كمك ،HELP ، سئوالات، FAQ ، درخواست ( پروژه هاي درسي )

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Asayesefid

عضو جدید
سلام دوستان .

کسی می دونه برای آشنایی با رشته های ارشد باید به کدوم قسمت سایت برم؟

و این که رشته ی دکوراسیون داخلی دانشگاه تهران پولیه یا از طریق کنکور دانشجو می گیره ؟

ممنون .:smile:
 

اشکان فروتن

مدیر بازنشسته
سلام
یه سوال دارم که شاید بچه های معماری بدونن :
گونیای مرکب چیه و فرقش با گونیای معمولی چیه ؟
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرهنگسرا

فرهنگسرا

فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند. در فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، دوزندگی و جزاینها فراهم می‌گردد. برخی از فرهنگسراها کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارا هستند. در ایران تا امروز بیشتر فرهنگسراها در شهر تهران و چند شهر دیگر مانند اصفهان برپا شده‌اند و معمولاً کوشیده شده برای هر منطقه شهرداری یک فرهنگسرای بزرگ ترتیب داده شود. برخی از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه خود به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند. بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار (تخصصی) اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می‌سازند.
فرهنگسراها برپایه شیوه فعالیت به یکی از محورهای سه گانه شخصیت (کیستی)، محتوا (درونمایه) و نهاد می‌پردازند:
فرهنگسراهای شخصیت محور، عبارت‌اند از فرهنگسراهای کودک، نوجوان، جوان، دانشجو، دختران، بانو، و سالمند. فرهنگسراهای محتوا محور، عبارت‌اند از: اندیشه، قرآن، ولاء، انقلاب، پایداری، هنر، ملل، قانون، تیره‌ها (اقوام)، ورزش، ماه‌ بهمن، کار، دانش‌ها، تندرستی، طبیعت، و فناوری اطلاعات. فرهنگسراهای نهاد محور، عبارت‌اند از خانواده، مدرسه، و شهر
 

b@m

عضو جدید
ترمینال مسافربری

ترمینال مسافربری

سلام من راجع به معماری ترمینال مسافربری که مختص اتوبوس میشه کمک می خواستم کسی هست بهم کمک کنه یا پلانی چیزی داشته باشه؟
 

Hosein Kian

عضو جدید
ترمینال

ترمینال

سلام.من مدارک فنی ترمینال در حال حاضر ندارمو ولی میخواستم یه وقتی ترمینال کنم یه ایده داشتم که حجم کلیش یک مکعب ایستا باشه که مسافرایی که دارن از شهر و عزیزانشون جدا میشن بیشتر با هم باشن و بایستن و همچنین در ترمینال حس حرکت و جریان رفتن و جود داره این cube بهت کمک میکنه تا حس ایستادن تا آخرین لحظه رو به مسافر القا کنه.با توجه به اینکه مکعب یک حجمی که هیچ حرکتی نداره و هیچی نمیتونه حرکتش بده. و میتونی یه سری آکسهای رو هم بهش بچسبونی.
امیدوارم موفق شی.
 

mehrazin_f

عضو جدید
سلام واسه مقدمات 2 باید هتل رو شیب طراحی کنیم.ولی هیچ کدوم از کارام تایید نشده:cry: بیشتر تو طراحی پلان مشکل دارم...سوییتا 3تا 2 نفره 3 تا 4 نفره و 1 6 نفره است...
 

b@m

عضو جدید
ترمینال مسافربری

ترمینال مسافربری

سلام من راجع به معماری ترمینال مسافربری که مختص اتوبوس میشه کمک می خواستم کسی هست بهم کمک کنه یا پلانی چیزی داشته باشه؟

در ضمن یکی از دوستان توضیح داد ولی من خوب نفهمیدم

ممنون
 

b@m

عضو جدید
ترمینال مسافربری

ترمینال مسافربری

سلام من راجع به معماری ترمینال مسافربری که مختص اتوبوس میشه کمک می خواستم کسی هست بهم کمک کنه یا پلانی چیزی داشته باشه؟

