من چادری ام

كربلايي حسام

اخراجی موقت
قبلا هم گفتم چادر یه سلیقه ست نه اینکه به وسیله ی اون خودمنو بفرستیم بهشت و بقیه رو جهنم! چرا چادری ها فکر میکنن یه پله از بقیه بالاترن؟مگه غیر از اینه که انسان مومن نباید خودشو برتر از بقیه ببین؟
به نظر من حجاب کامل همون پوشش سنتی زنان ایرانیه که هم حجاب داره هم رنگارنگ و زیباست و هم ملی. حالا اینکه یه احمقی اومده چادر به عنوان میراث ملی مثبت کرده بماند....

شما فعلا ادبت رو درست کن
بعد بیان نظر بده
 

persian_land

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام .عذر میخوام وارد بحثتون شدم. اول باید دید چادر از کجا اومده مثلا از اسلام؟؟؟؟؟ نخیر دوستان چادر ادغام اسلام و روحانیون زرتشتیه.قبل از بحث غیرتی در هر مورد برین تحقیق کنین. دوستان طرفدار چادر علت جنگ پیامبر با یهودیان بنی قینقاع چی بوده . نوع لباس زن مسلمان. یا الان چند درصد دوستان؟؟؟ عرب ما چادری اند.
هر چیزی به فرهنگ ما بستگی داردو فکر کردن بزرگترین فرهنگ را می خواهد
 

milad3297

عضو جدید
سلام

نمي دونم درموندگي مخالف هاي چادر بخاطر چيه كه اينقدر مستاصل شدند و به توهين كردند افتادند

اگر فكر ميكني نويسنده اين متن مشكلي داره بدون كلماتي كه بكار بردي شايسته خودت هست چراكه به مقدسات ديگران توهين ميكني!

مجبور نيستي به حجاب وچادر معتقد باشي و مسخره كني چرا كه حتما درك درستي نداري ،شايد هم مخالفت تو با چادر ضرري بهت ميزنه كه خدا ميدونه

بگذريم اميدوارم شجاعت داشته باشي و تجديد نظر كني وتوهينت رو پس بگيري

ميتوني اين كار رو بكني؟؟؟؟؟؟؟
بابا بيخيال شين تمومش كنين .

يه مسئله شخصيه . چه ارتباطي به بقيه داره ؟

هركي دوست داره ميپوشه هر كي هم دوست نداره نميپوشه .
 

فاطمه محبی

عضو جدید
نظرتون کاملا محترم
این حرف را قبول ندارم که چادری ها خودشان را برتر می بینند، شاید شما اینطور فکر می کنی..
ولی به نظر من یکم درسته بازم کلی نگید ولی جدا همچین آدمایی وجود دارن کسایی که فکر میکنن بقیه ایمانشون مشکل داره و بی تقوان ولی خودشون....
 

ali_arian

عضو جدید
من به نوبه خودم ارز زیادی برا مورد اولت
نفر این پوششو قبول داره و اینجوری راحت تره و خودش اینو انتخاب کرده و فکر نمیکنه هر کی مثل خودش نیست بی ارزشه!!!!!!! و حجابو همه جوره رعایت میکنه و به اعتقاداتش پایبنده.
قائلم البته به نظرم تعدادشون خیلی بیشتره البته امیدوارم بیشتر باشه
 

زینب سادات

عضو جدید
سلام حسام جان . ما مخلص سد الشهدا هم هستيم :gol:

نميدونم منظور من رو درست متوجه شديد يا نه . شما به نظر انسان منطقي جلوه ميكنيد ، منكر اين حقيقت ميشيد كه خيلي از نوشته هايي كه به طرز جالبي به يه نويسنده ي عادي ؛ يه فرد جامعه و يا هر كس ديگه اي نسبت داده ميشه ، از طرف همين اركان نظام هست ؟

و اينكه بگم :
من تكتك نظرات بچه هارو خوندم ، از اونجا كه با چادر مخالفم ؛ نشستم حدود 10 تا از پست هاي بچه هارو نقل قول گرفتم و كلي حرف زدم ، وقتي خواستم پست بدم پشيمون شدم .
اينجا ما بالا بريم ، پايين بيايم ؛ هيچ چيز تغيير نميكنه . بحث ميكنيم ؛ اعتقاداتمونو منتقل ميكنيم ؛ اما نه روي كسي تاثير ميگذاره ؛ نه ميتونه بينمون رابطه اي ايجاد كنه .

