كمك ،HELP ، سئوالات، FAQ ، درخواست ( پروژه هاي درسي )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

maanyy

عضو جدید
سلام به همگی
من دانشجوی ترم 1 معماری هستم و دو سه روز دارم روی ساخت ماکت حجمی مخروط با مقوا کار می کنم می خواستم بدونم الگو یا طرحی که باید روی مقوا بکشم چه شکلی باشه ؟
ممنون میشم همین امروز جواب بدین
ابعاد مخروط : ارتفاع 10 ، قطر قاعده 6
 

zeracoola

عضو جدید
سلام به همگی
من دانشجوی ترم 1 معماری هستم و دو سه روز دارم روی ساخت ماکت حجمی مخروط با مقوا کار می کنم می خواستم بدونم الگو یا طرحی که باید روی مقوا بکشم چه شکلی باشه ؟
ممنون میشم همین امروز جواب بدین
ابعاد مخروط : ارتفاع 10 ، قطر قاعده 6

یه دایره به شعاع 3 بکش و در بیار (برا قاعده)
یه دایره به شعاع رادیکال 136 (حساب کن ببین چقدر می شه ) در بیار و از یه شعاش ببر
برد از راس دایره لولش کن (مثل قیف) اونقدر بپیچون تا دهنش بشه 6xp که اندازه قاعدت شه
بعد بچسبونشون ;)
من این شکلی بلدم !
 

maanyy

عضو جدید
سلام به همگی
ممنون بهادر جان بخاطر عکسهای خوبی که گذاشتی منم موافقم که اگه می تونی با توضیح همراه باشه.
درضمن هرکس کتابی میشناسه که آموزش پرسپکتیو از پایه رو آموزش میده لطفا معرفی کنه
 

azam

عضو جدید
اگه به مجله پیام ساختمان و تاسیسات دسترسی داری شماره 50 رو مطالعه کن.صفحه ی 86 و 87 جایگاه هنری آب در معماری ایرانیه.
راستی شمارش مربوط به 15 مهر 87 هستش.
شاید بتونه کمکی کنه....
 

azam

عضو جدید
سلام دومان جان...خسته نباشید..کار خیلی جالبیه و واقعا میتونه مفید باشه ولی یک سوال :
اگه ثبت نام کردیم و نشد روز امتحان آنلاین باشیم چی میشه؟
 

TINA ARCHI

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بچه ها کسی در مورد بار زنده استاندارد پله اتاق بام راهرو پارکينگ کلاس و.... چيزی ميدونه
 

zarnaz_a

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بچه ها جزئیات میخوام.(جزئیات سقف و کف و عایق بندی و ...) برای درس تنظیم شرایط. کی میدونه تو چه کتابی باید دنبالش باشم؟؟؟
 

auto

عضو جدید
سلام ,ببخشید منم مشکل شما رو دارم ,فقط من طرح نهایی با موضوع خوابگاه دانشجویی برداشتم,لطفا اگه مطالبی دارید به منم کمک کنید مرسی:redface: البته منم اگه چیزی پیدا کردم حتما براتون میزنم
 

Art_saya_design

عضو جدید
کمک

کمک

سلام:خودت داری می گی تفریحی پس لازمه که از بدنه پل شروع کنی چون بیشترین قسمت که جلب توجه می کنه.موفق باشی.
بخاطر همین اگه بتونه از پلاستیکهای فشرده برای رنگ بندی متنوع واز بین بردن حسهای که آهن داره برای تفریح مناسب نیست:w17:
 

Art_saya_design

عضو جدید
کمک

کمک

خداروشکر یک نفر پیدا شد در این مورد چیزی بدونه:cry:
مرسی از کمکت are_
این پل رو برای گذر از آب(دریاچه یا 000)در نظر بگیرید.که عملکرد تفریحی هم داره.
منظورتون از سازه ی پلاستیکی فشرده چیه؟مگه پل های آبی رو بتنی نمی سازند؟
از چه چیز طبیعت ایده بگیرم؟
سما اولین پل مدرن تو ایرانو طراحی کردین؟
این پل سر مینی سیتی کجای ایرانه؟
میشه راجع به ایدتون برای طراحی این پل توضیح بدید؟یک پل آبیه ؟
به نظر شما یک پل تفریحی چه فضاهایی میتونه داشته باشه؟کافی شاپ_رستوران_محل های تماشا.دیگه چه فضاهایی؟
راستی عکس اون پل که طراحی کردین و میذارین؟
ممنون:gol:
1-بستگی به طول وعرضش داره2-ایده من با توجه به مکانی که قرار طراحی انجام بشه صورت میگیره3-فضاها نیز باتوجه به ابعادهاواندازهها نوع طراحی فضای قرار گیری پل و...4-شما دقیقا میخواهید چه پلی در کجا با چه ابعادی و...طراحی کنید:w28:
 

