وضعیت تولید خودروی کشور

وضعیت تولید خودروی کشور

  • 1- کاملا راضی بوده و موافق ادامه این روند هستم

    رای: 0 0.0%

  • مجموع رای دهندگان
    115

?Why

عضو جدید
خب این هنر نیس که یه جنس رو با 100-200 درصد سود بفروشی بعد باهاش صنعت رو اداره کنی الان اگه دولت اجازه بده مثلا روغن مایع هم به جای 2000 تومان به کیلویی 5000 تومان فروخته بشه اون صنعت هم در عرض 2-3 سال از خودروسازی بزرگتر میشه و تمامی صنایع دیگه به همچنین
به عقیده خود من و با محاسباتم سر خودروهای داخلی از 100 تا 200 درصد سود خالص به جیب خودروسازا میره همونطور که تو یه برنامه خبر 20-30 هم قیمت تمام شده پراید رو 3500000 دراوردن که الان به حدود 9-10 میلیون فروخته میشه و مدیرعامل سایپا گفت به شما مربوط نیست این سود چی میشه

بله خوب ... قبول دارم ...
ولی باید دید واقعاً همه ی این سود ، فقط به جیبِ خودروساز سرازیر میشه ؟
حتماً مدیریت ها مشکل دارن ... ولی فک نمیکنین که مدیرانِ خودروساز ، دیگه اینقدر هم پَپِه نیستن که با این سودهایِ هنگفت ، نتونن مجموعشون رو به شایستگی هدایت کنن ؟
خوب حتماً اونا هم مشکلاتی دارن دیگه ...
کسی اینجا احتمالاً مدیرعامل ایرنخودرویی ، سایپایی ... چیزی نیست بیاد مشکلاتشو بگه و از خودش دفاع کنه ؟
:biggrin:
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله خوب ... قبول دارم ...
ولی باید دید واقعاً همه ی این سود ، فقط به جیبِ خودروساز سرازیر میشه ؟
حتماً مدیریت ها مشکل دارن ... ولی فک نمیکنین که مدیرانِ خودروساز ، دیگه اینقدر هم پَپِه نیستن که با این سودهایِ هنگفت ، نتونن مجموعشون رو به شایستگی هدایت کنن ؟
خوب حتماً اونا هم مشکلاتی دارن دیگه ...
کسی اینجا احتمالاً مدیرعامل ایرنخودرویی ، سایپایی ... چیزی نیست بیاد مشکلاتشو بگه و از خودش دفاع کنه ؟
:biggrin:
خب ما اینجا هم اینو گفتیم که هر کسی تجربیات خودشو بگه و هر کسی اطلاعی از این کارخانجات داره یا کسی از فامیل و اطرافیانش اونجا کار میکنه بیاد بگه شاید اصلا کسی میخواد از این مجموعه ها دفاع کنه بیاد بنویسه
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
كسي نبود كه بخواد از سيستم خودروسازي كشور حمايت كنه؟
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش ايسنا، دي ماه امسال نيسان تيانا به عنوان با كيفيت‌ترين خودروي سواري شناخته شده كه البته اين خودرو از نظر قيمت هم در صدر قرار گرفته و بر اساس مدل، قيمتي بين 66 تا 69 ميليون تومان دارد.
اما از رده دوم جدول كيفيت، ديگر نمي‌توان با قطعيت قيمت را مبناي كيفيت قرار داد، چرا كه در اين رده مزدا2 با قيمتي حدود 35 ميليون تومان از نظر كيفيت از مزدا3 با قيمت45 ميليون توماني‌اش، ماكسيماي 44 ميليوني و گراند ويتاراي 45 تا 48 ميليون توماني با كيفيت‌تر است.
بر اساس جدول كيفيت خودروهاي سواري، مزدا3 با قيمت حدود 45 ميليون توماني خود درحالي در رده سوم كيفيت قرار دارد كه گراند ويتاراي 46 تا 46 ميليوني در رده پنجم كيفيت قرار گرفته و قيمتي به مراتب بالاتر از مزدا3 دارد. البته بايد اين نكته را هم در نظر داشت كه گراند ويتارا خودرو شاسي بلند محسوب شده و قيمت اين خودروها معمولا بيشتر از خودروهاي سواري است. با همين توضيح، ماكسيما نيز كه چهارمين خودرو با كيفيت دي ماه معرفي شده با قيمت 43 ميليون و 800 هزار توماني خود از گراند ويتارا ارزان تر است.
