مهم ترین اخبار فوتبال ایران

khooshe

مدیر بازنشسته
گزارش آماري از کارت هاي زرد و قرمز نيم فصل اول

گزارش آماري از کارت هاي زرد و قرمز نيم فصل اول

گزارش آماري از کارت هاي زرد و قرمز نيم فصل اول


راه آهن خوش اخلاق ترين تيم نيم فصل
نیم فصل اول لیگ برتر علیرغم 2 بازی معوقه به پایان رسید و از امروز نیم فصل دوم لیگ برتر آغاز می شود. در نیم فصل اول لیگ دهم طی 151 بازی انجام شده، 638 بار کارت از جیب داوران خارج شد و بطور میانگین در هر بازی حداقل 4 کارت ثبت شده است. از این میان 601 کارت زرد و 37 کارت نیز قرمز بودند.

تیم راه آهن تنها تیم بدون کارت قرمز لیگ در نیم فصل اول بود و با دریافت فقط 25 کارت زرد خوش اخلاق ترین تیم نیم فصل اول شد. در مقابل تیم مس کرمان با 4 اخراجی رکورد کارت قرمز در نیم فصل اول را به خود اختصاص داد.

تیم پیکان با دریافت 48 کارت زرد بیشترین کارت زرد را به خود اختصاص داد. پیکان همچنین 2 کارت قرمز نیز در کارنامه انضباطی اش ثبت کرد تا عنوان بد اخلاق ترین تیم نیم فصل اول را به خود اختصاص دهد. سپاهان نیز با 21 کارت زرد کمترین اخطار را داشت که البته سپاهان 2 بازی معوقه دارد و این آمار احتمالا افزایش خواهد یافت.

آمار کارت های زرد و قرمز 18 تیم در نیم فصل اول بدین صورت بوده است:

راه آهن تهران: 25 کارت زرد

سپاهان اصفهان: 21 کارت زرد/ یک کارت قرمز

تراکتورسازی تبریز: 22 کارت زرد/ یک کارت قرمز

ملوان انزلی: 24 کارت زرد/ 3 کارت قرمز

سایپا کرج: 26 کارت زرد/ 2 کارت قرمز

نفت تهران: 33 کارت زرد/ یک کارت قرمز

شاهین بوشهر: 34 کارت زرد/ یک کارت قرمز

استیل آذین تهران: 33 کارت زرد/ 2 کارت قرمز

صبای قم: 33 کارت زرد/ 3 کارت قرمز

فولاد خوزستان: 34 کارت زرد/ 2 کارت قرمز

نفت آبادان: 34 کارت زرد/ 3 کارت قرمز

پاس همدان: 37 کارت زرد/ 2 کارت قرمز

شهرداری تبریز: 36 کارت زرد/ 3 کارت قرمز

مس کرمان: 36 کارت زرد/ 4 کارت قرمز

پرسپولیس تهران: 39 کارت زرد/ 3 کارت قرمز

استقلال تهران: 43 کارت زرد/ 2کارت قرمز

ذوب آهن: 43 کارت زرد/ 2 کارت قرمز

پیکان قزوین: 48 کارت زرد/ 2 کارت قرمز
 

khooshe

مدیر بازنشسته
تمامي ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر برگزار مي گردد

تمامي ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر برگزار مي گردد

تمامي ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر برگزار مي گردد


تمامي ديدارهاي هفته هجدهم ليگ برتر (جام خليج فارس)برگزار مي گردد.
به گزارش خبر های رسیده از سازمان لیگ تمامی بازی های هفته هجدهم ليگ برتر (جام خلیج فارس)طبق زمان و مکان اعلام شده قبلی برگزار می گردد
 

khooshe

مدیر بازنشسته
فهرست نقل و انتقالات در نيم فصل دوم ليگ برتر

فهرست نقل و انتقالات در نيم فصل دوم ليگ برتر

فهرست نقل و انتقالات در نيم فصل دوم ليگ برتر


سازمان ليگ برتر فهرست کامل بازيکناني که در فصل نقل و انتقالات به تيمهاي ليگ برتر منتقل شده اند را اعلام کرد.

در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر که از22 آبان تا 15 آذر ادامه داشت، 25 بازیکن داخلی و خارجی به تیم های لیگ برتری پیوستند ضمن اینکه 7 باشگاه نیز در بازار نقل و انتقالات شرکت نکردند.
اسامی بازیکنانی جدید 11 باشگاه حاضر در لیگ برتر به شرح زیر است :
* پرسپولیس : سکوبرت ( از باشگاه پلیمنت انگلیس)
* استقلال : حوار ملامحمد ( ازباشگاه اربیل عراق) و علی صباحی (از امیدهای استقلال)
* راه آهن : مجتبی خنجری و یک بازیکن صربستانی
* استیل آذین : پیترسدیو(از باشگاه دی استراوا اسلواکی) و محسن الیاسی ( از باشگاه شن سا) ، اگدیوس مایوس (لیتوانی)
* پیکان قزوین : الونگ الونگ ، زلاتان هارثانی (از باشگاه دی استراوا اسلواکی) ، صالح سدیر (باشگاه احد لبنان) رحمان رضایی (از باشگاه شاهین بوشهر)
* صبا باتری قم : سعید آقاجانی ، حمید رضا پاکیزه ، مسعود کشوری فرد (هر سه از امیدهای صبای قم )
* فولاد خوزستان : باکاری جرومی دیاکیته (از باشگاه فرانکفورت آلمان)
* شاهین بوشهر : عماد محمد رضا (از باشگاه الزمان مصر) و میلاد صارمی (از امیدهای شاهین بوشهر)
* تراکتورسازی تیریز: حسن ابهری (تمیدید قرارداد) محمد احمدپوری (بازیکن قرضی از شاهین بوشهر)
* شهرداری تبریز: علی انصاریان (بازیکن قرضی از باشگاه فولاد گستر تبریز) و گلسون دو سانتوز( از باشگاه ابومسلم)
* نفت تهران : سیامک کوهنورد (از باشگاه مقاومت سپاسی) ، ژودیفلی فریرا(موراسلول برزیل) محمد رضا ناصحی (قرضی از باشگاه سپاهان)

بنابر اعلام سازمان لیگ به جز باشگاه های استقلال، استیل آذین، تراکتورسازی، نفت آبادان، مس کرمان و نفت آبادان سایر باشگاه های لیگ برتر مجاز هستند تا از یک سهمیه بازیکن آزاد خود استفاده کنند.


 

اخبار

ربات
انتقال تیم فوتبال نفت به اراك تمركز ما را به هم ريخت

انتقال تیم فوتبال نفت به اراك تمركز ما را به هم ريخت

حسين فركى سرمربى تيم فوتبال نفت تهران گفت: بحث انتقال تيم به استان مركزى متاسفانه شرايط روحى و تمركز ما را بر هم زد. وى

بيشتر...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
تغيير مسير ياوري از همدان به بوشهر/ کربکندي گزينه اول پاسي‌هاست

تغيير مسير ياوري از همدان به بوشهر/ کربکندي گزينه اول پاسي‌هاست

تغيير مسير ياوري از همدان به بوشهر/ کربکندي گزينه اول پاسي‌هاست


درحاليکه از محمود ياوري به عنوان گزينه اصلي سرمربيگري تيم فوتبال پاس همدان ياد مي‌شد، اين مربي به احتمال فراوان هدايت تيم شاهين بوشهر را برعهده مي‌گيرد.

به دنبال کناره گیری علی اصغر مدیرروستا از سمت سرمربیگری تیم فوتبال پاس همدان، مسئولان این باشگاه همدانی محمود یاوری را برای جانشینی او در نظر داشتند. مذاکرات با یاوری انجام شده و مراحل نهایی عقد قرارداد او با باشگاه پاس طی می شد که بحث حضور این مربی باتجربه در شاهین بوشهر مطرح شد.
با این شرایط یاوری که خاطرات خوبی از حضور در تیم شاهین دارد به احتمال فراوان روز یکشنبه به جای سفر به همدان راهی بوشهر می‌شود تا پای قرارداد با تیم شاهین را امضا کند.
پاسی‌ها هم برای اینکه فرصت را از دست ندهند، ظاهرا مذاکراتی هم با کربکندی داشته‌اند تا اگر یاوری به بوشهر رفت، سرمربی پیشین راه آهن شهرری را به همدان ببرند.
تیم فوتبال پاس همدان با 19 امتیاز سکوی سیزدهم جدول رده بندی لیگ برتر را در اختیار دارد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
بائو: نمي‌دانم چرا آن توپ را از دست دادم

بائو: نمي‌دانم چرا آن توپ را از دست دادم

بائو: نمي‌دانم چرا آن توپ را از دست دادم


مهاجم تيم فوتبال شهرداري تبريز گفت: نمي‌دانم چرا آن توپ را در دقايق پاياني از دست دادم.

ميثم بائو پس از تساوي بدون گل برابر استقلال اظهار داشت: طبيعي بود که استقلال به خاطر شرايط ميزباني و حضور هوادارانش براي 3 امتياز بازي کند. به نظر من هر دو تيم فوتبال خوبي را به نمايش گذاشتند و نتيجه تلاش‌شان هم يک امتياز بود.
بائو درباره موقعيتي که در دقايق پاياني از دست داد، گفت: شايد اگر صد بار ديگري چنين موقعيتي نصيبم شود آن توپ‌ را گل کنم اما نمي‌دانم چرا آن لحظه اين طور شد و آن را از دست دادم.

سعيد دقيقي ديگر بازيکن شهرداري تبريز نيز‌ پس از پايان بازي گفت: 2 تيم شرايط يکساني در اين مسابقه داشتند. البته سختي‌ شهرداري تبريز بيشتر از استقلال بود. بازي‌هاي ليگ فشرده است و ما مصدوماني داريم. در اين مسابقه دو تيم پاياپاي بودند. از نظر موقعيت صد در صد گل شرايط شهرداري بهتر از استقلال بود ولي خدا را شکر يک امتياز را گرفتيم.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
برتري پرگل همگروه استقلال/ حريفان پرسپوليس و سپاهان متوقف شدند

برتري پرگل همگروه استقلال/ حريفان پرسپوليس و سپاهان متوقف شدند

برتري پرگل همگروه استقلال/ حريفان پرسپوليس و سپاهان متوقف شدند


چهاردهمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه‌هاي عربستان با توقف دو تيم مدعي الاتحاد و الهلال و پيروزي تيم النصر، يکي از نمايندگان اين کشور در ليگ قهرمانان آسيا پيگيري شد.

