پیراهن عثمان!!!!!!!!!!! قرانهای بر نیزه!!!!

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
خودتان برداشت کنید.

====
==
=

بعضی افراد برای غلبه بر حریف به هر دستاویزی متمسک می­شوند و هر لغزش و اشتباه ناچیز از ناحیه­ی رقیب را گناهی نابخشودنی جلوه می­دهند.​
تلاش آن­ها صرفا غلبه و پیروزی بر حریف نیست بلکه ناظر به این موضوع است که مبارزاتشان را قبلا توجیه کنند و هرگونه توهم و اشابه ذهنی را مرتفع نمایند تا اذهان و انظار دیگران را به سوی خود جلب کرده باشند.
به همین جهات و ملاحظات کوچک­ترین نقطه ضعف حریف را امری خطیر وکم­ترین انحراف را ذنبی لایغفر جلوه می­دهند.
در چنین موقع و مورد است که مثل بالا مورد استفاده قرار می­گیرد و ظرفا و گوشه نشینان از باب طنز و کنایه می­گویند : «فلانی مطلب ساده­ای را پیرهن عثمان کرد.» و یا به قول عرب زبان­ها «قمیص عثمان» کرد تا حریف را تخفیف و مدعایش را توجیه کرده باشد.
عثمان هفتاد سال داشت که خلافت به وی رسید. مردی ملایم و نرم­خو بود. مال اندیشی ابوبکر و عمر را نداشت. در صورتی که برای اداره کردن کشور پهناوری چون کشور اسلامی ! دقت و مال اندیشی از صفات لازم و ضروری است. نرم­خویی و ملایمت عثمان تا به جایی رسیده بود که عیاشی و اقسام لهو و لعب در مدینه شیوع یافت. چون عثمان در مقام جلوگیری برآمد گروهی از وی دلگیر شدند. بعضی از مسلمانان که جمعی از صحابه نیز از آن جمله بوده­اند به علل و جهات دیگر از عثمان دل خوشی نداشتند.
اباذرغفاری وعمار یاسر وعبدالله بن مسعود (ازبزرگان اصحاب پیغمبر) با عثمان سرگردان بودند و قبایل آن­ها نیز کینه­ی عثمان را در دل می­پرورانیدند. در ولایات نیز طبقه­ی سپاهیان و جنگجویان که غالبا با فقر و حرمان می­زیستند سخت دلگیر و ناراضی بودند.
این عوامل و اختلاف طبقاتی عمیقی که بین ثروتمندان و قریش و سایر طبقات مردم پیش آمد همه و همه دست به دست داده حس انتقاد و اعتراض بر خلیفه و دلگیری از روش او را پدید آورد و مردم را در مدینه و سایر ولایات اسلامی به تمرد و عصیان برانگیخت و زمینه را برای تبلیغات مخالفان مهیا نمود.
مردم مصربا شورش طلبان بصره و کوفه به سوی مدینه حرکت کردند و فتنه بالا گرفت. در بدو، مهاجمین آب را به روی عثمان بستند ولی علی بن ابی طالب برایش آب فرستاد و حسن و حسین و غلامش قنبر را برای حمایت به در خانه­اش گماشت تا به احترام دو سلاله پیغمبر کسی هجوم نکند و چنین هم شد وهیچ­کس جرات نکرد از آن راه هجوم ببرد ولی مخالفان عثمان چاره­ی دیگری اندیشیدند و از دیوار خانه بالا رفتند.
یک نفر به نام «غافقی» خلیفه­ی سوم را به یک ضربت بکشت و با ضربت دیگری انگشت «نانله» یا «نعیله» همسر عثمان قطع گردید. آن­گاه عثمان را گردن زدند و خانه­ی وی و بیت المال را غارت کردند و علی بن ابی طالب به خلافت رسید.
وقتی عثمان کشته شد و علی به خلافت رسید بعضی ازاصحاب مانند «سعد بن ثابت» و «ابوسعید خدری» که به عثمان متمایل بودند از بیعت با علی تخلف ورزیدند. بعضی کسان هم مانند «مغیره بن شعبه» به شام گریختند و با «معاویه» همدست شدند.
معاویه که از اقارب وبستگان عثمان بود وخود نیز داعیه­ی خلافت بلکه سلطنت در سر می­پرورانید برای آن­که مردم را علیه علی بن ابی طالب بشوراند به اشاره­ی «عمروعاص» راه­های مختلف در پیش گرفت که یکی از آن راه­ها این بود که علی را قاتل عثمان معرفی کرد وپیراهن خون آلود وی و انگشت بریده­ی همسرش نائله را که به وسیله­ی «نعمان بن بشیر» به شام رسیده بود در مسجد آویخت ودر انظار مسلمین قرار داد تا مظلومیت عثمان را مجوز عصیان خود قرار دهد.
غرض ازتمهید مقدمه­ی بالا این است که بدانیم چون پیراهن عثمان در تحریک مسلمین و انجام مقصود پلید معاویه نقش اساسی بازی کرد لذا برای کسانی که بخواهند با به دست آوردن دستاویزی از راه نادرست به مقصود برسند، مثل «پیراهن عثمان» را مورد استفاده قرار می­دهند.

