قسم دروغ يك دختر جوان

mr.abooli

عضو جدید
کاربر ممتاز
عزیز شما که خیلی بهت فشار اومده از این حرف . برو کفاره این گناه رو هم بگو : )
چرا شما همه چیو نیمه کاره میگین که همه چی رو بد جلوه بدین ؟ : )
حالا یکی دروغ بگه بعد یارو که دروغ بهش گفته بمیره . حالا طرف که دروغ گفته باید خود کشی کنه ؟
یاد آواتار یکی از دوستان افتادم ... (شکلک مغز) Use It ! : )
ا لان شده مدیر خبر داری
 

nomber_van

عضو جدید
خب خدا چه نیازی به نماز و غیره ما داره می خوام بگم توبه و پیشمونی من چه سودی واسه خدا داره من اگه دروغ گفتم الانم پیشمونم از ته ته دلم هم پیشمونم خب نتیجه اش این میشه که دیگه دروغ نگم یا بهتر از اون برم به کسی که دروغ گفتم راستشو بگم و ازش معذرت بخوام واگه این کار رو انجام بدم اینجا نفعش به کی میرسه به طرف مقابلم یا خدا
استاد دانشگاه به شما میگه امروز امتحان دارین درس بخونین . شما نمیخونی نمره نمیاری . بعد میگی استاد ببخشید من درس نمیخونم ولی درس خوندن رو دوست دارم .به من نمره بدین !! << این مثل این حرفتون بود . جدا این حرفای سطحی چیه که شما میزنین ...

QUOTE=sara-afshar;1830452]والا خدا که از دل بنده هاش به قول شما آگاه و نمیشه بهش دروغ گفت اینکه تو تموم ادیان اومده دروغ نگو واسه این بوده که با راست گویی بتونی در یه جامعه بشری و متمدن درکمال اعتماد و آرامش و راستگویی زندگی کنی و با پرورش صفات انسانیت در راه کمال انسانی قدم برداری[/QUOTE]


عزیز تمام حرف های قرآن چه از دوری از سگ و نخوردن گوشت خوک ... و دعوت مردم به خوردن عدس و ... واسه زندگی بهتر بشر هست که تازه علم داره به اینا دست پیدا میکنه !! جدا جواب این حرف ها چی میتونه باشه ؟ نکنه میخواین بگین تو اون زمون هم دانشمندان و ازمایشگاه های مدرن وجود داشته : )
 

nomber_van

عضو جدید
ا لان شده مدیر خبر داری
داداش من که خندم میگیره از حرفهای این دوستان ... شما رو نمیدونم !!
واقعا واقعا متاسفم !!

حالا 2 3 تا ایت... و فلان حرفی میزنن . شما هم سریع مییرین گیر میدین به قرآن و دین : )

بازم میگم ... use It !
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بله من اينو قبول دارم كه اگر فردي اشتباهي كرد و بعد از خطاش پشيمون شد بايد اونو بخشيد . ولي نه با كفاره دادن و اينجور چيزا

اصل اينه كه خودش متوجه اشتباهش شده باشه و تصميم بگيره اونو تكرار نكنه .

بلاخره باید یه بازدارندگی باشه، اطعام 10 فقیر و روزه خودش خیلیه.
بله منم موافقم که اصلش همونه که طرف متوجه اشتباهش بشه از ته قلب ولی کفاره و اینها صرفا به خاطر بازدارندگی از تکرار گناهه چون اگه کسی واقعا قلبش پاک باشه و گناه بکنه به طور عادی اون عذاب وجدان سراغش میاد و ممکنه به راحتی هم فراموشش کنه، بارها واسه خودمون پیش اومده که کاری انجام دادیم و پشیمون شدیم ولی باز هم اون کار رو انجام دادیم بعدها. کفاره برای جریمه است و هدف نیست. هدف پاک شدن قلبه و بازداشتن از تکرار گناه.

ولي متاسفانه اين طرز تفكر بطرز وسيعي در جامعه گسترش داره .

لابد ديديد كه خيلي افراد فقط در ده روز اول ماه محرم مسلمان دو اتيشه هستند و در مابقي سال خير :surprised:

وقتي باهاشون صحبت مي كني ميبيني ذهنشون پر هستش از داستانهاي اخوندي

براي مثال بهشون گفتند اگر براي مظلوميت امام حسين و يا اسيري زينب يا غريبي فلان و فلان فرزند امام حسين عزاداري كني و اشك بريزي خداوند به اندازه شماره تمامي ستارگان و ريگهاي بيابان بهت ثواب و اجر ميده و نظير اين حرفها

بسياري از افراد گويا اينطور حساب مي كنند كه با اينجور عزاداري و يا فلان مقدار فلان ايه را خواندن و ..... گناهانشون پاك ميشه .

