واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در یک نگاه

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (23) به معرفی واحد میبد و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی میبد چهارم آذر 1366 با دو رشته در مقطع کاردانی نقشه برداری ومنابع طبیعی با250 نفر دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و سایت فعلی دانشگاه با مساحتی بالغ بر 171 هکتار با امکانات آموزشی ، پژوهشی ، رفاهی با داشتن 6000 نفر دانشجو در 27 رشته آموزشی ، و بهره مندی از 60 هزار متر مربع فضای آموزشی و خدماتی از زمره بزرگترین واحدهای دانشگاهی کشور است.
این دانشگاه در مقاطع کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد در قالب 3 دانشکده کشاورزی ، علوم انسانی ، فنی و مهندسی و گروه پیراپزشکی با دارا بودن 400 نفر هیئت علمی و حق التدریس و با بهرهمندی از 250 نفر پرسنل مجرب در امر تحصیل دانشجویان فعالیت می نماید.این مجموعه دانشگاهی حاصل تلاش 20 ساله مسئولان ، اساتید و کارکنان خود بوده و همواره در راه ارتقاء کیفی آموزش دانش آموختگان خود کارنامه درخشانی ارائه نموده است بطوریکه بعضی از رشته های این دانشگاه در بین دانشگاههای آزاد و حتی دولتی منحصر به فرد می باشد و اغلب فارغ التحصیلان این رشته ها به سهولت جذب بازار کار شده و یا در مقاطع تحصیلی بالاتر مشغول به تحصیل هستند.
دانشگاه آزاد اسلامی میبد با بهره گیری از کادر مجرب و امکانات پژوهشی از جمله 54 آزمایشگاه مجهز ، سایت کامپیوتر در هر دانشکده ، سایت اینترنت مجهز، پژوهشکده سرامیک و حقوق ، لابراتوارهای مجهز زبان ، پارک علم وفن آوری ، باشگاه پژوهشگران جوان ، کتابخانه مرکزی با بیش از 21700 عنوان کتاب در 56000 جلد و نشر کتب و مجلات تخصصی گامی بسیار بلندی در ارتقاء کیفی آموزش برداشته است.
دربخش امور اداری و آموزشی ، از ترم جاری با بهره گیری از شبکه فیبر نوری و همچنین سیستم اتوماسیون اداری سعی شده ضمن تسهیل در انجام امور اداری و صرفه جویی در وقت وهزینه ها ، دانشجویان و خانواده ها بتوانند تمام امور مربوط خود از قبیل ثبت نام اینترنتی ، وضعیت تحصیلی وکارنامه ، پرداخت شهریه اینترنتی ، سیستم اتوماسیون تغذیه و رزرو غذا ، مشاهده وضعیت مالی و حضور دانشجو در دانشگاه را از طریق اینترت در منزل پی گیری کنند.
برای اطلاع رسانی سریع به دانشجویان دانشگاه با بهره گیری از سامانه پیامک کوتاه پیامهای ضروری را به دانشجویان منتقل می کند.
دانشگاه در حال حاضر با داشتن 500000 متر مربع فضای سبز و 100000 متر مربع باغ کشاورزی فضایی جذاب و دلنشین را در قلب کویر به وجود آورده است.
امکانات رفاهی:این واحد دانشگاهی جهت رفاه حال دانشجویان اقدام به ساخت 5 خوابگاه دانشجویی ویژه خواهران با امکانات مناسب در سایت دانشگاه نموده و دانشجویان می توانند از خدمات سلف سرویس ، درمانگاه (با کادر مجرب و متخصص)،نانوایی ، بوفه ،پارک ، خشکشویی ، پست بانک ، مرکز مخابرات راه دور ، بانک ملی ،سیستم خودپرداز ، سرویس ایاب و ذهاب دانشجویی (در مسیرهای یزد – اردکان - میبد و بالعکس) ، امکانات ورزشی از جمله دو سالن سرپوشیده مجهز ، سالن بدن سازی ، کشتی ، فوتبال ، هندبال ، بسکتبال ، کاراته ، تنیس روی میز و بدمینتون استفاده کنند.
خوابگاه برادارن نیز در آینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد
مرکز مشاوره دانشگاه با بهره مندی از یک نفر دکتر روانشناس وهمچنین یک نفر کارشناس روانشناس به تمامی دانشجویان علاقه مند و یا نیازمند به همفکری و مشاوره ارائه خدمات می کند.
این دانشگاه با راه اندازی سه شرکت تعاونی ،مصرف کارکنان ، مسکن و صندوق اعتباری تا کنون گامهای موثری را در ارائه خدمات و تسهیلات به اساتید و دانشجویان داشته است.
تسهیلات مالی :با توجه به سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر فراهم نمودن امکانات مالی برای ادامه تحصیل علاقه مندان به فراگیری علم ودانش بطوریکه هیچ دانشجویی به دلیل مشکلات مالی از ادامه تحصیل محروم نشود این دانشگاه اقدام به تقسیط شهر، اعطا وام های کوتاه وبلند مدت یه دانشجویان نموده و براساس بخش نامه های سازمان مرکزی انواع تخفیف را برای دانشجویان در گروه های ذیل در نظر گرفته است که عبارتند از : تخفیف به دانشجویان ممتاز علمی ، نفرات برتر آزمون سراسری دانشگاه ، ممتازین مسابقات ورزشی ، قاریان و حافظان قرآن کریم ، نفرات برتر مسابقاتفرهنگی هنری ، اعضاء باشگاه پژوهشگران جوان ، اعضاء انجمن های علمی ، دانشجویان دارای بیماریهای خاص و تخفیف به خانواده هایی که دارای بیش از یک دانشجو دردانشگاه آزاد اسلامی هستند .
در راستای سیاست های یادشده ، صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد با تقسیط شهریه و اختصاص وام های ذیل ، زمینه ادامه تحصیل را برای دانشجویان کم درآمد و خانواده های محترمشان فراهم نموده است که ازبد وتاسیس صندوق رفاه در سال 80 تا کنون 43هزار فقره وام به مبلغ 1084747444000 ریال به دانشجویان اعطا شده است .
افتخارات ورزشی و علمی :
تیم های واحد و یا دانشجویان و پرسنل در سطح کشور و مسابقات بین المللیتاکنون موفق به کسب رتبه های ارزشمندی شوند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
* کسب مدال طلای کاراته ( وزن 55 کیلوگرم) منطقه ای و برنز جهانی کشور انگلستان در سال 84 توسط آقای سعید فروزنده
* کسب مقام اول مسابقات تنیس روی میز دانشجویان خواهران منطقه چهار کشور در سال 87
* کسب مقام اول انفرادی جودوی منطقه چهار در سال86
* کسب مقام نخست مسابقات بین المللی کاراته براداران در سال 86
* کسب مقام اول جودوی برادران توسط محمد صادق زنده نام در وزن 100 کیلو در منطقه چهار در سال 86
*کسب مقام اول تنیس خواهران در منطقه 4 در سال 86
*کسب مقام دوم تنیس روی میز کارکنان در منطقه 4 در سال 87
ضمنا در بخش مسابقات علمی نیز دانشجویان این واحد موفق به کسب مقام های ارزشمندی شده اند که از آن جمله می توان به کسب مقام سوم ششمین دوره مسابقات رباتیک کشوری موشهای هوشمند در بخش ربات های جنگجو در سال 87 و همچنین کسب مقام چهارم مسابقات آسیایی ACM در سال 2001 اشاره کرد.
کسب رتبه اول فرهنگی منطقه 7 در سال 1379
کسب رتبه اول فرهنگی منطقه7 و سیزدهم کشوری در سال 1378
* کسب مقام پنجم بخش نشریات دانشجویی (قرآنی ) 14نمایشگاه بین المللی قرآن کریم توسط نشریه سراج این واحد
* برگزاری مسابقات سراسری قرآن وعترت در 4 بخش کتبی ،شفاهی، آثار هنری ،تحقیقات (نرمافزار های علوم اسلامی )
کسب مقام اول کشوری در رشته خوشنویسی ، توسط آقای سجاد مهری در سال 1385

فعالیت های فوق برنامه :
برگزاری 12 نمایشگاه در واحد با موضوعات، نمایشگاه صنایع دستی ، دفاع مقدس ، آثار هنری دانشجویان ، کتاب ، عرضه محصولات فرهنگی و نمایشگاه اجتماعی تلنگر
کلاسهای آموزشی فوق برنامه ، راه اندازی شعبه جهاد دانشگاهی ، کانون هلال احمر ، کانون نابینایان و ... از دیگر فعالیت های فوق برنامه در این واحد است.
اطلاع رسانی :
روابط عمومی واحد در اولین جشنواره روابط عمومی ها بخش خصوصی و تعاونی کشور در سال 85 موفق به کسب رتبه دوم کشوری در بخش ارتباطات رسانه ای شد و آقای عبدالرضا جمالی مدیر روابط عمومی واحد از دست ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر جاسبی لوح تقدیر دریافت کرد.
ضمنا ساخت سه فیلم و پخش از شبکه استانی و برون مرزی (جام جم ) ، چاپ کتابچه جامع از عملکرد واحد تا سال 85 کسب رتبه برتر خبرگزاری آنا در سه سال متوالی ، دریافت لوح تقدیر توسط فرمانداری شهرستان در خصوص فعالیت خوب خبرگزاری ایسکا نیوز از جمله افتخارات روابط عمومی طی 4 سال گذشته است.
حوزه پژوهش :
در این حوزه تاکنون 75 طرح پژوهشی درون دانشگاهی و 10 طرح برون دانشگاهی داشته و به مرحله اجرا رسانده است.
تالیف و یا ترجمه 15 جلد کتاب توسط اساتید این واحد چاپ 8 مورد مقاله ISI از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش می باشد نیز به چاپ رسانده اند.
باشگاه پژوهشگران جوان :
باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی میبد در راستای حمایت از جوانان مستعد و نخبه وفراهم نمودن زمینه برای شکوفایی استعدادهای درخشان تشکیل شده است و به عنوان یک مرکز علمی،پژوهشی با هدف شناسایی ،جذب،پرورش،حمایت وهدایت اعتلای سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان وجوانان پژوهشگر با استعداد کشور در تلاش است زمینه های رشد و بالندگی پژوهشگران جوان کشور را فراهم آورد.
عضویت در باشگاه به صورت کاملا رایگان صورت می گیرد و تنها شرایط سنی 15 تا 30 سال برای آن در نظر گرفته شده نکته قابل توجه آن است که باشگاه در مقطع دکترای تخصصی تا 35 سال نیزعضو می گیرد.
از فعالیت های و افتخارات این مجموعه می توان به ثبت 5 اختراع توسط دانشجویان و اساتید واحد اشاره کرد که عبارتند از:
* روش ساخت کاشیهای تخت پخت منوپروزا با استفاده از مواد اولیه داخلی توسط فاطمه میرجلیلی ، ساسان اطرج ، اسماعیل صلاحی وایمان مباشر پور به شماره ثبت 45798
* استفادهاز ضایعات شیشه ای در تولید کاشی کف و صرفه جویی در انرژی تولید توسط فاطمه میرجلیلی ، شهرزاد محسنی ، سید حسین بدیعی ، اسماعیل صلاحی ، ایمان مباشر پور به شماتره ثبت 34761
*اختراع عیار سنج دیجیتالی طلا توسط امیرحسین شمس الدینی ، سید حسین عابدیه وحسین زارع به شماره ثبت 34861 و کسب مقام دوم جهانی اختراعات وابتکارات سوئیس در سال 86
* کمربند ایمنی اتوماتیک خودرو با قابلیت برنامه ریزی نسبت به قد افراد توسط محمود چکاد (دانشجو) به شماره ثبت 33393
*جک مخصوص بیرون آوردن چرخ خودروهای سنگین توسط محمود چکاد (دانشجو) شماره ثبت 40672


رشته های موجود در دانشگاه

کاردانی پیوسته، سرامیک – کامپیوتر - نقشه برداری - آموزش زبا ن انگلیسی - امور زراعی
کاردانی ناپیوسته،تکنولوژی تولیدات گیاهی - تکنولوژی محیط زیست - مواد سرامیک- عمران – نقشه برداری - مامائی
کارشناسی پیوسته، حقوق- زراعت واصلاح نباتات- کامپیوتر، سخت افزار- سرامیک- ارتباطات،روز نامه نگاری- کارتوگرافی - ما مائی -مترجمی زبان انگلیسی- محیط زیست - مرتع وآبخیزداری- کامپیوتر، نرم افزار-نقشه برداری
کارشناسی ناپیوسته،تکنولوژی تولیدات گیاهی- عمران –کامپیوتر ، نرم افزار- آموزش زبان انگلیسی
کارشناسی ارشد،زراعت
رشته هایی که در آینده به رشته های موجود اضافه می شود
از جمله اهداف مهم این واحد دانشگاهی ایجاد و راه اندازی تحصیلات تکمیلی رشته های موجود بوده که در این راستا هم اکنون در دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی کشاورزی(زراعت) دانشجو می پذیرد و از سال آینده در چهار رشته سرامیک ، کامپیوتر ، آموزش زبان انگلیسی و ارتباطات وروزنامه نگاری زیر نظر واحد علوم وتحقیقات اصفهان دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می کند.
در همین راستا جهت تصویب دوره های کارشناسی ارشد مرتع ، حقوق ،نقشه برداری ، محیط زیست ، اکوتوریسم نیز اساتید موردنیاز جذب شده و پرونده های تصویب این راشته ها به شورای گسترش وزارت علوم وتحقیقات وفنآوری ارسال گردیده است و امید است که در آینده نزدیک شاهد راه اندازی این رشته ها نیز باشیم .
در طول بیست سال گذشته این مجموعه عظیم 4 رئیس را تجربه کرده است که به ترتیب عبارتند از :
دکتر مسعود جندقی میبدی (موسس واحد )
دکتر محمود رضا فیاض
دکتر محمدرضا اسلامی
دکتر احمد علی زارع مهرجردی
رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد بسیار بزرگ و جزء منطقه چهار از مناطق 12 گانه دانشگاه آزاد اسلامی است.
شهرستان میبد پذیرای بـیش از 13 هزار نفر دانشجو در مراکز آموزش عالی چون دانشگاه آزاد اسلامی ،دانشکده خبر ،دانشگاه پیام نور ، دانشکده الهیات ، دانشکده علوم قرآنی ، دانشکده فنی حرفه ای امام خمینی ، دانشگاه جامع علمی کاربردی و مرکز فنی حرفه ای است.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (22) به معرفی واحد قزوین و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در منطقه صنعتی قزوین که در 200کیلومتری مرکز ایران قرار دارد، با هدف توسعه علمی و ایجاد فرصت های مطالعاتی تاسیس شد. قزوین پیش از وقوع انقلاب اسلامی تنها از دو دانشگاه برخوردار بود که در مجموع دانشجویان این دو مرکز آموزشی به هزار نفر هم نمی رسید . سال 1371دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با 250دانشجو اغاز به کار کرد 16سال بعد 26هزار و74 نفر در این مجتمع عظیم دانشجویی در 67 رشته ، 5مقطع تحصیلی و 5دانشکده سرگرم آموزش هستند.
اکنون دانشگاه پس از طی فراز و نشیب های بسیار به یکی از قطب های بسیار مهم تولید دانش تبدیل شده و تربیت نیروهای متخصص در رشته های صنعتی را برعهده دارد.دانشگاه آزاد اسلامی در طول حیات شانزده ساله ی خود به مدد فراهم کردن فضای پویای علمی توانسته است به یکی از معتبر ترین دانشگاه های کشور تبدیل شود و در صحنه های بین المللی به درخشش های بسیاری دست یابد. دانشگاه از نخستین روزهای شکل گیری تا کنون در عرصه های آموزشی ،پژوهشی و عمرانی رشد و توسعه را تجربه کرده و به طبع در رشد استان قزوین نیز، تاثیرات شگرفی به نام خود ثبت نموده است. تربیت 17هزارنفر نیروی متخصص که از آغاز به کار دانشگاه تا سال 1387دانش آموخته شدند و 27000دانشجوی در حال تحصیل و طرح ریزی استراتژی گسترش تحصیلات تکمیلی گواه این مدعا ست. این دانشگاه کارنامه ی ارزنده ای از موفقیت های جهانی را کسب کرده که هرساله پر افتخار تر می شود. درخشش مخترعان جوان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مسابقات اختراعات ژنو ، رومانی وانگلیس در سال 2007 و2008 ،پرونده ی تحسین برانگیزتیم MRL در رقابت های جهانی روبوکاپ ، تنها گوشه ی از این افتخار آفرینی هاست.

**عملکرد آموزشی:
با مرور تحولات دانشگاه ، از آن چه که بود به جایگاه که امروز در آن قرار دارد می توان روند پیشرفت را روشن ترمشاهده کرد.در آغازبا دو رشته کامپیوتر و صنایع پذیرش دانشجو صورت گرفت واکنون در70رشته تحصیلی،پنج دانشکده مجزا ودر پنج مقطع تحصیلی دانشجویان در محیطی ممتاز، دارای امکانات پیشرفته و شرایط مناسب تحصیل می کنند.دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از ابتدا با بررسی کاستی های کشور در زمینه ی نیروی انسانی متخصص، عمده فعالیت خود را به این مهم اختصاص داد و با رعایت استانداردهای آموزشی بازده شاخصی را از آن خود کرد.
اهتمام ریاست دانشگاه برای تربیت نیروهای متخصص و پویا و بهره گیری از استادان برجسته کشور منجر به نتایج درخشانی شده است، دانش آموخته گان این مرکز علمی جذب شرکت های بزرگ صنعتی می شوند ویا به عنوان مدیران شاخص فعالیت می کنند.
هم چنین وجود دانشکده عمران و معماری ،صنعت ساختمان را در استان قزوین بسیار پر رونق کرده و به استناد آمار بیشترین ساخت وساز در کشور در سال 86متعلق به این استان بوده که این شکوفایی به دلیل حضور فارغ التحصیلان کار آزموده دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این صنعت است.
گواه دیگر کیفیت بالای آموزشی در این مرکز، اشتغال به کار فارغ التحصیلان در صنایع استان و کشور است.
بی تردید یکی از شاخصه های ارتقای فرآیند آموزشی دانش آموخته گان ، ایجاد انگیزه در مقاطع بالاتر دانشگاهی در راستای تربیت نیرو های متخصص مورد نیاز سطوح دانشگاهی ، تحقیقات ، مدیریت و... است که با برنامه ریزی اصولی از بدو تاسیس تاکنون 30نفر از دانش آموخته گان این دانشگاه در مقطع دکترا ، 800 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و521 نفر در مقطع کارشناسی نا پیوسته در دانشگاه ها و موسسات وابسته به وزارت علوم و تحقیقات و سایر دانشگاه های کشور پذیرش شده اند.
اهتمام ریاست دانشگاه برای تربیت نیروهای متخصص و پویا و بهره گیری از استادان برجسته کشور منجر به نتایج درخشانی شده است، دانش آموخته گان این مرکز علمی جذب شرکت های بزرگ صنعتی می شوند ویا به عنوان مدیران شاخص فعالیت می کنند.
هم چنین وجود دانشکده عمران و معماری ،صنعت ساختمان را در استان قزوین بسیار پر رونق کرده و به استناد آمار بیشترین ساخت وساز در کشور در سال 86متعلق به این استان بوده که این شکوفایی به دلیل حضور فارغ التحصیلان کار آزموده دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در این صنعت است.
گواه دیگرکیفیت بالای آموزشی در این مرکز، اشتغال به کار فارغ الحصیلان در صنایع استان و کشور است.

** دانشکده ها:
دانشکده مهندسی برق ،رایانه و فن آوری اطلاعات سال تاسیس 1382
این دانشکده 5917 نفردانشجو و 19رشته تحصیلی و 5مقطع تحصیلی دارد.
مهندسی کامپیوتر( با گرایش های نرم افزار ، سخت افزار ، هوش مصنوعی،معماری کامپیوتر)
مهندسی فن آوری اطلاعات
مهندسی پزشکی
مهندسی برق (با گرایش الکترونیک و کنترل)
دانشکده مهندسی برق ، رایانه و فن آوری اطلات یکی از مهم ترین دانشکده های این مرکز علمی به شمار می آید تمرکز آموزشی این دانشکده بر مبنای پرورش نیروهای زبده در رشته های علوم رایانه و الکترونیک بر اساس استانداردهای جهانی است. دانش آموخته گان این دانشکده جذب مراکز دولتی ،شرکت های خصوصی ویا آموزشگاه ها شده و نیاز های جامعه را در زمینه تحصیلات مرتبط خود بر آورده می کنند.

