محفل حفظ قران کریم

ghxzy

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز





بسم الله الرحمن الرحیم


رمضان ماه نزول رحمت و برکت الهی است. ماه میهمانی خداست.


شعبان در واقع دریچه ایست رو به رمضان... دریچه ای که اگر خوب گوش کنیم صدایی بی قرار به گوشمان می رسد که از ما میخواهد زودتر به دیدنش برویم... او برای ما دلتنگ است...« بنده ام ! ای اشرف مخلوقاتم، برای تو ضیافتی تدارک دیده ام... برای تو که با من باشی و برای من»


آری! دعوت شده ایم به میهمانی و چه کسی در میزبانی بالاتر از اوست؟


اما آیا برای شرکت در این ضیافت خود را آماده کرده ایم؟ برنامه هایمان برای حضور چسیت؟ آیا تحفه ای آماده کرده ایم؟


«رمضان امسال را متمایز کنیم از هر سال» تا او هم برای میهمانش «میزبانی متمایز گردد»





ramazan1.jpg


:gol:رمضان امسال با محفل حفظ یک جز از قرآن کریم( با محوریت حفظ جزء 30):gol:


:gol:
:gol:
:gol:


:gol:دوستانی که مایلند در این ماه، کاری متفاوت انجام دهند و از برکات مادی و معنوی آن بهره مند گردد، بسم الله :gol:





 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ghxzy

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
آثار و برکات حفظ قرآن کریم

آثار و برکات حفظ قرآن کریم

بركات حفظ قرآن کریم:
حفظ قرآن کریم داراي آثار و بركات زيادي است كه درباره ي برخي از آن ها نكاتي قابل بيان است:
1. حافظ قرآن کریم از پاداش معنوي و اُخروي بسيار زيادي بهرهمند ميگردد كه عبارتند از:

الف. هم نشيني با فرشتگان:
امام صادق ـ عليه السّلام ـ در اين باره ميفرمايد: «حافظ قرآني كه به آن عمل كند، با فرشتگان پيغامبر و نيك رفتار هم نشين ميگردد.»

ب. در شمار بزرگان امت جاي گرفتن:
امام صادق ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: «اَشراف و بزرگان امّت من، قاريان و حافظان و شب زندهدارانند.»

ج . ايمني از عذاب الهي:
اميرمؤمنان علي ـ عليه السّلام ـ در اين زمينه ميفرمايد: «قرآن را تلاوت كنيد و آن را به خاطر بسپاريد، زيرا خداوند متعال دلي كه قرآن در آن باشد عذاب نميكند.»
حفظ قرآن مجيد و انس با آن، انسان را در مسير عمل به وحي و بهره جستن از معارف بلند آن قرار ميدهد و در نتيجه او را از آتش دوزخ مصون ميدارد. پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ ميفرمايد: «اگر قرآن در پوستي باشد، آتش بدان نخواهد رسيد.»

د. آبادي قلب:
پيامبر گرامي اسلام ميفرمايد: «كسي كه در درونش چيزي (سوره يا آيهاي) از قرآن نباشد، مانند خانه ي ويران است.»
چنان كه خانه ي ويران نزد مردم ارزش ندارد، دل تهي از آيات الهي نيز نزد خداوند بيارزش است و از اين روي پيامبر فرموده است: دلي كه از كلام وحي بيبهره باشد، مرده و چون خانه ي خراب و ويران است.

ه‍ . مشمول آمرزش الهي:
رسول خدا ـ صلّي الله عليه و آله ـ فرمود: «كسي كه قرآن را از حفظ بخواند و گمان كند خداي تعالي او را نميآمرزد، ‌در شمار كساني است كه آيات الهي را به تمسخر گرفتهاند.»

و. پاداش مضاعف:
امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمود: «هر كس در فراگيري قرآن بكوشد و به سبب كمي حافظه آن را به سختي حفظ كند دو پاداش دارد. (پاداشي براي حفظ قرآن و پاداشي براي تحمل سختي آن»

ز. پذيرفته شدن شفاعت؛
پيامبر عظيم الشأن اسلام ـ صلّي الله عليه و آله ـ فرمود: «هر كه (آن قدر) قرآن بخواند تا حفظ شود، خداوند او را به بهشت داخل خواهد كرد و شفاعتش را درباره ي ده تن از اعضاي خانوادهاش كه آتش بر آن ها واجب شده، ميپذيرد.»