در ضمن یکی از دوستان توضیح داد ولی من خوب نفهمیدم

ممنون
 

dynamic

عضو جدید
کاربر ممتاز

P!nk

عضو جدید
سلام
اگه ميشه چندتا پلان سه واحدي در اختيارم بزاريم چه عكس چه اتوكدي
كف كرديم انقدر گشتيم تروخدا شما ديگه دست رد ندين:(
 

تبسم

عضو جدید
سلام چند نمونه پلان که مثلثی باشه دارین من سایتم مثلثی شکله کاربریشم تجاری ممنون
 

art-s

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
معماري سبز

معماري سبز

سلام.براي درس انسان،طبيعت موضوع معماري سبز رو انتخاب كردم.كمي هم مطلب جمع كردم. اگه كتاب يا سايتي در اين زمينه مي شناسيد ممنون مي شم معرفي كنيد.
 

pesar-mashhadi

کاربر بیش فعال
سلام دوستان

سایتی هست که مدلهای گرافیکی برای سایت آنالیز داشته باشه ؟؟
ممنون
 

b@m

عضو جدید
ترمینال مسافربری

ترمینال مسافربری

سلام من راجع به معماری ترمینال مسافربری که مختص اتوبوس میشه کمک می خواستم کسی هست بهم کمک کنه یا پلانی چیزی داشته باشه؟

در ضمن یکی از دوستان توضیح داد ولی من خوب نفهمیدم

ممنون
 

4921560

عضو جدید
کمک میخوام

کمک میخوام

سلام:redface:من تازه 1ساعته که عضو این سایت شدم داشتم دنباله بلان و نماوبرش هنرستان 300نفره شبانه روزی میگشتم که رسیدم اینجا.اگر میشه کمکم کنید کمک کمک التماس میکنم :cry:اخرین امیدمید چیزی به اخر ترم نمونده:wallbash:
 

moja_heram

عضو جدید
یه مقاله میخوام لطفا کمکم کنید.

یه مقاله میخوام لطفا کمکم کنید.

:(سلام من یه مقاله درمورد پیتر ایزنمن معمارمعروف باعکس پروژه هاش که درمورد پروژه هاش توضیح داده شده باشه کسی میتونه کمکم کنه
 

moja_heram

عضو جدید
مقاله

مقاله

سلام من یه مقاله درمورد پیتر ایزنمن معمارمعروف باعکس پروژه هاش که درمورد پروژه هاش توضیح داده شده باشه کسی میتونه کمکم کنه
 

s_sh

عضو جدید
سلام خیلی ممنون میشوم اگه اطلاعاتی راجع به خوابگاه دانشجویی و دانشکده معماری داشتی به میل من بفرستی من هم اگه پیدا کردم واسه شما می فرستم میلتون را برام بگذارید l_shahzamani@yahoo.com



سلام میشه لطفا اگه کسی اطلاعاتی در مورد خوابگاه بهت داده واسث منم میل کنی؟
s89_architect@yahoo.com
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیتر آیزنمن

پیتر آیزنمن



پیتر آیزنمن
بازنویسی و چاپ در هفته نامه پژوهشی، تحلیلی، آموزشی
نقش نو دوره نو – شماره 1+3 – 7 شهریور 1385
پیتر آیزنمن یک معمار ویک معلم میباشد. در سال 1932 در نیوجرسی متولد شده است.
موفق به کسب لیسانس معماری از دانشگاه کورنل در سال1955 و فوق لیسانس معماری از دانشگاه کلمبیا و همچنین فوق لیسانس و دکترای معماری از دانشگاه کمبریج و دکترای افتخاری هنرهای زیبا از دانشگاه ایلینویز شیکاگو گردیده است.
درسال 1967 وی انستیتوی نیویورک را برای دانشجویان معماری و شهرسازی تاسیس کرد.
آیزنمن کتب بسیاری در زمینه معماری تالیف کرده. همچنین مقالات بیشماری در زمینه تئوری معماریش در مجلات و روزنامه های بین المللی منتشر کرده است.
درسال 1980 پس از سالهای طولانی تدریس، تالیف و تولید تئوریهای مورد احترام، دفترکار حرفه ایش را در نیویورک، با تمرکز ویژه برروی ساختمان سازی تاسیس کرد.
گپی با پیتر آیزنمن ( Peter Eisenman )
8 آوریل 2002 ، میلان - ایتالیا
بهترین لحظه روز چه زمانی است؟
فکر میکنم زمانی که از خواب بیدار میشوم.
خیلی زود از خواب بیدار میشوم و خیلی انرژی دارم. فرصت دارم در آرامش مطالعه کنم و باخودم باشم و فکر کنم، بنابراین این زمان بهترین زمان برای من میباشد.
اکنون به چه نوع موسیقی گوش می‌دهید؟
به موسیقی های گوناگونی گوش میدهم. اینجا، درهتل به اولین کارهای کاروسو گوش میدهیم. درباره گوش دادن به واگنر امروز صحبت میکردیم. من به اپرا میروم پس مواجه میشوم با روسینی، بلینی و موتسارت اما آهنگساز مورد علاقه من واگنر است.
چه كتابهایی روی میز كنار بسترتان دیده میشود؟
کتابهای گوناگونی روی میز کنار بسترم دارم.
الان افسانه میخوانم، نوشته های مرموز و معمایی مطالعه میکنم.
در پرینستون ژاک دریدا میخواندم.
چیزهای خیلی متفاوت و گوناگونی، از همه نوع مطالعه میکنم.
اخبار را از چه طریقی دریافت میکنید؟
اخبار را از اینترنت میگیرم ( سی ان ان و نیویورک تایمز )؛
همچنین اخبار روزانه و شایعات را از دوستانم.
شما توجه می‌كنید زن‌ها چطور لباس می‌پوشند؟ شما چه سلیقه ای دارید؟
من به زنها توجه میکنم (خنده)، امروز با همسرم خرید رفتم، ما به فراگامو، گوچی و آرمانی رفتیم. فرض میکنم توجه میکنم ... ،
من به پارتی هایی که مردم تیپ میزنند و مد میپوشند نمیروم.
من به مهمانیهایی که مردم مانند مردم لباس میپوشند میروم.
ما حول و حوش طراحان لباس نمیرویم بنابراین فرض میکنم یا بهتر بگم، به زنان به این جهت که چگونه لباس میپوشند نگاه نمیکنم.
چه نوعی از لباسها را اجتناب می‌كنید بپوشید؟
هرگونه لباس مد روز.
حیوان خانگی دارید؟
دو گربه داریم. دو بچه داریم که حیوانات هم متعلق به آنهاست.
بچه هام همیشه گربه داشتند. من حیوانات خانگی را تحمل میکنم.
كجا روی طرحها و پروژه هایتان كار می‌كنید؟
من یک استودیو طراحی دارم. دفترم مثل یک آتلیه است و من یک میز آنجا دارم، دفتر مخصوص به خودم ندارم، مینشینم در وسط استودیو، ما 20 - 30 نفریم ومن قادر به شنیدن هر انچه اتفاق میافتد هستم. تلفن اختصاصی ندارم ... . این جایی که تمام کارم، ترسیماتم و تفکراتم را آنجا انجام میدهم. من با کارمندانم کار میکنم. مدل و ماکتی میسازم و میگویم این را میخواهم، بیایید انجامش بدیم. من به کامپیوتر هایشان نگاه میکنم، به موضوعاتی فکر میکنم و مینویسم، درتمام زمان با کارمندانم هستم.
چه چیزهایی مایلید طراحی بكنید؟
فرض میکنم میخواهیم یک آسمانخراش بسازیم.
یک پروژه در برلین داریم یک آسمانخراش به بلندی 200متر.
روی یک استادیوم در ایالات متحده کارمیکنیم، این چیزی که مایلم بسازم برای اینکه من مجذوب فوتبالم و به مسابقات زیادی میروم.
... اما مایلم ساختمانهای بلند بسازم.
زمانیکه بچه بودید میخواستید چه کاره بشوید؟ آیا همیشه میخواستید یک معمار بشوید؟
هرگز نه، من نمیدانستم که معمار چه کار میکند. نمیدونستم که چیزی این چنین به عنوان معمار وجود دارد تا زمانی که به کالج رفتم. هرگز نخواستم که چیزی بشوم برای اینکه به چیزی فکرنمیکردم و چیزی نمیدونستم.