هفته چهاردهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های عربستان جمعه شب با برگزاری چهار بازی به اتمام رسید که طی آن تیم‌های النصر و الاهلی مقابل حریفان خود به برتری رسیدند و تیم‌های الاتحاد و الهلال نیز با نتیجه تساوی زمین را ترک کردند.
در یکی از دیدارهای حساس شب گذشته تیم الاتحاد، حریف پرسپولیس در گروه C مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه "امیر محمد بن فهد" شهر دمام به مصاف الاتفاق رفت و با گل دقیقه 5+90 اسامه المولد از شکست گریخت و به تساوی 2 بر 2 رضایت داد. در این بازی برای تیم الاتفاق صالح بشیر الدوساری (71) و سباستین تیگالی (84) گلزنی کردند و گل‌های تیم الاتحاد نیز توسط پائولو جورج (55) و اسامه المولد (5+90) به ثمر رسید.
تیم الاتفاق در حالی مقابل الاتحاد به نتیجه تساوی رضایت داد که دو بازیکن این تیم به نام‌های سباستین تیگالی و صالح بشیر الدوساری به ترتیب در دقایق 84 و 5+90 با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شدند. الاتحاد با توقف در دیدار با الاتفاق 27 امتیازی ماند و به رده دوم جدول سقوط کرد. این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های پرسپولیس ایران، الوحده امارات و بنیادکار ازبکستان در گروه C رقابت خواهد کرد.
دیشب همچنین تیم الهلال در مصاف با التعاون، تیم یازدهم جدول رده بندی لیگ برتر عربستان به نتیجه تساوی 2 بر 2 تن داد. برای التعاون در این بازی خانگی که در ورزشگاه "ملک عبدالله" شهر بریده برگزار شد، منصور کورتیسی (62 - پنالتی) و محمد الراشد (86 - پنالتی) گلزنی کردند و گل‌های تیم الهلال نیز توسط یاسر القحطانی (10) و میریل رادوی (17) به ثمر رسید. الهلال، همگروه سپاهان ایران، الجزیره امارات و الغرافه قطر در گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا هم اکنون با 25 امتیاز رتبه چهارهم جدول رده بندی لیگ برتر عربستان را در اختیار دارد.
در پرگل‌ترین دیدار هفته چهاردهم مسابقات فوتبال لیگ برتر عربستان جمعه شب تیم النصر در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض به مصاف نجران رفت و توانست با شکست 6 بریک میهمان خود را بدرقه کند. برای النصر در این بازی رضوان کاسیس (12)، ریان بلال (21 و 61)، عبدالرحمان القحطانی (25)، خالد الزیلعی (54) و سعد الحارثی (71) گلزنی کردند و تک گل تیم نجران نیز توسط عبدالله راسان در دقیقه یک به ثمر رسید. النصر که در گروه B مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، استقلال ایران و برنده پلی‌آف منطقه غرب آسیا همگروه است، با این پیروزی 27 امتیازی شد و به رتبه نخست جدول صعود کرد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
در صورت رضايت ابراهيم زاده حميد شفيعي به ذوب آهن مي پيوندد

در صورت رضايت ابراهيم زاده حميد شفيعي به ذوب آهن مي پيوندد

در صورت رضايت ابراهيم زاده حميد شفيعي به ذوب آهن مي پيوندد


بازيکن اسبق تيم هاي سپاهان و ذوب آهن اصفهان به زودي تمرين هاي خود را با تيم فوتبال ذوب آهن آغاز مي کند.


حميد شفيعي با تاييد اين خبر اظهار کرد: با درخواست منصور ابراهيم زاده قرار شد در چند بازي بازي آينده ذوب آهن به اين تيم کمک کنم و به زودي نخستين جلسه تمريني خود را با اين تيم آغاز مي کنم.
وي با بيان اين که هنوز هيچ گونه قراردادي با ذوب آهن امضا نکرده است، گفت: فعلا بايد در تمرين تيم با جديت شرکت کنم و اگر کادر فني از آمادگي من رضايت داشتند، با ذوب آهن قرارداد مي بندم.
حميد شفيعي با اشاره به اين مطلب که در چندماه گذشته به صورت انفرادي تمرين مي کرده است، خاطرنشان کرد:اين تمرين ها به طور منظم و زير نظر مربيان حرفه اي بدن سازي انجام مي شد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
یک جلسه محرومیت و 5 میلیون تومان جریمه برای ایمان مبعلی

یک جلسه محرومیت و 5 میلیون تومان جریمه برای ایمان مبعلی

يک جلسه محروميت و 5 ميليون تومان جريمه براي ايمان مبعلي



ایمان مبعلی بازیکن استقلال تهران که در دیدار مقابل شهرداری تبریز روز 20 آذرماه به داور مسابقه توهین کرده به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم مربوطه و حضور در مسابقات رسمی و پرداخت مبلغ پنجاه میلیون ریال محکوم شد. بدین ترتیب مبعلی که در این بازی کارت قرمز گرفته و بازی با فولاد را از دست داده بود، در بازی با ذوب آهن نیز نمی تواند استقلال را همراهی کند.
 

اخبار

ربات
تحقیر استقلال در اهواز

تحقیر استقلال در اهواز

استقلال هم به سرنوشت پرسپولیس گرفتار شد.

بيشتر...
 

اخبار

ربات
اسامی داوران هفته بیستم اعلام شد

اسامی داوران هفته بیستم اعلام شد

کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران هفته بیستم لیگ برتر را اعلام کرد که بر این اساس دیدار حساس تیم های پرسپولیس و سایپا را علیرضا فغانی قضاوت خواهد کرد.

بيشتر...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرمربي حريف استقلال هم بركنار شد

سرمربي حريف استقلال هم بركنار شد

سرمربي حريف استقلال هم بركنار شد


سرمربي تيم فوتبال النصر عربستان، حريف استقلال در ليگ قهرمانان آسيا به دليل نتايج ضعيف برکنار شد.

