوم لندن گذاشته شده و قرار است پس از خروج از قرنطینه به نمایش عموم گذاشته شود. موزه تاریخ طبیعی تایید کرده است که این خرچنگ از گونه خرچنگهای اروپایی یا خرچنگهای "هوماروس گاماروس" که بومی بریتانیا است به شمار می رود.
بر اساس گزارش تلگراف، دانشمندان برای نجات این خرچنگ مخزنی آماده کرده و آب دریا و هوا را به درون آن پمپ کردند تا جاندار آبی رنگ بتواند دوباره به شرایط عادی خود بازگردد. عمر طبیعی این خرچنگها 15 سال است اما به دلیل صید بیش از حد این جانداران معمولا خرچنگها هرگز 15 سالگی خود را نمی بینند.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر نجات یک بچه فیل و مادر گرفتار در باتلاق
گروهی از کارگران حفاظت از طبیعت موفق شدند طی یک عملیات دشوار امدادرسانی یک بچه فیل و مادرش که در یک باتلاق اسیر شده بودند را نجات دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، این تصاویر مربوط به لحظه ای دراماتیک است که نشان می دهد فیل مادر و بچه اش در یک باتلاق خطرناک اسیر شده اند و در یک عملیات سخت به دست کارگران انجمن حفاظت از لانگوای جنوبی از مرگ حتمی نجات می یابند.

اعضای خانواده با نا امیدی سعی می کنند به مادر و بچه اش که در باتلاق اسیر شده اند کمک کنند



گل و لجن باتلاق به سرعت خشک می شوند و بنابراین پنجره زمان برای نجات آنها هر لحظه بسته تر می شود




تیم کارگران انجمن حفاظت از لانگوای جنوبی اول سعی می کنند بچه فیل را نجات دهند




بچه فیل با دیدن فرو رفتن مادرش در باتلاق فریاد کمک سر می دهد



بعضی معتقدند که نجات این مادر و بچه دخالت در یک رخداد طبیعی است



کارگران در آخرین تلاش موفق می شوند بچه فیل را نجات دهند درحالی که مادر همچنان به فرو رفتن ادامه می دهد




سرانجام بچه فیل به طور کامل از باتلاق بیرون می آید




از این لحظه تمام توجه کارگران به سوی فیل مادر معطوف می شود




اما نیروی انسانی به تنهایی نمی تواند این فیل بزرگسال سنگین را از میان گل و لای بیرون بکشد



پس از یک مبارزه، فیل مادر ناگهان احساس آزادی می کند و شروع به دست و پا زدن برای خلاصی از لجن می کند




فیل مادر که به دنبال فرزندش است آن را صدا می زند درحالی اعضای گروه امداد از یک تراکتور برای تجات فیل استفاده کرده اند




عملیات کمک همچنان ادامه دارد اما پایان تلاش نزدیک است




سرانجام پس از یک مبارزه طولانی، مادر از باتلاق بیرون می آید و به سمت فرزند و سایر اعضای گروه می رود
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصویر ماهی سه چشم صید شده در آبهای نزدیک به نیروگاه هسته‌ای آرژانتین!
ماهیگیران آرژانتینی در دریاچه ای نزدیک به یک نیروگاه هسته ای در این کشور یک ماهی بزرگ را صید کردند که سه چشم دارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، پس از انتشار خبری که در هفته های اخیر در خصوص صید یک کوسه یک چشم در اینترنت منتشر شد اکنون رسانه ها اعلام کردند چند ماهیگیر که مشغول صید در دریاچه Chorro de Agua Caliente واقع در استان "کوردوبا" در آرژانتین بودند یک ماهی سه چشم را شکار کردند.
انتشار این خبر در وب با استقبال بالایی مواجه شد اما در میان مردم منطقه نگرانیهای بسیاری را برانگیخت. در حقیقت بسیاری از مفسران معتقدند که علت این بدشکلی به خاطر نیروگاه هسته ای "امبالس" است که در نزدیکی این دریاچه قرار دارد.
"خولیان ازموت"، ماهیگیری که این ماهی سه چشم را صید کرده است در مصاحبه با یک رادیوی محلی در این خصوص داد: "ما از صید این ماهی بسیار شگفت زده شدیم. هوا تاریک بود به همین علت در ابتدا متوجه عجیب بودن آن نشدیم. اما بعد با یک چراغ قوه نور را تامین کردیم و تازه در آنزمان بود که متوجه چشم سوم ماهی شدیم."