اما پس از مگان كه با قيمتي بين 27 ميليون و 700 تا 33 ميليون و 500 هزار تومان در رتبه ششم جدول كيفيت قرار دارد، ساير خودروهاي بررسي شده در دي ماه قيمتي كمتر از 22 ميليون تومان دارند و در ميان آنها تنها هيونداي آوانته است كه با قيمت 30 ميليون توماني در رده يازدهم جدول كيفيت قرار گرفته و كيفيت آن حتي از خانواده پژو206 با قيمت 15 تا 20 ميليون توماني هم كم‌تر است. البته آوانته تا يكي دو ماه ديگر بيشتر توليد نخواهد شد.
ليفان620 ديگر خودرويي است كه از ميان 27 خودروي بررسي شده توسط شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران، در رتبه هجدهم جدول كيفيت قرار گرفته، اما با اين حال از نظر قيمت جزو خودروهاي گران محسوب شده و در بازار حدود 21 ميليون تومان قيمت دارد.
به گزارش ايسنا، بر اساس بررسي هاي صورت گرفته از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران، پرايد و ام.وي.ام 110 جزو ارزا‌ن‌ترين خودروهاي بازار محسوب مي‌شوند كه البته كيفيت ام.وي.ام با وجود قيمت 9.5 تا 11 ميليوني‌اش از چري وياناي 14 ميليوني كه پس از پرايد كم‌كيفيت‌ترين خودرو محسوب مي‌شود، بيشتر است.
براساس جدول كيفيت خودروها، در دي ماه امسال به ترتيب خودروهاي نيسان تيانا (66 تا 69 ميليون تومان)، مزدا2 (35 ميليون تومان)، مزدا3 (حدود 45 ميليون تومان)، ماكسيما (43 ميليون و 800 هزار تومان)، گراند ويتارا (45 تا 49 ميليون تومان)، مگان (27 تا 33 ميليون تومان)، تندر90 (13 ميليون و300 تا 16 ميليون و 800 هزار تومان)، خانواده پژو 206 (14 ميليون و 900 تا 20 ميليون تومان)، هيونداي آوانته (حدود 30 ميليون تومان)، ريو (14 ميليون و 400 هزار تومان) و پژو پارس (18تا 21 ميليون) در رده‌هاي اول تا سيزدهم كيفيت قرار گرفته‌اند.
همچنين ام.وي.ام530 با قيمتي حدود 20 ميليون و 200 هزار تومان، پژو 405 با 13 ميليون و 900 هزار تا 14 ميليون و 200هزار تومان، ليفان620 با قيمتي نزديك به 21 ميليون تومان، تيگو (شاسي بلند) با قيمتي حدود 30 ميليون تومان، تيبا با قيمتي حدود 11 ميليون و 750 هزار تومان، ليفان520 با قيمتي حدود 15 ميليون تومان، ام.وي.ام110 با قيمتي بين 9.5 تا 10 ميليون و 700 هزار تومان، چري ويانا با حدود 14 ميليون تومان و انواع مختلف پرايد با قيمتي بين هشت ميليون و 900 هزار تا 9.5 ميليون تومان در نيمه دوم جدول كيفيت خودرو و در رده هاي 14 تا 27 اين جدول قرار دارند.
http://jahannews.com/vdchwvni623nzvd.tft2.html
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
براساس جدول كيفيت خودروها، در دي ماه امسال به ترتيب خودروهاي نيسان تيانا (66 تا 69 ميليون تومان)، مزدا2 (35 ميليون تومان)، مزدا3 (حدود 45 ميليون تومان)، ماكسيما (43 ميليون و 800 هزار تومان)، گراند ويتارا (45 تا 49 ميليون تومان)، مگان (27 تا 33 ميليون تومان)، تندر90 (13 ميليون و300 تا 16 ميليون و 800 هزار تومان)، خانواده پژو 206 (14 ميليون و 900 تا 20 ميليون تومان)، هيونداي آوانته (حدود 30 ميليون تومان)، ريو (14 ميليون و 400 هزار تومان) و پژو پارس (18تا 21 ميليون) در رده‌هاي اول تا سيزدهم كيفيت قرار گرفته‌اند.
همچنين ام.وي.ام530 با قيمتي حدود 20 ميليون و 200 هزار تومان، پژو 405 با 13 ميليون و 900 هزار تا 14 ميليون و 200هزار تومان، ليفان620 با قيمتي نزديك به 21 ميليون تومان، تيگو (شاسي بلند) با قيمتي حدود 30 ميليون تومان، تيبا با قيمتي حدود 11 ميليون و 750 هزار تومان، ليفان520 با قيمتي حدود 15 ميليون تومان، ام.وي.ام110 با قيمتي بين 9.5 تا 10 ميليون و 700 هزار تومان، چري ويانا با حدود 14 ميليون تومان و انواع مختلف پرايد با قيمتي بين هشت ميليون و 900 هزار تا 9.5 ميليون تومان در نيمه دوم جدول كيفيت خودرو و در رده هاي 14 تا 27 اين جدول قرار دارند.
http://jahannews.com/vdchwvni623nzvd.tft2.html