دانشکده مهندسی صنایع- مکانیک سال تاسیس 1385
این دانشکده 3926 نفردانشجو و11رشته تحصیلی و 4مقطع تحصیلی دارد.
مهندسی صنایع (با گرایش صنایع ، سیستم بهره وری،تولید صنعتی،تکنولوژی صنعتی)
مهندسی کشاورزی (با گرایش صنایع غذایی)
مهندسی مکانیک (با گرایش طراحی جامدات)
دانشجویان این دانشکده به منظور تامین نیروهای مورد نیاز صنعت استان و کشور آموزش می بینند.با توجه به رشد صنایع در کشور به خصوص ایجاد چند شهرک صنعتی جدید در استان قزوین ورود این نیروها می تواند به مثابه خون تازه ای در رگ های صنعت باشد.
دانشکده مهندسی عمران- معماری سال تاسیس1379
این دانشکده 3936 نفردانشجو و 13رشته تحصیلی و 4مقطع تحصیلی دارد
معماری
مهندسی معماری
طراحی و برنامه ریزی شهری
مهندسی عمران
این دانشکده که از جمله دانشکده های معتبر معماری در سطح کشور است در زمینه تربیت نیروهای مورد نیاز صنعت ساختمان فعالیت می کند.درکارگاه های عملی پیشرفته و آتلیه های طراحی دانشجویان آموزش های لازم را فرا می گیرند.برآیند آموزشی این دانشکده فارغ التحصیلان توانایی است که در سطح استان و کشور پروژه های ساخت و ساز را مدیریت می کنند.
دانشکده مدیریت - حسابداری سال تاسیس 1378
این دانشکده 5100 نفردانشجو و 18رشته تحصیلی و5مقطع تحصیلی دارد.
مدیریت دولتی ،مدیریت بازرگانی،مدیریت صنعتی،مدیریت دولتی،مدیریت اجرایی،مدیریت امور بانکی،مدیریت امور بیمه،حسابداری،آموزش زبان انگلیسی
دانشکده مدیریت و حسابداری با هدف تربیت نیروهای متخصص در زمینه مدیریت فعالیت می کند. تمرکز آموزشی این دانشکده بر اصول اساسی مدیریت ، ایجاد و تسهیم دانش است. دانشجویان مدیریت ، کلاس های تخصصی و تعاملی بر پایه علوم روز مدیریتی را در اختیار دارند.ساختمان مدیریت اولین ساختمان دانشگاه است که در مجتمع شهید عباسپور احداث شده است.

دانشکده فنی حرفه ای 1374
این دانشکده 7411 نفردانشجو و16رشته تحصیلی دارد.
الکترونیک،معماری ،کامپیوتر،ساخت و تولید،تربیت بدنی ،گرافیک،نقاشی،نقشه کشی
در این دانشکده دانشجویان تا مقطع کاردانی تحصیل می کنند و آموزش های کاربردی برای استفاده در مشاغل مورد نیاز بازار کار را فرا می گیرند.توجه به کیفیت آموزشی هم چنین کاربرد فنون نکته حایز اهمیتی در روند آموزشی این دانشکده است که بازده آن فارغ التحصیلانی است که توانایی بهره گیری از آموخته های خود را در بازار کار دارند.

**امکانات آموزشی:
ارائه امکانات پیشرفته آموزشی، دانشگاه را به جایگاه مراکز علمی برتر رهنمون خواهد شد.برای نیل به این مقصود مسوولان دانشگاه در بهره گیری از امکانات مدرن آموزشی اصرار دارند و برای رسیدن به شاخص های برتر آموزشی موفق شدند شیوه های نوینی را پایه گذاری کرده و به اجرا در آورند.تجهیز کلاس های دانشگاه به سیستم های نوین آموزشی از آن جمله است.در این زمینه به شکل اجمالی استفاده از ویدئو پروژکتور و سیستم های رایانه ای را می توان نام برد.

**کارگاه و آزمایشگاه
آزمایشگاه ها و کارگاه های با استفاده از امکانات و ابزار پیشرفته آموزش های دانشجویان را تکمیل می کنند. این کارگاه و آزمایشگاه ها با ارائه بهترین تجهیزات تدریس را برای مدرسان و به طبع آن یادگیری را برای دانشجویان جذاب وبسیارسهل نموده است.
کانون زبان دانشگاه
به دلیل اهمیت آموزش زبان در دنیای امروز ، کانون زبان راه اندازی شده است و دانشجویان در لابراتوار پیشرفته زبان می توانند به یادگیری زبان انگلیسی بپردازند. استادان مجرب در کانون زبان به تدریس مشغول اند.
برگزاری آزمون تافل
پس از پیگیری های مستمر و رایزنی های بسیار با مرکز ETS امریکا دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موفق به دریافت مجوز برگزاری آزمون تافل شد.مرکز ETS امریکا بزرگ ترین مرکز بین المللی برگزاری آزمون تافل در دنیا است.این مرکز پس ازقبول قابلیت ها و توانمندی های دانشگاه ، این مرکز علمی را حائز برگزاری این آزمون تشخیص داد.دانشگاه آزاد اسلامی قزوین جز معدود مراکزی در ایران است که می تواند این امتحانات را برگزار کند.
مراکز تحقیقاتی
سیاست گذاری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین دست یابی به جایگاه تولید دانش و ارائه تحقیقات نوین علمی است .در این راستا ایجاد مراکز تحقیقاتی جز اولویت های دانشگاه منظور شده ، آزمایشگاه تحقیقاتی مکاترونیک وآزمایشگاه بتن و ساختمان جز این مراکز هستند که دانش پژوهان دراین مراکز به تحقیق و ابداعات

**آزمایشگاه تحقیقاتی مکاترونیک
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در زمینه ی تاسیس آزمایشگاه تحقیقات مکاترونیک در کشور که یکی از مجهزترین آزمایشگاه ها در ایران به شمارمی آید پیشرو بوده است .در آزمایشگاه مکاترونیک دانشمندان دانش روباتیک به تحقیق و تولید دانش ، طراحی و ساخت و بهبود سیستم های مکاترونیکی در هفت لیگ روبوکاپی می پردازند.
مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد برای نخستین بار در ایران با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال 2006 برگزار شد برگزاری موفقیت آمیز این مسابقات باعث شد تا میزبانی دور دوم و سوم این مسابقات را به دانشگاه آزاد اسلامی قزوین واگذار کنند.

آزمایشگاه بتن و ساختمان
یکی ازاهداف مسوولان دانشگاه توجه ویژه به پژوهش در زمینه های مورد نیاز جامعه ایرانی بوده است از این رو تاسیس مراکزتحقیقاتی جزو رویکردهای این مرکز به شمار می رود و محیطی را پدید می آورد تا استادان و دانشجویان در مسیر آموزش به ره یافت های نوین علمی نیز دست یابند. آزمایشگاه تحقیقاتی بتن و ساختمان با هدف اصلاح و بهینه سازی روش های ساخت و ساز سازه های احداثی تاسیس شد و به بهترین امکانات و وسایل آزمایشگاهی مجهز است . استادان ودانشجویان پویا در این مرکز توانسته اند دست آوردهای شایانی در زمینه بتن و ساختمان کسب کنند و برآیند این دست آوردها را در صنعت ساختمان که در حال حاضر از رونق فزاینده ای در استان قزوین برخوردار است به کار گیرند.
تیم بتن دانشگاه نیز درخشش های ارزنده ای در مسابقات بین المللی و کسب کرده است . کسب رتبه نخست مسابقه بین المللی طراحی توسط دانشجویان معماری این دانشگاه برای اولین بار در ایران صورت گرفت.

پارک علم و فن آوری
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تاسیس پارک علم و فن آوری را با هدف ارتقا فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت میان شرکت هایی که متکی به علم و دانش هستند ،در برنامه دارد.این پارک که در آینده نزدیک گشایش خواهد یافت توسط متخصصان حرفه ای اداره می شود.این پروژه عظیم در سال آینده آغاز به کار خواهد کرد.

امکانات پژوهشی:
کتابخانه و مرجع
یکی از برگ های برنده هر دانشگاه معتبری ایجاد کتابخانه های غنی از منابع روز ،کتاب های تخصصی،مجلات علمی ونشریات است .در همین راستا کتابخانه دانشگاه تاسیس وبا اختصاص نرم افزارهای پیشرفته جست و جودر ارائه خدمات به دانش پژوهان ،استادان و دانشجویان پیش گام شد.
کتابخانه دیجیتال
در ارزیابی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین این نکته بسیار مشهود است که روند روبه رشد دانشگاه همواره در مسیر تحولات نوین جهانی قرار داشته است . اکنون دانشگاه سالیانه هزینه زیادی برای ارتباط با سایت های معتبر علمی که امکان دسترسی به آن ها در شرایط عادی برای افراد به دلیل هزینه بسیار آن، میسر نیست پرداخت می کند وکتابخانه دیجیتال را در راستای هم گامی با دانشگاه های برجسته در زمینه ی تامین اطلاعات علمی مورد نیاز استادان ، دانشجویان و پژوهشگران راه اندازی کرده است . این کتابخانه به سایت های زیرمتصل است.

سایت کامپیوتری
سایت کامپیوتری دانشگاه یکی از بزرگ ترین سایت های کامپیوتری دانشگاهی کشور به شمار می رود ودانشجویان در این سایت فرصت استفاده از بانک نرم افزاری و ارتباط با سایت های علمی و انجام پروژه را دارند.
مرکز عملی -کاربردی
مرکز آموزش های عملی و کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با هدف برگزاری دوره های تخصصی مورد نیاز صنایع ، شرکت ها ، دانشگاه ها و ادارات تاسیس شده است . اخذ نماینده گی انحصاری شرکت های بزرگ FESTO و RWTUV و نیز ETS آمریکا و برگزاری فشرده سمینارهای آموزشی این شرکت با ارائه مدرک بین المللی فقط گوشه ای از تلاش های انجام شده در این مرکز است و اینک دیگر صرف برگزاری دوره های آموزشی دغدغه مرکز نبوده بلکه تبدیل شدن بزرگ ترین مرکز آموزشی و پژوهش های تخصصی در سطح خاورمیانه هدف بعدی است.
امکانات ویژه دانشجویان:
تامین امنیت روانی دانشجویان و آرامش خاطر خانواده های آن ها با اختصاص خوابگاه های دانشجویی امکان پذیر است .دانشگاه آزاد اسلامی با احداث خوابگاه لاله که بزرگ ترین خوابگاه دانشجویی کشور است و خرداد ماه 1386 به دست ریاست عالیه مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی گشایش یافت ، در جهت افزایش رضایت دانشجویان به رفع یکی از چالش های اساسی خود دست پیدا کرد.این خوابگاه از تجهیزات مدرن بهره می برد و تامین کننده نیازهای رفاهی دانشجویان است .برای بزرگ ترین خوابگاه دانشجویی کشور امکاناتی ازقبیل کتابخانه دیجیتال ، سالن تنیس ، قرائت خانه، سایت کامپیوتر وبوفه در نظر گرفته شده است. این خوابگاه 19000مترمربع مساحت وگنجایش اسکان 1250دانشجو را دارد.
به دلیل آن که 70درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را دانشجویان غیر بومی تشکیل می دهند ،دانشگاه برای رفع نیاز های رفاهی دانشجویان وفراهم آوردن امکان اسکان دانشجویان متقاضی خوابگاه ، عملیات ساخت فاز دوم و سوم خوابگاه دانشجویی نرگس را نیز آغاز کرده است. برای این مجموع مجتمع تجاری نیز در نظر گرفته شده که تامین کننده نیازهای دانشجویان باشد.
هم چنین سه خوابگاه دیگر در داخل شهر دانشجویان غیربومی را اسکان می دهد.

همکاری با دانشگاه های جهان
دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در راستای اهداف بلند مدت خود در زمینه گشایش باب همکاری های گسترده با دانشگاه های مطرح جهان در سال 86 با مسوولان دانشگاه های مولتی مدیا ی مالزی وکینگستون انگلیس تفاهم نامه های همکاری به امضا رساند . در این تفاهم نامه تبادل استاد و دانشجو همکاری های مشترک در زمینه های تحقیقاتی و برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت آموزشی لحاظ شده است .
هم چنین با دعوت ازسفرای 30کشور جهان و روسای مجالس آسیایی ودبیرکل فدراسیون اختراعات جهان و رییس نمایشگاه ابداعات ژنو برای بازدید از دانشگاه، گام بلندی برای رسیدن به توسعه بین المللی دانشگاه برداشته شد.
ارائه اختراعات و ابداعات دانشجویان در نمایشگاه های بین المللی سوئیس ، رومانی ، انگلیس و مجارستان اتفاق خجسته ای است که در سال 86 باعث سربلندی کشورشده است.
در ادامه روند موفقیت های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فروردین ماه1387 سومین مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران با میزبانی این واحد به شکل بسیار موفقیت آمیزی در زمینه اجرایی و کسب مقام برگزار شد .
اواخر فروردین ماه نیز مخترعان جوان این دانشگاه به درخششی قابل توجه در نمایشگاه اختراعان و ابتکارات ژنو دست یافتند.
آخرین افتخار این واحد نیز در شهر سوژو در مسابقات جهانی روبوکاپ چین رخ داد تیم MRL این دانشگاه با کسب دو مدال طلا و پنج عنوان برتر یکی از تیم های برتر این دوره از مسابقات در بین شرکت کنندگانی از سراسر دنیا شناخته شد.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (21) به معرفی واحد بوشهر و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در راستای ترویج علم و دانش و بهره مندی جوانان از مراکز آموزش عالی در سال 1364 با هدف دستیابی به آرمانها و ارزشهای والای جمهوری اسلامی ایران افتتاح و به طور مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.
این واحد دانشگاهی در حال حاضر به عنوان یک واحد بسیار بزرگ با داشتن بیش از 11000نفر دانشجو در بیش از 71رشته تحصیلی دکتری ، کارشناسی ارشد ، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته در خدمت اعتلای سطح فرهنگ و دانش این مرز و بوم است.
استان بوشهر در جنوب غربی ایران قرار گرفته که با داشتن 625 کیلومتر مرز آبی با خلیج همیشه فارس یکی از مهمترین نقاط استراتژیک کشور محسوب می شود. وجود منابع عظیم گازی و نفتی همچون پارس جنوبی و نفت فلات قاره این استان را به عنوان پایتخت اقتصاد ایران معرفی کرده است. همچنین ترانزیت 95 درصد نفت کشور از پایانه های نفتی خارگ، بوشهر را تبدیل به دروازه صادرات نفت کشور کرده است.
استان بوشهردر سالهای اخیر از جمله مناطق کشور بوده است که مهاجران بی شماری را در خود جای داده است که این موضوع بر اوضاع اجتماعی و فرهنگی منطقه اثراتی را در پی داشته است.
در زمینه وضعیت سواد و تحصیلات افراد منطقه 90 درصد از جمعیت 6 ساله و بالاتر باسواد هستند که در سطح کشور رقم مطلوبی به نظر می آید و این نرخ برای سالهای آینده به مرز مطلوب 95درصد نیز نزدیک خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر دارای 6معاون اداری و مالی، آموزش، پژوهشی، دانشجویی، امر سما و عمرانی و دانشکدهای فنی و مهندسی و علوم انسانی که درتمام جوانب آماده ارائه خدمت به دانشجویا مشتاق به تحصیل است.
**حوزه معاونت اداری و مالی
حوزه معاونت اداری و مالی با بهره گیری از توانمندیهای خود توانسته در راستای سیاستهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً قوانین و مقررات را سرلوحه فعالیتهای خود قرار بدهد. معاونت اداری و مالی به سبب کنترل و نظارت دقیق و مستمر برکلیه امور مالی، ثبت و ضبط اموال، نقل و انتقال کلیه دارایی های موجود، یکی از معاونتهای مهم و کلیدی واحد محسوب می شود. این معاونت با برخورداری از دو مدیریت اداری و مالی همگام با سایر معاونتهای واحد در جهت نظم بخشیدن به مسائل مالی و اداری در راه پیشبرد اهداف دانشگاه گام برمی دارد.
حوزه زیرمجموعه معاونت اداری و مالی شامل قسمتهای کارگزینی ، دبیرخانه، انبار، تدارکات، نقلیه، مخابرات، انتشارات اداری و مالی است
**حوزه معاونت آموزشی
امر آموزش در هر موسسه آموزشی به ویژه کانون بزرگ علم و دانش یعنی «دانشگاه» بیش از پیش به عنوان یک رکن مهم و اساسی تلقی می شود، آن نوع آموزشی که نظام مند و مبتنی بر استانداردهای روز جهان باشد.
در راستای تحقق این مسئله، حوزه آموزش، از بدو تأسیس این واحد دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته با برنامه ریزی دقیق و هدفمند براساس طرحهای مصوب شورای برنامه ریزی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، گامهای مؤثری را در جهت ارتقا و اعتلای سطح دانش و فرهنگ دانش آموختگان در بردارد و در این جریان رو به تکامل مصمم است با جذب هر چه بیشتر اساتید متخصص و متعهد اهداف تعیین شده خود را مطابق استانداردهای جهانی واقعیت بخشد..
**حوزه معاونت پژوهشی
پژوهش به عنوان هسته فکری و مغز متفکر سازمانی نقش راهبردی در فعالیت دانشگاه دارد. این واحد در کنار توسعه طرحهای عمرانی و گسترش رشته های تحصیلی برای تقویت بخش پژوهش تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جشهی در ابعاد مختلف حوزه پژوهش به وجود آورد.
حوزه معاونت پژوهشی شامل قسمتهای اینترنت،‌دفتر فن آوری اطلاعات، اداره امور تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها، انجمنهای علمی و ادبی، دفتر ارتباط با صنعت، دفتر طرح، برنامه و بودجه، کتابخانه، باشگاه پژوهشگران جوان، انتشارات و ... است.
**حوزه معاونت دانشجویی
حوزه معاونت دانشجویی به منظور پیشرفت امور تحصیلی و ایجاد زمینه های مناسب مادی و معنوی برای تمرکز هرچه بیشتر توانایی ها و شکوفا شدن استعدادهای دانشجویان در جهت کسب علم و معرفت که وظیفه هر دانشجویی است،‌سعی کرده با توجه به امکانات خود به منظور فراهم آوردن محیطی آرام و مناسب توفیقات ارزنده ای را به دست آورده است.
قسمتهای مختلف این حوزه شامل: اداره امور دانشجویی، مرکز مشاوره و بهداشت روان، کمیته انضباطی، نقل و انتقالات دانشجویی،‌دفتر مشمولین،‌ خوابگاه دانشجویی، اداره فارغ التحصیلان، کانون فارغ التحصیلان است.
**حوزه معاونت عمران
بی شک یکی از فعالیتهای بخشهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر بخصوص در چند سال اخیر حوزه معاونت عمرانی بوده است. در همین راستا این حوزه در جهت توسعه فضاهای لازم به مطلوبترین شکل ممکن و مطابق با استانداردهای علمی ساخت فضاهای آموزشی،‌ پژوهشی در قالب آزمایشگاه ها، کارگاه ها و فضاهای ورزشی، اداری و فرهنگی به انجام رسانده است.
** دیگر اطلاعات دانشگاه ازاد اسلامی واحد بوشهر به شرح زیر است:
1- تعداد طرحهای پژوهشی درون دانشگاه :65
2- تعداد طرحهای پژوهشی برون دانشگاهی : 1
3- تعداد طرحهای پژوهشی در گروه های مختلف آموزشی :
16 طرح در گروه فنی مهندسی – 4 طرح در گروه علوم پایه – 6 طرح در گروه کشاورزی – 39 طرح در گروه علوم انسانی
4- تعداد وعناوین پژوهشهای ملی : 5 مقاله در همایشهای ملی
1) ارائه مقاله با عنوان " بررسی برخی از خصوصیات زیستی ماهی گل چراغ – Garrarufa در رودخانه دالکی " توسط آقای دکتر عبدالرحیم پذیرا در همایش ملی علوم شیلات و آبزیان ایران
2) ارائه مقاله ای با عنوان " آزادی و وطن در شعر بهار " توسط آقای دکتر سید محمود سید صادقی در همایش ملی زبان و ادبیات فارسی و هویت ملی
3) ارائه مقاله ای با عنوان " جغرافیای تاریخی منطقه ی عسلویه " توسط آقای دکتر سید احمد حسینی کازرونی در همایش ملی ایران شناسی
4) ارائه مقاله ای با عنوان " ساختار شناسی قصه های عامیانه ی جنوب " توسط آقای دکتر احمد جولایی در همایش ملی ایران شناسی
5) ارائه مقاله ای با عنوان " مبانی و زمینه های مردم شناسی در گلستان سعدی " توسط آقای دکتر سید احمد حسینی کازرونی در همایش ملی ایران شناسی
5- تعداد کتب تالیف شده : 79
6- تعداد کتب ترجمه شده : 13
7- تعداد عنوان کنفرانس های علمی و پژوهشی منطقه : 2 همایش
1) همایش منطقه ای خلیج فارس
2) همایش منطقه ای اتحاد ملی و انسجام اسلامی
8- تعداد کنفرانس های استانی : 2 همایش
1) همایش استانی برق
2) همایش استانی طب ورزشی
9- تعداد کنفرانس های داخلی : 23
10- تعداد کل کتب موجود در کتابخانه : 52862
11- تعداد کل کتب موجود در کتابخانه : 5035
12- تعداد کل عناوین کتابهای موجود در کتابخانه : 27094
13- تعداد کتابخانه های واحد : 1
14 – تعداد کتب تخصصی در هر دانشکده : 48634
15- تعداد کتب غیر تخصصی موجود در هر کتابخانه : 4228
16- تعداد نشریا علمی – پژوهشی موجود در کتابخانه های واحد : 120
17- تعداد نشریات علمی – ترویجی موجود در کتابخانه واحد : 130
18 – تعداد و مساحت کل آزمایشگاه : 40 آزمایشگاه به مساحت 2450مربع
19 – تعداد مقالات ارائه شده در همایشات داخل واحد: 61
20- تعداد مقالات ارائه شده در همایشات منطقه ای : 44
21- تعداد مقالات ارائه شده در همایشات ملی : 5
22- تعداد مقالات ارائه شده در همایشات بین المللی داخل کشور : 2
23- تعداد مقالات ارائه شده در همایشات خارج از کشور : 41
24 - تعداد مقالات ISI : 3
25- تعداد مقالات علمی – پژوهشی :14
26- تعداد سایر مقالات منتشره در مجلات علمی بدون رتبه کشور : 6
27 - تعداد مقالات ISI اعضای هیئت علمی : 3
28 – تعداد اعضای باشگاه پژوهشگران جوان : 151

درجه واحد: بسیار بزرگ
امتیاز واحد : 92/964
تعداد پرسنل : 271
اعضای هیئت علمی : 475
تعداد دانشجو : 11640
تعداد رشته : 71 – 11 کارشناسی ارشد -1 دکترا
تعداد کتاب :52862
تعداد طرحهای پژوهشی :65
تعداد فارغ التحصیلان : 15375
تعداد بورسیه : 25
متراژ زمین :42/2683797
فضای رفاهی : 57/4699
فضای ورزشی: 33/7445
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (20) به معرفی واحد اسلامشهر و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در راستای ترویج علم و دانش و بهره مندی جوانان از مراکز آموزش عالی در خرداد ماه سال 1376 به صورت شعبه ای از واحد تهران جنوب تأسیس و در آذرماه 1377 طی مراسمی رسماً با حضور دکتر جاسبی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف دستیابی به آرمانها و ارزشهای والای جمهوری اسلامی ایران افتتاح و به طور مستقل فعالیت خود را آغاز کرد.
این واحد دانشگاهی با درجه واحد بزرگ فعالیت خود را با راه اندازی 4رشته و با جذب 401دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان یک واحد بسیار بزرگ با داشتن بیش از 14000نفر دانشجو در بیش از 51رشته تحصیلی کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته و ناپیوسته در خدمت اعتلای سطح فرهنگ و دانش این مرز و بوم است.
واحد اسلامشهر در 10کیلومتری شهر تهران قرار دارد از از شمال به تهران، از شرق و جنوب به شهرستان ری، از غرب به شهرستان رباط کریم و از شمال غربی به شهرستان شهریار محدود می شود. شهرستان اسلامشهر یکی از فرمانداری های دوازده گانه استان تهران محسوب می شود که دارای دو بخش چهاردانگها و مرکزی است که هر یک دارای دو دهستان است.
شهرستان اسلامشهر در سالهای اخیر از جمله مناطق کشور بوده است که مهاجران بی شماری را در خود جای داده است که این موضوع بر اوضاع اجتماعی و فرهنگی منطقه اثراتی را در پی داشته است.
در زمینه وضعیت سواد و تحصیلات افراد منطقه 87 درصد از جمعیت 6 ساله و بالاتر باسواد هستند که در سطح کشور رقم مطلوبی به نظر می آید و این نرخ برای سالهای آینده به مرز مطلوب 90درصد نیز نزدیک خواهد شد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر دارای 6معاون اداری و مالی، آموزش، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی و عمرانی و 5دانشکده هنر، تربیت بدنی، فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی که درتمام جوانب آماده ارائه خدمت به دانشجویا مشتاق به تحصیل است.