اين طرز تفكر و نظاير اون بنحو وسيعي در جامعه شايع شده و خيال خيليها رو راحت كرده :surprised:
به طور کلی موافق حرفهاتونم...

اما به نظر شما کسی که در تمام طول سال مسلمون نیست یا بدیهیات دین رو میذاره زیر پا، اساسا میتونه ماه محرم از ته دل واسه امام حسین اشک بریزه؟ (با این توضیح که محرم و امام حسین واقعا ماه عجیبیه، حتی مسیحی ها هم گاها نذری میدن و اعتقاد دارن)
اینکه برای اونها اشک بریزی گناهات پاک میشه درسته ولی شرطش از ته قلب بودنه، مسلما کسی که اساس مسلمونی رو زیر پا میذاره، به نظر من محرم گریه اش از ته قلب نیست.
ولی از یک طرف هم همین گریه کردن میتونه قلب انسان رو صاف کنه، آدم تا گریه میکنه قلبش آروم میشه و در محرم و اینها واقعا معنویت آدم با گریه زیادتر میشه.
قبلا در بحث با یکی همین دوستان اینجا گفتم: مهم قلب هرنفره و نیتش که اون رو خدا میدونه.
کسی که گریه میکنه و در ذهنش راضیه به اینکه بعد محرم بره سراغ گناهای قبلیش یا هیچ تصمیم راجع به ترکش نگیره، مسلما گناهاش پاک نمیشه ولی کسی که نیتش اینه که واقعا بذاره کنار و تصمیم بگیره، گناهاش پاک میشه و اگه احیانا بعدا هم گناه کرد، توبه اش راحت تر پذیرفته میشه.

اون افرادی رو هم که فرمودید دیدم، این جور افراد خدا رو نفهمیدند و فکر میکنن خدا بچه است که گولش بزنن و واقعا متاسفم به خاطر این فکرشون و خدا نکنه خودم روزی اینجوری بشم یا اگه شدم اینجوری بمونم...
روحانیون هم بعضا اینجورین که همه مسائل رو نمیگن ولی روحانیون سرشناس و مطرح معمولا خیلی قشنگ صحبت می کنند و همه چی رو باز می کنن. حالا به نظر من استاد پناهیان (اینجا منظور بحث های مذهبی ایشونه نه سیاسی) و نقویان و انصاریان (البته ایشون بیشتر آدم رو میترسونن تا بخوان امید بدن) اینها خیلی خوب صحبت می کنند. البته نظر منه شاید دیگران نظر دیگه ای داشته باشند.:smile:
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
داداش من که خندم میگیره از حرفهای این دوستان ... شما رو نمیدونم !!

!

باز خوبه باعث خنده شما شديم ! :smile: ;)

در اين اوضاع غم و بدبختي و مصيبت كه مملكت رو گرفته باز جاي شكرش باقيه كه با حرفامون يكدفعه هم كه شده خنده رو به لباي كسي اورديم !!! :surprised: :confused: :w02:
 

mina_1367

عضو جدید
خب ميدونيد خانم اين وسط يك اشكالي وجود داره ! اونم اينه كه رفتار و كردار هر انساني در اينده تا حد زيادي وابسته به رفتار و كردارش در گذشته هستش .

شخصيت هر انساني در دوران نوجواني ساخته و پرداخته ميشه ( به اصطلاح خارجي ها در دوران تين ايجري ) و بعد از دوران نوجواني ديگه سخته كه كسي بخواد شخصيت و رفتارشو عوض كنه .

زياد در جامعه ديديم كه دو نفر عاشق هم ميشند و مثلا پسره بخاطر علاقه اي كه به دختر داره قول ميده كه كارهاي گذشته اشو تكرار نكنه و يا برعكس . بعدا كه ازدواج كردند و مدتي از ازدواجشون گذشت كم كم فيلشون به ياد هندوستان افتاد و برخي از كارهاي سابق رو شروع كردند .

البته بعضي ها قدرت اينو دارن كه بعد از ازدواج ديگه كارهاي گذشته رو تكرار نكنند ولي اشكال اينه كه نميشه اينها رو از اونهائي كه قدرت اين تغيير رو ندارند از ابتدا شناخت .

