پروژه سوم - ترجمه گروهی

Sharif_

مدیر بازنشسته
در این بخش یک متن یا مقاله تخصصی رو به صورت بند بند میزاریم
و هرکس که تونست یک پاراگراف رو معنی میکنه و همینجا میذاره
شخص بعدی پاراگراف دوم رو
تا متن تموم بشه
بعد تموم شدن متن همراه با ترجمه به صورت مستقل در یک تاپیک قرار داده میشه
برای شروع کار از متن های ساده و کوتاه استفاده میشه تا همه همراه بشن
هرکسی که مقاله مناسبی هم برای ترجمه داشت برام پیام بذاره که از دفعات بعد از اون استفاده کنیم
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
What is computer engeener

What is computer engeener


1

A computer engineer is an engineering professional who not only possesses the training of an electrical engineer, but also has credentials related to the field of computer science. The combination of the basic engineering skills that are the province of all engineers with an extensive knowledge of software design and implementation provides the computer engineer with a skill set that is very attractive in the business world today.

2


Computer engineering involves many aspects of computer design, the creation of individual components for computer equipment, networking design, and integrating software options with the hardware that will drive the applications. A competent computer engineer can secure work in any environment where computers play a role in the operation of the business.

3


Because a computer engineer will have an extensive understanding of such electronic devices as microprocessors, local and wide area networks, and even supercomputers that form the basis for worldwide communications, the career paths are wide and varied. Computer engineers can find work in such fields as telecommunications, transportation, manufacturing, and product development.

4


Some of the common tasks associated with the computer engineer include software design that is customized for a particular industry type. Operating systems that are peculiar to the culture of a given company often require the input of a computer engineer, ensuring that the functionality of the custom design meets all the needs of the application.

5


In general, a computer engineer is not only part of the design process of a new application, but also continues to provide service and support as new versions of software are released, and in implementing additional customizations or fixes to existing software.

6


One area where opportunities are expanding for qualified computer engineers is in the robotics industry. The unique skills of the computer engineer is helping to move robotics forward, by making the best use of traditional electronic technology and the latest in computer generated applications. The computer engineer can find significant opportunities within robotics to purse the design of new motors, improved communication devices, and more sensitive sensors that can help robotic equipment function more efficiently.
 

abc_ramak

عضو جدید
کاربر ممتاز
1
مهندس کامپیوتر، یک پیشه ور (!) مهندسی است که نه تنها دارای مهارت یک مهندس برق می باشد، بلکه مدارکی مرتبط با رشته علم کامپیوتر دارد. ترکیب مهارتهای مهندسی پایه که province همه مهندسان هستند با دانش وسیعی از طراحی و پیاده سازی نرم افزار، مهندس کامپوتر را با مجموعه مهارتهایی که امروزه در دنیای تجارت جذاب هستند، آماده می کند.

:sweatdrop:
 

russell

مدیر بازنشسته
2-
مهندسی کامپیوتر جنبه های بسیاری ، از طراحی کامپیوتر ، ایجاد اجزاء مستقل برای تجهیزات کامپیوتر، طراحی شبکه ، و مجتمع کردن تنظیمات نرم افزاری با سخت افزاری که برنامه ها را تحت پوشش قرار میدهند (تطبیق کردن آنها ) را درگیر می کند . یک مهندس کامپیوتر متخصص می تواند شغل مطمئنی را در هر محیطی که کامپیوترها نقشی در عملکرد تجاری آن بازی می کند داشته باشد .