**حوزه معاونت اداری و مالی
حوزه معاونت اداری و مالی با بهره گیری از توانمندیهای خود توانسته در راستای سیاستهای سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً قوانین و مقررات را سرلوحه فعالیتهای خود قرار بدهد. معاونت اداری و مالی به سبب کنترل و نظارت دقیق و مستمر برکلیه امور مالی، ثبت و ضبط اموال، نقل و انتقال کلیه دارایی های موجود، یکی از معاونتهای مهم و کلیدی واحد محسوب می شود. این معاونت با برخورداری از دو مدیریت اداری و مالی همگام با سایر معاونتهای واحد در جهت نظم بخشیدن به مسائل مالی و اداری در راه پیشبرد اهداف دانشگاه گام برمی دارد.
حوزه زیرمجموعه معاونت اداری و مالی شامل قسمتهای کارگزینی، انتظامات، دبیرخانه، انبار، تدارکات، نقلیه، مخابرات، انتشارات اداری و مالی است

**حوزه معاونت آموزشی
امر آموزش در هر موسسه آموزشی به ویژه کانون بزرگ علم و دانش یعنی «دانشگاه» بیش از پیش به عنوان یک رکن مهم و اساسی تلقی می شود، آن نوع آموزشی که نظام مند و مبتنی بر استانداردهای روز جهان باشد.
در راستای تحقق این مسئله، حوزه آموزش، از بدو تأسیس این واحد دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون توانسته با برنامه ریزی دقیق و هدفمند براساس طرحهای مصوب شورای برنامه ریزی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، گامهای مؤثری را در جهت ارتقا و اعتلای سطح دانش و فرهنگ دانش آموختگان در بردارد و در این جریان رو به تکامل مصمم است با جذب هر چه بیشتر اساتید متخصص و متعهد اهداف تعیین شده خود را مطابق استانداردهای جهانی واقعیت بخشد.

**حوزه معاونت پژوهشی
پژوهش به عنوان هسته فکری و مغز متفکر سازمانی نقش راهبردی در فعالیت دانشگاه دارد. این واحد در کنار توسعه طرحهای عمرانی و گسترش رشته های تحصیلی برای تقویت بخش پژوهش تمام تلاش خود را به کار گرفته تا جشهی در ابعاد مختلف حوزه پژوهش به وجود آورد.
حوزه معاونت پژوهشی شامل قسمتهای مرکزی ICT، اینترنت،‌دفتر فن آوری اطلاعات، اداره امور تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها، انجمنهای علمی و ادبی، دفتر ارتباط با صنعت، دفتر طرح، برنامه و بودجه، کتابخانه، باشگاه پژوهشگران جوان، انتشارات و ... است.

**حوزه معاونت دانشجویی
حوزه معاونت دانشجویی به منظور پیشرفت امور تحصیلی و ایجاد زمینه های مناسب مادی و معنوی برای تمرکز هرچه بیشتر توانایی ها و شکوفا شدن استعدادهای دانشجویان در جهت کسب علم و معرفت که وظیفه هر دانشجویی است،‌سعی کرده با توجه به امکانات خود به منظور فراهم آوردن محیطی آرام و مناسب توفیقات ارزنده ای را به دست آورده است.
قسمتهای مختلف این حوزه شامل: اداره امور دانشجویی، مرکز مشاوره و بهداشت روان، کمیته انضباطی، نقل و انتقالات دانشجویی،‌دفتر مشمولین،‌ خوابگاه دانشجویی، اداره فارغ التحصیلان، کانون فارغ التحصیلان است.

**حوزه معاونت فرهنگی
به منظور اشاعه اصول و مبانی اسلامی و حاکم نمودن ارزشهای والای انسانی و ارتقای آگاهی های مذهبی و تقویت زمینه های تعهد نسبت به آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی در دانشجویان و کارکنان، دفتر فرهنگ اسلامی به صورت فعال در طی سال فعالیتهای فرهنگی متنوعی را انجام می دهد.
این حوزه شامل قسمتهای: انجمن اسلامی،کانون قرآن و عترت، کانون مطالعاتی و تحقیقاتی حضرت مهدی (عج)، کانونهای هنری، نشریات دانشجویی، کلاسهای فوق برنامه و ... است.

**حوزه معاونت عمران
بی شک یکی از فعالیتهای بخشهای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر بخصوص در چند سال اخیر حوزه معاونت عمرانی بوده است. در همین راستا این حوزه در جهت توسعه فضاهای لازم به مطلوبترین شکل ممکن و مطابق با استانداردهای علمی ساخت فضاهای آموزشی،‌ پژوهشی در قالب آزمایشگاه ها، کارگاه ها و فضاهای ورزشی، اداری و فرهنگی به انجام رسانده است.

**برخی از دستاوردها، موفقیتها و افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر
فرهنگی:
- برگزاری 8 دوره آئین جشن ازدواج دانشجویی
- برگزاری مسابقه مقاله نویسی در زمینه نوآوری و شکوفایی
- برگزاری نمایشگاه عکس به مناسبتهای مختلف
- کسب رتبه اول ستاد اقامه نماز دانشگاه در بین ادارات شهرستان اسلامشهر طی سالهای 85و86
- برگزاری همایشهای پیامبر مهر، الگوی من فاطمه، سفر عشق و پیام آور صبح و ...
- برگزاری مسابقات قرآن کریم در ابعاد گوناگون در سطح کشور، منطقه و شهرستان
- برگزاری 40جلسه مباحث دشمن شناسی با ضبط تلویزیونی
- تربیت 10نفر از دانشجویان به عنوان حافظ کل قرآن کریم
- برگزاری محفل انس با قرآن کریم همه ساله در چندین نوبت خصوصاً ماه مبارک رمضان
- اعزام 10 نفر از حافظان کل قرآن کریم به سرزمین وحی جهت انجام مناسک حج عمره مفرده
- برگزاری آزمون صحیفه سجادیه همه ساله توسط کانون قرآن و عترت
- برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت در هر سال
- کسب بیش از 40 عنوان برتر در مسابقات معتبر قرآنی کشور توسط کانون قرآن و عترت
- اعزام دانشجویان و اساتید به حج عمره
- انتصاب مسئول کانون قرآن و عترت واحد به عنوان دبیر مسابقات منطقه ای قرآن و عترت ثقلین
پژوهشی:
- کسب رتبه سوم مسابقات ملی بتن سبک سازه ای دانشگاه های سراسر کشور
- کسب رتبه اول مسابقات شبیه سازی امداد در کشور ژاپن
- کسب رتبه دوم مسابقات جشنواره فیلم کوتاه علمی بتن
- کسب رتبه دوم مسابقه «معماری و زیبایی استوانه بتنی» در تهران
- کسب رتبه سوم مسابقه «مکعب بتنی» دانشگاه های سراسر کشور
- کسب رتبه سوم مقاله «مطالعه آزمایشگاهی اثرات مخرب یون کلر برمیلگردهای بتن مسطح با رویکردی ویژه به راهکار کاهش نفوذپذیری بتن
- چاپ بیش از 52 عنوان کتاب

- اتصال به شبکه اطلاعات جهانی «رزنت» و کتابخانه دیجیتالی دانشگاه آزاد اسلامی
- راه اندازی 23 انجمن علمی دانشجویی
- برگزاری 22 همایش منطقه ای و ملی
- ارائه بیش از 80 مقاله در کنفرانسها و همایشهای بین المللی، ملی و منطقه ای
- راه اندازی 73کارگاه و آزمایشگاه و 7سایت کامپیوتری
- ثبت 17اختراع
دانشجویی
- راه اندازی سیستم اتوماسیون تغذیه
- صدور گواهی نامه موقت فارغ التحصیلان در کمتر از 5 روز
- کسب 3مقام اولی و یک مقام دومی در چهارمین شماره نیم نگاه در جشنواره سراسری دو سالانه نشریات دانشگاهی
- کسب 7عنوان قهرمانی در مسابقات ورزشی سراسر کشور
- کسب 4عنوان دومی در مسابقات ورزشی سراسر کشور
- کسب 8عنوان سومی

روابط عمومی
- کسب رتبه اول در میان ادارات شهرستان اسلامشهر
- کسب سه عنوان دومی در جشنواره روابط عمومی های برتر کشور برای سه سال پیاپی/120
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (19) به معرفی واحد ماهشهر و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر در تیرماه 1368 با کمک و همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، فرمانداری و امام جمعه وقت در یک مکان واگذار شده از طرف صنایع پتروشیمی منطقه تاسیس و رسماً کار خود را در سال تحصیلی 70-69 با جذب 120 نفر دانشجو در رشته مهندسی شیمی گرایش پتروشیمی آغاز کرد.
این واحد دانشگاهی پس از طی 19 سال، در حال حاضر دارای رتبه بزرگ و دارای امکانات و رشته هایی است که حاصل تلاش و فعالیت مسئولین و کارکنان و اعضاء محترم هیئت علمی دانشگاه در طول این 19 سال فعالیت و تلاش مستمر است.
این واحد دانشگاهی در سال 68 با تعداد 5 نفر پرسنل کار خود را آغاز و در حال حاضر با تعداد 136 نفر پرسنل در حال خدمت رسانی به دانشجویان است. چارت سازمانی این واحد دانشگاهی در سال 87 از 126 پست سازمانی به 194 پست سازمانی رسیده یعنی 68 پست سازمانی افزایش پیدا کرده که در حال حاضر مجوز 55 مورد آن اخذ گردیده است. ریاست این واحد دانشگاهی را در حال حاضر مهندس محمدحسین پورمحمدی عهده دار است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر درحال حاضر 55 رشته گرایش دارد که بیش از12335 نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل بوده، تا کنون بیش از 6163 نفر فارغ التحصیل داشته که از این تعداد 2075 نفر را خواهران و 4088 نفر را برادران تشکیل می دهند.
دارای دو خوابگاه با زیربنای 7000 مترمربع و ظرفیت 950 نفر که در حال سرویس دهی و همچنین در حال ساخت یک خوابگاه دیگر با زیربنای 5600 مترمربع و ظرفیت 700نفر است. دارای یک کتابخانه با بیش از 9958 عنوان کتاب فارسی و 4150 عنوان کتاب لاتین و بیش از 29036 جلد کتاب، متصل به کتابخانه دیجیتال و دارای شبکه فیبر نوری با دو پهنای باند MG2 و MG1 است.
تاکنون پنج انجمن علمی نانو تکنولوژی، IT، مهندسی پلیمر ـ علوم رنگ، مهندسی نفت و جغرافیا در این واحد تشکیل شده است.
دارای 310 نفر مدرس هیأت علمی تمام وقت، پاره وقت و حق التدریس است که تعداد 26 نفر دارای درجه دکتری و 284 نفر هم مدرک کارشناسی ارشد دارند.
همچنین حوزه معاونت سما این واحد دانشگاهی با سه پایه تحصیلی و دو رشته تحصیلی و تعداد 94 دانش آموز در هنرستان سما همچنین آموزشکده سما در سه رشته تحصیلی صنایع شیمیایی، کامپیوتر و الکتروتکنیک در حال فعالیت بوده و دارای 2 مرکز آموزشی در شهرستانهای شادگان و هندیجان می باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با داشتن آزمایشگاههای مجهز مانند آزمایشگاههای تخصصی در رشته های مهندسی صنایع پتروشیمی، صنایع شیمیایی، مهندسی نفت، طراحی فرآیندهای نفتی، مهندسی صنایع پلیمر، مهندسی پلیمر علوم رنگ، مکانیک خودرو، ماشین ابزار، برق الکترونیک، برق کنترل، آزمایشگاههای فیزیک نور و حرارت، کارگاه نقشه کشی، آتلیه گرافیک، کارگاه جوشکاری و کارگاههای کامپیوتر نیاز دانشجویان عزیز را در زمینه های کارگاهی و آزمایشگاهی برطرف کرده است.
این واحد دانشگاهی از سال 86 با راه اندازی سیستم حساب های سیبا در بانک ملی شعبه دانشگاه جهت رفاه حال دانشجویان، اساتید و کارکنان کلیه پرداخت ها و دریافت های مالی خویش را از طریق این سیستم انجام می دهد و با توجه به راه اندازی انتخاب واحد اینترنتی در نیمسال اول 87 از آبان 87 کلیه پرداختهای شهریه دانشجویی بصورت اینترنتی صورت می پذیرد.
عنوان هایی که مسئولین این واحد دانشگاهی در سال های اخیر کسب کرده اند عبارتند از:
کسب عنوان مدیر برگزیده استان خوزستان توسط مهندس پورمحمدی ریاست واحد در شهریور 87
ـ کسب عنوان مدیر نمونه فرهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور توسط حجت الاسلام بنائیان رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد در سال های 85 و 86
ـ کسب عنوان معاون نمونه پژوهشی دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور توسط مهندس برازنده معاون پژوهشی واحد در سال 86
ـ کسب عنوان مدیر نمونه گزینش در بین دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور توسط آقای احمد عساکره مدیر گزینش واحد در سال 86
ـ کسب عنوان جوان برگزیده استان خوزستان در زمینه طرح های قرآنی توسط آقای پرویز حامدیان مسئول کانون قرآن و عترت واحد در شهریور 87
از نظر عمرانی پروژه های دانشکده مهندسی شیمی، مسجد موسی بن جعفر(ع)، مجتمع کارگاهی، محوطه سازی مجتمع کارگاهی، دیوار چینی محوطه هفده هکتاری واحد(850 متر)، حفاری و تعبیه کانال فیبر نوری(1300 متر) مجموعاً با زیربنای 16250 متر مربع به بهره برداری رسیده است. در ضمن پروژه های خوابگاه دانشجویی نرجس با زیربنای 5660مترمربع، زمین چمن طبیعی به مساحت 18000 مترمربع، کتابخانه مرکزی دانشگاه با زیربنای 4113 مترمربع، ساختمان آموزشی(تحصیلات تکمیلی) با زیربنای 5000 مترمربع، ساختمان آموزشکده سما به مساحت 5000 مترمربع و پارکینگ عمومی دانشگاه با مساحت 6000 مترمربع در حال ساخت بوده و پروژه های ساختمان اداری به مساحت 5000 مترمربع، ساختمان جدید استادسرای واحد به مساحت 3500 مترمربع، سلف سرویس مرکزی ویژه اساتید و کارکنان و دانشجویان به مساحت 4200 مترمربع، ساختمان رفاهی و تجاری به مساحت 3600 مترمربع و خط فاضلاب اصلی دانشگاه به طول 500 متر در دست طراحی توسط حوزه عمران می باشد.
امیدواریم که بتوانیم با تلاش و همت اعضای هیأت رئیسه و کارکنان محترم واحد و همراهی و همیاری اساتید محترم و دانشجویان عزیز و مسئولین شهرستان بندر ماهشهر ،دانشگاهی در شأن و شایسته این شهر بسازیم./120
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (18) به معرفی واحد تایباد و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد بنا به درخواست مردم علم دوست شهرستان در چهارم اسفند ماه 1378 تاسیس شد و از مهر ماه 1379 به طور رسمی فعالیت خود را با پذیرش 90 دانشجو و 2 رشته تحصیلی کاردانی حسابداری و آموزش و پرورش ابتدایی با عنوان مرکز آموزش تایباد زیر نظر واحد تربت آغاز کرد.
از سال 1382 با تغییری که در مدیریت مرکز به وجود آمد ادامه فعالیت زیر نظر واحد مشهد آغاز شد و با حمایتهای اعضای هیئت موسس دانشگاه مسیر پیشرفت خود را طی کرد در بهمن ماه 1383 کلنگ احداث پروژه آمورشی در فضایی به مساحت 3400 متر مربع به زمین زده شد و عملیات اجرایی آن از سال 84 اغاز شد .
تعداد رشته های موجود در واحد تایباد 15 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی است ( کارشناسی حقوق ، کارشناسی ناپیوسته زبان و ادبیات فارسی کاردانی های حسابداری ، کامپیوتر ، علمی کاربردی حسابداری ، تکنولوژی تولیدات دامی ، فنی عمران -سدوشبکه ، کاردان برق -قدرت ، نقشه برداری ،تمور مالی و مالیاتی ، دینی و عربی ، زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات فارسی ، آموزش و پرورش ابتدایی )
فضای فعلی دانشگاه1700 متر مربع که تعداد 655 نفر دانشجو را در خود جای داده و دارای امکانات خوابگاهی جهت برادران و خواهران ، سلف سرویس ، انتشارات و کافی نت ، لابراتوار زبان و کارگاه کامپیوتر است.
تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه 365 نفر از بدو تاسیس تاکنون بوده است .
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تایباد دارای 7 نفر عضو هیئت علمی و 10 نفر پرسنل است که در بهمن ماه سال 1386 از مرکز آموزشی به واحد دانشگاهی تغییر وضعیت یافت .
این واحد دانشگاهی مصمم است تمامی توان خود را در جهت خدمت به جوانان و مردم علم دوست خطه مرزی تایباد به کاربندد تا شاهد شکوفایی و رشد استعدادهای تازه از این منطقه محروم باشیم .
شهرستان تایباد در فاصله 240 کیلومتری مشهد مقدس واقع شده است .120
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (17) به معرفی واحد پزشکی تهران و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود. دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران در 27 خرداد ماه 1364 تاسیس و فعالیت خود را با ریاست دکتر سید حسن یحیوی و راه اندازی چهار رشته تحصیلی ٬ پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای ٬ پرستاری و مامایی و علوم آزمایشگاهی در مقطع کارشناسی با جذب 376 دانشجو آغاز کرد و در حال حاضر با بیش از 6000 دانشجو دارای 3 دانشکده مصوب ٬ 17 رشته در مقاطع تحصیلی دکترای حرفه ای ٬ کارشناسی ارشد ٬ کارشناسی پیوسته ٬ کارشناسی نا پیوسته و کاردانی است.
از فروردین ماه 1386 واحد پزشکی تهران با ریاست دکتر احمد فیروزان همچنان با هدف توسعه کمی و کیفی به فعالیت خود ادامه می دهد . کوشش در جذب بیشتر هیات علمی ٬فعال سازی مرکز توسعه آموزش (EDC) ٬ تاسیس و راه اندازی رشته های جدید ٬ تجهیز بیمارستان ها ٬ احداث بیمارستان های فوق تخصصی مدرن بوعلی با 240 تخت در محوطه و زمین فعلی بیمارستان ٬ راه اندازی مراکز پژوهشی و پیگیری و تعمیق مسائل فرهنگی در راس اموری است که در حال حاضر در واحد پزشکی تهران مورد توجه است.

