فجیع تر شدن جنایت ها(آرشیوی)

Elaheh.1

عضو جدید
روزنامه ایران- کاراگاه
رئیس پلیس آگاهی کشور هشدار داد



گروه حوادث - آمار پرونده های تجاوز به عنف کاهش یافته اما این نوع جنایت ها فجیع تر و شنیع تر شده و جای نگرانی دارد.
سردار اصغر جعفری رئیس پلیس آگاهی کشور در گفت وگو با فارس ضمن اعلام این خبر گفت: حتی یک مورد تجاوز به عنف در کشور، هشداری است برای همه، چرا که کشور ما با توجه به شرایط فرهنگی، اعتقادی و عرفی این گونه جنایت ها را تحمل نمی کند و نباید به راحتی از کنار این جنایات بگذریم پس همه باید حساس باشیم. وی اعلام کرد: به عنوان نمونه جنایات اخیر در قیامدشت و لواسان به فجیع ترین شکل ممکن انجام شده است. به گفته سردار جعفری، تمامی پرونده های تجاوز به عنف از سوی پلیس آگاهی کشف و متهمان نیز دستگیر می شوند، هرچند قبل از وقوع این جرم، زمینه های بروز آن را باید بررسی کرد، چرا که بسیاری از دستگاه های مسئول در این زمینه نقش دارند و باید اقدام کنند.
وی افزود: به همه دستگاه های مربوطه تحلیل های لازم را ارائه داده ایم، نام این سازمان ها را هم در صورت لزوم اعلام خواهیم کرد. رئیس پلیس آگاهی ناجا به اشاره به حوادث قیامدشت و لواسان اعلام کرد: باید بسترهای این جنایات را از بین برد و سازمان های مرتبط نیز باید به شکل جدی به وظایف خود عمل کنند. سردار جعفری اظهار داشت: پس از دستگیری این مجرمان نیز باید اقداماتی را انجام داد، مجازات ها در این زمینه باید بازدارنده باشد و متناسب با جرم اعمال شود وگرنه باعث تکرار جرم می شود. وی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به جریحه دار شدن احساسات عمومی در حوادث قیامدشت و لواسان، انتظار مردم اجرای اشد مجازات برای این متجاوزان است.


هشدار به کارآگاهان پلیس
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی همچنین گفت: آموزش تمام کارآگاهان پلیس آگاهی به یکی از رشته های رزمی اجرا شده و اگر کارآگاهان پلیس فاقد کمربند رزمی باشند، از پلیس آگاهی منفک می شوند. به گفته وی، افسران زیر 35 سال در صورت فرانگرفتن یکی از ورزش های رزمی و دریافت کمربند ورزشی از پلیس آگاهی منفک شده و به ادارات دیگر منتقل می شوند.
 

Similar threads

بالا