-------
خیلی بد شد.... نه ... ؟ :huh:
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
3-
زیرا یک مهندس کامپیوتر دارای درک بالایی در فهم مسائلی چون دستگاه های الکترونیکی مانند میکروپرسسور ،شبکه های محلی و جهانی، و حتی ابر رایانه هایی که پایه ای برای ارتباطات شبکه جهانی , و حرفه هایی که دارای مسیر های طولانی و پیچیده دارند دارا هست. مهندسان کامپیوتر می توانند در مراکزی چون مخابرات، حمل و نقل، تولید و توسعه محصولات مشغول به کار شوند
 
آخرین ویرایش:

Empire Neama

عضو جدید
1
یک مهندس کامپیوتر یک مهندس حرفه ای است. کسی که نه تنها بر آموخته های یک مهندس الکترونیک تسلط دارد بلکه تاییدیه مربوط به سایر علوم وابسته به کامپیوتر را داراست.
ترکیبی از مهارتهای پایه مهندسی که همه مهندسان را شامل می شود به همراه یک دانش جامع از طراحی نرم افزار و تهیه کردن ملزومات یک مهندس کامپیوتر و یک سری از مهارتهای جذاب برای دنیای تجاری امروز
 

.:Shila:.

عضو جدید
کاربر ممتاز
1
مهندس کامپیوتر، یک پیشه ور (!) مهندسی است که نه تنها دارای مهارت یک مهندس برق می باشد، بلکه مدارکی مرتبط با رشته علم کامپیوتر دارد. ترکیب مهارتهای مهندسی پایه که province همه مهندسان هستند با دانش وسیعی از طراحی و پیاده سازی نرم افزار، مهندس کامپوتر را با مجموعه مهارتهایی که امروزه در دنیای تجارت جذاب هستند، آماده می کند.

:sweatdrop:

1
یک مهندس کامپیوتر یک مهندس حرفه ای است. کسی که نه تنها بر آموخته های یک مهندس الکترونیک تسلط دارد بلکه تاییدیه مربوط به سایر علوم وابسته به کامپیوتر را داراست.
ترکیبی از مهارتهای پایه مهندسی که همه مهندسان را شامل می شود به همراه یک دانش جامع از طراحی نرم افزار و تهیه کردن ملزومات یک مهندس کامپیوتر و یک سری از مهارتهای جذاب برای دنیای تجاری امروز


[FONT=&quot]1.[/FONT]
[FONT=&quot]یک مهندس کامپیوتر یک متخصص مهندسی است که نه تنها آموخته های یک مهندس برق را دارا میباشد ، بلکه گواهینامه مربوط به رشته علم کامپیوتر را نیز دارد. ترکیب مهارتهای مهندسی پایه که رشته همه مهندسان هستند با یک دانش وسیع ازطراحی نرم افزار و پیاده سازی ، مهندس کامپیوتری با یک مجموعه مهارتی را آماده میکند که در دنیای تجارت امروزی خیلی جاذب و فریبنده است.[/FONT]​
 

msmiran

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیز،

ترجمه پاراگراف 4:
برخی از فعالیتهای معمول مرتبط با مهندسی کامپیوتر دربردارنده طراحی نرم افزار به صورت سفارشی برای بخش خاصی از صنعت است. سیستمهای عاملی که برای عملکرد یک شرکت، ویژه و با اهمیت هستند، اغلب نیازمند داده(ورودی) های مهندس کامپیوتر هستند، تا از این موضوع مطمئن بشوند که این طراحی سفارشی تمامی نیازها را برآورده میسازد.

ببخشید اگه ترجمه زیاد جالب نیست
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاراگراف 5

به طور کلی یک مهندس کامپیوتر نه تنها قسمتی از فرایند طراحی و ایجاد یک کاربرد جدید است بلکه به کار خود ادامه می دهد تا خدمات و پشتیبانی را برای ورژن جدیدی که بوجود آمده فراهم کند همچنین در سفارشات اضافی و یا تغییرات و تعمیرات برای نرم افزار موجود نقش دارد
 

massom11111

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاراگراف 6:

صنعت رباتیک حیطه ایست که میتواند برای مهندسین کامپیوتر متخصص فرصتهای خوبی فراهم کند. مهارتهای منحصر بفرد مهندسین کامپیوتر کمکیست برای پیشرفت (پیشبرد برد)علم رباتیک. با استفاده بهینه از تکنولوژِی سنتی الکترونیک و آخرین پیشرفتها در زمینه تولید برنامه ها ی کامپیوتری،مهندسین کامپیوتر میتوانند فرصت های مهمی در صنعت رباتیک برای کسب درآمد پیدا کنن.
طراحی موتورهای جدید ،بهبود دادن وسائل ارتباطی و سنسورهای حساستر که میتواند برای کارکرد موثرتر تجهیزات رباتیک موثر باشد.
:w05:I hope it will be use ful
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
1
operating system


An operating system (OS) is the software that manages the sharing of the resources of a computer and provides programmers with an interface used to access those resources. An operating system processes system data and user input, and responds by allocating and managing tasks and internal system resources as a service to users and programs of the system.

2
At the foundation of all system software, an operating system performs basic tasks such as controlling and allocating memory, prioritizing system requests, controlling input and output devices, facilitating networking and managing file systems. Most operating systems come with an application that provides a user interface for managing the operating system, such as a command line interpreter or graphical user interface. The operating system forms a platform for other system software and for application software.

3
The most commonly-used contemporary desktop and laptop (notebook) OS is Microsoft Windows. More powerful servers often employ Linux, FreeBSD, and other Unix-like systems. However, these operating systems, especially Mac OS X, are also used on personal computers.

4
Process management

Every program running on a computer, be it a service or an application, is a process. As long as a von Neumann architecture is used to build computers, only one process per CPU can be run at a time. Older microcomputer OSes such as MS-DOS did not attempt to bypass this limit, with the exception of interrupt processing, and only one process could be run under them (although DOS itself featured TSR as a very partial and not too easy to use solution).

5
Most operating systems enable concurrent execution of many processes and programs at once via multitasking, even with one CPU. The mechanism was used in mainframes since the early 1960s, but in the personal computers it became available in 1990s. Process management is an operating system's way of dealing with running those multiple processes. On the most fundamental of computers (those containing one processor with one core) multitasking is done by simply switching processes quickly.

6
Depending on the operating system, as more processes run, either each time slice will become smaller or there will be a longer delay before each process is given a chance to run. Process management involves computing and distributing CPU time as well as other resources. Most operating systems allow a process to be assigned a priority which affects its allocation of CPU time.

7
Interactive operating systems also employ some level of feedback in which the task with which the user is working receives higher priority. Interrupt driven processes will normally run at a very high priority. In many systems there is a background process, such as the System Idle Process in Windows, which will run when no other process is waiting for the CPU.


 

russell

مدیر بازنشسته

1
-
سیستم عامل

سیستم عامل (OS) نرم افزاری است که به اشتراک گذاشتن منابع یک کامپیوتر را مدیریت می کند و با یک واسط ، دسترسی به آن منابع را برای برنامه نویسان فراهم می کند . یک سیستم عامل داده های سیستم و ورودی کاربر را پردازش میکند ، و با تخصیص و مدیریت کارها و منابع داخلی سیستم به عنوان سرویسی به کاربران و برنامه های سیستم پاسخ می دهد.
 

massom11111

عضو جدید
کاربر ممتاز
پاراگراف 2:
در ابتدای تاسیس سیستمهای نرم افزاری..تمامی آنها کارهای مقدماتی و ساده انجام میدادند مانند کنترل و تخصیص دادن حافظه ،اولویت بندی درخواستها سیستم کنترل وردی و خروجی دستگاهها تسهیل کار شبکه و مدیریت فایل سیستم .بیشتر سیستم عاملها با یک برنامه که کاربردی که یه واسطه کاربری برای مدیریت سیستم عامل فراهم میکند .مانند خط فرمان ترجمه یا واسط کاربری گرافیکی عرضه میشوند .
سیستم عامل یه پایگاهی برای دیگر نرم افزارهای سیستمی و نرم افزارهای کاربردی بوجود میاورد .(محیطی رو فراهم میکند که بقیه برنامه ها بتوانند اجرا شوند ).
 