اينجور بحث ها فقط بچه هارو از هم دور ميكنه ؛ نكته ي مثبتي توي اين نوع بحث ها نيست ! اگه منطقي فكر كنيم .

ما كه از دنياي بي رحم بيرون خيري نديديم ، چه خوبه توي اين محيط مجازي حداقل سر اين جور مسائل بحث نكنيم . چيزايي كه به بيرون و زندگي شخصي و جامعه ي اجتماعي ما مربوط ميشه رو بگذاريم واسه خودشون . بحث هاي اجتماعي سياسي مذهبي و عقيدتي مطمئنا به جايي ختم نميشه كه هيچ ؛ كلي هم بد گماني و مسائل كدورتي پيش مياره .

اين جور بحث ها محيط دوستانه ي انجمن رو خراب ميكنه !

من در كل ميگم ؛ هركس دوست داره چادر بزنه ؛ هركس دوست نداره نزنه ! كسي چادري دوست نداره خوب سراغش نره نگاهشم نكنه ؛ اوني هم كه دوست داره...

عقيده آزاده ، نه ؟


بيخيال...
.......................................................................................................
خیلی جالبه
من این متن رو نوشتم
وقتی می نوشتم هیچ فکر نمیکردم به نظام ربطش بدن
همون نظامی که من توی متن اشاره کردم از اینکه به چادر جدیدشون اسم ملی دادن خوشم نمیاد ....!
البته اگر قرار بر بدبینی باشه حتما دوستان فکر می کنن این یه جور منحرف کردنه اذهانه !
به هرحال نیت من این بود که بگم حجابم رو خیلی دوست دارم
فقط همین
یا علی
 

MaFia

عضو جدید
.......................................................................................................
خیلی جالبه
من این متن رو نوشتم
وقتی می نوشتم هیچ فکر نمیکردم به نظام ربطش بدن
همون نظامی که من توی متن اشاره کردم از اینکه به چادر جدیدشون اسم ملی دادن خوشم نمیاد ....!
البته اگر قرار بر بدبینی باشه حتما دوستان فکر می کنن این یه جور منحرف کردنه اذهانه !
به هرحال نیت من این بود که بگم حجابم رو خیلی دوست دارم
فقط همین
یا علی

