جزئیات ۱۶ جنایت از زبان دادستان

Elaheh.1

عضو جدید
محمد غمخوار
دادستان عمومی و انقلاب آبادان در گفت وگوی اختصاصی جزئیات و چگونگی قتل های سریالی زنان، نحوه دستگیری و انگیزه اصلی جنایتکار «بهمنشیر» را تشریح کرد.
شاپور محرابی، در تشریح جزئیات این پرونده گفت: مأموران پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل آبادان در اواخر سال ۸۳ در جریان نخستین جنایت در آبادان قرار گرفتند. قربانی یک زن بود که بر اثر اصابت جسم سخت به سرش کشته شده بود.
پس از تحقیقات مقدماتی نیز جسد به پزشکی قانونی منتقل شد. در حالی که چند مظنون در رابطه با این جنایت ها شناسایی و تحت تحقیق قرار گرفته بودند، چند قتل مشابه دیگر در منطقه «بهمنشیر» طی سال های ۸۴ و ۸۵ به وقوع پیوست. بنابراین همزمان با بررسی پرونده ها، احتمال سریالی بودن آنها قوت گرفت، چرا که تمام قربانیان زن بودند که بر اثر اصابت ضربه های مرگبار به سرشان کشته شده بودند. طلاهای تعدادی از قربانیان نیز سرقت شده بود.
با این حال پس از تحقیقات گسترده و شناسایی چند مظنون، احتمال سریالی بودن آنها کمرنگ تر شد. وی افزود: عامل قتل های سریالی زنان همزمان با آغاز سال ۸۷ قتل ها را از سر گرفت. نخستین قربانی امسال او نیز زن ۵۰ ساله ای بود که جسدش سه روز پس از ناپدید شدن کشف شد. پلیس جسد زن میانسال را داخل نهر آبی کشف کرد. وی نیز با اصابت ضربه ای محکم از پا درآمده بود. ۲۰ روز بعد نیز پلیس از قتل دختر۱۱ ساله ای در همان منطقه باخبر شد. عامل جنایت پس از قتل دختربچه، طلاهایش را نیز سرقت کرده بود. در این جنایت قربانی با اصابت ضربه سنگینی به سرش جان باخته بود. با اعلام این جنایت ها، احتمال وقوع قتل های سریالی دوباره مطرح شد. این در حالی بود که مأموران در رابطه با قتل دختر ۱۱ ساله، چند مظنون را دستگیر کردند که یکی از آنها به قتل اعتراف کرد.
اما به دلیل این که اعتراف آنها منطبق با واقعیت نبود، قاضی «مزرعه» بازپرس شعبه اول دادسرا دستور تحقیقات بیشتر را صادر کرد. سه هفته بعد نیز سومین جنایت به وقوع پیوست که پس از آن ما مطمئن شدیم قتل های سریالی در شهرستان همچنان رخ می دهد. سومین قربانی امسال جنایتکار نیز دختر جوانی بود که بر اثر اصابت ضربه به سرش به قتل رسیده بود.
● شناسایی قاتل
دادستان محرابی در ادامه درباره نحوه شناسایی قاتل گفت: با اطمینان از سریالی بودن قتل ها بلافاصله رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز از ماجرا مطلع شد. بعد هم برای بررسی دقیق موضوع، جلسه شورای تأمین استان تشکیل و ماجرا به صورت ویژه تحت رسیدگی قرار گرفت. چند جلسه نیز در شورای تأمین شهرستان تشکیل شد.
با توجه به حساسیت موضوع، گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان، با حضور در آبادان تحقیقات گسترده ای در این باره آغاز کردند. در حالی که تجسس های شبانه روزی برای دستگیری عامل قتل زنان ادامه داشت، آخرین روزهای شهریور به پلیس اطلاع داده شد، مرد ناشناسی با حمله به دختر جوانی او را تا حد مرگ کتک زده است. مهاجم سه ضربه محکم به سر دختر جوان کوبیده و به تصور این که او مرده، محل را ترک کرده بود. بنابراین گروهی از کارآگاهان همراه بازپرس پرونده راهی بیمارستان شده و پس از بهبود نسبی دختر جوان به تحقیق از او پرداختند. نحوه اصابت ضربه ها نشان می داد پلیس رد قاتل سریالی را یافته است. به همین خاطر با کمک دختر نجات یافته، چهره نگاری رایانه ای از ضارب صورت گرفت که پس از آن و در پی بررسی آلبوم مجرمان حرفه ای، مشخص شد، ضارب ۴۰ ساله «فرید بغلانی» نام داشته است.
این در حالی بود که «فرید» چند بار در جریان رسیدگی به پرونده قتل های قبلی به عنوان مظنون دستگیر شده اما به دلیل نبودن مدارک و دلایل کافی آزاد شده بود. با به دست آمدن این سرنخ، بلافاصله متهم دستگیر شد و طعمه نجات یافته اش نیز او را در میان پنج مظنون به راحتی شناسایی کرد. بدین ترتیب فرید بلافاصله تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت اما منکر حمله به دختر جوان و ارتکاب قتل ها شد. بازپرس پرونده و کارآگاهان که با به دست آوردن سرنخ های مهم، این بار مطمئن شده بودند فرید ضارب دختر جوان است به تحقیقات خود ادامه دادند اما او فقط سکوت کرده بود. در ادامه او از سوی دو روانشناس و دو روانپزشک تحت معاینه و بررسی های لازم قرار گرفت. تا این که پس از یک ماه بازجویی تخصصی فرید لب به اعتراف گشود و ضرب و شتم دختر جوان را پذیرفت. او همچنین مدعی شد، دو سال قبل نیز مادر دختر جوان را مجروح کرده است. با اعتراف متهم مأموران سراغ مادر شاکی رفتند که او نیز اظهارات فرید را تأیید کرد.
