نکاتی مهم درباره گیاه آلوئه ورا

P a N a H

عضو جدید
کاربر ممتاز
امروزه در بسیاری از داروخانه ها برگ های گیاه آلوئه ورا (Aleo Vera) را می بینیم که تبلیغات زیادی برای استفاده از آن می شود.


مثلا می گویند که این گیاه ضد جوش و ضد آکنه است. برطرف کننده چین و چروک پوست، شاداب کننده، برطرف کننده لک و کک و مک، شفاف کننده، جوان کننده و آب رسان قوی پوست است و از بروز تورم و خارش پوستی جلوگیری می کند و در بسیاری از سوختگی ها کاربرد دارد.


اما اگرچه گیاه آلوئه ورا یا همان شاخ بزی حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و ویتامین های A ،B و C است و از جمله خواص دیگر این گیاه، ضد ورم بودن، ضد میکروب بودن، التیام بخش بودن و ضد آفتاب و ضد سوختگی بودن آن است، اما استفاده از گیاهانی از این دست و استفاده از ساقه و شیره آنها به صورت کرم ممکن است با عوارض ناخواسته ای مانند تحریکات پوستی و حساسیت های پوستی و تیره شدن پوست همراه باشد.

بعضی ها این گیاه را تهیه کرده و در منزل، شیره اش را روی پوست خود می مالند، در حالی که در شرایط آزمایشگاهی فقط مواد مفید این گیاه استخراج می شود و پس از بررسی هایی که از سوی متخصصان به عمل می آید، به مواد آرایشی و بهداشتی اضافه می شود و پس از این که از سوی وزارت بهداشت به تایید رسید، به بازار عرضه می شود.

بنابراین استفاده از خود گیاه به هیچ وجه توصیه نمی شود.




یک گیاه می تواند ترکیبات متعددی داشته باشد که ممکن است تعدادی از آن ها برای پوست مفید باشد و بقیه به پوست آسیب برسانند. بنابراین همه، مخصوصا خانم ها، باید از خرید گیاهانی که به این صورت فروخته می شوند، خودداری کنند.




 
آخرین ویرایش:

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیا می دانید آب آلوئه ورا چه خاصیتی دارد؟

آیا می دانید آب آلوئه ورا چه خاصیتی دارد؟


همانطوریکه خود گیاه آ لوئه ورا مفید است پس آب آن نیز می تواند مفید باشد. در این بخش از خاصیت بسیار جالب گیاه آلوئه ورا مطالبی را بیان می کنیم که واقعا خاصیت آن اعجاب انگیز است اکنون همه اطلاعات را درباره آب این گیاه باهم می خوانیم

شَب‌یار، صَبر یا صبر زرد یا آلوئه‌ورا داری برگ‌های نیزه‌ای کلفت و گوشتی با لبه‌های دندانه‌دار است و رنگ آن سبز تا خاکستری می‌باشد و گیاه بومی آفریقای شمالی است. آلوئه ورا از دیرباز در مناطق خشک‌ گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان، به عنوان گیاه زینتی و هم گیاه درمانی کشت می‌شود. این چگونه از مزایای شگفت انگیز آب آلوئه ورا برای تان گفته است.

1-با توجه به بسیاری از خواص درمانی که گیاه آلوئه ورا دارد، گیاهی شگفت انگیز است. در برگ های این گیاه مایع زرد رنگی پیدا می کنید که می تواند معجزه کند. احتمالا می دانید که ژل آلوئه ورا برای برخی امراض پوست مانند آفتاب سوختگی، گزش حشرات، جوش و تاول، بریدگی ها و … بسیار مفید است؛ دلیل آن این است که آلوئه ورا ضد قارچ و باکتری است و همچنین به بازسازی سلول ها کمک می کند. مصرف ژل آلوئه ورا روی پوست می تواند تا حد زیادی به نفع بیماری های شایع پوست و کمک به فرایند درمان آن ها باشد.

2-اما شاید از خواص اشکال دیگر آلوئه ورا و مجموعه منافع آن ها اطلاع نداشته باشید. بیایید نگاهی به آب آلوئه ورا بیندازیم. در اینجا لیست کوتاهی از آنچه که این آب می تواند برای شما انجام دهد وجود دارد:
- کمک به از بین بردن یبوست.
- مفید برای هضم غذا و کمک به دل درد و سوزش سر دل.
- کمک به تنظیم قند خون.
- سم زدایی بدن و روده بزرگ.
- با افزایش متابولیسم بدن برای سوزاندن کالری بیشتر به کاهش وزن کمک می کند.
- بهبود گردش خون.
- کمک به ترمیم آسیب به بافت های داخلی.
- فشارخون را تنظیم می کند.
- تقویت سیستم ایمنی بدن.
- کند کردن رشد تومورهای سرطانی.
- کمک به کاهش التهاب.

3-عوارض جانبی نوشیدن آب آلوئه ورا
توصیه می شود در روز بیش از 55 تا 110 گرم آب آلوئه ورا که مقدار مورد نیاز برای حفظ سلامتی شماست، ننوشید. نوشیدن بیش از این مقدار می تواند اثرات جانبی مانند اختلال کبدی، تهوع و واکنش های آلرژیک را در پی داشته باشد. اگر به میزان توصیه شده در روز پایبند بمانید می توانید از مزایای فوق العاده این گیاه شگفت انگیز بهره مند شوید.