جون من ؟‌
چه نيت زيبايي داشتين زينب خانوم
ديگه چيا دوست دارين ؟‌

 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
من چادری ام

پیشکش به چادر خاکی بانوی دو عالم زهرای مرضیه (س ) هیچ سند معتبری مبنی بر چادری بودن حضرت زهرا نیست
و همه ی چادرهایی که در طول تاریخ صدفهایی آرامش بخش برای مرواریدهای شان بوده اند !
.................. ........ ........ .................... ........ ........ ....................
. هنوز مدرسه نمی رفتم که مجبور شدم به دلیلی فاصله ی خانه ی دو پدر بزرگ را بدون چادر بروم ! آنقدر پشت سر مادر پنهان شدم و آنقدر خجالت کشیدم و آنقدر غصه خوردم که باعث شد آن خاطره هرگز از ذهنم پاک نشود ! خاطره ای شفاف و شیرین و دوست داشتنی !
. کلاس اول بودم که ناظم مدرسه مرا پی کاری به خانه فرستاد ... در مسیر مدرسه تا خانه یک آن به خود آمدم و دیدم چادر روی سرم نیست .... تا خانه یک نفس دویدم و اشک ریختم .... مادر بعد از کلی سئوال و جواب بلاخره در میان هق هق من فهمید که علت گریستنم چیست ! چادر دیگری برایم آورد و من خوشحال و آرام با او به مدرسه برگشتم !
. سال دوم یا سوم هنرستان بودم .... از کلاس بیرون رفتم ، موقع برگشتن دیدم چادرم سر جایش نیست ! دنیا داشت دور سرم میچرخید .... یکی از بچه ها که چادری نبود ولی گاهی چادر سرش میکرد آن روز به من محبت کرد و حجابم را به من بازگرداند و خودش بدون چادر به خانه رفت ! هنوز نتوانسته ام از ته دل کسی که آنروز چادرم را برداشت ببخشم !
.................. ........ ........ .................... ........ ........ ....................
چه حسی به تو دست میدهد وقتی چادری که از سه سالگی بر سر کرده ای را غیر ملی میخوانند و میگویند چون این چادر شبیه " شنل " است نمیتواند ایرانی باشد !!! و یک لباس دیگر را به تو معرفی میکنند و میگویند باید به این بگویی چادر ملی !!! و تو میدانی که این فرزند ناقص الخلقه و بدترکیب که از پیوند نامیمون مانتو و عبا به وجود آمده است در هیچ جای دنیا به عنوان حجاب ملی تو شناخته شده نیست ، تو میدانی که هر کس نامی از ایران به گوشش خورده و هر کس که تصویری از زن ایرانی در ذهن دارد همان حجاب سه سالگی تو را نماد حجاب زن ایرانی میداند ، نه این کوچولوی تازه از راه رسیده ی نچسب را ...
***چادر را انگلیسی ها به ایران آوردن
چه حسی به تو دست می دهد وقتی استاد سر کلاس برای مخاطب قرار دادن ات از واژه ی " شما " استفاده می کند در حالیکه هنگام صحبت کردن با خانمی که دقیقا نقطه ی مقابل توست ـ از نظر ظاهری ـ از واژه ی " تو " استفاده می کند و همه ی فعل ها را به صورت مفرد به کار می برد ...اصولا استاد ها چادری هارا آدم حساب نمی کنن تا بخوان مخاطب قرارشون بدن و این در حالی ست که تو تقریبا در تمام بحث های کلاس شرکت فعال داری و آن خانم تقریبا در هیچ بحثی شرکت نمی کند ... چه حسی به تو دست میدهد وقتی سر جلسه ی امتحان از استاد میخواهی که یک برگه ی اضافه به تو بدهد و او با احترام و با دو دست برگه را تقدیمت می کند در حالیکه به هیچ کدام از بچه ها ـ چه خانم و چه آقا ـ به این شکل و با این احترام برگه ی اضافه نمی دهد ... چه حسی به تو دست میدهد غیر از غرور و خوشحالی چرا که می دانی تنها تفاوت تو با دیگران این است که چادر بر سر داری .تنها تفاوت تو با دیگران اینه که الکی خودتو زجر میدی غرور کاذب هم داری و در دین اسلام مغرور لعن شدست و چادرت باعث گناهت شده ...! و این تو را قابل احترام می کند حتی برای استادی که چندان هم مذهبی نیست و حس می کنی بعضی حرف ها و گرایش های سیاسی اش را به خاطر حضور تو در کلاس بر زبان نمی آورد !