براساس گزارش GreenMe، چندی پیش نیز رسانه های ژاپنی خبر دادند که یک بچه خرگوش بدون گوش در نزدیکی نیروگاه فوکوشیما به دنیا آمده است.
پس از این خرگوش بدون گوش، تصاویر دیگری از مخلوقات بدشکل و عجیب پس از فاجعه فوکوشیما در ژاپن منتشر شد که از جمله آنها می توان به زنبقهای غول پیکر، ملخها و موشهای بدون دم اشاره کرد.
به همین دلیل کارشناسان معقدند که سطح پرتوهای رادیواکتیو منطقه اطراف نیروگاه "امبالس" باید مورد بررسی قرار گیرد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
چاپ سه بعدی صدف برای خرچنگهای بی خانمان در جهان

شرکت سازنده چاپگرهای سه بعدی "میکربات" تصمیم دارد با اجرای پروژه ای برای خرچنگهای بی خانمان در سرتاسر جهان خانه چاپ کند تا این جانداران آسیب پذیر دیگر ناچار نباشند برای حفظ بقای خود به زباله ها رو بیاورند.
به گزارش خبرگزاری مهر، حتی خرچنگهای هرمیت نیز در برابر نوساناتی که در اقتصاد اکولوژیکی آنها وجود دارد، ایمن نیستند. کمبود جهانی صدف باعث شده این خرچنگها با کمبود شدید محل سکونت مواجه شوند.
از این رو شرکت سازنده چاپگرهای سه بعدی "میکربات" با هدف فراهم آوردن صدف کافی برای خرچنگهای بی صدف، پروژه ای به نام "سرپناه" را راه اندازی کرده و در آن به طراحی صدفهایی می پردازد که می توان آنها را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی چاپ کرده و در اختیار خرچنگها قرار داد.
ساخت صدف شیشه ای برای خرچنگی بی خانمان به نام "هوارد" در مرکز ملی حیات دریایی بیرمنگام
خرچنگهای هرمیت به همراه صدفهایشان متولد نمی شوند و باید در میان دریا برای خود زیستگاهی مناسب را بیابند که معمولا این زیستگاه یک صدف خالی از سکنه است. با این همه کمبود صدف شدید به تازگی خرچنگهای هرمیت را با دردسر مواجه کرده به شکلی که تعدادی از آنها مجبور شده اند برای یافتن سرپناه به جایگزینهای نامناسبی رو بیاورند.
استفاده از تکه های زباله، در اینجا سر شکسته یک بطری به عنوان صدف توسط خرچنگهای هرمیت
برای مثال خرچنگهای هرمیتی که نمی توانند صدف مناسب را برای سکونت خود بیابند، از انواع زباله های موجود در سواحل یا آب دریاها، از بطری ها گرفته تا پوکه های فشنگ و هر زباله دیگری که بتوانند پیدا کنند به عنوان سرپناه استفاده می کنند.
یکی از نمونه های صدف چاپ شده برای خرچنگها
بر اساس گزارش وایرد، از این رو گروهی در شرکت سازنده چاپگرهای سه بعدی میکربات تصمیم گرفته اند به این جاندارن آسیب پذیر در یافتن سرپناه کمک کرده و صدفهایی را با کمک فناوری های طراحی و چاپ سه بعدی برای آنها بسازند. در حال حاضر هیچکس مطمئن نیست که خرچنگها از این صدفهای چاپ شده به عنوان خانه استفاده کنند و هنوز نوع موادی که برای ساخت این صدفها به کار گرفته شده قطعی نیست.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر شگفت‌انگیزترین لحظات طبیعت/ شاهکار برندگان عکاسان حیات وحش
برندگان مسابقه برترین عکاسان سال حیات وحش Veolia در سال 2011 در مقولات مختلفی از جمله طبیعت، پرتره هایی از حیوانات، دنیای زیر آب و ... اعلام شدند.
به گزارش خبرگزاری مهر، Veolia Wildlife Photographer of the Year یکی از مهمترین جوایز عکاسی در دنیا است که همه ساله به بهترین عکاسان فعال در عرصه طبیعت و حیات وحش اعطا می شود.

