نمونه موردی های مسکونی

mh.memar

عضو جدید
این خانه در یك منطقه كوهستانی در آرژانتین توسط G2 Estudio ساخته شده و عمده مصالح مصرفی آن سنگ و چوب می باشد.




























مشاهده مطلب كامل به زبان اصلی از منبع در لینك زیر:
http://www.dezeen.com/2010/12/01/ribbon-house-by-g2-estudio/
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mh.memar

عضو جدید
این خانه را Álvaro Leite Siza برای خود طراحی و ساخته است كه در پرتغال قرار دارد.



بقیه عكس ها و پلان و نما ...




















 
آخرین ویرایش:

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


روتردام بر اساس استودیو مارکو با ArchDaily به اشتراک گذارده شد و پیشنهاد اخیر خود را برای مسابقه بلوک مسکن در مسکو ارائه داد. تصاویر اضافی و توضیحات مختصر معماران پس از دیدن تصویر زیر.



در امتداد بزرگراه جنوبی A101 از مسکو،شرکت Masstab در حال برنامه ریزی مجموعه ساخت یک شهرستان جدید برای 150.000 نفر می باشد. طرح جامع کلی برای گسترس Maxwan در نظر گرفته شده. برای فاز اول این پروژه، Masstab از معماران دعوت کرده که یک نمونه اولیه برای بلوک مسکن طراحی کنند. هدف ایجاد یک کاتالوگ از نمونه های الهام بخش برای 500 طرح بلوک، آن طرحهایی که برای این مرحله از ساخت به اجرا در می آیند.



در درون خارج که پیشنهاد آن از استودیو مارکو ورمیولن بوده تکنولوژی بلوک معمولی به عنوان یک نقطه شروع ارزیابی می شود. تکنولوژی بلوک به طور کلی تعریف دقیق تمایز بین فضای خصوصی، عمومی و دولتی است. با پیچش یک طرف بلوک از داخل باغ عمومی که رو به خیابان بصورت اوپن و باز دیده می شود، باعث ایجاد یک دعوت پذیری از یک پارک جیبی و یک شیب چالش برانگیز بین فضای عمومی و خصوصی می شود. ورودی برای پیاده و اتومبیل ها توسط یک کافه در کنج و یک تئاتر کوچک مشاهده می شود.
پایه بنا بصورت جز به جز ،دفاتر و استودیوهای برنامه ریزی شده اند. در اینجا 9 دستگاه آسانسور دسترسی به 265 آپارتمان را میسر می سازند.ورودی اکثر آپارتمان ها در لابی در طبقه 4 و 7 متمرکز شده است. در دیگر طبقات آپارتمان ها هم می توانید از نما به نما ،کشش و بسط و گرفتن حداکثر نور روز را داشته باشید.



اکثر آپارتمان ها تغییراتی روی سه بیس تایپولوژی و رنج و دامنه ای در اندازه 50 - 125 متر مربع دارند. پیچ و تاب باعث تنوع فوق العاده ای در این نظم و تطبیق سقف آپارتمان ها تا 200 متر مربع با تراس نورگیر بزرگ دارند.



معمار : استودیو Marco Vermeulen
موقعیت پروژه: مسکو، روسیه
مساحت : 39.000 متر مربع
سال : 2010















منبع: http://www.archdaily.com/96808/inside-out-studio-marco-vermeulen/
 
آخرین ویرایش:

pouya86

عضو جدید
Port House Antwerp by Zaha Hadid Architects

January 21st, 2009

Zaha Hadid Architects have won a competition to design the new headquarters of Antwerp Port Authority in Antwerp, Belgium.

The 12,800 square metre development consists of an glazed extension above the former fire station, supported asymmetrically on three concrete pillars.

Clad in glass and aluminium, the 46 metre-high extension overlooks the city and port.

The building will house approximately 500 staff; the refurbished, existing building will house public counters, offices and meeting rooms, while the five-storey extension will comprise an auditorium and restaurant, as well as additional offices and meeting rooms.

The following information is from Zaha Hadid Architects:

Top international architect Zaha Hadid to design new Port House
The future headquarters of Antwerp Port Authority will be designed by the London firm of Zaha Hadid Architects. The choice of architect was made at the Port Authority board meeting on 13 January. The new Port House will occupy the site of the technical services building on quay 63.

The Port Authority aims to make its operations more efficient by centralising the administrative and technical services which are now divided between the Port House and quay 63. The new headquarters will also solve the pressing shortage of workspace in the present Port House on the Entrepot quay. Some 500 people will be able to move into the new building when it is completed in 2013.

