کلوپ طرفداران پرسپولیس

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرسپولیس نیوز : مهاجم جدید تیم فوتبال پرسپولیس دیرتر از سایر همبازی‌هایش به اردوی اردبیل ملحق می‌شود. رضا نوروزی بازیکن تازه وارد سرخپوشان پس از پایان تمرین امروز پرسپولیس با نشان دادن عدد 6 گفت: با اجازه کادر فنی قرار است که از اول تیر به اردوی پرسپولیس در اردبیل ملحق شوم و تمرینات خود را با تیم آغاز کنم.

خبر دیگر اینکه بازیکنان پرسپولیس فردا تست پزشکی می‌دهند و بازیکنانی که در روزهای اخیر تا پیش از اردوی اردبیل به پرسپولیس اضافه می‌شوند در اردوی این تیم در این استان تست پزشکی خواهند داد.

سوشا مکانی، پیام صادقیان، حمید علی‌عسگر و رضا نوروزی نیز در اردوی اردبیل مورد تست پزشکی قرار می‌گیرند.

پرسپولیس فردا در تهران تمرین می‌کند و بازیکنان این تیم جمعه استراحت و روز شنبه ساعت 15:30 به سمت اردبیل پرواز می‌کنند.

اردوی اردبیل پرسپولیس از 23 خرداد تا 5 تیر برگزار می‌شود و اعضای این تیم ساعت 17 پنجم تیر به سمت تهران پرواز می‌کنند.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
پرسپولیس نیوز : علی دایی پس از تمرین امروز جلسه‌ای را با علیرضا رحیمی درباره آخرین شرایط پرسپولیس برگزار کرد. علی دایی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که این روزها با تمام توان خود برای کمک به رحیمی به دنبال جذب بازیکن است پس از تمرین امروز جلسه‌ای 40 دقیقه‌ای را با علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار کرد.

در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت نقل و انتقالات سرخپوشان، اردوی اردبیل و اردوی خارجی قرمزپوشان و وضعیت برخی بازیکنان بحث و گفت‌وگو شد.

همچنین گفت‌وگوی پیام صادقیان که امروز کمی زودتر تمرین خود را به دلیل مصدومیت تمام کرد با رضا نوروزی درباره تیم‌ملی و خط خوردن‌شان نیز در نوع خود بسیار شنیدنی بود.

هواداران تیم فوتبال پرسپولیس پس از تمرین امروز به شدت پیگیر آخرین وضعیت کریم انصاری‌فرد برای حضور در پزسپولیس بودند.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
هفته گذشته پیراهن حمید استیلی در بازی ایران و آمریکا به حراج رسید؛ لباسی که او با آن گل قرن را به ثمر رسانده بود و البته شبهات قابل توجهی در مورد اصالتش وجود داشت. به دنبال فروش یک پیراهن تقلبی به هوادار ایمون زاید پس از داربی 74، حالا مخاطبان فوتبال در ایران حق دارند پیرامون اقدامات مشابه کمی مردد باشند. غیر از این اما، پروژه فروش پیراهن استیلی ابهامات مهم دیگری هم داشت؛ از جمله رقم هنگفت جمع آوری شده و البته هویت کسانی که سهم اصلی را در خرید این لباس داشتند. در حالی از رقم یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به عنوان مجموع کمک های گردآوری شده در این مراسم یاد می شود که بر اساس برخی گزارش ها بیش از دو سوم این مبلغ تنها به وسیله اسپانسر باشگاه پرسپولیس تامین شده است؛ به طوری که ظاهرا یکی از حامیان مالی این تیم مبلغ یک میلیارد و صد میلیون تومان را به نیت عدد 11 و تعداد بازیکنان تیم های فوتبال بخشیده است!

پیش از این قرار بود سرخابی ها در دولت جدید به بخش خصوصی واگذار شوند، اما پس از قیل و قال فراوان تنها اتفاقی که رخ داد، ادامه فرمول قدیمی با نفرات جدید بود؛ به این ترتیب که مثل گذشته صندلی های مدیریتی پرسپولیس و استقلال به سرمایه داران گمنام اجاره داده شد تا در ازای پولی که خرج می کنند، به شهرت و اعتبار مضاعف دست بیابند. اگر تا دیروز چهره هایی مثل هدایتی، زنجانی، انصاری و شفیع زاده می توانستند به ضرب ریخت و پاش در فوتبال ایران مطرح شوند، امروز این بخت در اختیار رهگذرانی تازه نفس قرار گرفته است؛ مردانی از جنس پوستی و سیاسی که حالا اسم شان با جذب بازیکن برای پرسپولیس و البته خرید سخاوتمندانه پیراهن استیلی بر سر زبان ها می افتد. امروز ظاهرا باید خوشحال باشیم از اینکه حراج یک تی شرت قدیمی سبب خیر شده و سرمایه ای برای کمک به بیماران بی بضاعت فراهم کرده است، هرچند وجود برخی نقاط تاریک و مجهول، مجال شادی را از مخاطب می گیرد.

حقیقت آن است که طی این سال ها مردانی نقش اول خیریه ها در ایران را ایفا کرده اند که در مورد وجاهت قانونی، اقتصادی و اجتماعی شان تردیدهای زیادی وجود داشته است. اگر روزی محمدرضا زنوزی در کسوت خریدار اتوموبیل احمدی نژاد ظاهر شد و پژوی پنج میلیونی رییس دولت وقت را دو میلیارد و پانصد میلیون معامله کرد، زیاد طول نکشید تا خبر بازداشت او و رهایی اش با وثیقه 500 میلیاردی به تیتر اصلی خبرگزاری ها تبدیل شود. بعدتر اگر دل مان را به حسین هدایتی و آزاد شدن زندانیان بدهکار به دست او خوش کردیم، خیلی زود دریافتیم که آقای عابربانک هم تحت تعقیب دستگاه قضایی است و ابهامات فراوانی در مورد زندگی اقتصادی اش وجود دارد. امروز چه بابک زنجانی که کمک پرسپولیس به خیریه را شرط انتقال دایی به این باشگاه دانست و چه محمد رویانیانی که عنوان سفیر طلایی بهزیستی را یدک می کشید، هر دو به یک سرنوشت دچار شده اند. در چنین شرایطی شاید چندان عاقلانه نباشد که خرید پیراهن استیلی با آن قیمت گزاف را رویدادی کاملا سپید و انسان دوستانه به شمار بیاوریم، به ویژه که در مورد حامی مالی سرخپوشان نیز شائبه های گوناگونی وجود دارد؛ زمزمه هایی که دامنه اش از تاریخ ثبت شرکت شروع می شود و تا بحث بدهی های کلان و احتمالی این موسسه ادامه می یابد.

