نمونه موردی های مسکونی

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

آیا داستان سه بچه خوک وگرگ بدجنس را به یاد می آورید؟که یکی خانه پوشالی،ودیگر� � خانۀ چوبی ونفر سوم خانه ای از خشت وآجر را بنا نهاده بودند.اینک شرکت معماری Zeinstra Van Gelderen با درس گرفتن از سه خوک نادان تصمیم به استفاده از یک متریال لاستیکی به جای پوشال،چوب وآجر گرفته اند. وهم اکنون این خانه لاستیکی درموزۀ Museumbahnsteig درشهر ابرهاوزن- آلمان درمعرض نمایش قرار گرفته است. برای کسانی که می خواهند ساعتی خلوت گزینند ویا به مدیتیشن بپردازند ویا اصلا می خواهند درجای متفاوت باشند، این خانه چیزمطلوبی ست. این خانه دارای 2.3 مترارتفاع ومساحتی برابر با 1.5×1.5 مترمی باشد.وازخصوصی ات بارزآن می توان حالت غارمانند وچسبناک آن رانام برد. دیوارهای این خانه تاحدودی نیمه شفاف بوده ودارای یک نیمکت وپنجره می باشد. درکل تمام قسمتهای این خانه از رزین کریستالی بیرنگی تهیه شده اند وترکیبی یکپارچه رارقم زده است. ورودی این خانه تنها یک شکاف باریک است. درآخرباید گفت که این معماری مدیون درسی ست که از سه خوک قصه گرفته شده است.
.


.


.


.


.


منبع
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

شرکت معماری Patkau Architects برندۀ مسابقه ای شد که توسط فرانک لوید جهت طراحی یک کلبه در دل طبیعت برای برنامه آموزشی واقامتی او،برپا شده بود.این پروژه Fallingwater نام دارد ودر پنسیلوانیا واقع است. جایگاه دوم این مسابقه از آن پروژه ققنوس با طراحی شرکت Wendell Burnette شد.وشرکت Olson Kundig Architectsنیزاز سیاتل-واشنگتون جایگاه سوم را تصاحب کرد. طرح شرکت Patkau Architects با حالتی بهینه واقتصادی به عنوان طرح نهایی انتخاب شده است.هیئت جوری زیرکی بکار رفته درطراحی آن را ستوده واظهار داشتند که این کار کنجکاوی بازدید کننده را برانگیخته وباعث مباحثه پیرامون مکان های قابل اجرای این پروژه می شود.نکته عجیب این طراحی،چیزهای موجود در آن نیست،بلکه چیزهاییست که در آن وجود ندارد! درکل این طراحی با مشخصات مذکور دارای یک همارمونی خوب با طبیعت می باشد.
.


.


.


.


.


.

منبع
 

3113

عضو جدید
[h=1]Living Foz / dEMM Arquitectura[/h]


© Pedro Lobo​
Architects: dEMM Arquitectura, Paulo Fernandes da Silva
Location: Porto, Portugal
Collaborators: Isabela Neves, Tiago Soares Lopes
Structural Engineering: Gepec
Landscape Architect: arqt.OF, Daniel Monteiro
Electrical Engineering: Ohm-e
Mechanical Engineer: Get
Contractor: J. Camilo
Constructed Area: 12.000 sqm + courtyard
Project Year: 2008-2010
Photographs: FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra and Pedro Lobo
Located nearby Oporto’s seaside area, Living Foz is composed by 40 apartments distributed over 7 floors.​

ground floor plan​
Unleashing 30 percent of the plot area for a collective use garden, a relief to the neighboring construction is obtained.​

© FG+SG - Fernando Guerra, Sergio Guerra​
The balcony angle articulation creates spaces enriched by contrasts of light and shade, exposure and protection, emphasized by the contrast between the white cast-in-place concrete and the dark Glass Reinforced Concrete. The geometric and material principle of the facades continues trough the external areas, creating landscaped spaces for playing, strolling and relaxing.​

© FG+SG - Fernando Guerra, Sergio Guerra​
The controlled sun exposure, the thermal inertia of the facade, the use of alternative energy and electrically efficient appliances, are features that integrate the building in a quality standard of respect for the Individual and their Habitat.​
© Pedro Lobo © FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra © Pedro Lobo

© Pedro Lobo © Pedro Lobo © Pedro Lobo

© Pedro Lobo © Pedro Lobo © FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra

© FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra © FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra © FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra

© FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra © FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra © FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra

© FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra © FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra © FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra

© FG+SG – Fernando Guerra, Sergio Guerra ground floor plan typical floor plan






archdaily
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mh.memar

عضو جدید
[h=1]Haines House / Christopher Polly Architect[/h][h=1][/h]

© Brett Boardman​
Architects: Christopher Polly Architect
Location: Newtown, Sydney, Australia
Structural engineer: Simpson Design Associates
Builder: Paul King Pty Ltd
Project area: 115 sqm
Project year: 2010
Photographs: Brett Boardman

© Brett Boardman​
Haines House is located in the inner city Sydney suburb of Newtown, in an area that is steadily displaying evidence of gentrification in the general upgrade of the surrounding urban fabric. The immediate context is comprised of predominantly single storey attached and semi-detached residences with intermittent 2 storey dwellings and 3 to 4 storey apartment blocks.​

elevations​
The proposal involved the complete refurbishment of an existing single storey semi-detached dwelling with the addition of an open plan volume beyond the original rear existing roof plane, to improve the physical and visual relationships to the new rear garden, while harnessing improved access to sunlight, natural ventilation and views to borrowed landscapes and sky beyond.​
The generation of the design entailed two formal strategies:​

© Brett Boardman​
1. A clear response to place in three acts involved extrapolating the line of the rear roof pitch of the immediate adjoined dwelling to generate the form of the singular roof and ceiling plane, extruding this to the extent of the rear setback alignment of this adjoined dwelling in plan, followed by the extension of an existing low roof level along the unadjoined eastern edge to the new rear footprint – under which a long ‘working wall’ spine accommodates a kitchen, storage and varying configurations of joinery, extending outside to accommodate a second toilet with basin.​

plans​
2. The retention of the original front dwelling and centrally located bathroom enabled old and new fabric to stitch and enmesh an alternating sequence of compression and expansion, enfolding a series of expressed rooms from the narrow hall and front cellular 3-room layout, to open release in a newly accommodated Living room, followed by a compressed scale shift and downward change in level via an almost secreted passage into the new heightened rear openness of a Dining, Kitchen, second Living space.​