دروازه‌بان پيشين تيم ملي ايتاليا که هدايت تيم النصر عربستان را بر عهده داشت به دليل نتايج ضعيفي که در ليگ عربستان به دست آورد از نيمکت اين تيم اخراج شد.
النصر عربستان در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا با استقلال همگروه است.
والتر زنگا به همراه تيم ملي ايتاليا به مرحله‌ي نيمه نهايي جام جهاني 1990 راه يافته بود و همچنين سابقه‌ي دو عنوان قهرماني در سري A و جام يوفا (ليگ اروپاي فعلي) را در کارنامه داشت.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
دخالت کميته انضباطي در اتفاقات ديدار ذوب آهن - مس صحيح نيست

دخالت کميته انضباطي در اتفاقات ديدار ذوب آهن - مس صحيح نيست

دخالت کميته انضباطي در اتفاقات ديدار ذوب آهن - مس صحيح نيست


مديرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان در نامه‌اي به رئيس فدراسيون فوتبال اين نکته را يادآور شد که دخالت کميته انضباطي در تعيين تکليف براي نتيجه ديدار ذوب آهن - مس صحيح و حرفه‌اي نيست چون مشکل بوجود آمده انضباطي نيست و مربوط به آيين نامه رقابت‌هاي ليگ برتر است.

در متن نامه اصغر دلیلی، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: هرگونه مسابقه‌ای که در جهان برگزار می شود طبق قوانین 17 گانه داوری انجام می شود و جریمه خطاها در تمام دنیا یکی است و تغییر نمی کند اما هر مسابقاتی باید آیین نامه‌ای هم داشته باشد که تمام قید و بندها و تصمیمات طبق آن انجام می شود که ممکن است متن هر آیین نامه با کشور دیگر متفاوت باشد یعنی وقتی یک بازی تمام می شود، نتیجه مسابقه را می توان حتی تغییر داد اگر تیمی بازیکن سرباز داشته باشد، اگر تیمی بیش از سه تعویض انجام داده باشد، اگر تیمی بیش از سه بازیکن خارجی به بازی گرفته باشد، اگر تیمی گلر خارجی استفاده کرده باشد و ...
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در ادامه این نامه خاطرنشان کرده است: تمام این تصمیمات به فیفا ربطی ندارد و مربوط به آیین نامه داخلی کشور ایران است و طبق آن تیم‌ها را جریمه یا نتایج را عوض می کنیم و فیفا هم تدوین آیین نامه داخلی بازی‌ها را حق مسلم برگزارکننده‌ها می‌داند. در بازی ازبکستان و بحرین که داور اشتباه تصمیم گرفت فیفا به آیین نامه داخلی همان مسابقات مراجعه کرد که تکرار مسابقه را نه بر طبق مقررات لازم الاجرا در جهان بلکه طبق آیین نامه داخلی همان مسابقات انجام داده است.
دلیلی در هفت بند نکاتی را به رئیس فدراسیون فوتبال یادآور شده که به شرح زیر است:
1- سئوال از فیفا برای بازی مس و ذوب آهن در حالی که فیفا از آیین نامه داخلی بازی‌های ما مطلع نیست، منطقی نبوده است.
2- آیین نامه برگزاری مسابقات جام جهانی برای همان مسابقات معتبر است نه برای سایر کشورها و سایر مسابقات. برای مثال آنها منعی برای بازیکن مشمول سربازی ندارند اما ما این منع را داریم و این طبق آیین نامه خودمان است.
3- دخالت کمیته انضباطی در این موضوع صحیح و حرفه‌ای نیست چون مشکل بوجود آمده انضباطی نیست و مربوط به آیین نامه رقابت‌های لیگ برتر است که در صلاحیت سازمان لیگ است نه در صلاحیت کمیته انضباطی و این یک عرف جهانی است.
4- ماده 38 آیین نامه انضباطی ناظر است به اشتباه مقامات رسمی که طبق تعریف قانونگذار منظور مسئولان برگزاری مسابقات است نه داوران بازی‌ها زیرا داوران در آیین نامه دارای تعریف دیگری هستند.
5- تکرار مسابقات در چنین مواقعی باید دارای اعتبار قانونی باشد یعنی بدون اشاره به بند و ماده و قانون مصوب نمی توان اعتبار یک بازی حرفه‌ای را زیر سئوال برد و آن را تکرار کرد بلکه مجوز قانونی برای آن نیاز داریم.
6- ضمن اینکه استفسار از فیفا در مورد این مسابقه به نظر صحیح نمی رسد چون پاسخ آنها به طور قطع ارجاع دادن به آیین نامه داخلی خودمان خواهد بود.
7- اظهارنظر در خصوص تکرار مسابقه بدون اعتبار حقوقی یک اظهارنظر احساسی است که چون در تاریخ ثبت می شود باید جدا مورد عنایت شما قرار گیرد.
در بخش پایانی این نامه مدیرعامل باشگاه ذوب آهن انتظار خود از فدراسیون فوتبال در خصوص تعیین تکلیف برای دیدار ذوب آهن - مس کرمان را بدین صورت مطرح کرده است: باشگاه ذوب آهن انتظار دارد به احترام حرفه‌ای بودن مسابقات حتما با توجه به اصول و مبانی آیین نامه‌های داخلی کشور اتخاذ تصمیم شود.