4-مکمل های آلوئه ورا به شکل قرص و کپسول نیز موجود است. فقط باید مطمئن شوید که هیچ پرکننده ناسالمی در ترکیبات این مکمل ها موجود نباشد. استفاده از مکمل های سالم راهی سریع و آسان برای به دست آوردن اثرات مفید آلوئه وراست. اگر شیوه زندگی پرمشغله ای دارید و به آب آلوئه ورا هم دسترسی ندارید استفاده از قرص یا کپسول آلوئه ورا به میزان مجاز آن می تواند برای شما مفید باشد.

5-فواید آلوئه ورا بسیار زیاد است و تنها محدود به استفاده خارجی آن روی پوست نمی شود بلکه در داخل بدن هم اثرات شگفت انگیزی دارد. می توانید همیشه مقداری ژل آلوئه ورا برای مشکلات پوستی در خانه نگه دارید، مخصوصا اگر بچه دارید. و استفاده از آب آلوئه ورا و یا مکمل های آن می تواند راهی عالی برای کمک به داخل بدن شما باشد.

منبع-http://phow.ir
 

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
باورتان میشود که آلوئه ورا خاصیت شگفت انگیزی دارد

باورتان میشود که آلوئه ورا خاصیت شگفت انگیزی دارد


آلوئه ورا گیاهی باور نکردنی و شگفت انگیزی دارد . این گیاه بخشی از خانواده زنبق است، که متعلق به سیر و پیاز است .بخش های مختلف این گیاه اثرات مختلف در بدن دارند
آلوئه ورا بیش از 200 ترکیبات فعال از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم ها، پلی ساکارید، و اسیدهای چرب دارد. بیشتر خاصیت آن در برگ آلوئه ورا با یک ماده ژل مانند روشن، که در حدود 99٪ از آب پر شده است.





