شوماخر مترادف با فرمول یک

mahmoudgenius

عضو جدید
کاربر ممتاز
مایکل شوماخر چهره ماندگار دنیای اتومبیل رانی و راننده افسانه ای سری مسابقات فرمول یک (f1) درسوم ژانویه ۱۹۶۹ در حومه شهر کلن ( محلی به نام هورت هلمولهایم) به دنیا آمد. علاقه شدید او به موتور و ماشین از کودکی کاملا مشهود بود و همین علاقه برای او اولین اتومبیل را در حالی به ارمغان آورد که تنها چهار سال داشت. پدر مایکل که به استعداد عجیب او پی برده بود، یک اتومبیل کوچک را برای افزایش سرعت با موتور ماشین چمن زنی تقویت کرد و آن را در اختیار مایکل قرار داد. شاید وقتی مایکل با این اتومبیل در نخستین حادثه رانندگی خود با تیر چراغ برق برخورد کرد، پدر و مادرش هرگز نمی توانستند حتی برای لحظه ای فکر کنند که پسرشان روزی بزرگترین نام فرمول یک خواهد شد.چندی بعد او پا به عرصه کارتینگ گذاشت و آنقدر ادامه داد تا اینکه بالاخره در سن ۱۲ سالگی با اخذ اولین گواهینامه اش جواز شرکت در مسابقات رسمی این رشته را کسب کرد.

از کارتینگ تا فرمول ۳

شوماخر که حالا دیگر شومی خوانده میشود، با حضور در عرصه کارتینگ به عناوین ریز و درشتی در رده های سنی مختلف دست یافت، از آن جمله می توان به مقام قهرمانی جوانان آلمان و پس از آن نایب قهرمانی در رقابتهای جهانی جوانان اشاره نمود که بترتیب در پانزده و شانزده سالگی به آنها نائل شد. باوجود آنکه شومی در این سالها بیشتر وقت خود را صرف پرداختن به اتومبیل رانی می کرد، اما از توجه به مدرسه و تحصیل هم هیچگاه غافل نمیشد و پس از اتمام دوره دبیرستان برای آشنایی بیشتر با اتومبیل در یک تعمیر گاه مشغول به کار در زمینه مکانیک شد. چندی بعد و در ۱۹۸۹ مایکل به مسابقات فرمول ۳ قدم گذاشت و البته او پیش از راهیابی به این رقابتها، استعدااد خود راد ر مسابقات فرمولافورد با فرمولاکوئیک به نمایش گذاشته بود. شومی در فرمول ۳ بسیار خوب ظاهر شد و دو عنوان قهرمانی متوالی در سالهای۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ کسب کرد. سیر صعودی این جوان آلمانی ادامه یافت و رقابتهای قهرمانی جهان درمکزیک و اتوپلیس را نیز براحتی هرچه تمام تر فتح نمود.

وسوسه ای بنام f1

اما ورود به عرصه رقابتهای فرمول ۳ برای مایکل با اتفاق جالبی رقم خورد. ویلی وبر( که سالهاست مدیریت برنامه های شومی را برعهده دارد) در آن روزگار بدنبال راننده ای می گشت تا او را جایگزین یکی از رانندگان تیم مرسدس بنز نماید و با دیدن مهارتهای شومی او را برای حضور در فرمول ۳ دعوت کرد.شومی با رد این دعوت گفت ” نمی توانم، چون پول آنرا ندارم” و ویلی وبر پاسخ داد: ” نگران نباش و فقط بران” و این آغاز همکاری و طولانی مدت آنها بود. در ۲۵ آگوست ۱۹۹۱ مایکل با تیم جردن به رویای خود یعنی حضور در رقابتهای فرمول ۱ رسید. او سالها قبل از این اتفاق در مصاحبه ای گفته بود فرمول یک را در رویا دیده ام، اما تصور نمیکنم واقعا چنین شود ” در آن سال زندانی شدن یکی از رانندگان تیم جردن، فرصت حضور در رقابتها را برای شومی بعنوان راننده جایگزین فراهم کرد و او سرانجام یک مسابقه ای برای جردن به تیم بنتون- فورد منتقل شد. شومی در این فصل به توفیق خاصی دست نیافت و تنها توانست چهار امتیاز برای خود ثبت نماید، اما در فصل بعد یعنی در سال ۱۹۹۲ که دومین فصل حضور او در عرصه فرمول یک بود موفقیت هایش آغاز شد. او در این سال در گراند پری بلژیک به مقام نخست دست یافت و در مجموع نیز عنوان چهارم فصل را به خود اختصاص داد. شومی تا سال ۱۹۹۴ برای رسیدن به اولین عنوان قهرمانی جهان تلاش کرد و در این سال با تیم بنتون به این عنوان دست یافت و در سال ۱۹۹۵ هم قهرمانی خود را با بنتون تکرار کرد. پس از آن پنج بار دیگر نیز موفق به کسب این عنوان شد ( در سالهای ۲۰۰۰، ۲۰۰۱،۲۰۰۲،۲۰۰۳و۲۰۰۴) تا در میان رانندگان فرمول یک جاودانه شود. وی همچنین عنوان نایب قهرمانی سالهای ۱۹۹۷، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶ و مقامهای سومی سالهای ۱۹۹۶ و ۲۰۰۵ را در کارنامه خود ثبت نموده است.

خارج از گود

مایکل شوماخر که دردنیای اتومبیل رانی با الفبایی نظیر شومی، شو، سلطان باران، ارباب باران و بارون سرخ خوانده میشود در سال ۱۹۹۵ ازدواج کرد و دو فرزند به نامهای جینا ماریا و میک حاصل این ازدواج هستند. وی به همراه خانواده اش از سال ۲۰۰۶ منطقه ای در نزدیکی دریاچه ژنو در سویس را برای سکونت انتخاب کردند. این اتفاق اندکی پس از آن بود که مایکل بازنشستگی خود ازدنیای قهرمانی را اعلام کرد( البته او اخیرا تمایل خود را برای بازگشت به عرصه رقابتهای فرمول یک ابراز داشته ) و در آخر شاید خالی از لطف نباشد دانستن اینکه مایکل برادر زاده تونی شوماخر دروازه بان افسانه ای تیم ملی فوتبال در گذشته های دور است و برادر کوچکترش رالف نیز از رانندگان خوب فرمول یک بشمار می رود.


 

Similar threads

بالا