***چون تو یه جاسوسی جرئت نمی کنه جلوت حرفی بزنه ربطی به احترام نداره
چه حس تلخی به تو دست می دهد وقتی می بینی بعد از این همه سال که از انقلاب اسلامی ایران می گذرد هنوز هم زن چادری در فیلم ها و سریال ها نماد یک زن بدبخت و بیچاره و مفلوک ، با همسری معتاد و بیکار و آسمان جل است و زن های بزک شده ی هفت رنگ خوشبخت و سعادتمند و مقبول و محبوب ... و بهره مند از توجه و احترام همسر و دوست و آشنا و فامیل و جامعه ....
و چقدر افسوس میخوری وقتی در اخبار میبینی زن های مجرم موظف اند برای حاضر شدن در دادگاه چادر سرشان کنند و تو با هیچ منطقی درک نمیکنی چرا یک نفر نیست به آنها بگوید شان و منزلت چادر بیش تر از اینهاست !
***
چه حسی به تو دست می دهد وقتی در خیابان برایت دل می سوزانند که چطور با چادر ، بچه هم بغل می کنی و خریدت را انجام میدهی و سوار تاکسی می شوی و بعد با بچه و بسته های خرید از ماشین پیاده می شوی و هنوز زنده ای با این هم فشار و سختی که تحمل می کنی !!!
چه حس شیرینی به تو دست می دهد وقتی کسی به تو غبطه می خورد و می گوید خوش به حالت که میتوانی چادرت را خوب روی سرت نگه داری ، چون او خیلی دلش می خواهد چادر سرش کند ولی نمی داند چگونه باید آن را کنترل کند و تو در دل از داشتن خانواده ای که هنوز هم از کودکی چادر سر دخترهای شان میکنند به خودت می بالی ... چرا که قبل از اینکه چادر سر کردن برایت معنایی داشته باشد به آن خو کرده بودی و دوستش داشتی ... و خوشحالی که هیچ وقت در هیچ مرحله ای از زندگی ات احساس نکرده ای چادر برایت دست و پاگیر و مزاحم است ...
***
چه حسی به تو دست میدهد وقتی دوستان دوران تحصیل ات برای اینکه با تو هم شکل باشند چادرهای مادر و مادر بزرگ شان را قرض میگیرند و تو آنقدر نزد آنها محبوب هستی که حاضرند مورد تمسخر دیگران قرار بگیرند ولی وقتی با تو هستند چادر سرشان کنند ـ بی آنکه تو از آنها خواسته باشی ـ ! فقط و فقط به این خاطر که دوستی با تو برای شان ارزش سرکوفت شنیدن را دارد !کدوم آدمی از این کارا می کنه چه دروغ بزرگی:surprised:
***
چشم هایت را نبسته ای ! برخورد نامناسب و توهین آمیز مردم را میبینی ... بی توجهی فروشنده ها ، بی احترامی کسانی که برای راه انداختن کار اداری ات ناچاری با آنها رو به رو بشوی ، نگاه های سرد و بی محبت خانم های دیگر ... گوشهایت هم می شنوند ! طعنه ها و متلک ها و "حاج خانم " گفتن های معنی دار را می شنوی ! اما چه باک وقتی تو حتی آن چادرت را که کهنه و بور شده است و دیگر به کار خودت هم نمی آید حاضر نیستی با همه ی هستی و دارایی شان عوض کنی تا چه رسد به یک نگاه خریدارانه و یک لبخند گناه آلود ! ... تو حاضر نیستی حتی یک نخ از تار و پود چادرت را به آنها بدهی ... تو چادرت را با همه ی همه ی همه ی دردسرهایش دوست داری ... چرا که آرامشی نصیبت می کند که تحمل این دردسرها برایت آسان است ! هم نشینی همیشگی با او نگاهی به تو داده که میتوانی به راحتی و با لبخند از کنار نگاه های تمسخر آمیز عده ای کوته فکر بگذری ! تو به چادرت عشق می ورزی !
به تو میگویند : چادری !!!