**اعضای هیات علمی :
در این دانشگاه 225 نفر عضو هیات علمی تمام وقت رسمی همکاری دارند که نزدیک به 80درصد آنان دارای مدرک دکترای تخصصی و فوق تخصصی با مرتبه علمی استاد ٬ دانشیار و استادیار هستند.

**تعداد فارغ التحصیلان :

واحد پزشکی تهران تا شهریور ماه 86 ٬ تعدادی حدود یازده هزار نفر فارغ التحصیل داشته است که از این تعداد 3700 نفر در مقطع کاردانی ٬تعدادی 3210 نفر در مقطع کارشناسی ٬ تعداد 370 نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته ٬ تعداد 200 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 3500 نفر در مقطع دکترای حرفه ای میباشند .

**فعالیت آموزشی و پژوهشی :

دانشگاه آزاد واحد پزشکی تهران نه تنها در پیشبرد اهداف خود در زمینه آموز شی بسیار موفق عمل کرده است بلکه در ایجاد زمینه تحقیق و پژوهش برای دانشجویان و اعضای هیات علمی نیز امتیازات زیادی کسب کرده است .
ثبت اختراعات متعدد توسط هیات علمی و دانشجویان ٬ انتشار ده ها مقاله در مجلات علمی و معتبر داخلی و بین المللی ISI و تجهیز و راه اندازی کتابخانه اینترنتی که دسترسی به آخرین ژورنال ها و مجلات علوم پزشکی را میسر می سازد از جمله این اقدامات است .
در حال حاضر در این واحد دانشگاهی 4 کتابخانه ٬ با بیش از 39 هزار جلد کتب مرجع و غیر مرجع فارسی و لاتین وجود دارد .

**فعالیت های ورزشی :

از دیگر ویژگی واحد پزشکی تهران درخشش ورزشکاران و کسب امتیازات برتر در المپیاد های مختلف است .
دانشجویان ورزشکار این واحد در هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی علوم پزشکی کشور با کسب مقام های اول در رشته های بدمینتون و تنیس و تکواندو افتخار آفریدند .
ریاست تربیت بدنی واحد پزشکی تهران به عهده نایب رئیس و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بانوان جمهوری اسلامی ایران است.


**مساحت کل فضای عمرانی :

واحد پزشکی تهران بالغ بر 116 هزار متر مربع است که حدود 6500 متر مربع آن به مراکز رفاهی دانشجویان از جمله سالن ورزش به مساحت 600 متر رمبع ٬ کتابخانه به مساحت 800 متر مربع و فضایسبز و پارکینگ به مساحتی قریب به 5000 متر مربع اختصاص دارد .

**تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در رشته های مختلف


رشته پزشکی در مقطع دکترای حرفه ای با 1767دانشجو

رشته پرستاری در مقطع کارشناسی ارشد با 162 دانشجو

رشته پرستاری در مقطع کارشناسی با 847 دانشجو

رشته مامایی در مقطع کارشناسی با 538 دانشجو

رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی با 226 دانشجو

رشته زیست شناسی سلولی مولکولی در مقطع کارشناسی با 88 دانشجو

رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی با 246 دانشجو

رشته ژنتیک در مقطع کارشناسی با 217 دانشجو

رشته بهداشت محیط در مقطع کارشناسی ناپیوسته با 283 دانشجو

رشته بهداشت محیط در مقطع کاردانی با 463 دانشجو

رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کاردانی با 717 دانشجو

رشته بهداشت خانواده در مقطع کاردانی با 130 دانشجو

رشته بهداشت مبارزه با بیماری ها در مقطع کاردانی با 163 دانشجو

رشته بهداشت حرفه ای در مقطع کاردانی با 133 دانشجو

رشته تکنسین اتاق عمل در مقطع کاردانی با 91 دانشجو

رشته هوشبری در مقطع کاردانی با 83 دانشجو

رشته هوشبری در مقطع کارشناسی --

و در مجموع 6153 دانشجو

واحد های تابعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران
**بیمارستان جواهری واحد پزشکی تهران در شمال شهر تهران

بیمارستان 100 تخت خوابی جواهری به مساحت 3000 متر مربع و 3600 متر مربع بنای مفید دارای بخش های قلب ٬ سی سی یو ٬ زنان و زلیمان ٬ جراحی ٬ پوست ٬ آزمایشگاه ٬ رادیولوژی ٬ سونوگرافی ٬ داروخانه و اورژانس مجهز و اتاق های خصوصی و عمومی بوده که در خدمت مردم منطقه و کلیه بیمه شدگان میباشد . بیمارستان جواهری ٬ بیمارستان تخصصی آموزشی درمانی است.

آدرس : خیابان دکتر شریعتی ٬ بالاتر از قلهک ٬ خیابان شهید محمد خاقانی ( زرگنده )

تلفن : 22618524


**بیمارستان بوعلی واحد پزشکی تهران در شرق شهر تهران
بیمارستان بوعلی با 240 تخت مصوب و 67 هزار متر مربع وسعت ٬ بزرگترین بیمارستان شرق تهران محسوب می شود .


این بیمارستان یکی از مراگز دانشگاهی کشور است که تمامی خدمات درمانی مستقیما زیر نظر پزشکان متخصص ٬ برای بیماران انجام میشود و با تمامی بیمه های جاری شامل تامین اجتماعی خدمات درمانی ارتش و بیمه بستری شهری قرارداد دارد . در این بیمارستان تمامی اعمال جراحی عمومی و تخصصبی از جمله : اعمال لاپاراسکوپی ٬ جراحی های آندوسکوپی سینوس ٬ ستون مهره ها ٬ دیسک ٬ تومور های مغزی ٬ چشم ( کاتاراکت ) ٬ ارتوپدی و تصحیح شکستگی ها ٬ سنگ کلیه ٬ فک و صورت ٬ زیبایی بینی ٬ سزارین ٬ ترک اعتیاد زیر بیهوشی انجام میشود .
اورژانس بیمارتان بوعلی به طور شبانه روزی با حضور متخصصان مقیم ٬ آماده ارائه خدمات هستند . اداره بیمارستان بوعلی از مهر ماه 1383 رسما به عهده واحد پزشکی تهران قرار گرفته است .

در حال حاضر اداره این بیمارستان ٬ توسط هیات امنایی متشکل از چهار واحد دانشگاهی ٬ تهران پزشکی ٬ تهران مرکزی ٬ تهران شمال ٬ تهران جنوب انجام می پذیرد .

آدرس : میدان امام حسین ٬ ابتدای خیابان دماوند

تلفن : 33348036


**بیمارستان حضرت امیر المونین ( ع )واحد پزشکی تهران در جنوب شهر تهران

بیمارستان 220 تخت خوابی حضرت امیر المونین ( ع ) از قدیمی ترین بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی است . این بیمارستان در سال 1359 تاسیس گردیده و یکی از فعال ترین بیمارستان های منطقه جنوب تهران به مساحت 5854 متر مربع و 7470 متر مربع بنای مفید است .
بیمارستان امیر المومنین دارای بخش های تخصصی سی سی یو ٬ داخلی ٬ ارتوپدی ٬ ارولوژی ٬ زنان و زایمان ٬ گوش و حلق و بینی ٬ چشم پزشکی ٬ عفونی و پوست است که با بیش از 40 پزشک متخصص و فوق تخصص در خدمت آموزش دانشجویان و ارائه خدمات به مردم منطقه است .

از آبان ماه سال 86 و با موفقیت دکتر جاسبی اداره بیمارستان امیر المونین توسط هیات امنایی متشکل از سه واحد دانشگاهی ٬ تهران پزشکی ٬ شهر ری و اسلامشهر انجام می پذیرد . هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح کیفی خدمات آموزشی ٬ پژوهشی و درمانی در بیمارستان امیر المومنین است . با تجهیز بیمارستان های تابعه واحد پزشکی تهران امکان بهره مندی پرسنل دانشگاه از خدمات فوق تخصصی پزشکی در سطحی مطلوب و با تسهیلاتی ویژه میسر می شود .

آدرس : نازی آباد ٬ انتهای خیابان شیر محمدی ٬ مقابل پارک سردار جنگل

تلفن : 55346061

**درمانگاه قدس واحد پزشکی تهران در غرب شهر تهران

درمانگاه تخصصی قدس به مساحت 4129 متر مربع زمین و 1077 متر مربع بنای مفید ٬ دارای درمانگاه های تخصصی اطفال ٬ زنان ٬ داخلی ٬ جراحی ٬ قلب و عروق ٬ گوش و حلق و بینی ٬ چشم پزشکی ٬ ارولوژی و آزمایشگاه میباشد و در نوع خود در منطقه بی نظیر است . پایگاه بهداشت درمانگاه قدس ارائه دخنده خدمات بهداشتی و تنظیم خانواده ٬ مراقبت های مادران باردار ٬ پایش رشد کودک ٬ و واکسیناسیون به صورت رایگان بوده و در سطح دانشگاه آزاد اسلامی منحصر به فرد است .
این پایگاه همچنین عرصه و فیلد دانشجویان پزشکی ٬ بهداشت محیط ٬ بهداشت حرفه ای ٬ پرستاری و تغذیه دانشگاه آزاد اسلامی است و سالیانه مسئولیت آموزش حدود 1000 دانشجو را بر عهده دارد .