زاها

عضو جدید
سلام بچه ها کسی در مورد بار زنده استاندارد پله اتاق بام راهرو پارکينگ کلاس و.... چيزی ميدونه
توی کتاب آیین نامه بتن ایران(آبا)تمام اینهاروتوضیح داده ازبارپله هاتاوسایل داخل کابینت های آشپزخونه و وزن آردوشکلات و..
اینهاروازجدول 2-2برات گذاشتم
مدارس:
اتاقهای کلاس درس 350kg/m2
کریدورها " 500
مسکونی
پله های منازل مسکونی وبیمارستانها 350kg/m2
پله های محلهای عمومی 500kg/m2
اتاقهاوراهروهاوسرویس هاو.. 200kg/m2
کریدورها " 300
 

زاها

عضو جدید
بچه ها جزئیات میخوام.(جزئیات سقف و کف و عایق بندی و ...) برای درس تنظیم شرایط. کی میدونه تو چه کتابی باید دنبالش باشم؟؟؟
توی کتاب طراحی اقلیمی ازوحیدقبادیان ویه کتابی هست رشته های مکانیک دارن فقط دتایل زده هرچی فکرمیکنم یادم نمیاداسمش چیه من خودم ازاون استفاده کردم یادم اومدحتمابرات میذارم الان شرمنده:redface:
 

ladan63

عضو جدید
سلام به همه معمارای عزیز.من در درس :confused:طرح 2 خوابگاه دانشجویی موضوع کارمون هست.کسی از دوستان کاری داره ارائه کنه.ممنون میشم

سلام خیلی ممنون میشوم اگه اطلاعاتی راجع به خوابگاه دانشجویی و دانشکده معماری داشتی به میل من بفرستی من هم اگه پیدا کردم واسه شما می فرستم میلتون را برام بگذارید l_shahzamani@yahoo.com
 

ladan63

عضو جدید
سلام ,ببخشید منم مشکل شما رو دارم ,فقط من طرح نهایی با موضوع خوابگاه دانشجویی برداشتم,لطفا اگه مطالبی دارید به منم کمک کنید مرسی:redface: البته منم اگه چیزی پیدا کردم حتما براتون میزنم
سلام من هم مشگل شما ها را دارم لطفا هرچه راجع به خوابگاه و دانشکده معماری پیدا کردید واسم بفرستید من هم پیدا کردم به شما میدهم l_shahzamani@yahoo.com
 

ladan63

عضو جدید
من ترم پیش خوابگاه دانشجویی کار کردم دقیقا چه اطلاعاتی رو می خوای که اینجاواست بذارم؟
سلام من خیلی ممنون می شوم اگه برا میل کنید اطلاعاتی راجع به مطالعات خوابگاه سرانه هاش و یا نقشه هاش اگه راجع به دانشکده معماری هم داشتید می خواهم دست گلت درد نکنه چیزی هم خواستی میل کن شاید من داشته باشمl_shahzamani@yahoo.com
 

tavan

عضو جدید
دلیل علمی که چرا آب را وقتی روی شن میریزیم ( شن توی لیوان باشد) آب به درون شن می رود ولی وقتی بر خاک که توی لیوان هست آب می ریزیم آب بالا می ماند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینو استاد درس عناصر و جزئیات یکی از دوستام ازشون پرسیده ، لطفا کمک کنید .
 

tavan

عضو جدید
پلان یک سوئیت ویلایی که برای ماه عسل یک زوج جوان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی همچین چیزی داره ؟
 

ladan63

عضو جدید
سلام به نظرم خيلي خوبه اگر بچه ها اطلاعات فاز صفر طرح هاشون را بزادن اينجا تا همه استفاده كنند.چند نفر تو سايت دانشگاه مي خواستند؛من ترم قبل دانشكده معماري داشتم اين هم اطلاعاتش؛تا هر جا تونستم مي زارم چون دارم مي رم مسافرت برگشتم بقيش هم براتون مي زارم.:smile:

salam vaghean dastet dard nakone man taze varedam va dorost balad nistam ke che joi bayad biam baghiye kkar hayi ke mikhahi begozari ra bebinam agar vasat emkan dare beferest be mailam mamnonnnnnnnnn
l_shahzamani@yahoo.com
 

elnaz65

عضو جدید
سلام به همگی
من تحلیل خانه ابشار رایت میخوام یا حداقل هرکسی پلانهای واضح ازش داره بزاره.
خیلییییییی فوریه:cry:
 