 

A.R-KH-A

عضو جدید
کاربر ممتاز
قرآن بر نیزه ها،

بامداد روز پنج شنبه سیزدهم ربیع الاول ــ یا ماه صفر ــ سال 38 هجری، سپاه امام علی علیه السلام با نیرنگ بی‌سابقه‌ای رو به رو شد. سپاه شام طبق دستور عمرو عاص قرآن‌ها را بر نوک نیزه‌ها بستند و قرآن بزرگ دمشق را نیز به کمک ده نفر به هوا بردند.

آن‌گاه همگی یکصدا شعار سر دادند که:« حکم میان ما و شما کتاب خداست.»
گوش‌های سپاه عراق (سپاه امام علی علیه السلام) متوجه فریادها شد و چشم‌هایشان به نوک نیزه‌ها افتاد. از سپاه شام، جز شعارها و فریادهای ترحم انگیز چیزی شنیده نمی‌شد. همگی می‌گفتند:« ای مردم، به خاطر خدا، مراعات زنان و دخترانتان را بکنید. غیر از شامیان چه کسی از مرزهای شام پاسداری خواهد کرد و غیر از عراقیان چه کسی از مرزهای عراق حفاظت خواهد نمود؟»

منظره غم‌انگیز قرآن‌ها و ناله‌های جانسوز، عقل و هوش را از سر بسیاری از سربازان امام علیه السلام ربود. آنها که تا ساعاتی پیش در یک قدمی پیروزی کامل قرار داشتند، همچون افسون شدگان بر جای خود میخکوب شدند؛ آن‌قدر که حتی روشنگری شیرمردانی چون عدی بن حاتم و مالک اشتر و عمرو بن حمق و از همه مهم‌تر ارشادات خود امام علی علیه السلام نیز در آن‌ها تأثیری نداشت.

جمعیت 20 هزار نفری سپاه عراق در حالی که در پوششی از زره‌های آهنی فرو رفته بودند، شمشیر در دست داشتند و پیشانی‌هاشان از شدت سجده پینه بسته بود، رودرروی امام علی قرار گرفتند و وی را به جای «یا امیرالمؤمنین» به «یا علی» خطاب کردند:« یا علی! دعوت آنها را بپذیر و گرنه تو را می‌کشیم، همچنان که عثمان را کشتیم. به خدا سوگند اگر دعوت آنان را اجابت نکنی تو را می‌کشیم.»
فرمانده‌ای که تا دیروز، همه گوش به فرمانش بودند، اکنون کارش به جایی رسیده بود که به او دستور تسلیم و پذیرش صلح تحمیلی می‌‌دادند.
 

mehrshad53

اخراجی موقت
ولی با این گوگل و غیره ،این نسل جدید دیگه اون مردم احمق 1000 سال پیش نیستند..........
احمق کسایین که به جای مملکت داری و صداقت ،قران به نیزه میزنن .
 

m0nire

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی با این گوگل و غیره ،این نسل جدید دیگه اون مردم احمق 1000 سال پیش نیستند..........
احمق کسایین که به جای مملکت داری و صداقت ،قران به نیزه میزنن .
اتفاقا هنوز اون احمقهای متحجر و کودن و چشم و گوش بسته و خر پیدا میشن:whistle:
 

m0nire

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی مایی که ادعای تقلب داریم نمیتونیم بگیم که اکثریت نمیفهمن چون تناقضه،درسته؟ ;)
یه جورایی نرود میخ آهنین در سنگ و اینا دیگه:whistle:
خدا خیرت بده مهرشاد باعث شدی دلم از همه ی فحشهایی که میخواستم به خیلیا بدم و سکوت کرده بودم خالی شه:victory:
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
عطر بارون پوشیدن پیراهن منچستر یونایتد حرام است گفتگوی آزاد 3

Similar threads

بالا