واقعا جایگاه تندر 90 واقعا خوبه . و دم مهندسای فرانسوی رنو گرم که هنوز بالا سر تولیدات هستن !
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا جایگاه تندر 90 واقعا خوبه . و دم مهندسای فرانسوی رنو گرم که هنوز بالا سر تولیدات هستن !
خب این خودرو خوبه ولی قیمتش رو خیلی زیاد کردن دوستان در جریان هستن که این خودرو قرار بود جانشین پیکان و زیر 10 میلیون باشه نه 16 میلیون
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
الان سمند اس ای رو که بهتون گفتم تولید کردن با حذف امکانات زیر ازش :
اینه برقی
شیشه بالابر برقی
انتن برقی
کامپیوتر
پروژکتور
چراغ مطالعه داخل خودرو
و .... که به مرور کشف خواهند شد و به اطلاع دوستان میرسه (حالا ببینید این ماشین چیزی جز اردی 15 میلیونی نیست؟)
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش مهر علی علمی در مراسم راه‌اندازی خط تولید خودروی جدید توجوی در گروه صنایع خودروسازی کرمان گفت: برنامه برای تولید 3 تا 5 هزار دستگاه خودروی توجوی در فاز اول دیده شده است، ضمن اینکه موافقت‌های اولیه برای تولید خودروی بعدی گروه JAC چین در کلاس بالاتر صورت گرفته است.
مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان افزود: تا پایان سال جاری مجموع خودروهای تولیدی در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم از 25 هزار دستگاه عبور خواهد کرد، این درحالی است که در بهترین سال تولید این گروه خودروسازی، در زمانی که دوو به دلایل تحریم هنوز بازار ایران را ترک نکرده بود، میزان تولید به 23 هزا ستگاه رسیده بود.
وی تصریح کرد: پاسخگویی به نیاز بازار منطبق با سلایق مشتری و نیز در نظر گرفتن قیمتهای مختلف و در محدوده‌های متنوع از جمله سیاستهای ما بوده است، ضمن اینکه در سال آینده امیدواریم روند رونمایی از خودروهای جدید شتاب بیشتری گیرد و حداقل بتوان 4 محصول جدید را در کرمان موتور، خودروسازان راین و خودروسازان بم، در سال 91 رونمایی کرد.
همچنین در این مراسم، غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های اقتصادی منطقه ارگ جدید بم حمایت کرده و امیدوار است که بتوان گام های بزرگی را در راستای توسعه تعاملات تجاری ایران و چین به خصوص در عرصه خودروسازی بردارد.
وی اظهار داشت: دیدگاه مجلس نسبت به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حاضر در منطقه ارگ جدید بم مثبت است و تلاش داریم که بتوان نیازهای آنها را به بهترین شکل برآورده کرد.
همچنین در ادامه، تکلم زاده، معاون برنامه ریزی استاندار کرمان نیز گفت: ایرانیان اثبات کرده اند که در تمامی زمینه‌ها توانایی های لازم را دارند و در سالهای گذشته توانسته اند پیشرفتهای خوبی را حاصل کنند.
وی اظهار داشت: ایران در زمینه هوا-فضا در ردیف 8 کشور برتر دنیا قرار دارد و نام خود را در باشگاه فضایی به ثبت رسانده است، ضمن اینکه بعد از پرتاب ماهوارهای امید، رصد و نوید، به دنبال پرتاب ماهوارهای جدیدی است.
http://jahannews.com/vdca6wnum49n6y1.k5k4.html
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ضمن اینکه در سال آینده امیدواریم روند رونمایی از خودروهای جدید شتاب بیشتری گیرد و حداقل بتوان 4 محصول جدید را در کرمان موتور، خودروسازان راین و خودروسازان بم، در سال 91 رونمایی کرد.