 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی جالبن قانون رو اشتباه اجرا کردن مربی بد بخت که از دست داور و مربی حریف دنیا داشته رو سرش خراب میشده، جریمه میشه اونم از همه بیشتر، رییس کمیته داوران نه معذرت خواهی میکنه نه دستور تکرار بازی رو میده!
 

khooshe

مدیر بازنشسته
خیلی جالبن قانون رو اشتباه اجرا کردن مربی بد بخت که از دست داور و مربی حریف دنیا داشته رو سرش خراب میشده، جریمه میشه اونم از همه بیشتر، رییس کمیته داوران نه معذرت خواهی میکنه نه دستور تکرار بازی رو میده!
ما که آخر نفهمیدیم چی شد که گیر دادن دوباره بازی برگذار بشه....مگه یه اشتباه داوری نبوده؟
دلیله دیگه ای بغیر از تکرار اشتباه پنالتی داره؟
اگه اشتباه داوری بوده که تیم ها زیاد از اشتباه داوری که جزو بازیه لطمه خوردن حالا این یه بازی باید تکرار بشه؟
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما که آخر نفهمیدیم چی شد که گیر دادن دوباره بازی برگذار بشه....مگه یه اشتباه داوری نبوده؟
دلیله دیگه ای بغیر از تکرار اشتباه پنالتی داره؟
اگه اشتباه داوری بوده که تیم ها زیاد از اشتباه داوری که جزو بازیه لطمه خوردن حالا این یه بازی باید تکرار بشه؟
منم با شما
موافقم به قول فیروز کریمی اشتباه داوری جزئی از داوریست .

اما خداییش این اشتباه دیگه خیلی نوبر بود
 

khooshe

مدیر بازنشسته
منم با شما
موافقم به قول فیروز کریمی اشتباه داوری جزئی از داوریست .

اما خداییش این اشتباه دیگه خیلی نوبر بود
دقیقا من به همون حرف فیروز کریمی اشاره کردم....

اشتباه اشتباهه دیگه،90%پنالتیایی که زده می شن هم اشتباهن باید دوباره بازی رو برگذار بکنن؟
یکم رو داوراشون کار کنن....البته همه جایه دنیا همینه...
 

behnam5670

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما که آخر نفهمیدیم چی شد که گیر دادن دوباره بازی برگذار بشه....مگه یه اشتباه داوری نبوده؟
دلیله دیگه ای بغیر از تکرار اشتباه پنالتی داره؟
اگه اشتباه داوری بوده که تیم ها زیاد از اشتباه داوری که جزو بازیه لطمه خوردن حالا این یه بازی باید تکرار بشه؟

دقیقا من به همون حرف فیروز کریمی اشاره کردم....

اشتباه اشتباهه دیگه،90%پنالتیایی که زده می شن هم اشتباهن باید دوباره بازی رو برگذار بکنن؟
یکم رو داوراشون کار کنن....البته همه جایه دنیا همینه...

11 بازیکن + سرمربی + مربی + ... همشون به سمت داور حمله کردند اون بیچاره هم هل شد کجای دنیا دیدی مربی تا وسط دروازه بیاد زمین !؟
بازی ژاپن ازبکستان بود دیگه فکر کنم این از اونم بدتر بود
تازه ابراهیم زاده اون موقع به داور گفته ما که آسیا بودیم گفتن قانون اینه که توپو بدن به تیم حریف

این حرف مرفاوی رو باید با طلا نوشت که چرا چند ساله همه ی دودا از اصفهان بلند می شه؟
داوریهای پارسال سپاهان که عمرا یادمون بده، کم مونده بود قهرمانی بود افشاریان بود کی بود توپو با دست خودش بندازه دروازه ی حریف
 

khooshe

مدیر بازنشسته
11 بازیکن + سرمربی + مربی + ... همشون به سمت داور حمله کردند اون بیچاره هم هل شد کجای دنیا دیدی مربی تا وسط دروازه بیاد زمین !؟
بازی ژاپن ازبکستان بود دیگه فکر کنم این از اونم بدتر بود
تازه ابراهیم زاده اون موقع به داور گفته ما که آسیا بودیم گفتن قانون اینه که توپو بدن به تیم حریف

این حرف مرفاوی رو باید با طلا نوشت که چرا چند ساله همه ی دودا از اصفهان بلند می شه؟
داوریهای پارسال سپاهان که عمرا یادمون بده، کم مونده بود قهرمانی بود افشاریان بود کی بود توپو با دست خودش بندازه دروازه ی حریف
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟من نمی دونستم....خوب از بی کفایتی داوره بازیه:surprised:.....
اینجوری که باید کمیته انضباطی محرومشون کنه.....
اون که بله،کلا با مرفاوی خیلی حال می کنم....خدمتش به تیم صادقانه اس...
یادمه پارسال یکی از شماره های همشهری جوان نوشته بود:استقلال قهرمان میشه اگه جدول درست بشه....
تمام اشتباهات داوریا رو نوشته بود اونایی که داورا تایید کرده بودن بعد امتیازا رو جمع کرده بودن و استقلال با یکی دو امتیاز بیشتر از سپاهان قهرمان می شد....:razz:
 

khooshe

مدیر بازنشسته
جدول بهترين پاسورهاي ليگ برتر تا هفته بيستم

جدول بهترين پاسورهاي ليگ برتر تا هفته بيستم

جدول بهترين پاسورهاي ليگ برتر تا هفته بيستم


در پايان هفته بيستم ليگ برتر، محمدرضا خلعتبري هافبک تيم ذوب آهن همچنان با 8 پاس گل در صدر بهترين پاسورهاي ليگ برتر باقي ماند. سعيد دقيقي مهاجم تيم شهرداري نيز با 7 پاس گل در رده دوم ايستاده و هادي نوروزي، بختيار رحماني، ابوذر رحيمي و ستار زارع با گلسازي در اين هفته به جمع 6 پاس گله هاي ليگ دهم پيوستند و در رده سوم قرار گرفتند.