اين مطلب بدليل خيلي قشنگ بود گذاشتم هر طور دوست داردي قضاوت كنيد

خودتون ميدونيد عيارتون چنده!!!


اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است


لينك مطلب
ای زن به تو از مادر بزرگت این گونه خطاب است بهترین راه زود شوهر پیدا کردنت حفظ حجاب است
 

لیلا مندلیف

عضو جدید
سلام

با نوشتن مطلب علل چادر سركردن دخترها خيلي بنظرم توهين كردي ولي ادعا ميكني چادر يه سليقه است(اميدوارم كسي كمك نكرده باشه اين عددها رو استخراج كرده باشي وهمه رو مسخره كردي؛ خدا ازت بگذره)

یا غفار.. یا غفار... یا غفار... كه گفتي بازهم زياد بگو واقعا بخاطر اين توهينت خدا ببخشتت
باشه عزیزم.من هیچ باکی ندارم که بگم گناهکارم.خوش به حال شماها که مطمئنید میرید بهشت!!!!!!
 

لیلا مندلیف

عضو جدید
سلام

با نوشتن مطلب علل چادر سركردن دخترها خيلي بنظرم توهين كردي ولي ادعا ميكني چادر يه سليقه است(اميدوارم كسي كمك نكرده باشه اين عددها رو استخراج كرده باشي وهمه رو مسخره كردي؛ خدا ازت بگذره)

یا غفار.. یا غفار... یا غفار... كه گفتي بازهم زياد بگو واقعا بخاطر اين توهينت خدا ببخشتت
اولا کجاش توهین بود؟اولش گفتم که یه عده اینو قبول دارن ولی واقعیت اینه که تعدادشون خیلی کمه.در ضمن من که دخترم در این مورد حداقل از شما یکی بهتر میدونم.
تو جامعه ای که اگه چادر داشته باشی پول,وام,کار و.... به دست میاری دیگه نمیتونی ادعا کنی اکثرا از ته دل این حجابو فبول دارن.اگه حجاب آزاد بود و معیار کار دادن به افراد چادرشون نبود اون وقت چادر ارزش داشت.در ضمن چرا فکر میکنی خودت حق داری به همه توهین کنی؟
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا جای تعجب داره.بنده خدا اومده یه چیزیرو از طرف خودش نوشته و حرف دلشو نوشته حالا بعضیا میان اینو بستش میدن به همه چادریا.
به نظر من چادر یا مانتو یا هر لباس دیگه ای( مدش فرق نمیکنه ولی بهتره که مطابق با فرهنگ کشور خودمون باشه )که بتونه موارد مورد نظر حجابو داشته باشه مناسبه.
ما اقایون هم همینطور حالا یکم کمتر
قبلا هم گفتم حجاب توی همه ادیان هست و فقط مختص اسلام نیست.
ایرانیان از همون اول دارای حجاب با کیفیت بهتری نسبت به حجابای الان بودن وهستن.
مثلا همین لباسای محلی خودمون هم خیلی زیباست و هم پوشش خیلی خوبین چه برا آقایون چه برا خانوما.
در کل تو این دوره زمونه دخترایی که تو دانشگاها چادر سر میکنن به خدا دل شیر دارن با این همه توهینایی که بهشون میشه.مثلا یکیش همین که بخاطر پدا کردن شوهر چادرسر کرده
این چه حرفیه که بعضیا میزنن.:gol:
 

فتنه گر

عضو جدید
توشه ره عاشقان سه چيزي است :
زخم و سنگ ودشنام است ...........
لذا همواره اين عاشقان خدا از طرف ياران شيطان دچار زحمت وآزار ومشكل ميشوند ولي مزدش از او ميخواهند وبس :gol:
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولا کجاش توهین بود؟اولش گفتم که یه عده اینو قبول دارن ولی واقعیت اینه که تعدادشون خیلی کمه.در ضمن من که دخترم در این مورد حداقل از شما یکی بهتر میدونم.
تو جامعه ای که اگه چادر داشته باشی پول,وام,کار و.... به دست میاری دیگه نمیتونی ادعا کنی اکثرا از ته دل این حجابو فبول دارن.اگه حجاب آزاد بود و معیار کار دادن به افراد چادرشون نبود اون وقت چادر ارزش داشت.در ضمن چرا فکر میکنی خودت حق داری به همه توهین کنی؟

دقيقا همينطوره كه مي فرمائيد . :gol:

الان در بسياري جاها چادر خانمها مثل ريش برا اقايون شده و لااقل در نظام اداري و شغلي دولتي ما تا خانمي چادر و يا اقائي ته ريش نداشته باشه قادر به پيشرفت در شغل خودش و رسيدن به پستهاي بالا نيست .