من خنثی بودم. هیچی نبودم، هیچ، هیچ.
شما با معماران و طراحان در مورد کارتان بحث و تبادل نظر می‌كنید؟
بله، همیشه. مانند لئون کریر، امروز باهم ناهار خوردیم، یا رافائل مونئو، فلیپ جانسون. من بامعماران جوان بحث میکنم. همیشه با مردم حرف میزنم جف کیپنیس، مارک ویتلی، رابرت سترن ... . خیلی زیاد با مردم صحبت وتبادل نظر میکنم.
سبكتان را شرح بدهید،مانند اینكه به یك دوست خوبتان آنرا شرح می دهید.
کسی دراین زمان نمیتواند بداند که وضعیت اجتماع چیست؛ این معروف است به روح زمانه، وچگونه معماری باید به آن پاسخ دهد؟ کسی همیشه باید خارج و بیرون از معماری برود. من میبایست این کار را انجام بدهم، بنابراین به دنبال این سئوال رفتم که چه کاری باید انجام دهم؟ و مایل بودم بحث کنم که فلسفه یکی از مهمترین دسترسی های آسان است.
اینطوری بگوییم که معماری در هر زمانی 2 روش داشته، این دو چیزی دربین بازتاب و آشوب میباشد.
فکرکردن درباره چیزی که میتواند چیزهایی را در حال حاضر مختل کند. فکرمیکنم کارم بیشتر شبیه آشوب و آشفتگی، سریعتر از دگرگونی، یک دگرگونی بنیادی، این مطمئنا بازتاب نیست.
من میخواهم بگویم اختلال، آشوب، آشفتگی، اخطار، منادی، پیشرو.
کدامیک از پروژه هایتان شما را بسیار ارضا میكند؟
همان پروژه ای که بیشترین جلب توجه دربین کارهایم برای اکثر مردم خواهد داشت هرچند که خیلی متفاوت با اکثر پروژه هایم میباشد. بنای یادبود هولوکاست در برلین. این یک موضوع و یک پروژه بحث انگیز میباشد.
فکرمیکنم زمانیکه این پروژه ساخته شود، خواهد بود ... ، نمیدانم شبیه چه چیزی خواهد بود اما به گونه ای که این پروژه قصد دارد خیلی جالب توجه بشود باید ساخته بشود.
از پروژه هاییکه ساخته ام، فکرمیکنم احتمالا مرکز وکسنر خوب میباشد؛ که بمن احساس بسیار خوبی میدهد و هنوز به عنوان کار آموزشی باقی مانده است.
اما فکر میکنم دریک عمر زندگی، شاید 2 – 3 پروژه قانونی و استاندارد به عنوان پیشرو کارهای دیگر بتوان انجام داد. برای من فکرکنم وکسنر یکی بود و پروژه هولوکاست یکی دیگر خواهد بود. و مطمئنا هر چیزی که موفق میباشد در ارتباط با نهاد وابسته به پیشرو میباشد.
آیا ازمعماران و طراحان ماقبل از شما کسی هست كه تحسینش کنید؟
اوه، من از معماران زیادی قدردانی میکنم، از گذشته، من عاشق پالادیو هستم، روی یک کتاب درباره اش کارمیکنم و پیرانزی، لکوربوزیه و تراینی را دوست دارم. کتابم در مورد تراینی بالاخره بیرون آمد. من به معماران زیادی عقیده دارم.
و شخص خاصی هست که تقدیرش کنید؟
من واقعا به لئون کریر احترام میگذارم اگرچه بااو هم عقیده نیستم. مادوستان خیلی خوبی هستیم، همچنین مونئو ...
چه نصیحتی برای جوانان دارید؟
جزاینکه شما واقعا ملزم به معمار شدن در حس و درک درست کلمه هستید، این یک تجارت وحشتناک میباشد و تمایل ندارم این را برای هیچ کس توصیه کنم. مگراینکه شما به چند دلیل شخصی لازم است این کار را انجام دهید.
میخواهم بگویم وارد عرصه تجارت بشید، برید به سمت قانون، پزشکی، اما معمار نشوید.
شما از چه چیزی در خصوص آینده میترسید؟
مرگ. من میترسم بمیرم و برای همیشه نباشم.
راجع به پول، کار و چیزهای دیگه نگران نیستم، اما نمیتوانم با این نظر که شبی میخوابیم و دیگه بیدار نمیشویم موافق باشم. این تنها چیزی است که هراسانش هستم و نباید به آن فکر کنم برای اینکه دیوانه خواهم شد. وجود مرگ یک فکر مهیب ترسناک میباشد. این تنها مورد است، بقیه موارد دیگر رویایی هستند.
زندگی باورنکردنی است، حتی زمانیکه وخیم و خراب میشود، من درمورد چیزی نگران نیستم، برای اینکه میدانم به تابوتم خواهم رفت. قادر خواهم بود که وارد باشم، آنها دریچه برویش خواهند گذاشت و میدانم به آنجا خواهم رسید و هر صبح بیدار خواهم شد. ومن میگویم تمام زندگیم را در مقابلم دارم و این حقیقی و درست است و این به من لذت باور نکردنی و امید زیاد و خوشحالی میدهد، این است آنچه مرا تقویت میکند.

 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز


نویسندگان:

علی خیابانیان(وبلاگ میان گستره)_ لیلی منظوری

ماهنامه صنعت ساختمان داریس شماره 38

چکیده مقاله


It is most appropriate that the journal for the Institute for Architecture and Urban Studies

was titled Oppositions. Peter Eisenman, Founding Director of the Institute and editor of Oppositions, has made, perhaps more than any other architect practicing today, a career out of devising and employing a dialect of oppositions in architecture. Although the Institute and the journal have since ceased, contemporary architectural practice continually resonates with the dislocations, junctures, and uncertainties that regularly occur in Eisenman's work.

Basing his scheme for architectural design on theory drawn from outside existing architectural dogma, most notably from philosophy and linguistics, Eisenman has developed increasingly complex formulations regarding the architectural design process, especially in regards to the role of structure in contemporary society. With references to rhetorical strategies, societal alienation, and existing architectural forms, Eisenman's theoretical work derives much from Friedrich Nietzsche, Noam Chomsky, and Jacques Derrida. If the conceptual underpinnings are not readily apparent or easily seen in his designs and buildings, the texts of these precursors certainly underlay Eisenman's own, both literally and architecturally. Eisenman has been grouped with the proponents of a postmodernist sensibility, and symptomatic of this literary movement, his designs and buildings have been considered as texts. As postmodernist strategies, or the strategies of deconstruction, destructuralism, or poststructuralism, promote the decay or fragmentation of existing symbolism and structure but promise no ultimate replacement, neither does Eisenman offer us a new absolute. Rather, he suggests a psychological void which provokes individual and cultural anxiety and dislocation. By inducing destabilization and rupture in the very structures so long associated with comfort and shelter, such as the single family home, Eisenman has raised the postmodernist stakes by creating an architecture that some suggest borders on nihilism. Yet classifying Eisenman's oeuvre, which is by no means complete, is to miss the essential thrust of his process. His designs, like society itself, seem to be in a state of constant emergence or movement. Based on an predilection towards a polemical flow of opposition, interaction, and redefinition, Eisenman's design constitutes a formal or structural examination that by definition is constitutionally unable to achieve closure.


دیکانستراکتیویسم از اواخر دهه 80 توسط معمارانی مانند پیتر آیزنمن «Peter Eisenman»، برنارد چومی «Bernard Chumi» و ... در معماری مطرح شد. دیکانستراکتیویسم سعی دارد تا ساختار اندیشه و نظم محوری را که به جهان ما تحمیل شده را تغییر دهد. چنین معنایی که از طریق ساختاری نظام یافته تحمیل می شود، تفسیرهای دیگری که در همان زمینه با اعتباری یکسان عرضه می شوند را سرکوب کرده و امکان تنوع فکری و ذهنی خارج از این چهارچوب را به خصوص از مخاطب می گیرد. دیکنستراکتیویسم با نگاهی متفاوت ، قواعد زیباشناسانه معماری، بالاخص بیان و نضم فرمال و خطی را به چالش در آورده و بنیان فکنی می کند؛ رویکردی جدید در معماری جهت یافتن تعاریفی نوتر از درک مفاهیم زیبایی شناسی در گستره فرم و معنا. دوری از نظم دکارتی، هندسه، تجزیه فرم و فقدان هر گونه مرکزیتی با به کارگیری عناصر متضاد و ابهام در روابط بین آنها از خصوصیات این سبک به شمار می رود. در مقایسه ای کلی می توان گفت که دیکانستراکتیویسم نیز مانند مدرنیسم و پست مدرنیسم، یک فرآوری جهانبینی و پارادایم ابژه محور است و بر همین اساس معماری خود را مطرح می کند. اما مساله حایز اهمیت، محدود کردن معماری به صرف دیدگاهی زیبایی شناسانه است. البته باید اذعان داشت که مسایل عملکردی و ساختاری معماری مدرن و توجه به جنبه های ظاهری و تزیینی در معماری پست مدرن در کنار نظریه های کانستراکتیویسم معماری را به چیزی کمتر از کلیتی که باید دارا باشد کاهش می دهند. تک تک این موارد به عنوان یک مهم می توانند در طراحی و ساماندهی فضا موثر باشند، اما نمی توان ماهیت معماری و نیازهای انسانی، اجتماعی را در این دیدگاه ها خلاصه کرد. دیكانستراكتیویسم از اواخر دهه 80 توسط معمارانی مانند پیتر آیزنمن، برنارد چومی و... در معماری مطرح شد. دیكانستراكتیویسم سعی داشت تا ساختار اندیشه و نظم محوری كه گمان دارد به جهان ما تحمیل شده را تغییر دهد! چنین معنایی كه از طریق ساختاری نظام یافته تحمیل می شود، تفسیرهای دیگری كه در همان زمینه با اعتباری یكسان عرضه می شوند را سركوب كرده و امكان تنوع فكری و ذهنی خارج از این چارچوب را بخصوص از مخاطب می گیرد.


پیتر آیزنمن

پیتر آیزنمن متولد 11 آگوست سال 1932 در «Newjersey»، «Newark»، یکی ازمعماران مشهور قرن 20 ام آمریکا است. این معمار در زمینه دیکانستراکشن فعالیت کرده و جزوگروه 5 نفره «آیزنمن،چارلز گواتمی،جان هیداک،ریچارد میر و میشل گریوز» است که آثار خود را در سال 1969، درموزه هنرهای مدرن، در قالب ساختارشکنی مطرح کرده و متعاقبأ در سالهای بعد هر کدام شیوه های منحصر بفرد و آرمان گرایانه ای را توسعه داده اند. آیزنمن درجه لیسانس معماری خود را از دانشگاه Cornell University و فوق لیسانس معماری را از دانشگاه Columbia University، درجه فوق لیسانس هنر و دکترای خود را از دانشگاه University of Cambridge اخذ کرده است.

تئوری های وی در معماری، آزادی و استقلال رشته پژوهشی را دنبال می کند و کار او به منزله یک کوشش دائم به سوی فرم آزاد از تمام لحاظ است؛ تلاشی که درک آن برای بسیاری از افراد مشکل است. وی در آرا و اندیشه های خویش از فیلسوف فرانسوی، ژاک دریدا بسیار بهره جسته و نظریه ساختار شکنی در متن را در معماری وارد کرده و سعی می کند به مفاهیم و فضاهای جدیدی در معماری دست یابد.

آنچه در معماری آیزنمن، بسیار مورد توجه قرار می گیرد، تجزیه کردن فرم معماری از دیدگاه علمی و نظری است که متاسفانه بعد از ساخت بناهای وی، از لحاظ منتقدین و استفاده کنندگان برداشت و وجهه ای نا مناسب داشته است. به عنوان مثال دربنای مرکز هنری وکسنر «Wexner Center for the Arts» (1983-1989)، انتظار می رفت که به عنوان اولین بنای دیکانستراکتیویست عمومی، عنصری شاخص و منعکس کننده ایده های کانستراکتویستی در معماری باشد اما به خاطر غیر کافی بودن مشخصات مصالح، قرار گیری فضای نمایشگاه هنر های زیبا در معرض مستقیم نور خورشید و...، نتوانست انتظارات مخاطبین را از اولین بنای دیکانستراکتیویست عمومی برآورده سازد.