© Brett Boardman​
The height of the low roof served to establish a datum that scribed the alignment of all elements wrapped around the interior of the rear volume, setting the heights of the rear steel door head and sliding doors, timber board wall linings, timber board lined laundry units and new wall heights of the retained bathroom.​

© Brett Boardman​
Fixed highlight glazing finely connects these newly established bathroom wall heights with the singular ceiling plane, enclosing it from surrounding spaces while borrowing light from three directions. An arrangement of fine steel plate supports and banks of highlight louvred and fixed windows march along and above the entire eastern low roofed working wall, bridging the high and low roofs and wrapping to the rear southern orientation, while a series of pocket concealed timber framed sliding doors extend the living spaces onto a roofed terrace that directly connects to the enclosed private garden and surround borrowed landscape beyond.​
© Brett Boardman © Brett Boardman © Brett Boardman

© Brett Boardman © Brett Boardman © Brett Boardman

© Brett Boardman © Brett Boardman © Brett Boardman

© Brett Boardman © Brett Boardman © Brett Boardman

© Brett Boardman © Brett Boardman © Brett Boardman

© Brett Boardman © Brett Boardman © Brett Boardman

© Brett Boardman © Brett Boardman © Brett Boardman

© Brett Boardman © Brett Boardman © Brett Boardman

plans elevations sections 01

sections 02



منبع :archdaily







 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز


villa by MOS architects
all images courtesy MOS architects


new york architectural firm MOS architects have created a villa for the ordos 100 project
in inner mongolia, china. their design is based upon a traditional courtyard house typology
combined with parametric solar chimneys, allowing for passive cooling in the summer
and passive heating in the winter.








interior














model


model


model


منبع
http://ahmadmz.mihanblog.com/post/101
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

nastaran-20

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه جدید این زوج ایتالیایی در میلان که مرکز کار این دو معمار جوان نیز می باشد، مثالی از ترکیب متهورانه خانه ای است که دگردیسی شگفت انگیزی از پیشرفت مدل زندگی را به نمایش می گذارد. محلی صنعتی که برای آزمایش توربینهای آبی بوده، مبدل به تجربه فرم جدیدی از یک خانه مسکونی گردیده است، جایی که زندگی روزمره و حوادث در چرخش مهیج و غیر معمول روابط کار و زندگی ترکیب می شوند.







ساختمان در سه طبقه قرار گرفته است، تمام طبقه همکف بنا فضای بازی با 10 متر ارتفاع می باشد که برای رویدادهایی در نظر گرفته شده است؛ طبقه اول شامل استودیو و طبقه دوم منزل مسکونی می باشد. زیرزمین برای تفریحات آبی ودر لایه آخر سقف مسطح به همراه باغچه ای کوچک و برجکی که در گوشه قرار گرفته اند. چشم انداز استودیو به بیرون، فضای بازی مملو از وقایع بی نظیر را پیشکش میکند.

در مورد نقش آب در شکل گیری فضاهای این خانه استفانو معتقد است: " وضعیت آب منشا خصوصیات این بنا است: ساختمان همانند منطقه آزمایش توربینهای آبی تولید ریوا در نزدیک کارخانه شکل گرفت. برجک مسقر شده در گوشه بنا، منبع آبی بود که در زمان آزمایشها، آب رها شده و به زیرزمین فرو می ریخت. این خصوصیات ویژه بنا را کاملا منحصر به فرد می سازد. معماری صلب دهه 1940، یادآور سیرونی- نوعی از معماری رایج در میلان با آجر قرمز که به نظر در تقابل با آسمان سربی است- آن را بیشتر از معمول برجسته می سازد. فضایی همانند کلیسا، جایی که آب نقش عمده ای دارد." تانکر آب موجود در گوشه به زیرزمین منتقل می شود، جایی که وان تبدیل به استخر شنا شده و یک سونا و یک رختشویخانه وجود دارد.

فضای روشن نشیمن که توسط نورگیر داخلی ایجاد گردیده است از مشخصات طبقه دوم است. مبلمان این خانه انتخابی دقیق از آثار طراحان مشهور همانند: صندلی های مادمازل اثر فیلیپ استارک برای شرکت کارتل، فرش طراحی شده ای از I+I ، لامپ شمعی آویخته با فلز و شیشه اثر جیووانا گراواندر برای گالری طراحی، صندلی لاله اثر ارو سارنین برای شرکت بین المللی کنول در سال 1955 و بسیاری دیگر از وسایل هنری نظیر میز چوبی فیلیپینی قدیمی می باشد.




 

ox_man_2007

عضو جدید
"خانه ای با وزنه های معلق" در احمد آباد کشور هندوستان توسط گروه معماری ماتارو و با هزینه ساخت کمتر از 8000 پوند، توانست رتبه نخست جایزه مجله AR را در سال 2010 از آن خود کند.
در این ساختمان ارتباط مناسبی میان آب و نور برقرار شد. این خانه در کنار 4 حوض آب که با گل های نیلوفر صورتی پوشیده شده است، قرار گرفته است. نوع بتن ریزی پروژه که بسیار ماهرانه انجام شده است، یادآور آثار لوکوربوزیه و لویی کان در هندوستان میباشد.

متریال اصلی در این ساختمان، بتن صاف و پرداخت شده میباشد. نکته مهم در طراحی این ساختمان، لحاظ شدن امکان توسعه آن در آینده میباشد و بدون هیچ مشکلی این کار امکانپذیر است. اتاق خواب اصلی، سرویس بهداشتی ومحل استراحت سرایدار در فاصله ورودی تا اتاق نشیمن تعبیه شده است. اتاق نشیمن در کنار حوض های آب با ظرفیت 9000 لیتر قرار گرفته است. درخشش و تلالو آب و ماهی های شناور در آب، حس سرزندگی و شادابی را به فضای داخلی خانه میبخشد.