رو نمایی از خورویی که فقط به درد خودشون میخوره نه مردم بیچاره افتخار داره؟
ماشین خوب با امکانات معمولی قیمت بالایی داره...چند درصد از مردم تواناییه خرید این ماشینا رو دارن؟ اصلا هدفشون مردم نیست وقتی تو تلوزیونی که یه رسانه ی ملیه میان تبلیغ گرند ویتارایی رو میکنن که بالای 90% مردم قدرت خریدش رو ندارن...! پشت بندشم انواع پراید که یکی از یکی بدتر... الان جوون خیلی عرضه داشته باشه بتونه یه پراید صفر بخره!!!
واقعا نمیدونم با چه انگیزه ای میخوان رو نمایی کنن؟ واسه کی؟
همون سمند lx رو هم که تو ایران به عنوان یه ماشین نسبتا خوب میشناسیم اینقدر از سر و تهش زدن که...
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فکر میکنی صنعت داخل چطور پیشرفت میکنه؟!
به نظر من تنها راهش آزاد شدن وارداته...

با این وضعیت کشور؟
حالا مثلا آزاد کردیم... از چه کشورایی وارد کنیم؟
مثلا ماشین درجه 5 چین خوبه؟؟؟ اونم با قیمت 9 ملیون؟
یا ماشینای بهتر با تو رنج قیمت بالا...؟
عوارض خودروهای وارداتی رو حساب کردین؟


در اولين سال آزادسازي واردات خودرو به كشور يعني سال 83، مسوولين تعرفه 120درصدي را براي واردات خودرو در نظر گرفتند و مقرر شد كه سالانه تعرفه واردات خودرو 20درصد كاهش يابد تا بازار داخلي براي ورود به سازمان تجارت جهاني آماده شود؛ اما كاهش 20درصدي تعرفه تنها در سال 84 اعمال شد و پس از آن در فاصله سال‌هاي 84 تا 87 تعرفه واردات تنها 10درصد كاهش يافت؛ چراكه به اعتقاد مسوولين كاهش تعرفه به زيان صنعت خودروسازي كشور است.
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز

با این وضعیت کشور؟
حالا مثلا آزاد کردیم... از چه کشورایی وارد کنیم؟
مثلا ماشین درجه 5 چین خوبه؟؟؟ اونم با قیمت 9 ملیون؟
یا ماشینای بهتر با تو رنج قیمت بالا...؟
عوارض خودروهای وارداتی رو حساب کردین؟
الان همین ماشین هایی که وارد میشن بهترین ماشین های روز دنیا هستند و اگه بدون عوارض و با قیمت واقعی وارد بشن بهترین تاثیر رو تو مصرف داخلی میذارن
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز

با این وضعیت کشور؟
حالا مثلا آزاد کردیم... از چه کشورایی وارد کنیم؟
مثلا ماشین درجه 5 چین خوبه؟؟؟ اونم با قیمت 9 ملیون؟
یا ماشینای بهتر با تو رنج قیمت بالا...؟
عوارض خودروهای وارداتی رو حساب کردین؟

یعنی میخواین تجارت جهانیرو ببرین زیر سوال؟؟!!:surprised:
چرا خودرو درجه 5 چینی..بستگی داره به سلیقه!..صد در صد میشه ماشینای ارزونتر و باکیفیت تر از خودروهای داخل خرید...اونوقت خودروساز داخلی مجبوره چیکار کنه؟ خودشو بکشه بالا...

این بحث خیلی دنباله داره..اما میخوام نظرتو طرف بازار گوشی متمایل کنم...تا چند سال پیش وضعیت گوشی چطور بود؟الان چطوره؟ تو هر کوچه کنار هر سوپرمارکت یه تعمیرات موبایل زدن!..این اسمش پیشرفت نیست؟ مگه الان گوشی GLX تو بازار موجود نیست؟مگه مشتریای خاص خودشو نداره!!

حالا اینو ربطش بده به صنعت خودروسازی...مطمئن باش تنها راه نجات صنعت خودروسازیمون همینه...مطمئن باش..
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یعنی میخواین تجارت جهانیرو ببرین زیر سوال؟؟!!:surprised:
چرا خودرو درجه 5 چینی..بستگی داره به سلیقه!..صد در صد میشه ماشینای ارزونتر و باکیفیت تر از خودروهای داخل خرید...اونوقت خودروساز داخلی مجبوره چیکار کنه؟ خودشو بکشه بالا...

این بحث خیلی دنباله داره..اما میخوام نظرتو طرف بازار گوشی متمایل کنم...تا چند سال پیش وضعیت گوشی چطور بود؟الان چطوره؟ تو هر کوچه کنار هر سوپرمارکت یه تعمیرات موبایل زدن!..این اسمش پیشرفت نیست؟ مگه الان گوشی GLX تو بازار موجود نیست؟مگه مشتریای خاص خودشو نداره!!

حالا اینو ربطش بده به صنعت خودروسازی...مطمئن باش تنها راه نجات صنعت خودروسازیمون همینه...مطمئن باش..


