کلوپ طرفداران پرسپولیس

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
13 نکته در مورد علی دایی که شاید نمی دانستید

13 نکته در مورد علی دایی که شاید نمی دانستید

ارتش سرخ دات كام :
برای اینکه سرمربی پرسپولیس را بیشتر بشناسید این مطلب را حتما بخوانید.

1- علی دایی عینکی است اما در ملاعام و به خصوص در برابر دوربین های رسانه ای هرگز عینک نمی زند.

2- علی دایی به پنج زبان عربی، آلمانی، انگلیسی، ترکی آذری و البته فارسی تسلط دارد. و تا حدودی با فرانسه آشناست.

3- علی دایی راست دست است اما با دست چپش هم می تواند بدون هیچ مشکلی بنویسد.

4- علی دایی در طول سال حداقل به 10 کشور سفر می کند. مقاصد ثابت او در طول هر سال آمریکا، آلمان، اسپانیا، فرانسه و البته ترکیه هستند.

5- علی دایی تا به حال به بیش از 50 کشور دنیا سفر کرده است.

6- آقای گل جهان تحمل هیچ گونه رژیم غذایی را ندارد. او بارها سعی کرده رژیم بگیرد و وزن خود را به هشتاد کیلو برساند اما نتوانسته تحمل کند و دوباره به وزن بالای 100 کیلو رسیده است. همسر علی دایی یک کارشناس تغذیه است!

7- علی دایی که لیسانس مهندسی متالوژی دارد 12 ترمه درس خود را تمام کرده است! البته فوتبال باعث شد تا او اینچنین دیر درسش را تمام کند. او بعدها کارشناسی ارشد خود را در رشته تربیت بدنی گرفت.

8- سال 76 یعنی زمانی که به همراه تیم ملی ایران به جام جهانی 98 صعود کرد از سوی یکی از دانشگاه های آمریکایی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دعوت نامه دریافت کرد اما حضورش در فوتبال آلمان باعث شد آن را نپذیرد.

9- عاشق بستنی است. دوستانش می گویند او هنگام رانندگی هر کجا بستنی فروشی ببینند توقف می کند.

10- بسیار زودرنج و عصبی است اما اطرافیانش می گوید قلب مهربانی دارد.

11- تنها فوتبالیست ایرانی است که نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

12- تنها فوتبالیست ایرانی حاضر در لیست 100 بازیکن برتر تاریخ فوتبال دنیاست.

13- میلان، چلسی، بارسلونا، بایرن مونیخ و رم مطرح ترین تیم هایی بوده اند که علی دایی در رده باشگاهی و در دیدارهای رسمی و دوستانه به آنها گل زده است.
 

GAME_OVER

کاربر فعال باشگاه ورزشی ,
کاربر ممتاز
همچین عجیبم نیست.ترکی و فارسی که هیچ/ زبان عربی و آلمانی رو بابت بازی تو لیگ امارات و قطر و آلمان یاد گرفته
خب منم 2 سال تبریز بودم فقط یکی دو کلمه ترکی یاد گرفتم :D
حتما دایی راحت زبان یاد میگیره
 