پیتر آیزنمن، به عنوان مدیر مسئول مجله معماری و مطالعات شهری، با نام «تضادها»، بیشتر از سایر معماران در طراحی و بکار بردن دیالکت تضادها در معماری کار کرده است. با این که مجله چندی است که متوقف شده اما معماری معاصر دائمأ با به هم خوردگی ها، پیوستگی، ناپایداری و بی ثباتی که معمولأ در کار آیزنمن اتفاق می افتد، طنین انداز بوده است. وی برنامه طراحی خود را برتئوری به دست آمده از اصول و عقاید معماری موجود در دنیای خارج و به طور قابل توجهی در فلسفه و زبان شناسی بنیان نهاده است و فرمولاسیون های به طور فزاینده پیچیدهای را در رابطه با فرآیندهای طراحی معماری مخصوصأ در رابطه با نقش ساختمان در جوامع پیشرفته امروزی ارائه کرده است.

اگرچه مفاهیم معماری که آیزنمن از آنها سخن می گوید، در طرحها و بناهای او به آسانی آشکار یا قابل مشاهده نیستند، ولی نسخه اصلی پیشگامان این سبک از لحاظ ادبیات معمارانه و تئوری های خاص آن به خود آیزنمن بر می گردد. وی به عنوان یک پست مدرنیست حساس طبقه بندی شده و فعالیتهای ادبی، طرح ها و بناهایش، او را در زمره چنین طبقه ای قرار می دهد که معماری را به عنوان متن در نظر گرفته است. طرح های او بنظر می رسد که مثل جامعه،خودش به تنهایی در یک حالت پدیداری ثابت یا حرکت و جنبش در یک پیشگرایی به سوی یک جریان جدلی از تضاد و فعل و انفعال پایه ریزی شده باشد.

با وجود آنکه سیاست پست مدرنیست یا سیاستهای دیکانستراکشن،دیکانسترالیسم یا پست استراکچرالیسم،تباهی و فروپاشی نمادگرایی و ساختار موجود را ترویج می دهد،ولی آیزنمن هیچ جایگزینی نهایی را نوید نداده و یک کار تازه و جدیدی را پیشنهاد نمی کند.

آیزنمن از یک سری ساختار شبکه ای استفاده می کند که ایده اصلی او را سامان می دهد.او همچنین از یک سری جعبه هایی با خطوط مستقیم شبیه خانه هایی که در آن ها او طرحهای ابتکاری گوناگون را بررسی می کرد و به هم مرتبط می کرد.

بناها به طور خود مختار، خود مرجع و مستقل از زمینه انسانی یا عملکردی مثل عملکردهای فراگیر ریاضی دیده و تجربه می شوند.ساختارها کاملأ منطقی هستند ولی عاقلانه تر آن است که کاملأ خود مرجع باشد و به طور آگاهانه حساسیتهای انسانی، ظرافت، زیبایی و راحتی را بوجود آورد.
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز

مرکز هنرهای بصری وکسنر
مهم ترین پروژه ی انجام شده توسط آیزنمن میباشد
این مکان فضایی برای بازدید مردم از کارهای دانشجویان است
که همین موضوع باعث شکل گیری کانسپت پروژه نسبت به دو جریان مختلف است
زمانی که این پروژه به مرحله ی پی رسیده بود آیزنمن متوجه بقایای یک قلعه نظامی شد
که از آن ایده هایی را در جهت بهبود کار خود و هم چنین ایجاد focal point
استفاده کرد.

________
 

amirabas_ali

عضو جدید
کاربر ممتاز


_____________

آیزنمن يكي از اعضاي گروه New York five كه روي ايده هاي قرن بيستم كار كردند و پايه شكل گيري نطريات عمومي اش در معماري از همان جريان مشاركتش در نمايشگاه "معماري ديكانستراكتيو" در 1988 در موزه هنر مدرن نشأت مي گرفت.
وي يكسري خانه هاي بر مبناي پلان مربعي تصور كرد اما در راههاي مختلفي اصلاح كرد و شماره گذاري نمود:
House I, the Barenholt Pavilion in Priceto New Jersey (1967-1968),
House II, Falk House in Hardwih connecticut (1969-1970),
House III, The Miller House in Lakeville, Connecticut (1972),
House VI : West Cornwall , Connecticut , (1972-1976).
پروژه Cannaregio – Venice (1978)







 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
@r@h plz help meeee سوالات و درخواست های معماری 2

Similar threads

بالا