بدون تردید هنوز هستند جماعت پرشماری که بی چمشداشت و بدون جنجال به این و آن یاری می رسانند، اما در کشوری که کمک به خیریه آرام آرام به یکی از حربه های تطهیر چهره های بحث برانگیز تبدیل شده است، نمی توان به این قبیل گلریزان ها چندان مباهات کرد. شاید اگر خیلی از این اعانه دهندگان میلیاردی به جای این قبیل بذل و بخشش ها، احترام بیشتری برای قوانین اقتصادی مملکت قائل می شدند و با فعالیت سالم به بازتوزیع عادلانه ثروت کمک می کردند، اصلا فقیری باقی نمی ماند که دوستان بخواهند هر از گاهی کمکش کنند و ژست های آنچنانی بگیرند! چه بسا هیچ کودک بیماری محتاج این صدقه ها نمی شد، اگر خیلی از سرمایه داران به حق خودشان قانع می ماندند و قانون را دور نمی زدند، اگر سهم فقرای بی پشتوانه به جیب اغنیای زورمند سرازیر نمی شد و اگر 70 درصد از معوقات سیستم بانکی کشور، نزد 210 نفر باقی نمی ماند. در این چرخه معیوب، شاید نتوان از این بخشش های خرواری آنچنان خرسند شد. در مغرب زمین اگر کسی مثل زاکربرگ 120 میلیون دلار خرج خیریه می کند، خیال همه دنیا راحت است که مالک فیس بوک مالیاتش را تا پنی آخر پرداخته و هیچ محکمه ای بهانه برای بازخواست او ندارد، البته غیر از دادسرای شیراز در ایران!
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
از ماه ها پيش سري جديد برنامه ورزش از نگاه دو با تبليغات فراوان روي آنتن شبكه دوم سيما رفت؛ شويي كه از آن به عنوان یکی از قديمي ترين برنامه ورزشي تلويزيون در ايران ياد مي شود و مسوولانش قصد داشتند با افزودن رنگ و لعاب به آن، دوباره احيايش كنند. با اين وجود اما، خيلي زود روشن شد اين برنامه در دستيابي به اهدافش ناكام مانده است. عدم اعمال ابتكار و نوآوري و اتكا به پرگويي مجريان و مهمانان از يك سو و اتخاذ برخي سياست ها و جهت گيري هاي غلط و ناشيانه از سوي ديگر باعث شد ورزش از نگاه دو هرگز به موفقيت مدنظر سرمايه گذارانش دست پيدا نكند. در طول اين مدت، برنامه مزبور بيشتر از آنچه با توليد محتواي مطلوب و اثرگذاري مثبت بين هواداران ورزش در ايران مطرح شود، به خاطر حاشيه هاي عجيب و غريب و اتفاقات باور نكردني اش در كانون توجهات قرار گرفته است. يك روز اشك هاي سوزناك رحمتي براي تحت تاثير قرار دادن كارلوس كرش مساله بوده، يك روز پروژه تطهير يك خلافكار بازنشسته ياكوزاها و تبليغ فروشگاه سيسموني اش در خيابان بهار(!) بحث برانگيز شده و يك روز هم نوشابه باز كردن هاي آن چناني براي حسين هدايتي سروصدا كرده؛ مردي كه گفته مي شود به ازاي هر قسمت روي آنتن رفتن اين برنامه، 20 ميليون تومان به صدا و سيما پول مي دهد! اين كه چرا جام جم ايران به اين حال و روز افتاده، شايد مهم ترين دليلش همين باشد. بقيه تلويزيون هاي دنيا براي توليد برنامه پول خرج مي كنند و در نتيجه حواس شان به كيفيت كالا هست، اما وقتي رسم فروش و اجاره استوديو در صداوسيماي ايران باب شده، نبايد غير از اين هرج مرج تاسف بار انتظار چيز ديگري را كشيد. آنتن را رهن كرده اند، هر كاري هم دل شان بخواهد مي كنند؛ چهارديواري اختياري!

آخرين شاهكار رفقا در اين برنامه كذايي اما، پنجشنبه شب رخ داد؛ جايي كه جمعي از كارشناسان خبره(!) فوتبال مملكت دور هم جمع شدند تا شرايط تيم ملي كشور را در آستانه جام جهاني تحليل كنند. در اين برنامه پرويز مظلومي سرمربي سابق تيم هاي مس كرمان و آلومينيوم هرمزگان، حميد درخشان با تجارب استثنايي اش در داماش و شاهين بوشهر، حسن روشن به عنوان ورژن آبي محمد مايلي كهن و البته براي چندمين بار استاد حسين عبدي شركت داشتند و قرار بود در مورد كادر فني تيم ملي صحبت كنند. شنيدني ترين بخش اين بحث اما، دقيقا همان لحظاتي بود كه بدون اراده مسوولان برنامه روي آنتن رفت؛ آنجا كه ميكروفون مهمانان راستگو باز ماند تا بخشي از نيت هاي واقعي دوستان برملا شود. خنده هاي زجردهنده آقايان وقتي از قدرت تهاجمي آرژانتين سخن مي گفتند يا اظهارنظر در مورد آقاي گلي مسي و مزاح هاي مربوط به كار دشوار ايران در برزيل، به خوبي ثابت كرد در فاصله 10 روز به جام جهاني، چه جو سنگيني عليه تيم ملي در صداوسيما وجود دارد. شوق كودكانه درخشان و همراهي روشن و مظلومي با او يك بار ديگر تنهايي و غربت تيم ملي اين مملكت را گواهي كرد. وقتي مربي اجنبي اين تيم و شاگردانش دل توي دل شان نيست كه پرچم ا يران را بالا ببرند، اين خنده هاي تمسخرآميز شبانگاهي حسابي كفر آدم را بالا مي آورد. لعنت به هر فرهنگ لغاتي كه امثال دژآگه و قوچان نژاد را خارجي بداند و به اين قماش پرمدعاي استوديونشين لقب «ايراني» بدهد.

قبل از بازي مرگ و زندگي ايران با كره جنوبي، كارلوس كرش براي تهييج شاگردانش عكس سرمربي اهانتكار حريف را به در و ديوار اتاق هاي بچه ها و حتي روي تي شرت خودش چسباند. اين ترفند او تاثير فوق العاده اي روي افزايش انگيزه بازيكنان داشت و باعث شد تيم كشورمان در محاصره هزاران تماشاگر كره اي 90 دقيقه جانانه مقاومت كند. حالا هم كرش نبايد نگراني چنداني داشته باشد. چيزي كه اين روزها زياد پيدا مي شود دشمن است؛ اما نه با قيافه شرقي و چشم هاي بادامي، دشمنان اين روزها همه چهره هايي آشنا دارند. شايد براي شروع بد نباشد روي عكس مهندس ضرغامي حساب كنيم، مردي كه كارمندانش اين روزها براي تيم ملي سنگ تمام گذاشته اند و رسانه ملي را تبديل به پاتوق مهره هاي سوخته و منتقدان مغرض كرده اند.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرتضي احمدي، از هنرمندان فوتبال دوست كشور است كه هميشه در جريان اخبار اين رشته بوده و از صاحب نظران اين عرصه است. در خصوص شرايط اين روزهاي پرسپوليس با اين هنرمند هم كلام شديم كه چكيده اين گفتگو را مي خوانيد:

پرسپوليس 93 را چطور مي بينيد؟
بايد ليگ شروع شود تا ببينيم در اين مدت چكار كردند. به نظر من تيم جوان تر شده و بايد ديد علي دايي با تيمش چكار مي كند. جواب اين سوال شما و مردم در زمين مشخص مي شود و از الان نمي شود در اين باره قضاوتي داشت. به نظر من بعد از دو بازي ابتدايي پرسپوليس مي توان در اين باره نظر داد. هر چند فكر مي كنم از سال قبل بهتر شده باشيم.

بحث خصوصي سازي پرسپوليس و مالكيت شركت هاي خصوصي در اين تيم باعث نمي شود پرسپوليس از حالت مردمي در بيايد؟
مردمي بودن پرسپوليس هيچ وقت حالتش را از دست نمي دهد. اين باشگاه هيچ زمان خصوصي نمي شود. آقايان باد دلشان را مي زنند و مي خواهند اين باشگاه را از سر باز كنند. شما اگر خريدار باشيد، باشگاهي كه 12 ميليارد بدهي دارد را مي خريد؟ اين معامله اصلا منطقي نيست. كسي كه باشگاه پرسپوليس را مي خواهد اداره كند بايد باشگاهداري بداند و آموزش ببينيد. صرف اينكه پولدار هستند نمي توانند باشگاهداري كنند.

اتفاقي كه اين روزها افتاده بحث حضور بازيكنان در باشگاه پرسپوليس با اين جمله است كه ما به خاطر علي دايي به پرسپوليس آمده ايم. نظر شما راجع به اين جمله چيست؟
من از اين حرف ها ناراحت مي شوم. يك زماني غيرت در كار بود اما الان فقط به فكر پول هستند. در پرسپوليس تنها شهرت كسب مي كنند، آنوقت 2 ميليارد هم پول مي خواهند. همين كريم انصاري فر؛ در پرسپوليس كه بود گل نمي زد اما سال پيش در تراكتور پولش را گرفت و گل هايش را هم زد...بازيكناني كه مي گويند به خاطر دايي و قلعه نويي به پرسپوليس و استقلال آمده ايم مي خواهم نيايند. پرسپوليس از همه آنها بزرگتر است. كجا رفت آن زمان كه كلاني ها و پنجعلي ها با غيرت و تعصب براي پرسپوليس بازي مي كردند.