sorur

عضو جدید
سلام
بچه ها کسی در مورد اصول طراحی روی زمین هایی با شیب زیاد چیزی می دونه؟؟!!:);)
 

archi_atish

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همگی
من احتیاج به یه موضوع توپ دارم.
یه چیزی که یه جور تاریخچه ازش موجود باشه...
مثلا سینما یا حتی یه بازیگر یا فوتبالیست و...
باید یه مسیر حرکت برای این موضوع طراحی کنم به طوریکه با عبور از این مسیر بدون اینکه موضمع رو بدونیم بتونیم حدسش بزنیم.........یعنی از به وجود اومدنش تا زمان حاضر رو باید به صورت مسیر طراحی کنیم
واااااااااااااااااااااااااا...ی چقدر طولانی شدشا:smile:
حالا اگه کسی تا حالا ازین کارا کرده منم راهنمائی کنه
می30 مهندسای گل:)
 

zagora

عضو جدید
واژه هاي جديد در معماري كهن ايران

واژه هاي جديد در معماري كهن ايران

سلام بچه ها ميشه در مورد اين موضوع كمي بحث كرد. پستم رو اينجا باز كردم گفتم خيليا از اطلاعات كسايي كه چيزايي در اين مورد ميدونن با اطلاع بشن;)
 

sahar_2481

عضو جدید
موضوع پروژه چي هست؟ بچه ها يه سري شيت درباره ي انسان طبيعت گداشته بودن جالب بود من ذخيره كردمش اما نميدونم دقيقا كجا بود


یه ساختمون میخوام که شبیه یه چیزی از طبیعت باشه مثلا یه حیوان یا یه گل یا یک پرنده از این چیزا ولی متاسفانه نتونستم چیزی پیدا کنم که پلان هم داشته باشه plz اگه میتونین کمک کنید
:gol::gol:
 

cerulean.del

عضو جدید
کاربر ممتاز
نور در معماري

از جمله علوم و هنرهایی که می توان به نقش نور در آن اشاره داشت ،هنر معماری است که بحث مفصلی را در زمینه روند بهره گیری از نور طبیعی به خود اختصاص می دهد.درهنر معماری نور یکی از اجزایی است که کنار عناصر و مفاهیم دیگر از قبیل ساختار ،نظم فضایی، مصالح، رنگ و … مطرح می شود و در طراحی به عنوان یک عنصر مجزا باید نقش خود را ایفا کند. یکی از مهمترین مشخصه های نور طبیعی، توالی و دگرگونی آن در طول روز است که باعث حرکت و تغییر حالت در ساعات مختلف می شود. در تاریخ نقاشی توجه به نور در دوره امپرسیونیست ها دیده می شود. هنگامی که نقاشان آتلیه های خود را ترک می کردند و در زیر نور خورشید با نور طبیعی مشغول نقاشی شدند. از مشخصات این سبک توجه به رنگ و نور در ساعات مختلف روز و انعکاس رنگ های اشیاء مختلف در یکدیگر و تأثیر رنگ های پیرامونی و به کار بردن رنگ های خاص و ناب می شد.

نور و بشر

نور نماد عقل الهی و منشأ تمام پاکی ها و نیکی ها است و خارج شدن انسان از تاریکی جهل و تابیده شدن نور معرفت در وجودش همواره یک هدف نهایی می باشد. در اثر تابیده شدن نور الهی به درون کالبد مادی، یعنی جایگاه نفس آدمی است که انسان به رشد و تکامل معنوی می رسد در نتیجه برای نمایش این تمثیل در معماری اغلب بناهای مذهبی ، نور به عنوان عنصری بارز و مستقل از سایر عناصر و مفاهیم به کار رفته در ساختمان به کار گرفته می شود به گونه ای که شعاع های آن به طور واضح در داخل کالبد مادی و تاریک حجم قابل مشاهده است. فضاهای عمیق و تاریک کلیساهای قرون وسطی و یا مساجداسلامی که با عنصر نور مزین شده اند به خوبی قادر به انتقال یک حس روحانی و معنوی می باشند.انسان در چنین فضاهایی که با نوری ضعیف روشن می شوند با مشاهده سایه های مبهم از اشیاء و احجام در ذهن خود به کامل کردن تصاویر پرداخته و با این عمل به نوعی خلسه فرو می رود که نتیجه آن یک حس نزدیکی به منبع وجود و هستی در درونش بیدار می شود.
دانستن روند بهره گیری از نور خورشید به اندازه روند شکل گیری مصالح و یا شکل های مختلف زیربنائی ساختمان جهت طراحی بسیار لازم می باشد.اولین تاریخی که ما از آن اطلاع داریم سده ی سوم هزاره چهارم ق.م می باشدکه در آن زمان جهت کسب نور و سایه از ایجاد اختلاف سطح در دیواره های خارجی استفاده می کردند. در شهر سوخته از هزاره های سوم و دوم ق.م از روی آثار خانه هایی که دیوار آنها تا زیر سقف باقی مانده بود می توان استنباط کرد که هر اطاق از طریق یک در به خارج ارتباط داشته و فاقد پنجره بوده اند، در دوره عیلام در حدود 1300 و 1400 ق.م نیز نمونه ای از پنجره های شیشه ای بدست آمده که شامل لوله هایی از خمیر شیشه می باشد که در کنار هم و در داخل یک قاب جای می گرفته و بطور حتم جهت روشن کردن داخل بنا مورد استفاده بود.

