درمان قطعی فیستول مقعدی بدون جراحی با لیزر

تقریباً انتخاب اکثر پزشکان به عنوان بهترین راه درمان فیستول، لیزر می باشد که پوست ناحیه اطراف مقعد برای خارج کردن چرک و عفونت برش نازکی با لیزر می خورد.

لیزر فیستول در مطب و با بی حسی موضعی بدون هیچ گونه خونریزی یا درد، توسط پزشک انجام می شود. اما در مواردی که بیمار، بیماری های زمینه ای مثل قند خون و … داشته باشد درمان فیستول در کلینیک انجام می شود. لیزر بافت های عصبی و عروق خونی را هم ترمیم می کند و همین امر موجب می شود که تجربه عمل فیستول با لیزر برای بیماران بدون هیچ دردی باشد.

مزیت های درمان با لیزر​

  • بدون نیاز به بیهوشی و با بی حسی موضعی قابل انجام است.
  • هزینه کمتری در مقایسه با سایر روش های درمان دارد.
  • به دلیل آسیب کمتر، بدون درد و خونریزی می باشد.
  • بهبود آن سریع است(طول درمان حدود یک روز است) و نیازی به طی دوران نقاهت و بستری شدن در بیمارستان ندارد.
  • لیزر فیستول درمان قطعی بوده و احتمال بازگشت مجدد بیماری و عود آن تقریباً ۰ است.
  • لیزر نسبت به جراحی به مراقبت کمتری نیاز دارد و شما میتوانید کارهای روزمره ی خود را تنها بعد از یک روز استراحت انجام هید.
  • به دلیل اینکه به عضله اسفنکتر آسیبی وارد نمی شود عوارضی مثل بی اختیاری مدفوع و یا گاز را نخواهید داشت.
  • ظاهری زشت ایجاد نمیکند و تنها یک زخم کوچک پس از لیزر به جا می ماند که با گذر زمان ترمیم می شود اما در روش های جراحی سنتی یک زخم بزرگ و عمیق روی بدن باقی می ماند.

عوارض جراحی فیستول با لیزر​

ممکن است این سؤال برای برخی بیماران پیش بیاید که آیا لیزر فیستول هم عوارض دارد؟ می توان گفت این روش تنها روشی است که بدون عوارض بازگشت یا عود مجدد بیماری، عفونت یا بی اختیاری شناخته شده است. اما در صورت عدم تبحر پزشک در کار با لیزر ممکن است هر یک از این موارد جزو عوارض لیزر فیستول باشد. برای پیشگیری از پخش عفونت فیستول در کل بدن تزریق و تجویز آنتی بیوتیک ضرورت دارد.
به طور کلی تنها ۳ الی ۷ درصد بیماران که لیزر فیستول مقعد را انجام داده اند دچار بی اختیاری شده اند و حدود ۷ درصد هم بازگشت مجدد بیماری را پس از جراحی فیستول با لیزر تجربه کرده اند. این درصدها در مقایسه با سایر روش های درمان فیستول بسیار ناچیز و بیشتر از این که ناشی از روش لیزر درمانی باشد به عملکرد پزشک و تجربه و مهارت او مرتبط است.
خروج مقدار کمی خون در ۴ الی ۷ روز پس از لیزر فیستول طبیعی می باشد و جای نگرانی ندارد.

هزینه درمان فیستول با لیزر​

برای تعیین هزینه درمان فیستول با لیزر نمی توان مبلغ مشخصی را دقیق بیان کرد. چرا که هزینه درمان فیستول با لیزر به عوامل مختلفی مثل انتخاب پزشک و کلینیک برای درمان، درجه شدت بیماری، تعداد فیستول و محل مجرای بیماری و … بستگی دارد. به همین علت هزینه درمان را نمی توان به طور قطع بیان کرد. پزشک پس از معاینه و ویزیت حضوری شما هزینه را اعلام خواهد کرد.

توجه داشته باشید که در روش درمان فیستول با لیزر به این خاطر که درمان سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی می باشد، بیمه هیچ هزینه ای را پرداخت نمی کند. البته بیمه تکمیلی در بیشتر موارد قسمتی از هزینه لیزر را پرداخت می کنند که باید پرس و جو نمایید.

در نتیجه هزینه درمان فیستول با لیزر بسته به نوع و اندازه ی آن دارد ولی نسبت به عمل جراحی هزینه ی پایین تری داشته و عمل شما فقط و فقط در یکروز انجام میشود. برای اطلاع از قیمت دقیق شما میتوانید با کارشناسان ما تماس گرفته یا به صورت حضوری مراجعه فرمایید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا