معرفی چند لپ تاپ سبک وزن

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز

امروزه كاربران رایانه‌های همراه، هنگام خرید و انتخاب این كالا فاكتورهای مختلفی را مدنظر قرار می‌دهند كه ظرفیت رم هارددیسك، نوع پردازنده و امكانات جانبی برخی از فاكتورهای مهم هنگام انتخاب این كالا هستند.
اما با رشد تكنولوژی و ورود مدل‌های مختلف با قابلیت‌های گوناگون نیاز و خواسته كاربران نیز تغییر كرده و از رایانه همراه خود انتظارات بیشتری دارند.
یكی از نكاتی كه كاربران رایانه امروزه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر به آن توجه دارند وزن لپ‌تاپ است.
برای اكثر كاربران حمل روزانه یك لپ‌تاپ ۵/۲یا ۳كیلوگرمی كاری مشكل است به همین دلیل كاربران رایانه خرید یك لپ‌تاپ كم‌وزن را كه به صفحه نمایش كوچكی نیز مجهز است را به یك لپ‌تاپ سنگین وزن با یك صفحه نمایش بزرگ حداقل ۱/۱۴اینچی ترجیح می‌دهند.
با توجه به این نیاز كاربران، تولیدكنندگان رایانه نیز مدل‌های سبك‌وزنی از این كالاها به بازار وارد كرده‌اند و در این زمینه با یكدیگر رقابت می‌كنند. به طوری كه هراز چندگاهی شاهد عرضه یك نمونه سبك وزن در این عرصه هستیم.
شركت IBM Lenovo یكی از شركت‌هایی است كه مانند سایر رقبای خود مانند Sony، Dell، HP و ... اقدام به تولید و عرضه لپ‌تاپ‌های سبك وزن كرده است.
مدل X۶۱V۵A یكی از لپ‌تاپ‌های سبك وزن از خانواده IBM Lenovo است كه به صفحه نمایش ۱/۱۲اینچی‌اش وزنی معادل ۶/۱كیلوگرم دارد.
اگرچه این لپ‌تاپ از پردازنده چندان قوی برخوردار نیست ولی وزن كم آن باعث شده قیمتی حدود دو میلیون و ۵۵۰هزار تومان داشته باشد و در ردیف لپ‌تاپ‌های گران‌قیمت این برند قرار گیرد.
X۶۱V۵A به پردازنده intel Core ۲ Duo (اL۷۷۰۰(۱/۸۰GHZ و رم دو گیگا بایتی مجهز است. هارددیسك این لپ‌تاپ نیز ظرفیتی معادل ۱۶۰گیگا بایت دارد.
این لپ‌تاپ كه در مقابل آب مقاوم است به قلم نوری نیز مجهز است.
همان‌طور كه می‌بینید لپ‌تاپ‌های سبك‌وزن قیمت بالایی دارند و هر كاربری توانایی خرید آنها را ندارد.
به همین منظور شركت‌های تولیدكننده، از جمله IBM Lenovo لپ‌تاپ‌های سبك وزن میان قیمتی را نیز وارد بازار كرده است. مدل V۲۰۰ - ۳۳G از لپ‌تاپ‌های سبك وزن IBM Lenovo است كه به صفحه نمایش ۱/۱۲ اینچی از نوع WXGA و پردازنده (اintel cote ۲ Duo T ۷۵۰۰ )۲/۲ GHZ مجهز است.
تجهیز به رم دو گیگابایتی،‌ هارد دیسكی با ظرفیت ۱۶۰ گیگابایت از سایر ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ است.
این لپ‌تاپ نیز با قیمت یك میلیون و ۲۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. شركت سونی نیز مدل VGN-TZ ۳۷ GR را كه به صفحه نمایش ۱/۱۱ اینچی مجهز است از لپ‌تاپ‌های سبك وزن بازار معرفی كرد.
این لپ‌تاپ ۲۰/۱ كیلوگرمی به پردازنده Centrino core ۲Duo ۱/۳۳ GHZ و رم دو گیگابایتی مجهز است.
هارددیسك این لپ‌تاپ نیز ظرفیتی معادل ۱۲۰ گیگابایت و كارت گرافیك آن intel ۹۵۰ با ظرفیت ۳۸۵ مگابایت است. این لپ‌تاپ به بلوتوث، سیستم شناسایی اثرانگشت، مودم و... مجهز است و با قیمت دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ضمانت ایران رهجو به فروش می‌رسد.
مدل M ۷۲۱R نیز لپ‌تاپ سبك وزن Hyundai است كه به صفحه نمایش ۱/۱۲ اینچی، پردازنده
core ۲ Duo ا۲ و رم دو گیگابایتی مجهز است و با قیمت یك میلیون و ۳۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد.
مدل ۰۹RاR۴۰۰- از سری Portege نیز به عنوان لپ‌تاپ سبك وزن توشیبا در بازار داخلی معرفی شد كه به صفحه نمایش ۱/۱۲ اینچی، پردازنده intel core Duo۲ ، رم دو گیگابایتی و هارددیسك با ظرفیت ۸۰ گیگابایت مجهز است.
این لپ‌تاپ نیز با قیمت یك‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار تومان و ضمانت نقش به فروش می‌رسد.
زیگورات نمایندگی فروش لپ‌تاپ‌های Dell نیز مدل xps M۱۳۳۰ را از لپ‌تاپ‌های سبك وزن Dell معرفی كرد كه وزنی كمتر از دو كیلوگرم داشته و به پردازنده intel core ۲ Duo T۷۲۵۰ و صفحه نمایش ۳/۱۳ اینچی از نوع WXGA مجهز است.
این لپ‌تاپ نیز با قیمت یك‌میلیون و ۲۹۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.
 

Similar threads

بالا