نور احساس و معماری

چرا كاندينسكي صداي فلوت را به رنگ خاكستري درخشان نسبت مي دهد؟ خيابان در تاريك روشن سحر چه احساسهائي را مي تواند بر انگيزد؟ و چطور اين احساس ها در حضور هزاران هزار نوري كه از پائين ساختمان به نوك آن مي تابند و فضاي دهشتناك يك جنگل سنگي را پديد مي آورند تغيير مي كنند؟ چرا مشاهدة سوسوي چراغ كلبه اي در دور دست ها اميد مي آفريند؟ يا چگونه لبخندي انعكاس تلالؤ نور بر سطح آب را تداعي ميكند؟ و مثالي ساده تر، چگونه چهره مان تغيير مي كند هنگامي كه در پرتو نور مشعلي قرار مي گيرد؟
نور شفافترين، نرمترين، آسانترين و ارزانترين مواد ساختاري موجود در توليد كيفيت ها و اشياي مورد نياز محيط انساني است. چيزي است كه امكان شخصيت سازي و حيات بخشيدن به فعاليتهاي روزمره و باز نمائي زندگي در تصورات و حالات رواني متغير را فراهم مي سازد. نور مي تواند در فضائي خشن و بي روح همچون مبلي راحتي از ما استقبال كند. به همين دليل نور مناسب ترين مادة ساختاري است كه مي تواند به فعاليتهاي روزمره ما شكل، زيبائي، لذت و راحتي ببخشد.
نور ميتواند امكان خلق سيستمهاي محيطي هوشمند و سازگار را در بازسازي محيط مصنوع در اختيار ما بگذارد. كليساي تادائو آندو نمونه مناسبي براي نشان دادن اين سيستم هاست.
استفادة بياني از نور به شكلي نمادين، فراگير، خشنودكننده، ساده و غريزي و در عين حال ابهام آميز براي گشودن پنجرة دنياي خيالهاي بشري، بزرگترين وظيفة نور پردازي در عصر ماست.
در سالهاي اخير نورپردازي بيروني هويت جالبتري ارائه كرده است؛ از تازگي در خور توجه دكوراسيون شهري، خصوصاً در مراكز مشهور تاريخي يا تجاري و فرهنگي، تا بازگشت به نقش ايجاد احساس امنيت در شهرها، همان حس قديمي و آشنائي كه آتش اولين بار به جامعه انساني بخشيد.
هنوز هم مؤثرترين واسطه درك ما نسبت به هستي و تجربيات زندگي روشنائي باز هم روشنائي است. امواج گرم و مهربان نور سپيده دم همچون ترنم ني لبكي است كه نرم نرمك فضا را از هارموني لطيف طيفي نقره فام مي آكند و با نوازش پوست خفتة زندگي نويد شروع ديگر و شوري ديگر را مي دهد.