آخرین ویرایش:

Sharif_

مدیر بازنشسته
3
اکثر سیستم عامل کاربران این دوره از کامیپوترهای رومیزی و نوت بوک، ویندوز مایکروسافت است.اکثر سرور های قدرتمند اغلب لینوکس و freeBSD و سایر توزیع های سیستم یونیکس را به کار میگیرند.اگر چه سیستم عامل هایی چون مکینتاش در کامپیوتر های شخصی هم کاربرد دارد
 

russell

مدیر بازنشسته
4-

مدیریت فرایند

هر برنامه ی در حال اجرا روی یک کامپیوتر ، یک سرویس یا یک برنامه کاربردی ، یک فرایند است. از زمانی که معماری فون نیومن برای ساختن کامپیوترها به کار برده شد ، در هر پردازنده تنها یک فرایند در هر لحظه می توانست اجرا شود .سیستم عامل های میکروکامپیوترهای قدیمی مثل MS-DOS کوششی برای کنارگذاشتن این محدودیت انجام ندادند ، به استثنای پردازش وقفه ، تنها یک فرایند می توانست تحت آنها اجرا شود (اگرچه خود داس TSR را به عنوان یک راه حل بسیار جزیی و نه خیلی راحت برای کاربرد مد نظر قرار داده بود ) .
 

abc_ramak

عضو جدید
کاربر ممتاز
5

بیشتر سیستم های عامل، اجرای همزمان بیشتر پردازه ها و برنامه ها را با استفاده از چند وظیفه ای، حتی با یک cpu فراهم می کنند. مکانیسمی که از اوایل 1960 در mainframe ها استفاده می شد، اما در 1990 در کامپیوترهای شخصی فراهم شد. مدیریت پردازه یک روش سیستم عامل برای رفتار با اجرای پردازه های متعددش می باشد. در اکثر کامپیوترهای معمولی (که دارای یک پردازنده با یک هسته می باشند)، چندوظیفه ای در واقع با تعویض سریع پردازه ها انجام می گیرد.

:sweatdrop:
 

.:Shila:.

عضو جدید
کاربر ممتاز
6
وابستگی به سیستم عامل، در نتیجه اجرای پردازه های بیشتر، قبل از اینکه به هر پردازش یک شانس برای اجرا داده شود هم هر برش زمانی کوچکتر خواهد شد و هم تاخیر طولانی بوجود خواهد آمد. مدیریت پردازش، محاسبه و توزیع زمان cpu و نیز دیگر منابع را شامل میشود . بیشتر سیستم های عامل به یک پردازش اجازه واگذاری یک اولویت را میدهند که موقعیت زمان cpu آن را متاثر میکند.
 

di4mond

عضو جدید
7.
سیستم عامل های محاوره ای، همچنین به کار گرفتن تعدادی سطوح از بازخورد را در این وظیفه که کاربر اولویت های بالا را در حال کار کردنش دریافت میکند.
وقفه پردازش هایی را انجام میده که به طور عادی در یک اولویت بسیار بالا اجرا خواهند شد. در تعدادی از سیستم ها یک پردازش زمینه ای وجود دارد، مثلا سیستم فرایندهای بیکار در ویندوز، وقتی که پردازش های دیگر در حال انتظار برای CPU نیستند، اجرا خواهد شد.


:surprised:
 

Sharif_

مدیر بازنشسته
Memory
1

Magnetic core memory was popular main memory for computers through the 1960s until it was completely replaced by semiconductor memory.
A computer's memory can be viewed as a list of cells into which numbers can be placed or read. Each cell has a numbered "address" and can store a single number. The computer can be instructed to "put the number 123 into the cell numbered 1357" or to "add the number that is in cell 1357 to the number that is in cell 2468 and put the answer into cell 1595".

2
The information stored in memory may represent practically anything. Letters, numbers, even computer instructions can be placed into memory with equal ease. Since the CPU does not differentiate between different types of information, it is up to the software to give significance to what the memory sees as nothing but a series of numbers.