آلوئه ورا در درمان دیابت :
پژوهش‌ها نشان دادند که آلوئه ورا قند خون را در انسان کاهش می‌دهد. دانشمندان دریافتند از آنجا که آلوئه ورا قادر است آنزیم‌های موجود در پانکراس را فعال نماید می‌تواند در افرادی که دچار دیابت و هیپوگلیسمی هستند به تعادل و تنظیم قند خون کمک نماید.
آلوئه ورا در درمان زخم معده :
آلوئه ورا ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می‌نماید. همچنین خواص بی‌حس کننده، منعقد کننده خون، ضد باکتری و درمان کننده دارد.
خوردن ژل آلوئه‌ورا سبب مب‌شود که این ژل به جداره لوله‌های گوارشی بچسبد و سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش دهد. ژل معجزه‌گر آلوئه‌ورا قادر به کاهش اسیدهای معده (عامل اصلی تشدید زخم‌های معده) می‌باشد. از این رو این ژل برای درمان زخم‌های معده بسیار مؤثر شناخته شده است. مصرف و خوردن آلوئه‌ورا پیش از هر وعده غذایی برای کسانی که از نظر هضم غذای مصرفی با مشکل روبرو هستند نیز مفید می‌باشد، زیرا آلوئه‌ورا سبب تحریک شیره گوارشی و ایجاد جریان طبیعی آن و در نتیجه کمک به شکستن مواد غذایی جهت جذب توسط سلول‌ها می‌شود.
آلوئه‌ورا در تنظیم کلسترول، چربی خون :
ژل آلوئه‌ورا دارای آنزیم‌هایی نظیر آمیلاز، اکسیداز، کاتالاز و لیپاز، فولیک اسید، نیاسین که برای کاهش چربی و قند خون مفیدند هست.
آلوئه‌ورا در درمان فشار خون :
تحقیقات اخیر ثابت کرده است که مصرف مداوم آلوئه‌ورا می‌تواند با الیاف سلولزی همراه و مخلوط شود و باعث پالایش و تصفیه خون شود و فشار خون را تنظیم و متعادل نماید.
آلوئه‌ورا در درمان بیماری کلیه و دفع سنگ کلیه:
خوردن آلوئه‌ورا می‌تواند سنگ کلیه را دفع نماید یا اندازه سنگ را کوچکتر نماید. مصرف مداوم آلوئه‌ورا از تشکیل سنگ کلیهپیشگیری می‌نماید و از بافت‌های آن مراقبت نماید.
آلوئه‌ورا در درمان بیماری‌های باکتریایی و سرطانی:
مصرف خوراکی مداوم آلوئه‌ورا از آنجا که دارای خواص ضد میکروبی می‌باشد برای درمان عفونت‌های میکروبی، مجاری معده و روده مؤثر خواهد بود. همچنین به علت وجود درصد بالای قند در این ژل خاصیت اسمزی بالا نی‌رود و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌شود. برخی از تحقیقات حاکی از آن است که ماده آنتروکینون موجود در ژل آلوئه‌ورا خواص ضد باکتری و ضد سرطانی دارد همچنین اشخاص مبتلا به سرطان که مشغول شیمی درمانی هستند می‌توانند با مصرف این گیاه تهوع و سایر مشکلات مربوط به این درمان را بکاهند.
آلوئه‌ورا در درمان بیماری ایدز:
تحقیقات اخیر نشان داده است که مانوز استیله به عنوان یک ترکیب ضد ویروسی، دارای خواص درمانی ضد ویروس ایدز می‌باشد. مانوز استیله خود ویروس را مورد حمله قرار می‌دهد اما نکته مهم‌تر این است که میزان تأثیر AZT را (یک داروی مؤثر در درمان عفونت ویروس HIV ) نا حد زیادی افزایش می‌دهد. حال چنانچه این ترکیب دارویی یا آلوئه‌ورا مصرف شود می‌تواند میزان AZT مورد استفاده برای HIV را تا ۹۰ درصد تقلیل دهد که این امر از هزینه‌ها و عوارض جانبی AZT تا حد زیادی می‌کاهد. برای درمان HIV به مصرف روزانه ۸۰۰ الی ۱۶۰۰ میلی‌گرم مانوزاستیله نیاز می‌باشد، این میزان از ماده مزبور برابر با نیم تا یک لیتر عصاره آلوئه‌ورا می‌باشد. هر چند میزان مانوراستیله می‌تواند در فرآورده‌های مختلف متفاوت باشد.
آلوئه‌ورا در درمان سینوزیت و آسم:
بخور گیاه آلوئه‌ورا تسکین دهنده در د سینوزیت می‌باشد و همچنین استنشاق بخار آبی که برگ آلوئه‌ورا در آن ریخته شده باشد برای شخص مبتلا به آسم مفید خواهد بود.
درمان بیماری‌های روده:
گیاه آلوئه‌ورا حداقل دارای ۳ اسید چرب با خاصیت ضد التهابی می‌باشد که برای معده، روده کوچک و روده بزرگ مفید هستند مصرف آلوئه‌ورا به صورت مرتب اثرات شفابخش طولانی مدت و مثبتی به همراه داشته و سیستم گوارشی را پالایش نموده و بهبود بیماری‌های روده را تسریع می‌نماید. آنترالوئین موجود در ژله آلوئه‌ورا به عنوان مسهل مؤثر عمل می‌کند.
آلوئه‌ورا در درمان استرس:
اظهار نظر دانشمند روسی برگمن آلوئه‌ورا قادر است سلول‌ها را احیاء و حیات بخشد آلوئه‌ورا می‌تواند خواص تنظیم کننده و کنترل کننده روی بدن داشته باشد و به سیستم بدن کمک کند تا در لحظات و موقعیت‌های بحرانی و استرس‌زا تعادل خود را حفظ نماید و در همین هنگام که تنظیم و کنترل سیستم ایمنی بدن را به عهده دارد به درمان‌ بخشی دیگر از بدن که بیمار است بپردازد. این عمل گیاه یا دارو Adaptojenic در زمان نیاز در آن بخش از بدن که فعالیتش کارساز و مورد نیاز باشد انجام خواهد پذیرفت و اگر مورد نیاز نباشد ظاهراً بدون فعالیت باقی می‌ماند، اگر چه در این هنگام نیز به آهستگی و به تدریج سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
آلوئه‌ورا در بهداشت دهان و دندان:
اخیراً دانشمندان بدین نتیجه دست یافته‌اند که ژل آلوئه‌ورا برای مقابله با انواع پوسیدگی‌های دندانی بسیار مفید می‌باشد و در بهبود مشکلات دهان و لثه قدرت شفابخش دارد. از این‌رو می‌توان از آلوئه‌ورا به عنوان یک ماده فعال برای پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی در خمیر دندان‌ها و ژل‌های تمیز کننده دندان استفاده نمود. ژل دندان آلوئه‌ورا همانند خمیر دندان عمل می کند و قادر به نابودی باکتری‌ها و میکروب‌های بیماری‌زای موجود در دهان می‌باشد به طوری که در پژوهش‌های کنونی اثبات شده است که اسید سالیسیلیک، فنل، سولفور، اسید سینامونیک، نیتروژن، اوره، لوپئ.ل صد باکتری و میکروب می‌باشد.
آلوئه‌ورا در درمان پوکی استخوان:
آلوئه‌ورا حاوی ارخی مواد معدنی از جمله برن می‌باشد. این عنصر می‌تواند کمبود کلسیم را در بدن به حداقل برساند. جذب آن را تسریع نماید و همچنین آن را در تمام بدن پخش کند. از این رو مصرف آلوئه‌ورا در پیشگیری و درمان پوکی استخوانمی‌توان مفید باشد.
آلوئه‌ورا در درمان بیماری‌های مری:
مصرف ژل آلوئه‌ورا از برگشت اسید معده به مری جلوگیری می‌:ند. در این بیماری برگشت محتویات اسیدی معده به مری سبب آسیب زدن به مخاط مری و ایجاد علائمی همچون سوزش سردل، سرفه‌های خشک، خونریزی و زخم مری می‌شود.
آلوئه‌ورا در درمان بواسیر:
آنتراکوئین موجود در ژل آلوئه‌ورا به عنوان تسهیل کننده دفع مدفوع شناخته شده است که در افراد مبتلا به بواسیر بسیار مفید می‌باشد. (از زمان‌های قدیم نیز برای درمان این بیماری طبیبان از آلوئه‌ورا استفاده می‌کردند.