Anarchist

اخراجی موقت
کاربر ممتاز
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرسپولیس نیوز : پرسپولیس علی دایی تفاوت‌های عمده‌ای با پرسپولیس مربیان گذشته این تیم مثل حمید استیلی، یحیی گل‌محمدی، ژوزه، مصطفی دنیزلی و... دارد.
اینکه بعد از دست دادن توپ برای تصاحب دوباره آن تلاش می‌کرد، مضاف بر اینکه در منطقه یک‌سوم دفاعی حریف پرتحرک و در بیشتر مواقع زیبا و جذاب فوتبال بازی می‌کرد. البته نمایش تیم در روزهای حضور مصطفی دنیزلی در رأس کادرفنی ترکیبی و تماشاگرپسند بود اما حیف که تیم خصیصه امروز را نداشت؛ یعنی تصاحب توپ بعد از دست دادن آن.
این تفکر خوب که در تمرینات نهادینه شده بود، منجر‌به این شد که پرسپولیس در هر دو بازی تنها نیم گل بخورد و صاحب عنوان بهترین خط دفاعی در بین 16 تیم حاضر در لیگ‌برتر شود. این پشتوانه خوبی بود برای قهرمانی، اما اشکال کار اینجا بود که تیم با داشتن دفاع خوب و همچنین بازی پرتحرک در یک‌سوم دفاعی حریف قهرمان نشد!
نمی‌شود اشکال را در یک نقطه خاص جستجو کرد چون فوتبال یک بازی گروهی است و در پیروزی و شکست همه دخیل هستند اما درد پرسپولیس بیشتر این بود که کسی در میانه میدان نبود که حملات را ساماندهی کند.
گاهی توپ‌ها هرز می‌رفتند، برخی مواقع مردان تهاجمی به‌رغم تلاش فراوان روزنه‌ها را پیدا نمی‌کردند و در بعضی صحنه‌ها مردان تهاجمی خیلی خوب در فضا قرار می‌گرفتند اما توپی نبود که آن را به گل تبدیل کنند!
این‌ها علی دایی را مجبور کرد تصمیمات جدیدی برای تیم بگیرد. او جذب عبدا... کرمی و همچنین قاسم حدادی‌فر را برای جلوی خط دفاعی در دستور کار قرار داد و همچنین رضا نوروزی را برای رأس خط حمله می‌خواهد که اگر این نفرات جذب شوند قطعاً پرسپولیس برای تصاحب جام قهرمانی سامان می‌گیرد.
دلایل هم واضح و مبرهن است. دروازه و خط دفاعی دست نخواهند خورد که این مزیت است. بال‌ها سر جای خود قرار دارند، مضاف بر اینکه برای رأس فورواردی بازی می‌کند که چهارچوب‌شناس است و از همه مهمتر اینکه روی زمین بازی می‌کند.
می‌رسیم به نکته قابل تأمل؛ هافبک‌های دفاعی 6 و 7 که اولی توپ را جمع و دومی پخش می‌کند. عبدا... کرمی کوله‌باری از تجربه است، همچنین قاسم حدادی‌فر. پاس‌های خوب را از قاسم حدادی‌فر کمتر دیده‌ایم چون بازی‌های او به دلیل حضور در تیم ذوب‌آهن خوب دیده نمی‌شده اما پاس‌های نابی می‌دهد. فلاش‌بک می‌زنیم به بازی پوهانگ استیلرز - ذوب‌آهن در کره جنوبی. پاس قاسم حدادی‌فر در میان تجمع مدافعان تیم کره‌ای به محمد‌رضا خلعتبری رسید و این بازیکن بدون تعلل گل زد و سبب صعود ذوب‌آهن به مرحله بالاتر شد.
این پرسپولیس در 1-3-2-4 هم تدافعی است و هم تهاجمی و این بهترین ترکیبی بوده که علی دایی می‌توانسته بسازد. با این تیم قهرمان نشدن هنر است، هرچند قهرمانی در هر شرایطی سخت است.
برای رسیدن به جام قهرمانی به‌رغم در اختیار داشتن بهترین نفرات باید هدف‌گذاری کرد، تلاش کرد و از همه مهمتر در میانه‌های راه به بهانه پول اعتصاب نکرد. در مصاحبه‌ها هم باید ادبیات را تغییر داد و به جای آجیل شب عید از حریف حرف زد و از برتری.

ترکیب احتمالی پرسپولیس در فصل 94-93

نوروزی

خلعتبری صادقیان عالیشاه

عبدا... کرمی حدادی‌فر

ماهینی حسینی بنگر پولادی

نیلسون

علی بنی شیخ‌الاسلامی
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرسپولیس نیوز : فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) مجازات های اعلام شده ازسوی فدراسیون فوتبال ایران در مورد محسن قهرمانی و محمدرضا مولایی را تأیید و تشدید کرد. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران پیش ازاین محسن قهرمانی داور و محمدرضا مولایی مربی بدنسازی را به ترتیب به دلیل دخالت درنتایج مسابقات وهمچنین رفتارغیر ورزشی و روابط غیرقانونی،به شش و هشت ماه از فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم کرده بود.

هر دوی این موارد مربوط به یکی از مسابقات لیگ برتر ایران بود.

اکنون کمیته انضباطی فیفا تصمیم گرفته است این مجازات ها را در سطح بین - الملل اعمال کند تا بدین ترتیب این افراد حق فعالیت در فوتبال خارج از ایران را هم نداشته باشند.

فیفا علاوه بر این حکم مجازات فدراسیون فوتبال اتریش در مورد دو بازیکن فوتبال این کشور به اتهام نقض قوانین و تلاش برای تبانی در مسابقات را نیز تأیید کرده است.