اتاق خواب نیز به نمای حوض اشراف دارد. کل فضای خانه از یک سو با دیوارهای شیشه ای و از سوی دیگر توسط باغچه محصور شده است.در هر دو دیوار،شکاف های ممتد افقی تعبیه شده که برای بستن آنها از یک سیستم بازشوی مکانیکی از جنس فولاد گالوانیزه استفاده شده است.



این سیستم علاوه بر کنترل نور و تهویه هوا، امکان استفاده هر چه بهتر از مناظر بیرون بنا را فراهم می کند. این بازشوها، که مانند بازشوهای ساختمان های مستقر در زمین های کشاورزی آن منطقه از پایین به بالا باز می شوند، بوسیله یک سیستم پیچیده کابل و قرقره و حرکت وزنه های بتنی کروی شکل به بالا و پایین، باز و بسته می شوند و نمای ساختمان را متحرک می کنند.



در طراحی این خانه، علاوه بر صرفه جویی اقتصادی، ملاحظات محیط زیستی نیز مورد توجه بوده است، به همین منظور یک انبار در باغچه مجاور برای جمع آوری فضولات دام ها و تولید گاز از آن و همچنین یک منبع آب 50000 لیتری برای جمع آوری آب باران در طرف مقابل در نظر گرفته شده است. در طرف دیگر ساختمان، مقابل حوض های آب، یک تراس روی بام در نظر گرفته شده است که بوسیله شیب طبیعی زمین به محوطه باز اطراف مرتبط میشود.













منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

fariba.sh70

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
:)
یکی از برنامه‌های تشویقی مایکروسافت برای کارمندانش تور گردشی در خانه بنیان‌گزار این شرکت است. این تور که توسط خود بیل گیتس راه‌اندازی شده برای کارمندان به حراج گذاشته می‌شود ولی برای افرادی که در بیرون از مایکروسافت هستند ۳۵ هزار دلار هزینه خواهد داشت. نرخ این‌ تور سال گذشته ۸۶۰۰ دلار بود (از آب کره گرفتن همینه).





در این خانه کیلومترها کابل ارتباطی و فیبر نوری استفاده شده و کامپیوترهای تمام بخش‌ها به سرور اصلی متصل هستند. نور، دما و سیستم صوتی توسط پدهای لمسی کنترل می‌شوند. کامپیوترها از طریق چیپ کوچکی که به لباس بازدیدکنندگان متصل می‌شود تشخیص می‌دهند که آنها کجا هستد و تنظیماتی مثل نور و دما و سایر موارد بطور خودکار انجام می‌شود.
بیل گیتس در سال ۲۰۰۹ در رتبه‌بندی مجله فوربس مقام ثروتمندترین مرد جهان را به کارلوس اسلیم مکزیکی واگذار کرد با این حال درآمد او در سال ۲۰۰۹ معادل ۱۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود که ۵۰ درصد آن سود حاصل از فعالیت‌های مایکروسافت است. شرکت Cascade یکی دیگر از منابع درآمد بیل گیتس است که در زمینه ی سیستم‌های شبیه ساز و مدل سازی فعالیت می‌کند.
در این خانه مساحتی معادل ۲۰ هزار متر مربع درخت کاری شده و در آن از گیاهانی مثل توسکا، افرا و همیشه بهار که بومی منطقه هستند استفاده شده است ضمن اینکه برخی گیاهان نادر از سراسر جهان نیز در فضای سبز این مجموعه دیده می‌شوند. پیاده‌روها سنگ‌فرش هستند و برای دیوارها نیز از سنگ‌های ماسه‌ای و گرانیت استفاده شده اما محل اصلی اقامت خانواده گیتس هزار متر مربع مساحت دارد و شامل چهار اتاق خواب به همراه یک اتاق پرستار است که با نمایی ساده از چوب طراحی شده است.

در نیمه ی شمالی خانه محل ورود افراد قراردارد که بعد از عبور از پلکان‌ها به محل اصلی پذیرایی می‌رسند. در این قسمت یک سینمای کوچک، کتابخانه، اتاق رسمی نهارخوری، پذیرایی و سالن کنفرانس قرار دارد و در آن دو اتاق خواب در نظر گرفته شده است.
اطلاعات کلی این خانه موارد زیر هستند:
۶ هزار مترمربع مساحت بنا
هفت اتاق‌ خواب‌
۲۴ حمام که ۱۰ عدد از آنها تجهیزات کامل دارند
۶ آشپزخانه
۶ شومینه ی سنگی بزرگ

طراحی خانه بر اساس طرح منازل جنوب کانادا و شمال آمریکا
آرشیتکت‌ها جیمز کوتلر و پیتر بولین
بدنه از الوار ساخته شده و چوب‌های آن متعلق به درختان اطراف رودخانه‌های کلمبیا است، در این بنا از نیم میلیون الوار استفاده شده و سطح چوب‌های داخل خانه با شن پرداخت شده‌اند. این چوب‌ها جلای اطلسی دارند و برای اتصالات آنها استیل‌های آب کاری شده بکار رفته است.

به دلیل قرار گرفتن این خانه در محدوده ی زلزله تاکید خاصی روی فونداسیون انجام شده و چندین برابر مقدار معمول بتن ریزی شده است. برای هدایت آب های سطحی که در دامنه ی کوه جریان پیدا می‌کنند لوله‌هایی در زیر خانه این کار گذاشته شده است.



استخر خانه ۵ متر عرض و ۱۸ متر طول دارد و دارای سیستم پخش موسیقی در زیر آب است. دیوارها نگاره‌هایی از طرح‌های فسیلی دارند و شناگر می‌تواند با فرو رفتن در استخر و عبور از کانال شیشه‌ای در تراس از آب بیرون بیاید. رختکن استخر دارای چهار دوش و دو وان حمام است.
کتابخانه در فضایی به مساحت ۲۰۰ متر مربع احداث شده و سقف آن گنبدی است. برای این قسمت قرائت‌خانه نیز در نظر گرفته شده و قفسه‌ها روی محور دایره‌ای شکل دوار قرار دارند. مساحت سینمای این خانه ۴۵۰ مترمربع است که در آن از صندلی‌های مجلل مخمل، تخت و دستگاه تولید پاپ‌کورن استفاده شده‌است. این سینما بر اساس سیستم پخش HD طراحی شده است.

