این مطلب در آینده کامل خواهد شد
يک فرودگاه جديد در سال 1379 در تهران راه اندازي شد. اين فرودگاه که مجهز به تکنولوژي پيشرفته و هوانوردي است برآورد شده است که حدود يک ميليارد دلار خرج آن شده است. همکاري و سرمايه گذاري در اين پروژه بوسيله سرمايه گذاران خصوصي و وابسته به دولت انجام شده است؛ که شامل آشيانه هواپيماها، غذاهاي ميهمانان (مسافران) در داخل هواپيماها، هتل، فروشگاههاي معاف از ماليات، بنزين گيري و همچنين حمل و نقل مسافرين فرودگاه.
طرح اصلي:
در آينده نزديک تمام پروازهايي که از فرودگاه مهرآباد انجام مي شود به اين فرودگاه منتقل مي شود (شامل پروازهاي داخلي و خارجي). مطالعات انجام شده به وسيله سازمان هوانوردي کشور، به اين نتيجه رسيده که فرودگاه مهرآباد قابل بزرگ شدن نيست و بايد يک فرودگاه جديد با امکانات جديد که گنجايش بيشتري را داشته باشد، بود.
اين فرودگاه که طرح اصلي آن در سال 1340 داده شد و در سال 1350 شروع شده بود، به خاطر اوضاع سياسي آنزمان متوقف شد. بهرحال مسئوليت ساخت اين فرودگاه به عهده وزارت راه و ترابري بوده است.
طرح اصلي:
در آينده نزديک تمام پروازهايي که از فرودگاه مهرآباد انجام مي شود به اين فرودگاه منتقل مي شود (شامل پروازهاي داخلي و خارجي). مطالعات انجام شده به وسيله سازمان هوانوردي کشور، به اين نتيجه رسيده که فرودگاه مهرآباد قابل بزرگ شدن نيست و بايد يک فرودگاه جديد با امکانات جديد که گنجايش بيشتري را داشته باشد، بود.
اين فرودگاه که طرح اصلي آن در سال 1340 داده شد و در سال 1350 شروع شده بود، به خاطر اوضاع سياسي آنزمان متوقف شد. بهرحال مسئوليت ساخت اين فرودگاه به عهده وزارت راه و ترابري بوده است.