به عنوان آخرين سوال مي خواستم نظر شما در مورد اولين بازي ايران در جام جهاني را هم بدانيم.
اميدوارم تيم ملي خوب بازي كند. مهم نيست ببرند يا ببازند، اگر خوب بازي كنند و ببازند مردم خوشحال مي شوند.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
مکانی بعد از پیوستن به پرسپولیس علی دایی را اسطوره بچگی خود دانست و حتی آقای گل جهان را دلیل اصلی حضور در این تیم عنوان کرد.

این اتفاق باعث شد عده زیادی به خصوص هواداران استقلال در مقابل گلر سابق فولاد موضع بگیرند و در شبکه های اجتماعی، او را مورد هجمه قرار دهند.هر چند گفته می شد مکانی از آبی پوشان نیز پیشنهاد داشته ولی حضور مهدی رحمتی باعث شده این دروازه بان از رفتن به استقلال منصرف شود.کامنت های عده زیادی از هواداران استقلال در فیسبوک موجب شد مکانی با انتشار پستی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد.

البته او در پایان این پست، برای هواداران استقلال کری هم خوانده است. موضوعی که قطعا هواداران تیم آبی پوش پایتخت، آن را بی جواب نخواهند گذاشت.

مکانی در صفحه شخصي خود نوشته:

یه سری دوستان استقلالی میان زیر عکس هایی که من گذاشتم یا عدد 4 میذارن یا حرف هایی میزنن که در شأن و شخصیت شون نیست. دوستان عزیز، من دروغ نگفتم. علی دایی اسطوره بچگی من بوده و یکی از دلایل مهمی که امسال با پرسپولیس، قرارداد امضا کردم شخص خود علی آقاست. ضمنا من از بچگی عاشق پرسپولیس بودم و این یه واقعیته.

اتفاقات بازی استیل آذین هم یه اتفاق فوتبالی بود. چون من عادت دارم واسه تیمم با غیرت بازی کنم. در ضمن عدد 4 هم برام مقدسه چون تیم شهرم، ملوان پارسال این عدد رو مثل 6 پرسپولیس جاودانه کرد و در آخر اینو بگم که مسئولان تیم استقلال شدیدا دنبال من بودن. حتی تا منزل من واسه قرارداد اومده بودن اما من چون پرسپولیسی هستم با اولین درخواست این تیم، سریعا قراردادمو امضا کردم.
 

challenger_69

عضو جدید
نوري و نورمحمدي در پرسپوليس ماندني شدند:surprised::surprised::surprised:

محمد نوري و رضا نورمحمدي با عقد قرارداد جديد و توافق بر سر مسائل مالي در اين تيم ماندني شدند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

یعنی ما رسما سر کاریم به خدا.... حالا نوری باز یه حرفی ولی نمیدونم قرارداد بستن با نورمحمدی که فصل پیش مجموعا 20 دقیقه برای تیم بازی کرده که فایده ای داره؟ تازه رقم قراردادشم برای این 20 دقیقه 750 میلیون ناقابل بوده:confused:
این نشون میدونه که متاسفانه سرمربی محترم یه سری مسائل مثل رفیق و رفیق بازی رو به خیلی چیزا ترجیح میده
 

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
محسن بنگر پاسخ ستاره جدید استقلال را داد

محسن بنگر پاسخ ستاره جدید استقلال را داد


محسن بنگر که در حال حاضر همراه با پرسپولیس در اردوی اردبیل به سر می‌برد در مورد شرایط تیمش و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
- پیش‌بینی‌ات از عملکرد پرسپولیس در فصل آینده چیست؟
اسکلت اصلی تیم حفظ شده و چند بازیکن هم اضافه شده‌اند. خوشحالم که هادی نوروزی برگشت و نظر شخصی من این است که او بهترین مهاجمی است که تا حالا مقابلش بازی کرده‌ام. رضا نوروزی نیز قطعا خط حمله را تقویت خواهد کرد و محمد عباس‌زاده را هم در این پست داریم. برای بازیکنان جدید پرسپولیس آرزوی موفقیت دارم و فکر می‌کنم فصل خوبی داشته باشیم.
- فکر می‌کنی در فصل جدید اصلی‌ترین رقیب پرسپولیس برای قهرمانی چه تیمی است؟
ما نباید به تیم‌های دیگر توجه کرده و باید فقط اول به خودمان نگاه کنیم. سال گذشته هم می‌توانستیم قهرمان شویم اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. امسال امیدوارم یک قهرمانی به هواداران هدیه بدهیم.
- میلاد فخرالدینی بازیکن جدید استقلال گفته که امسال استقلال در دو بازی رفت و برگشت 4 گل به پرسپولیس خواهد زد تا آنها عدد 8 را نشان بدهند. در مورد صحبت های او چه نظری داری؟
معمولا وقتی بازیکن جوان باشد چنین اظهارنظرهای ناپخته‌ای می‌کند. این حرف‌ها تاسف‌آور است ولی مطمئنا امیر قلعه‌نویی جواب امسال فخرالدینی را می‌دهد. بهتر است او این 4 گل را در باغچه بکارد تا در بیاید!

- … و سوال پایانی درباره بازی تیم‌ملی‌ مقابل نیجریه؟
ما فقط خوب دفاع کردیم. من اکثر بازی‌های جام‌جهانی را می‌بینم و معتقدم این بازی از لحاظ فنی ضعیف‌ترین بازی جام‌جهانی بود. خیلی دوست داشتم ایران برنده شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
 

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مهرداد پولادی در تیم منتخب مرحله اول گروهی جام جهانی+عکس

مهرداد پولادی در تیم منتخب مرحله اول گروهی جام جهانی+عکس

پرپسولیس نیوز : مدافع تیم ملی کشورمان به دلیل عملکرد خوبش در بازی برابر نیجریه در تیم منتحب دور اول بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ قرار گرفت. سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تیم منتخب دور اول از مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل را معرفی کرد که در این بین نام مهرداد پولادی، مدافع چپ تیم ملی ایران به خاطر عملکرد فوق‌العاده‌اش در دیدار مقابل نیجریه به چشم می‌خورد.

تیم منتخب دور اول مرحله گروهی جام بیستم به شرح زیر است:

دروازه‌بان: وینسنت انیاما (نیجریه).

مدافعان: مهرداد پولادی (ایران)، ژئوف کامرون (آمریکا)، داوید لوئیز (برزیل) و فیل جاگیلکا (انگلیس).

هافبک‌ها: هکتور هررا (مکزیک)، ژردان شاقیری (سوئیس)، جیمز رودریگس (کلمبیا) و آندره آیو (غنا).

مهاجمان: توماس مولر (آلمان) و روبین فن‌پرسی (هلند).

پولادی در بین مدافعان نیز با نمره 9.7 بهترین نمره را داشته است.
 

mehrdad50

عضو جدید
به بهانه همه كارشناسي هاي مغرضانه عليه تيم ملي...

چه خبر آقای مظلومی؟ هنوز هم فیلم شكست 6 بر صفر پرسپولیس را تماشا می کنید؟

نمایش «دو رگه» هایمان را دیدید؟ درک کردید که چرا کی روش به دنبال بازیکنان «بین المللی» می گشت؟ متوجه شدید که هدف کارلوس چه بود؟ یادتان هست چگونه از قوچان نژاد انتقاد می کردید؟ کی روش دنبال چند بازیکن بین المللی می گشت تا «تجربه ی » تیم را بالاتر ببرد. فهمیدید نقش امثال گوچی و دژاگه در بازی دیروز چه بود؟ درک کردید که این بازیکنان «کلاس» متفاوتی از فوتبال را ارائه می دهند؟ نه آقای مظلومی، همان ادامه فیلم باخت پرسپولیس را تماشا کن!