8 پاس گل: محمدرضا خلعتبری (ذوب آهن)
7 پاس گل: سعید دقیقی (شهرداری تبریز)
6 پاس گل: مهرداد پولادی (مس کرمان) جاسم کرار (تراکتورسازی) عباس مرداسی (نفت آبادان) هادی نوروزی (پرسپولیس) ستار زارع (شاهین بوشهر) ابوذر رحیمی(راه آهن) بختیار رحمانی(فولاد خوزستان)
5 پاس گل: امیرحسین فشنگچی (پرسپولیس) ایمان مبعلی( استقلال تهران) محمد ابراهیمی ، علی علیزاده(تراکتورسازی) اسماعیل فرهادی(ذوب آهن اصفهان)
4 پاس گل: ابراهیم صادقی (سایپا کرج) مهرداد اولادی( ملوان) حسین ماهینی( ذوب آهن) محرم نویدکیا (سپاهان) میثم بائو (شهرداری تبریز) ایوان پترویچ (شاهین بوشهر) رضا نوروزی(فولاد خوزستان) میثم رضاپور، علی قربانی( پیکان قزوین)
3 پاس گل: غلامرضا رضایی (پرسپولیس) حبیب گردانی، محمدرضا طهماسبی (شهرداری تبریز) منصور تنهایی(شاهین بوشهر) پژمان نوری( ملوان) علی حمودی، سیامک سرلک، کاوه رضایی( فولاد خوزستان) رودریگو لوپز(راه آهن) احسان حاج صفی، میلوراد یانوش (سپاهان) عباس محمدرضایی، جابر انصاری، سعید یوسف زاده، کریم انصاری فرد(سایپا) ابوالفضل حاجی زاده، داود حقی، محسن بیات، نیکبخت واحدی(صبای قم) بهمن طهماسبی ( نفت تهران) نبی ساکی( نفت آبادان) مجتبی جباری( استقلال تهران)
 

khooshe

مدیر بازنشسته
شريفي خبر داد: اعلام راي ديدار ذوب‌آهن و مس به تعويق افتاد

شريفي خبر داد: اعلام راي ديدار ذوب‌آهن و مس به تعويق افتاد

شريفي خبر داد:
اعلام راي ديدار ذوب‌آهن و مس به تعويق افتاد


کميته انضباطي فدراسيون فوتبال اعلام راي نهايي ديدار تيم‌هاي مس کرمان و ذوب آهن اصفهان را به تعويق انداخت.

در حالي که قرار بود امروز جلسه‌ مسئولان فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و کميته انضباطي و نمايندگان 2 باشگاه به منظور رسيدگي به پرونده ديدار تيم‌هاي مس کرمان و ذوب آهن اصفهان برگزار ‌شود با اعلام شريفي، رئيس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال اين اتفاق به تعويق افتاد.
شريفي در اين باره عنوان کرد: قرار است با توجه به استعلامي که از فيفا گرفته شده کميته‌اي به عنوان هيات کارشناسي تشکيل شده و تصميم نهايي در مورد اين ديدار گرفته شود.
وي با اعلام اينکه راي اين پرونده ظرف 3 روز آينده اعلام خواهد شد، تصريح کرد: با توجه به آيين نامه فيفا، تصميم گيري در اين رابطه به عهده کشور عضو بر اساس آيين نامه داخلي گذاشته شده و ما هم در اين مورد بعد از تشکيل هيات کارشناسي و استناد به نظر نهايي آنها راي نهايي را ظرف 3 روز آينده اعلام خواهيم کرد.


 

R@mtin.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
اشتباه داوری نبود اشتباه در اجرای قوانین بازی بود، اشتباه داوری منجر به تکرار بازی نمیشه ولی اجرای اشتباه قوانین باعث میشه بازی تکرار بشه، مثل اینکه مثلا یک تیم به جای 11 بازیکن با 12 بازیکن بازی کنه و داور نفهمه آخر بازی بفهمن بازی رو تکرار میکنند.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
اشتباه داوری نبود اشتباه در اجرای قوانین بازی بود، اشتباه داوری منجر به تکرار بازی نمیشه ولی اجرای اشتباه قوانین باعث میشه بازی تکرار بشه، مثل اینکه مثلا یک تیم به جای 11 بازیکن با 12 بازیکن بازی کنه و داور نفهمه آخر بازی بفهمن بازی رو تکرار میکنند.
آره مثل اینکه چند سال پیش تو مقدماتی جام جهانی یه همچین موردی تو بازی ازبکستان و بحرین پیش اومده بود که اون بازی رو تکرار کردن ....
آخه اینجا یه اشتباه سلیقه ای یا بد دیدن و بد برداشت کردن از یه صحنه نبوده .... مثل این میمونه که بازیکن اخراج بشه .. اما تیم 11 نفره ادامه بده ...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
اشتباه داوری نبود اشتباه در اجرای قوانین بازی بود، اشتباه داوری منجر به تکرار بازی نمیشه ولی اجرای اشتباه قوانین باعث میشه بازی تکرار بشه، مثل اینکه مثلا یک تیم به جای 11 بازیکن با 12 بازیکن بازی کنه و داور نفهمه آخر بازی بفهمن بازی رو تکرار میکنند.
شما درست می گین....من گفتم قبلش منکه نفهمیدم چی شده...
بعدا تویه اخبار دیدم....
باید تکرار بشه....
آره مثل اینکه چند سال پیش تو مقدماتی جام جهانی یه همچین موردی تو بازی ازبکستان و بحرین پیش اومده بود که اون بازی رو تکرار کردن ....
آخه اینجا یه اشتباه سلیقه ای یا بد دیدن و بد برداشت کردن از یه صحنه نبوده .... مثل این میمونه که بازیکن اخراج بشه .. اما تیم 11 نفره ادامه بده ...
موافقم.....
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ديدار ذوب آهن و مس تكرار مي‌شود