● اعتراف
دادستان عمومی و انقلاب آبادان در ادامه گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار «ایران» ادامه داد: مرد ۴۰ ساله سرانجام قفل سکوت را شکست و راز قتل هایش را افشا کرد. او گفت از سال ۸۳ تاکنون ۱۳ زن و دختر و یک پسر را در آبادان و دو زن دیگر را نیز در خرمشهر به قتل رسانده ام. او همچنین به سرقت طلاهای چهار تن از قربانیانش نیز اعتراف کرد. «فرید» همچنین به بازپرس پرونده گفت، یکی از قربانیانش دختربچه ای به نام فاطمه بود. او را پس از کشاندن به ساختمان نیمه کاره ای به قتل رسانده و طلاهایش را نیز پس از سرقت از طریق همسرم به یک طلافروش در خرمشهر فروختم. با این اعتراف ها کارآگاهان سراغ همسر متهم رفتند. او که از ماجرای قتل های همسرش بی اطلاع بود، ادعاهای فرید را تأیید کرد. فرید همچنین اعتراف کرد طلاهای سه قربانی دیگرش را در باغچه خانه اش مخفی کرده است. از این رو گروه ویژه پلیس راهی خانه فرید شده و طلاهای سرقتی را کشف کردند.
● بازسازی صحنه قتل
قاضی محرابی سپس تأکید کرد، متهم به قتل تاکنون به ۱۶ جنایت اعتراف کرده است اما هم اکنون نمی توان ادعاهای او را تأیید کرد. حال آن که بررسی ۱۶ قتل نیاز به زمان دارد.این در حالی است که فرید تاکنون صحنه هشت قتل را بازسازی کرده است. او حافظه خوبی دارد و قتل ها را با تمام جزئیات تشریح می کند. فرید جزئیات دو قتل در خرمشهر را نیز بازسازی کرده است. در حال حاضر بازپرس پرونده مشغول جمع آوری دلایل کافی و قوی برای اثبات جرم است.
● فرید بغلانی کیست
دادستان عمومی و انقلاب آبادان در رابطه با شخصیت و گذشته مرد جنایتکار گفت: فرید تا ۱۲ سالگی نزد پدربزرگش زندگی می کرده است. پدربزرگ متهم، در آن زمان به دلیل نفرت از زنان، بارها به سوی آنها حمله کرده و چند تن را نیز مورد ضرب و شتم قرار داده است. فرید سال ۷۸ به عنوان باغبان وارد خانه های متمول شهر شده و با مشاهده زنان تنها در خانه، به سوی آنها حمله ور شده و چند تن را نیز به شدت مجروح کرده بود. او در پی شکایت چند زن مجروح، دستگیر و پس از محاکمه به اتهام تعرض به حریم خصوصی افراد، ضرب و شتم زنان و ورود به عنف به پنج سال حبس محکوم شد. مرد تبهکار پس از آزادی، در حالی که همسر و چهار فرزند داشت قتل زنان را آغاز کرد.
● انگیزه قاتل چیست
فرید پس از دستگیری در جریان بازجویی ها درباره انگیزه خود نیز گفت: به دلیل نفرتی که از زنان داشتم به آنها حمله می کردم. اما پس از دستگیری و محکوم شدن به پنج سال زندان، تصمیم گرفتم زنان را به قتل برسانم. زیرا شکایت چند زن باعث شده بود من پنج سال از عمرم را در زندان بگذرانم. قتل هر زن کمی آرامم می کرد با این وجود سن قربانیان برایم مهم نبود. فقط جنسیت آنها اهمیت داشت. طعمه هایم را نیز به صورت تصادفی انتخاب می کردم. پس از تمام شدن ساعت کاری روزانه و معمولاً روزهای تعطیل، با دوچرخه در خیابان های شهر پرسه می زدم. به محض مشاهده زنان و دختران تنها، نقشه قتل را عملی می کردم. ابتدا به آنها نزدیک شده و با میله ای آهنی که همیشه همراهم بود ضربه ای محکم به سر آنها می زدم. پس از قتل، اجساد قربانیان را به محلی خلوت کشانده و روی آنها خاروخاشاک می ریختم.
● تأیید سلامت روحی و روانی قاتل سریالی
قاضی محرابی درباره وضعیت سلامت روحی و روانی متهم گفت: یک گروه از کارشناسان پزشکی قانونی پس از ساعت ها گفت وگو با متهم، سلامت روحی و روانی او را تأیید کردند.وی با تکذیب خبر اعتراف قاتل به ۱۸ جنایت گفت: این خبر صحت ندارد و فرید تاکنون به ۱۶ قتل و ضرب و شتم دو تن دیگر اعتراف کرده است. قاضی محرابی در پایان گفت: قاتل سریالی با تلاش گروه ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی خوزستان، بازپرس شعبه اول دادسرای آبادان و شورای تأمین استان و شهرستان به دام افتاد که باید از تلاش های شبانه روزی همه آنها قدردانی کرد.
 

Similar threads

بالا