بر اساس حکم فدراسیون اتریش، دومینیک تابوگا مادام العمر محکوم شده بود در حالیکه توماس زوندل نیز به مدت یک سال از تمامی فعالیت های مرتبط با فوتبال محروم است.

بنابراین گزارش، فیفا تصمیمات خود را به اطلاع هر دو فدراسیون کشورهای ایران و اتریش رسانده است.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرسپولیس نیوز : دروازه‌بان تیم ملی فوتبال کشورمان ابراز امیدواری کرد در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بازی کند. علیرضا حقیقی در پایان مراسم بدرقه اعضای تیم ملی فوتبال گفت: اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم و به ویژه در اردوی اتریش با سه دیدار تدارکاتی به شرایط مطلوبی دست پیدا کردیم.

وی درباره احتمال صعود ایران از گروه خود گفت: فوتبال است و هر اتفاقی ممکن است در آن رخ دهد. به هر صورت همه ما تلاش می‌کنیم تا موفقیت کسب کنیم.

حقیقی درباره اینکه بختی برای ایستادن درون دروازه تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل خواهد داشت یا نه، تأکید کرد: امیدوارم این اتفاق رخ دهد.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
گویا تمام حواشی جهان، باری دیگر با بالا گرفتن بازی های حساس جام جهانی فرو کش کرده اند و توب گرد و مستطیل سبز در صدر همه ی اخبار جهان قرار گرفته اند .

اما این بار به دور از همه ی جار و جنجار های رنگی فوتبال ایران فقط و فقط نگاهی هرچند کوتاه به نقاط حساس تیم ملی فوتبال ایران داریم تا با هدایت کیروش پرتقالی باری دیگر شادی و شور به گوشه کنار ایران بیاید .

دفاعی آهنین

بدون اغراق سید جلال حسینی ، یکی از بهترین و مستحکم ترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران در این دوره از مسابقات دفاع وسط تیم ملی را بیمه کرده است ، سید جلال با تعصب خاص و همیشگی اش می تواند نقطه قوت دفاع ایران باشد و خیال کیروش از این بابت راحت است که به راحتی هر بازیکنی ، حتی اگر ستاره ی جهانی هم باشد ، نمی تواند به راحتی از این مسیر عبور کند ، چون دفاع وسط ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی هم در حساس ترین لحظات چون دژی فولادی ، هرگز تسلیم نشده است و چه بسی اگر تلاش های سید جلال نبود باید برای دوره ی بعد بازی ها برنامه ریزی می کردند.




دفاع های کناری

جدا از سید جلال که بی نقص دفاع می کند ، کیروش می تواند حساب ویژه ای روی دو بازیکن هم تیمی دفاع وسط خود باز کند ، چون علاوه بر اینکه باتجربه و انرژیک هستند ، در کنار سرعت ، در باشگاه پر هوادار پرسپولیس بارها در با هم توپ زده اند و به هماهنگی کاملی رسیده اند و غیر منطقی به نظر می رسد ، سر مربی با تجربه و دانش تیم ملی از این ویژگی ها راحت بگذرد و پولادی و ماهینی را نیمکت نشین بازیکنان دیگری کند .رکورد فوق العاده ی پرسپولیس در بسته نگه داشتن دروازه ی خود ، تاییدی است بر این ادعا !




کمربند میانی
در حالی که در وسط زمین ، کاپیتان تیم ملی بد جور بازی با رنگ ها را برای فصل آینده آغاز کرده است و گویا تنها نامش برای ایران توپ می زند ! خیلی ها بر این باورند که بازیکن دیپورتی الکویت هر گز نمی تواند نماد جنگندگی و تلاش آریایی باشد !
خوشبختانه در این پس حساس ستاره ی جوان تیم ملی ایران ، رضا حقیقی گویا می تواند در کنار تیموریان ، هر خط هافبکی را از کار بیندازد ، این دو بازیکن جنگنده هرگز برای رفع تکلیف پشت بازیکنان حریف پنهان نخواهند شد و چون نکونام تیم ملی را ده نفره نمی کنند .



فاز حمله
در کنار بازیکنان تهاجمی تیم ملی به نامی آشنا می رسیم ، به تکینک ناب ایرانی ، سرعت و قدرت حمل توپ ، محمد رضا خلعتبری ، بازیکنی که می تواند گره گشای تیم ملی در مقابل بازیکنان تهاجی تیم های رقیب باشد تا شاهد ضد حمله های آتشین تیم ملی باشیم . خلعتبری می تواند دوباره خاطره ی غزال تیز پا را برای ما زنده کند .