ح. بالاترين درجات بهشت:
پيامبر اكرم ـ صلّي الله عليه و آله ـ فرمود: «درجات بهشت به تعداد آيههاي قرآن است چون صاحب قرآن داخل بهشت شود، به وي ميگويند بخوان و بالا برو كه هر آيهاي را درجهاي است. پس برتر از درجه ي حافظ قرآن درجهاي نيست.»

ط. دريافت پاداش انبياء:
پيامبر ـ صلّي الله عليه و آله ـ فرمود: «اي سلمان،... همانا بعد از انبيا بهترين بندگان نزد خداوند، عالمانند و سپس قاريان و حافظان قرآن. آنان همانند انبيا از دنيا ميروند، همراه آنان از گورها برانگيخته ميشوند، در كنار آنان از صراط ميگذرند و پاداش همانند آنها (از خداوند) دريافت ميكنند.»


2. الف: حفظ قرآن کریم بركات دنيوي نيز دارد كه عبارتند از:


مهمترين اثر حفظ قرآن کریم درك بهتر آن است

هدايت انسان:
تلاوت و انس با قرآن کریم از سفارش
هاي مكرّر معصومان ـ عليهم السّلام ـ است و حفظ قرآن کریم به انس با آيات الهي ميانجامد؛ زيرا حافظ قرآن کریم بايد براي تثبيت محفوظات قرآنياش روزي چند بار به قرائت قرآن کریم بپردازد.
ائمه ـ عليهم السّلام ـ حافظان قرآن کریم را به تكرار آيات الهي فراخوانده اند و فرمودند: «همان گونه كه شتر بسته شده در يك نقطه ـ چنان چه مورد ديدار پياپي صاحبش واقع نشود ـ جايگاهش را ترك ميكند، محفوظات حافظ قرآن کریم نيز ـ اگر پيوسته مورد مراجعه و تكرار قرار نگيرند ـ از خاطر زدوده ميشوند» بنابراين، حافظ ناگزير است با قرآن کریم انس گيرد و اين هنگام زمينه ي هدايت، سعادت و تعالي فراهم ميآيد.
حضرت علي ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: «هيچ كس با قرآن هم نشين نميشود مگر اين كه از كنار آن با افزايش يا كاهش بر ميخيزد: افزايش هدايت يا كاهش گمراهي.»

ب: آرامش روحي:
ياد خدا تأثير بسزايي در روان آدمي دارد و دل در پرتو آن آرام مي
گيرد. خداوند متعال ميفرمايد: «أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» «آگاه باش كه دلها با ياد خدا آرام ميگيرد.» يكي از نامهاي قرآن، ذكر است. تلاوت و حفظ قرآن کریم نوعي ذكر خداوند است كه انسان در پرتو آن از هجوم بسياري از فشارهاي رواني و اضطرابات دروني مصون ميماند.

ج: نجات از تنهايي:
كتاب بهترين هم نشين تنهايي است و قرآن کریم زيباترين، دقيق ترين، عميق
ترين و با نفوذترين كتاب شمرده ميشود. امام سجاد ـ عليه السّلام ـ ميفرمايد: اگر همه ي مردم روي زمين از دنيا بروند، تا وقتي قرآن کریم با من است، از هيچ چيز وحشت ندارم.

ه‍ : فهم بهتر قرآن کریم:
مهم
ترين اثر حفظ قرآن کریم درك بهتر آن است. حافظ به سبب تسلّط بر همه ي آيات، ارتباط آنها را نيك در مييابد و در پرتو آن دركي بهتر و درستتر از قرآن کریم به دست ميآورد.

و: تقويت حافظه:
يكي از امتيازات قرآن کریم آن است كه تلاوت و به خاطر سپردنش سبب تقويت روح و حافظه ي حافظ مي
شود. در روايات آمده است كه قرائت قرآن کریم به افزايش حافظه ميانجامد. از آن جا كه حفظ اين كتاب آسماني به تكرار پيوسته و قرائت زياد آن وابسته است، ميتوان گفت حفظ قرآن کریم حافظه را فزوني ميبخشد.
 

sabahat

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان خوبم سلام

حفظ کردن خیلی خوبه ولی نگه داشتن حفظ خیلی مهم تره..

بنده برای چندمین بار ان شاء جزء 30 رو در کنار شما به حفظ مینشینم....

توصیم هم اینه که یکی از دوستان قبول زحمت بفرمایند که برنامه روزانه بدن... مثلا روز اول حفظ 1تا 20 سوره نبا اینطوری ما مجبور میشیم خودمون رو به گروه برسونیم.

........
مرسی استارتر عزیزمان
 

ghxzy

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
روش حفظ

روش حفظ

با سلام دوباره خدمت دوستان عزیزم:gol:
قبل از هر چیز باید از حضور شما دوستان گلم تشکر کنم که واقعا همت بخرج دادید و من هرگز فکر نمیکردم که مورد استقبال زیادی قرار بگیره... اما منو به شدت غافلگیر کردید
امیدورم که خدا به هممون توفیق بده که بتونیم در این مسیری که قدم برداشتیم حرکت کنیم و تا آخر پیش بریم و انشاءا... به مقصد و هدف برسیم.

الآن دیگه وقش رسیده که شیوه حفظ رو اعلام کنم
گرچه ممکنه برخی از شما قبلا این تجربه رو داشته باشید پس تجربیاتتون رو از ما دریغ نکنید:redface::gol:


روش حفظ:



0- پیش شرط ما در حفظ علاقه و خواست قلبی شماست. توجه داشته باشید که علاقه سبب ایجاد انگیزه خواهد شد و در واقع نیرو محرکه درونی برای شروع و ادامه کار است.



1- پس از علاقه اولین قدم برای حفظ قرآن، حفظ تفکیک است. بدین ترتیب که هر صفحه از قرآن را بصورت سه آیه سه آیه حفظ کنید.

(اول آیه 1، بعد آیه 2 و بعد از آن آیه 3 را حفظ کنید. قدم دوم حفظ سه آیه بصورت همزمان است. قدم سوم حفظ آیات 4 تا 6 . و پس از آن حفظ آیات 4 تا 6 بصورت همزمان.و به همین ترتیب الی آخر)

2- حفظ هنگامی سریعتر پیش خواهد رفت که تمرکز حواستان روی آیات و آنچه می خوانید باشد. بنابراین بهتر ات که تمام اعضای بدنتان را با آیات درگیر کنید و اصطلاحاً بصورت درکی- سمعی- بصری کارکنید.


یعنی در حالیکه بصورت همزمان قرآن روبرویتان باز است و از صوت یک قاری نیز استفاده میکنید، به معنی آیات نیز توجه کنیم.



چون آیات به زبان عربی است؛ ممکن است در نگاه اول معانی آیات را بدون خواندن ترجمه ندانیم. اما قرآن که کتابی منسجم است و آیات باهم در ارتباط می باشند و دانستن ترجمه بی شک کمک شایانی به کیفیت و کمیت حفظ خواهد کرد.



3- همت و پشتکار از رموز پیروزی و توفیق در هر کاری است و تمام کسانی که در هر زمینه ای به موفقیت های چشمگیری رسیده اند بی شک همتشان یکی از ویژگی های بارز شخصیتشان بوده است.

در اینجا هم بدلیل اینکه کار حفظ قدری طولانی می نماید، خستگی و سست شدن اراده طبیعی است



اما به سه نکته توجه کنید::thumbsdown:



1- رحمت الهی بر شما سایه افکنده که اکنون در این محفل هستید واین لیاقت نصیب هرکسی نشده است.


2- و ان لیس للانسان الا ما سعی .....و اينكه براى انسان جز حاصل تلاش او نيست.(39 نجم)
3- ان مع العسر یسرا



4-نظم از دیگر ویژگی های انسان های موفق است. پس سعی کنید زمان های مشخصی را برای حفظ اختصاص دهید(صبح ها به دلیل آزاد بودن ذهن زمان مناسبی است اما با توجه به شناختی که در طی سال ها از خود دارید زمان مخصوصی را انتخاب کنید_ البته اگه تو این سال ها منظم درس خونده باشید:book:_)



5- قبل ازشروع و باز کردن قرآن وضو بگیرید و از خدا و خود قرآن کمک بخواهید.

6- قرآن مقدس ترین کتاب آسمانی است، پس حرمت آن را حفظ کنید و از قرار دادن آن روی زمین جداً خودداری کنید و همواره در سطحی بالاتر از جایی که می نشینید قرار دهید. پاک نگه داشتن قرآن هم که دیگه لازم به تذکر نیست و همه از آن کاملاً آگاهیم.



7- قرار گرفتن در محیط رقابتی باعث افزایش انگیزه و ترغیب ما خواهد شد؛ بنابراین میزان پیشرفت خود را در اینجا اعلام کنید. ولی از اغراق به شدت بپرهیزید.:whistle:

گرچه ایجاد محیط رقابتی خوب است اما به یاد داشته باشید که نباید ذهن خود را با دیگران مقایسه کنید چراکه ظرفیت ذهن افراد باهم متفاوت است و ممکن است بعضی افراد ذاتاً حفظیات خوبی نداشته باشند _از جمله خوده من_ پس کم حفظ کردن هییییییچ اشکالی ندارد.



8- و حتما دیگه خودتون می دونید که تکرار و مرور صفحات حفظ شده چقدر برای تثبیت حفظ موثره!!!


9- در صورتی که تجربه خاصی در این مورد کسب کردید در اینجا به اشتراک بگذارید تا سایر دوستان هم استفاده کنند.:w27:


تذکر: از آنجاییکه بصورت مشخص حفظ جز 30 در دستور کار هست و این جز (و یا هر جزء دیگر) 22 صفحه است و اگر در هر روز حداکثر یک صفحه حفظ شود انشاء ا... تا روز 22 ام ماه مبارک شما حافظ جز 30 خواهید بود و روزهای بعدی را صرف مرور خواهیم کرد.
:gol:
:gol:


گرچه عنوان این تاپیک حفظ جز 30 است اما الزامی وجود ندارد و عزیزانی که مایلند جز دیگری را حفظ کنند، اطلاع دهند تا تمهیدات لازم برای ان عزیزان در نظر گرفته شود.
 

بانو امین

مدیر تالار اسلام و قرآن
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
جزء سی قرآن کریم

صفحه 582 __ آیه 1 تا 30 سوره نبا ............................................................ روز اول
صفحه 583 __ آیه 31 تا 40 نبا- آیه 1 تا 15 سوره نازعات .............................. روز دوم
صفحه 584 __ آ یه 16 تا 46 سوره نازعات .................................................. روز سوم
صفحه 585 __ آیه 1 تا 42 سوره عبس ........................................................ روز چهارم

صفحه 586 __ آیه 1 تا 29 سوره تکویر ....................................................... روز پنجم
صفحه 587 __ آیه 1 تا 19 انفطار – آیه 1 تا 6 سوره مطففین ........................... روز ششم
صفحه 588 __ آ یه 7 تا 34 سوره مطففین .................................................... روز هفتم
صفحه 589 __ آیه 35و 36 مطففین- آیه 1 تا 25 سوره انشقاق ......................... روز هشتم

صفحه 590 __ آیه 1 تا 22 سوره بروج ........................................................ روز نهم
صفحه 591 __ آیه 1 تا 17 سوره طارق- آیه 1 تا 15 سوره اعلی ....................... روز دهم
صفحه 592 __ آیه 16 تا 19 سوره اعلی – آیه 1 تا 26 سوره غاشیه .................. روز یازدهم
صفحه 593 __ آیه 1 تا 23 سوره فجر .......................................................... روز دوازدهم

صفحه 594 __ آیه 24 تا 30 سوره فجر – آیه 1 تا 20 سوره بلد ........................ روز سیزدهم
صفحه 595 __ آیه 1 تا 15 سوره شمس – آیه 1 تا 14 سوره لیل ....................... روز چهاردهم
صفحه 596 __ آیه 15 تا 21 لیل-سوره ضحی و شرح ...................................... روز پانزدهم
صفحه 597 __ سوره تین و علق <سجده واجب> ............................................ روز شانزدهم

صفحه 598 __ سوره قدر –سوره بینه آیه 1 تا 7 ............................................ روز هفدهم
صفحه 599 __ آیه 8 سوره بینه-سوره زلزلة-سوره عادیات آیه 1 تا 9 ................ روز هجدهم
صفحه 600 __ آیه 10 و 11 سوره عادیات-سوره قارعة سوره تکاثر ................. روز نوزدهم
صفحه 601 __ سوره عصر- همزه – فیل ..................................................... روز بیستم

صفحه 602 __ سوره قریش-ماعون-کوثر .................................................... روز بیست و یکم
صفحه 603 __ سوره کافرون – نصر – مسد ................................................ روز بیست و دوم
صفحه 604 __ سوره توحید – فلق –ناس
.................................................... روز بیست و سوم
 

ghxzy

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
سلام مجدد:gol:

واقعا عذر می خوام من فکر میکردم جمعه اولین روز ماه رمضان هست

همین چند دقیقه پیش متوجه شدم امروز اولین روزه.:surprised:

خواهش میکنم منو ببخشید.:d


جزء 30




صفحه 582 __ آیه 1 تا 30 سوره نبا..............پنجشنبه 28 خرداد / اول ماه مبارک رمضان




صفحه 583 __ آیه 31 تا 40 نبا- آیه 1 تا 15 سوره نازعات.............جمعه 29 خرداد / 2 رمضان




صفحه 584 __ آ یه 16 تا 46 سوره نازعات...............شنبه30 خرداد / 3 رمضان




صفحه 585 __ آیه 1 تا 42 سوره عبس...............یکشنبه 31 تیر / 4 رمضان




صفحه 586 __ آیه 1 تا 29 سوره تکویر..................دو شنبه 1 تیر / 5 رمضان




صفحه 587 __ آیه 1 تا 19 انفطار – آیه 1 تا 6 سوره مطففین...............سه شنبه 2 تیر / 6 رمضان




صفحه 588 __ آ یه 7 تا 34 سوره مطففین..............چهار شنبه 3 تیر / 7 رمضان

:gol:

دانلود به تفکیک سوره





دانلود یکجا جزء سی ام


:gol::gol::gol:

جزء 4




صفحه 62 – آیات 92 تا 100 – سوره آل عمران..............پنجشنبه 28 خرداد / اول ماه مبارک رمضان




صفحه 63 – آیات 101 تا 108 – سوره آل عمران...........جمعه 29خرداد / 2 رمضان




صفحه 64 – آیات 109 تا 115 - سوره آل عمران...............شنبه30 خرداد / 3 رمضان





صفحه 65 – آیات 116 تا 121 - سوره آل عمران...............یکشنبه 31 تیر / 4 رمضان




صفحه 66 – آیات 122 تا 132 - سوره آل عمران..................دو شنبه1 تیر / 5 رمضان




صفحه 67 – آیات 133 تا 140 - سوره آل عمران...............سه شنبه 2 تیر / 6 رمضان




صفحه 68 – آیات 141 تا 148 - سوره آل عمران..............چهار شنبه 3 تیر / 7 رمضان


دانلود یکجا جزء چهارم

:gol::gol::gol:

جزء 27



صفحه 522 _ آیه 31 تا 51 سوره ذاریات
.......................پنجشنبه 28 خرداد / اول ماه مبارک رمضان




صفحه 523 _ آیه 52 تا 60 سوره ذاریات-آیه 1 تا 14 سوره طور...........جمعه 29خرداد / 2 رمضان




صفحه 524 _ آیه 15 تا 31 سوره طور...............شنبه30 خرداد / 3 رمضان




صفحه 525 _ آیه 32 تا 49 سوره طور...............یکشنبه 31 تیر / 4 رمضان




صفحه 526 _ آیه 1 تا 26 سوره نجم..................دوشنبه1 تیر / 5 رمضان




صفحه 527 _ آیه 27 تا 44 سوره طور...............سه شنبه 2 تیر / 6 رمضان




صفحه 528 _آیه 45 تا 62 سوره نجم-آیه 1 تا 6 سوره قمر«سجده واجب»..............چهار شنبه 3 تیر / 7 رمضان

:gol:
دانلود به تفکیک سوره


دانلود سوره الذاریات



دانلود سوره الطور



دانلود سوره نجم


دانلود یکجا جزء بیست و هفتم

التماس دعا:gol:


































 

بانو امین

مدیر تالار اسلام و قرآن
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
روز اول

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
به نام خداوند بخشنده مهربان

عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ (1)
مشرکان درباره کدامين خبر از يکديگر مى پرسند ؟ (1)

عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ (2)
از رستاخيز ، آن خبر بزرگ ! (2)

الَّذِي هُمْ فِيهِ مُخْتَلِفُونَ (3)
همان خبرى که در آن اختلاف دارند . ( گروهى آن را بعيد و گروهى آن را ناممکن مى شمرند و برخى نيز در آن ترديد دارند و گروهى از سر عناد آن را انکار مى کنند . ) (3)

كَلَّا سَيَعْلَمُونَ (4)
درباره آن پرسش و اختلاف نکنند ، ديرى نمى گذرد که پديدار مى گردد پس آن را به عيان خواهند ديد و از آن آگاه خواهند شد . (4)

ثُمَّ كَلَّا سَيَعْلَمُونَ (5)
آرى ، درباره آن پرسش و اختلاف نکنند ، به زودى پديدار مى شود پس آن را به عيان خواهند و از آن آگاه خواهند شد . (5)

أَلَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًا (6)
جهان هستى بى هدف آفريده نشده است و اين خود دليل وجود رستاخيز است; آيا اين زمين را بسترى آرام براى شما نساختيم ؟ (6)

وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا (7)
و آيا کوه ها را همچون ميخ هايى قرار نداديم ؟ (7)

وَخَلَقْنَاكُمْ أَزْوَاجًا (8)
و شما را جفت آفريديم تا نسلتان باقى بماند . (8)

وَجَعَلْنَا نَوْمَكُمْ سُبَاتًا (9)
و خوابتان را مايه آسايش و استراحت گردانيديم . (9)

وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ لِبَاسًا (10)
و شب را همچون پوششى بر پديده ها قرار داديم تا آرامش خويش باز يابيد . (10)

وَجَعَلْنَا النَّهَارَ مَعَاشًا (11)
و روز را براى گذران زندگى مقرّر داشتيم تا در آن روزى به دست آوريد . (11)

وَبَنَيْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعًا شِدَادًا (12)
و بر فرازتان هفت آسمانِ سخت و استوار ساختيم . (12)

وَجَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا (13)
و خورشيد را که چراغى گرم و پر فروغ است پديد آورديم . (13)

وَأَنْزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَاءً ثَجَّاجًا (14)
و از ابرهاى باران دار ، آبى ريزان فرو فرستاديم ، (14)

لِنُخْرِجَ بِهِ حَبًّا وَنَبَاتًا (15)
تا به وسيله آن از زمين دانه و گياه برآوريم ، (15)

وَجَنَّاتٍ أَلْفَافًا (16)
و نيز بوستان هايى انبوه با درختانى درهم پيچيده . (16)

إِنَّ يَوْمَ الْفَصْلِ كَانَ مِيقَاتًا (17)
به يقين ، روز داورى ، پايانِ زمانى است که براى اين جهان معيّن شده است . (17)

يَوْمَ يُنْفَخُ فِي الصُّورِ فَتَأْتُونَ أَفْوَاجًا (18)
روزى که در صور دميده مى شود ، آن گاه شما گروه گروه ] به صحنه قيامت [ مى آييد . (18)

وَفُتِحَتِ السَّمَاءُ فَكَانَتْ أَبْوَابًا (19)
و آسمان گشوده مى شود و درهايى مى گردد و جهان آدميان به جهان فرشتگان مى پيوندد . (19)

وَسُيِّرَتِ الْجِبَالُ فَكَانَتْ سَرَابًا (20)
و کوه ها روان مى شوند و نابود مى گردند و از آنها چيزى جز سراب باقى نمى ماند . (20)

إِنَّ جَهَنَّمَ كَانَتْ مِرْصَادًا (21)
همانا دوزخ کمينگاهى است ، (21)

لِلطَّاغِينَ مَآبًا (22)
براى سرکشان بازگشتگاهى . (22)

لَابِثِينَ فِيهَا أَحْقَابًا (23)
روزگارانى دراز در آن خواهند ماند . (23)

لَا يَذُوقُونَ فِيهَا بَرْدًا وَلَا شَرَابًا (24)
در آن جا نه خنَکى مى چشند و نه نوشيدنى . (24)

إِلَّا حَمِيمًا وَغَسَّاقًا (25)
جز آبى جوشان و خونابه اى از دوزخيان . (25)

جَزَاءً وِفَاقًا (26)
آنان کيفرى در خورِ آنچه مى کردند خواهند ديد . (26)

إِنَّهُمْ كَانُوا لَا يَرْجُونَ حِسَابًا (27)
چرا که به حساب روز قيامت اميد نداشتند . (27)

وَكَذَّبُوا بِآيَاتِنَا كِذَّابًا (28)
و سخت آيات ما را دروغ مى انگاشتند . (28)

وَكُلَّ شَيْءٍ أَحْصَيْنَاهُ كِتَابًا (29)
و ما هر چيزى ، از جمله اعمال آنان را در کتابى ارجمند ثبت کرده ايم . (29)

فَذُوقُوا فَلَنْ نَزِيدَكُمْ إِلَّا عَذَابًا (30)
پس اى منکران رستاخيز ، بچشيد که ما جز عذاب بر شما نمى افزاييم . (30)
 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کاش از سوره مبارکه یاسین و بقیه سوره های معروف شروع میکردین. مثل پارسال.
میشه یه برنامه موازی هم قرار بدیم. مثلا سوره یاسین؟
 

فرزانه 343

کاربر فعال تالار شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام مجدد:gol:


واقعا عذر می خوام من فکر میکردم جمعه اولین روز ماه رمضان هست

همین چند دقیقه پیش متوجه شدم امروز اولین روزه.:surprised:


خواهش میکنم منو ببخشید.:d


جزء 30




صفحه 582 __ آیه 1 تا 30 سوره نبا..............پنجشنبه 28 خرداد / اول ماه مبارک رمضان




صفحه 583 __ آیه 31 تا 40 نبا- آیه 1 تا 15 سوره نازعات.............جمعه 29 خرداد / 2 رمضان




صفحه 584 __ آ یه 16 تا 46 سوره نازعات...............شنبه30 خرداد / 3 رمضان




صفحه 585 __ آیه 1 تا 42 سوره عبس...............یکشنبه 31 تیر / 4 رمضان




صفحه 586 __ آیه 1 تا 29 سوره تکویر..................دو شنبه 1 تیر / 5 رمضان




صفحه 587 __ آیه 1 تا 19 انفطار – آیه 1 تا 6 سوره مطففین...............سه شنبه 2 تیر / 6 رمضان




صفحه 588 __ آ یه 7 تا 34 سوره مطففین..............چهار شنبه 3 تیر / 7 رمضان

:gol:

دانلود به تفکیک سوره





دانلود یکجا جزء سی ام


:gol::gol::gol:

جزء 4




صفحه 62 – آیات 92 تا 100 – سوره آل عمران..............پنجشنبه 28 خرداد / اول ماه مبارک رمضان




صفحه 63 – آیات 101 تا 108 – سوره آل عمران...........جمعه 29خرداد / 2 رمضان




صفحه 64 – آیات 109 تا 115 - سوره آل عمران...............شنبه30 خرداد / 3 رمضان





صفحه 65 – آیات 116 تا 121 - سوره آل عمران...............یکشنبه 31 تیر / 4 رمضان




صفحه 66 – آیات 122 تا 132 - سوره آل عمران..................دو شنبه1 تیر / 5 رمضان




صفحه 67 – آیات 133 تا 140 - سوره آل عمران...............سه شنبه 2 تیر / 6 رمضان




صفحه 68 – آیات 141 تا 148 - سوره آل عمران..............چهار شنبه 3 تیر / 7 رمضان


دانلود یکجا جزء چهارم

:gol::gol::gol:

جزء 27



صفحه 522 _ آیه 31 تا 51 سوره ذاریات
.......................پنجشنبه 28 خرداد / اول ماه مبارک رمضان




صفحه 523 _ آیه 52 تا 60 سوره ذاریات-آیه 1 تا 14 سوره طور...........جمعه 29خرداد / 2 رمضان




صفحه 524 _ آیه 15 تا 31 سوره طور...............شنبه30 خرداد / 3 رمضان




صفحه 525 _ آیه 32 تا 49 سوره طور...............یکشنبه 31 تیر / 4 رمضان




صفحه 526 _ آیه 1 تا 26 سوره نجم..................دوشنبه1 تیر / 5 رمضان




صفحه 527 _ آیه 27 تا 44 سوره طور...............سه شنبه 2 تیر / 6 رمضان




صفحه 528 _آیه 45 تا 62 سوره نجم-آیه 1 تا 6 سوره قمر«سجده واجب»..............چهار شنبه 3 تیر / 7 رمضان

:gol:
دانلود به تفکیک سوره


دانلود سوره الذاریات



دانلود سوره الطور



دانلود سوره نجم


دانلود یکجا جزء بیست و هفتم

التماس دعا:gol:



































سلام
یکم زیاد نیست؟ خودتون می رسین؟ د ر ضمن با چه روشی خودتون حفظ می کنید؟
فک نمی کنین برا تازه کارها یکم سنگین باشه.
 

ghxzy

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
کاش از سوره مبارکه یاسین و بقیه سوره های معروف شروع میکردین. مثل پارسال.
میشه یه برنامه موازی هم قرار بدیم. مثلا سوره یاسین؟
شما اگر مایل باشید می تونید سوره ها رو بصورت مجزا حفظ کنید من هم همراهیتون می کنم ،فقط توجه داشته باشید که در این صورت یک جز کامل حفظ نمیشه


سلام
یکم زیاد نیست؟ خودتون می رسین؟ د ر ضمن با چه روشی خودتون حفظ می کنید؟
فک نمی کنین برا تازه کارها یکم سنگین باشه.
سلام
فقط یک جز باید حفظ بشه و این سه جزئی که می بینید همش برای یک نفر نیست
یکی از دوستان می خواست جز 4 روحفظ کنه و یکی دیگه هم جز 27 شما هم اگر دوست دارید جز دیگری غیر از جز30 رو حفظ کنید، بفرمایید تا براتون بذارم
 

ghxzy

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خب دیگه یک هفته گذشته و حالا باید گزارش کار بدید...