در حاشیه جلوئی می‌توان اتاق مخصوص قایق‌سواری را مشاهده کرد که در کنار آن قسمتی برای پارک جت اسکی در نظر گرفته شده، جلوی این اتاق یک جکوزی به شکل برکه سنگی ساخته شده است و یکی از اسکله‌ها در موازات این قسمت قرار دارد. مسیر رودخانه مصنوعی نیز از پشت این اتاق می‌گذرد که در آن ماهی قزل‌آلا پرورش داده می‌شود و لوله‌های جمع‌اوری آبهای سطحی در آن تخلیه می‌شوند.

سالن ورزش که به ساختمان اصلی منتهی می‌شود دارای سونا و اتاق بخار است و قسمتی از آن به ترامپولین اختصاص داده شده که نوعی تور با قابلیت کشش بالا برای حرکات آکروباتیک است.

دفترهای کار بیل‌گیتس در بالای سالن پذیرایی قرار گرفته و ۵۷۰ متر مربع مساحت دارند. این دفاتر مجهز به سالن کنفرانس هستند و اتاق کامپیوترها نیز در در همین قسمت واقع شده است. سالن پذیرایی ظرفیت گنجایش ۱۵۰ نفر با میزو صندلی و ۲۰۰ نفر را به صورت ایستاده برای مهمانی‌ها دارد. شومینه ی ۲ متری این سالن با نمای سنگ‌آهک تزئین شده و در کنار دیوار است.

روی یکی دیگر از دیوارهای این سالن نمایشگر ۶ متری نصب شده که حاصل کنار هم قرار گرفتن ۲۴ تلویزیون ۴۰ اینچی پروژکشن است. مهمانخانه نمایی مخفی دارد و دارای یک اتاق خواب، حمام و شومینه است. در این قسمت فناوری‌های نوین زیادی مورد استفاده قرار گرفته و معمولا محل خلوت شبانگاهی بیل ‌گیتس است. گفته می‌شود او کتاب‌هایش را در این بخش از خانه می‌نویسد.

پارکینگ در زیر زمین واقع شده و کاملا" پوشیده است. پارکینگ می‌تواند ۱۰ ماشین را در خود جای دهد و از سقف محدب برای آن استفاده شده و تمام این سازه بتنی است. اتاق چند منظوره که از دو طرف با بخش خانوادگی و بخش مهمانان ارتباط دارد در ابتدا با هدف گالری ساخته شد اما بعد کاربری آن تغییر کرد. قسمت عمده ی این اتاق در زیر زمین قرار گرفته و تنها بخشی از بالای آن در روی زمین قابل مشاهده است.

با توجه به مالیاتی که برای این خانه در نظر گرفته شده پیش‌بینی می‌شود ارزش آن ۱۴۷ میلیون دلار باشد که تنها ۹ میلیون دلار آن بهای زمین این عمارت است.



 

sahar-architect

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
یک اصطبل فرسوده و در حال تخریب بطور استادانه‌ای بازسازی گردید.

به گزارش آخرین نیوز به نقل از معماری، یک اصطبل فرسوده و در حال تخریب بطور استادانه ای توسط MaxWax بازسازی گردید و تبدیل به خانه ای زیبا شد که از یک طرف به سمت رودخانه است و دارای منظره ای بسیار دلنشین است.

مشتریهای MaxWan یک زوج جوان بودند که خانه ای روشن و دلباز می خواستند تا در آن استراحت کنند و آشپرخانه آن به سمت محیطی با منظره زیبا باشد.

در نگاه اول، منزل برای زندگی کمی دشوار به نظر می رسید. تلاش زیادی شد تا داخل خانه به طرز مناسبی ترمیم شود.

تکه بزرگی از سقف اصطبل برداشته شد تا نور کافی به داخل برسد و سپس اسباب و لوازم مورد نیاز تهیه گردید تا آشپزخانه ، انبار ، کتابخانه و راه پله ها را ایجاد کنند
















منبع:معماري نيوز
 

معمار علی

عضو جدید



مـنـــــــبـع : www.dornob.com



گروه N55 با افزودن سیستم جمع آوری آب باران و انرژی خورشیدی ، composting toilets ، بخاری چوب سوز و یک آسیاب بادی کوچک به این ساختار حشره مانند ، ترکیبی شگفت آور از یک خانه و ماشین مستقل به وجود آورده اند .

کاروان شش پایه
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه O, مدولاسیون مینیمال

مـنـــــــبـع : http://www.architecture-page.com/go/projects/o-house


خانه O ؛ مدولاسیون مینیمال پوسته ایی صنعتی در گفت و گو با دریاچه در هر دوطرف، جلو و حاشیه دریاچه یک ویلای مجسمه گون خیلی گران و نمای تزیینی دیده می شود. رو به روی کوه پیلاتـُـس، پوسته هاس سفید بتونی با حفره های دایره ای شکل که در دو طبقه در میان نارنجستانی با گیاهان عجیب و غریب همانند تکه بی نهایت فاخرعجین شده است. مهمان نشین بنا از طریق یکی از بازشوها در طبقه هم کف به سمت طبقه اول بنا تعریف می شود، جبهه کنار دریاچه با دیدی فوق العاده به کوه با یک تراس جلو آمده و درخشنده از آجرهای شیشه ای گرد ساخته شده است، این عناصر بی نهایت دکوراتیو یک تضاد و پرداخت قوی نسبت به نمای اطرف ایجاد کرده است . زیرزمین در راستای سرازیری کشیده شده است و به یک منطقه باز مناسب باز می شود که یک استخر 25 متری ,نیمی بیرون و نیمی درون که در یک سطح مسطح سفید قرار گرفته است منتهی می شود، این سطح با زیبایی از بار کنار استخر به سمت بیرون کشیده می شود و در طول آشیانه قایق یک سطح مسطح سفید ایجاد می کند که به دریاچه چسبیده است.