آلوئه‌ورا در درمان پسوزیاریس:
تحقیقات ثابت نموده که ژل آلوئه‌ورا این بیماری را درمان می‌نماید.
آلوئه‌ورا در درمان درد گوش و چشم:
چکانیدن سه قطره از شیرابه گیاه آلوئه‌ورا موجب تسکین فوری درد گوش می‌شود و برای تسکین درد چشم شیرابه آلوئه‌ورا را با کمی آب مخلوط کرده و در چشم بریزید. اینکار ضمن تسکین درد چشم می‌تواند نیروی چشم را تقویت کند.
آلوئه‌ورا در درمان و جلوگیری از درد و تورم:
در واقع اسید سالیسیلیک که در آلوئه‌ورا وجود دارد با مهار تولید پروستاگلاندین به عنوان یک مسکن عمل می‌کند و اثرات ضد التهابی، ضد کوفتگی، ضد کشیدگی ماهیچه‌ها، رباط‌ها، تاندون‌ها، واریس و آرتریت، نیز کاملاً اثر بخش است. ژل آلوئه‌ورا حاوی مقدار زیادی گلیکوپروتئین است که از تورم و درد جلوگیری می‌کند. همچنین آنزیم کربوکسی پپتیدازی که در آلوئه‌ورا وجود دارد عامل ایجاد کننده درد التهاب حاد موسوم به برادی کینین را غیرفعال می‌کند و ناحیخ درد به خصوص درد مفاصل را التیام می‌دهد.
آلوئه‌ورا در درمان کبد:
مصرف آلوئه‌ورا گرفتگی کبدی را برطرف و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد و محرک ترشح صفرا است.
آلوئه‌ورا در جلوگیری سکته قلبی:
آلوئه‌ورا مقدار ترومبوکسان ۲ و پروستاگلاندین۲ را که موجب انقباض عروقی و تجمع پلاکتی می‌شوند کاهش می‌دهد و موجب کاهش بروز سکته قلبی می‌شود.
آلوئه‌ورا در افزایش قوای جنسی:
خوردن ژل آلوئه‌ورا قوای جنسی را تقویت می‌کند و اسپرم‌سازی را افزایش می‌دهد. همچنین در درمان بیماری سوزاک مؤثر است.
آلوئه‌ورا در تنظیم عادت ماهانه خانم‌ها:
مصرف خوراکی آلوئه‌ورا باعث هدایت خون به قسمت انتهائی بدن و لگن می‌شود. لذا در باز کردن قاعدگی‌هایی که مدت طولانی متوقف مانده اثرات بسیار مفیدی دارد.
آلوئه‌ورا در درمان زخم‌ها و جراحت‌ها و سوختگی:
ژل این گیاه دارای آنزیم‌های گلوکوماناز، آرابینانز، گالاکتاز است که در درمان سوختگی و جراحات بسیار مناسب است. این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخم‌ها، بریدگی‌ها، پارگی‌، خراش ها و سوختگی‌های معمولی و سوختگی با اشعه‌های مضر، سوزش‌ها، گزیدگی‌های سمی را تسکین و التیام می‌بخشد.
آلوئه‌ورا در دفع سموم بدن:
مصرف خوراکی آلوئه‌ورا مواد زائد را از قسمت‌های مختلف بدن جذب کرده و دفع می‌نماید که این عمل باعث پاک‌سازی خون از اثرات جانبی داروهای شیمیایی، سیگار، سموم باقی مانده کشاورزی بر روی میوه‌ها و آلودگی هوا می‌شود.

آلوئه‌ورا در بالا بردن قدرت ایمنی بدن:
مصرف ژل آلوئه‌ورا به صورت خوراکی قدرت ایمنی بدن را بالا برده و کمک می‌کند که سموم در بدن تجمع نکند و همچنین به سلول‌های بدن حیات می‌بخشد و سبب نرمال شدن متابولیسم بدن می‌شود.
آلوئه‌ورا در درمان سوختگی و زخم پوستی:
در درمان سوختگی اثر معجزه‌آسایی دارد و درد ناشی از سوختگی را کاهش می‌دهد همچنین ناحیه سوختگی درجه ۲ و ۳ مانند آفتاب زدگی و یا سوختگی ناشی از اشعه راترمیم می‌کند شایان ذکر است که گیاه آلوئه‌ورا پوست‌هایی که در اثر تابش آفتاب سوختگی پیدا کردند را نرم می‌کند. خاصیت ترمیمی ژل این گیاه به صورتی استکه به دلیل داشتن آب فراوان و روغن موجود در خ.د از خشک شدن پوست جلوگیری می‌کند، در نتیجه ترمیم ناحیه سوختگی را حاصل می‌سازد. مطالعات انجام شده در دهه ۱۹۹۰ نشان داده که وقتی از ژل آلوئه‌ورا برای التیام سوختگی استفاده می‌شود زخم زودتر التیام می‌یابد در حالی که وقتی از بانداژهای مخصوص سوختگی استفاده می‌شود سوختگی ۶ روز دیرتر التیام می‌یابد.آنزیم‌های ژل کلوکوماناز، آرابینانز و گالاکتاز است که در درمان سوختگی و جراحات بسیار مناسب است این ماده روند درمان بسیاری از جراحات پوستی از جمله زخم‌ها، بریدگی‌ها، پارگی‌، خراش‌ها و سوزش‌های خفیف پوست که ناشی از گزیدگی حشرات می‌باشد را تسکین می‌دهد.
آلوئه‌ورا در افزایش انرژی بدن:
مصرف خوراکی مداوم ژل آلوئه‌ورا سبب تنظیم دستگاه گوارش و هضم هرچه بهتر غذا می‌شود که از این رو احساس تندرستی و سلامتی می‌دهد و به علاوه سطح انرژی بدن افزایش می‌یابد و ژل آلوئه‌ورا ۴ بار سریع‌تر از آب در بدن نفوذ می‌کند و به فیزیولوژی بدن آسیب نمی‌رساند بلکه آن را متعادل نموده و بهبود می‌بخشد.