خب درست... الان شما ام وی ام چین یا چری رو قبول داری؟ اونم با این قیمت؟ خدایی ام وی ام می ارزه 9 ملیون؟ هر چند بیشتر از پراید می ارزه...
خب ماشین خوب معلومه که تو ایران کم نیست اما قیمتای بالایی داره ...
اون نقل قولی که گذاشته بودم رو خوندی؟ عوارض 120% بوده که قرار بود سال به سال کمتر بشه اما...
خب منم سلیقه ام میکشه که یه شاسی بلند با کیفیت سوار شم... اما آیا توان خرید عموم در حد یه ماشین خوب هست؟
مثلا تویوتا کمری تو منطقه آزاد به چه قیمتی هست اما در مناطق دیگه چی؟
واردات درست همراه با پایین آوردن تدریجی عوارض...این یه طرح بود اما اجرا نشد...
قبول داری؟


در اولين سال آزادسازي واردات خودرو به كشور يعني سال 83، مسوولين تعرفه 120درصدي را براي واردات خودرو در نظر گرفتند و مقرر شد كه سالانه تعرفه واردات خودرو 20درصد كاهش يابد تا بازار داخلي براي ورود به سازمان تجارت جهاني آماده شود؛ اما كاهش 20درصدي تعرفه تنها در سال 84 اعمال شد و پس از آن در فاصله سال‌هاي 84 تا 87 تعرفه واردات تنها 10درصد كاهش يافت؛ چراكه به اعتقاد مسوولين كاهش تعرفه به زيان صنعت خودروسازي كشور است.
 
آخرین ویرایش:

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
الان همین ماشین هایی که وارد میشن بهترین ماشین های روز دنیا هستند و اگه بدون عوارض و با قیمت واقعی وارد بشن بهترین تاثیر رو تو مصرف داخلی میذارن

:) مرسی دقیقا همین منظورمه...
البته من یه دخترم و مثل شما پسرا نمیتونم نظر بدم...(مطمئنا اطلاعات مکانیک و خودروسازی ندارم...)
اما بحث جالبیه...!
دنبالش میکنم و ممنون که توضیح میدین... اطلاعاتم بسی بالاتر رفته...:D
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز

:) مرسی دقیقا همین منظورمه...
البته من یه دخترم و مثل شما پسرا نمیتونم نظر بدم...(مطمئنا اطلاعات مکانیک و خودروسازی ندارم...)
اما بحث جالبیه...!
دنبالش میکنم و ممنون که توضیح میدین... اطلاعاتم بسی بالاتر رفته...:D
خب دیگه من گفتم که خودروهای روز دنیا که الان تو کشورمون زیاد هستند فقط با تعرفه و هزینه های اضافی زیاد قیمت گزافی دارن که از عهده خرید هر کسی خارج هستند و گفتم که اگه این خودروها به قیمت واقعی عرضه بشن هم خودروساز فعال میشه هم مصرف کننده به رفاه میرسه
و در مورد پست بعدیتون بله ام وی ام خودروی 2 هزار دلاری هست که تازه با دلار 2000 تومنی امروز قیمتش 4 میلیون تومن میشه که تو بازار امروز هم میصرفه و و ارزش خرید داره ولی 9-10 میلیون به ام وی ام دادن واقعا ظلم و جفا به مصرف کننده است
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز

خب درست... الان شما ام وی ام چین یا چری رو قبول داری؟ اونم با این قیمت؟ خدایی ام وی ام می ارزه 9 ملیون؟ هر چند بیشتر از پراید می ارزه...
خب ماشین خوب معلومه که تو ایران کم نیست اما قیمتای بالایی داره ...
اون نقل قولی که گذاشته بودم رو خوندی؟ عوارض 120% بوده که قرار بود سال به سال کمتر بشه اما...
خب منم سلیقه ام میکشه که یه شاسی بلند با کیفیت سوار شم... اما آیا توان خرید عموم در حد یه ماشین خوب هست؟
مثلا تویوتا کمری تو منطقه آزاد به چه قیمتی هست اما در مناطق دیگه چی؟
واردات درست همراه با پایین آوردن تدریجی عوارض...این یه طرح بود اما اجرا نشد...
قبول داری؟

متاسفانه نمیتونم منظورتو متوجه شم!!
یعنی الان شما با کاهش تعرفه واردات موافقین یا نه؟!!
 

Maenad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دقیقا...تا رقابتی نباشه که پیشرفتی بوجود نمیاد!..نظرتون چیه؟!

خب موافقم...
من مشکلم با تعرفه ی بالای خودرو های وارداتیه که به قول جناب شهروز باید پایین آورده بشن و با قیمت منطقی دست مردم برسن... تو این که شکی نیست...
همون مثال گوشی که زدی متوجه شدم...
اما... به این سادگیا نیست...
 