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O

خانه O
 

designer.Ali

عضو جدید
دفتر معماری فابریک؛ پیکره تراشی ارتفاعی و اصلاح فضایی بافت

مـنـــــــبـع : http://architecturelab.net



آیا می توان بافت یک ساختمان مسکونی از محروم ترین محله های شهر را از نظر فضایی احیا کرد؟ درون پوشش فضایی مشخص به نظر می رسد هیچ جایی برای پاسخ مثبت به تمام سوالات بلند پروازانه وجود ندارد. تهیه مسکن های مورد نیاز با این شرایط بسیاردشوار است. بودجه کم است. درآمد خانوارها محدود است. بنابراین مسئله این است که چگونه فضایی فوق العاده را پیدا کنیم، که در این شرایط سخت معماری؛ یعنی توجه به بعد زیبایی شناسانه مکان را ممکن سازد. راه حل این است که یک طبقه از آپارتمان های دوبلکس را معرفی کنیم. از آنجا که دوبلکس ها به عنوان یک طبقه در نظر گرفته شده است، ایجاد یک حجم به طور معمول با هفت طبقه علیرغم محدودیت ارتفاع ، و ظرفیت 111 آپارتمان امکان پذیر است.در نتیجه، 12 آپارتمان بیشتر طراحی خواهد شد، این یعنی فضای اضافی. با عظمت ترین معماری لوکسی که می توانید در اقامتگاه در پونته د ولاکس Puente de Vallecas پیشنهاد کنید،وسعت است. با انتقال طبقات از یک اسلب خانه سازی متعارف به بیرون، گالری بزرگی ایجاد شده است. کم کردن حجم 12 آپارتمان در پایان حجم، برنامه ی فضاهای جمعی تماشایی را ایجاد می کند. جا به جایی طبقات نه تنها گالری های گسترده ای ایجاد می کند، بلکه گشت و گذار بیرونی را نیز ممکن می سازد. مارپیچ شدن جلوی ساختمان ، گردش را با برنامه های جمعی کلی پیوند می دهد. ترکیبی از خانه های کوچک با طرح هوشمند با گالری های گسترده ی جمعی مرتبط با برنامه های جمعی مانند باغ آبی ، باغ گیاهی، اتاق رو به آفتاب، بدنسازی و اتاقهای مهمان و در نتیجه فرصتهای جدیدی برای زندگی می باشد. از آنجا که همه ی فضاهای زندگی در جنب گالری واقع شده است و تمام نماهای گالری به طور گسترده گشوده شده است، ساکنین تا حدودی فضاهای گردش را، به عنوان فضاهای بیرونی خود در نظر می گیرند . این احساس بوسیله ی جایگزین نمودن نرده های عادی توسط یک طبقه با بستن شبکه هایی که می توانند رشد گیاه را نگهداری کنند، تشدید خواهد شد. بعلاوه شبکه ها بیشترین تماس را با فضاهای اطراف فراهم خواهد کرد و به این ترتیب مردم را به استفاده از گالری هایی مشابه با خیابان ها در فضا دعوت می کند: نشستن در بازشو های گشوده و غذا خوردن در پیاده رو.

سایت پلان

کانسپت طبقات

فضاهای عمومی

فضاهای خارجی

برش

دید خیابان

نما

تیپولوژی های مسکونی
 

ox_man_2007

عضو جدید
این ساختمان مسكونی توسط گروه معماران استرالیایی LOVE طراحی شده كه بخشی از پروژه تولد مجدد بندرگاه هامبورگ را در بر می گیرد.
این ساختمان مسكونی توسط گروه معماران استرالیایی LOVE طراحی شده كه بخشی از پروژه تولد مجدد بندرگاه هامبورگ را در بر می گیرد.

طراحی این ساختمان برگرفته از پروژه Hafen City بوده كه شامل 157 هكتار زمین در كنار آب و در امتدا مركز شهر می شود.

این معماری نوین با نام Baufeld 10 شناخته شده كه طرح ابتدایی آن در سال 2008 میلادی تكمیل و به مرحله بهره برداری رسیده است. 24 آپارتمان مسكونی، 2 مجتمع بازرگانی و یك رستوران در این ساختمان واقع شده است كه هر یك از این بخش ها معماری و طراحی ها مربوط به خود را دارند.



همچنین این پروژه از تعدادی سالن های همایش با معماری های مرتبط و با موضوع و حوزه فعالیت موجود در این سالن ها طراحی شده اند. انواع واحدهای مسكونی این ساختمان نیز با استفاده از علم نشانه شناسی طراحی شده كه هر یك از زوایای مربوط به آن منطبق با این عمل طراحی شده اند.



هر یك از این آپارتمان ها كه در مجاورت آب قرار دارند نیز با متراژهایی بین 50 تا 225 متر مربعی احداث شده اند و با توجه به تعداد اتاق و نوع كاربردشان از طراحی های گوناگون برخوردار هستند.










منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

ox_man_2007

عضو جدید
خانه های زیرزمینی می توانند نمادی از تصورات ذهنی روزنه های هابیت در اعماق زمین باشند، به طوری كه چشم انداز به همتایی را به نمایش گذاشته و دیگر سیستم های اصلی را در درون خود جای داده است.
خانه های زیرزمینی می توانند نمادی از تصورات ذهنی روزنه های هابیت در اعماق زمین باشند، به طوری كه چشم انداز به همتایی را به نمایش گذاشته و دیگر سیستم های اصلی را در درون خود جای داده است.

این خانه مدرن زیرزمینی كه توسط KWK Promes طراحی شده، در برگیرنده یك سالن عمومی برای برگزاری همایش و انجمن های خاص است. نمای خارجی و چشم انداز این پروژه را می توان در پوشش های سبز با طرح های منحفی و قوس دار مشاهده كرد كه تمامی این خطوط با اشكال واضح و منظم طراحی شده اند.

درختان اطراف این پروژه با فواصل در كنار یكدیگر قرار گرفته و هر یك از آن ها خطوط منظم افقی و عمودی را به وضوح نشان خواهند داد.




بخش هایی از این خانه مدرن زیرزمینی از طرح های مدور منحصر به فردی برخوردار هستند كه این طرح ها مخصوص كنترل دما و فشار داخلی این ساختمان طراحی شده اند.



همچنین مسیرهای داخلی و خارجی این پروژه كاملاً با یكدیگر منطبق و از طریق طرح های هندسی با زوایای مشخص احداث شده اند. سطوح سقف و نماهای خارجی این خانه زیر زمینی با علفزارهای پر از آب كه طراوت خاصی را به ارمغان می آورند، پوشیده شده است. طراحی چرخشی و گردان چشم انداز این خانه زیرزمینی را می توان به وضوح در این پروژه مشاهده كرده و نظم منطقی بین این خطوط را دریافت كرد.







منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه اُ ـ اچ؛ حجمی خُرد، از درون باز و پیچیده در بافتی محدود

مـنـــــــبـع : www.designboom.com



خانه اُـ اچ؛ که توسط اتلیه ژاپنی تِکُتو طراحی شده است، 1.5 متر پایین تر از خیابان به شکلی بسیار نامنظم ساخته شده است .مهمترین اولویت در طراحی خانه در نظر گرفتن جای پارک برای یک اتومبیل بود. تکتو یک شبکه شبیه تار عنکبوت از جنس فولاد ساخت به طوری که نور بتواند با عبور از شبکه به طبقات زیر زمین راه پیداکند. اگر از این جا به بیرون نگاهی بیاندازیم گویی اتومبیل به صورتی معلق در فضا رها شده است​
از ان رو که داشتن یک فضای پارکینگ داخل فضای محدود مختص خانه اولویت طراحی بوده است طراحان ورودی خانه را درطبقه زیر زمین کنار پله ها انتهای جایگاه ماشین قراردادند. بر فراز ورودی پله های ممتد به قسمت خانوادگی منتهی می شود و دو اتاق خواب و یک حمام نیز با فاصله زیادتر از فضای نشیمن قرار گرفته اند .​
بخش دیگری از اولویت ها و محدودیت های طرح دیده نشدن ان چه در خانه می گذشت از بیرون بود. به گفته یاماشی تا اگر چه ما به در خواست مشتری برای دیده نشدن از خارج پاسخ مثبت دادیم .اما به دلیل اهمیت جای قرار گرفتن پنجره در خانه ما پنجره های بزرگ ساختیم .​
در یک طراحی باز در جهت حداکثر استفاده ازفضای نامحدود , مبلمان بصورت معلق طراحی می شود. بر همین سیاق طبقه همکف یک فضای گسترده دارد که در آن میز نهارخوری خانواده از سقف آویزان شد.​
[FONT=&quot]به گفته [/FONT][FONT=&quot]یاماشی تا[/FONT][FONT=&quot] پس از ورود به هر فضایی چشم انسان به طور ناخودآگاه فاصله خطوط عمودی را اندازه گیری می کند در نتیجه خانه اُـ اچ سقف های چند طرفه دارد که این سقف ها موجب می شوند که فضای داخلی که افراد مشاهده می کنند از آنچه از بیرون به نظر می رسد بزرگتر باشد.[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]

آشپزخانه ونهارخوری

تابیدن نور روز در فضای باز طبقه همکف

نمایی از طبقه همکف منتهی به پله های اتاق زیرشیروانی

فضای طبقه همکف درشب

خانه اُ ـ اچ؛ حجمی خُرد، از درون باز و پیچیده در بافتی محدود

دید به آشپزخانه و غذا خوری منتهی به فضای زیر شیروانی

طراحی چند جهته فضای داخلی که بزرگتر ازآنچه به نظر می رسد نشان می دهد.

اتاق زیر شیروانی در بالا

راه پله اتاق زیرشیروانی راهرو منتهی به حمام همراه با پله هایی به طبقه بالا

نور طبیعی حمام که ازایوان طبقه بالا تامین می شود.

نور طبیعی حمام که ازایوان طبقه بالا تامین می شود.
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه چوبین بیگ دیگ : راهی به سوی معماری سبز

مـنـــــــبـع : ArchNow



این ساختمان به عنوان یک نمونه چگونگی استفاده مجدد از مصالح بازیافتی و افزایش کارایی و کاربرد آنها را در ساختمان نمایش میدهد. سیستم ساختاربدنه این خانه از پسماندهای فولاد و بتن که از حفاری های شهر بستن بزرگ Boston Big Dig با بیش از 600.000 lbs مواد بازیافتی به جا مانده از بزرگراه ساخته شده است. برنامه ریزان این طراحی بر آن بودند تا از گردهم آوردن و ترکیب کردن این قطعات با هم ساختار جدیدی به عنوان پیش فرض تشکیل دهند اما با این حال این مصالح قادر به حمل بار بیش از حد استاندارد را داشتند که این توانایی به راحتی اجازه ساخت این خانه را داد. از همه مهمتر این پروژه نشان دهنده ی پتانسیل موجود در مصالح بازیافتی را میدهد که استراتژیک خوبی برای برنامه های ساخت و ساز مورد نیاز جامعه از جمله مدارس . کتابخانه ها و مسکن است که با استفاده از زیر ساخت های قدیمی در هر زمان میتوان در منابع و انرژی صرفه جویی کرد و راه حل خوبی برای تامین منابع ساخت و ساز میباشد.

/

/

/

/

/

/

/

طراح : گروه معماری اس اس دی SsD سال طراحی : 2009 نوع کاربری : مسکونی/اقامتگاه مکان : لگزینتون/ماساچست/آمریکا Lexington, Massachusetts, US
 
آخرین ویرایش:

designer.Ali

عضو جدید
خانه های شناور؛ معماری سیال حجم های محدود

مـنـــــــبـع : DESIGN DAILY



زندگي كردن بر روي اب براي بسياري از مردم يك رويا است.خوشبختانه ممکن است اين طرح برای خانه های شناور خورشیدی به زودي در اب هاي باز اجراشود. این طرح توسط همان طراحی كه پروژه اینده نگر دوچرخه اشتراكی براي كپنهاگ را به اجرا دراورد ارائه شده است؛دفتر طراحی معماری آر اِی اف اِی اِی خانه متحرک شناوری را طراحی کرده است که اخرين پناهگاه نام گرفته. طرح اخير در رقابتی نیز پيروز شده است و با مهیا کردن یک گروه انتظار مي رود ساخت اين خانه ابي شناور تا اخر امسال اغاز شود . خانه سيال 5 متر عرض و 15 متر طول دارد و داراي دو طبقه است. تختخواب هاي كشويي تاشو، تجهيزات مكانيكي و نورگیرهای رو سطحی برای طبقه پايين در نظر گرفته شده اند و طبقه بالا به فضاي نشيمن، يك اشپزخانه، يك حمام و دو اتاق خواب اختصاص داده شده. در مجموع شش تخت خواب و صفحه كمكي متحرك براي بستن اتاق ها و ايجاد حريم بيشتر وجود دارد. پوسته عمودي پرده مانند روي نما مانند يك سيستم سايه انداز برای داخل و حريم خصوصی كاربرد دارد. پله ها به طرف بام به سمت بالا هدايت مي شوند و یک عرشه ي اضافی ایجاد می کند پنل های خورشیدی ایی که در سقف جا نمایی شده اند برای تامین الکتریسته موتور برقي که براي به حركت در اوردن خانه از پیش تعبیه شده اند به کار می اید. طراحي آر اِی اف اِی اِی براي معماري متحرک شناور در يك رقابت طراحي برگزار شده توسط International Bauausstellung در المان ارائه شد. انها اخيرا جایزه اول خانه مسکونی شناور را از ان خود کرده اند و انتظار دارند ساخت چند واحد از این مجموعه تا اخر امسال اغاز گردد. خانه ها براي Lasatian Lakeland طراحي شده و فرم خانه ها در واقع از اسكله هاي كنار ساحل الهام گرفته شده است

-

-

-

-

-
 

designer.Ali

عضو جدید
خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسم

مـنـــــــبـع : www.dornob.com

خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسم bus-home-living-art

خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسم bus-home-elevation-section-drawing

خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسمbus-home-architecture conversion

خانه متحرک ، کارکردگرایی ؛ سنتی برگرفته از مدرنیسم bus-home-conversion-plan
 

fariba.sh70

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پل سزان:
یکی از تاثیر گذارترین نقاشان مدرن فرانسوی می‌باشد. خانه ای را در سال 1901 در شهر اکس- آن پروانس برای خود تهیه کرد و با سلیقه خود این خانه زیبا را طراحی کرده است، این مکان همانند منزل و آتلیه نقاشی او بود. خانه ای بسیار ساده داشت و همیشه نیز به تنهایی زندگی می‌کرد. وی در همهٔ زندگی هنری‌اش بسیار کم‌سخن بود و از این‌رو همواره در جمع هنرمندان بیگانه به شمار می‌آمد. نقاشی‌هایی که شهرت فراوانی به دست آوردند در این آتلیه به تصویر کشیده شده اند: "خانه لزارد"، "کوه سن- ویکتوار "،.... نمونه ای از این نقاشی‌ها می‌باشند. نمونه ای از این خانه زیبا را می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید:



ژوزفین بیکر:
علاوه بر اینکه در موسیقی چهره ای شناخته شده می‌باشد در خوانندگی جاز نیز مشهور می‌باشد. جالب است بدانید که او در جنگ دوم جهانی اطلاعات محرمانه نيروهای مقاومت را كه با جوهر نامريی نوشته می‌شدند، جابه‌جا می‌كرد. بازدید از این خانه زیبا، یادآور زندگی این هنرمند می‌باشد.



گوستاو موور: یکی از نقاشان مشهور در سبک سمبولیست است. به سبب جنبه‌های نمادین و تخیلی آثارش در زمره‌ی هنرمندان سمبولیست قرار گرفته است. او در نقاشی، طراحی، فرست کوو (نقاشی بر دیوار) نیز مهارت داشت. همان طور که در شکل زیر می‌بینید نمایی از طراحی‌ها و نقاشی‌های او در منزلش دیده می‌شود.



ژاک پرور:
خانه ژاک پرور در نورماند بوده است. شاعر و فیلم‌ نامه نویس فرانسوی بود. شعرهای او در زبان فرانسه بسیار رایج است و در کتاب‌های درسی این زبان بسیار نقل شده است. خانه او در حال حاضر تبدیل به یک موزه شده است و پذیرای بازدید عموم می‌باشد.​






اوژن دلاکروا:
نقاش سبک رمانتیک است. اوژن دلاکروا نقاش، طراح و چاپگر فرانسوی، مشهورترین نماینده نقاش رمانتیک و یکی از رهبران پیشگام رمانتیک در اروپا است. پاگانینی، یکی از آثار مهم او به شمار می‌رود. خانه ای که در زیر مشاهده می‌کنید نمایی از خانه‌ی این شخص برجسته می‌باشد.



ویکتور هوگو:
ویکتور هوگو این خانه‌ی سفید را با وسایل و تزئینات چینی آراسته است. آثار بسیار مهمی‌ مانند: کارگران دریا، افسانه قرن، بینوایان را در این خانه به نگارش در آورده است.




کلود مونه:
کلود مونه بنیانگذار نقاشی امپرسیونیسم فرانسوی بود. مجموعهٔ تابلوهای مشهور نیلوفر آبی به او تعلق دارد و این کارها را از سال 1899 آغاز کرد.



شاتو بریان:
در نوامبر سال 1807 با دختری به نام سلست ازدواج کرد و در همین خانه ساکن شدند.


لئوناردو داوینچی:
لئوناردو داوینچی از دانشمندان و هنرمندان ایتالیایی دوره رنسانس است که در رشته‌های نقاشی، ریاضی، معماری، موسیقی، کالبدشناسی، مهندسی، مجسمه سازی، و هندسه شخصی برجسته بود.



 

ox_man_2007

عضو جدید
ویلای مسکونی کیانی

ویلای مسکونی کیانی

پروژه ویلای مسکونی کیانی توسط ماکان رحمانیان و کامران حیرتی در محمد شهر کرج و در فضایی با زیربنای 500 متر مربع در سال 2010 طراحی شده است.
پروژه ویلای مسکونی کیانی توسط ماکان رحمانیان و کامران حیرتی در محمد شهر کرج و در فضایی با زیربنای 500 متر مربع در سال 2010 طراحی شده است.

فضاهای داخلی این ویلا برای توسعه و بسط چشم انداز طراحی شده است. این ویلا در باغی به مساحت 4000 متر مربع قرار گرفته است. از مساحت کل این ساختمان، 150 متر مربع مربوط به وید های ( حفره های) خارجی و فضای نیمه سرپوشده اختصاص دارد و مابقی مربوط به فضاهای داخلی می باشد. در این پروژه ارتباط بسیار نزدیکی ما بین فضای باز بیرونی و فضای داخلی برقرار شده است.