آلوئه‌ورا در درمان پارکینسون:
طبق تحقیقات به عمل آمده دانشمندان و پژوهشگران گیاه آلوئه‌ورا در درمان بیماری پارکینسون یا (باد لقوه) مؤثر است و علاوه بر آن سبب تحریک و افزایش ماهیچه‌ها می‌شود.
آلوئه‌ورا در ترک اعتیاد:
مصرف خوراکی ژل آلوئه‌ورا به دلیل داشتن مقداری اسید سالیسیلیک وجود دارد. مثل مسکن عمل می‌کند و همچنین سموم بدن را دفع می‌کند و خود را پاک‌سازی می‌کند و افسردگی‌های بعد از ترک اعتیاد را کاهش می‌دهد.

آلوئه‌ورا در مراقبت و درمان ناراحتی‌های پوستی:
PH ژل آلوئه‌ورا به دلیل نزدیک بودن PH انسان می‌تواند چهار برابر سریع‌تر از آب در بدن انسان نفوذ کند و به فیزیولوژی بدن آسیب نمی‌رساند ژل آلوئه‌ورا شامل بیش از ۷۵ نوع ماده مغذی از لحاظ غذایی و ۲۰۰ ترکیب فعال ۲۰ نوع ماده معدنی و ۸ نوع آمینواسید و ۱۲ نوع ویتامین که فعالیت‌های متعددی را در بدن انسان انجام می‌دهند.
 

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
درمان طبیعی مشکلات پوستی با آلوئه ورا

درمان طبیعی مشکلات پوستی با آلوئه ورا


اگر لکه های سیاه و یا گودی های سیاه زیر چشم دارید به سادگی ژل آلوئه این مشکل را حل میکند کافی است بمدت 30 دقیقه روی پوست نگه دارید سپس با آب سرد بشورید. آلوئه ورا یک درمان عالی برای آکنه یا جوش است. همچنین یک کرم مرطوب کننده با استفاده از آلوئه ورا نه تنها پوست را هیدرات و مرطوب میکند بلکه از پیری پوست نیز جلوگیری میکند
از آلوئه ورا در كرمهای مرطوب كنننده پوست و كرمهای التیام دهنده پوستی و بسیاری از كرمهای موضعی استفاده می‌شود.
آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد میكروبی در درمان بسیاری از زخمها و جراحتها و سوختگیها- اگزما – تاول– گزیدگی زنبور و نیش حشرات- بریدگی – كوفتگی – آفتاب سوختگی و آكنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در كرمهای موضعی بلكه در كنترل بسیاری از بیماریها و اختلالات پوستی سودمند می‌باشد.

مزایایی كه سبب می‌شود آلوئه ورا برای مصارف پوستی استفاده گردد عبارتند از:

1- در درمان تركهای پوستی و خشكی پوست موثر می‌باشد ، بخصوص اگزمای دور چشم یا پوستهای بسیار حساس.

2- روغن یا كرم آلوئه ورا برای پوستهای خشك مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست می‌گردد.

3- با رساندن اكسیژن بیشتر به سلولهای پوست، سبب ترمیم بافت پوست می‌گردد.

4- پوستهایی كه در اثر آفتاب ، سوختگی پیدا كردند را نرم می‌كند.

5- سلولهای پوستی مرده را از بین می‌برد و سلولهای جوان جایگزین شده بنابراین پوست را تازه و درخشان می‌سازد.

6- مانع از پیری پوست و چروك آن می‌گردد.

7- شدت رنگدانه های پوستی راكاهش داده بنابراین سبب كم رنگ شدن لكه های پوستی می‌شود و می‌تواند لكه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد.

8- آلوئه ورا سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست گردیده و پوست را انعطاف پذیر ساخته بنابراین بهترین مرطوب كننده برای پوست می‌باشد.

9- در پیشگیری از بیماریهای پوستی موثر می‌باشد.

10- بعلت داشتن كلاژن و ویتامین Eالاستیسیته و نرمی‌پوست را افزایش داده و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.

11- pH آن نزدیك به pHپوست است.

12- از آلوئه ورا بعلت داشتن خواص ضد سو ختگی می‌توان در كرمهای ضد آفتاب استفاده كرد.