نتيجه هم شده اين جامعه فعلي ما ! يعني جامعه اي پر از ريا و تظاهر :surprised:
 

zzahra

عضو جدید
و از آزادی تنها برگشت به ارتجاع عصرقاجاری را به نام مذهب،شعار خویش کردیم،زن ها را به چادر برگرداندیم،وعلمایمان را به عمامه و توده ی مردم را به تکیه

آن چنان که امروز اگر تیغ و زنجیرومفاتیح را از مابگیرند،دیگر از دین چیزی نداریم بماند...
 

ilili

عضو جدید
لولوفر خانم

لولوفر خانم

وااااي به حال چنين نويسنده هايي كوتاه فكري
يعني چي؟هر كس چادر داره پاكه نجيبه مورد احترامه هركس كه چادر نداره استاد (تو )خطابش ميكنه؟
جمش كنين اين حرفاي مسخررو
دوست چادري من در عرض 3 ترم 3 تا دوست پسر عوض كرده در حالي كه دوست مانتويي من تا حالا با پسري ارتباط نداشته.
من نميخوام بگم با حجاب مخالفم ولي حرفم اينه كه هر كش چادري باشه دليل بر پاك و نجيب بودنش نيست.
واي به حال كسي كه ارزش احترام عفت توانايي زن ها رو با چادر اون ها قياس ميكنه
ارزش يك زن به پاكدامن بودنشه نه به چادري بودنش
 

TINA ARCHI

عضو جدید
کاربر ممتاز
به نظرم حجاب و پوشش یه چیز کاملا شخصی و به ما ربطی نداره همه ی آدما آزادن و حق دارن خودشون هم واسه خودشون تصمیم بگیرن و وای به حال ما که اینقدر راحت راجع به هر کسی هر جوری دلمون خواسته قضاوت کردیم این خیلی بی فرهنگی و نشونه عقب افتادگی که بگیم کسی که چادر نداره آدم خوبی نیست یا برعکس بگیم اونی که چادر داره بده، مهم دل و نیت آدماست اونه که مهمه
 

forsha

عضو جدید
چقدر خوبه که مردم ظاهربین نباشن یکی از بدبختیای مردم ما همینه. به نظر من هر کس با هر پوششی به عنوان یک انسان محترمه چرا باید آدما رو با اینجور خط کشی ها از هم جدا کنیم من فکر میکنم انسانیت از هر چیزی مهمتره و رفتار ما باید در شأن یه انسان باشه دیگه با چه پوششی مهم نیست;)
 

pmehdiq

عضو جدید
کاربر ممتاز
یه تاپیک مشابهی هم قبلا بر ضد چادر زده شده بود .اونجا هم گفتم .چادری بودن یا مانتویی بودن مهم نیست مهم رعایت حدوده . هرکی حدود انسانی و شایسته یک خانم رو رعایت کنه اون فرد عفیفیه .... البته نباید گفت فقط باطن مهمه .. چون حجاب یا عدم اون مربوط به قوه بینایی طرف مقابل میشه پس در ظاهر هم باید یه حدودی باشه

چرا اینقدر به خاطر این موضوع به همدیگه توهین می کنید ...
 
