روشهای جديد برای گريز از بی‌خوابی شبانه!

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2][/h]

سلامت: روانشناسان فکر کردن در مورد عضوي در بدن که از نظر فاصله از مغز دور باشد را موثر مي دانند. آنها انگشت کوچک پاي چپ را به اين منظور مناسب ارزيابي مي کنند.
شخص بي خواب تلاش خواهد کرد که تنها درباره انگشت پاي خود فکر کند و در صورتي که فکرش منحرف شد، باز هم روي انگشت پا متمرکز شود. همچنين شخص مي تواند بدن خود را به آرامي شل کند و بعد از انگشت کوچک پا تا موهاي سر خود را در نظر بياورد و روي خصوصيات فيزيکي، رنگ و شکل هر يک از اندام خود تمرکز کند و به خلقت خود بينديشد.
تصور موضوعات ديگر هم مي تواند در از بين رفتن بي خوابي موثر باشد. به عنوان نمونه تصور دوچرخه سواري يا رانندگي در مسير خاص از خانه تا محل کار با ذکر تمامي جزئيات مي تواند به فرد کمک کند در ذهن خود نگاهي به خانه ها، مغازه ها و درخت ها بيندازد و با انجام اين کار بسيار خسته کننده، هنوز به مقصد نرسيده بخوابد! زيرا يک انسان معمولي در نيمه شب، به ندرت مي تواند بيش از محدوده صد متري ذهن خود مرور کند.
يک ميليارد برنده شويد
راهکار ديگر که روشي بسيار دوست داشتني است اينکه فرد بي خواب تصور کند که يک جايزه ميليارد توماني برنده شده و حالا بايد روش هاي خرج کردن آن را در ذهن خود مرور کند. سوال اينجاست که او چه چيزي مي تواند بخرد و چه کارهايي مي تواند بکند؟
انجام کارهاي خيريه، خريد يک اتومبيل شيک يا خانه اي رويايي، تصورات جالبي است که هر يک از ما در چنين شرايطي خواهيم کرد و هنوز وارد چنين خانه رويايي نشده ايم که به احتمال زياد خوابمان مي برد. فرد بي خواب همچنين مي تواند تلاش کند قبل از خوابيدن ذهن خود را آرام کند. خواندن کتاب يا روزنامه يا تلاش براي حل جدول کلمات متقاطع يا سودوکو، مي تواند ذهن فرد را آرام و به خواب آرام او کمک کند.
چه بخوريم، چه نخوريم
پزشکان مي گويند بهتر است قبل از خواب، شکلات، مواد خوراکي و نوشيدني هاي شيرين نخوريد تا بي خواب نشويد. آنها مصرف نان و شير را براي داشتن يک خواب راحت توصيه مي کنند و معتقدند مصرف مواد شيرين، مي تواند آرامش خواب شبانه را برهم بزند و به فرد احساس بيماري را منتقل کند.
البته ابتلا به دردهاي مزمن هم چرخه خواب را بر هم مي زند. اگر درد داريد، داروي خود را قبل از خواب مصرف کنيد و اگر ساعت خوردن داروي شما در نيمه شب است، يک ليوان آب به علاوه دارو را کنار تخت خود قرار دهيد تا بدون روشن کردن لامپ يا آنکه از جاي خود بلند شويد، بتوانيد دارو را مصرف کنيد.

 

بانو امین

مدیر تالار اسلام و قرآن
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار
کاربر ممتاز
مرسی آجی... من که خیلی از شبا بدخواب میشم... یا خوابم نمیبره
 

Similar threads

بالا