13- در درمان ترك بین انگشتان پا كه یك بیماری قارچی است موثر است (بر گرفته از یك مقاله در مجله انگلیسیBritish Journal of General Practice ).

14- لوسیون آلوئه ورا بعنوان پاك كننده برای پوست كاربرد دارد.

15- تاثیر خنك كنندگی بر روی پوست دارد بنابراین در كلد كرمها ( cold cream )كاربرد دارد.
در واقع استفاده از آلو ئه ورا در محصولات آرایشی – بهداشتی بخصوص كرمهای ضد چروك – مرطوب كننده های پوستی- رژ لب ها- ماسكها ی صورت و كرمهای پاك كننده و كلد كرمها (cold cream) بسیار مناسب و مفید می‌باشد.
فواید آلوئه ورا برای مو

یكی از راههای كنترل و درمان كم پشتی موی سر استفاده از آلوئه ورا است. بسیاری از مردم از محصوالات گوناگونی كه حاوی آلوئه ورا می‌باشد برای ضخیم شدن مو و سلامت آن استفاده می‌كنند كه یكی از روشها استفاده از ژل آلوئه ورا می‌باشد.

آلوئه ورا حاوی آنزیمهایی است كه عامل محركی برای تولید و رشد موهای جدید هستند، مكانیسم عملكرد آن بگونه ای است كه سرعت جریان گردش خون را افزایش داده بنابراین پاپیلای پوستی (زائده بافتی ریشه موی سر) را فعال نموده و سبب افزایش تغذیه فولیكولهای مو می‌گردد. در واقع آلوئه ورا بعنوان یك ماده جادویی در جهت افزایش و رشد موها شناخته شده است. همچنین بعلت خواص ضد باكتری و قارچی كه دارد مانع از ایجاد شوره سر می‌گردد. این گیاه برای كنترل عفونتهای قارچی مثل بیماری كچلی (كرم حقله دار) نیز مفید است. مستندات و مداركی از كشورهای هند و امریكا پیدا شده است كه در آنجا از این گیاه برای تقویت موی سر استفاده می‌شده است. بنابراین آلوئه ورا برای رشد و تقویت مو – ایجاد نرمی‌– براقیت و كنترل ریزش مو و كنترل خشكی مو بسیار مناسب است. از آلوئه ورا می‌توان در شامپو ها و نرم كننده های موی سر استفاده كرد و تجربه نشان داده كه استفاده از اینگونه محصولات سبب تسریع جریان خون و در نتیجه كاهش استرس و هیجانات روحی می‌گردد. آلو ئه ورا دارای بویی مطبوع و آرامش بخش است و ژل این گیاه در بسیاری از صابونها، شامپو ها، نرم كننده های مو و انواع محصولات آرایشی – بهداشتی كاربرد دارد.

معمولا شامپو ها و نرم كننده های حاوی آلوئه ورا شامل مخلوطی از ویتامینهای مناسب مو، عصاره های گیاهی و روغنهای طبیعی می‌باشند و محصولات حاوی آلوئه ورا برای انواع مختلف موها نظیر خشك ،نازك ، چرب و معمولی مناسب است.

مضرات احتمالی آلوئه ورا
1- ژل آلوئه ورا برای استعمال خارجی، ماده بی خطری است اما در موارد نادری ممكن است سبب واكنشهای آلرژیك گردد.

2- ژل آلوئه ورا در درمان زخمهای عمیق موثر نیست و شیره آن می‌تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد.

3- زنان شیرده یا باردار نباید از این ماده استفاده كنند زیرا ممكن است سبب انقباضهای رحمی‌گردیده و سقط جنین را تحریك كند .

4-این ماده ممكن است سبب تشدید اولسرها، بواسیر، التهاب دیورتیكول، كولیت یا سندرم روده تحریك پذیر (IBS) گردد.

5-مصرف طولانی مدت این ماده سبب وابستگی به آن می‌شود یا تعادل الكترولیتی را مختل می‌سازد . كودكان زیر 12 سال نبایستی از این گیاه مصرف كنند.

6-تداخلهای احتمالی: مصرف طولانی و مزمن شیره آلوئه می‌تواند سبب كمبود پتاسیم گردد.

پرورش آلوئه ورا در منزل

برای مصارف عمومی‌می‌توان گیاه آلوئه ورا را در منزل پرورش داد. كشت آن بسیار راحت است و فقط نیاز به زهكشی خوب، دمای معتدل و آب مناسب دارد. انواع آن در خاك شنی، كه آب را خوب جذب می‌كند و در نور كم كشت می‌شود.

البته اگر كه دمای محیط بیرون حدود Cº 4/ 4 یا Fº 40 باشد می‌توان آنرا به داخل منزل منتقل كرد. این گیاه می‌تواند در تمام مدت در مقابل نورخورشید هم قرار گیرد ولیكن بایستی تعداد دفات آبیاری آن را افزایش داد، البته زمانی می‌بایست به آن آب داد كه خاك آن رو به خشك شدن رود. در واقع این گیاه نیاز به آب كمی‌دارد به همین دلیل در مناطق گرمسیر نظیر مناطق جنوبی ایران به وفو ر یافت می‌شود.