نور و معماری

نور، اولين شرط براي هر نوع ادراك بينايي است . در تاريكي مطلق ، ما نه فضا را مي توانيم ببينيم و نه فرم و رنگ را . اما نور تنها يك ضرورت فيزيكي نيست . بلكه ارزش روانشناختي آن يكي از مهمترين عوامل زندگي انساني در همة زمينه هاست . موريس لاپيدوس (Morris Lapidus) مي گويد «انسانها مانند پشه هستند . هر كجا نوري باشد به سمت آن هجوم مي برند بدون اينكه بدانند چرا. چه بخواهيم و چه نخواهيم به سمت روشنايي مي رويم . نور، ما را به خود جذب مي كند » . نور هميشه علاوه بر استفادة كاربردي داراي ارزش نمادين نيز بوده است . نور جزيي از ذات زندگي بوده و در بسياري از فرهنگ ها نور ، يا خورشيد ، به عنوان منبع نور ، عنصري خدايي محسوب مي شده و آن را ارج مي نهاده اند.
در مصر باستان نيز نور داراي اهميتي ويژه بوده است. بنا به موقعيت سرزمين مصر ، شدت نور و در نتيجه تضاد ميان سايه و روشن بسيار زياد مي باشد .
فرم هاي صريح و هندسي كه در معماري مصر از آن استفاده مي شده است با گوشه هاي تيز و دقيق در زير نور شديد اثري خاص داشته اند .
معماري بازي هنرمندانه دقيق و خيره كننده مجموعه اي از اجسام ساخته شده در زير نور است . چشم هاي ما براي اين آفريده شده اند كه فرم ها را زير نور ببينيم :" اين سايه و روشن هاد كه فرمها را در مقابل ما برهنه مي سازند . مكعب، مخروط، كره ، استوانه و هرم اولين فرمهائي هستند كه نور آنها را به ما عرضه مي كند . تصاوير آنها ناب ، ملموس و صريح هستند.
اما در معماري مصر بازي نور و سايه تنها محدود به فرم هاي بزرگ اوليه نيست . سطوح اين احجام از نقوش برجسته اي پوشيده شده اند كه با كمال ظرافت نقش پردازي و بر سنگ تراشيده شده اند و به اين ترتيب پديده سايه- روشن در اينجا در مقياسي كوچكتر نيز تكرار شده است. براي مصريان وجود ذات خداوندي براي بشر غير قابل دسترس و نامرئي بوده است پس به ناچار بايستي در تاريكي باشد . راه رسيدن به اين خداوند بايستي از روشنايي به تاريكي ختم شود با كمك چنين پديده هاي نوري كمي واضح تر مي شده است. از طريق انتخاب محل صحيح ساختمان با توجه دقيق به مسير خورشيد ، از نورآن به ترتيب استفاده مي شد كه شعاع خورشيد در زماني معين تشكيل يك محور مي داده و محل خاصي را روشن مي ساخت و جاهاي ديگر را در تاريكي باقي مي گذاشت . ژان لوئي دوكانيوال Jean- Louis de Canival روشنائي مجسمه هاي معبد خفرن را به اين ترتيب توصيف مي كند : «نور از پنجره هاي كوچك بين ديوار و سقف به داخل و به تك تك مجسمه مي تابيد و به وسيله سنگهاي كف كه مرمر سفيد سيقلي بودند به ترتيب منعكس مي شد كه نوري كاملاً محو و فاقد جهت ، فضا را روشن مي كرد و ستونها و ديوارها كه از گرانيت سرخ بودند در تاريكي باقي مي ماندند». مجسمه هاي خدايان زياد بودند و اين تاريكي نيز بيشتر بر اسرار آميز بودن دنياي آنها تأكيد مي كرده است . تنها اشخاص معدود و منتخبي اجازه ورود به اين بخش معبد را داشته اند و مي توانستند چنين چيزي را كه از ديدگاه امروز نمي توان به سادگي آن را هنر خواند بلكه بايستي آن را سعي در بيان بصري يك تركيب روحاني – مذهبي ناميد ، از نزديك ببينيد . استفاده اين چنين از نور به ترتيبي كه گفته شد به عمد بوده است و در خدمت تقويت و ماديت بخشيدن به ايده اصلي بكار مي رفت.
معابد يوناني چنانكه گفتيم بيشتر مجسمه وار بودند و اثر آنها مي بايستي بيشتر بر فضاي آزاد جلوي محراب كه در ميان آن نيز قرار داشت ، انجام مي شد . به اين ترتيب جاي تعجبي هم باقي نمي ماند كه بيشتر اين فضاهاي داخلي تنها يك روزنه يعني تنها يك در به خارج داشتند . در بسياري از معابد يوناني نيز باروشي شبيه به مبعد خون با استفاده از يك آب نما كه در فاصله بين مجسمه و در ورودي ساخته مي شد نورپردازي مجسمه را اصلاح مي كردند . نوري كه به داخل مي تابيد با برخورد به سطح آب منعكس مي شد و مجسمه را روشن مي ساخت . در فضاهائي كه احتياج به نور بيشتر داشتند ، يونانيان از نور سقف استفاده مي كردند : بخشي از سقف را با ارتفاع بيشتر ساخته و از فضائي كه به اين ترتيب به وجود مي آمد براي تاباندن نور به داخل استفاده مي كردند.

.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
@r@h plz help meeee سوالات و درخواست های معماری 2

Similar threads

بالا