چه خبر آقای مجید کامپیوتر؟

چرا این قدر گرفته بودید بعد از بازی با نیجریه؟ همه ی ملت در آسمان ها بودند اما شما مانند کسی که ارث پدریش چپاول شده، ناراحت و گرفته به نظر می رسیدید. بازی مقابل آرژانتین را هم دیدید؟ همچنان اعتقاد دارید کی روش به لیگ ما کم توجهی می کند؟ دیدید چگونه از آن لیگ بی کیفیت بهترین ها را جمع آوری کرد؟ اوه، معذرت می خواهم آقای مجید کامپیوتر، متوجه نبودم که این لیگ خط قرمز شما محسوب می شود و فردی حق ندارد بد آن را بگوید. همیشه راهی برای انتقاد کردن پیدا می کنید، باز هم از کی روش انتقاد کنید، استفاده می کنیم.

سلام آقای مایلی کهن. هنوز هم بیانیه های فوق العاده می نویسید؟

الان هم «شجاعت» دارید دست به قلم ببرید و از بازی ملی پوشانمان بنویسید؟ این همان کی روشی بود که شما «کارشناسی» کردید و فرمودید هیچ جا نفر اول نبوده و به درد تیم ملی ما نمی خورد! اصلا معنی نفر اول و دوم را در فوتبال می دانید؟ آری، کی روش برود که امثال شما تشریف بیاورند و حماسه سازی کنند. یک بیانیه بنویس «استاد»، دلمان برای حرف هایت تنگ شده است. راستی، نفر چهل و پنجم باشگاه منچستر یونایتد هم از شما دانش بیشتری دارد.

سلام آقای مناجاتی، خوب هستین؟ چه خبر از اشکان دژاگه؟ هنوز هم اعتقاد دارید او یک بازیکن معمولی است؟

هنوز هم معتقدید بسیاری از بازیکنان لیگ برتر ما کیفیت بالاتری از او دارند؟ واقعا فکر می کنید او «غیرت» لازم را برای بازی در تیم ملی ندارد؟ نمایش اشکان را در بازی دیروز دیدید؟ اصلا معنی واژه ی «غیرت» را در فوتبال می دانید؟ بعید می دانم، اگر می دانستید به عنوان یک مربی داخلی این کشور، «غیرت» به خرج می دادید و از امثال دژاگه که از شما خیلی با غیرت تر هستند، حمایت می کردید.فقط خواهش می کنم ناگهان لب به تمجید از اشکان باز نکنید که فقط و تنها فقط خودتان را زیر سوال می برید.«استاد»، این همان بازیکنی بود که شما اعتقاد داشتید به درد تیم ملی ما نمی خورد.

سلام بر قلعه نويي. خواهش می کنم باز برچسب «اجنبی پرست» به ما نچسبان. البته ما افتخار می کنیم که «اجنبی پرست» باشیم ولی شما را نپرستیم.
یادتان هست فرموده بودید کی روش فوتبال ایران را «تحقیر» می کند؟ تحقیر را دیدید؟ مایکل اوون، کریس رونالدو، کیهیل، جان دردن، پیرس مورگان و ده ها فرد دیگر می دانید از فوتبال ما چه گفتند؟ باور کنید «اجنبی پرست» بودن در این فوتبال شرف دارد آقای قلعه نویی. کی روش فوتبال ما را تحقیر می کند یا آن فردی که در جام ملت ها برابر تیم دوم کره سر افکنده از زمین خارج می شود؟

مملوء از «حسرت» و «حسادت» هستید دوستان. این پیروزی ها ذره ای به شما تعلق ندارد. به شمایی که چیزی جز چوب لای چرخ گذاشتن، بلد نیستید. حق ندارید با این افتخار آفرینی ها شادی کنید چرا که شما باعث عقب ماندگی فوتبال ما هستید. اما می خواهم یک مژده هم بدهم، کی روش به احتمال زیاد تیم ملی ما را ترک خواهد کرد.
 

mehrdad50

عضو جدید
كدام به ايران ضربه زد؛ كاپيتان يا داور؟

شاید دیشب کسی باورش نمی شد ایران در این حد عالی کار کند و آرژانتین بزرگ دچار مشکل شود، تا جایی که داور برایشان بازی را به معنای واقعی در آورد. جناب مازیچ به خوبی در قضاوت قبلی خود نشان داد شعورش در حد جام جهانی نیست و تحت تاثیر تیم های بزرگ قرار خواهد گرفت، تاحدی که سر تیم ضعیف را به راحتی می برد و این یعنی ضعیف کشی.

اشتباهات این داور صرب فقط صحنه خطا روی دژاگه در محوطه جریمه نبود، بارها این داور با قرار گرفتن در مقابل بازیکنان ایران مانع ضد حملات شد، بازیکنان ناتوان و عاجز آرژانتین کم مانده بود در مقابل تیم سرسخت ایران زیر گریه بزنند، هر توپی که بازیکنان بزرگشان در مقابل جوانان با غیرت ایرانی از دست می دادند به طرز وحشتناکی خطا می کردند اما داور جرات در آوردن کارت خود را نداشت زیرا آن ها آرژانتین بزرگ بودند! و داور ترسو تر از این حرفا بود. این داور دقیقا همین اشتباهات مشکوک را در بازی پرتغال و آلمان مرتکب شد، فیفا اگر کوچکترین برخوردی با این داور ضعیف و ترسو نکند لکه ننگ بزرگی را بر پیشانی خود می بیند.

در این جام بزرگان همگی به طرز وحشتناکی آبروریزی کردن شاید فیفا شخصا دخالت کرده تا آبروی جهان فوتبال بیشتر از این نرود! گل دقیقه 91 مسی تیری بود که توسط مازیچ صرب به قلب 75 میلیون ایرانی رها شد. کی روش حرف درستی زد فرق ما با آرژانتین این بود اونا داور و مسی رو داشتن که به خوبی برای آرژانتین تاثیرگذار بود.

در شب بی نظیر ایرانی ها که آرژانتین را به لاک دفاعی فرو بردند و لیونل مسی دارنده 4 توپ را را از بازی محو کردند، سوتی وحشتناک جناب کاپیتان موقعیتی برای مسی به وجود آمد که فقط کافی بود یک لحظه موقعیت خود را به دست آورد و کار ایران را تمام کند. به راستی جناب کاپیتان بعد این مدت طولانی که در اروپا گذراندی بهت یاد دادند وقتی تیمت دارد دفاع می کند و حریف وحشتناک ترین مهاجمان جهان را دارد شم تکنیکتون گل کند؟!

داور به ایران خیلی بد کرد چون طرف ما نبود، ولی کاپیتان تو که طرف ما بودی چرا این اشتباه وحشتناک رو کردی؟ عوض اینکه از سوتی عجیبی که دادی ناراحت باشی بعد بازی دنبال پیراهن مسی هستی؟! واقعا خجالت داره جناب کاپیتان در این وضعیت سخت که تمام ایران دارند به خاطر از دست دادن امتیاز شیرین ناراحت هستند جواد لالیگایی دنبال پیراهن مسی می گرده.

شاید یک پا دوپای قشنگی که پولادی به مسی زد توهم برایت مزه داشت امتحان کنی، شاید دریبل های شجاعی هم برایت جالب بود، آقای نکونام این چه کاری بود کردی یک ملت رو از یک شادی بزرگ محروم کردی. با این یک امتیاز ایران می توانست با یک برد شیرین مقابل بوسنی راهی مرحله بعد شود.

واکنش های زیبای علیرضا حقیقی، عملکرد بی نظیر سید جلال و امیرحسین صادقی، بازی درخشان مهرداد پولادی و منتظری، میدان داری بی نظیر آندو، ضد حمله های وحشتناک دژاگه و حاج صفی و حمله های بی نقص گوچی همگی به دو دلیل از بین رفت.

