سفر وزیر خارجه 27 ساله اتریش، تلنگری به مسئولان است

sezgi

عضو جدید
لزوم «کادرسازی» و میدان دادن به نیروهای جوان، یکی از مهمترین پشتوانه های انقلاب اسلامی است که متاسفانه در بسیاری از دولتها نادیده گرفته شده است. عده ای از ابتدای انقلاب تا کنون بسیاری از مناصب مدیریتی و سیاسی را تصاحب کرده اند و اساسا به موضوعاتی نظیر «انتقال قدرت و تجربه» به نسل بعد و شکوفایی جوانان در اداره ی کشور اعتقاد نداشته و برعکس با طرح سخنانی این موضوع را به افکار عمومی کشور القا می کنند که حل مشکلات و معضلات کشور تنها از عهده ی آنها بر می آید و توانایی نسلهای بعدی انقلاب را زیر سوال می برند.

به گزارش«تابناک»، این در حالی است که وزیر خارجه اتریش برای انجام یک سفر رسمی دو روزه به تهران سفر می کند. سباستین کورتس پس از انتخابات پارلمانی این کشور از سوی حزبش به عنوان وزیر خارجه اتریش انتخاب شد. سفر وزیر خارجه 27 ساله اتریش به ایران از زاویه دیگر نیز قابل ارزیابی است. حضور وی در ایران می تواند تلنگری برای آینده اداره کشور در همه حوزه ها باشد.

چگونه یک کشور اروپایی که اتفاقا یکی از مهمترین کشورها در عرصه روابط بین الملل و دیپلماتیک است، توانسته به یک جوان 27 ساله برای اداره سکان دیپلماسی کشورش اعتماد کند. اما انقلاب اسلامی که بر پایه حضور جوانان شکل و با سپردن امور کشور به همان جوانان توانست مشکلات پیش روی جمهوری اسلامی که هر کدام از آنها برای سقوط یک نظام کافی بود، را حل و تا به این مرحله برساند.

نگاهی به زندگینامه فرماندهان هشت سال دفاع مقدس نشان می دهد که میانگین سنی این فرماندهان به 30 سال نمی رسید. به عنوان مثال محسن رضایی فرمانده سپاه در ابتدای پذیرش مسئولیت فرماندهی سپاه فقط 27 سال سن داشت اما امروز یک مرد جوان 27 ساله در خوشبینانه ترین حالت توانسته است، مدرک کارشناسی و دوره ضرورت سربازی را گذرانده باشد و تازه به دنبال یافتن شغل است.

در واقع با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، اکنون عدم حضور نیروهای متخصص و کارامد جوان در بسیاری از عرصه های اجرایی و مدیریتی دیده می شود و این در حالی است که شاهد تعدد نیروهای جوان تحصیلکرده و متخصص در سطح اجتماع می باشیم.

آمار نشان می دهد هر چه از عمر انقلاب بیشتر می گذرد، سن مسئولان رده اول و دوم کشور نیز افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال در دولت اول هاشمی رفسنجانی میانگین سنی وزرا حدود 41 سال بود و در دولت دوم وی این میزان به 44 سال افزایش پیدا کرد. این در حالی است که در دولت اول سید محمد خاتمی میانگین سنی اعضای کابینه 45 سال بود و در دور دوم خاتمی به 47 سال رسید.

کابینه اول محمود احمدی نژاد نیز با میانگین سنی 49 سال آغاز به کار کرد و میانگین سنی در دولت دوم احمدی نژاد نیز با یک سال رشد به 50 سال رسید.اما با بررسی میانگین سنی وزرای دولت جدید نشان می دهد که میانگین سنی وزار به 57 سال رسیده است.

البته اگرچه کادر سازی مقدمه استخدام است اما متاسفانه در چند سال اخیر همواره افراط و تفریط در امر استخدام گاهی با چوب تعهد و گاهی با چماق تخصص باعث نشده است که نیروهای کارآمد و توانمند جایگزین نسل ابتدایی انقلاب برای به دست گرفتن مدیریت و اداره کشور را فراهم کند. جوانان جامعه ی ما همواره در انتخابات های ریاست جمهوری و پارلمانی مورد استفاده ی ابزاری و شعاری گروهها قرار می گیرند و بر خلاف منویات رهبرمعظم انقلاب اغلب اوقات مسئولان به آنها «اعتماد» نمی کنند.

البته نکته شایان ذکر اینجاست که مثلا در دولت قبل در بعضی از مواقع اقدام به استخدام و بکارگیری نیروهای جدید می شد که به علت سرعت و عجله در اجرا باعث نشد که نیروهای نخبه و جوان فرصت رقابت و حضور در عرصه های مختلف را پیدا کنند. این در حالی است که دولت جدید نیز با عدم دادن مجوز استخدام و بکارگیری نیروهای جدید آینده انقلاب را با چالش هایی مواجه کرده است.
 

major7

عضو جدید
بنظر چرا در این کشور به جوان ها ( البته بجز آقا زاده ها و ...) بها داده نمی شود؟ آقای محمد آقا
 

.6.

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خانم شادی خانم .........اول از همه به پست خودتون رجوع کنید .......بعد پست بنده و بعد دوباره پست خودتان .......

پس اگر تفکرتان تیپ و قیافه بود که نظر را دادم بدون اسم بردن از کسی و یاد کردن از عده ای ........یعنی حرف بنده کلی است و محدود به شخصی نبد!.اگر هم اسپمی بیش نبود که تکلیفش مشخص است که خوشبختانه شما فرمودین اسپم!

پس این همه سفسطه دلیل خاصی ندارد .........الآن هم داریم حقوق استارتر را نقض میکینیم.هم بنده و هم شما .چرا که این تاپیک پرسش و پاسخ بنده در قبال یک موضوع خلاف بحث نیست ..........موفق باشید
داداش این قضیه اسپم چیه میشه زیر دیپلم یه توضیح کوچولو بدی؟ممنون :) اسپم چیه اصن :)
 

okanava

عضو جدید
کاربر ممتاز
هه نویسنده ی محترم " تلنگر وزیر خارجه " شما چه دل خجسته ای داری ...کدوم جوانان انقلابی پسین و پیشین ؟؟؟
همون جوانان به اصلاح انقلابی اون موقع و همین الان جز بدبخت کردن ماها کاری پیش نبردن ...
نسل سوخته ی پشیمان ...

ضمن اینکه در سایر کشورها
به توانایی های فردی و مدارک تحصیلی و ... اتکا می کنند .
ملاک انتخاب در کشورهای خارجی عادلانه تر است ...
توی کشور ما هر چه صورتت پرموتر ، هر چه پیشونی ات سوخته تر ، هر چه عربی ات بهتر ... خلاصه پست و مقامتم بیشتره ...
 
بالا