In addition to offering better accommodation, the future Port House will contribute to further development and upgrading of the part of the city known as Het Eilandje. The brief for the new building specified that it had to symbolise the Port of Antwerp as a world port and economic driver of Flanders and the Antwerp area. It also had to be built according to the principles of sustainability.
In selecting the architect it was decided to use the Open Call for Tender procedure of the Flemish Government Architect’s team. The procedure was launched in December 2007, and nearly 100 architectural firms responded. A shortlist of five firms was chosen:

  • Consortium of TV A2O Architecten / Atelier Kempe Thill / Marcq & Roba / BEG from Hassel, Belgium
  • Vier Arquitectos from La Coruña, Spain
  • Xaveer De Geyter Architects from Brussels
  • Zaha Hadid Architects from London
  • Rapp + Rapp from Rotterdam.
The jury/board of directors finally opted for the proposal by Zaha Hadid Architects, because:​
  • the design preserves as much as possible of the dignity of the present building as a monument, adding a new object to the site;​
  • the board and its advisors had confidence in a team such as Zaha Hadid Architects being able to further develop the project so as to achieve a high quality end result that can act as a “shop window” for the Port Authority.​
The estimated construction cost is 31.5 million euros excluding VAT and architect’s fees. This includes all the work for an office building with around 12,000 m² of floorspace for around 500 people, together with underground parking for 300 or so cars.
The new building fits in with the Port Authority’s future-oriented investment policy. At the same board meeting it was also decided to purchase four tugs as part of a renewal series of nine. And of course there will be further investments in infrastructure for expansion and renovation of the port. The various Flemish port authorities are currently holding discussions with the Flemish Government about financing for basic port infrastructure.
The new Port House forms part of a programme of improvements to the Port Authority’s own buildings. In addition to various renovation and new construction work that has already been carried out, a public call for tender has been issued for the new VTS (Vehicle Traffic Service) building beside the Zandvliet lock.
The winning design and project team for the new Port House
Architect: Zaha Hadid Architects (London, UK)
Project support: Bureau Bouwtechniek (Antwerp, Belgium)
Stability: Studieburo Mouton (Ghent, Belgium)
Restoration: Origin (Brussels, Belgium)
Special technology: Ingenium (Brugge, Belgium)
Acoustics: Daidalos Peutz (Leuven, Belgium)
Design proposal
The design team from Zaha Hadid Architects proposed a very dynamic architecture that strikes up a dialogue with the Oosterweel road link, with the Lange Wapper bridge forming a backdrop to the New Port House. With its unique design, its facade architecture and its height of 46 metres, the new Port Authority will be an iconic building, visible from many different directions.
The concept is a free interpretation of a beam-shaped volume raised above the existing fire brigade building and supported on three sculptured concrete pillars housing the stairs and lifts. Two of the pillars are situated on the covered inner courtyard of the firehouse, while the third is located beside an external support point and consists of a panoramic lift shaft.
The new volume is oriented North-South parallel to the Kattendijk dock. The head of the building on the South side is a frame that looks towards the city and clearly marks the start of the port area.
The outside walls are made up of glass triangles, some transparent and some reflecting. These do not all lie in the same plane but are rotated slightly with respect to one another, creating an attractive reflecting play of incoming light in a reference to Antwerp’s diamond industry.
The present firehouse will be kept free of building all around, so that the four outside walls will be fully respected. As for the arrangement of the inside spaces, consultations will be held with Flanders Real Estate Heritage and the Monuments department of the City of Antwerp to determine whether open-plan offices (as laid down in the schedule of requirements) are possible, either partly or throughout.
The inner courtyard will be roofed over at the height of the second story so as to create an enclosed interior space. This central entrance hall will be considered as a semi-public space, with various enquiry desks (Personnel department, Harbourmaster’s Office, Planning Permission & Environment Permit office and Port Dues payment desk) integrated in the inside wall portals.
A sculptural, sloping roof unites an underground lobby with the covered inner court. Access to the underground car park is an important aspect of the overall concept, with the loading & unloading bays and the refuse handling facilities also located here. The car park has space for 300 or so cars and consists of a single underground level. The design of the square can be arranged so that daylight is allowed to enter. The above-ground layout forms part of a design project that is being carried out in consultation with the city departments responsible, with the main imperative being to “preserve the visual quality of the outside spaces in the Het Eilandje area.”
The open plan offices are indeed very open, so that office staff will have a great impression of space with a view along the various outside walls. The concept for the open plan office also allows for small areas in which to hold meetings, along with separate study offices.
The new Port House, Antwerp, Belgium
Zaha Hadid Architects
The Antwerp Port Authority will build its new headquarters – the future Port House – on the boundary between the city of Antwerp and its harbour.
Program
The new Antwerp Port Authority headquarters will house approximately 500 staff (currently working in separate buildings) in a single new building that comprises a former fire station and the new extension.
From a central lobby, which also operates as an exhibition space, staff and visitors have direct access to the public counters, offices and meeting rooms in the refurbished fire station, whilst the offices, meeting rooms, auditorium and panoramic restaurant in the new extension are also accessed directly from this central lobby.
In total the new Port House design is 12,800m2 (gross): 6,600m2 in the refurbished Fire Station, and 6,200m2 in the extension. The maximum dimensions of the new building extension are 111m length, 24m width and 46m height (5 additional floors).
Design
The new Port House design consists of two entities: the existing fire station and a new crystalline volume lifted above the retained building. Together they form an impressive new landmark as the headquarters of the Antwerp Port Authority, overlooking the city and port, and symbolizing Antwerp as a port of global importance and a major economic driver of region.
The new extension is positioned asymmetrically over the central glazed courtyard of the existing fire station, allowing light to enter the heart of the building. The extension is supported by three sculpted concrete pillars that house the stairs and lifts. Two of the pillars land on the ground within the courtyard, while the third lands outside the existing building and houses a panoramic lift shaft.
The new building’s volume is enclosed by articulated surfaces that have a façade of glass and aluminium panels, reflecting the surroundings during the day and transforming into a radiating crystal at night. The panels do not all lie in the same plane but are rotated slightly with respect to one another, reflecting light from these facets – a reference to Antwerp’s diamond industry.
Competition
Invited competition, organised by the Flemish Government Architect.
1st Prize: Zaha Hadid Architects
Other Competitors:​
  • Xaveer De Geyter Architects bvba​
  • Rapp+Rapp bv​
  • Vier Arquitectos sl​
  • A2O architecten​
Start Competition: June 2008
Submission date: September 2008
Decision: January 2009
Jury:​
  • Marcel Smets (head of Jury)​
  • Kristiaan Borret​
  • Marc Van Peel​
  • Eddy Bruyninckx​
  • Greet Bernaers​
  • Sigrid Fruytier​
  • Maarten Schmitt​
Zaha Hadid Architects
Design: Zaha Hadid and Patrik Schumacher
Project Architect: Joris Pauwels
Project Team: Kristof Crolla, Sebastien Delagrange, Paulo Flores,
Daniel Santos, Lulu Aldihani
Consultants
Local Architect: Bureau Bouwtechniek
Structural Engineers: Studieburo Mouton bvba
Services Engineers: Ingenium nv & Daidalos Peutz
More: Architecture, Featured architect: Zaha Hadid, all
Posted on Wednesday, January 21st, 2009 at 2:20 pm by Rose Etherington. See our copyright policy. Follow comments through the feed.​
 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز


معماران :استودیو جی 2
محل پروژه : سن کارلوس دی باریلوچه، ریو نگرو، پاتاگونیا آرژانتین
محاسبات سازه :اینگنیریا زاپاتا
مساحت پروژه : 396 متر مربع
سال پروژه : 2008 -- 2010
عکس: لیلا سرتونی





این مطلب از سرزمینهای دور لینک شده است، اینبار استودیو جی 2 توسط دو خانواده از تاهیتی - پلینزی فرانسه ،(دو شریک در این ماجرا ) استخدام شد تا برای خلق خانه ای برای تعطیلات در سن کارلوس دی باریلوچه ،پاتاگونیا آرژانتین طرحی را ارائه دهد. باید یک فضای یکپارچه گسترده ای را را برای اوقات فراغت و تفریح و سرگرمی، دو اتاق برای صاحبان خانه، دو اتاق خواب برای کودکان و تمام تجهیزات لازم برای یک خانه تعطیلات و غیره را طراحی می کرد.
مانند سبک اقامتگاه فعلی صاحبان (در یک جزیره) ،انتخاب منطقه جایی که خانه در آن ساخته خواهد شد باید به نظر می آمد که در یک جزیره است، اما این بار جزیره ای بین دو رودخانه که توسط یک چشم انداز خیره کننده در داخل 4 نقطه اصلی احاطه شده است: رصد خانه کاتدرال در غرب، سیرا ونتانا در جنوب، گلف در شمال و یک دره عمیق و باریک با یک نهر و پوشش گیاهی سرسبز در شرق . به این ترتیب خانه باید به اندازه کافی در یک ترکیب از رد پا جابجا شود، برای اطمینان از اینکه در هر زمان می توان یک فریم خاصی از نفس طبیعت را مشاهده کرد.





ایده
ایده اولیه از مجاورت احجام ،که هر کدام شامل توابع مختلف هستند،از یک سو زندگی اجتماعی و از سوی دیگر زندگی خصوصی ناشی می شود. زمانی که این احجام با هم دیده می شوند، مخلوطی از هندسه و فضا را نشان می دهند، آن را با ایجاد مسیرهای پویا بین فعالیت و استراحت مناطق از خانه که تنش در آنها در نظر گرفتند و آنها انتقال بین قراگیری روی صخره را به منظور بالا بردن درون آسمان در جستجوی تصاویر کامل از فضا را آزمایش کردند.



مصالح شناسی و مواد بکار رفته ،تصور می شود برای یک طرح قوی در شکننده بودن ، یک جسم جامد در آسمان ، پشتیبانی می کند این پویایی در ایستایی را و بالعکس.
بنابراین خانه در جستجوی تعادل، مجاورت، روبان، دیدن نقطه، تور حیاتی، و آغوش گرفتن است.



عناصر :
برای دریافت بیان هنری و برای رسیدن به محدودیت های مواد،کار با دو سیستم متفاوت که می تواند ایده پروژه را منعکس کند، انجام شد. این سازه با بتن آرمه پشتیبانی می شود و حداکثر پتانسیل آن را در سطوح افقی، عمودی و رهبری کردن را نشان می دهد برای منطقه زلزله خیزی مانند سن کارلوس دی باریلوچه همراه با سنگ یک متریال سنگین و روستایی در گفت و گویی با کوهای در نزدیکی خود مناسب است . این سازه پایدار از قاب فولادی برای پوسته بیرونی، پارتیشن، پانل، صفحات خورشیدی، چیزی که با چوب این منطقه مزین شده و با استفاده از گرمی و سبکی آن درست شده است.