آخرین ویرایش:

انعکاس

عضو جدید
ای زن به تو از مادر بزرگت این گونه خطاب است بهترین راه زود شوهر پیدا کردنت حفظ حجاب است

شما از یه طرف میگید عفت و پاکی دختر به چادر نیست
و

از یه طرف معترفید که اقایون به خاطر نجابت دختران چادری ترجیح میدن که از این دسته دخترا همسر انتخاب کنن(دلیلم:اختصاص هایلات فوق به دختران چادری. وگرنه چه نیازی داشت که شما این برداشتو بکنین؟!)

بالاخره چی شد؟:confused:
 

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما از یه طرف میگید عفت و پاکی دختر به چادر نیست
و

از یه طرف معترفید که اقایون به خاطر نجابت دختران چادری ترجیح میدن که از این دسته دخترا همسر انتخاب کنن(دلیلم:اختصاص هایلات فوق به دختران چادری. وگرنه چه نیازی داشت که شما این برداشتو بکنین؟!)

بالاخره چی شد؟:confused:
نه عزیزم الان چادر وسیله ایه برای شوهر پیدا کردن ربطی به نجابت داشتن یا نداشتنش نداره
اینجوری مد شده هر کی شوهر می خواد چادر سر می کنه و همه دیگه می دونن که هر کی چادر سرشه یعنی داره علامت میده که یا برن خواستگاریش یا اگه کیس مناسبی سراغ دارن براش بفرستن
هر کی هم که چادر نداره یعنی فعلا قصد ازدواج نداره
الان متوجه شدید یا بیشتر توضیح بدم؟;)
 

انعکاس

عضو جدید
نه عزیزم الان چادر وسیله ایه برای شوهر پیدا کردن ربطی به نجابت داشتن یا نداشتنش نداره
اینجوری مد شده هر کی شوهر می خواد چادر سر می کنه و همه دیگه می دونن که هر کی چادر سرشه یعنی داره علامت میده که یا برن خواستگاریش یا اگه کیس مناسبی سراغ دارن براش بفرستن
هر کی هم که چادر نداره یعنی فعلا قصد ازدواج نداره
الان متوجه شدید یا بیشتر توضیح بدم؟;)
عزیزم اینم که همونه
یعنی شوهرا زن چادری میخوان!!!
یه بار بخون شما..


 

zzahra

عضو جدید
قبلا تو یکی از کتابای دکترشریعتی خوندم که درباره ی زن های فرانسه تو یه نامه به زنش گفته بود زن ها این جا مثل غازهای خوشکلی هستند که خیلی هم آسون به دست میان،ولی اصلا ارزشی ندارن


و من به این فکر میکنم که چه قدر این تعبیر،تعبیر درستی از بعضی از دخترها و زن هاو پسرهای جامعه امروز ماست که ارزش خودشونو تو هرچی عجیب غریب تر آرایش کردن مو و صورت می بینن!عمق فاجعه رو وقتی متوجه می شی که بچه ی 12-13ساله ای برای اثبات وجود خودش میره جلو آینه و ابروهاشو تو این سن بر میداره!چه قدر تفاوت هست بین نسل امروز با نسل یکی دوسال پیش،چه رسد به نسل 20-30 سال پیش! چه رسد به نسل1400 سال پیش.چه جوری زن امروز میتونه خودشو باایده آل های حضرت فاطمه(س) (در مورد پوشش)تنظیم کنه؟طرز زندگی زنبورعسل از آغاز خلقتش تا الان همین بوده.ولی آدم ها چی؟ببین آدم عصر حجری که واسه پوشوندن خودش ازبرگ ها استفاده می کرد و هم قدم گاو و گوسفندها بود به چه تکنولوژی ای رسیده که می تونه 1جا بشینه و به کل جهان نظارت داشته باشه.ولی مگه میتونه از همون پوشش استفاده کنه؟و این سوال بزرگ منه.خدایی که خالق زیبایی هاست چرا تو مسئله ی پوشش زن ها ان قدر بی سلیقگی؟!