?Why

عضو جدید
من یه سوال میپرسم از دوستان ...
کدوم محصول در ایران تولید میشه که کیفیتش در حدِ محصولاتِ مشابه بین المللی باشه ؟
خوب شما که خودت تو پستِ اول گفتی ... مشکل از جایِ دیگست دیگه ... البته نمیخوام بگم خودروسازها بدونِ مشکلنا ...
برای مثال ، احتمالاً همتون اتوبوسهای اسکانیا رو میشناسین که شرکتِ عقاب افشان تولید میکنه ... اینا برخلاف وعده ها ، ارزشون تامین نشده ، نمیتونن از سوئد قطعه وارد کنن ... (تو خود بخوان حدیث مفصل ...
)
بازم میگم ، با شرایطِ موجود ، گزینه ی 3 نتیجش همون 5 میشه ...

حدودِ 150 هزار نفر ، به طورِ مستقیم تو صنعتِ خودرو کار میکنن ...
احتمالاً ، بعدِ نوروز ، قراره بشه 150 هزار و یک نفر :D ! حالا هی بگین ، هی بگین تا یه کاری کنین که همه اون 150 هزار نفر هم به اون 1 نفر بپیوندند ... :biggrin:
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب موافقم...
من مشکلم با تعرفه ی بالای خودرو های وارداتیه که به قول جناب شهروز باید پایین آورده بشن و با قیمت منطقی دست مردم برسن... تو این که شکی نیست...
همون مثال گوشی که زدی متوجه شدم...
اما... به این سادگیا نیست...

پس بزن قدش!...
ما که باهم مشکلی نداریم!..
;)
بریم یقه ی یکی دیگرو بگیریم:redface:
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
من یه سوال میپرسم از دوستان ...
کدوم محصول در ایران تولید میشه که کیفیتش در حدِ محصولاتِ مشابه بین المللی باشه ؟
خوب شما که خودت تو پستِ اول گفتی ... مشکل از جایِ دیگست دیگه ... البته نمیخوام بگم خودروسازها بدونِ مشکلنا ...
برای مثال ، احتمالاً همتون اتوبوسهای اسکانیا رو میشناسین که شرکتِ عقاب افشان تولید میکنه ... اینا برخلاف وعده ها ، ارزشون تامین نشده ، نمیتونن از سوئد قطعه وارد کنن ... (تو خود بخوان حدیث مفصل ...
)
بازم میگم ، با شرایطِ موجود ، گزینه ی 3 نتیجش همون 5 میشه ...

حدودِ 150 هزار نفر ، به طورِ مستقیم تو صنعتِ خودرو کار میکنن ...
احتمالاً ، بعدِ نوروز ، قراره بشه 150 هزار و یک نفر :D ! حالا هی بگین ، هی بگین تا یه کاری کنین که همه اون 150 هزار نفر هم به اون 1 نفر بپیوندند ... :biggrin:
خب اين يه چيزي شبيه شركتهاي هرميه كه از 50 ميليون ادم پول اضافي بگيرن تا بدن 150 هزار نفر كار و زندگي كنند
 

?Why

عضو جدید
خب اين يه چيزي شبيه شركتهاي هرميه كه از 50 ميليون ادم پول اضافي بگيرن تا بدن 150 هزار نفر كار و زندگي كنند

:surprised:

بی انصافی میکنی ...
آخه اینا چه مقایسه هایه که میکنین؟ روغن و گوشی موبایل و شرکت هرمی و...
خصوصاٌ این آخری ...
ینی این وسط هیچی تولید نمیشه ؟

کجایِ دنیا تولیدِ داخلی تو اولویت نیست ؟
اگه اینجوریه ، برنجِ تایلندی و پاکستانی و هندی هم قیمتِ کمتری داره ، هم کیفیتِ بالاتری (البته این موردِ آخری ، فقط در منظرِ عموم اینطور هست ... ) ؛ برایِ چی ملت باید پول زیادی برایِ برنجِ آستانه بدن ؟ برایِ چی باید پولِ اضافی برایِ پرتقال شهسوار بدن ؟ برا چی باید پولِ اضافی برایِ چای لاهیجان بدن ؟ و ...
چیکار کنیم ؟
واردات رو آزاد کنیم تا تولید کننده مجبور شه کیفیتش رو ببره بالا :eek:
این وسط فقط ممکنه دو سه تا تولید کننده محو و نابود بشن ، (که حقشونه ) و سه چهارتا تاجرِ "این جیب ، اون جیب کن" ! ؛ گردن کلفت تر بشن (که نوشِ جونشون که بدونِ کارِ واقعی ، پول رو پول میذارن)...یخورده ارز هم خارج میشه که اونم غممون نیست ، نفت میفروشیم ! (که تو این کار هم موندن ...) پولشو میدیم ...