فضای داخلی درنتیجه نفوذ درونی احجام ترکیبی جهت احترام به همگرایی خطوط و جسمیت یک تعادل دراماتیک بین بیانی از فرم ها ،بافت و تصاویر مناظر درست شده اند.
با این خانه استودیو جی 2 یک چرخه کوچکی از تکامل را نشان داده و در جستجو برای تنوع در انواع مسکن و راه اندازی درون فضاهای جدید برای اکتشافات جدید در معماری بوده اند ، با این استدلال که هر بیان معماری باید منحصر به فرد و تکرار نشدنی برای کاربران خود باشد.























برای دیدن تصاویر بیشتر می توانید به منبع مراجعه کنید.
منبع: http://www.archdaily.com/98642/ribbon-house-g2-estudio/
 

م مژگان

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه درختی؛ گسترش تکرار در یک جهت ثابت

این خانه برای یک زوج در یک منطقه مسکونی در شمال توکیو ،توسط گروه معماری کوه فوجی طراحی شد.سطح زمین بالاتر از لبه سایت است و بنا مجموعه ای از قوس های چوبیست که در اطراف یک ستون مرکزی شکل گرفته. فضای داخلی این خانه درختی به وسیله کیفیت نور و تنوع در ارتفاع سقف، به 4فضا با عملکرد مناسب تقسیم شده.اتاق غذاخوری از ارتفاع بلند سقف و نور زیاد بهره می برد، در حالی که اتاق خواب ها با سقف های کوتاه تر از نور کمتری برخوردارند. سایت به واسطه احاطه شدن در بین خانه های مجاور احساسی از تشویش و نگرانی را بوجود آورده.در این مورد گسترش حجم عمودی به افقی مناسب تر است. دلایل مشابهی را می توان در طبیعت یافت که، هنگامی که یک درخت در جنگلی عمیق در بین درختان بلند محصور شده،به رشد عمودی تمایل دارد.معماران از" مختصات نظام قطبی" به عنوان تعریف هندسه این معماری استفاده کردند.در فضای داخلی بنا،لمینت بکار رفته و در سقف آن هر فریم 55 میلیمتر بالاتر از فریم قبلی قرار گرفته، به همین دلیل با یک چرخش 360درجه، یک اختلاف 1.7 متری از اولین فریم تا آخرین آن وجود دارد. زمانی که به ستون مرکزی تکیه می دهید و به بالا نگاه میکنید،توسعه پرتوهای شعاعی مانند شاخه های یک درخت در نظر شما مجسم می شود.در اینجا فضا بعنوان خانه تعریف شده و بدور از یک جَوِ مصنوعی، یک محیط دوستانه برای زندگی پدید آورده.این تعریف نه تنها مرکز یک فضا را به عنوان یک مفهوم اجتماعی بازتاب میدهد، بلکه مرکز یک فضا احساسی از حضور و زندگی را دربر دارد.

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

architect110

کاربر بیش فعال
منبع:سایت اتود به نقل از سایت archdaily


http://arckarajsama.blogsky.com/1389/10/06/post-49/



" نمیخواهم خانه ام ازجاده دیده شود"، " نمیخواهم خانه ام به سبک خانه های مالایی ساخته شود "این دو پیشنهاد مهم مشتری ، معماران لیجو رنیLIJO RENY را به سوی طراحی خانه ای با یک بام سبز وسیع که قسمتهایی از بنا را که از جاده دیده می شود تحت پوشش قرار می دهد .به طور کلی اگر هرکسی یک نگاه اجمالی به خانه داشته باشد میتواند حدس بزدند که ،این شیوه طراحی مسکونی در منطقه جدید است ،جایی که حتی بسیاری از طراحان نمیتوانند فراتر از تاریخ معماریشان فکر بکند ،چه برسد به یک آدم غیر حرفه ایی! این خانه ی بام سبز و در حال ساخت، فقط یک هدف را دنبال نمیکند ،بلکه راهکار های طراحی فکورانه و هنرمندانه ای در درون خود به نمایش می گذارد .این بام سبز ساختمان را خنک نگه می دارد و خانه به کمک چند حیاط داخلی بدون سقف که با سایر فضا ها محدود شده اند از درون تهویه می شود . این روش راه حلی مناسب به منظور کاهش مصرف انرژی است،در واقع تقریبا همیشه انرژی را از فضا های مجاور قرض میکند . این خانه همه قواعد اعمال شده معماری که طراحی خانه ها را در این منطقه محدود کرده زیر پا گذاشته است .این طراحی مفهوم دیدنی را بطوریکه معمار احساس کند نیاز به نمایش دادن طرحی متفاوت برای آب و هوا استوایی در طول کرالا –هند-با اصرار به تکرارسنت گرایی کاذب در طرح دارد را به یدک نمیکشند.