عکسی از "دانیل بلترا" از اسپانیا برنده جایزه عکاس طبیعت
این عکس، یکی از 6 تصویری است که این عکاس سال گذشته از نشت نفت در خلیج مکزیک گرفت




عکسی از "استفانو اونترتاینر" از ایتالیا برنده جایزه مقوله چشم اندازهای خلاق طبیعت
این عکس بخشی از مجموعه عکسهای این عکاس درباره قوها است که قوهای وحشی را بر روی دریاچه "کوشارو" در هوکایدوی ژاپن نشان می دهد




عکسی از "مارکو کلمبو" از ایتالیا برنده جایزه مقوله پرتره هایی از حیوانات
این در استان لمباردیای ایتالیا گرفته شده است




عکسی از "بنس مته" از مجارستان برنده جایزه ویژه "اریک هاسکینک"
این عکس که "چشم انداز پلیکان" نام دارد بر روی دریاچه "کرکینی" در یونان گرفته شده است




عکسی از "پل ساودرز" از آمریکا برنده مقوله دنیای زیر آب
این عکس با عنوان "زیبایی غولها" در میان آیسبرگهای "اسوالبارد" در نرژو گرفته شده است




عکسی از "استفان وته" از فرانسه برنده جایزه مقوله مکانهای وحش

این عکس در "کرو دو فن" در غرب سوئیس گرفته شده است.
عکاس برای تهیه این عکس از راه شیری مجبور شد دو ساعت در دمای 15 درجه سانتیگراد زیر صفر راه برود. عنوان این عکس "طاق آسمانی" نام دارد
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویری از پنگوئنهای تبهکار/ سرقت سنگ از خانه همسایه برای ساخت آشیانه

محققان در حین تصویربرداری از پنگوئنهای "آدلی" موفق شدند دست یکی از پنگوئنهای تبهکار را رو کرده و از او در حین ارتکاب جرم "سنگ دزدی" تصویربرداری کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، این تیم از محققان که در حال ساخت مستندی به نام "سیاره منجمد" هستند برای چهار ماه به همراه گروهی از پنگوئنهای آدلی در جزیره راس در آنتراکتیکا زندگی کردند.
در بخشی از تصاویر به دست آمده پنگوئن نری دیده می شود که در حال سرقت سنگ از خانه پنگوئن همسایه است. این پرنده ها آشیانه های سنگی خود را به شکلی می سازند تا بتوانند در زمان ذوب شدن یخهای قطبی از تخمهای خود در برابر جاری شدن آب محافظت کنند.
این در حالی است که در گروه پنگوئنها، داشتن بهترین آشیانه می تواند در جلب توجه جفت به این پرنده ها کمک کند و از این رو انتخاب بهترین سنگها برای ساخت آشیانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
به گفته "جف ویلسون" مدیر گروه تصویربرداری، آنها می دانستند که این پرنده ها معمولا از یکدیگر سنگ می دزدند اما ثبت این لحظه در قالب فیلم با توجه به هرج و مرج بالای موجود در گروه پنگوئنها بسیار دشوار است. همچنین قد این پرنده ها در حدود نیم متر است و برای تشخیص دادن کارهایی که انجام می دهند، تصویربردار باید خود را هم سطح آنها کند، از این رو تصویربردار برای ثبت بهترین تصاویر از تبهکاری این پنگوئن ناچار شده بود تا با دوربینش بر روی زمین بخزد.
گروه تصویربرداری می گویند علاوه بر دشواری تصویربرداری، گروه پنگوئنها از نظر آلودگی صوتی یک کابوس است، زیرا پنگوئنها انسانها را با صدای خود بمباران می کنند. هر یک از پنگوئنهای نر، آشیانه خود را در فاصله ای ایمن از دسترس دیگر پنگوئنها بنا می کنند، گروه محققان فعالیتهای آشیانه سازی این پرنده ها را به فعالیتهای جاری برای برپاسازی چادرها در یک فستیوال بزرگ تشبیه می کنند، با این تفاوت که پنگوئنها بیش فعال بوده و بسیار پرخاشگرند.
با وجود تمامی این دشواری ها، گروه تصویربرداری توانست از صحنه تلاش یک پنگوئن زحمتکش که بارها و بارها مسیری را به سختی طی می کند، سنگ مناسبی را پیدا کرده و به آشیانه خود باز می گردد تا آن را در کنار دیگر سنگها قرار دهد، فیلمبرداری کند.
این پنگوئن از خیال شوم همسایه اش کاملا بی اطلاع است، پنگوئن همسایه آنقدر انتظار می کشد تا پنگوئن اول آشیانه خود را بری آوردن سنگی دیگر ترک کند، سپس به سرعت خود را به آشیانه پنگوئن رسانده و سنگی از آن می دزدد و به آشیانه نیمه کاره خود می برد.
بر اساس گزارش بی بی سی، نکته جالب تر اینجا است که در صحنه ای، زمانی که پنگوئن سارق آشیانه را برای سرقت سنگی دیگر ترک می کند، یک سارق دیگر از راه رسیده و قصد دزدیدن سنگ از آشیانه سارق می کند، اما پنگوئن سارق او را دیده و به او حمله می کند:

آغاز یک روز کاری دیگر در گروه پنگوئنهای آدلی
پنگوئنهای نر برای ساخت بهترین آشیانه باید بهترین سنگها را جمع آوری کنند
مانند این پنگوئن زحمتکش که برای جمع آوری سنگها خوب به دورترین نقاط می رود
اما همه پنگوئنها زحمتکش نیستند و راه های ساده تری را برای جمع آوری سنگ انتخاب می کنند، راه حلی مانند دزدی!
پنگوئن تبهکار زمانی که همسایه اش در آشیانه نیست سنگهایش را می دزدد
پنگوئن سارق که عقبتر ایستاده، به آرامی همسایه را زیر نظر می گیرد تا آشیانه را ترک کند
تا دوباره به سنگ دزدی از خانه همسایه برود
غافل از اینکه پنگوئن دیگری نیز از غیبت این دزد برای ربودن سنگ استفاده می کند
اما این بار دزد دوم توسط دزد اول به دام می افتد
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
کشف یک کوسه زال تک چشم!/ تصاویر جنین کوسه ای با ناهنجاری مادرزادی
یک ماهیگیر مکزیکی که یک ماده کوسه باردار را شکار کرده بود مشاهده کرد که جنین این کوسه تیره، یک موجود زال تک چشم است.
به گزارش خبرگزاری مهر، "انریکو لوسرو لئون" ماهیگیر مکزیکی در نزدیکی جزیره سرالو در خلیج مکزیک یک کوسه قهوه ای (Carcharhinus obscurus) باردار را شکار کرد. زمانی شکار خود را باز کرد یک جنین ناهنجار را در میان 9 جنین کاملا سالم پیدا کرد.
این جنین 56 سانتیمتری یک حیوان متاثر از ناهنجاری مادرزادی تک چشمی (سیکلوپیا) است. در این ناهنجاری ویژه مهره داران، جاندار به جای دو چشم، دارای یک کاسه چشم کم و بیش کامل است که در وسط پیشانی جای گرفته است.
این خبر به "فیلیپه گالوان- ماگانا" زیست شناس مرکز علوم دریایی "لا پاز" در مکزیک رسید و این محقق، این جنین تک چشم زال را مورد مطالعه قرار داد.
در این تحقیقات، این جنین تک چشم کوسه مورد رادیوگرافی قرار گرفت و با سایر نمونه های تک چشم مقایسه شد.
براساس گزارش نشنال جغرافی، در گذشته نیز نمونه های دیگری از کوسه های متاثر از تک چشمی دیده شده بود که این حیوانات قادر نیستند به تنهایی زنده بمانند.
دلیل ناشناخته

این کوسه علاوه بر تک چشمی از ناهنجاریهای دیگری چون زالی، نبود حفره های بینی و بدشکلی ستون فقرات رنج می برد.
در پستانداران، یکی از دلایل سیکلوپیا کمبود ویتامین A در رژیم غذایی مادر در زمان بارداری است اما در کوسه ها به سختی بتوان علت بروز این ناهنجاری را شناسایی کرد. در این مورد، دانشمندان معتقدند که آلودگی آبهای خلیج کالیفرنیا یکی از دلایل آن باشد.