3
In almost all modern computers, each memory cell is set up to store binary numbers in groups of eight bits (called a byte). Each byte is able to represent 256 different numbers; either from 0 to 255 or -128 to +127. To store larger numbers, several consecutive bytes may be used (typically, two, four or eight). When negative numbers are required, they are usually stored in two's complement notation.

4
Other arrangements are possible, but are usually not seen outside of specialized applications or historical contexts. A computer can store any kind of information in memory as long as it can be somehow represented in numerical form. Modern computers have billions or even trillions of bytes of memory.

5
The CPU contains a special set of memory cells called registers that can be read and written to much more rapidly than the main memory area. There are typically between two and one hundred registers depending on the type of CPU. Registers are used for the most frequently needed data items to avoid having to access main memory every time data is needed. Since data is constantly being worked on, reducing the need to access main memory (which is often slow compared to the ALU and control units) greatly increases the computer's speed.

6
Computer main memory comes in two principal varieties: random access memory or RAM and read-only memory or ROM. RAM can be read and written to anytime the CPU commands it, but ROM is pre-loaded with data and software that never changes, so the CPU can only read from it. ROM is typically used to store the computer's initial start-up instructions.

7
In general, the contents of RAM is erased when the power to the computer is turned off while ROM retains its data indefinitely. In a PC, the ROM contains a specialized program called the BIOS that orchestrates loading the computer's operating system from the hard disk drive into RAM whenever the computer is turned on or reset.

8
In embedded computers, which frequently do not have disk drives, all of the software required to perform the task may be stored in ROM. Software that is stored in ROM is often called firmware because it is notionally more like hardware than software. Flash memory blurs the distinction between ROM and RAM by retaining data when turned off but being rewritable like RAM. However, flash memory is typically much slower than conventional ROM and RAM so its use is restricted to applications where high speeds are not required..

9
In more sophisticated computers there may be one or more RAM cache memories which are slower than registers but faster than main memory. Generally computers with this sort of cache are designed to move frequently needed data into the cache automatically, often without the need for any intervention on the programmer's part.

 

arghavan.z

عضو جدید
کاربر ممتاز
حافظه

حافظه

1

حافظه با هسته مغناطیسی عمومی ترین حافظه برای کامپیوترها بود طی سال 1960 تا وقتی که به طور کامل حافظه نیمه هادی جایگزین ان شد
حافظه کامپیوتر میتواند به عنوان لیستی از سلول هایی که میتوان اعدای در آن قرار داد یا از آن خواند نگاه شود
هرسلول یک شماره "ادرس" دارد و میتواند یک عدد را در خود ذخیره کند
کامپیوتر میتواند طوری دستور دهی شود که عدد 123 را در سلول شماره 1357 قرار دهد یا عدد درون سلول 1357 را با عدد درون سلول شماره 2468 جمع کند و نتیجه را در سلول شماره 1595 قرار دهد

..
اگه بد شد ببقچید:D
 

di4mond

عضو جدید
2.

اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر ممکن است عملا" به عنوان فروشنده هر محصولی عمل کنند.

نامه ها، عددها، دستورالعمل های زوج کامپیوتر میتوانند با سهولت یکسانی در کامپیوتر جا داده بشوند.

از آنجایی که CPU بین نوع های مختلف اطلاعات فرق نمیگذارد، آن نرم افزار رو به بالا برای دادن مقصود به هر آنچه که حافظه مشاهده میکنه میباشد، به عنوان هیچ، جز یک سری از عددها.