آدرس : شهرک قدس ٬ فاز 6 ٬ انتهای بلوار ایوانکی غربی
تلفن : 88078388


**اعتبار جهانی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان بهداشت جهانی WHO

در کتاب راهنمای جهانی مدارس پزشکی وابسته به سازمان بهداشت جهانی WHO از دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران با مشخصات مربوطه به عنوان یک دانشگاه معتبر جهانی نام برده است و دانش آموختگان رشته پزشکی در ارتباط با تایید و ارائه مدارک خود به دانشگاه های خارج از کشور هیچ مشکلی ندارد و تا کنون بسیاری از دانش آموختگان مستعد این واحد دانشگاهی در معتبر ترین دانشگاه های کشور های آمریکا ٬ کانادا ٬ استرالیا و به ادامه تحصیل پرداخته و با کسب عالی ترین مدارج تحصیلی برای میهن اسلامیمان ٬ایران افتخار آفریده اند .
سالیانه بیش از 10درصد از فارغ التحصیلان رشته پزشکی این واحد در آزمون امتحانات جامع علوم پایه ٬ پیش کارورزی و دستیاری (رزیدنتی) در رقابت با سایر دانشجویان رشته های علوم پزشکی پذیرفته میشوند و بیش از 30درصد فارغ التحصیلان سایر رشته های تحصیلی این واحد در مقاطع بالاتر کاردانی و کارشناسی به تحصیلات تکمیلی خود ادامه می دهند .
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (16) به معرفی واحد پرند و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
این واحد دانشگاهی در چهارم اسفند ماه سال 1378 به تصویب رسیده ودر آبان ماه سال 1382 با پنج رشته تحصیلی بشرح مهندسی کامپیوتر نرم افزار، فناوری اطلاعات(IT)، زبان و ادبیات انگلیسی ،زیست شناسی عمومی و زیست شناسی سلولی و مولکولی با تعداد 560 نفر دانشجو و با هدف ارتقای سطح دانش علمی و عملی و ترویج و توسعه ی علوم به منظور تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص جهت خود کفایی کشوردر زمینه ی علوم وفنون جامعه ی ایران اسلامی تاسیس شده است.
هم اکنون این دانشگاه با دارا بودن پنج رشته تحصیلی در مقطع کاردانی(حسابداری ،کامپیوتر مکانیک-گرافیک معماری) و سه رشته ی کارشناسی ناپیوسته (مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر-مهندسی مکانیک)و یازده رشته کارشناسی پیوسته (مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات(IT)، مهندسی محیط زیست ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی، زیست شناسی عمومی ، زیست شناسی سلولی و مولکولی، مدیریت دولتی ) دارای قریب 6000 هزار نفر دانشجوی فعال است.
این واحد دانشگاهی با بهره گیری از آزمایشگاه ، کارگاه لابراتور در رشته های مختلف با امکانات مدرن و تجهیزات پیشرفته به دانشجویان خدمات می دهد.
این واحد در مدت زمان کوتاهی توانسته در راستای سیاستگزاری و حمایت همه جانبه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین محترم دانشگاه با فعالیت ، کوشش، ابتکارو پشتکار شبانه روزی مسئولین و اساتید فرهیخته،کارکنان سخت کوش، دانشجویان عزیز در کلیه زمینه ها به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند .و در رتبه بندی برابر شاخص های تعیین شده ، رتبه بزرگ ارزیابی شده است.
هیئت علمی : تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت این واحد 105 نفر و تعداد مدرس حق التدریس بالغ بر 200 نفر می باشد که نسبت استاد به دانشجو 1 به 49 می باشد که برای افزایش تعداد اعضای هیئت علمی اقداماتی در دست انجام است.
مساحت سایت: بالغ بر 84 هکتار است که با فضای آموزشی فعال به متراژ 13610 متر مربع و سلف سرویس مرکزی 2000 مترمربع که مورد استفاده قرار می گیرد.
و همچنین مجتمع خوابگاهی مخصوص برادران و خواهران که بحمد ا... هیچگونه محدودیت از نظرظرفیت پذیرش متقاضیان دانشجویان غیر بومی جهت اسکان در خوابگاه ندارد.
پروژه های در دست ساخت : ساختمان سوله ورزشی با زیربنایی به متراژ 36000 متر مربع ، ساختمان دانشکده فنی 550 متر مربع – کارگاه های فنی و مهندسی- 3355 متر مربع که عنقریب قابل بهره برداری خواهد شد.
در طرح آینده ،هدف گذاری:
1- عمران: در نظر است طبق سایت پلان مجتمع دانشگاهی،دانشکده فنی مهندسی شماره(2) ،دانشکده هنر، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده غیر پزشکی، دانشکده دندان پزشکی، دانشکده پرستاری،دانشکده زبان،دانشکده علوم اسلامی، ساختمان مرکزی کتابخانه، ساختمان مسجد، ساختمان اداری، سالن آمفی تئاتر، استاد سرا، مهمان سرا، و مجتمع خوابگاهی ،زمین چمن و زمین های ورزشی روباز بنا شود.
2- پژوهشی: تقویت انگیزش برای توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد زمینه ارتباط با صنعت جهت تولید علم و دستیابی به فناوری نوین.
3- حوزه ی فرهنگی: تقویت و اشاعه فرهنگ اسلامی در راستای انسجام اسلامی و پیوند علایق دینی وملی و امنیت اخلاقی پایدار.
4- روابط اداری: ایجاد و تقویت رویه اداری مبتنی بر تکریم ارباب و رجوع و احترام متقابل و ایجاد محیط پویا و خلاق.
5- آموزشی: جهت گیری در حوزه آموزشی ایجاد فضای مناسب آموزشی و ظرفیت سازی برای جذب تا سقف 25000 نفر دانشجو و اهتمام به ارتقای کیفیت آموزشی و رویکرد تحصیلات تکمیلی و توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد رشته های تحصیلی در مقاطع کار شناسی،کارشناسی ارشد و دکتری که جامه پذیری بیشتری در بازار کار دارند می باشد.
این مجموعه ی آموزشی به عنوان نگین اعتلای آموزش عالی کشور یکی از بزرگترین مرکز آموزش عالی شناخته شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در 33 کیلومتری بزرگراه تهران ساوه جنوب غربی تهران در جوار فرودگاه امام (ره) در شهر جدید پرند واقع شده است.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (15) به معرفی واحد پارس آباد مغان و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی این واحددانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد .
دانشگاه آزاد اسلامی گامی بلند به سوی آینده در مسیر تعالی و پیشرفت آموزشی و فرهنگی و ربع قرن تجربه و تولید علم برای ورود به کلاس جهانی نقش بسزایی در توسعه فضای علمی و پژوهشی کشور با مدیریت مدیر توانا و اندیشمند شایسته و با کفایت دکتر جاسبی داشته است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان با 7 سال فعالیت و تلاش و بالندگی در عرصه علم و دانش و پژوهش توانسته به نوبه خود در سطح کشور و منطقه نقش ارزشمندی داشته باشد.
معرفی اجمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد در اردیبهشت ماه سال 1380 هجری شمسی با هدف بالا بردن سطح اطلاعات علمی مردم در زمینه های مختلف و تعلیم و تربیت نیروهای متخصص و متعهد جهت رفع نیازهای علمی و فنی جامعه با تاسیس یک رشته مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی و 120 دانشجو وارد جرگه مقدس تعلیمات عالیه شد. از آن سال تاکنون این واحد دانشگاهی توانسته است به پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف علمی نایل آید و از مرداد ماه سال 1384 با تصدی جناب آقای مهندس اسداله ترابی بعنوان رییس واحد چهره این دانشگاه از نظر کیفیت و کمیت فضای آموزشی و ارتقای سطح علمی با دانشگاههای کوچک و متوسط و حتی بزرگ قابل مقایسه است به طوری که امتیاز این واحد با رشد چشمگیر از 60.08 به 166.11 تغییر کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه غیرانتفاعی عام المنفعه بوده و از هیچگونه بودجه دولتی جهت پیشبرد اهداف خود استفاده نمی کند همچنین شهریه های دریافتی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به طور میانگین چندین برابر کمتر از هزینه سرانه دانشجویان دانشگاه های دولتی است که از بودجه عمومی دولت تامین می شود.
در زمینه ایجاد اشتغال نیز این دانشگاه توانسته است با تربیت نیروهای کارآمد و متخصص سهم بسزایی در کاهش بیکاری در جامعه داشته باشد به طوری که تعداد کثیری ، حدود 1500 نفر دانش آموخته فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان هم اکنون در مشاغل مختلف جامعه کاری کشور مشغول به فعالیت هستند.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان فعالیت خود را در ساختمانی استیجاری ( اجاره به شرط تملیک ) شروع کرد و پس از گذشت پنج سال از تاسیس آن ، دارای دو دستگاه ساختمان با کاربرد اداری بود. همانطور که قبلا ذکر شد از مرداد ماه سال 1384 با تغییر مدیریت این واحد دانشگاهی تحولات چشمگیری در زمینه توسعه فضای آموزشی و ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی ایجاد شده است.
در طی این مدت گذشته از احداث ساختمان پنج طبقه آموزشی، پژوهشی ، ساختمان کارگاه و آزمایشگاه با پیشرفته ترین تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی ، انباری مرکزی و توسعه رشته های کارشناسی ، افزایش هیأت علمی به 48 نفر ، ارائه مقالات متعدد علمی در محافل داخلی و خارجی ، طرح های موفق پژوهشی، دستاوردهای بزرگ فرهنگی و دانشجویی، تشکیل کانون های متعدد دانشجویی، که اشاره به تمامی آنها در این مقال نمی گنجد.
چشم انداز آینده واحد پارس آباد مغان
این واحد دانشگاهی ضمن گسترش کلیه فعالیت های پژوهشی دانشجویی و فرهنگی، با توجه به نیاز منطقه به رشته های تحصیلی جدید و همچنین تاسیس مقاطع تحصیلی بالاتر، تمام تلاش خود را جهت گسترش رشته در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی معطوف داشته است و تاکنون موفق به تاسیس 9 رشته در مقطع کارشناسی که به زودی به 15 رشته افزایش خواهد یافت
در همین راستا با توجه به کمبود محسوس فضای آموزشی که این واحد با آن دست به گریبان بود در سال 1384 نسبت به احداث ساختمان آموزشی 5 طبقه با 5400 متر مربع زیربنا شامل 36 کلاس درسی ، سایتهای کامپیوتری ، نمازخانه ، کتابخانه ، اتاق سمعی و بصری و آزمایشگاه نمود که در سال 1387 به بهره برداری رسید .در بخش آزمایشگاهی و کارگاهی نیز ساختمان کارگاه با 1200 متر مربع زیربنا مشتمل بر فضای کارگاهی و آزمایشگاهی مدرن احداث گردید .
دانشگاه آزاد اسلامی واحدپارس آباد مغان هم اکنون دارای 9 رشته در مقطع کارشناسی و 15 رشته در مقطع کاردانی است. این واحد دانشگاهی دارای 48 عضو هیات علمی تمام وقت، 100 استاد مدعو، بیش از 2 هزار و 500 دانشجو، بیش از یک هزار و 500 فارغ التحصیل، 10هزار مترمربع بنای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی آماده یا در حال ساخت، 150 هزار مترمربع فضای عمومی، آموزشکده فنی و حرفه ای سما با 3 رشته تحصیلی و 120 دانشجو و هنرستان غیر انتفاعی سما و مرکزآموزشی تحت پوشش اصلاندوز با شش رشته تحصیلی نیز است.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (14) به معرفی واحد سنندج و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مهمترین نیاز جامعه، به منظور توسعه همه جانبه و تحقق استقلال، همانا نیروی انسانی متخصص ومتعهد بود و بعد از انقلاب فرهنگی و آغاز فعالیت مجدد دانشگاه ها، ظرفیت و توان دانشگاههای دولتی نیز در تربیت نیروی انسانی متخصص پاسخگوی نیاز کشور نبوده و شاخص 4 نفردانشجو از 1000 نفر جمعیت، ظرفیت بسیار محدود دانشگاهها، نسبت ضعیف افراد با تحصیلات دانشگاهی به جمعیت کشور در آینده ای نزدیک و فاصله تأسف آور ایران با کشورهای پیشرفته و تولید کننده علم را نشان می داد.
از سوی دیگر جوانان مستعد، شیفته و علاقه مند دانش بدلیل رقابت بسیار سنگین وفشرده آزمون دانشگاههای دولتی به واسطه ظرفیت پذیرش بسیار محدود در مقابل دیوار بلند کنکور، علی رغم توان والا از تحصیلات آموزش عالی محروم می شدند. که در صورت دارا بودن توان و امکانات مالی بسیار بالا برای ادامه تحصیل رهسپار غرب می شدند و یا به جامعه غیر متخصص شاغل و یا غیر شاغل کشور افزوده می شدند.
موارد فوق مسئولان و اندیشمندان کشور را بر آن داشت به منظور فراهم آوردن امکان تحصیلات آموزش عالی در سطحی وسیعتر، فراگیرتر و عادلانه تر در کشور و نیز تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد در کمیت و کیفیت مورد نیاز کشور و کاهش فاصله شاخص های علمی و دانشگاهی ایران با کشورهای پیشرفته و نهایتاً کمک به دولت بالاخص آموزش عالی کشور و الگوسازی یک نهضت فراگیر غیردولتی و مردمی در آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی را پیشنهاد نمایند.
درهمین راستا جناب آقای هاشمی رفسنجانی طرح تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را خدمت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام راحل (ره) پیشنهاد نمودند و همان گونه که پیش بینی می شد ایشان نیز با تأسی از تفکر والایشان نسبت به دانشگاهها که با این کلام همواره بر پیکر دانشگاههای کشور نقش بسته است «این دانشگاه است که یک کشور را می سازد» موافقت فرمودند و با کمک پربرکت یک میلیون تومانی موافقت و حمایت خویش را از تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام فرمودند.
در سی و یکم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و شصت و یک در نماز جمعه رسماً تولد و آغاز حیات پربرکت این نهال مردمی، علمی، اسلامی و مولود انقلاب اعلام شد و امروز با گذشت یک ربع قرن در پرتو انوار لطف خداوند متعال، مدیریت مدبرانه، هوشمندانه و شجاعانه جناب آقای دکتر عبدالله جاسبی و حضور مؤثر و مشوق مردم ، نهال دانشگاه آزاد اسلامی به شجره طیبه ای مبدل شده است که ریشه در جان و دل مردم و شاخه در آن سوی مرزها گسترانیده است.
امروز به برکت حضور فعال قریب به 400 واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی در اقصی نقاط کشور دیگر فرزندان این مرز و بوم به دلیل دوری از مرکز و محرومیت های متعدد از تحصیلات آموزش عالی محروم نیستند.
دو میلیون نفر دانش آموخته، یک میلیون و سیصد هزار نفر دانشجو، دوازده میلیون متر مربع فضای آموزشی، بیست هزار نفر عضو هیئت علمی تمام وقت، دهها بیمارستان آموزشی، ششصد مدرسه سما، دهها مرکز پژوهشی وتحقیقاتی و... ارمغان دانشگاه آزاد اسلامی به مردم ایران می¬باشند این دستاوردها موجب گشته که این دانشگاه به عنوان نقطه عطفی در یک حرکت فراگیر مردمی وغیردولتی در آموزش عالی و بزرگترین تحول آموزشی در تاریخ انقلاب اسلامی شناخته شود.
ورود دانشگاه آزاد اسلامی به صحنه آموزش عالی کشور نه تنها عرصه رقابت سالم ومورد انتظار را در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در ابعاد کمی وکیفی شامل تنوع و تعدد بخشیدن به رشته ها ومقاطع تحصیلی، اعتلای کیفیت آموزش، توجه به پژوهش و تولید علم را ایجاد نموده، بلکه در افزایش نسبت عرضه به تقاضای بالقوه آموزش عالی کشور نقش کاملاً مؤثری داشته است، به گونه ای که 14درصد از 25 درصد نسبت مذکور را که توان ظرفیت کل آموزش عالی کشور در جذب و پذیرش جوانان مشتاق تحصیلات عالی هستند را به خود اختصاص می دهد.
در استان کردستان نیز ابر پر رحمت و مهربان دانشگاه آزاد اسلامی در تاریخ بیست و سوم شهریورماه یکهزار و سیصد و شصت و دو هجری شمسی باران گرفت و ترنم و ترانه باران تاسیس این مرکز آموزش عالی ابتدا در شهر سنندج نغمه امید، آینده نو و سازندگی را برای جوانان سرائید. شهری که از دیر باز به دارالعلم و دارالاحسان شهره داشته و همواره مهد پرورش فرزانگان و فرهیختگان این مرز و بوم بوده است .
تأسیس این دانشگاه در سنندج زمانی بوده که بیشتر از یکسال از عمر دانشگاه آزاد اسلامی در کشور نمی گذشت و در آن برهه با توجه به وجود جنگ تحمیلی و نیز حساسیت های متعدد استان مرزی کردستان، کمتر کسی تصور وانتظار استقرار یک نهاد علمی و آموزش عالی را با آینده در خشان امروز داشت.
با حکمی از سوی جناب آقای دکتر جاسبی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی، جناب آقای محمدحسن اصغرنیا استاندار وقت استان کردستان به عنوان مؤسس و نخستین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند.
ایشان با همت عالی و جلب مساعدت، مشارکت و کمکهای اقشار مختلف مردم و مسئولین، فعالیت دانشگاه را در یک ساختمان استیجاری در خیابان شهید تعریف سنندج با پذیرش 25 نفر دانشجو در دو مقطع کاردانی کشاورزی و ادبیات فارسی آغاز نمودند و قریب به سیزده سال با تلاش و جدیت وافر زمینه رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج را فراهم نمودند. سپس به ترتیب جناب آقای دکتر عباس عبداللهی، جناب آقای دکتر منوچهر بشیریان و جناب آقای صالح ادیبی مسئولیت این واحد دانشگاهی را عهده¬دار شدند.
اینجانب نیز پس از چهارده سال افتخار و خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی و با عهده داری مسئولیتهای مدیریت گروههای آموزشی، مسئولیت دانشکده، معاونتهای پژوهشی، آموزشی و دانشجویی در دی ماه سال یکهزار و سیصد و هشتاد و سه به امر ریاست عالیه دانشگاه مسئولیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج را پذیرا گشتم و امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با اتکال به لطف خداوند مهربان، بهره جستن از همکاران متخصص و توانمند واحد و در سایه همدلی، همفکری، همکاری، وفاق و صمیمیت معاونین، اعضای هیات علمی و کارکنان و تلاش صادقانه این عزیزان و حضور مشوق و روحیه بخش دانشجویان گرامی، با بیش از 45000 متر مربع زیربنای فضای آموزشی، 8000 نفر دانشجو، 210 نفر عضو هیأت علمی تمام وقت، 80 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا دکترا 75000 جلد کتاب و بیست و پنج هزار فارغ التحصیل به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی کشور مطرح است و علاوه بر نقش مهم در ارتقای شاخص جمعیت دانشجو و افراد با تحصیلات دانشگاهی در استان، اثرات و تبعات مطلوب اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را در استان کردستان به دنبال داشته است و امروز بخش قابل توجهی از مسئولان، مدیران،‌ کارکنان و کارآفرینان بخشهای دولتی و غیردولتی استان از دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی بالاخص واحد سنندج می¬باشند.
مجموعه حاضر (کتاب طلوع) نگاهی گذرا به چگونگی شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج و عملکرد این واحد دانشگاهی است با این هدف که همانگونه پیشتر اشاره گردید دانشگاه آزاد اسلامی مولود واز برکات انقلاب اسلامی می باشد و با عنایت به این مهم که صاحبان اصلی انقلاب مردم شایسته ایران زمین هستند لذا آگاهی و اطلاع مردم از خدمات و نقش دانشگاه آزاد اسلامی کاملاً بدیهی و به حق است.
علیرغم گذشت فقط بیست و چهار بهار از عمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، در مقام مقایسه با دانشگاههایی از کشور که بیش از هفتاد سال سابقه فعالیت دارند این واحد دانشگاهی با اهتمام جدی و گام های بلند در حال پیمودن پله های رشد وتعالی و نیل به جایگاه والا و مطلوب دانشگاهی است، جایگاهی که شایسته و در شأن و منزلت مردم علم دوست و دانش پرور کردستان و ایران عزیز باشد. گواه این مدعا فعالیت هایی است که در طی دوسال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در استمرار خدمات و عملکرد همکاران پیشین صورت گرف0ته است.
1- ارتقا تعداد رشته های تحصیلی واحد سنندج از 34 رشته به 85 رشته تحصیلی عمدتاً با مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ودکترای حرفه¬ای
2- ارتقا تعداد اعضای هیأت علمی تمام وقت از 90 نفر به 210 نفر در مقاطع فوق لیسانس، دکتری و دانشجوی دکتری
3- تصویب دو دانشکده به صورت قطعی: کشاورزی- منابع طبیعی و علوم انسانی
4- ارتقای فضای آموزشی رفاهی از 30000 متر مربع به 45000 متر مربع، احداث ساختمانهای: دانشکده فنی، دانشکده دامپزشکی، خوابگاه خواهران، سالن غذاخوری و آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی، سالن غذاخوری و کتابخانه دانشکده کشاورزی
5- ارتقا تعداد کتب دانشگاه از 35000 جلد به 75000 جلدکتاب
6- ارتقا تعداد مجلات دانشگاه از 30 جلد به 280 جلد مجله
7- انتشار دو مجله بصورت علمی تخصصی: مدیریت صنعتی و دامپزشکی
8- ارتقا تعداد آزمایشگاه های تخصصی از 10 آزمایشگاه به 24 آزمایشگاه
9- برگزاری هفت همایش علمی تخصصی در سطوح ملی ومنطقه ای
10- تأسیس مدارس سما وآموزشکده فنی و حرفه ای
11- میلیاردها ریال وام ارائه شده به اساتید کارکنان و دانشجویان
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (13) به معرفی واحد دشتستان و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی مرکز دشتستان در سال 81 با 93 دانشجو در رشته های الکتروتکنیک و حسابداری در فضایی امانی متعلق به تربیت معلم برازجان فعالیت خود را آغاز کرد.
این در حالی بود که این مرکز با یک خودرو اهدایی کمک مردمی و یک دستگاه رایانه و دوباب فضای آموزشی امانی فعالیت خود را ادامه داد. اما اینک پس از گذشت اندک زمانی نه چندان طولانی (81 الی 87) این مرکز دانشگاهی که در سال 83 به دست توانای معمار دانشگاه آزاد جناب آقای دکتر جاسبی به واحد تبدیل شد، به یکی از مراکز علمی استان بوشهر و یکی از قطب های فعال آموزشی، فرهنگی شهرستان مبدل شده است.
هم اکنون این واحد دانشگاهی دارای 35 عضو هیات علمی می با شد که تا پایان سال 87 طبق برنامه در حال پیگیری به 50 عضو تمام وقت خواهد رسید. این واحد هم اکنون دارای 13 رشته کاردانی و 11 رشته کارشناسی می باشد که طبق برنامه پیش بینی شده تا پایان سال 87 به 30 رشته خواهد رسید، همچنین تعداد اساتید مدعو این واحد در ابتدای شروع به کار 10 نفر بود که هم اکنون دارای 120 استاد مدعو می باشد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان بلافاصله پس از تاسیس نسبت به فعال نمودن حوزه آموزشی دانشجویی اقدام نمود. چرا که نیازهای دانشجویی یکی از مهمترین دغدغه های هر دانشگاهی است. که از جمله می توان گسترش آزمایشگاه ها و کارگاه های واحد به 21 باب و تجهیز 5 باب خوابگاه دانشجویی ایجاد 20 تیم ورزشی و همچنین خریداری 20 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلـف، تصویب 11 انجمن علمی و ادبی و سه تشکل دانشجویی گوشه ای از فعالیتهای پژوهشی این واحد می باشد.
این واحد دانشگاهی هم اکنون به یکی از قطب های فعال فرهنگی شهرستان تبدیل شده است به نحوی که می توان گفت مجری برنامه های کلان فرهنگی از جمله برگزاری دعای عرفه شهرستان در محل واحد، زیارت حضرت رسول (ص)، مراسم شب های مبارک قدر و شهادت حضرت امیر المومنین (ع) ، ایام محرم و صفر، شرکت در راهپیمایی ها، اهتمام در امر ازدواج دانشجویی، برگزاری همایش های بزرگ ملی و مذهبی از جمله روز معلم، روز دانشجو، همایش وحدت حوزه و دانشگاه، همایش عاشورا و اعزام دانشجویان به عمره مفرده را می توان گوشه ای از عملکرد فرهنگی واحد قلمداد کرد.
همچنین این واحد که سیر تکامل خود را در سایه ائمه اطهار و همکاری مسئولین شهری و سازمانی به راهی هموار هدایت کرده دارای یک مرکز وابسته (مرکز اهرم) می باشد که در آنجا نیز داوطلبین فراوانی جهت کسب علم و دانش و مشتاق حضور در دانشگاه آزاد اسلامی هستند.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
تاکنون 18000نفر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد فارغ التحصیل شده اند.به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (12) به معرفی واحد خرم آباد و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
اوایل انقلاب اسلامی بود که دانشگاه آزاد اسلامی همانند نهال نوپایی در فرهنگ این مرز وبوم غرس شد و در مدت ربع قرن تبدیل به درخت تنومندی شد که سایه آن از گستره جغرافیای مرزها فراتر رفت و اکنون تا عمق هزاران ساله فرهنگ وتمدن این سرزمین کهن ریشه دوانده است. در باره عظمت دانشگاه به این اجمال بسنده می کنیم که: عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان از آن دانشگاه آزاد اسلامی است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد در هفت رشته کاردانی و یک رشته کارشناسی ودرساختمانی کوچک واستیجاری در هفتم مهر ماه سال 1364 با250 نفر دانشجوفعالیت خود را آغاز کرد.

**امروز در کجا ایستاده ایم
75 رشته کاردانی – کارشناسی و کارشناسی ارشد
120هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی
6 دانشکده، حقوق علوم اداری – فنی ومهندسی- علوم پایه – کشاورزی – ادبیات وعلوم انسانی- تحصیلات تکمیلی به مساحت 30000 متر مربع و 18000نفر فارغ التحصیل دررشته هاو مقاطع مختلف
2 باب ساختمان آزمایشگاه شامل آزمایشگاه 1 و 2 هر کدام با مساحت 2250 متر مربع و 20 اتاق آزمایشگاهی
سالن ورزشی شهدای دانشجو و تاسیسات ورزشی به مساحت 2150 متر مربع شامل : زمین والیبال – بسکتبال – هندبال- بدنسازی – کشتی – ورزش های رزمی – تنیس روی میز – وشش سالن جنبی
خوابگاه خواهران 12000 متر مربع با گنجایش 1500 دانشجو
سلف سرویس 1800 متر مربع
2 باب کارگاه ماشین ابزار و عمران هر کدام با مساحت 650 متر مربع
مسجد امام علی (ع)900 متر مربع
زمین تحقیقاتی و کشاورزی باسالن های گاوداری و جنبی 12 هکتار –
دفتر نهاد رهبری با مساحت 120 متر مربع
ساختمان بانک ملی 150 متر مربع -
آباد و سربلند تر از همیشه
امروز پذیرای 15000 دانشجو در بیش از هفتاد و پنج رشته دانشگاهی در 6 دا نشکده هستیم
همچنین مراحل اداری برای گسترش چندین رشته آموزشی در مقطع کارشناسی کارشناسی ارشد ودکتری را پشت سر گذاشته ایم که به خواست خدا در آینده نزدیک این رشته ها در واحد ایجاد می گردد.
خرم آباد-گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (11) به معرفی واحد مبارکه و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
فکر تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه در سال 1366 در میان جمعی از علاقه مندان و فرهیختگان شهرستان مبارکه انگیزه ای شد که در نیمه دوم همان سال هیات موسس که مرکب از خانواده های معظم شهدا، شخصیت های علمی و فرهنگی منطقه و همت والای مرحوم حاج حسن ایرانپور اقدام به تاسیس این واحد کند. به این ترتیب واحد مبارکه با کمترین امکانات از طریق مساعدت مردم و سپس کمک های مدیریت وقت مجمتع فولاد مبارکه شکل گرفته در تاریخ 17 خرداد 1367 مجوز تاسیس این واحد صادر شد.
اولین رشته این واحد مدیریت صنعتی بود که با ظرفیت 163 نفر دانشجو با مدیریت حسین نصیری آغاز به فعالیت کرد و وی 16 سال به فعالیت خود ادامه داد.
در حال حاضر این دانشگاه با تعداد بالغ بر چهار هزار و 462 دانشجو دختر و پسر در مقاطع کارشناسی ارشد، کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته، کاردانی و کاردانی پیوسته به کار خود ادامه می دهد و تعداد 9 هزار و 950 دانش آموخته به جامعه ارایه داده است.
با توجه به اهمیت پژوهش در تمامی سطوح آموزش به ویژه آموزش عالی و توجه به این موضوع که آموزش ثمربخش و کارآمد چه در سطح عمومی و چه در سطح عالی آن آموزشی است که بر پایه پژوهش باشد و بر محوریت پژوهش استوار شود.
در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه سعی کرده است با تحصیل منابع لازم زمینه های ارتقای سطح کیفی دانشگاه را فراهم و امکانات لازم را در این خصوص جهت دانشجویان، استادان و پرسنل دانشگاه فراهم آورد. حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه در طول پنج سال گذشته در تمامی زمینه ها به پیشرفت های لازم رسیده و در تمامی موارد رشد قابل توجهی داشته است به گونه ای که در سال 86-85 بیش از 50 مقاله در کنفرانس ملی و منطقه ای و بیش از 150 مقاله در نشریات و هفته نامه های مختلف توسط دانشجویان ارایه شده است و هم اکنون واحد مبارکه با 28 رشته در مقاطع مختلف کاردانی، کاردانی پیوسته، کارشناسی پیوسته، کارشناسی و کارشناسی ارشد به کار خود ادامه می دهد که ان شاء الله با اقدامات انجام گرفته در آینده نزدیک به تعداد رشته های واحد افزوده خواهد شد.
**هیات علمی
با توجه به لزوم جذب و به کارگیری استادان متخصص در جهت افزایش کیفیت امر آموزش این واحد دانشگاهی با سعی و تلاش با روند رو به رشد در افزایش تعداد اعضای هیات علمی رو به رو است.
درحال حاضر تعداد کل استادان که با این واحد همکاری می کنند 210 نفر هستند که از این تعداد 68 نفر هیات علمی تمام وقت و 13 نفر نیمه وقت و بقیه استادان مدعو هستند.
از کل اعضای هیات علمی 15 نفر دارای دکترای تخصصی و چهار نفر دارای مرتبه دانشوری و 9 نفر دانشجوی دوره دکترای تخصصی و بقیه دارای مرتبه مربی هستند.
در بخش عمرانی واحد موفق به تامین مقدار 555 هزار و 102 مترمربع زمین از دستگاه های واگذاری زمین همچون منابع طبیعی استان اصفهان، مسکن و شهرسازی و دیگر ارگان ها و بخش خصوصی شده است و موفق به ساخت و احداث مقدار 230 هزار و 400 مترمربع فضا شده است که مهمترین آنها به شرح ذیل است:
1-دانشکده فنی و مهندسی و علوم پایه به مساحت شش هزار و 400 متر مربع
2-دانشکده مدیریت و حسابداری به مساحت دو هزار و 650 متر مربع
3-دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی به مساحت هزار و 700 متر مربع
4-سالن سرپوشیده ورزشی به مساحت دو هزار و 300 مترمربع
5-سالن پیش ساخته ورزشی به مساحت 900 مترمربع
6-ساختمان اداری به مساحت سه هزار و 500مترمربع
7-ساختمان خوابگاه دانشجویی به مساحت پنج هزار متر مربع
8-ساختمان دبستان سما هزار و 731 مترمربع
9-ساختمان مدرسه راهنمایی سما دو هزار متر مربع
10-ساختمان دبیرستان سما دو هزار و 93 متر مربع
11-فضای سبز 120 هزار متر مربع
12-زمین ورزشی روباز 14 هزار و 400 متر مربع
13-زمین چمن فوتبال با تاسیسات جنبی 20 هزار متر مربع
14-محوطه سازی، جدول کاری و آسفالت 42 هزار متر مربع
15-احداث پارکینگ سرپوشیده هزار و 500 متر مربع
16- ساختمان های جنبی شامل نمازخانه، سلف سرویس، آمفی تئاتر و سالن مطالعه و سه هزار و 226 متر مربع
دکتر علیان رییس واحد درخصوص دانشگاه آزاد اسلامی می گوید: یکی از مهمترین روش های دستیابی به خودکفایی و پیشرفت، توسعه و گسترش آموزش عالی و تربیت نیروهای متخصص و متعهد است و در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی در مدت زمان کوتاهی در آموزش عالی مسیری طولانی را طی کرده و توانسته است در تولید علم سهم بسزایی را عهده دار شود.
ایمان و اعتقاد به این مساله مهم، عامل موفقیت خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است تا جوانان این مرز و بوم در تمامی نقاط کشور امکان دستیابی به آموزش عالی را داشته باشند و به این ترتیب زمینه های رشد و توسعه علمی کشور فراهم شود. واحد مبارکه نیز بنابر رسالت عظیمی که بر دوش خود احساس می کند بر اساس محور ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش قدم بر می دارد./05/120
مبارکه-خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (10) به معرفی واحد نراق و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق به همت و مساعدت حاج عباس معصومی یکی از افراد خیر و فرهنگ دوست نراق و با کمک و با پیگیری عده ای از اهالی و مسئولین شهر و استان و موافقت جناب آقای دکتر جاسبی در تاریخ 17/1/1367 تاسیس شد .
فعالیت آموزشی این واحد از مهر ماه 1367با دورشته حقوق قضایی و مدیریت دولتی و حدود 120دانشجو در دبیرستان معصومی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین روحانی آغاز شد . اما با گذشت زمان به یاری مسئولین و روسای دانشگاه و عنایات ویژه مقامات بویژه دکتر جاسبی بر وسعت کمی و کیفی دانشگاه افزوده شد به طوریکه این واحد دانشگاهی هم اکنون دارای 38 رشته در مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد بوده و بیش از 6000دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و تاکنون بیش از 8000دانشجو از این واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند .
این دانشگاه مجموعاً دارای 109عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت و128عضو حق التدریس و مساحت زمینهای تحت تملک آن 6/60هکتار می باشد که شامل ساختمانهای اداری ،رفاهی آموزشی ،پژوهشی و... است.
همچنین تعداد کل عناوین کتابهای موجود در کتابخانه این واحد 14644کتاب فارسی و 2072عنوان کتاب لاتین است.
این واحد مجهز به سه باب خوابگاه خواهران و دوباب خوابگاه پسران است که خوابگاه پسران به زودی افتتاح خواهد شد و 15رشته ورزشی فعال در زمینه برادران و 9رشته در زمینه خواهران فعالیت می کنند . تعداد پرسنل دانشگاه 100نفر است که در قسمتهای مختلف مشغول به کار هستند.
این واحد تاکنون رتبه های ورزشی و فرهنگی متعددی در سطح منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامی کسب نموده است به طوری که در نخستین ،دومین و سومین جشنواره نشریات دانشجویی منطقه 5 دانشجویان واحد 22 رتبه منطقه ای بدست آورده و کسب بیش از 10رتبه منطقه ای در جشنواره آثار هنری نمازنیز از افتخارات این واحد محسوب می شود .
فصلنامه علمی پژوهشی بصیرت نیز به مدیر مسئولی جناب آقای دکتر مظاهری معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر افتخارات این واحد محسوب می شود .
از اهم برنامه های واحد در سال اخیر می توان به افتتاح ساختمانهای کتابخانه ،آزمایشگاه ، خوابگاه پسران ،سلف سرویس و ساختمان آموزشی جاسب اشاره کرد .
افزایش رشته های تحصیلی واحد ، افزایش اعضای هیئت علمی و ارتقا درجه واحد از بزرگ به بسیار بزرگ را از دیگر اهداف واحد است.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (9) به معرفی واحد سبزوار و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار، سال 1363 در دومین شهر بزرگ استان خراسان تاسیس شد. شهر سبزوار با جمعیتی در حدود دویست هزار نفر، در کانون منطقه‌ای خدماتی و زراعتی با روستاهایی تاریخی و دیر پا جای گرفته است. گذران زندگی مردم شهر، بیشتر از راه بازرگانی و صنایع کوچک همچون فرش‌بافی است، گرچه در سالهای اخیر شماری کارخانه نیز در آن احداث شده است.
سبزوار پیشینه‌ای پر بار در اندیشه و ادب دارد. از میان مشاهیر گذشته آن می‌توان از ابوالفضل بیهقی، تاریخ نگار بزرگ قرن پنجم هجری و نیز حاج ملا هادی سبزواری، حکیم و فیلسوف دوره قاجار نام برد. در زمان معاصر نیز جامعه‌شناس آزاده، زنده یاد دکتر علی شریعتی و نویسنده بزرگ محمود دولت آبادی، با اندیشه و قلم خود، آوازه شهر ما را تا دور ترین نقاط جهان پراکنده اند.
بر پا شدن دانشگاه آزاد اسلامی در اصل کوششی برای تداوم سپهر اندیشه ادب و دانش این دیار دیر پا و گرامی بود. اقبال مردم؛ چه بومی و چه غیر بومی، از دیگر شهرهای دور و نزدیک، رشد و گسترش پایدار دانشگاه را در پی داشت. هم اکنون نزدیک به شش هزار دانشجو در سه مجموعه ساختمانی این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. مجموعه بزرگ دانشگاه در زمینی به وسعت هفده هکتار در حال ساخت است. همچنین خوابگاه بزرگی با گنجایش 600 نفر پذیرای دانشجویان مهمان است.
در حال حاضر این دانشگاه رشته‌های زیر را ارائه می کند:
**رشته‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته:
1- مهندسی کشاورزی - گرایش علوم وصنایع غذائی
2- زبان وادبیات فارسی
3- الهیات - گرایش فلسفه وحکمت اسلامی
4- الهیات - گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی

**رشته‌های کارشناسی پیوسته وتمام وقت:
5- مهندسی برق – گرایش الکترونیک
6- مهندسی کشاورزی - گرایش علوم وصنایع غذائی
7- مهندسی کشاورزی - گرایش ماشین های کشاورزی
8- زبان وادبیات فارسی
9- الهیات - گرایش فلسفه وکلام اسلامی ( درحال حاضر فعال نمی باشد )
10- الهیات - گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی
11- حسابداری
12- اقتصاد بازرگانی
13- علوم تربیتی- گرایش مدیریت وبرنامه ریزی آموزشی
14- پرستاری

**رشته‌های کارشناسی پیوسته وپاره وقت
15- حسابداری
16- الهیات گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی

**رشته‌های کارشناسی نا پیوسته
17- مهندسی برق - الکترونیک
18- مهندسی علوم و صنایع غذائی
19- مهندسی تولیدات گیاهی
20- زبان وادبیات فارسی (دبیری )
21- الهیات و معارف اسلامی(دبیری )
22- آموزش ابتدائی
23- علمی کاربردی حسابداری
24- حسابداری

**رشته‌های کارانی ناپیوسته وتمام وقت:
25- زبان وادبیات فارسی
26- علوم تجربی
27- ریاضی ( درحال حاضر فعال نمی باشد )
28- دینی و عربی ( درحال حاضر فعال نمی باشد )
29- آموزش ابتدائی
30- مدیریت صنعتی
31- تربیت معلم آموزش زبان انگلیسی
32- دامپزشکی
33- نرم افزار کامپیوتر
34- علمی کاربردی فرش دستباف
35- حسابداری
36- برق قدرت
37- تکنولوژی تولیدات گیاهی
38- تکنولوژی مواد غذائی
39- معلم فنی شیمی
40- گوشت وفراورده های گوشتی
41- بهداشت حرفه ای
42- بهداشت محیط
43- بهداشت خانواده
44- بهداشت مبارزه با بیماری ها

**رشته‌های کاردانی ناپیوسته و پاره وقت:
45- حسابداری
46- نرم افزار کامپیوتر

**رشته‌های کاردانی پیوسته
47- بهداشت مدارس (درحال حاضر فعال نیست)
48- امور زراعی و باغی (درحال حاضر فعال نیست)
49- الکترونیک عمومی
50- برق صنعتی
51- کامپیوتر
52- حسابداری – بازرگانی
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
یکی از برنامه های مهم و حیاتی این واحد دانشگاهی و مسئولین دلسوز منطقه پیگیری احداث بیمارستان 96 تختخوابی و پذیریش دانشجو در رشته های پزشکی استبه گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (8) به معرفی واحد رودهن و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
25 سال پیش در شهر رودهن یک واحد دانشگاهی در ساختمانی بدون حیاط با 400 متر مربع زیربنا و 62 نفر دانشجو در رشته کاردانی کشاورزی تاسیس شد. این واحد دانشگاهی امروز با داشتن20 هزار دانشجو ، 95 هزار متر مربع ساختمان در 2 مجتمع به مساحت 65 هکتار و مزرعه ای آموزشی با مساحت 30هکتار ، یکی از مهم ترین و بزرگ ترین واحدهای دانشگاهی در شرق تهران است.
**پیشرفت های علمی دانشگاه
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن امروزه در عرصه جذب و تولید سرمایه های علمی به خود می بالد که با داشتن 20 هزار دانشجو در 63 رشته و گرایش در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا ، 337 نفر عضو هیات علمی ، 64 نفر بورسیه دکتری و بیش از 43 هزار دانش آموخته چون ستاره ای تابان بر سینة سپهر فرهنگ و دانش و پژوهش کشور می درخشد.
این واحد دانشگاهی با پشتوانه پژوهشی 80 باب آزمایشگاه ، کارگاه ، سایت و تجهیزات رایانه ای ، کارگاه های سمعی و بصری با بیش از 1000 کاست ، نوار فیلم های آموزشی و سینمایی ، سخنرانی و آموزشی ، 4 سالن اجتماعات و آمفی تئاتر با ظرفیت 2000 نفر و زیر بنای 3150 متر مربع از طراوت فکری و پژوهشی اندیشمندان خود پاسداری می کند.
همچنین یک کتابخانه مرکزی با سه شعبه تخصصی و بیش از 140 هزار جلد کتاب فارسی با 35 هزار عنوان ، 15 هزار جلد کتاب لاتین با 500/11 عنوان و تعداد 600 مقاله داخلی و خارجی، بوستان پژوهشی دانشگاه را طراوت و تازگی می بخشد.
این دانشگاه از لحاظ تجهیزات آموزشی خودکفا است. کتابخانه دیجیتالی مرکزی این واحد نیز آخرین یافته های علمی جهان را در دسترس دانش پژوهان قرار می دهد.
ثبت نام تلفنی دانشجویان به صورت شبانه روزی در ایام ثبت نام از نوآوری های این دانشگاه است. از نیمسال دوم سال تحصیلی 87-1386 علاوه بر ثبت نام تلفنی، دانشجویان می توانند به صورت اینترنتی نیز ثبت نام کنند. گفتنی است از مهر ماه 1387 کلیه دانشجویان به جز پذیرفته شدگان جدید، فقط به صورت اینترنتی ثبت نام می نمایند.
همچنین این دانشگاه تاکنون توانسته است 30 همایش بین المللی و 130 همایش داخلی برگزار کند.
**فراهم کردن امکانات رفاهی برای کارکنان و دانشجویان
در این واحد دانشگاهی ، دانشجویان خواهر از 3 بلوک آپارتمانی با 120 اتاق و زیربنای 7531 متر مربع با ظرفیت 800 نفر بهره مند هستند. کلیه استادان ، کارکنان و دانشجویان می توانند از 3 سالن ورزشی مجهز به مساحت 3600 متر مربع استفاده نمایند. رستوران و سلف سرویس دانشگاه روزانه پذیرای 8 هزار دانشجو در 10 سالن غذاخوری است، که از اردیبهشت ماه 87 سرویس دهی در این سالن ها به صورت اتوماسیون ( الکترونیکی) انجام می گیرد.
روزانه 80 دستگاه اتوبوس بیش از 5 هزار دانشجوی دختر را بین تهران و رودهن جابه جا می کنند.
صندوق رفاه دانشجویان نیز سالانه حدود 40 میلیارد ریال وام های مختلف به دانشجویان می پردازد.
در زمینه تامین مسکن برای کارکنان و استادان، شرکت تعاونی مسکن دانشگاه توفیق یافته است که 45 هکتار زمین در رودهن خریداری کند. همچنین این واحد در شهر جدید پردیس نسبت به خانه سازی برای استادان و کارکنان محترم دانشگاه اقدام کرده است.
این دانشگاه در حوزه مدارس سما نیز ، توانسته است با تاسیس یک مجتمع آموزشی با 320 دانش آموز در مقاطع ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان و یک آموزشکده فنی و حرفه ای با 1100 دانشجو گام مهمی در راه تعلیم و تربیت نسل آینده بردارد.
**پیشرفت های عمرانی
طرح های عظیم آب رسانی ، گازرسانی ، برق رسانی و مخابرات این مجتمع دانشگاهی به گونه ای طراحی شده است که حداقل پاسخگوی چشم انداز 20 ساله خواهد بود. دو منبع آب با ظرفیت 2 میلیون لیتر در بالاترین نقطه مجتمع ، آب آشامیدنی مجتمع را تامین می کند. 3 حلقه چاه آب حفر شده ، 35 هزار متر مربع درخت کاری ، گل کاری و فضای سبز مجتمع را طراوت می بخشد. تصفیه فاضلاب و بهره گیری از آن در آبیاری فضای سبز بر ضریب بهره وری افزوده است. ندای دلنشین مؤذن در هر نیمروز از گلدسته های مسجد پیامبر اعظم (ص) مجتمع همه دلدادگان به معبود لایزال را به طراوت جان و شست و شوی روان در زلال عبودیت حق فرا می خواند.
**سوابق مدیریتی در این واحد
محمدکاظم شریعت پناهی نخستین رئیس واحد بود ، که از بدو تاسیس در سال 1362 تا سال 1365 این واحد دانشگاهی را اداره کرد. از آن تاریخ تا دوازدهم آبان 1386 آقای سید مهدی حسینی ریاست این واحد را عهده دار شدند و از تاریخ 12/8/1386 تاکنون نیز دکتر غلامحسین حیدری ریاست این واحد را بر عهده دارند.
**برنامه های آتی ( چشم انداز 20 ساله )
یکی از برنامه های مهم و حیاتی این واحد دانشگاهی و مسئولین دلسوز منطقه پیگیری احداث بیمارستان 96 تختخوابی و پذیریش دانشجو در رشته های پزشکی است.
رودهن و شهرهای اطراف علی رغم قرار گرفتن در مسیر بزرگ راه ، هراز و فیروزکوه ، هنوز فاقد بیمارستان است و احداث آن ضروری به نظر می رسد.
*ما بر آنیم تا با اتکال به الطاف الهی و بهره گیری از سرمایه های انسانی میهن اسلامی خود ، همه توان فکری ، علمی ، مادّی و ... خود را در راه اعتلای علمی و پژوهشی این مرز و بوم به کارگیریم ؛ تا ان شاء الله در آینده ای نزدیک بتوانیم جایگاه شایسته خود را در همه عرصه های علمی ، فرهنگی ، پژوهشی و فناوری جهان به دست آوریم.
مذهب زنده دلان خواب و فراموشی نیست
در همین خاک جهانِ دگری ساختن است //120
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری دارای 57438 متر فضای آموزشی ، اداری و رفاهی استبه گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (7) به معرفی واحد ساری و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
روزی که اندیشه ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش و همت شخصیت‌های فرهیخته و آینده‌نگر با مساعدت بزرگانی همچون مقام معظم رهبری و آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی و حمایت‌های مادی و معنوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) شکل گرفت، هیچ گاه تصور نمی‌شد که این مجموعه کوچک این گونه بدرخشد و به رشد و توسعه کمی و کیفی دست یابد.
دانشگاه آزاد اسلامی همواره خدمت به مردم، جلب رضایت دانشجویان و تأمین شرایط مناسب آموزشی و پژوهشی را وجه همت خود قرار داده و تلاش بیست و سه ساله آن نشان دهنده نقش قوی و عمیق آن در ارتقاء سطح آموزش، پژوهش، فرهنگ و اقتصاد کشور است و فارغ‌التحصیلان بسیار برجسته در رشته‌های مختلف علوم که در تمامی مسائل مهم و تخصصی کشور نقش‌آفرین می‌باشند گواه این مدعاست.
اگر این امکان در داخل کشور برای جوانان فراهم نبود قطعاً بخش قابل توجهی از این افراد به دلیل محدودیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی می‌بایستی در خارج از کشور تحصیل کرده و یا از ادامه تحصیل محروم شوند ولی با تلاشهای صادقانه استاد گرانقدر جناب آقای دکتر جاسبی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مسئولین، دانشگاه آزاد اسلامی بر تارک دانشگاه‌ها و مؤسسات و مراکز آموزش عالی در کشور می‌درخشد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در بهمن ماه سال 1371 مصادف با ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و روز میلاد مسعود حضرت بقیه‌ا…الاعظم (ارواحنا فدا) بر اساس نیاز و ضرورت جامعه خصوصاً نسل جوان فعالیت خود را با راه‌اندازی رشته‌های کامپیوتر، مکانیک، مدیریت آموزشی و پرستاری و مامایی با جذب 1000 دانشجو آغاز کرد. از آغاز فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تا کنون دکتر سید سیاوش میرشفیعی ، دکتر مهرداد ایرانی و دکتر کیومرث نیاز آذری به عنوان روسای دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری فعالیت کرده اند.
واحد ساری با درجه بسیار بزرگ، یکی از مراکز بسیار فعال و گسترده در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی شمال کشور می‌باشد. در حال حاضر دارای 127 عضو هیأت علمی تمام وقت و 307 مدرس پاره‌وقت در 53 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف می‌باشد و حدود 10 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از این دانشگاه تاکنون بیش از 18500 دانشجو فارغ‌التحصیل شده‌اند.
از مجموع 53 رشته تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه 22 رشته در مقطع کاردانی ، 27 رشته در مقطع کارشناسی ، 3 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و یک رشته در مقطع دکترای تخصصی است.
در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری دارای 57438 متر فضای آموزشی ، اداری و رفاهی است که از این مقدار 24755 متر مربع آموزشی ، 10651 متر مربع اداری ، 14073 متر مربع ورزشی ، 1300 متر مربع پژوهشی و 4687 متر مربع ورزشی است که تعدادی از این مکانها در مرحله ساخت می باشد که تا پایان شهریور 87 مورد بهره برداری قرار می گیرد .
آموزشکده عالی و حرفه‌‌ای سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی دارای 13 رشته فنی و حرفه‌ای است.
حدود 1700 دانشجو در مقطع کاردانی پیوسته و 320 دانش‌‌آموز در مقاطع پیش‌دانشگاهی، دبیرستان، هنرستان فنی و حرفه‌ای، پیش‌دبستان و مهد کودک در این مرکز مشغول تحصیل هستند.
فضای آموزشی آموزشگاه ها و آموزشکده‌های عالی فنی و حرفه‌ای وابسته به این دانشگاه در زمینی بالغ بر 13635 مترمربع و مساحت 5780 مترمربع ساخته شد و در خردادماه 1385 افتتاح گردید.عملیات احداث آموزشکده سما خواهران نیز تا پایان شهریور 87 با زیربنایی بالغ بر 5200 متر مربع به پایان خواهد رسید
واحد ساری دارای 54 آزمایشگاه و کارگاه، 2 کتابخانه با بیش از 30000 جلد کتاب و 140 عنوان نشریه، 2 باب خوابگاه با ظرفیت 400 نفر مخصوص دانشجویان دختر و 2 سالن غذاخوری با ظرفیت 800 نفر و 8 دستگاه اتوبوس و مینی بوس برای سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان و کارکنان و اساتید است.
این دانشگاه از محل صندوق رفاه دانشجویی تاکنون بیش از 11 میلیارد ریال وام در قالب هزینه تحصیلی، شهریه دانشجویی، ازدواج و وام ضروری به دانشجویان پرداخت کرده‌است. در بخش پژوهش برای حمایت از طرح های پژوهشی اعضای هیئت علمی، تشویق چاپ مقالات علمی در مجلات، شرکت در همایش ها و سمینارهای داخلی و خارجی بودجه قابل توجهی از محل اعتبارات صندوق پژوهشی دانشگاه هزینه شده ‌است.
در زمینه فعالیت فوق برنامه و فعالیت های فرهنگی و حمایت از تشکل‌های صنفی و دانشجویی این دانشگاه دارای سه تشکل فعال دانشجویی، بسیج دانشجویی و 15 نشریه دانشجویی (علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی) می‌باشد و همه ساله در قالب اردوهای دانشجویی، کاروانهای راهیان نور، سفرهای زیارتی مشهد مقدس، قم، جمکران و بازدید از اماکن دیدنی وتاریخی شهرهای مختلف کشور کاروانهای متعددی را اعزام نموده‌است و تاکنون 64 اردوی سیاحتی و زیارتی و 27 اردوی علمی و فرهنگی برگزار شده است و دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری موفق شده 5 همایش ملی ، 16 همایش بزرگ استانی را برگزار کند.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری سرپرستی مرکز آموزش بهشهر را نیز به عهده دارد.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (6) به معرفی واحد بابل و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی گامی بلند به سوی آینده در مسیر تعالی و پیشرفت آموزشی و فرهنگی و ربع قرن تجربه و تولید علم برای ورود به کلاس جهانی نقش بسزایی در توسعه فضای علمی و پژوهشی کشور با مدیریت مدیر توانا و اندیشمند شایسته و با کفایت دکتر جاسبی داشته است.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل با 22 سال فعالیت و تلاش و بالندگی در عرصه علم و دانش و پژوهش توانسته به نوبه خود در سطح کشور و منطقه نقش ارزشمندی داشته باشد.
** معرفی اجمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل در خردادماه سال 1365 هجری شمسی با هدف بالا بردن سطح اطلاعات علمی مردم در زمینه های مختلف و تعلیم و تربیت نیروهای متخصص و متعهد جهت رفع نیازهای علمی و فنی جامعه با تاسیس سه رشته پزشکی، مامایی و پرستاری در مقطع کارشناسی و 170 دانشجو وارد جرگه مقدس تعلیمات عالیه شد.
از آن سال تاکنون این واحد دانشگاهی توانسته است به پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف علمی نایل آید و از فروردین ماه سال 1373 با تصدی حجت الاسلام والمسلمین حاج حسن قلی پور بعنوان رییس واحد چهره این دانشگاه از نظر کیفیت و کمیت فضای آموزشی و ارتقای سطح علمی با بهترین دانشگاه های کشور قابل مقایسه است به طوری که درجه سازمانی این واحد با چندین پله جهش از متوسط به بسیار بزرگ نوع الف تغییر کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی یک موسسه غیرانتفاعی عام المنفعه بوده و از هیچگونه بودجه دولتی جهت پیشبرد اهداف خود استفاده نمی کند همچنین شهریه های دریافتی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به طور میانگین چندین برابر کمتر از هزینه سرانه دانشجویان دانشگاه های دولتی است که از بودجه عمومی دولت تامین می شود.
در زمینه ایجاد اشتغال نیز این دانشگاه توانسته است با تربیت نیروهای کارآمد و متخصص سهم بسزایی در کاهش بیکاری در جامعه داشته باشد به طوری که تعداد کثیری از حدود 15 هزار دانش آموخته فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل هم اکنون در مشاغل مختلف جامعه کاری کشور مشغول به فعالیت هستند.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل فعالیت خود را در ساختمانی استیجاری شروع کرد و پس از گذشت هشت سال از تاسیس آن فقط دارای دو دستگاه ساختمان با کاربرد مسکونی و مساحت دو هزار مترمربع بود همانطور که قبلا ذکر شد از فروردین ماه سال 1373 با تغییر مدیریت این واحد دانشگاهی تحولات چشمگیری در زمینه توسعه فضای آموزشی و ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی ایجاد شود.
در طی این مدت گذشته از احداث سالنهای متعدد آزمایشگاهی مجهز به تجهیزات پیشرفته آموزشی و تحقیقاتی، لابراتوار زبان، امکانات دیداری و شنیداری مناسب، طرح های موفق پژوهشی، دستاوردهای بزرگ فرهنگی و دانشجویی، تشکیل کانون های متعدد دانشجویی، فعال شدن حوزه انتشارات دانشگاه و چاپ فصلنامه تخصصی فقه و مبانی حقوق اسلامی با درجه علمی، پژوهشی و کتب متعدد دانشگاهی که اشاره به تمامی آنها در این مقال نمی گنجد.
** چشم انداز آینده واحد بابل
این واحد دانشگاهی ضمن گسترش کلیه فعالیت های پژوهشی دانشجویی و فرهنگی، با توجه به نیاز منطقه به رشته های تحصیلی جدید و همچنین تاسیس مقاطع تحصیلی بالاتر، تمام تلاش خود را جهت گسترش رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی معطوف داشته است و تاکنون موفق به تاسیس سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد که به زودی به پنج رشته افزایش خواهد یافت شده است همچنین کلیه مراحل قانونی تاسیس رشته دامپزشکی در مقطع دکتری نیز طی شده است.
در همین راستا با توجه به کمبود محسوس فضای آموزشی که این واحد با آن دست به گریبان بود در سال 1383 زمینی به مساحت 80 مترمربع در منطقه گرجی آباد بابل جهت احداث سایت دانشگاهی متمرکز خریداری شد. این سایت در مجموع دارای 50 هزار مترمربع بنا شامل دانشکده های فنی و مهندسی و هنر، پرستاری و مامایی، علوم انسانی و علوم پایه، مجتمع ورزشی سرپوشیده با کلیه امکانات ورزشی، نمازخانه و مرکز فرهنگی دانشگاه، سالن های متعدد آزمایشگاهی و تحقیقاتی، سلف سرویس و سالن های اجتماعات و آمفی تئاتر است.
تاکنون 75 درصد عملیات عمرانی این مجتمع به پایان رسیده است و به فضل پروردگار به زودی به بهره برداری خواهد رسید. این سایت تاکنون مورد بازدید دکتر جاسبی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و مسوولین شهری و استانی قرار گرفته است و آنان از نزدیک با روند پیشرفت این پروژه عظیم از نزدیک آشنا شدند.
در بخش تحقیقات نیز با ساخت سالن وینیرو (مرکز تحقیقات و تکثیر ماهیان سرد آبی، گرم آبی و خاویاری) و همچنین اقدام به تاسیس گلخانه رایانه ای مجهز به سیستم های کشت هیدروپونیک جهت تحقیقات در زمینه فیزیولوژی گیاهان، احداث آزمایشگاه کشت بافت و سلول های بنیادی گیاهان، احداث هر باریوم و بانک ژن سوزنی و برگان یا خانواده کاج ها این واحد دانشگاهی به یکی از بزرگترین قطب های تحقیقاتی در زمینه شیلات، آبزیان و گیاهان در کشور تبدیل خواهد شد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل هم اکنون دارای سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد،25 رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و 20 رشته در مقطع کاردانی است.
این واحد دانشگاهی دارای 125 عضو هیات علمی تمام وقت، 250 استاد مدعو، بیش از شش هزار و 500 دانشجو، بیش از 20 هزار و 595 فارغ التحصیل، 80 هزار مترمربع بنای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و رفاهی آماده یا در حال ساخت، 350 هزار مترمربع فضای عمومی، آموزشکده فنی و حرفه ای سما با 15 رشته تحصیلی و بیش از 1500 دانشجو و مدارس غیر انتفاعی سما نیز است./01/120
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر روز 27 اردیبهشت سال 1367 تأسیس شد و در ابتدا با پذیرش 600 دانشجو در رشته های تک درس کار خود را آغاز کردبه گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (5) به معرفی واحد خمینی شهر و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر روز 27 اردیبهشت سال 1367 تأسیس شد و در ابتدا با پذیرش 600 دانشجو در رشته های تک درس کار خود را آغاز کرد. پس از آن به علت موقعیت ممتاز این واحد دانشگاهی به لحاظ مکانی و قرارداشتن در مجاورت دانشگاه صنعتی اصفهان و نزدیکی مسافت با شهر و دانشگاه های اصفهان توانست به سرعت هیأت علمی مجرب و کارآزموده ای را جذب و رشته¬های متعددی را که از نظر نیاز جامعه و محتوای علمی دارای پویایی و توجیه منطقی بود، تأسیس نماید. هم اینکه این واحد دانشگاه دارای 26 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده که قریب به 8500 دانشجو در آن مشغول به تحصیل می¬باشند و تاکنون نزدیک به همین تعداد نیز فارغ التحصیل گردیده اند. اکثر دانشجویان این دانشگاه در رشته های فنی و مهندسی و جمع قابل توجهی نیز دررشته های علوم انسانی شاغل به تحصیل هستند. بر این اساس کل دانشجویان دانشگاه در دو دانشکده فنی و مهندسی و مکانیک و همچنین در یک دانشکده علوم انسانی جای گرفته اند.
این دانشگاه دارای 47000 متر مربع فضای آموزشی و زمینی به مساحت 70 هکتار بوده و علاوه بر دانشکده های فوق الذکر، ساختمان های متعددی نظیر: مجموعه غذاخوری و سلف سرویس ـ سایت اینترنت ـ خوابگاه دانشجویی برادران ـ دبیرخانه ـ مجموعه ورزشی - زمین چمن و کارگاه ها و آزمایشگاه ها در آن جای دارد.
تعداد اعضای هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت و حق التدریس دانشگاه بالغ بر 400 نفر است که اکثرا دارای مرتبه علمی استاد یاری و مربی بوده و در طی سال های اخیر در همایش های بین المللی کشوری، تحقیقات و پژوهش های علمی ایشان، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. فعالیت های علمی در این دانشگاه جایگاه ویژه ای دارد . بر این اساس نه انجمن علمی دانشجویی در رشته های عمران ، مکانیک، مهندسی پزشکی، کامپیوتر، برق، اقتصاد مشاوره و مددکاری اجتماعی ، معارف اسلامی مشغول به فعالیت می باشد و شاخه های علمی جهانی نظیر IEEE نیز به صورت فعال در دانشگاه حضور دارند.
ابداعات واختراعات استادان و دانشجویان این دانشگاه توانسته است در سطح کشور و جهان رتبه های مهمی را به دست آورد که برای نمونه می توان از کسب مدال جهانی نقره توسط دو نفر از دانشجویان در ساخت طرح پژوهشی«یکسان سازی میکروسکوپی سطوح به روش نفوذی» درسی و سومین نمایشگاه دستاوردها و اختراعات جهانی ژنو در سال میلادی جاری نام برد. انجمن های علمی دانشجویی سه نشریه علمی دانش و پردازش، باران و راندمان را به ترتیب در رشته های کامپیوتر، مشاوره و اقتصاد منتشر می کنند. علاوه بر موارد فوق برخی از نهادهای دانشگاه نظیر باشگاه پژوهشگران جوان و هسته های علمی (مانند گلایدر ، قایقهای بدون سرنشین ، خرپای ماکارونی ، رباتیک و تشکل های دانشجویی ) نیز جمع زیادی از دانشجویان علاقه مند به فعالیت های پژوهشی را گردآوری و گام های مؤثری را در راه اعتلای علمی دانشگاه برداشته اند.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (4) به معرفی واحد شوشتر و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر که در سال 1368با تنها دو رشته و60 دانشجو در ساختمانی استیجاری فعالیت علمی خود را ر سما آغاز کرد باالطاف الهی وتلاش همه جانبه مسؤلان ، کارکنان ومردم شریف ومتدین شوشتر و با حمایتهای بی دریغ سازمان مرکزی توانست روز به روز برگسترش خود از حیث کمی و کیفی بیفزاید که در اولین گام مسؤلان وقت با پیگیری وتلاش موفق به تهیه زمینی به مساحت 27 هکتار جهت احداث ساختمان مرکزی دانشگاه شدندوبه موازات این تلاش با مذاکرات متعدد با سازمان مرکزی تعداد رشته های ایسن واحد به 9 رشته افزایش یافت.
از آنجا که پویایی وتلاش ایثارگونه از ویژگیهای کار در دانشگاه آزاد اسلامی است سعی در گسترش همجانبه واحد شوشتر ادامه یافت به گونه ای که با جذب استادان مجرب وایجاد فضای مناسب علمی دانشجویان زیادی جذب این مرکز علمی شدند به طوری که 60 دانشجوی سال 69 به بیش از 5000 دانشجو در سال 75 افزایش یافت.
در کنار افزایش دانشجو و اعضای هیات علمی فعالیتهای عمرانی نیز تشدید شد به گونه ای که در سال 1376 اولین خوابگاه مناسب دانشجویی با نام مبارک حضرت زهرا (س) با ظرفیت 160 دانشجوی دختر را ه اندازی شد وبه دنبال آن دومین خوابگاه با نام مقدس حضرت زینب (س) وبا ظرفیت 180 دانشجوی دختر امید به آینده روشن این دانشگاه را در دلها بارور کردونیز مدتی بعد اولین سالن مجهز ورزشی با نام مبارک علامه شیخ شوشتری به بهره برداری رسید.

دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر باتوکل به خدا مفتخر است که در شهر دارالمؤمنین وعالم پرور وشهید پرور شوشتر فعالیت دارد وتوانسته است آثار بیسار مثبت فرهنگی، علمی واقتصادی در این دیار از خود به جای گذارد.
اما الطاف حضرت حق نسبت به شوشتر دراین حد متوقف نشد وخداوند بازهم این مردم وخادمان مردم درواحد شوشتر را مورد لطف قرار داد که باحضور ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام ونیز ریاست عالیه دانشگاه آزاداسلامی وباتلاش همه مردم؛ مسؤلان ومدیران وکارکنان این دانشگاه درتاریخ 29/2/87 به واحد جامع تبدیل شد.
به واسطه آگاهی صاحبان فضل واندیشه وفرهیختگان عالیقدر از بخشی از فعالیتها وعملکرد خدمتگزارانه در این واحد دانشگاهی بر آن شدیم تا گوشه ای از تلاش بی وقفه مردان وزنانی بی ادعا یعنی کارکنان مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر را به رشته قلم در آوریم به امید اینکه در سایه توجهات الهی ودعای خیر مردمدر آینده شاهد موفقیتهایی بس عظیم تر ودر خور شان این مردم باشیم.

**فعالیتهای حوزه عمرانی
یکی از حوزه های فعال واحد شوشتر حوزه معاونت عمرانی است که بویژه در طول یک سال گذشته با تلاش چشمگیر وایثار همه دست اندرکاران به موفقیتهای شایان توجهی دست یافته است .
1 – راه اندازی کامل دانشکده کشاورزی با نهایت دقت وسرعت با تلاشهایی شبانه روزی در زمینه های، آسفالت کامل، ساخت رخکن ورزشی، فنس کشی دورتا دور محدوده فیزیکی دانشکده ، محوطه سازی وزیبا سازی آن، احداث سوله سلف سرویس با مساحت 1250 متر مربع، تکمیل پست برق، وتامین کامل آب وبرق دانشکده
2 - تایید نقشه های فاز دوم خوابگاه خواهران با زیربنای 7500متر مربع و آغاز عملیات ساخت آن که تاکنون حدود پنجاه درصد پیشرفت داشته است
3 – اتمام عملیات صوله ماشی آلات کشاورزی به مساحت 1500 متر مربع واتمام آن
4 – آماده کردن نقشه های بانک دانشگاه وتایید آنها توسط بانک استان ومنطقه شش با استفاده ازنوع جدیدی از سازه ( تری دی) که به زودی کار ساخت آن نیز آغاز خواهد شد
5 – انجام مقدمات لازم جهت احداث ساختمان مهد کودک دانشگاه که به زودی به بهره برداری می رسد
6 – توسعه فضای سبز دانشگاه
7 – راه اندازی کامل اداره تعمیر ونگهداری در دانشگاه
8 – اتصال کامل فاضلاب ساختمان آموزشی امام صادق (ع) به سیستم فاضلاب شهری
9 – تهیه نقشه های کتابخانه مرکزی، آمفی تاتر چندمنظوره، کلینیک وآزمایشگاه دامپزشکی به مساحت 3600 مترمربع، مسجد به مساحت 2000 متر مربع واستخر سرپوشیده گه عملیات احداث آنها با شتاب وبی وقفه ادامه دارد
10 – طراحی وخرید سیستمهای سرمایشی سوله های ورزشی ونصب آنها
11 اتمام عملیات سالخت کباب سرای زیبای دانشگاه

**فعالیتهای حوزه اداری ومالی
از آنجاکه در هرسازمان ودستگاهی مهمتری عامل پیشرفت وتوسعه پشتیبانی صحیح، سریع وبه موقع می باشد لذاا نقش حوزه اداری مالی بسیار حائز اهمیت است وتجربه نشان داده است اگر تشکیلاتی از یک سیستم قوی وبه روزدر حوزه اداری ومالی برخوردار باشد آن تشکیلات کاملا موفق و پیشرفته است واگر امروز شاهد توسعه وپیشرفت همه جانبه دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر هستیم باید بخش عمده ای از آن را مرهون زحمات خالصانه حوزه اداری ومالی بدانیم.
1 – محاسبه ودریافت شهریه تحصیلی خیل چهارده هزاری دانشجو در دو نیمسال تحصیلی وانجام عملیات مالی مربوط به آن
2 – توزیع کارتهای ورود به جلسات پایان ترم بادقت کامل
3 – سرشماری کامل کلیه اموال دانشگاه ونصب برچسپ اموال ونیز تهیه شناسنامه کامل اموال در جهت حفظ ونگهداری هرچه بهتر
.4 –عقد 30فقره قرارداد از قبیل ساختمانی وخرید تجهیزات واتنتشار 30 فقره آگهی مناقصه در زمینه های مختلف
5 – پرداخت حقوق ومزایای کارکنان واعضای هیات علمی در بیست وهفتم هر ماه به طور منظم
6 –پرداخت وامهای مختلف طبق ضوابط ومقررات به گونه ای که به حول وقوه الهی کلیه کارکنان از انواع وامها تا کنون بهره مند شده اند
7 – تهیه وتدوین بودجه واحد طبق دستور العمل وارسال به سازمان مرکزی
8 – خریداری 5 دستگاه اتبوس که 2 دستگاه به صورت نقد ومابقی با استفاده از تسهیلات بانکی بوده است وهمچنین خرید یک دستگاه کمباین ونیز خریداری 4 دستگاه سواری پژو ودودستگاه مینی بوس کولر دار
9 –خریداری ونصب سیستم اتوماسیون وتهیه کارت جهت استفاده آسان دانشجویان از سلف سرویس وتهیه غذا
10 – تهیه وارسال به موقع ترازنامه مالی
11 - با اعتقاد بر اینکه هیچ دانشجویی نباید به علت مشکلات مالی از تحصیل باز بماند این واحد علاوه برایجاد تسهیلات در جهت دریافت شهریه به صورت اقساط از دانشجویان واجد شرایط ، بیش از یک میلیارد وششصد میلیون ریال تخفیف شهریه به دانشجویان متقاضی ونیازمند را داشته است
.12 – راه اندازی سیستم تلفن گویای دانشکده تحصیلات تکمیلی و دانشکده کشاورزی
13 – راه اندازی سیستم تلفن گویای خوابگاه دانشجویی به گونه ای که خانواده دانشجویان بدون نیازبه اپراتور مستقیما با فرزندشان ارتباط تلفنی برقرار می کنند.

**فعالیتهای حوزه معاونت پژوهشی
تحقیق وپژوهش بویژه در محیطهای علمی و مراکز دانشگاهی مقوله ای بس مهم ودر خور توجه است که مسؤلان بایستی به آن اهتمامی خاص بورزند. به حول وقوه الهی با درک صحیح اهمیت پژوهش ، حوزه معاونت پژوهشی واحد شوشتر گامهایی بس ارزشمند ودر خور سپاس وتقدیر برداشته است وتحولی ژرف وعظیم در این عرصه ایجاد نموده است.
سرکار خانم دکتر ناهیدالسادات پزشکی دراین باره به مواردی اشاره کرده است
1 – اقدام لازم درجهت جذب بودجه های پژوهشی بخصوص از طریق فعالیتهای برون دانشگاهی
2 – تلاش در جهت ارتباط دادن فعالیتهای پژوهشی باصنعت ومذاکرات گسترده با سازمانهاوشرکتهای منطقه بدین منمظور
3 – برگزاری جلسات مشترک وهماهنگیهای تنگاتنگ فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر وشرکتهای کشت وصنعت کارون، بهره برداری شبکه های آبیاری گتوند، بهره برداری شبکه های آبیاری دزفول وشرکت کشت وصنعت امام خمینی (ره) در جهت همکاریهای مشترک پژوهشی ورفع مشکلات تخصصی این شرکتها
4 – ترمیم وتکمیل نیروی انسانی حوزه پژوهشی به منظور تسریع در انجام فعالتها
5 – ایجاد امکان استفاده آسان ودسترسی سریع استادان ودانشجویان به شبکه جهانی اینترنت وبهره مندی از سایتهای علمی وتخصصی
6 – خرید معادل یک میلیارد ریال کتب علمی وتخصصی بویژه کتب لاتین از نمایشگاه بین المللی تهران
7 – فعال کردن شوراهای پژوهشی، انتشارات وتحصیلات تکمیلی
8 – راه اندازی هسته پژوهشی بانوان وتشکیل جلسات مستمر آن
9 – برگزاری 30 جلسه دفاعیه کارشناسی ارشد
10 – تلاش در جهت چاب وانتشار شش عنوان کتاب از سوی شورای انتشارات واحد
11 – راه اندازی سایت رایانه ای جهت استفاده تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد
12 – راه اندازی سایت کامپیوتر وکافی نت جهت استفاده اعضای هیات علمی و دانشجویان کارشناسی ارشد
13 – انجام بیش از 90بازدید علمی دانشجویی در جهت ارتقاء سطح علمی دانشجویان
14 – پذیرش بیش از 25 مقاله علمی اعضای هیات علمی در همایشهای بین المللی ، ملی ومنطقه ای
15 – وصول 10طرح پژوهشی وتایید اولیه 5 طرح
16 – برگزاری سمینارها وهمایشهای مختلف علمی از جمله سمینار بررسی حاشیه نشینی در ایران، محیط زیست وآلاینده ها ونیز همایش علمی تغذیه
17 اتصال دانشکده های کشاورزی، علوم آب وفنی مهندسی به شبکه اصلی آموزش واینترنت دانشگاه
18 ارتقاء پهنای باند اینتعرنت دانشگاه به دو مگا بیت
19 افزایش سایتهای کامپیوتری به 17 سایت مجهز به رایانه های مجهز ومدرن
20 برگزاری کارگاه ثبت اطلاعات هیات علمی که به حول وقوه الهی درحال حاضر کلیه اطلاعات مربوط به هیات علمی درپایگاه مربوطه به ثبت رسیده است
21 راه اندازی چاپخانه مدرن وپیشرفته دانشگاه که بدین ترتیب من بعد کلیه انتشارات واحد بدون نیاز به بیرون توسط این سیستم انجام می پذیرد
22 برگزاری کارگاه علمی روش شناسی تحقیق ونیز شیوه های نوین مقاله نویسی ویژه اعضای هیات علمی
23 سروسامان دادن به قسمت اطلاعات وآمار واحد وتلاش درجهت متمرکز کردن کلیه اطلاعات وآمار دریک مرکز زیرنظر حوزه پژوهشی

**فعالیتهای حوزه دانشجویی
با توجه به اینکه در هرجامعه دانشجو از مهمترین ارکان دانشگاه ها محسوب می شود ضرورت پرداختن به امور مختلف این قشر در ابعاد آموزشی، رفاهی وفرهنگی بسیار پر رنگ وحائز اهمیت انگاشته می شود ودست اندرکاران آموزش عالی همواره به دنبال ابداع طرحهایی در جهت ایجاد رضایتمندی دانش پژهان هستند.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر با اعتقاد کامل به محوریت دانشجو وضرورت تامین نیازمندیهای او در حد مطلوب با رعایت کلیه استانداردهای علمی افتخار دارد که توانسته است با یاری حق تعالی وتلاش خالصانه همه مسؤلان وکارکنان دلسوز گامهایی بس عظیم ودر خور وسزاوار دانشجویان عزیز این سرمایه های غنی ایران اسلامی بردارد.
کوشش وتلاش واحد شوشتر در زمینه های تکمیل وتجهیز خوابگاههای دانشجویی، احداث سلفهای سرویس مناسب با گنجایش سرویس دهی بالا، اجداث وراه اندازی مجتمعهای رفاهی، ایجاد امکان دسترسی آسان ومستمر به شبکه جهانی اینترنت، ارتقاء کیفیت غذای دانشجویی ، احداث وتجهیز فضاهای متعدد ورزشی ودهها طرح دیگر تنها گوشه ای از این تلاش وجدیت خدایی است.