اولین دلیل اشتباهات مازیچ و دومین دلیل اشتباه نکونام تاثیرگذار ترین دلایلی بودن که باعث باخت ایران شد، به نظر شما کدام دلیل تاثیرگذار تر در باخت ایران بود؟
 

mehrce

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
كدام به ايران ضربه زد؛ كاپيتان يا داور؟


اولین دلیل اشتباهات مازیچ و دومین دلیل اشتباه نکونام تاثیرگذار ترین دلایلی بودن که باعث باخت ایران شد، به نظر شما کدام دلیل تاثیرگذار تر در باخت ایران بود؟

به نظر من نمیشه به خاطر یه اشتباه کل باخت رو انداخت گردن این بازیکن. ولی پیراهن مسی رو به نظر کار جالبی نکرده. گرچه من یاد گرفتم هیچ وقت زود قضاوت نکنم، شاید دلیلی داشته باشه واسه خودش. مثلا این که با توجه به بحث هایی که قبل بازی با ماسکرانو داشته خواسته قبل بازی اظهار دوستی و محبت کنه خیر سرش.

ولی داور اشتباهاتش خیلی تاثیرگذارتر بود، اگر نکونام مستقیم میزد تو گل ، شاید می شد با داور مقایسه کرد.

ولی این ایرانیایی که رفتن صفحه این داوره ، متوجه نشدن که این صفحه الکیه، تاریخ ساختش ، معلومه که الکی هستش.

چه مردم با فرهنگی داریم ما، با کیا شدیم 70 میلیون.
 

junior Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
۶ ستاره ناشناخته جام جهانی؛ جلال حسینی در رده دوم

۶ ستاره ناشناخته جام جهانی؛ جلال حسینی در رده دوم

ارتش سرخ دات كام :
سایت «Caught Offside» در گزارشی با عنوان 6 ستاره ناشناخته جام جهانی نوشت: همیشه در رقابت های جام جهانی این مسئله مطرح بوده که کدام بازیکنان ناشناخته می توانند با عملکردشان در این مسابقات به ستاره تبدیل شوند و جام جهانی 2014 نیز هیچ تفاوتی با سایر دوره ها ندارد و بازیکنان ناشناخته ای اولین قدم خود را برای تبدیل شدن به ستاره های جهانی و انتقال به تیم های بزرگ اروپایی و دستمزدهای کلان با عملکرد فوق العاده خود در برزیل برداشته اند.

1) گیلرمو اوچوا (مکزیک)

دروازه بان تیم ملی فوتبال مکزیک ستاره نمایش کشورش در جریان تساوی بدون گل مقابل برزیل در فورتالزا بود. او پس از پشت سر گذاشتن فصلی ناامید کننده در تیم آژاکسیو که باعث سقوط این تیم به لیگ دسته دوم فرانسه شد، به این مسابقات آمد.

وی با نمایشی که مقابل برزیل داشت، توانست توجه باشگاه های آرسنال و لیورپول را جلب کند.

2) جلال حسینی (ایران)

هر چند انتظار نمی رود مدافع میانی تیم ملی ایران در سن 32 سالگی بتواند پس از عملکرد فوق العاده اش در جام جهانی به باشگاه های بزرگ منتقل شود اما بازیکن پرسپولیس یکی از بهترین عملکردهای خود را در این مسابقات به نمایش گذاشته است.

با وجود اینکه لیونل مسی در وقت های تلف شده نیمه دوم مقابل ایران گل پیروزی بخش آرژانتین را به ثمر رساند اما حسینی در خط دفاعی ایران و فضا ندادن به آرژانتین درست مثل بازی با نیجریه فوق العاده کار کرد. حسینی تمام دوران فوتبالش را در ایران سپری کرد؛ وی در تیم های سایپا، سپاهان نیز بازی کرده و تاکنون در 85 بازی ملی برای ایران به میدان رفته است.


3) یلستین تجدا (کاستاریکا)

در حالی که زوج جوئل کمپل و برایان روئیز که در لیگ برتر بازی می کنند، در جریان صعود کاستاریکا به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2014 تیتر روزنامه ها را به خود اختصاص دادند؛ این عملکرد ارزشمند یلستین تجدا در خط میانی بود که به اندازه سایر اتفاقات اهمیت داشت. این بازیکن 22 ساله تاکنون بیش از 100 بازی برای تیم ساپریسا کاستاریکا انجام داده و مطمئنا با شروع رقابت های باشگاهی تیم های دیگر برای جذب او ابراز تمایل خواهند کرد.

4) اوگنیو منا (شیلی)

بال چپ شیلی به همراه مائوریسیو ایسلا در سمت راست زمین عوامل کلیدی در صعود شاگردان خورخه ساماپولی به دور بعدی رقابت های جام جهانی با پیروزی مقابل استرالیا و اسپانیا بودند.

این بازیکن 25 ساله اخیرا پس از یک سال حضور قرضی در سانتوس، به صورت دائمی به این تیم ملحق شده است اما اگر عملکرد فوق العاده وی ادامه داشته باشد، باشگاه هایی از لیگ های مطرح اروپا ممکن است خواهان جذب وی شوند. منا دوره کارآموزی طولانی را در لیگ شیلی سپری کرد و برای تیم های سانتیاگو واندررز و یونیورسیداد دی شیلی بازی کرد.

5) تئوفیلو گوتیرز (کلمبیا)

وقتی معلوم شد که تئو گوتیرز، مهاجم ریورپلاته به جای جکسون مارتینز و خوان کینترو، بازیکنان پورتو یا کارلوس بکا، ستاره سویا به جای فالکائوی مصدوم درون ترکیب اصلی قرار بگیرد، بسیاری از ابروها به نشانه تعجب بالا رفت. گوتیرز همه منتقدانش را با گلزنی در دیدار افتتاحیه مقابل یونان و مشکلاتی که برای تیم های حریف در دو بازی اول تیمش ایجاد کرد، سر جایشان نشاند.

گوتیرز 29 ساله که تمام دوران فوتبالش را در آمریکای لاتین سپری کرد، به جز دوران کوتاه موفقیت آمیزش در ترابوزان، می تواند در صورت درخشش در کلمبیا در جام جهانی به یکی از بهترین تیم های اروپا راه یابد.

6) انر والنسیا (اکوادور)

انر والنسیا تقریبا یک تنه باعث شد که اکوادور برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی شانس زیادی داشته باشد. والنسیا در دیدار مقابل سوئیس گل تیمش را به ثمر رساند و در پیروزی دو بر یک تیمش مقابل هندوراس نیز دو گل تیمش را به ثمر رساند تا امیدهای این تیم زنده بماند. با توجه به شرایط فوق العاده وی، جای تعجبی ندارد که بازیکن اکوادور مورد علاقه بسیاری از باشگاه های لیگ برتری قرار بگیرد.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
سایت «Caught Offside» در گزارشی با عنوان 6 ستاره ناشناخته جام جهانی نوشت: همیشه در رقابت های جام جهانی این مسئله مطرح بوده که کدام بازیکنان ناشناخته می توانند با عملکردشان در این مسابقات به ستاره تبدیل شوند و جام جهانی 2014 نیز هیچ تفاوتی با سایر دوره ها ندارد و بازیکنان ناشناخته ای اولین قدم خود را برای تبدیل شدن به ستاره های جهانی و انتقال به تیم های بزرگ اروپایی و دستمزدهای کلان با عملکرد فوق العاده خود در برزیل برداشته اند.

1) گیلرمو اوچوا (مکزیک)

دروازه بان تیم ملی فوتبال مکزیک ستاره نمایش کشورش در جریان تساوی بدون گل مقابل برزیل در فورتالزا بود. او پس از پشت سر گذاشتن فصلی ناامید کننده در تیم آژاکسیو که باعث سقوط این تیم به لیگ دسته دوم فرانسه شد، به این مسابقات آمد.

وی با نمایشی که مقابل برزیل داشت، توانست توجه باشگاه های آرسنال و لیورپول را جلب کند.

2) جلال حسینی (ایران)

هر چند انتظار نمی رود مدافع میانی تیم ملی ایران در سن 32 سالگی بتواند پس از عملکرد فوق العاده اش در جام جهانی به باشگاه های بزرگ منتقل شود اما بازیکن پرسپولیس یکی از بهترین عملکردهای خود را در این مسابقات به نمایش گذاشته است.