:gol:
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
3
تقریبا در همه کامپیوتر های جدید،هر سلول حافظه برای ذخیره اعداد باینری در گروه های هشت بیتی(که بایت نامیده میشوند)قرار داده شده است.هر بایت قادر است 256 عدد مختلف را نشان دهد.هر کدام به صورت از 0 تا 255 یا از -128 تا +127.
برای ذخیره اعداد بزرگتر ممکن است چند بایت به صورت پشت سر هم مورد استفاده قرار بگیرند.(معمولا دو،چهار یا هشت بایت).معمولا وقتی اعداد منفی مورد نیازند،به صورت نشانه گذاری متمم دو ذخیره میشوند
 

russell

مدیر بازنشسته
4-

[FONT=&quot]ترتیب های دیگری هم امکان پذیر هستند.، اما معمولا در خارج از موارد کاربردی خاص یا مطالب تاریخی دیده نشده اند . کامپیوتر هر نوع اطلاعاتی را می تواند در حافظه ذخیره کند بشرطی که بتواند بطریقی به فرم عددی بیان شود. کامپیوترهای مدرن بیلیون ها یا حتی تریلیون ها بایت حافظه دارند .

[/FONT]
 

russell

مدیر بازنشسته
5-

CPU شامل مجموعه ای ویژه از سلول های حافظه است که رجیستر نامیده می شوند و می توانند بسیار سریعتر از ناحیه حافظه اصلی خوانده و نوشته شوند .
وابسته به نوع CPU معمولا چیزی مابین 100 تا 200 رجیستر وجود دارد .رجیسترها برای موارد داده ای که بیشترین تکرار را دارند استفاده می شود تا هر وقت که داده مورد نیاز است از دسترسی به حافظه جلوگیری کند . از آنجایی که داده ها دائما به کار برده می شوند ، کم کردن نیاز به دسترسی به حافظه اصلی (که اغلب نسبت به CPU و واحد کنترل کندتر است) به طور زیادی سرعت کامپیوتر را افزایش می دهد .

---------
پاراگراف قبلی کوتاه بود....
 

secret_f

عضو جدید
کاربر ممتاز
6
حافظه اصلی کامپیوتر به دو نوع متنوع بوجود آمده:
حافظه با دسترسی تصادفی(ram) و حافظه فقط خواندنی(rom).
ram میتواند خوانده شود و هم از روی آن نوشته شود(خواندنی و نوشتنی است)cpu در هر زمان به آن فرمان میدهد.اما rum به صورت از قبل لود شده (!)با دادا و نرم افزار است و هرگز تغییر نمیکند.بنابراین cpu فقط میتواند از روی آن بخواند.rumمعمولا برای ذخیره ی دستورالعمل های شروع به کار کامپیوتر استفاده میشود
 

arfprogrammer

عضو جدید
7

به طور کلی هرگاه که کامپیوتر خاموش میشود محتویات ذخیره شده در RAM پاک می شود؛ در حالی که ROM همیشه اطلاعاتش را نگه داری می کند.
ROM کامپیوتر حاوی برنامه ایست به نام BIOS که هر گاه کامپیوتر روشن یا از نو راه اندازی میشود وظیفه انجام عملیات بارگذاری سیستم عامل کامپیوتر از درون هارد دیسک به RAM را عهده دار می باشد.
 

.:Shila:.

عضو جدید
کاربر ممتاز
8
In embedded computers, which frequently do not have disk drives, all of the software required to perform the task may be stored in ROM. Software that is stored in ROM is often called firmware because it is notionally more like hardware than software. Flash memory blurs the distinction between ROM and RAM by retaining data when turned off but being rewritable like RAM. However, flash memory is typically much slower than conventional ROM and RAM so its use is restricted to applications where high speeds are not required..