دیاگرام 1

دیاگرام2

دیاگرام3

دیاگرام4

دیاگرام5

دیاگرام 6


دید به ماکت از روبه رو

 

amirhm

عضو جدید
کاربر ممتاز


‎منزل گزیدن در سراشیبی تند، در میان دره ای تنگ و عمیق، با تخته سنگهای فرسایش یافته از موجهای دریا و چشم اندازی خیره کننده از آبی لاجورد دریای آندامان، هم دلهره آور است و هم هیجان انگیز.
‎عواملی که برشمردیم مهندسان این خانه را برآن داشت تا دست به ساخت چنین بنایی در چنین موقعیتی بزنند. در اولین نگاه تنها چیزی که به چشم می خورد طبیعت زیبا و پر درخت و صخره های بزرگی است که در اثر موجهای دریا فرسایش یافته اند و در عین زیبایی دلهره ای در دل انسان ایجاد می کنند.
‎ این خانه در میان همین تخته سنگ ها بنا شده است.




‎معمارهای این بنا با طراحی هنرمندانه خود فضای خانه را به سه بخش اصلی تقسیم نموده اند. در ورودی اصلی که سازندگان آن را بخش سرگرمی نامیده اند اتاق نشیمن و نهارخوری روباز قرار گرفته است. تراس، استخر شنا و باربیکیو نیز در این فضا قرار داشته و در کنار هم ترکیب جالبی را به وجود آورده اند. در پشت این مکان آشپزخانه، انبار و رختشویخانه قرار دارند.




‎در طبقه فوقانی بخش سرگرمی نیز اتاق خوابهای اصلی قرار کرفته اند. سه اتاق خواب با حمام و سرویس بهداشتی مجزا که چشم انداز هر سه اتاق، اقیانوس زیباست.




‎درهای کشویی در جلو و عقب اتاقها، نسیم را به وزیدن به درون و خنک کردن فضای اتاق تشویق می کند.​
‎در طبقه زیرین بخش سرگرمی و در پایین ترین بخش خانه هم دو اتاق خواب دیگر، یک چشمه آب گرم اختصاصی و یک فضای بازی قرار گرفته است که مکان بسیار مناسبی جهت اقامت میهمانان خانه است.




‎محدودیت اصلی ساخت و ساز در سواحل غرب کنترل و طبقه بندی میزان عقب نشینی از امواج دریا یا به تعبیری آخرین حدی است که موجهای ساحل از خود اثری بر جای نهاده اند. در واقع این محدودیت بدین معناست که هر چه به آب نزدیکتر می شویم میزان ساخت و سازها کمتر و کمتر می شود.​
‎ویلای Amanzi با قرار گیری در مکانی منحصر به فرد و طراحی عالی پیرامون خود را به طرز منحصر به فردی از آن خود کرده است و مکان مناسبی را جهت رسیدن به آرامش و آسودگی خیال به ارمغان آورده است.



تیم طراحی: Original Vision Ltd
‎مهندسان معمار: Adrian McCarroll, Waiman Cheung, Jamie Jamieson
‎موقعیت: ساحل Kamala واقع در Phuket در کشور تایلند
‎مساحت بنا: ۲۶۴۴ متر مربع با ۸۰۰ متر مربع زیربنا
‎سال ساخت: ۲۰۰۸
‎عکاس: Marc Gerritsen

Narenji.ir
Archdaily.com

 

OAM

عضو جدید
خانه کوهستانی تراس دار پروژه معماری توسط دیک کلارک ، برنده جایزه بین المللی شرکت است که بخش مهمی از آن بیش از 25 سال برای جامعه طراحی آستین بوده است.

خانه در آستین، تگزاس قرار دارد و ادغام اشکال سنتی تگزاس و مصالح با جزییات منحصر به فرد مدرن انجام داده است.


این طرح به سادگی در دورتادور فضای باز پذیرایی ، ناهار خوری ، و آشپزخانه مرتب شده.
یکی از خانه های ظریف و زیبا با ترکیب مصالح طبیعی و فضاهای باز، فضای داخلی تمیز و بسیار مدرن.​











منبع:http://www.oam.ir
 

شیما(ص)

عضو جدید
اکثر ما ایرانیها فکر می کنیم که تنها یک ویلای زیبا با طراحی داخلی وخارجی ومحوطه سازی را فقدر در شمال ایران میتونیم داشته باشیم به نظر من دیگه بهتر دست از ویلا سازی توی شمال ایران برداریم و یه فکری در مورد آباد سازیه زمینهایی که تو جنوب ایران باشیم!این ویلای زیبا صحرایی با طراحی خارجی زیبا ومحوطه سازی جذاب میتونه فکر مارو درمورد این که ویلای میشه تویه صحرای خشک ساخت یا نه باز میکونه!!مگه نه نظر شما چیه؟!2.jpg
 