با وجود اینکه لیونل مسی در وقت های تلف شده نیمه دوم مقابل ایران گل پیروزی بخش آرژانتین را به ثمر رساند اما حسینی در خط دفاعی ایران و فضا ندادن به آرژانتین درست مثل بازی با نیجریه فوق العاده کار کرد. حسینی تمام دوران فوتبالش را در ایران سپری کرد؛ وی در تیم های سایپا، سپاهان نیز بازی کرده و تاکنون در 85 بازی ملی برای ایران به میدان رفته است.

3) یلستین تجدا (کاستاریکا)

در حالی که زوج جوئل کمپل و برایان روئیز که در لیگ برتر بازی می کنند، در جریان صعود کاستاریکا به مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی 2014 تیتر روزنامه ها را به خود اختصاص دادند؛ این عملکرد ارزشمند یلستین تجدا در خط میانی بود که به اندازه سایر اتفاقات اهمیت داشت. این بازیکن 22 ساله تاکنون بیش از 100 بازی برای تیم ساپریسا کاستاریکا انجام داده و مطمئنا با شروع رقابت های باشگاهی تیم های دیگر برای جذب او ابراز تمایل خواهند کرد.

4) اوگنیو منا (شیلی)

بال چپ شیلی به همراه مائوریسیو ایسلا در سمت راست زمین عوامل کلیدی در صعود شاگردان خورخه ساماپولی به دور بعدی رقابت های جام جهانی با پیروزی مقابل استرالیا و اسپانیا بودند.

این بازیکن 25 ساله اخیرا پس از یک سال حضور قرضی در سانتوس، به صورت دائمی به این تیم ملحق شده است اما اگر عملکرد فوق العاده وی ادامه داشته باشد، باشگاه هایی از لیگ های مطرح اروپا ممکن است خواهان جذب وی شوند. منا دوره کارآموزی طولانی را در لیگ شیلی سپری کرد و برای تیم های سانتیاگو واندررز و یونیورسیداد دی شیلی بازی کرد.

5) تئوفیلو گوتیرز (کلمبیا)

وقتی معلوم شد که تئو گوتیرز، مهاجم ریورپلاته به جای جکسون مارتینز و خوان کینترو، بازیکنان پورتو یا کارلوس بکا، ستاره سویا به جای فالکائوی مصدوم درون ترکیب اصلی قرار بگیرد، بسیاری از ابروها به نشانه تعجب بالا رفت. گوتیرز همه منتقدانش را با گلزنی در دیدار افتتاحیه مقابل یونان و مشکلاتی که برای تیم های حریف در دو بازی اول تیمش ایجاد کرد، سر جایشان نشاند.

گوتیرز 29 ساله که تمام دوران فوتبالش را در آمریکای لاتین سپری کرد، به جز دوران کوتاه موفقیت آمیزش در ترابوزان، می تواند در صورت درخشش در کلمبیا در جام جهانی به یکی از بهترین تیم های اروپا راه یابد.

6) انر والنسیا (اکوادور)

انر والنسیا تقریبا یک تنه باعث شد که اکوادور برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی شانس زیادی داشته باشد. والنسیا در دیدار مقابل سوئیس گل تیمش را به ثمر رساند و در پیروزی دو بر یک تیمش مقابل هندوراس نیز دو گل تیمش را به ثمر رساند تا امیدهای این تیم زنده بماند. با توجه به شرایط فوق العاده وی، جای تعجبی ندارد که بازیکن اکوادور مورد علاقه بسیاری از باشگاه های لیگ برتری قرار بگیرد.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
چه خبر آقای مظلومی؟ هنوز هم فیلم شكست 6 بر صفر پرسپولیس را تماشا می کنید؟

نمایش «دو رگه» هایمان را دیدید؟ درک کردید که چرا کی روش به دنبال بازیکنان «بین المللی» می گشت؟ متوجه شدید که هدف کارلوس چه بود؟ یادتان هست چگونه از قوچان نژاد انتقاد می کردید؟ کی روش دنبال چند بازیکن بین المللی می گشت تا «تجربه ی » تیم را بالاتر ببرد. فهمیدید نقش امثال گوچی و دژاگه در بازی دیروز چه بود؟ درک کردید که این بازیکنان «کلاس» متفاوتی از فوتبال را ارائه می دهند؟ نه آقای مظلومی، همان ادامه فیلم باخت پرسپولیس را تماشا کن!
چه خبر آقای مجید کامپیوتر؟

چرا این قدر گرفته بودید بعد از بازی با نیجریه؟ همه ی ملت در آسمان ها بودند اما شما مانند کسی که ارث پدریش چپاول شده، ناراحت و گرفته به نظر می رسیدید. بازی مقابل آرژانتین را هم دیدید؟ همچنان اعتقاد دارید کی روش به لیگ ما کم توجهی می کند؟ دیدید چگونه از آن لیگ بی کیفیت بهترین ها را جمع آوری کرد؟ اوه، معذرت می خواهم آقای مجید کامپیوتر، متوجه نبودم که این لیگ خط قرمز شما محسوب می شود و فردی حق ندارد بد آن را بگوید. همیشه راهی برای انتقاد کردن پیدا می کنید، باز هم از کی روش انتقاد کنید، استفاده می کنیم.

سلام آقای مایلی کهن. هنوز هم بیانیه های فوق العاده می نویسید؟

الان هم «شجاعت» دارید دست به قلم ببرید و از بازی ملی پوشانمان بنویسید؟ این همان کی روشی بود که شما «کارشناسی» کردید و فرمودید هیچ جا نفر اول نبوده و به درد تیم ملی ما نمی خورد! اصلا معنی نفر اول و دوم را در فوتبال می دانید؟ آری، کی روش برود که امثال شما تشریف بیاورند و حماسه سازی کنند. یک بیانیه بنویس «استاد»، دلمان برای حرف هایت تنگ شده است. راستی، نفر چهل و پنجم باشگاه منچستر یونایتد هم از شما دانش بیشتری دارد.




سلام آقای مناجاتی، خوب هستین؟ چه خبر از اشکان دژاگه؟ هنوز هم اعتقاد دارید او یک بازیکن معمولی است؟

هنوز هم معتقدید بسیاری از بازیکنان لیگ برتر ما کیفیت بالاتری از او دارند؟ واقعا فکر می کنید او «غیرت» لازم را برای بازی در تیم ملی ندارد؟ نمایش اشکان را در بازی دیروز دیدید؟ اصلا معنی واژه ی «غیرت» را در فوتبال می دانید؟ بعید می دانم، اگر می دانستید به عنوان یک مربی داخلی این کشور، «غیرت» به خرج می دادید و از امثال دژاگه که از شما خیلی با غیرت تر هستند، حمایت می کردید.فقط خواهش می کنم ناگهان لب به تمجید از اشکان باز نکنید که فقط و تنها فقط خودتان را زیر سوال می برید.«استاد»، این همان بازیکنی بود که شما اعتقاد داشتید به درد تیم ملی ما نمی خورد.

سلام بر قلعه نويي. خواهش می کنم باز برچسب «اجنبی پرست» به ما نچسبان. البته ما افتخار می کنیم که «اجنبی پرست» باشیم ولی شما را نپرستیم.

یادتان هست فرموده بودید کی روش فوتبال ایران را «تحقیر» می کند؟ تحقیر را دیدید؟ مایکل اوون، کریس رونالدو، کیهیل، جان دردن، پیرس مورگان و ده ها فرد دیگر می دانید از فوتبال ما چه گفتند؟ باور کنید «اجنبی پرست» بودن در این فوتبال شرف دارد آقای قلعه نویی. کی روش فوتبال ما را تحقیر می کند یا آن فردی که در جام ملت ها برابر تیم دوم کره سر افکنده از زمین خارج می شود؟

مملوء از «حسرت» و «حسادت» هستید دوستان. این پیروزی ها ذره ای به شما تعلق ندارد. به شمایی که چیزی جز چوب لای چرخ گذاشتن، بلد نیستید. حق ندارید با این افتخار آفرینی ها شادی کنید چرا که شما باعث عقب ماندگی فوتبال ما هستید. اما می خواهم یک مژده هم بدهم، کی روش به احتمال زیاد تیم ملی ما را ترک خواهد کرد.