شکار آسان

به گفته این زیست شناس، حتی اگر این کوسه به دنیا می آمد قادر نبود به مدت طولانی زنده بماند. رنگ سفید این حیوان، شکار آن را برای شکارچیان بسیار ساده می کرد و بدشکلی ستون فقران مانع می شد که این کوسه بتواند به خوبی شنا کند و از محل خطر بگریزد.


متفاوت از همه

این کوسه تک چشم در کنار یکی از برادرانش که یک رنگ طبیعی خاکستری- لاجوردی بر روی پشت خود دارد و ناحیه شکمی آن روشن است دیده می شود.

طول این کوسه های تیره در بزرگسالی می تواند به 3 متر برسد. این گونه به آهستگی رشد می کند و اغلب می تواند تا 45 سالگی زندگی کند.


تک چشم

چشم این کوسه تک چشم در مرکز پوزه آن قرار گرفته و حدود 3 سانتیمتر پهنا دارد. علیرغم فقدان حفره های بینی، این جنین دارای آبشش های سالمی است و دهان آن محتوی دندانهای کوچکی است.


کسی که شبیه هیچکس نیست

کوسه تک چشم در میان سایر کوسه های صید شده دیده می شود. علاوه بر تک چشمی بودن، زالی نیز یکی دیگر از ویژگیهای بسیار نادر در میان کوسه ها است. این اولین مورد مستند از زالی در یک کوسه قهوه ای است.

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویری دیدنی از نمونه های نادر حیوانات زال

حیوانات زال یا سفید نمونه های نادری از گونه های خود هستند که به دلیل ناهنجاریهای ژنتیکی رنگ طبیعی آنها تغییر می کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، زالی نه تنها در انسان بلکه در سایر موجودات نیز دیده می شود. در این پدیده نادر جهشهای ژنتیکی رخ می دهد که به خاطر آن حیوان قادر به تولید ملانین نیست. این فرایند موجب می شود که حیوان به رنگ سفید در بیاید و یا پوست، مو و چشمهای آن بدون رنگ باشد که این بی رنگی اغلب به صورت صورتی بسیار کمرنگ و یا شیری کمرنگ خود را نشان می دهد.
به دلیل جذاب و نادر بودن زالی، مجله نشنال جغرافی در گزارشی تصویری به معرفی نمونه هایی از حیوانات کمیاب پرداخته است.


نهنگ سفید- این یک نهنگ کوهان دار است که به تازگی در نزدیکی جزیره "وایت ساندی" استرالیا دیده شده است. اعتقاد بر این است که از بین جمعیت 13 هزار تا 15 هزارتایی نهنگهای کوهان دار ساکن این منطقه بین 10 تا 15 نمونه سفید وجود داشته باشند.



گاو سفید- این عکس را "جوردن نایلر" هنگام رانندگی در تکزاس گرفته است. به گفته این عکاس، این گاو ناگهان سر خود را از بین دریایی از گاوهای سیاه بالا آورد.



لاک پشت سفید- این عکس در ژوئن 2009 در جزیره خرام در تایلند گرفته شده است. این بچه لاک پشت زال از گونه لاک پشتهای سبز دریایی است.



راکون زال- این راکون زال در کنار خانواده خود که همگی رنگ عادی دارند زندگی می کند. این عکس در سال 2009 در مینه سوتا گرفته شد.



سمور دریایی زال- یک سمور دریایی زال در سال 2009 در سواحل "مورایشایر" اسکاتلند دیده شد. "کارن جک"، عکاس این تصویر در این خصوص اظهار داشت: "تماشای این حیوان زیبا که در آنجا نشسته بود و غذا می خورد یک منظره سورئال و رویایی بود."



طاووس سفید- بسیاری از مردم فکر می کنند این طاووس زال است اما در واقع این یک طاووس سفید است که رنگ آن به سبب تکنیک های ویژه پرورش پرندگان به این شکل درآمده است. این پرنده زیبا ساکن پارک ملبورن در استرالیا است.



تمساح زال- یک تمساح زال در باغ وحش "آدوبان" نیواورلئانز در سال 2011.



کانگوروی زال- یک کانگوروی زال از گونه کانگروی جثه متوسط قرمز. باغ وحش "کریستیان سند" در نروژ در سال 2009.