راستشو بگید تا بدونم چقدر تلاش کردید؟!! چقدر پیش رفتید؟:cool:

برای شروع من خودم افتضاح بودم در طول یک هفته شاید فقط نیم صفحه حفظ کردم :confused:(کوزه گر)
 

ghxzy

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
برنامه هفته جدید:


تصور میکنم بهتر باشه که پنج شنبه رو بذاریم برای مرور و اونایی که نتونستن با برنامه پیش بیان که خیلی عقب نمونن.

بنابراین برنامه هفته دوم رو از روز جمعه آغاز میکنیم
جزء چهارم

صفحه 69 – آیات 149 تا 153 - سوره آل عمران................جمعه 5 تیر و 9 رمضان

صفحه 70 – آیات 154 تا 157 - سوره آل عمران.................شنبه 6 تیر و 10 رمضان
صفحه 71 – آیات 158 تا 165 – سوره آل عمران...............یکشنبه7 تیر و11 رمضان
صفحه 72 – آیات 166 تا 173 - سوره آل عمران................ دوشنبه8 تیر، 12 رمضان
صفحه 73 – آیات 174 تا 180 - سوره آل عمران................ سه شنبه9 تیر، 13 رمضان
صفحه 74 – آیات 181 تا 186 - سوره آل عمران..................چهارشنبه 10 تیر،14 رمضان
صفحه 75 – آیات 187 تا 194 - سوره آل عمران.................. پنج شنبه11 تیر، 15 رمضان


جزء سی

صفحه 589 __ آیه 35و 36 مطففین- آیه 1 تا 25 سوره انشقاق................جمعه 5 تیر و 9 رمضان

صفحه 590 __ آیه 1 تا 22 سوره بروج.................شنبه 6 تیر و 10 رمضان
صفحه 591 __ آیه 1 تا 17 سوره طارق- آیه 1 تا 15 سوره اعلی.................یکشنبه 7 تیر و 11 رمضان


صفحه 592 __ آیه 16 تا 19 سوره اعلی – آیه 1 تا 26 سوره غاشیه................ دوشنبه8 تیر، 12 رمضان
صفحه 593 __ آیه 1 تا 23 سوره فجر................سه شنبه9 تیر، 13 رمضان

صفحه 594 __ آیه 24 تا 30 سوره فجر – آیه 1 تا 20 سوره بلد..................چهارشنبه 10 تیر،14 رمضان


صفحه 595 __ آیه 1 تا 15 سوره شمس – آیه 1 تا 14 سوره لیل................... پنج شنبه11 تیر، 15 رمضان



جزء 27

صفحه 529 _ آیه 7 تا 27 سوره قمر................جمعه 5 تیر و 9 رمضان

صفحه 530 _ آیه 28 تا 49 سوره قمر.................شنبه 6 تیر و 10 رمضان

صفحه 531 _ آیه 50 تا 55 سوره قمر – آیه 1 تا 16 سوره الرحمن...............یکشنبه7 تیر و11 رمضان

صفحه 532 _ آیه 17 تا 40 سوره الرحمن................ دوشنبه8 تیر، 12 رمضان

صفحه 533 _ آیه 41 تا 67 سوره الرحمن................سه شنبه9 تیر، 13 رمضان


صفحه 534 _ آیه 68 تا 78 سوره الرحمن – آیه 1 تا 16 سوره واقعه..................چهارشنبه 10 تیر،14 رمضان


صفحه 535 _ آیه 17 تا 50 سوره واقعه................... پنج شنبه11 تیر، 15 رمضان



54-دانلود سوره قمر


55-دانلود سوره الرحمن


56-دانلود سوره الواقعه




موفق باشید:gol:








































 

فرزانه 343

کاربر فعال تالار شیمی ,
کاربر ممتاز
سلام
خداقوت طاعات قبول

میشه برای منم برنامه بنویسید
برای جزء 30

از روز شنبه

ممنون
:gol:

با سلام
نمازو وزه هاتون قبول
من هم انشالله سعادت باشه از شنبه
التماس دعا و تشکر
 

بانو امین

مدیر تالار اسلام و قرآن
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
خب دیگه یک هفته گذشته و حالا باید گزارش کار بدید...

راستشو بگید تا بدونم چقدر تلاش کردید؟!! چقدر پیش رفتید؟:cool:


برای شروع من خودم افتضاح بودم در طول یک هفته شاید فقط نیم صفحه حفظ کردم :confused:(کوزه گر)

منم همینطور :(
 

Similar threads

بالا