معماران این پروژه با حذف هرگونه فاصله مطرح بین خارج و داخل ساختمان، مجموعه ای از حفره ها و پروژه های حجمی را که تعریفی از یک چشم انداز دلپذیر است را خلق کرده اند. در حقیقت در این پروژه، معماری منظر و معماری داخلی با یکدیگر آمیخته و پیوسته شده است. مناظر و نمایش های متوالی نسبت به آکس X،Y و Z ( فضای سه بعدی) ایجاد شده و فضاهای اصلی میان لایه های نور گذران قابل تعمیم به وسیله ویدها و بالکن های نیمه سرپوشیده سازماندهی شده اند.















منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز
 

203_fariba

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در منطقه "سان آنتونیو" در ایالت تگزاس طراحی شده است.

در این طراحی یک کانتینر با فضایی بسته، که زمانی یک انبار کوچک بوده است، تبدیل به یک فضای بسیار دلنشین شده است و کاربری آن به یک محیط مسکونی تغییر یافته است.

این پروژه بعلت نوآوری و هزینه پایین اجرا، جایزه ملی دریافت کرده است. این خانه مسکونی مجهز به حمام ، سرویس بهداشتی، اتاق نشیمن، سینک ظرفشویی، شیشه بالابر، دیوار پنجره ای برای مشاهده چشم انداز اطراف و یک تراس بزرگ است.



بر روی بام این کانتینر، فضای سبز طراحی شده است که در لایه زیرین این باغچه، عایق و سیستم هدایت آب به سمت پایین، تعبیه شده است. به علت وجود دیوار شیشه ای در این کانتینر، نورگیری در روز به نحو احسنت انجام می شود.



در طراحی داخلی این کانتینر از چوب برای کفپوش و دیوارپوش استفاده شده است. نحوه قرارگیری و جهت گیری این کانتینر بگونه ای است که در طول روز از نور خورشید، سایه درختان و وزش باد، به بهترین شکل ممکن بهره مند شود.

















 

Designer.Saeed

عضو جدید
ایده جدید نورگیری و کنتراست در ویلایی به سبک دراماتیک ; معماری معاصر

مـنـــــــبـع : http://www.architecturelover.com



استودیو معماری آلمانی بنام بمبه دلینگر در شهر اسپاندرف آلمان , نزدیک به دریاچه آوسی , ویلایی طراحی کرده که با مشاهده این طرح ما را به یاد طراحی های رم کولهاس و کوپ هیمبلا می آورد. کارکرد و عملکرد طبقات با هم مکمل اند و به گونه ای با هم ترکیب شده اند که نمی توان آنها را از هم جدا کرد .یکی ازاجزای چشمگیر تضاد ها و کنتراست های زیادی است مانند پنجره های فولادی مشکی در مقایسه با نمای سفید بنا.شکل کلی این ساختمان بیشتر از زاویه راست شکل گرفته بنابراین می توان گفت این بنا یک اثردراماتیک است.چند استوانه شیشه ای با سایز های مختلف بطور تصادفی و سازمان یافته در نمای آن دیده می شود که درحقیقت ایده بسیار جالب نورگیربا نورطبیعی روز هستند که با سوراخ کردن دیوارهای خارجی به دیوارهای داخلی رسیده اند.

ایده جدید کنتراست و نورگیری درویلایی به سبک دراماتیک ; معماری معاصر

ایده جدید کنتراست و نورگیری درویلایی به سبک دراماتیک ; معماری معاصر

ایده جدید کنتراست و نورگیری درویلایی به سبک دراماتیک ; معماری معاصر

ایده جدید کنتراست و نورگیری درویلایی به سبک دراماتیک ; معماری معاصر

ایده جدید کنتراست و نورگیری درویلایی به سبک دراماتیک ; معماری معاصر

ایده جدید کنتراست و نورگیری درویلایی به سبک دراماتیک ; معماری معاصر
 

designer.Ali

عضو جدید
آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

مـنـــــــبـع : www.dezeen.com



معمار اهل بارسلونا ، آنا نُگوُرا Anna Noguera ، خانه قرن شانزدهمی در Girona – اسپانیا – را به دو آپارتمان معاصر برای تعطیلات تبدیل کرده است . در این تبدیل از یک پالت استیل ، بتن و چوب درخت بلوط استفاده شده . خانه پوشش تراس سنتی خود را حفظ کرده و یک استخر در باغ اضافه شده . پروژه Alemanys 5 مشرف به Placa de Sant Domenec در شهر قرون وسطایی کاتالان است . بازسازی ساختار ادغامی از سبک قدیم و جدید است که در آن خطوط هوشیار به دنبال لذت بردن از عناصر ضروری مانند فضا ، نور ، سایه ، آتش ، سنگ و سکوت می باشد .

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها

آلمَنیز 5 از آنا نُگوِرا ؛ تفسیر عناصر قدیمی از طریق ویژگی های معماری آنها
 

designer.Ali

عضو جدید
برندگان دی تیری؛ مسکن انبوه و عبور از کمینه گرایی اقتصادی

مـنـــــــبـع : www.archdaily.com



D3 با افتخار برندگان مسابقه d3 Housing Tomorrow در سال 2010 را اعلام کرد . این برنامه ، توسط شرکت مدیران گرگوری مرینیک Gregory Marinic و مری جو اسکلاکتر Mary-Jo Schlachter ، بررسی تیپولوژی مسکن به سمت تعیین استراتژی جدید معماری برای زندگی در آینده را ترویج داده است . مسابقه از معماران ، طراحان ، مهندسان ، دانشجویان دعوت کرد تا به طور جمعی ، کشف ، سند ، تجزیه و تحلیل ، تبدیل و گسترش روش های نوآوری در شهر سازی ، معماری ، طراحی داخلی و طراحی اشیاء بپردازد . First Place / Liminal Projects / Home Spun: Water Harvesting Prefab Urban Housing for the Great Lakes Region:

Second Place / Rafael Luna / Hongquiao Station: Living within the Shanghai Subway Station:

Third Place / Qili Yang / Smallness: Re-scripting Collective Housing in Szenzhen:
 
بالا