ديدار ذوب آهن و مس تكرار مي‌شود

با تصميم سازمان ليگ و کميته انضباطي
ديدار ذوب آهن و مس تكرار مي‌شود


بنا به تصميم سازمان ليگ و کميته انضباطي، ديدار تيم‌هاي ذوب آهن و مس کرمان تکرار مي‌شود.


پس از آنکه در چارچوب رقابت‌هاي هفته نوزدهم ليگ برتر، ديدار ذوب آهن و مس با نقض قانون توسط داور به جنجال کشيده شد، فدراسيون فوتبال از فيفا در اين باره استعلام گرفت و فيفا هم اعلام کرد که بايد اين بازي بر اساس قوانين تکرار شود.
اگرچه با توجه به اينکه اين بازي جزو ديدارهاي داخلي به حساب مي‌آيد تصميم‌گيري درباره سرنوشت آن بر عهده فدراسيون فوتبال ايران است، اما اين استعلام از فيفا مسوولان کميته انضباطي و سازمان ليگ را در تصميم‌شان مصمم‌تر کرد و بر اين اساس ديدار تيم‌هاي ذوب آهن و مس کرمان تکرار مي‌شود. البته هنوز تاريخ تکرار اين بازي اعلام نشده و همه چيز بستگي به نظر سازمان ليگ دارد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مرفاوي: فدراسيون فوتبال عدالت را به اجرا گذاشت


سرمربي تيم فوتبال مس کرمان گفت: فدراسيون فوتبال با راي دادن به تکرار ديدار ذوب آهن - مس کرمان عدالت را اجرا کرده و حق را به حقدار رساند.

صمد مرفاوی گفت: معتقدم با رای فدراسیون فوتبال مبنی بر تکرار دیدار ذوب آهن - مس کرمان عدالت کاملا اجرا شد. به نظر من در این مسابقه اشتباه داوری رخ نداد، بلکه نقض قوانین داوری صورت گرفت.
وی در ادامه افزود: متاسفانه با وجود نقض آشکار قوانین داوری در دیدار ذوب آهن - مس کرمان عده‌ای تلاش می کردند تا حق باشگاه مس کرمان را پایمال کنند و ما مجبور بودیم که از حق خود و مردم کرمان دفاع کنیم.
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان خاطر نشان کرد: من از فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و کمیته انضباطی تشکر می کنم از بابت اینکه عدالت را به طور کامل اجرا کرده و حق را به حقدار رساندند.
سرمربی تیم فوتبال مس کرمان افزود: ما باید تلاش کنیم تا در دیدار با ذوب آهن به نتیجه لازم دست یابیم اما نتیجه آن را به خدا واگذار می کنیم. فقط تمام تلاش‌مان این است که از فرصت‌های به دست آمده در این دیدار استفاده کنیم تا با کسب نتیجه مطلوب هواداران مس کرمان را خوشحال کنیم.
وی در خصوص تمرینات این تیم در نیم فصل مسابقات نیز گفت: ما از روز شنبه تمرینات خود را شروع خواهیم کرد و از 19 دی‌ماه به مدت 10 روز یک اردو در امارات برپا خواهیم کرد تا بتوانیم از فرصتی که در اختیار داریم، نهایت استفاده را ببریم و شرایط تیمی خود را برای نیم فصل دوم بهبود ببخشیم.
مرفاوی همچنین دلیل موفقیت تیم خود را در نیم فصل اول همدلی بازیکنان، کادرفنی و تمام افرادی که به نحوی در تیم مس کرمان حضور داشتند عنوان کرد و هواداران را نیز رکن اصلی این موفقیت خواند.
با رای کار گروه ویژه فدراسیون فوتبال دیدار تیم‌های فوتبال ذوب آهن اصفهان و مس کرمان که به دنبال اشتباه داور این دیدار واکنش‌‎های بسیاری را به دنبال داشت تکرار خواهد شد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
متن حكم كميته انضباطي درباره تكرار ديدار ذوب‌آهن و مس


متن کميته انضباطي فدراسيون فوتبال درباره تکرار ديدار ذوب‌آهن و مس کرمان منتشر شد.