8
در کامپیوترهای جاسازی شده(توکار) ، که دیسک درایو(دیسک خوان) دائمی ندارد ، همه نرم افزارها مستلزم اجرای وظیفه ای هستن که ممکن است در ROM ذخیره شده باشد. نرم افزاری که در ROM ذخیره شده اغلب نرم افزار دائمی (firmware یا سفت افزار) نامیده میشود چون به نظر بیشتر شبیه سخت افزار است تا نرم افزار. Flash Memory (حافظه آنی) فاصله بین ROM و RAM را بوسیله حفظ داده در زمان خاموش شدن از بین میبرد اما مثل RAM قابل بازنویسی میباشد. اگرچه Flash Memory نوعا از ROM و RAM متداول ، خیلی کندتر است با این حال استفاده از آن به کاربردها یی که سرعت بالایی نیاز ندارند محدود شده.
 

enggilia

عضو جدید
9.
در کامپیوتر های پیچیده تر ممکن است یک یا تعداد بیشتری حافظه های RAM نهان وجود داشته باشد که کندتر از ثبات ها ولی سریع تر از حافظه ی اصلی باشند. به طور کلی کامپیوترهایی با این نوع از حافظه نهان برای انتقال خودکار اطلاعات دائما مورد نیاز به حافظه نهان، اغلب بدون نیاز به مداخله روی بخش برنامه نویس طراحی شده اند.
 

russell

مدیر بازنشسته
Network Concepts

1.
A computer network is a set of computers or devices that are connected with each other to carry on data and share information. In computing, it is called a network as a way to interconnect two or more devices to each other using cables, signals, waves or other methods with the ultimate goal of transmitting data, share information, resources and services.
The purpose of a network is, generally, to facilitate and expedite communications between two or more instances on the same physical space or connected remotely. Such systems also allow cost savings and time.

2.
A computer network can serve several distinct purposes:
- Sharing resources (files, applications or hardware, an Internet connection, etc.)
- Communication between people (email, live discussions, etc.)
- Communication between processes (such as between industrial computers)
- Guaranteeing full access to information for a specified group of people (networked databases)
- Multiplayer video games


3.
The most known type of network is the Intranet, which is a private network that uses Internet as a basic architecture in order to connect various devices. Internet, however, is a technology that connects devices throughout the world, and that is why it is called “network of networks.”

4.
The networks are classified by range (personal, local, campus, metropolitan or wide area), as well as by method of connection (cable, fiber optics, radio, infrared, wireless, etc..) or by functional relationship (client – server or peer-to-peer). Also in the topology field there is a clasification to be aware of (bus, star, ring, mesh, tree etc.) and directional (simplex, half duplex or full duplex).

5.
there are two main types of the computer networking client-server and peer to peer. In the client server computing, a computer plays a major role known as server, where the files, data in the form of web pages, docs or spread sheet files, video, database & resources are placed. All the other computers in the client/server networks are called clients and they get the data from the server. In the peer to peer networks all the computers play the same role and no computer act as a centralized server. In the major businesses around the world client-server networks model is in major use.

6.
A network topology defines the structure, design or layout of a network. There are different topologies like bus, ring, star, mesh, hybrid etc. The star topology is most commonly used topology. In the star topology, all the computers in the network are connected with a centralized device such as hub or switch. Thus forms a star like structure. If the hubs/switch fails to work for any reason then all the connectivity and communication between the computers will be halted.

7.
A common communication language is used by the computers and the communication devices is known as protocols. The most commonly used and popular protocol on the internet and in the home and other networks is called TCP/IP. TCP/IP is not a single protocol but it is a suite of several protocols. A computer network can be a wired or wireless and TCP/IP protocol can work both in types of a network.Data flow or communication can be divided into seven logical layers called OSI layers model that was developed by Intel and Xerox Corporation and was standardized by ISO.

8.
The Open System Interconnection (OSI) reference model describes how information from a software application in one computer moves through a network medium to a software application in another computer. The OSI reference model is a conceptual model composed of seven layers, each specifying particular network functions. This is a seven layered design that depicts the typical network architecture and a conceptual framework for communication and how data can pass through one layer to another in such an architecture, the protocols involved, etc
.

9.
The OSI model describes the following seven layers in its architecture:
1. Application layer
2. Presentation layer
3. Session layer
4. Transport layer
5. Network layer
6. Data Link layer
a. Media access control sub-layer
b. Logical link control sub-layer
7. Physical layer


 
بالا