H.SHafiee

عضو جدید
کاربر ممتاز
خانه اي در انتظار مرگ

این خانه که اقامتگاهی منحصر به فرد با معماری فوق العاده است به انتظار مرگ صاحب اش نشسته. معماری برگرفته از مفهوم زندگی و واقعیت مرگ! هیچ کس نمی تواند از رخدادهای آینده زندگی خود مطمئن باشد ولی چیزی که واضح و اجتناب ناپذیر است این است که همه ما روزی خواهیم مرد… این خانه به سفارش فردی که به گفته پزشکان طی ۱۵ سال آینده از دنیا می رود ساخته شده. او که نامش فاش نشده می گوید: "من تا ۱۵ سال دیگر خواهم مرد و این خانه، خانه انتظار مرگ من خواهد بود که برای هدف من جای مناسبی است". ‏

مرگ واقعیتی است که برای بازماندگانمان تنها غم و اندوه بر جای می گذارد. در روزگار جوانی همیشه احساس قدرت می کنیم و هیچگاه ترسی از مرگ به خود راه نمی دهیم ولی وقتی پا به پیری می گذاریم به یکباره فکر و خیالات به سراغمان می آید. به خاطرات خوب و بد زندگی می اندیشیم و سعی می کنیم سالهای پایانی زندگی مان را آنطور که تصور می کنیم درست است بگذرانیم. ‏

نام این خانه، ما را به یاد اتاق انتظار مطب پزشکان یا سالن انتظار فرودگاه می اندازد ولی علت انتظار کشیدن از زمین تا آسمان متفاوت است. ‏


خانه در کنار ساحل، آنسوی رشته کوه های Suzuka ، در شبه جزیره ISE و رو به شرق یعنی دقیقاً جایی که خورشید طلوع می کند قرار دارد. ‏

شرکت طراح بر این عقیده پایبند است که یک طرح معماری چیزی نیست که به خواست و نظر معمار ساخته شود بلکه ترکیبی از خواسته ها و نیازهای مشتری و اهداف خاص است. ولی همزمان سلایق مشتری و معمار را با هم در بر می گیرد. پس از ساعتها تفکر در خصوص نماد این پروژه عاقبت «پروانه» به عنوان نماد سمبلیک آن انتخاب شد. در باور شرقی نماد پروانه به منزله گرفتن روح مرده و دمیدن روح در کالبد دیگر یعنی بی مرگی و تولد دوباره است. ‏

سمبل پروانه در این معماری به خوبی خودنمایی می کند. پنجره هایی بزرگ همانند بالهای پروانه. آفتاب شرقی از میان این پنجره های چندضلعی که همانند موجی در حرکت هستند به داخل نفوذ می کند.
 

architect110

کاربر بیش فعال
خانه کشویی



خانه کشویی، محصول گروه معماری DRMM می باشد. این محصول ترکیبی است از تکنولوژی، معماری و هنر. این خانه در کشور انگلستان واقع شده است.

خانه کشویی از سه قسمت تشکیل شده است، خانه اصلی، مهمان خانه و گلخانه، که این بخش ها با حرکت دیوارها و سقف متحرک پدید می آیند. هر سه بخش این ساختمان توسط نمای جداگانه ای طراحی شده است، لاستیک قرمز، شیشه و پوشش چوب درخت کاج.

این سازه 20 تن وزن و 28 متر طول دارد و بر روی ریل جرکت می کند. این سه بخش، در طول شبانه روز و همچنین در مواقع هوای آفتابی و ابری و در فصول مختلف تغییر پذیر می باشند.































منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز www.memarinews.com





 
آخرین ویرایش:

omran1

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
این خانه به شیوه بسیار جالبی طراحی شده است . به شیوه ای که با تغییر محور خانه امکانات مختلفی به به فرد ارائه میشود. غلتاندن و تغییر محور خانه هم به آسانی مثل پا زدن با دوچرخه انجام میگیرد .



نویسنده: Aran در تاریخ 7/07/2010
 

DDDIQ

مدیر ارشد
خانه جالبی هست ولی واقعا ترجیح میدم که برای استفاده طولانی مدت از ای خونه ثابت و کلاسیک تر استفاده کنم!!
فکر میکنم این خونه هم با مصالح سبکی طراحی شده باشه و برای استفاده های موقت
سپاس
 

marali_64

عضو جدید
اگر تا كنون به زندگي در جنگل فكر نكرده ايد و تصور مي كنيد كه ممكن است زندگي در آنجا ميسر نباشد و مشكلات بسيار زيادي را با خود به همراه دارد، امروز مي خواهيم يك خانه جنگلي لوكس را به شما معرفي كنيم كه غير ممكن است علاقه اي به زندگي در آن پيدا نكنيد. نماي بيروني تركيبي از سنگ و چوب است و آنقدر جذاب است كه نگاه هر بيننده اي را به خود جلب مي كند. همچنين در آن پنجره هاي بزرگي كار شده است كه به ورود نور به خانه خوش آمد مي گويند و تا غروب خورشيد مي توان از نور طبيعي روز بهره گرفت. آرشيتكت خلاق اين خانه جنگلي "زك" نام دارد و اين خانه را در دو طبقه ساخته و طبقات از طريق پله هاي سنگي به هم متصل مي شوند.