از این دست جمله ها که درباره جامعه و مملکت و ... ، به طورِ کلی صحبت میکنن ، متنفرم ؛ ولی با عرض شرمندگی ، خودم ، یکی از همون جمله ها رو اینجا باید به کار ببرم :

"کلاً! جامعه ی دلال پروری داریم!"

سوالم رو دوستان جواب ندادن ، به یه بیانِ دیگه میپرسم :
ما چی چیمون شبیهِ اروپا و کره و ژاپنه که انتظار داریم خودروهامون شبیهِ خودروهایِ اونا باشه ؟
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
:surprised:

بی انصافی میکنی ...
آخه اینا چه مقایسه هایه که میکنین؟ روغن و گوشی موبایل و شرکت هرمی و...
خصوصاٌ این آخری ...
ینی این وسط هیچی تولید نمیشه ؟

کجایِ دنیا تولیدِ داخلی تو اولویت نیست ؟
اگه اینجوریه ، برنجِ تایلندی و پاکستانی و هندی هم قیمتِ کمتری داره ، هم کیفیتِ بالاتری (البته این موردِ آخری ، فقط در منظرِ عموم اینطور هست ... ) ؛ برایِ چی ملت باید پول زیادی برایِ برنجِ آستانه بدن ؟ برایِ چی باید پولِ اضافی برایِ پرتقال شهسوار بدن ؟ برا چی باید پولِ اضافی برایِ چای لاهیجان بدن ؟ و ...
چیکار کنیم ؟
واردات رو آزاد کنیم تا تولید کننده مجبور شه کیفیتش رو ببره بالا :eek:
این وسط فقط ممکنه دو سه تا تولید کننده محو و نابود بشن ، (که حقشونه ) و سه چهارتا تاجرِ "این جیب ، اون جیب کن" ! ؛ گردن کلفت تر بشن (که نوشِ جونشون که بدونِ کارِ واقعی ، پول رو پول میذارن)...یخورده ارز هم خارج میشه که اونم غممون نیست ، نفت میفروشیم ! (که تو این کار هم موندن ...) پولشو میدیم ...

از این دست جمله ها که درباره جامعه و مملکت و ... ، به طورِ کلی صحبت میکنن ، متنفرم ؛ ولی با عرض شرمندگی ، خودم ، یکی از همون جمله ها رو اینجا باید به کار ببرم :

"کلاً! جامعه ی دلال پروری داریم!"

سوالم رو دوستان جواب ندادن ، به یه بیانِ دیگه میپرسم :
ما چی چیمون شبیهِ اروپا و کره و ژاپنه که انتظار داریم خودروهامون شبیهِ خودروهایِ اونا باشه ؟
خب تو شرکت هرمی هم یه چیزی تولید و فروش میشه (مثلا اشیا عتیقه - سکه های طلا و ...) فقط به قیمتی 2-3 برابر که مقداری از اون پورسانت میشه و به پول اعضا میره و چند برابر به جیب بالایی ها میرسه در خودروسازی ما هم یه خودروی 2-3 میلیونی 10 میلیون فروش میره که مثلا 1 میلیونش به جیب کارگر و تولید کننده میره و 5-6 میلیون هم اعضا رده بالا میخورن (مثلا مدیرعامل و هیئت مدیره و اعضا ارشد خودروسازی ها سالی 100-200 میلیون شایدم بیشتر پاداش میگیرن که از همون رقم تولید و از جیب مصرف کننده بیچاره هست)
ما الان داریم بنزین رو با اروپایی ها برابر و به قول دکتر به قیمت بین المللی میزنیم پس باید انتظار داشته باشیم که ماشینم به قیمت بین المللی سوار شیم
در ضمن دلال پروری هم یه بحث کاملا جداست که یه تایپیک مجزا لازم داره
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب موافقم...
من مشکلم با تعرفه ی بالای خودرو های وارداتیه که به قول جناب شهروز باید پایین آورده بشن و با قیمت منطقی دست مردم برسن... تو این که شکی نیست...
همون مثال گوشی که زدی متوجه شدم...
اما... به این سادگیا نیست...
خب دیگه تا وقتی شما از یه بچه حمایت دایمی و بدون منطق بکنی رشد و پیشرفت نمیکنه که این حمایت بدون منطق همون تعرفه و البته بسیار مزایای زیاد دولت نسبت به خودروساز با عنوان حمایت از تولید داخل هست که باعث شده 40-50 سال این بچه به هیچ وجه رشد نکنه و همون طفل نوپا باقی بمونه
 