نويسنده شهاب احمدی

 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
شاید دیشب کسی باورش نمی شد ایران در این حد عالی کار کند و آرژانتین بزرگ دچار مشکل شود، تا جایی که داور برایشان بازی را به معنای واقعی در آورد. جناب مازیچ به خوبی در قضاوت قبلی خود نشان داد شعورش در حد جام جهانی نیست و تحت تاثیر تیم های بزرگ قرار خواهد گرفت، تاحدی که سر تیم ضعیف را به راحتی می برد و این یعنی ضعیف کشی.

اشتباهات این داور صرب فقط صحنه خطا روی دژاگه در محوطه جریمه نبود، بارها این داور با قرار گرفتن در مقابل بازیکنان ایران مانع ضد حملات شد، بازیکنان ناتوان و عاجز آرژانتین کم مانده بود در مقابل تیم سرسخت ایران زیر گریه بزنند، هر توپی که بازیکنان بزرگشان در مقابل جوانان با غیرت ایرانی از دست می دادند به طرز وحشتناکی خطا می کردند اما داور جرات در آوردن کارت خود را نداشت زیرا آن ها آرژانتین بزرگ بودند! و داور ترسو تر از این حرفا بود. این داور دقیقا همین اشتباهات مشکوک را در بازی پرتغال و آلمان مرتکب شد، فیفا اگر کوچکترین برخوردی با این داور ضعیف و ترسو نکند لکه ننگ بزرگی را بر پیشانی خود می بیند.

در این جام بزرگان همگی به طرز وحشتناکی آبروریزی کردن شاید فیفا شخصا دخالت کرده تا آبروی جهان فوتبال بیشتر از این نرود! گل دقیقه 91 مسی تیری بود که توسط مازیچ صرب به قلب 75 میلیون ایرانی رها شد. کی روش حرف درستی زد فرق ما با آرژانتین این بود اونا داور و مسی رو داشتن که به خوبی برای آرژانتین تاثیرگذار بود.

در شب بی نظیر ایرانی ها که آرژانتین را به لاک دفاعی فرو بردند و لیونل مسی دارنده 4 توپ را را از بازی محو کردند، سوتی وحشتناک جناب کاپیتان موقعیتی برای مسی به وجود آمد که فقط کافی بود یک لحظه موقعیت خود را به دست آورد و کار ایران را تمام کند. به راستی جناب کاپیتان بعد این مدت طولانی که در اروپا گذراندی بهت یاد دادند وقتی تیمت دارد دفاع می کند و حریف وحشتناک ترین مهاجمان جهان را دارد شم تکنیکتون گل کند؟!

داور به ایران خیلی بد کرد چون طرف ما نبود، ولی کاپیتان تو که طرف ما بودی چرا این اشتباه وحشتناک رو کردی؟ عوض اینکه از سوتی عجیبی که دادی ناراحت باشی بعد بازی دنبال پیراهن مسی هستی؟! واقعا خجالت داره جناب کاپیتان در این وضعیت سخت که تمام ایران دارند به خاطر از دست دادن امتیاز شیرین ناراحت هستند جواد لالیگایی دنبال پیراهن مسی می گرده.

شاید یک پا دوپای قشنگی که پولادی به مسی زد توهم برایت مزه داشت امتحان کنی، شاید دریبل های شجاعی هم برایت جالب بود، آقای نکونام این چه کاری بود کردی یک ملت رو از یک شادی بزرگ محروم کردی. با این یک امتیاز ایران می توانست با یک برد شیرین مقابل بوسنی راهی مرحله بعد شود.

واکنش های زیبای علیرضا حقیقی، عملکرد بی نظیر سید جلال و امیرحسین صادقی، بازی درخشان مهرداد پولادی و منتظری، میدان داری بی نظیر آندو، ضد حمله های وحشتناک دژاگه و حاج صفی و حمله های بی نقص گوچی همگی به دو دلیل از بین رفت.

اولین دلیل اشتباهات مازیچ و دومین دلیل اشتباه نکونام تاثیرگذار ترین دلایلی بودن که باعث باخت ایران شد، به نظر شما کدام دلیل تاثیرگذار تر در باخت ایران بود؟
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
1- نوشتنم می آید ، بی محبا و سر کش. بی ادا وسانسور .هر چه که خوانده بودم و يا شنيدم. همه آنها كه «ايران» را باور نداشتند. فوتبال است ديگر! تلاش يازده به يازده. حالا ما «تيمي» داريم كه دنيا به احترامش خواهد ايستاد. كي روش براي فوتبال ايران يك «تفكر» است. در كشوري كه جدي ترين مسائل هم به شوخي گرفته شده است. او در همه روزها از «معجزه» نگفت و «ماورالطبيعه» را موثر ندانست، برخلاف مربيان ايراني كه گويي آنرا حربه اي براي بازيكنانشان مي دانند. او براي هر ثانيه برنامه داشت و نشان داد كه «فوتبال علمي» چه دستاوردي براي هر كشور دارد. تنها مشكل كي روش اين بود كه فقط براي داور برنامه اي نداشت.

2- روز اول كه كي روش به ايران آمد براي ما گفت كه نمي خواهم جاي سرمربي كره شمالي مقابل پرتغال باشم. او براي خبرنگاران ايراني گفت كه در طول بازي فقط به صورت سرمربي كره شمالي نگاه مي كرد كه با هفت گل از تيم كي روش عقب بود. سرمربي تيم ملي ايران گفت كه نمي خواهم هيچگاه جاي آن مرد باشد. احتمالا باز هم به تمسخر گرفتيم. حق هم داريم. در كشوري كه مديريت راهي براي اتلاف سرمايه است، چرا بايد از كي روش انتظار داشته باشيم كه به كشور اعتبار بدهد. در كشوري كه ده ها هزار ميليارد دزديده مي شود، دو ميليون دلار به كي روش كه پول زيادي نيست. اما كي روش مسئوليت پذيرتر از هر ايراني ديگر بود. او هيچگاه ايراني نشد، فيلم بازي نكرد و حتي روي جنس پيراهن هم كوتاه نيامد. حالا او يك تنه به همراه سربازانش براي نام ايران «اعتبار» خريده و خط بطلان روي همه تحليل هاي هميشگي مردم ايران كشيده است.

3- جام براي ما تمام نشده است و «اميد» تا ثانيه آخر بازي با بوسني همراه با ماست. يك بازي ديگر مانده و همه ‍چيز مي تواند به نفع ستارگان ايراني باشد. میکروفن باز مانده بود تا واقعیت فوتبال ایران به بیرون فوران بزند و كارشناسان ايراني فرياد بزنند كه چطور مسی را بگیریم ، با دی ماریا چه کنیم ، هیگوآین و ... چه خواهند شد. حالا به واقعيت ها پي برده ايم. «فوران ناآگاهي» در كارشناس و البته هواداراني كه همچنان مي خواهند سقف آرزوهايشان كوتاه بماند. بد ماجرا همين جاست، ما به ناآگاهي خودمان آگاهيم و «ژست» روشنفكرانه مي گيريم. بازي با آرژانتين حقيقيت ديگري را هم براي ما آشكار كرد. اينكه «استعداد ايراني» با مديريت درست، به بهترين شكل بازدهي خواهد داشت تا جاييكه دي ماريا براي بيرون رفتن از زمين هم بايد وقت تلف مي كرد. حالا ما هستيم و سرنوشتي كه بايد رقم بخورد.