 

semiramis261

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
این خانه یکی دیگر از پروژه های شرکت A-cero است. در اینجا به شرح توصیفات معماران آن می پردازیم: " با ترکیبی از طراحی، کیفیت و قابلیت های ناشی از یک خانه 1.500m2 و تعریف شده توسط مجموعه ای از خطوط تمیز و حجم مناسب.
رنگ خاکستر بتن که کل ساختمان را تشکیل می دهد و یک معماری گسترده و ایوان رو باز (شبکه ای) سیاه را نمایان می سازد، عناصری که در آن بکار رفته، در نگاه اول، نمای بیرونی خانه را برجسته ساخته است.
علاوه بر این،پنجره های وسیع در نما به منظور لذت بردن از نمایش دلپذیر اطراف خانه گنجانده شده است. ساختمان دو طبقه بوده که با توجه به شیب طرح خانه ساخته شده است. در لِو ِل اول، که در آن دسترسی عابر پیاده است،زیر بنایی به اندازه 653m2 دارد. این طبقه در سه زمینه توزیع شده است: منطقه مخصوص خانواده (سالن، اتاق غذاخوری، آشپزخانه ، اداری ، یک اتاق نشیمن برای کودکان...)؛یک بخش خصوصی که در آن چهار اتاق خواب ، با حمام مناسب برای هر کدام و اتاق رختکن، و منطقه ای برای وقت آزاد و آرام برای آرامش روحی که به قسمت بیرونی باز می شوند و استخر کنار یک ایوان گسترده. در طبقه همکف یک ورزشگاه(فضای نرمش)، یک سردابه برای نگهداری شراب وجود دارد، اتاق تنظیفات(خانه داری)و منطقه ای برای خدمات و امکانات خانه وجود دارد.



در فضاهای داخلی، همه چیز را در حد میلیمتر در نظر داشته اند. هر دیوار، جزئیات و هر گوشه ای نشان می دهد که کار با ظرافت و با مطالعه انجام شده چیزی که گویای کار شرکت A-ceroمی باشد. قسمت بیرونی ترکیب سازه داخلی با پاسیوهایی که فضای نورانی و شاد برای زندگی روزانه را ایجاد می کند. علاوه بر این ، دیوارهای سفید و روشن و دکوراسیون راحت با چوب تیره زمین خانه در تضاد است. در قسمت بیرونی استخر لبریز از آب با مساحت 45m2 قرار دارد. این ایوان و زمین از مصالحی چون گرانیت abujardado و سنگ خاکستری ساخته شده است. در این منطقه بیرونی شما همچنین می توانید اتاق ناهارخوری تابستانی و یک منطقه آرامش بخش (فضایی برای ریلکس شدن) تحت پوشش یک سقف متحرک را بیابید. این یک لذت برای جلب رضایت و راحتی ای است که اکثر مردم خواهان آن هستند. و به دلیل ظرافت، پیچیدگی و قابلیتی که دارد بیننده را دعوت به زندگی می کند!".



















منبع: http://feedproxy.google.com/~r/FreshInspirationForYourHome/~3/W-_THsa2Xc4/
 

haunt

عضو جدید
جالب بود . ممنون .
منم ترجیح میدم خونم ثابت باشه .
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

زندگی ، کار و هنر ، همه در یک مکان . این ساختمان برای یک گرداورنده هنر " condo " در نیویورک ساخته شده . فضا پر شده از دیوارهای منحنی با روشنایی ماهرانه و فراگیر است ، اما این حرکت های هنری با سطوح استراتژیکی صاف دیوارها برای آویزان کردن آثار هنری خو گرفته . استودیو UN ، مانند هر طراح موزه ، با چالش بهینه سازی طراحی برای آثار هنری ، بدون اجازه در هم شکستن قطعات توسط استراتژی معماری و طراحی داخلی ، مواجه بود . خطوط روشنایی در سقف ، از طریق هر کدام از مناطق اصلی فضا ، نگاه ها را به خود جلب می کند . کنترل روشنایی روز ، عمدتأ در اتاق های خصوصی مثل اتاق خواب و دفتر کار محدود شده .
white-luxury-condo-space


white-interior-wall-paintings


white-interior-bedroom-design


white-interior-floor-plan
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

گروه معماران دانمارکی Bjarke Ingels – BIG - یک ساختمان مسکونی برای منهتن – نیویورک – با یک پلان مستطیل شکل طراحی کرده اند که در یک گوشه کشیده شده و به شکل برج سه گوش در می آید . 600 واحد آپارتمان در اطراف یک حیاط مرکزی سازمان یافته و منظره ای از رودخانه هادسون را به ساکنان خود ارائه می دهد . سقف شیبدار تا ارتفاع 467 فوت به اوج خود می رسد و سطح آن توسط تراس های سقف شکسته می شود . سه نمای دیگر آن شامل بالکن ها و پنجره های پیش آمده می شود که بر اساس پیش بینی ها در سال 2016 ، ساخت آن به اتمام می رسد . طرح BIG نوآورانه ، خاطره انگیز و منحصر به فرد است و زیبایی آن فقط توسط طراحی کارامد و کاربردی خود تطبیق می یابد . ساختمان بیشترین دسترسی به نور طبیعی را دارد و ترکیبی بین بلوک دوره های اروپایی و ساختمان های سنتی منهتن است .
پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید


پنجاه و هفتم غربی ؛ معرفی تیپولوژی مسکونی کاملأ جدید
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

در هر دو قسمت این ویلای تندیس گون – قسمت جلو و سمت دریاچه – نمایی بسیار رسا و زینتی به چشم می خورد . عناصر بتنی سفید رنگ با دهانه های مدور در مقابل قله های کوه پیلاتیوس ، اجازه یک نظر اجمالی به نارنجستان و گیاهان عجیب و غریب در محوطه ساختمان و همچنین از طریق دهانه های طبقه همکف ، سالن و راه پله ها قابل مشاهده می باشد ، که توسط فیلیپ استیوبی philip stuebi و ابراهارد تروگر eberhard trogerدر سوئیس طراحی شده .
.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


.

منبع
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

Baumraum یک شرکت آلمانی ست که درزمینه خانه های درختی کارمی کند.این شرکت ترکیب درهم آمیخته ای از مدرنیته وسنت گرایی را ارائه می دهد.نمونه های مدرن وامروزی آنها شامل آشیانه هایی ست که درطبیعت متناسب با نیازهای انسانی طراحی شده اند.این خانه های جنگلی درطرح ها وقالب های متنوعی ارائه می شوند.وشما دراین خانه ها تفاوت را احساس خواهیدکرد.این نوع ازخانه ها براساس اختفا بین گیاهان روئیده شده بنا می شوند.این خانه ها بوسیله طناب هایی درمیان درختان محکم شده ومخفی گاه های اسرارآمیزی را رقم می زنند. درآخربایداضا� �ه کردکه، Baumraumکارهای خود را با قابلیت انعطاف درطرح وقالب، به متقاضیان تقدیم می کند. وقادر است طرح های خودرا بسته به سفارش مشتری ومحدودیت های محیطی اجرا کند.
.


.


.

منبع
__________________
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

اینها ازاولین تصاویرموجود ازآیندۀ خانه های مدرنی ست که شاید مناسب فیلم جیمزباند باشد.وخانه ایست که درجزیرۀ Kawau واقع در60 کیلومتری اوکلند قراردارد. نام این خانه ماهینا نام دارد.این نام برگرفته ازنامی ست که قوم مائوری برماه نهاده اند.این قوم نیزازاقوام بومی این ناحیه به شمارمی آیند. طراحی این پروژه به وسیلۀ شرکت Weber Consulting انجام پذیرفته است. ودرآن از پنجره هایی استفاده شده که ازکف تا سقف گسترده شده اند و فرمی برگرفته ازهلال ماه دارند. فضای مدرن داخلی آن نیزتماما سفیدرنگ است، واشاره به گذشته ای دارد که دروب سایت شرکت توضیح داده شده است. این پروژه شامل اتاق، استخرشنا وسطح کاشی شدۀ کنارآن ودیگر تجهیزاتی که درمساحت 827 مترمربعی آن گنجانده شده است. دراین راستا سرمایه گذاران خارجی علاقه زیادی را نسبت به این خانه های لوکس نشان داده اند.
.


.


.


.


.


.


منبع
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

كوالسكي يك معمار لهستاني از شركت H3AR مي باشد،كه اخيرا طرح-خانه آني- را در مسابقه اي درميلان بين دانشجويان به رقابت گذاشته است.موضوع اين رقابت خانه هاي موقت مسكوني كوچك بود.خانه هايي كه مناسب جوانان بوده ونيازهاي شهري روزگارحاظر را برآورده مي كند.ايده ساخت سيلندرهاي بتوني با استفاده از بتون سخت styrofoam اجرا شد كه داراي ايزولاسيون بالاي صوتي ودرعين حال 12 مرتبه سبك ترازبتون معمولي مي باشد.اين بتون كه شامل TI02 مي باشد داراي آلودگي هواي كمتري ست وتا سال 2014 اين بتون را مي توان از پوست برنج تهيه كرد.ازمزاياي ديگرآن اين است كه درپروسه توليد، دي اكسيد كربن كمتري توليد مي كند.
.


.


.


.


.


.


.


.


.


.


منبع
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز

در اينجا خانه اي را مي بينيد كه بر اساس فنداسون ستوني استوار است. اين خانه در شهر شوندورف كشور آلمان ساخته شده است. كار معماري اين سازه را شركت آلماني دلينگر انجام داده است. خانه R ،داراي 380 استوانه اكريليك بوده كه در ديوارها قرار گرفته و باعث ديد ارتباط قسمت بيروني به داخلي مي شود. همچنين اين سازه داراي اضلاع شيشه اي در امتداد سقف تا كف بوده و بدين ترتيب چشم انداز كاملي از طبيعت اطراف را در قسمت داخلي خانه مهيا مي كند. شندورف بر فراز درياچه آمرسي و درمكاني جذاب و زيبا واقع است. اين خانه هم از زيبايي اين مكان سود مي برد و هم فاصله كمي با مونيخ و فرودگاه آن دارد.
.


.


.


.


.


.


.


منبع
 
بالا