طول درمان بعد از عمل هموروئید

1690959267994.png
هر جراحی مستلزم طی شدن دوره ای برای بهبودی کامل است که به آن طول درمان یا دوران نقاهت بعد از عمل می گویند. جراحی بواسیر نیز از این قاعده مستثنی نیست و بیمار پس از عمل هموروئید باید دوران نقاهت را طی کند تا بتواند دوباره به زندگی عادی خود برگردد.

دوران نقاهت بعد از عمل بواسیر به مواردی مثل درجه و نوع بواسیر (داخلی یا خارجی) ، انتخاب پزشک متخصص و با تجربه و انتخاب روش درمان بستگی دارد.
مثلا اگر فردی بواسیر داخلی درجه چهار داشته باشد و با جراحی سنتی درمان شود مدت زمان بیشتری تا بهبودی کامل او طول می کشد و یا اگر پزشکی که برای درمان خود را به او می سپارید، تجربه هزاران عمل مشابه دیگر را داشته باشد، در مقایسه با یک پزشک کم تجربه یا غیر متخصص، سریع تر و راحت تر می تواند موارد و اتفاق های حین عمل یا بعد از عمل را مدیریت نماید.
انتخاب نوع روش درمان نیز ارتباط مستقیمی با طول درمان و مدت زمان بهبودی دارد. درمان قطعی بواسیر دو روش جراحی با لیزر و جراحی سنتی می باشد. در روش سنتی به دلیل اینکه زائده هموروئید با تیغ و چاقوی جراحی بریده می شود بیمار درد بیشتری دارد و امکان عود مجدد بواسیر هم هست. این روش دوران نقاهت بیشتری نسبت به لیزر دارد و نیازمند بستری شدن در بیمارستان است.
اما طول درمان در روش عمل هموروئید با لیزر بسیار کمتر بوده و معمولاً نیم ساعته بدون خونریزی و درد و به صورت سرپایی انجام می شود و بیمار همان روز می تواند به کارهای روزمره خود رسیدگی کند.
طول درمان عمل بواسیر

عمل هموروئید چقدر طول میکشد؟​

عمل بواسیر با لیزر معمولاً نیم ساعت الی یک ساعت طول می کشد ولی تخمین زمان دقیق آن به شدت بیماری، درجه بواسیر و بزرگی آن بستگی دارد.
عمل جراحی به شکل سنتی نیز با توجه به فرایند بیهوشی و انجام مراحل بیمارستانی معمولاً یک نصفه روز کامل از بیمار وقت می گیرد و پس از آن نیز نیازمند بستری شدن می باشد.

دوران نقاهت لیزر هموروئید بیشتر است یا جراحی سنتی؟​

پس از اینکه فرد با لیزر درمان شده نهایتاً یک روز بعد می تواند به روال عادی و روزمره زندگی خود برسد اگر اندازه بواسیر بزرگ باشد و وسعت زخم ها زیاد باشد یک هفته تا بهبودی کامل طول می کشد. اما اگر بیماری را به موقع تشخیص دهید و فوراً برای درمان با لیزر اقدام کنید مدت زمان بهبودی کامل دو الی سه روز خواهد بود.
اما در روش جراحی سنتی این مدت زمان به حداقل یک ماه الی سه ماه طول خواهد کشید. درد شدید بعد از عمل و خونریزی را نیز به دوران نقاهت طولانی در این روش اضافه کنید و سپس برای درمان از طریق جراحی سنتی تصمیم بگیرید!
استفاده از لیزر پرتوان برای درمان باعث عفونت نمی شود در حالی که جراحی با چاقو ممکن است با عفونت محل زخم و خروج ترشحات چرکی و بدبو برای بیمار همراه باشد.
نقاهت و طول درمان بعد از عمل بواسیر
 
بالا