rainyman2000
عضو جدید
خوب برای اینکه این مشکل پیش نیاد از یک گرم کن روغن استفاده می کننسلام
روغن کمپرسور در این مدت ته نشین میشود . اگر اطلاع داشته باشید روغن مایع است و غیر قابل تراکم و اگر ته نشین نشود ممکن است به کمپرسور آسیب وارد کند .
خوب برای اینکه این مشکل پیش نیاد از یک گرم کن روغن استفاده می کننسلام
روغن کمپرسور در این مدت ته نشین میشود . اگر اطلاع داشته باشید روغن مایع است و غیر قابل تراکم و اگر ته نشین نشود ممکن است به کمپرسور آسیب وارد کند .
شما باید بدونین کل سیستمهای خنک کننده از سیکل کلی پیروی می کنند که شامل کمپرسور. کندانسور. لوله مویی. اواپراتور. که این یک نمونه ساده می باشد در سیستمهای بزرگ تر ما از شیر برقی اکس پنشن ولو .رسیور شیر برقی و ..... استفاده می شود
سلام اسم این کولر گازی اسپلیت میباشدیک نوع جدید کولرهای گازی اسپیلیت ها هستند که اگه دیده باشید کندانسورشون به طور جداگانه در محیط آزاد نصب میشه تا بازده بهتره داشته باشند ولی نیاز به لوله کشی دارند چون اواپراتورشون درون مکانیه که میخوایم خنکش کنیم.از نظر قیمتم حدودآ 2.5 برابر کولرهای گازی ساده هستند.
کسی میدونه دلیل اینکه گاهی وقتها اواپراتور یخ میزنه چی هست؟
کسی میدونه دلیل اینکه گاهی وقتها اواپراتور یخ میزنه چی هست؟
یخ زدن اواپراتور میتونه به دلیل سرمای بسیار زیاد محیط در هنگام کار کولر باشه و یا کار مداوم و روشن بودن طولانی مدت اسپیلت باشه...پیشنهاد میشه در ساعت اولیه صبح که هوا تقریبا حنک هست سیستمهای برودتی خاموش باشن تا هم راندمان کاریشون کاهش پیدا نکنه وهم از بروز همچین مشکلاتی پیشگیری بشه...
خب چه چیزی باعث میشه دمای سطح اواپراتور به کمتر از مقدار دمای فریز برسه؟دلیل اصلی این پدیده، رسیدن دمای سطح اواپراتور به کمتر از مقدار دمای فریز مقدار محتوای رطوبت فضای مورد تهویه است.
خب چه چیزی باعث میشه دمای سطح اواپراتور به کمتر از مقدار دمای فریز برسه؟
سلام دوست عزیز
تا اونجایی که من میدونم مهمترین دلیلش بد کار کردن ترموستات هست
البته این دلیل بر خرابی ترموستات هم نیست ، به این معنی که شاید ترموستات درست کار کند و فرمان قطع کردن کمپرسور را بدهد ولی کمپرسور به صورت یکسره کار کند و به همین دلیل دمای اواپراتور به زیر صفر می رسد و باعث یخ زدن آن می شود
امیدوارم مفید واقع شده باشه
خب چه چیزی باعث میشه دمای سطح اواپراتور به کمتر از مقدار دمای فریز برسه؟
ببخشیدمنحنی دمای شبنم، کلید حل این مسئله هستش. توضیحات جامع تر و استدلالی رو میشه از کتب زیر استخراج کرد:
1- ترمودینامیک سنجل
2-تهویه مطبوع (نشر دانشگاه فردوسی مشهد)
3- طراحی سیستم های تبرید (موسوی نائینیان)
من خودم این سه تا رو خوندم، البته تو سایر مراجع هم هستش. اگه بیشتر نیاز بود من باز در خدمتم
-----------------------------------
ببخشید
من اولش درست متوجه نشدم ، فکر کردم دلیل مکانیکی منظور ایشون بوده
اینم یه توضیح دیگه:
هوای موجود در حالت نرمال مقداری بخار همراه خود دارد که در حالت عادی وقتی این هوا به سطح اواپراتور برسه ، بخار موجود تبدیل به قطرات می شود .
حال در نظر بگیرید که دمای اواپراتور به زیر صفر برسد ، این بخار به جای تبدیل شدن به قطرات ، یخ می زند و به همین دلیل هم اواپراتور یخ میزنه
در نظر بگیرید که کل این اطلاعات را از تجربه ای که دارم میگم و هیچ گونه درس سیالاتی و ترمودینامیکی را پاس نکردم ، انتظار اینکه بخوام فرمولی بگم را نداشته باشیدا
سلام:داداشای گلم،علت یخ زدگی در اواپراتور.1-دلیل اول یا به عبارتی رایج ترین علت کیپ شدن ***** میباشد(یا همان مخزن روطوبت گیر در مدارهایی با موتور روتوری و در مدارهای کمپرسور پیستونی سیلیکا و مولیکا=جذب کن روغن).2-دلیل بعدی از کار افتادن دمنده یا دمنده های اواپراتور میباشد، و به ندرت بعد کار کردن دمنده(فن اواپراتور).3-مورد بعدی کیپ شدن رادیات اواپراتور(کثیف شدن رایج تر ین علت و.....)4-ایراد در اکسپنشل والو (شیر انبساط) به تنهایی نمیتواند دلیلی برای یخ زدگی باشد.مواردی فوق تخصصی:مهم 1:هنگامی که کولر در حال کار کردن میباشد (در حالتی طبیعی) لوله مدار گاز مبرد بعد از اکس پنشل (شیر انبساط)و حتی قسمت پایینی اکس پنشل در برخی از کولرها یخ میزند و از شلنگ یا شلنگهای تخلیه آب اواپراتور دیده میشود آب تا زمانی که کولر روشن هست بطور داءم و به مقدار زیاد نسبت به کولرهای دیگر به دلیل به وجود آمدن آن در اواپراتور در حال تخلیه میباشد. .مهم 2:گفتم رایج ترین علت یخزدگی کیپ شدن ***** درایر میباشد،میخوام یک راه ،ی فوت کوزه گری ساده ولی توپ بهتون یاد بدم که اگه همکارانم این مطلب را بخوانند منو...........!!؟!.زمانی که اواپراتور یخ میزند بدترین حالتی که معمولا ایجاد میشود،خوب مشخص هستش سنسور سرمایشی عمل کرده به اصطلاح دستور قطع شدن برق (موتور) (AC) را میدهد.و این عملکرد مرتبا تکرار میشود که باعث سوختن موتور((خورد شدن کمپرسور))میشود.به راحتی میتوان از یخزدگی جلو گیری کرد با چک کردن فن های دمنده و رادیات ها.وحالا نکته اصلی:لوله اتصال پشت اکس پنشل(شیر انبساط) را با دست بگیرید این لوله باید داغ باشد در غیر این صورت ***** کیپ(نیمه کیپ)میباشد،که در این حالت فورا باید ***** تعویض گردد (البته برخی *****ها هستن که قابل شستشو هستن).اگر در این زمان تعویض انجام نگردد میبینید که اتصالات از پشت اکس پنشل شروع به یخ زدن میکند،حالا اونهایی که دقت زیادی دارد(آدمهای هوشیار،زرنگ،اینکاره)متوجه این شده اند که یخزدگی همیشه دلیل بر وجود عیب در سیستم سرمایشی نمیباشد،و به راحتی با دیدن قسمتهای یخ زده متوجه آنچه باید شوند میشوند.Vahab
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
طرز کار کنوکتور | مکانیک سیالات | 2 | ||
B | طرز ساختن یخچال نفتی با آمونیاک یا لیتیوم بروماید | مکانیک سیالات | 3 | |
نحوه ی کار کولر گازی | مکانیک سیالات | 0 | ||
P | بازار کار مهندسان مکانیک بعد از فارغ التحصیلی | مکانیک سیالات | 0 | |
گزارش کار آزمایشگاه مکانیک سیالات | مکانیک سیالات | 1 |