منبع-http://www.seemorgh.com

 

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
آموزش تصویری نرم کردن مو با آلوئه ورا

آموزش تصویری نرم کردن مو با آلوئه ورا


آلوئه ورا دارای عنصری است که امروزه در هرجایی در دسترس است.در هر صورت این گیاه را میتوانیم خودمان در باغچه یا گلدان بوجود بیاوریم و نتیجه مرطوب شدن مو را ببینیم این گیاه باعث تقویت مو و پیشگیری از شوره سر می شود حتما از این گیاه استفاده کنید تا خاصیت درمانی آن را برروی موهایتان ببینید

1-دو یا سه عدد از برگ های بزرگ و کلفت گیاه آلوئه ورا ببرید. هر چه موهایتان پرتر باشد به مقدار بیشتری آلوئه ورا هم نیاز دارید، ولی سه عدد برگ برای موهای خیلی پر هم باید کافی باشد.


2-با استفاده از یک چاقوی تیز پوست کلفت هر کدام از برگ ها را بکنید. با این کار یک ماده ژل مانند شفاف که داخل هر برگ وجود دارد، نمایان می شود. مراقب باشید که پوست را تا جایی که ممکن است نازک بکنید که از تمام ژل موجود در برگ استفاده کنید. سپس ژل را در یک کاسه بریزید.



3-ژل را در یک مخلوط کن بریزید. نیاز نیست به آن آب اضافه کنید. قبل از اینکه آن را از مخلوط کن خارج کنید مطمئن شوید که خوب مخلوط شده باشد.



4-ژل را صاف کنید و داخل یک ظرف بریزید. انجام این کار مهم است تا ژل از رسوبات سفیدی که ممکن است لای موهایتان گیر کند، جدا شود.

5-بعد از این که موهایتان را شستید، ژل آلوئه ورا را به طور کامل داخل آنها ماساژ دهید. مطمئن شوید که تمام موهایتان از ریشه تا نوک به ژل آغشته شده است. اگر از نرم کننده عمیق یا درمان دیگری برای موهایتان استفاده می کنید، می توانید آن را هم اضافه کنید.



-گرما بدهید. یک کلاه بخار پلاستیکی روی سرتان بگذارید و برای حدود 5 دقیقه زیر سشوار بنشینید. یا اینکه به راحتی می توانید بگذارید آلوئه ورا به مدت حدود 5 دقیقه روی موهایتان بماند. اگر از محصول دیگری در کنار آلوئه ورا استفاده کرده اید، به جای این کار دستور العمل آن محصول را دنبال کنید.

7-موهایتان را بشویید. بعد از اینکه کار حرارت دهی تمام شد، کلاه را بردارید و با آب موهایتان را بشویید. این برنامه مراقبت از موها را به طور منظم ادامه دهید.
نکات و هشدارها
آلوئه ورا حاوی ویتامین E است که برای پوست خیلی خوب است.
برگ های آلوئه ورا در امتداد لبه های آن تیغ های کوتاه و تیزی دارد، هنگام بریدن برگ ها مواظب این تیغ ها باشید.
بهتر است وقتی می خواهید برگ های آلوئه ورا را به خانه ببرید از یک کاسه استفاده کنید؛ چون وقتی برگ را می برید ژلی که داخل آن است شروع به چکه کردن می کند.
از آنجا که ژل آلوئه ورا خیلی غلیظ است، رد کردن آن از صافی طول می کشد. بنابراین بهتر است قبل از شستن موهایتان ابتدا ژل را آماده کنید و تا وقتی آماده شوید، بگذارید از صافی رد شود.
آلوئه ورا را می توان به عنوان یک گیاه خانگی خریداری کرد.
ژل آلوئه ورا درمان خوبی برای سوختگی و آکنه نیز هست.
اگر از درمان دیگری همراه با آلوئه ورا استفاده می کنید، باید دستور استفاده از آن محصول را دنبال کنید. اگر می بینید که در دستورات آن محصول آمده که نباید گرم شود اما شما می خواهید در حین استفاده از آلوئه ورا از حرارت استفاده کنید بهتر است از آنها به طور جداگانه استفاده کنید.

منبع-http://phow.ir
 

Miss doctor

عضو جدید
کاربر ممتاز
اطلاعات کامل و منحصر بفرد درباره عرقیجات آلوئه ورا

اطلاعات کامل و منحصر بفرد درباره عرقیجات آلوئه ورا



عرقیجات آلوئه ورا بهمراه خواص آنها را بطور کامل باه م میخوانیم و فواید آن را یاد میگیریم

عرق آلوئه ورا خالص :
ازدیاد طول عمر، پاکسازی سیستم گوارشی، تقویت کننده سیستم دفاعی بدن و آرام بخش، تنظیم قند خون (توصیه شده مفيد براي کنترل ديابت) تصفيه خون، رفع گرفتگي كبد، ضد لك وجوش، ضد كمر درد.

عرق آلوئه ورا همراه با بهار نارنج :
تقويت قلب واعصاب، آرام بخش، ضد تشنج، درمان بي خوابي عصبي، رفع افسردگي و اختلالات عصبي ، درمان ***كه، اشتها آور، افزايش قواي جواني .