من نه با اون افراط چادر سرکردن های سفت و سخت و بی هیچ آگاهی موافقم نه با اون 3طبقه کردن موها(!)و هزارتا مدل دادن و3ردیف خط چشم کشیدن ها موافقم.من موافق سادگیم و به نظر من هر دوتا کار اینا باعث جلب توجه کردنه.
 
آخرین ویرایش:

jonny depp

عضو جدید
کاربر ممتاز
عزیزم اینم که همونه
یعنی شوهرا زن چادری میخوان!!!
یه بار بخون شما..
:confused:
متوجه نشدی
پسرا زن چادر نمی خوان که (به جز یه سری عقب مونده) دخترا چادر سر می کنن تا نشون بدن که آماده شوهر کردن هستن یه جور علامت
 

phalagh

مدیر بازنشسته
ای زن به تو از مادر بزرگت این گونه خطاب است بهترین راه زود شوهر پیدا کردنت حفظ حجاب است

نه عزیزم الان چادر وسیله ایه برای شوهر پیدا کردن ربطی به نجابت داشتن یا نداشتنش نداره
اینجوری مد شده هر کی شوهر می خواد چادر سر می کنه و همه دیگه می دونن که هر کی چادر سرشه یعنی داره علامت میده که یا برن خواستگاریش یا اگه کیس مناسبی سراغ دارن براش بفرستن
هر کی هم که چادر نداره یعنی فعلا قصد ازدواج نداره
الان متوجه شدید یا بیشتر توضیح بدم؟;)

:confused:
متوجه نشدی
پسرا زن چادر نمی خوان که (به جز یه سری عقب مونده) دخترا چادر سر می کنن تا نشون بدن که آماده شوهر کردن هستن یه جور علامت

فقط ميتونم بگم متاسفم واسه اين طرز فكر.
جالبه شما از پست پايين تشكر كردين، در صورتي كه خودتون هيچ اعتقادي بهش ندارين، يا حداقل فقط اون احترامي گه در پست زير بهش اشاره شده رو براي خودتون يك حق ميدونيد.

چقدر خوبه که مردم ظاهربین نباشن یکی از بدبختیای مردم ما همینه. به نظر من هر کس با هر پوششی به عنوان یک انسان محترمه چرا باید آدما رو با اینجور خط کشی ها از هم جدا کنیم من فکر میکنم انسانیت از هر چیزی مهمتره و رفتار ما باید در شأن یه انسان باشه دیگه با چه پوششی مهم نیست;)
 

a_m68 سبز

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه عزیزم الان چادر وسیله ایه برای شوهر پیدا کردن ربطی به نجابت داشتن یا نداشتنش نداره
اینجوری مد شده هر کی شوهر می خواد چادر سر می کنه و همه دیگه می دونن که هر کی چادر سرشه یعنی داره علامت میده که یا برن خواستگاریش یا اگه کیس مناسبی سراغ دارن براش بفرستن
هر کی هم که چادر نداره یعنی فعلا قصد ازدواج نداره
الان متوجه شدید یا بیشتر توضیح بدم؟;)

:surprised:من واقعا برای این طرز تفکر شما متاسفم
اینجوری ارین به قشر زیادی از خانوما توهین میکنین
این اصلا کار درستی نیست:razz::razz::razz:
فکر میکنم بعضی از ماها فقط ادعای احترام گذاشتن به عقاید دیگران رو داریم

ولی در عمل.....
 

ne_sh67

عضو جدید
کاربر ممتاز
:surprised:من واقعا برای این طرز تفکر شما متاسفم
اینجوری ارین به قشر زیادی از خانوما توهین میکنین
این اصلا کار درستی نیست:razz::razz::razz:
فکر میکنم بعضی از ماها فقط ادعای احترام گذاشتن به عقاید دیگران رو داریم

ولی در عمل.....
شما به خودت نگیر:D:D...پوستت خراب میشه حرص بخوری!!:surprised::surprised:
 

Similar threads

بالا