به هر حال راه حل كلي اينه كه با كسي ازدواج كنيم كه از لحاظ شخصيتي تا حدود زيادي مثل خودمون باشه كه بعدا چنين مشكلاتي بوجود نياد .


ببینید شخصیت و رفتار فرق داره !!! شخصیت غیر قابل تغییر !!!
صحبت من روی کارهایی هستش که توی دوران مجردی انجام شده !!! کارهایی که خب شاید طرف مقابل باهاش موافق نبوده باشه و یا باشه !! هر چی بوده مربوط به اون زمان بوده فقط !!
معتقدم احساسی برخورد کردن هم خیلی اشتباهه که طرف معتاده و سر ساعت شیشه و کراکش رو نزنه میفته به جون مردم ، بخواد بگه من به خاطر تو ترک می کنم ! تو اگه می خواستی ترک کنی که به خاطر خودت ترک می کردی ! که خاطر خودت رو بیشتر می خواستی و می خوای ! اینها مسلما اشتباهه !
صحبت من این بود که مثلا طرف فلان قدر تا دوست و رفیق داشته ! خونه مجردی بوده همش ! توی یونی با همه یه جورایی ..... ! یا توی محل کار عاشق همکارش بوده ! خب اینا مسائلیه که به خودش و گذشته اش ربط داره اینکه مثلا تا پای سفره عقد هم رفته و به هم خورده ! خب الان چی ؟ الان هم همونطوریه آیا ؟ اینش مهمه !
اون چیزی که تغییر نمی کنه شخصیت آدماست ! و اونی که به گذشته ربط داره و میتونه تغییر کنه همین کارهایی هستش که هر کسی ممکنه انجام بده !

خب قبلا هم گفتم منم دقیقا اینو میگم که باید دو طرف دید و نگرششون نسبت به زندگی یه جور باشه ! و همینطور که شما گفتی از لحاظ شخصیتی مشابه هم باشن حداقل !
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
من قدري در اينترنت سرچ كردم و همانطور كه اقا مصطفي هم اشاره كردند كفاره قسم دروغ عبارت هست از :

1- براي افرادي كه تمكن مالي دارند اطعام ده نفر

2- براي افرادي كه توان مالي ندارند سه روز روزه گرفتن

پي نوشت : گويا حتي در مورد كفاره دادن هم باز افراد پولدار راحتترند تا افراد فقير :surprised:

حالا نميدونم اون دختر خانم به كدوم يكي از اينها عمل مي كنه !!
 

ENERJHI

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خودم به شخصه با قسم خوردن مخالفم.
ولی این کفاره هم برای همونیه که خدامی گه همیشه راه برگشتی برای بنده های من وجود داره این هم مثل توبه می مونه. خدا این جوری الرحیم بودن خودشو به بنده هاش نشون داده حالا شما اومدینو همینو زیر سوال می برین.
اگر راه برگشتنبود باز هم میومدین می گفتین خدا چرا می خواد همه برن جهنم، چرا راه برگشت نذاشته.
اتفاقاً قسم خوردن اصلاً کاره درستی نیست و همه هم منع میکنن حالا اگر این آقا اومده و خواسته این جوری مچ گیری کنه نمی دونم، ولی بهتر بود قبلش تحقیقات کنه تا دیگه نخواد از دختر قسم بگیره.
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
چند روز قبل براي عيد ديدني به منزل يكي از اشنايان رفته بوديم .

اونجا مجله اي روي ميز بود ( از همين مجله هاي خانواده ) . در يكي از صفحات اين مجله ستوني جهت پرسيدن سئوالات شرعي و مذهبي خوانندگان مجله وجود داشت كه يك شخص روحاني به انها جواب ميداد . يكي از سئوال و جوابها نظر منو جلب كرد كه اينجا مطرح مي كنم . ( نقل به مضمون )


***********************************************************

سئوال : دختري هستم 23 ساله كه نامزد دارم . مدتي قبل نامزدم كه به روابط گذشته من با پسران مشكوك شده بود از من خواست كه به قران قسم ياد كنم كه در گذشته با پسران ديگر رابطه نداشته ام .

منهم كه نامزدم را دوست دارم و نميخواستم او را از دست بدهم ناچار شدم به قران قسم بخورم .