عرق آلوئه ورا همراه با بيد مشك :
ضد افسردگی و درد های عصبی، خواب آور،تقويت قلب و اعصاب، رفع گرفتگي و خفقان قلب، ملين ، تقويت عمومي بدن ، مصرف بيد مشك در جواني مانع فشار خون در دوران پيري مي شود .

عرق آلوئه ورا همراه با خارشتر :
ضد عفونی کننده مجاری اداراری، افزايش اشتها، مدر قوی، تصفيه كننده خون و كبد، دفع كننده سنگ كليه و مثانه، ضد تب و لرز، جلوگيري از امراض پروستات و بواسير، رفع ‍‍‍‍‍طپش قلب، تسكين درد های ناشی از ميگرن، التيام زخم ها.

عرق آلوئه ورا همراه با كاسني :
تب بر، تقويت پوست و كليه و كبد ،داراي ويتامين ث ، ضد كلسترول، ضد يرقان، تصفيه كننده خون و پايين آورنده حرارت خون، باز کردن عروق، رفع انسداد عروق ، رفع درد مفاصل ناشي از گرمي مزاج، افزایش دهنده مصونیت بدن در برابر سموم آلودگی هوا و سیگار.

عرق آلوئه ورا همراه با شاهتره :
تصفيه كننده خون، صفرا بر، اشتها آور، تقويت كننده ي پوست و كليه و كبد، ضد يرقان، رفع خارش بدن، ادرار اور، ضد اسكوربورت ( كمبود ويتامين ث در بدن )، كاهش فشار و كلسترول خون، تب بر .

عرق آلوئه ورا همراه با گلاب :
مقوي اعصاب و قلب، ضد افسردگي، آرام بخش و نشاط آور، بهترين دارو براي سر درد، تصفيه خون ، استحكام بخش لثه، ضد فشار خون، آرتروز، اسپاسم و التهاب .

عرق آلوئه ورا همراه با نسترن :
تنظیم کننده کالری بدن و موثر در کاهش وزن اضافی، ضد استرس، عصبانیت و افسردگی، نیروزا(طبیعی) جهت استفاده ورزشکاران، تقويت قلب، ضد تپش قلب، سرشار از ويتامين ث، تقويت معده و كبد، تقويت اعصاب .

عرق آلوئه ورا همراه با اسطوخودوس :
درمان بیماری های عصبی، پايين آورنده تب، نيرو بخش، ضد استرس، تقویت اعصاب، از بین برنده ضعف عمومی بدن

منبع-www.Dr-Aloevera.ir
 

P a N a H

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانشمندان اسپانیایی از گیاه آلوئه ورا ژلی ساخته‌اند که می‌تواند عمر نگهداری میوه‌ها را طولانی‌تر کند.

محققان اسپانیایی می‌گویند با استفاده از این ژل خوردنی می‌توان میوه‌ها را تازه نگه داشت.

این ژل که طعم و ظاهر غذاها را تغییر نمی‌دهد می‌تواند به صورت یک پوشش کاملا طبیعی و بی‌ضرر جایگزین مواد نگهدارنده مصنوعی شود که بعد از برداشت میوه‌ها به آنها اضافه می‌شود.

۵ دلیل عمده برای مصرف ژل آلوئه ورا:
۱) قالب های ساختاری بدن: آمینواسیدها، اجزا و قالب های ساختار بدن ما هستند. هشت آمینو اسید ضروری وجود دارد که در بدن ما ساخته نمی شود. نوشیدن مداوم و منظم آلوئه ورا به شما اجازه می دهد به واسطه تأمین طبیعی آمینو اسید های ضروری بدن، سلامتی خود را حفظ کنید. آلوئه ورا تنها گیاهی است که آمینو اسید های مشابه و ضروری بدن را می سازد.

۲) ضدالتهاب و عصبانیت: ژل آلوئه ورا دارای ۱۲ ماده اصلی است و بررسی ها نشان داده که بدون هیچ عارضه ای از عصبانیت و التهاب جلوگیری می کند و همچنین آلوئه ورا سبب تحرک ماهیچه ها و صحت کارکرد مفاصل می شود.

۳) ویتامین هاى تشکیل دهنده آن عبارتند از ویتامین C ، B۱۲ ، B۶ ،B۲ ، B۱ ، A و E. «آلوئه ورا» با خاصیت اعجاب انگیز خود مى تواند تمام اسید آمینه هاى ضرورى بدن را در اختیار شخص مصرف کننده قرار دهد، بنابراین نیاز داریم که در رژیم غذایی خود همواره این ویتامین ها را به طور مکمل بگنجانیم.

۴) میزان مواد معدنی: بعضی از مواد معدنی در آلوئه ورا یافت شده است که شامل کلسیم، سدیم، آهن، پتاسیم، کلر، منگنز، مس و روی است.نوشیدن ژل آلوئه ورا یک راه طبیعی و سالم برای تأمین نیازمندی های بدن است.

۵) بهداشت و سلامت دندان : آلوئه ورا با وجود موادی که در خود دارد بی نهایت برای سلامت دهان و لثه مفید است. دندانپزشکان بر اثرات آلوئه ورا بر دهان و لثه و استفاده از آن بسیار توصیه می کنند
 

Similar threads

بالا