shahruzs

عضو جدید
کاربر ممتاز
قائم مقام گروه خودروسازي سايپا از توقف توليد خودرو ريو در ايران خبر داد.
محمد سعيد فلاحي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: به دنبال اجباري شدن نصب كيسه هوا روي خودروهاي سواري تصميم گرفته شد كه توليد ريو در ايران متوقف شود.
وي با بيان اين‌كه تاكنون فعاليت خط توليد بدنه اين خودرو به‌طور كامل متوقف شده است،‌ خاطرنشان كرد: البته همواره فاصله زماني بين توقف فعاليت خط توليد بدنه يك خودرو با خط مونتاژ نهايي آن وجود دارد و به همين دليل خط مونتاژ نهايي ريو جهت مونتاژ تعداد محدود باقي ‌مانده همچنان فعال است كه البته فعاليت اين خط نيز به زودي متوقف خواهد شد.
قائم مقام گروه خودروسازي سايپا ادامه داد: به اين ترتيب عرضه‌ ريو در بازار ايران به مرحله پاياني خود نزديك شده و خطوط توليد اين خودرو نيز جمع‌آوري خواهد شد.
فلاحي در خصوص چگونگي سرويس‌دهي به خودروهاي ريو در حال تردد در كشور، تصريح كرد: اين شركت طبق تعهد صورت گرفته تا۱۰ سال آينده وظيفه پشتيباني و تامين قطعات اين خودرو را بر عهده خواهد داشت.
طبق قانون قرار بود توليد خودروهاي سواري فاقد كيسه هوا از ابتداي دي ماه سال جاري متوقف شود. در اين ميان شركت كيا نيز اعلام كرده بود كه به دليل عدم جانمايي در زمان طراحي، اجازه نصب كيسه هوا روي خودرو ريو را نخواهد داد و به اين ترتيب مسئولان سايپا تصميم گرفتند توليد اين خودرو در ايران را متوقف كنند.
ريو در جدول كيفيت خودروها همواره جزو ۱۰ تا ۱۲ خودرو برتر قرار داشته و در بين خودروهاي هم قيمت خود در رده‌هاي نخست كيفيت قرار داشته و از تقاضاي بالايي نيز در بازار برخوردار بوده است. قيمت كارخانه‌اي اين خودرو در حال حاضر حدود ۱۴ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان است.
http://jahannews.com/vdcba8b5wrhb8wp.uiur.html
 

?Why

عضو جدید
آقا من تهِ حرفِ خودمو بزنم ...
نباید انتظارِ پیشرفتِ نامتوازن در یک مملکت رو داشت ...
هر وقت سایرِ ویژگی های اقتصادی ، مدیریتی و حتی فرهنگیِ ما مثلِ یه جایی مثِ فرانسه شد ... اونوقت باید انتظار داشته باشیم سایپا به جایِ پراید ، بوگاتی بزنه ! :surprised:
دوستانی که میگن رقابت ، رقابت ؛ از شروطِ اولیه ی هر رقابتی ، شرایطِ یکسان برایِ رقباست ... !
شرایطی که برایِ خودرو سازِهایِ خارجی فراهمِ ... برایِ خودروسازِ داخلی هم فراهم هست ؟
بله ... از خودروسازهایِ بزرگ ، حمایتِ دولتی میشه چون اینا اساساً نیمه دولتی ، یا به عبارت بهتر خصولتی هستن ... و مشخصه که اگه ، اگه ، واردات آزاد بشه (که عمراً نشه ...) کسانی که از تولید و فروش خودرویِ داخلی متنعم میشدن
(همونایی که حمایتِ دولتی داشتن ...)، ، میرن به سمت متنعم شدن از واردات و فروش خودروی خارجی ... (مطمئناً سودش هم بیشتر از اون 100 ، 200 میلیون خواهد شد و دردسرش هم کمتر...)
فقط این وسط کلی فرصت شغلی از بین خواهد رفت ...

شاید راه حل درست ، این باشه که این شرکتها ، واقعاً خصوصی بشن تا دولت ، به چشمِ منبع درآمد بهشون نگاه نکنه ... همچنان عوارض سنگین برایِ خودرویِ وارداتی ببندن و دولت در حدِ همون وظیفه و نقشِ اصلیِ خودش یعنی فقط "نقشِ نظارتی" ، عقب نشینی کنه ...

هرجا گفتم دولت ، منظور همون حکومت بوده ... :smile:


 

Similar threads

بالا