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
سرمربی تیم ملی با سناریویی که به راه انداخته بود، بالاخره به خواسته اش رسید و دریافتی قابل توجهی از برند لباس های تیم ملی دریافت کرد.

کی روش که می گفت آل اشپورت کیفیت ندارد، در جام جهانی پیراهن این تولیدی را می پوشد... می دانید چرا؟ چون مسئولان آل اشپورت با برآورده کردن توقع مالی سرمربی تیم ملی، دل کی روش را به دست آوردند!باز هم خدا را شکر که همه چیز فوتبال مان به همه چیزمان می آید و خدا در و تخته را با هم جور کرده است!

جناب سرمربی تیم ملی که تا دیروز جفت پای خود را داخل یک لنگه کفش کرده بود و می گفت لباس های آل اشپورت کیفیت ندارد و فقط به درد دور ریختن می خورد، دیشب با نماینده این تولیدی پای میز مذاکره نشست و مطابق گفته علی کفاشیان، آل اشپورت با پرداخت مبلغی به کی روش - که کفاشیان به شوخی یا جدی گفته این مبلغ بیشتر از 150 میلیون تومان است - سرمربی تیم ملی را راضی کرد تا در جام جهانی پیراهن تولیدی آل اشپورت را بپوشد.

خب لابد از امروز آل اشپورت با کیفیت می شود و دیگر هم مشکلی بابت پوشیدن این لباس ها فوتبال ما را تهدید نمی کند.

به خداوندی خدا قسم اگر این فوتبال، یک صاحب درست و حسابی داشت حتما با کی روش بابت سناریویی که پیاده کرد تا به خواسته اش در قبال آل اشپورت برسد، برخورد می شد.کی روش فوتبال ما را سکه یک پول کرد و با خط دادن به بازیکنانی که علیه آل اشپورت صحبت کردند تا دل او را به دست بیاورند، باعث رسوایی تیم ملی در رسانه های خارجی شد.

نمی خواهیم از آل اشپورت دفاع کنیم زیرا همکاری با این شرکت که اصلا و ابدا به اندازه شرکت های مطرح تولید البسه ورزشی معتبر نیست، جای دفاع ندارد اما هنوز یادمان نرفته رسانه های خارجی چه لطیفه هایی برای پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی ساختند.

یعنی همه آن حرف و حدیث ها برای آن بود که جناب کی روش به خواسته اش برسد؟!

به خدا عرضه هم چیز خوبی است که یک ذره از آن در وجود برخی مدیران ورزشی و فوتبالی ما نیست وگرنه با کی روش بابت این سناریویی که نوشت و اجرا کرد، برخورد می کردند!
 

tanha-s

عضو جدید
ب افتخاره پرسپولیس و همه ی پرسیپولیسی های باغیرت هوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووورررررررررررررررررررررررررررررررررررااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/icon_gol.gif:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:;)
 

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سوشا مکانی به پرسپولیس پیوست

سوشا مکانی به پرسپولیس پیوست

پرسپولیس نیوز : درواز‌ه‌بان تیم فولاد خوزستان در فصل گذشته به پرسپولیس پیوست. سوشا مکانی که فصل گذشته در فولاد خوزستان بازی می‌کرد امروز به پرسپولیس پیوست تا در لیگ چهاردهم سرخپوشان را همراهی کند.
 

challenger_69

عضو جدید
خدا میدونه با اومدن سوشا مکانی چه فتنه هایی که تو تیم درست نمیشه!!!
به نظرم خرید همچین بازیکنی مثل اینه که آدم با مشعل روشن بره تو انبار باروت
آخه نیلسون به این خوبی دیگه چه نیازی به مکانی بود؟؟ همون محمدی خوب بود که یه فصل نیمکت نشین بود نه حاشیه درست میکرد نه .... تازه به نیلسون روحیه هم میداد
 

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رضا نوروزی با عقد قراردادی یک ساله رسما به پرسپولیس پیوست

رضا نوروزی با عقد قراردادی یک ساله رسما به پرسپولیس پیوست

پرسپولیس نیوز : مهاجم فصل گذشته تیم فوتبال نفت با عقد قراردادی یک ساله به پرسپولیس پیوست. رضا نوروزی مهاجم فصل گدشته تیم فوتبال نفت با عقد قراردادی یک ساله رسما به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.


 

Similar threads

بالا