خرچنگ زال آبهای شیرین- این تنها نمونه خرچنگ زال شناخته شده در "سووانی کانتی" در فلوریدا است. این نمونه علاوه بر زال بودن نابینا هم هست.



گوریل زال- این گوریل زال "دانه برف" نام دارد. این عکس را روستاییان بومی گینه استوایی در سال 1967 گرفتند. سپس این نمونه بسیار نادر گوریل زال به باغ وحش بارسلونا فرستاده شد و به مدت 37 سال در آنجا زندگی کرد تا اینکه در سال 2003 به دلیل ابتلا به سرطان پوست مرد.



وزغ زال- این پرتره وزغ زال در آتلیه عکاسی گرفته شده است.



سهره کاکل قرمز زال- این سهره کاکل قرمز زال در براونزوویل تکزاس در سال 2008 دیده شد.




دلفین زال- این حیوان در آبهای نزدیک به "آزورس" در سال 2011 دیده شد
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر شگفت انگیز از هنرنمایی طبیعت در نقاشی آبها
مجله نشنال جغرافی در ادامه انتشار عکسهایی دیدنی که هنرنمایی دست طبیعت را به شیوه ای شگفت انگیز به تصویر کشیده اند این بار به سراغ آبها رفته است.
به گزارش خبرگزاری مهر، طبیعت خود را با هنرنمایی سرگرم می کند. این تصاویر دیدنی که مجله نشنال جغرافی منشر کرده است الگوهایی از طبیعت را نشان می دهند که به صورت اشکال هندسی منظم و طرحهای هنری رخ می نمایند.
سدهای شنی- سدهای شنی که در زیر دریای مرجانها حرکت می کنند. در پارک ملی جزیره "وایت ساندی" در کوئینزلند استرالیا هستیم



گردابها- توربینهای در حرکت در نیروگاه برق "بارژ دو لا رانس" در فرانسه بر روی رودخانه "رانس" یک گرداب را به وجود آورده اند



باغ بوتانیک- در باغ بوتانیک شیکاگو، آب به سرعت روان می شود و امواجی به رنگ آبی تیره را می سازد



ساحل پیسمو- امواج اقیانوس آرام جای پای خود را بر روی شنهای ساحل پیسمو در کالیفرنیا به یادگار گذاشته اند




ورقه های یخی- در دریای "بیوفورت" در اقیانوس منجمد شمالی، ورقه های یخی چند حباب هوا را به دام انداخته اند



کاستا ریکا- این چین و چروکهای بر روی آب یادآور یک تابلوی به سبک امپرسیونیستی است



دریاچه ماگادی- جلبکها در یک شکوفایی کامل، آب دریاچه ماگادی در کنیا را به رنگ قرمز درآورده اند



ماسه سیاه- بر روی ساحل ماسه سیاه در مکزیک، مد اقیانوس آرام بالا می آید



جزایر سنبله ها- چین و چروکهای آب در جزایر سنبله ها



رودخانه طلایی- نور خورشید و سنگها برای ایجاد یک اثر موجی بر روی سطح این رودخانه کانادایی به کار رفته اند
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
تصاویر بچه فوکی که توسط مادرش سر راه گذاشته شده است

یک عکاس روس در سواحل جزیره ای در این کشور یک بچه فوک زال را پیدا کرد که از گروه طرد شده و سردرگم در انتظار بازگشت مادرش بود.
به گزارش خبرگزاری مهر، یک عکاس 61 ساله روس به نام "آناتولی استراکوف" در سواحل جزیره "تیولنی" در روسیه یک بچه فوک طرد شده و سردرگم را پیدا کرده که چشمهای آبی دارد و پوست دست و پاهایش به رنگ صورتی است.
وی در این خصوص گفت: "وقتی آن را دیدم زیر بشکه ها قائم شده و منتظر بازگشت مادرش بود که برایش غذا بیاورد."
اما از آنجا که به نظر می رسد این بچه فوک زال باشد از گروه طرد شده است و بنابراین مادرش هرگز پیش آن باز نمی گردد.
این عکاس اسم این بچه فوک را "جینجر" گذاشته است.
براساس گزارش ABC News ، "استراکوف" افزود: "جینجر رنگ بسیار عجیبی دارد و تفاوت زیادی با همنوعان خود که همگی تیره رنگ هستند دارد."



 

Similar threads

بالا