الف . امور خوابگاهها
1 – تاسیسی وراه اندازی مجتمع خوابگاهی کوثر در داخل سایت دانشگاه با 8000 متر مربع زیربنا شامل 138 اطاق ، سالن مطالعه، کتابخانه وسالن ورزشی ومجهز به کلیه امکانات رفاهی که توانسته است 800 دانشجوی دختر را جذب نماید ونیز تکمیل وتجهیز 21 خوابگاه بیرون از سایت دانشگاه
2 – برگزاری دوره آموزشی کمکهای اولیه جهت سرپرستان خوابگاهها
3 – ایجاد زمینه مناسب در جهت ازدواج دانشجویی ونیز دعوت از استادان مجرب وحضور آنان در جمع دانشجویان خوابگاهی به منظور ارتقاء سطح بهداشت روانی ومحیسط ونیز ایجاد امکان مشاوره دانشجویی
4 – برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی درون وبرون شهرستان ویژه دانشجویان خوابگاهی
5 – تشکیل جلسات مذهبی در ایام خاص ونیز برگزاری مراسم ادعیه در خوابگاههای دانشجویی
راه اندازی سیستم تلفن گویا در مجتمع خوابگاهی کوثر ونیز برخورداری دانشجویان از سرویسهای ایغاب وذهاب رایگان
تجهیز خوابگاهها به مدرنترین تجهیزات خوابگاهی
ب . امور فوق برنامه
1 – تشکیل جمعیت کانون هلال احمر وانجام فعایتهای در خور توجهی همچون کمک به امر سلامت جامعه وارتقاء آگاهیهای عمومی در مبارزه با بیماریهای عفونی ونیز برگزاری دوره های آموزشی منجمله آموزش کمکهای اولیه
2 – تشکیل ستاد ازدواج دانشجویی وگسترش سنت حسنه ازدواج
3 – برگزاری جشن ازدواج دانشجویی 245زوج جوان دانشجو وتهیه هدایای ارزنده
4 – برگزاری مراسم مختلف جشن وسرور وسوگواری، جشنهای فارغ التحصیلی با شکوهی خاص ونیز برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی وسیاحتی


و . امور رفاهی:
از جمله اولویتهای کاری مسؤلان واحد شوشتر پرداختن جدی به رفاه دانشجویی است چراکه در سایه فراهم آوردن فضای مناسب وآرام ولحاظ کلیه نیازمندیهای دانشجویان تاثیرات به سزایی در ارتقاء سطح تحصیل این عزیزان خواهد داشت لذا موارد ذیل به عنوان بخشی از تمهیدات رفاهی ذکر می شود.
1 - ایجاد پایانه مسافربری در دانشگاه جهت انتقال سهل وآسان دانشجویان به شهرهای همجوار
2 – خریداری پنج دستگاه اتوبوس جهت ایاب وذهاب دانشجویان وتسهیل در امر اردوهای فرهنگی وبازدیدهای علمی به مبلغ چهار میلیاردوسیصد میلیون ریال
3 – هماهنگیهای مستمر با راهنمایی ورانندگی در جهت ایجاد پست ثابت در جلو دانشگاه
4 – انعقاد قراردادبا تاکسی بی سیم 133 وایجاد دفتر مجزا درداخل دانشگاه
5 – احداث پارک دانشجویی در داخل دانشگاه با فضای سبز مناسب
6 – احداث بوفه ، سوپر مارکت، نانوایی، انتشارات کتاب فروشی ونیز نصب بیش از 50 تلفن کارتی درواحد

**حوزه معاونت آموزشی
حوزه معاونت آموزشی با اعتقادراسخ به لزوم ارتقاء کیفیت آموزش به جهت برابری با استانداردهای مراکزمعتبر دانشگاهی فعالیتهای چشمگیروبرنامه ریزی شده ای را جهت تحقق این مهم دنبال کرده است وجای بسی افتخار وخرسندی که به حول وقوه الهی دراین مسیر موفقیت های شایان توجهی راکسب نموده است وبا تلاش بی وقفه کارکنان دلسوز این حوزه فعالیتهای درخشانی انجام پذیرفته است .
1-تلاش درثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری 84بامکانیزهای سهل وآسان
2 --برنامه ریزی دقیق درتشکیل کلاسهای درس بطورمجزا در دانشکده جدید کشاورزی وفنی ومهندسی
3-انجام سریع ودقیق انتخاب واحد اینترنتی دانشجویان درسال تحصیلی85-84،، 86-85 و87-86 انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود ،ثبت نام کاردانی پیوسته بدون آزمون وانتخاب واحد دانشجویان کارشناسی ارشد
4 –راه اندازی آموزش کارشناسی ارشد بطور مستقل با بایگانی وکارشناس رشته
5-برگزاری امتحانات پایان ترم با رعایت کامل استقلال دانشکدههای چهار گانه واعمال نظارت دقیق برسلامت برگزاری آن
6-برگزاری آزمون سراسری درداخل دانشگاه وبا استفاده از نیروی انسانی وامکانات دانشگاه
7 --برگزاری آزمون کارشناسی ارشدناپیوسته 8-تشکیل مستمرجلسات کمتیه منتخب اعضای هیت علمی به منظور بررسی واعمال ترفیع وارتقائ رتبه اعضای محترم هیت علمی
9-تکمیل وارسال120پرونده استخدامی اعضای هیت علمی واخذ موافقت 23نفردکترای phtوفوق لیسانس
10-تصویب راه اندازی بیش از 40رشته جدید درمقاطع مختلف
11-اخذ مجوز4 نفر بورسیه دکترای تخصصی
11 انجام انتخاب واحد وحذف اضافه به صورت اینترنتی با موفقیت کامل در سال تحصیلی 87-86

**عملکرد دانشکده ها
باتوجه به وجود بیش از 90رشته تحصیلی درزمینه های علوم انسانی ،علوم فنی ومهندسی وعلوم کشاورزی ایجادوراه اندازی دانشکدههای مستقل بافضا ،امکانات وگسترش حوزه اختیارات لازم وضروری به نظر می رسد لذا این واحد یکی از اولوایتهای کاری خود را راه اندازی واستقلال دانشکدههاقرارداده است که با توکل به خدا هم اکنون4 دانشکده مستقل علوم انسانی ،فنی ومهندسی ،علوم کشاورزی ودانشکده آب راه اندازی ودرفضاهای بسیار مناسب فعالیت دارند که به اجمال به گوشه ای از فعالیتهای آنها اشاره می شود :
دانشکده فنی ومهندسی :
1 - تجهیز ورفع نواقص بیش از 52 آزمایشگاه وکارگاههای مختلف و نیز دعوت از اساتید مجرب جهت ارائه دروس عملی
2- برگزاری سمینارهای علمی دررشته های مکانیک برق وعمران
3-ایجاد آمادگی کامل جهت تایید رشته های جدید مهندسی پزشکی ،شهرسازی وریاضی
4-راه اندازی رشته کارشناسی ارشد معماری وتجهیز آتلیه های مربوط
5-تشکیل وراه اندازی انجمنهای علمی درگروههای مختلف از جمله مکانیک ،برق وکامپیوتر

دانشکده علوم انسانی :
دانشکده علوم انسانی به عنوان بزرگترین دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی شوشتردرطول یک سال گذشته با بهره گیری از نیروی انسانی مستعد ،تدبیر مطلوب و کارآمد واستفاده از کلیه فضاها وفرصتها توانسته است عملکردی درخشان وقابل تقدیر در جهت توسعه همه جانبه تولید علم وجنبش نرم افزاری متجلی کند.دکتر اسد ادیب نیارئیس دانشکده علوم انسانی که به عنوان نمونه موارد ی از فعالیتهایر حوزه کاری خود را بیان می کند.


دانشکده کشاورزی :
دانشکده کشاورزی وعلوم جانبی دانشگاه آزاد واحد شوشتر با داشتن بیش از 2000دانشجو دررشته های متنوع ودر مقاطع کاردانی ،کارشناسی وکارشناسی ارشد هم اکنون به عنوان یکی از دانشکدههای کشاورزی پیشرفته ومجهز درسطح کشور مطرح است وتوانسته است با بهرگیری از فضای مطلوب ومستقل ،اعضای هیت علمی مجرب وکارآمد وآزمایشگاهها وسوله های مجهز گامی بس ارزنده وخیره کننده در جهت آموزش وترویج علوم مختلف کشاورزی بردارد ودانش پژوهانی با سواد وطالب علم را تقدیم جامعه نماید
دکتر شاپور لرزاده رئیس دانشکده علوم کشاورزی واحد شوشتر بخشی از تلاش خود وهمکارانش را چنین توضیح می دهد
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
به گزارش گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز"در این شماره (3) به معرفی واحد اراک و فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
همواره نیاز به مراکز آمرزشی عالی در مناطق جغرافیایی مختلف با ویژگیهای خاص آن منطقه رابطه داشته و دارد ،چه ویژگیهای خاص یک منطقه در بروز شرایط اجتماعی ،فرهنگی آن تاثیر گذار است. از همین رو استان مرکزی به عنوان مهد پرورش فرهیختگان ،علما و بزرگان عرصه های علم و ادب و سیاست و دین جایگاه نخبه پروری بوده و از دیگر سوی جایگزینی بسیاری از صنایع بزرگ ،متوسط و کوچک کشور در این استان به آن ویژگی دیگری بخشیده که از آن به عنوان یکی از قطبهای صنعتی کشور نام برده می شود. همه این ویژگیها شرایطی را در استان مرکزی ایجاد نموده که با ضرورت وجود مراکز آموزش عالی در سطحی گسترده پیوند خورده است ، به خصوص شهر اراک به عنوان مرکز این استان در این زمینه از جایگاه خاصی برخوردار است .با همین رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی که از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است با نگاهی کارشناسانه نیاز استان مرکز ی و شهر اراک را به وجود یک مرکز آموزش عالی علاوه بر دانشگاه دولتی که پاسخگوی این نیاز نبود دریافت و در سال 1364 دانشگاه آزاد اسلامی اراک تاسیس شد.
مهر ماه سال 1364 این دانشگاه با پذیرش 600 دانشجو در 10 رشته تحصیلی مهندسی عمران ،مهندسی برق ، مهندسی نساجی ،مهندسی مکانیک ، مهندسی کشاورزی ، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی ،معارف اسلامی ،مدیریت صنعتی ، حسابداری و زبان و ادبیات انگلیسی فعالیت خود را در مجتمع آموزشی امام حسین (ع) واقع در کوی شهرصنعتی اراک آغاز کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی اراک به سرعت روند توسعه را در برنامه خود قرار داد و از فروردین ماه سال 1365 احداث ساختمان مرکزی دانشگاه را در شمال شرقی شهر اراک در زمینی به مساحت 34 هزار و 350 متر مربع آغاز کرد که در حال حاضر از آن به مجتمع آموزشی فنی و علوم پایه نام برده می شود.
هم اکنون که 20 سال از تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک می گذرد این دانشگاه بخش گسترده ای از برنامه توسعه ای خود را پیش برده است و در 7 سایت آموزشی – تحقیقاتی فعالیت می کند.
شهرک دانشگاهی – تحقیقاتی امیرکبیر ، مجتمع آموزشی قائم مقام (فنی و علوم پایه) ، مجتمع آموزشی امام حسین (ع) ،مجتمع آموزشی امیر المومنین (ع) (آموزشکده عالی سما) ، مجتمع آموزشی کارگاهها و آزمایشگاههای رشته های کاردانی ، مزرعه تحقیقاتی راهزان و مرکز تابعه کمیجان ،مراکزی هستند که فعالیتهای علمی ، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی اراک در آنها انجام می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی اراک به عنوان دانشگاه جامع دارای 148 رشته تحصیلی و 22 هزار دانشجو در 6 دانشکده شامل دانشکده های فنی و مهندسی (با سه شاخه الکترونیک و کامپیوتر ، نساجی و شیمی و شاخه مکانیک ،عمران و صنایع )، علوم ، علوم پزشکی ، مدیریت ، علوم انسانی و دانشکده کشاورزی می باشد.
*شهرک دانشگاهی تحقیق امیرکبیر
ایجاد سایت شهرک دانشگاهی –تحقیقاتی از برنامه های کلان دانشگاه آزاد اسلامی اراک در راستای توسعه خود بود. سال 1379 که این واحد دانشگاهی شانزدهمین سال تاسیس خود ار پشت سر نهاده بود و تجربه های بسیار ارزشمندی را در کارنامه کاری خود داشت ورود به هفدهین سال حیات خود را با احداث فاز اول شهرک دانشگاهی – تحقیقاتی آغاز کرد.
این شهرک دانشگاهی با هدف گسترش زمینه های انجام فعالیتهای تحقیقاتی در زمینی به مساحت 100 هکتار و در پنج فاز طراحی شد.
اکنون در بیست و یکمین سال تاسیس واحد دانشگاهی اراک ،این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع با اجرای دو فاز از شهرک دانشگاهی - تحقیقاتی بزرگترین شهرک دانشگاهی را در مرکز کشور در اختیار دارد. فاز اول این مجموعه ی بزرگ شامل ساختمان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی ،مجتمع ورزشی پوریای ولی ،محوطه سازی، اجرای بلوار و جاده سازی ،دیوار کشی و ایجاد تقاطع هم سطح با مساحتی بالغ بر 8 هزار متر مربع زیر بنا ، یک هکتار فضای سبز و 12 هزار متر مربع محوطه سازی و آسفالت در سال 1379 به بهره برداری رسید. پس از آن فاز دوم شهرک دانشگاهی شامل ساختمان مسجد ، دانشکده علوم قرآنی ،دانشکده علوم انسانی ، ساختمان اداری مالی ،ساختمان سلف سرویس با شش سالن مجزا جهت استادان ، کارمندان و دانشجویان ، مجتمع تحقیقات علوم دام و موتور خانه با مساحتی بالغ بر 20 هزار متر مربع زیر بنای آموزشی – اداری و 3 هکتار فضای سبز مورد بهره برداری قرار گرفت. اکنون نیز فاز سوم این مجموعه شامل یک ساختمان آموزشی ، مجموعه استخر ورزشی ، خوابگاه ورزشی ، سالن آمفی تئاتر ،محوطه سازی و فضای سبز و... در حال اجرا است و پیش بینی می شود پروژه های آن تا پایان سال 84 13به بهره برداری برسند.
*مجتمع آموزشی قائم مقام
ساختمانی که پیش از احداث شهرک دانشگاهی – تحقیقاتی به عنوان ساختمان مرکزی دانشگاه از آن استفاده می شد با افزایش رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه به این رشته ها اختصاص یافت و مجتمع آموزشی فنی و علوم پایه نام نهاده شد.این مجتمع در زمینی به مساحت 34 هزار و 350 متر مربع و زیر بنایی بالغ بر 25 هزار و 254 متر مربع دانشکده های فنی و مهندسی ، علوم علوم پزشکی را در برگرفته است.
پنج ساختمان امام خمینی (ره)، آیتالله العظمی اراکی ، شهید مفتح ،مرحوم دکتر شریف و ساختمان فنی و مهندسی با کاربرد آموزشی ، ساختمان شهید دکتر بهشتی (آزمایشگاهها و کارگاهها) ،ساختمان شهید علم الهدی (اداری) ، مجموعه فرهنگی و تفریحی پردیس دانشجو ،سالنهای سلف سرویس و ساختمان استاد سرا ،تالار های ولایت ،میر جعفری و مرحوم دکتر شریف و زمین فوتبال از جمله ساختمانها و فضا های مجتمع آموزشی فنی و علوم پایه است.
 

maxer

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در یک نگاه

گروه دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران«خبرگزاری ایسکانیوز»با توجه به ربع قرن تلاش و بالندگی دانشگاه آزاد اسلامی و نقش برجسته این مجموعه بزرگ دانشگاهی در فعالیت های علمی، پژوهشی و بین المللی، رشد و توسعه علمی کشور با مدیریتی شایسته و توانمند به معرفی واحدهای این مجموعه عظیم دانشگاهی و فعالیت های صورت گرفته در آنها می پردازد.
در این شماره به عنوان نخستین شماره به معرفی واحد شاهرود فعالیت های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی پرداخته می شود.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در سال 1362 همزمان با تاسیس 14 واحد دانشگاهی دیگر با پذیرش60 دانشجو در سه رشته برق،مکانیک و ریاضی (در مقاطع کاردانی ) تاسیس و به تدریج امکانات آموزشی و فضاهای لازم دیگر فزونی یافت به طوری در سال 68 با توجه به شرایط و ضرورتهای منطقه،افزایش چشمگیری در مقاطع تحصیلی ،رشته تحصیلی ،تعداد دانشجو ،تعداد اعضای هیات علمی و فضاهای مورد نیاز آموزشی ،کارگاهی واداری اتفاق افتاد .
پس از آن با رشد پذیرش دانشجو ،فعالیتهای عمرانی ،آموزشی و تهیه وسایل آموزشی وکمک آموزشی رو به رشد نهاد وبخشهای مختلفی از جمله کتابخانه ها ،آزمایشگاهها،کارگاهها، فضاهای ورزشی ،سلف سرویس ،فضاههای آموزشی، تجهیز ومتناسب با نیازهای دانشجویان راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.
هم اکنون این دانشگاه با بیش از 200 نفر عضو هیات علمی و بیش از 9000 دانشجو یکی از دانشگاه های فعال و معتبر در سطح منطقه است.
دکتر بدیعی به تازگی اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود 60 رشته تحصیلی در مقاطع مختلف دارد که تاکنون بیش از 14 هزار فارغ التحصیل را تقدیم جامعه کرده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت:تعداد کارمندان ما به خاطر وجود بیمارستان متعلق به دانشگاه دو برابر واحدهای دیگر دانشگاهی است.
دکتر بدیعی همچنین با اشاره به جایگاه اتوماسیون در دانشگاهها گفت: ما باید قضیه هارد کپی را در دانشگاه حذف کنیم و به فضای اتوماسیون کامل برسیم که خوشبختانه ما در واحد شاهرود در این مسیر حرکت کرده ایم به عنوان مثال ثبت نام ، حضور و غیاب و اعلام نمرات دانشجویان از طریق اینترنت انجام می شود.
* *متن زیر مربوط به پیام دکتر بدیعی رییس واحد شاهرود است:
پویایی و اعتلای فرهنگ و دانش هر جامعه و به مدد آن اعتبار گستره های ارزشی آن در سایه تربیت نیروهای متخصص ، مومن و متعهد است. افراد که بتوانند نقش موثری را آگاهانه و با تعلق کامل در جامعه ایفا نمایند .این مهم میسر نمی گردد مگر با ایجاد مراکز اشاعه فرهنگ و دانش که همانا این وظیفه خطیر برعهده دانشگاهها و حوزه های علمیه می باشد. به میمنت پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و هم اکنون در سایه رهبری روشنگرانه مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای و مسوولین امر ، امروز جای جای این مرز و بوم ، علم ، همراه با فرهنگ شریف اسلامی و انسانی فراگیر شده است.
تاسیس دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با مشخصه های متعالی در سطح کشور باعث شده است که جوانان مستعد و جویای علم و معرفت بتوانند رشد یابند تا بدینوسیله ابتدا موجب کامیابی خود و سپس باعث برطرف شدن نیازهای اجتماعی دیگران و نهادهای مدنی گردندبراساس همین برنامه ها بود که در بطن آموزش فرهیختگان کشور دانشگاه آزاد اسلامی با اقتدارو بالندگی هر چه تمامتر همچون کوهی استوار رشد و شکوفایی نمود و تا بدانجا پیش رفت که هم اکنون از آن به عنوان یکی از بازوهای علمی ، فرهنگی و حتی ورزشی در کشور یاد می کنند که مورد توجه اغلب مسوولان و متولیان کشوری می باشد و پوشیده نیست که یادگاری که از امام دانشمند ما ماند نباید جوهره اش کمتر از این مقدار باشد و اکنون برخود می بالیم که ما نیز در یکی از واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی خدمت می نماییم تا حداقل اندکی دین خود را به خدای خودمان و آن عزیز ادا کرده باشیم.
هم اکنون دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با داشتن 9000 دانشجو و 300 استاد و 450 پرسنل زحمتکش کارمند به عنوان یکی از واحدهای بسیار بزرگ آماده پذیرش .مشتاقان علم و فضیلت می باشد.
خالصانه پذیرای قدوم سالکان علم و فرهنگ هستیم*دکتر سید حسین بدیعی
باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران
«خبرگزاری ایسکانیوز»
 

Similar threads

بالا