4- يكي از دوستان رسانه اي نوشته:« همه چیز را کنار بگذاریم. در هر حوزه یی، سواد داشتن، خیلی خوب است. کارلوس کی روش باسواد است و نگاه روشنِ تاکتیکی دارد. در هر حوزه یی، احترام به آدم های باسواد و خلاق بگذاریم. در هر حوزه یی، خلاقیت که به سواد اضافه شود؛ لرزه های بزرگ ایجاد میشود. آقای کیروش؛ سپاس. شما هم سواد داری و هم خلاقیت. آقای کیروش؛ سپاس.» اين شاه كليد جام و درس بزرگ كي روش به مردم ايران بود. با «سواد» مي توان هر سدي را شكست، با «سواد» مي توان به هر قله اي رسيد حتي اگر ده ها سال از لحاظ علمي و فرهنگي عقب باشيم. فقط پيش خودتان فكر كنيد چند وقت بود براي «فوتبال» تا اين ميزان استرس نداشتيد، خوشحالي نكرده بوديد و از شكستش ناراحت نشده بودند. بازي هاي ايران در جام براي همه ما كلاس خصوصي بود، چه مديراني كه «منافع مردم» را بايد در نظر بگيرند و چه «ما»يي كه مي خواهيم زندگي مناسبي داشته باشيم.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازی ایران و آرژانتین که به اتمام رسید. دردهای ما آغاز شد دردهائی به بزرگی کلمه حسرت.
آری حسرت های ما فراوان بود به گونه ای که شاید گل دقیقه 91 لیونل مسی کمترین آن بود.
حسرت ما بخاطر داوری بود که پنالتی را نگرفت که شاید این شایعه را گسترش دهد که پس از حذف انگلستان و اسپانیا و احتمالا یکی از تیمهای ایتالیا و یا اروگوئه بزرگ دیگری وارد پروسه حذف نشود و حکایت مافیائی بودن فیفا را باور کنیم.

حسرت خوردیم که چرا آقایان فدراسیون و مدیریت حاکم بر ورزش اندکی کاررائی نداشتند که تدارکات مناسبی برای تیم ملی کشورمان داشته باشیم که اگر داشتیم شاید بازی اول با نیجریه بازی به مراتب عالی تر نشان می دادیم.

حسرت بخوریم که چرا بخل و حسادت این گونه در فوتبال کشورمان وجود داشت که امثال درخشان و روشن و مظلومی آن گونه در سیمای ایران لب به تمسخر فوتبال ما بردارند و هنوز هم خود را بعنوان کارشناس جا بزنند.

حسرت باید می خوردیم که چگونه امثالی چون مایلی کهن باید به خودش اجازه می داد به جوانان پر تلاشی چون دژاگه و قوچان نژاد تهمت بی وطنی و دو رگه بودن بزند.

حسرت باید بخوریم چه بحثهای بی معنی در مورد بازیکنانی چون رحمتی و کریمی و خلعتبری و جباری .... داشتیم و خودمان به جوانانی چون حقیقی و جهانبخش و ... بی تفاوت بودیم.

حسرت باید بخوریم چه اندازه به برنامه های کی روش بی احترامی کردند و حتی در اردوی آفریقای جنوبی تیم ما را ناقص فرستادند و نگذاشتند که او با خیال آسوده تیمش را آماده سازد. اینها همان کسانی بودند که لیگ به دستور ایشان بود و موقع بازی های ایران خواب بودند.

حسرت باید بخوریم که اگر کی روش در ایران باشد می توانیم با این تیم برای جام ملتهای آسیا در استرالیا نقشه های فتح بزرگی داشته باشیم.

حسرت باید بخوریم که شادی مردم در خیابان ها بخاطر عزت آنها بود. همان عزت و آبروئی که خیلی ها آن را با بی مبالاتی به هیچ گرفتند.

حسرت باید بخوریم که چرا یک صدای مناسب و یک گزارشگری حد معقول از محل مسابقات نداشته باشیم و آنگاه این همه سانسور بر روی پخش بازی ها را شاهد باشیم.

حسرت باید بخوریم که منتقدین دیروز بار دیگر در محافل حاضر باشند و تکراری ها را بگویند.

حسرت باید بخوریم که سطح رهبری تیم ملی راپایین بیاورند که جای کی روش امثال فرکی را بنشانند.

حسرت بخوریم که این تیم با این همه دوندگی و حمایت و روحیه و تاکتیک پذیری را می توانیم داشته باشیم اما سالها است که قدر سرمایه های خود را نداریم و فوتبال علی اصغری از این جوانان می گیریم.

و حسرت های ما پایانی ندارد؟

ای کاش چرخ زمانه بچرخد و ما بتوانیم صعود کنیم.
ای کاش مسئولین دیار ما قدر کی روش را بدانند.
ای کاش این همه حسرت نخوریم.
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز


اول / تنهاترين تيم دنيا، سرافرازترين آنها هم هست. شما بهترين بوديد بچه ها. ما با سلول به سلول پيكرمان به شما افتخار مي كنيم. شما به بهترين بازيكن تاريخ دنيا باختيد. شما به بي انصاف ترين داور جام جهاني باختيد؛ داوري كه ميلمتري ترين صحنه جام را براي آلمان در مقابل پرتغال پنالتي گرفت، اما درو شدن ساق پاي اشكان را نديد. ما به شما افتخار مي كنيم. اين صدا از حنجره يك ملت بيرون مي آيد؛ سرت را بالا بگير سردار، اشك مظلوميت من، هديه تو براي رفع تشنگي ات.

دوم / بعد از قرعه كشي، نگران بودند كه نكند يورش ببريم به سمت مسي و براي به چنگ آوردن پيراهنش آبروريزي راه بيندازيم. بعد از بازي اما، نابغه آلبي سلسته تنهاي تنها به سمت رختكن مي رفت. سربازان ما نگران پيراهن او نبودند، عزادار تك امتيازي بودند كه در كمال شايستگي از كف مان رفته بود. آيا اين بهترين نمايش تاريخ فوتبال ايران است؟ اگر جواب مثبت باشد، نبايد پاسخ دهنده را به اسارت در دام احساس متهم كرد. اين آرژانتين صدها ميليون دلاري بود؛ يكي از مدعيان اصلي جام.

سوم / بين اين همه آدم روي كره زمين بايد حق ما را مي خوردي لعنتي؟ ما يك تيم تنها بوديم، در محاصره 50 هزار هوادار آرژانتيني؛ تيفوسي هايي كه بازي كردن جلوي شان براي برزيل هم سخت است، چه برسد به ما كه ايران بوديم. ما تيمي بوديم با دستان خالي؛ تيمي كه از خاك خودش هم به اندازه كافي حمايت نمي شد. از ما به تو روا نبود لعنتي، مي رفتي حق آن مسي را مي خوردي كه 10 سال ديگر هم جا براي دريبل زدن دارد، يا آن ديماريا را كه تازگي ها دسيما را جشن گرفته، يا آگوئرو را كه پيشنهاد 50 ميليون دلاري دارد، يا ماسكرانو را كه تازگي ها قراردادش را با بارسلونا به قيمت خدات ميليون يورو تمديد كرده است. از ما به تو روا نبود گردن كلفت. ما با خون دل خوردن به اينجا رسيده بوديم....

چهارم / سابه يا در كنفرانس مطبوعاتي قبل از بازي گفته بود: «ايرانيان دفاع را از سال هاي جنگ ياد گرفتند.» جمله او اما ناقص بود. اصلش اين است كه ما از سال هاي جنگ هم دفاع را ياد گرفتيم و هم مظلوميت را. اين همه اما مهم نيست. ما همچنان به همه سربازان مان افتخار مي كنيم؛ چه آنها كه روزگاري با لباس خاكي از كيان اين ملت دفاع كردند و چه اينها كه با پيراهن يوزپلنگ به نگهباني از اعتبار مردم شان برخاستند. ما همان بچه هاي جنگيم هنوز، حتي اگر به عمرمان فشنگ نديده باشيم، حتي اگر به جاي بمب شيميايي، سوت داور را به جان مان انداخته باشند.

پنجم / اين چه كسي بود كه مي گفت «پيروزي هزاران پدر دارد، اما شكست يتيم است؟» شنبه شب يك ملت چند ده ميليوني صاحب شكست غرورآفرين شان بودند. حالا ديگر بعد از اين 180 دقيقه جانانه، بعد از اين 45 دقيقه هاي يكي بهتر از ديگري، مهم نيست با بوسني چه مي كنيد. مهم اين است كه حس احترام يك مردم را گوشه قلب تان حس كنيد. شما افتخار ما ملتيد بچه ها؛ جماعتي كه فقرش را با فخرش فراموش مي كند، حتي اگر براي چند ساعت باشد.
 

Similar threads

بالا