اينك وجدان من بخاطر قسم دروغ به قران معذب است . چكار بايد بكنم ؟؟

جواب : خواهر گرامي ! قسم دروغ خوردن بخصوص به نام خداوند و قران كه كتاب اسماني ما مسلمانان است گناهي بزرگ است . به هر حال اكنون بايد كفاره قسم دروغ را تاديه بفرمائيد . براي اطلاع از چگونگي و نحوه كفاره قسم دروغ به رساله مراجعه فرمائيد .

************************************************************

راستش متعجب شدم . اولا از كار اون دختر خانم كه البته فعلا مورد بحث ما نيست .

دوما اينكه اگر قرار باشه با كفاره دادن مشكل قسم دروغ حل بشه كه پس اصلا قسم خوردن چه ارزشي ميتونه داشته باشه ؟؟

ميل دارم ساير دوستان و بخصوص دوستاني كه اطلاعات مذهبي بيشتري دارند در اين مورد نظرشون رو مطرح كنند .

اگر در نظر بگیریم که هر دروغ به جامعه ضرر می زنه و کفاره جبران ضرر به جامعه است شاید ابهام حل بشه. ( کمی عمیق تر بیاندیشیم.)
 

محمودپور

عضو جدید
کاربر ممتاز
من قدري در اينترنت سرچ كردم و همانطور كه اقا مصطفي هم اشاره كردند كفاره قسم دروغ عبارت هست از :

1- براي افرادي كه تمكن مالي دارند اطعام ده نفر

2- براي افرادي كه توان مالي ندارند سه روز روزه گرفتن

پي نوشت : گويا حتي در مورد كفاره دادن هم باز افراد پولدار راحتترند تا افراد فقير :surprised:

حالا نميدونم اون دختر خانم به كدوم يكي از اينها عمل مي كنه !!

یعنی سه روز روزه از اطعام ده نفر سخت تره! شما احتمالاً اوضاع مالیتون خیلی توپه.
 

sayyedm

عضو جدید
Re: قسم دروغ يك دختر جوان

چند روز قبل براي عيد ديدني به منزل يكي از اشنايان رفته بوديم .

اونجا مجله اي روي ميز بود ( از همين مجله هاي خانواده ) . در يكي از صفحات اين مجله ستوني جهت پرسيدن سئوالات شرعي و مذهبي خوانندگان مجله وجود داشت كه يك شخص روحاني به انها جواب ميداد . يكي از سئوال و جوابها نظر منو جلب كرد كه اينجا مطرح مي كنم . ( نقل به مضمون )


***********************************************************

سئوال : دختري هستم 23 ساله كه نامزد دارم . مدتي قبل نامزدم كه به روابط گذشته من با پسران مشكوك شده بود از من خواست كه به قران قسم ياد كنم كه در گذشته با پسران ديگر رابطه نداشته ام .

منهم كه نامزدم را دوست دارم و نميخواستم او را از دست بدهم ناچار شدم به قران قسم بخورم .

اينك وجدان من بخاطر قسم دروغ به قران معذب است . چكار بايد بكنم ؟؟

جواب : خواهر گرامي ! قسم دروغ خوردن بخصوص به نام خداوند و قران كه كتاب اسماني ما مسلمانان است گناهي بزرگ است . به هر حال اكنون بايد كفاره قسم دروغ را تاديه بفرمائيد . براي اطلاع از چگونگي و نحوه كفاره قسم دروغ به رساله مراجعه فرمائيد .

************************************************************

راستش متعجب شدم . اولا از كار اون دختر خانم كه البته فعلا مورد بحث ما نيست .

دوما اينكه اگر قرار باشه با كفاره دادن مشكل قسم دروغ حل بشه كه پس اصلا قسم خوردن چه ارزشي ميتونه داشته باشه ؟؟

ميل دارم ساير دوستان و بخصوص دوستاني كه اطلاعات مذهبي بيشتري دارند در اين مورد نظرشون رو مطرح كنند .

سلام دوست عزیز
خداوند برای هر گناهی راه جبرانی قرار داده به این معنا که بعد از توبه و پشیمانی حقیقی بتوان گناه را جبران کرد
قسم دروغ هم اگر با توبه حقیقی همراه نباشه موجب عقوبت در این دنیا و عذاب در آخرت هست
در مورد قسم دروغ که یکی از گناهان کبیره است میتونید به کتاب گناهان کبیره شهید دستغیب رجوع کنید
 

Similar threads

بالا