پس از پيگيري کميته انضباطي فدراسيون فوتبال در خصوص اتفاقات رخ داده در ديدار دو تيم ذوب آهن و صنعت مس کرمان اين کميته اعلام کرد طبق تبصره ماده 3 و 44 آئين نامه انضباطي و مراجعه به مقررات فيفا و کنفدراسيون فوتبال آسيا و به استناد به قسمت 2 بند 151 آئين نامه انضباطي فيفا که ضرورت رجوع به عرف و يا کارشناسي در موارد سکوت و اجمال را رهنمود مي دهد، موضوع را هياتي از کارشناسان و نخبگان صاحب نظر فدراسيون فوتبال متشکل از مهدي محمد نبي،مهدي تاج،عزيز الله محمدي،غلامرضا بهروان،کميته اجرايي و علي کاظمي و نماينده کميته انضباطي بررسي و پس از کسب نظريه ،هيات مذکور به شرح مضبوط در پرونده که به نقض مقررات داوري توسط داور تصريح و تاکيد دارد و چنانچه پاسخ ارسال شده از سوي فيفا آمده است،رجوع به سوابق همسو و نزديک با واقعه مورد بحث و از جمله واقعه ديدار سوم سپتامبر 2006 ازبکستان و بحرين که منتهي به تجديد ديدار با تصميم فيفا شده بود،اين موضوع نيز مبنا واقع مي شود و از اين رو راي به تکرار ديدار تيم هاي ذوب آهن اصفهان و مس کرمان و بر طبق برنامه اي که سازمان ليگ تنظيم و ابلاغ مي کند،صادر و اعلام مي شود.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
غياثي: ذوب‌آهن از شكايت به فيفا نتيجه‌اي نمي‌گيرد


رئيس سابق کميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: ذوب آهن از شکايت به فيفا حاصلي به دست نمي‌آورد.

رضا غياثي در مورد دستور راي مبني بر تکرار بازي ذوب آهن و مس کرمان و شکايت ذوب آهن به فيفا در اعتراض به اين راي گفت: با توجه به اينکه فدراسيون فوتبال بر اساس نظريه و راهنمايي فيفا عمل و چنين رايي را صادر کرده است ذوب آهن از فيفا دست خالي بازمي‌گردد و حاصلي به دست نخواهد آورد.
وي ادامه داد: فيفا در پاسخ استعلام، مسئولان فدراسيون را راهنمايي کرده بود. از اين رو در متن حکم صادره آمده که با توجه به پاسخ ارسال شده از سوي فيفا، رجوع به سوابق همسو و نزديک با واقعه مورد بحث و از جمله واقعه ديدار سوم سپتامبر 2006 ازبکستان و بحرين که منتهي به تجديد ديدار با تصميم فيفا شده بود، اين موضوع نيز مبنا واقع مي‌شود و از اين رو راي به تکرار ديدار تيم هاي ذوب آهن اصفهان و مس کرمان داده شد.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
پس از اعلام راي تکرار ديدار با مس
ذوب‌آهن به فيفا شكايت كرد


مسئولان باشگاه ذوب‌آهن شکايت خود را به همراه مستندات براي مسئولان فيفا ارسال کردند.


ديدار تيم‌هاي مس کرمان و ذوب‌آهن اصفهان در هفته نوزدهم ليگ برتر با حواشي زيادي همراه بود. در اين ديدار بخشي‌زاده، داور مسابقه پنالتي مس را پس از مکث ادينهو مردود و به سود ذوب‌آهن خطاي دو ضرب اعلام کرد.
اين تصميم داور مشکلاتي را به وجود آورد و مسئولان مس معتقد بودند طبق قانون بايد ضربه پنالتي بار ديگر تکرار مي‌شد.
با اين حال فدراسيون فوتبال امروز راي به تکرار اين بازي داد و همين موضوع اعتراض باشگاه ذوب آهن را در پي داشت.

اصغر دليلي، مديرعامل باشگاه ذوب‌آهن در اين زمينه گفت: شکايت رسمي خود را نسبت به تکرار اين مسابقه را به فيفا ارسال کرديم تا به اين موضوع رسيدگي شود. ما قبلاً اين شکايت را آماده کرده بوديم و بعد از اعلام راي خيلي زود اين کار را انجام داديم.
اين ديدار با نتيجه يک بر صفر به سود ذوب‌آهن به پايان رسيده بود.

 

khooshe

مدیر بازنشسته
مديرعامل مس كرمان: تصميم براي تجديد بازي، بر شان فدراسيون افزود


پس از اعلام راي فدراسيون فوتبال براي تجديد بازي ذوب آهن و مس، مديرعامل باشگاه مس کرمان گفت: با اين حکم اعتماد ما به فدراسيون فوتبال بيشتر شد.

فتح‌الله نژاد زماني ‌درباره حکمي که فدراسيون فوتبال اعلام کرد گفت: ما به دنبال حق و حقانيت بوديم و با حکمي که صادر شد پاسخ اعتمادمان به فدراسيون فوتبال را گرفتيم. تشکر مي‌کنم که با وجود جوسازي‌هايي که عليه فدراسيون به راه افتاده بود و اتهاماتي که متوجه مسوولان فدراسيون فوتبال شده بود و مي‌گفتند فدراسيون حامي تيم‌هاي اصفهاني است، چنين حکمي صادر شد. البته ما هميشه اين اتهام‌ها را رد مي‌کرديم. حتي تاج که فردي اصفهاني است، هميشه پشت ما و ساير تيم‌ها بوده و تبعيضي قائل نشده است. به اعتقاد من اين حکم بر شان فدراسيون فوتبال اضافه کرد.
وي در پاسخ به اين سوال که فکر نمي‌کنيد با اين تصميم بدعتي در فوتبال ايران به وجود بيايد که پس از اشتباهات داوران، باشگاه‌ها درخواست تکرار بازي را بدهند، گفت: اگر نقض قانون شود،‌اصلاح آن به فوتبال کمک مي‌کند.
نژاد زماني در پاسخ به اين سوال که چه زماني حاضر هستيد اين بازي انجام شود گفت: زمان خاصي را مد نظر نداريم و هر زمان که فدراسيون بخواهد، ما آماده بازي هستيم.


 

Similar threads

بالا