رفع اشکال مربوط به:3DMAX

meriil

کاربر فعال
سلام دوستان

کسی می دونه چه جوری می شه روی یه حجم منحنی، شیارهای متعدد و کم عمق ایجاد کرد ؟ شبیه این عکس:
Capture.JPG

مرسی :smile:
 

Negar architect

عضو جدید
مدل سه بعدی تیر چراغ برق

مدل سه بعدی تیر چراغ برق

دوستان کسی مدل سه بعدیه تیر چراغ برق داره؟:(
 

ناز معمار

عضو جدید
سلام دوستان

کسی می دونه چه جوری می شه روی یه حجم منحنی، شیارهای متعدد و کم عمق ایجاد کرد ؟ شبیه این عکس:
مشاهده پیوست 212239

مرسی :smile:
سلام دوستم
من تجربه ای ندارم اما یه بار این کارو کردم...شد
کانورتش کن به ادیت پالی
بعد edge های بالا و پایین رو انتخاب کن و کانکت بزن
خلاصه انقد با edge و polygon کار کن که بتونی فاصله ی خطوط رو رو به اون مقداری که میخوای در بیاری
بعد اون poly هایی رو که میخوای بیرون بیان انتخاب کن (مثلا یکی در میون poly انتخاب کن) و بعد کلیک راست-اکسترود بده
دقت کن که چون میخوای کم عمق باشه...باید مقدار اکسترودت کم باشه:gol:
امیدوارم متوجه منظورم شده باشی و مشکلت حل بشه
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان
من از فیلتر latic استفاده کردم، چطور میتونم این element هایی که به رنگ تیره هست رو قطرشو کم کنم!!! (نسبت به 2 پایه ی اصلی کمتر بشه، از نظر طولی همون باشه فقط قطرش کم شه)
الان Edit poly کردمش.. کسی میتونه کمکم کنه لطططططططفا؟؟
23.jpg
 

mahdiyar.memar

عضو جدید
سلام دوستان
من از فیلتر latic استفاده کردم، چطور میتونم این element هایی که به رنگ تیره هست رو قطرشو کم کنم!!! (نسبت به 2 پایه ی اصلی کمتر بشه، از نظر طولی همون باشه فقط قطرش کم شه)
الان Edit poly کردمش.. کسی میتونه کمکم کنه لطططططططفا؟؟
مشاهده پیوست 212813

سلام دوست عزیز
راحش رو کهخودتون گفتین میتونین با بهش edit poly اعمال کنین و بعد با scale قطرش روبا محور ها کم کنید
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوست عزیز
راحش رو کهخودتون گفتین میتونین با بهش edit poly اعمال کنین و بعد با scale قطرش روبا محور ها کم کنید

خب اسکیل میکنم، کلش اسکیل میشه! در 3 جهت!!! یعنی طول میله هم کم میشه!! نمیدونم چرا قسمت localeshغیر فعاله که فقط در جهت یک محور اسکیل کنم!!! کلا به این نتیجه رسیدم دونه دونه سیلندر بذارم بسازمش بهتره!! چون وقتی latic میدی تو قسمت تقاطع سیلندرا احجام بیرون زده دیده میشه، یعنی اگه بخوای از نزدیک رندر بگیری خیلی بد میشه
 

mahdiyar.memar

عضو جدید
خب اسکیل میکنم، کلش اسکیل میشه! در 3 جهت!!! یعنی طول میله هم کم میشه!! نمیدونم چرا قسمت localeshغیر فعاله که فقط در جهت یک محور اسکیل کنم!!! کلا به این نتیجه رسیدم دونه دونه سیلندر بذارم بسازمش بهتره!! چون وقتی latic میدی تو قسمت تقاطع سیلندرا احجام بیرون زده دیده میشه، یعنی اگه بخوای از نزدیک رندر بگیری خیلی بد میشه

این که بخواین قسمت تقاطعها رو کنترل کنین و مشکل این که چیزی ازشضون نزنه بیرون به عکسی که گرفتم نگاه کنین
عدد گذاری کردم براتون
http://upload.arcdownload.ir/uploads/14031267541.jpg
1-اگه فعال باشه فقط همون تقاطع ها رو نشون میده
2-اگه فعال باشه فقط استوانه ها رو که کشیدین نشون میده بدون تقاطع
3-هر دو رو نشون میده
4-اندازه تمام اتوانه هاتون رو نشون میده
5-اندازه تقاطع ها رو نشون میده که میتونین کوچیک کنین تقاطع ها رو تا مشکل تقاطع که میگید حل شه
درضمن اگه میخواید کلا کوچیک نشه از از وست محور های scale نگیرین فقط محورهای کناری رو بگیرید
درضمن میتونین توی edit poly گزینه section رو بزنین و در قسمت های ابتدا و انتها و وسط خط بندازین و اون 3 تار رو با scale کوچیک کنین
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
این که بخواین قسمت تقاطعها رو کنترل کنین و مشکل این که چیزی ازشضون نزنه بیرون به عکسی که گرفتم نگاه کنین
عدد گذاری کردم براتون
http://upload.arcdownload.ir/uploads/14031267541.jpg
1-اگه فعال باشه فقط همون تقاطع ها رو نشون میده
2-اگه فعال باشه فقط استوانه ها رو که کشیدین نشون میده بدون تقاطع
3-هر دو رو نشون میده
4-اندازه تمام اتوانه هاتون رو نشون میده
5-اندازه تقاطع ها رو نشون میده که میتونین کوچیک کنین تقاطع ها رو تا مشکل تقاطع که میگید حل شه
درضمن اگه میخواید کلا کوچیک نشه از از وست محور های scale نگیرین فقط محورهای کناری رو بگیرید
درضمن میتونین توی edit poly گزینه section رو بزنین و در قسمت های ابتدا و انتها و وسط خط بندازین و اون 3 تار رو با scale کوچیک کنین

مرسی از توضیحاتتون، من رو حالت دوم میذارم دیگه، sturt only یعنی joint فعال نیست، همین 3 تا استوانه رو میگم که باهم متقاطع میشن بیرون زدن!!
آخه من jointiii ندارم که بخوام کوچیک یا بزرگش کنم:eek: البته گاهی اوقات اینطوری میشه بعضی اوقاتم خوبه!!!
در مورد اسکیلم از هر 2 محوری امتحان کردم علاوه بر سطح مقطعش طولشم تغییر میکنه!!!!
 
آخرین ویرایش:

مونا7

عضو جدید
سلام ممنون از سایتی که معرفی کردین خیلی کامله فقط بعد از دانلود نمی تونم بازش کنم به خاطر ودژن 3d هست ؟چون 2013 واسه من
 

shafagh234

عضو جدید
سلام عکسی که از رندرم سیو میکنم، خیلی روشنتر از رندرم میشه .
باید کدوم قسمت تنظیماتمو تغییر بدم؟
 

shahab_24

عضو جدید
سلام عکسی که از رندرم سیو میکنم، خیلی روشنتر از رندرم میشه .
باید کدوم قسمت تنظیماتمو تغییر بدم؟
سلام،پنجره رندر خود وی ری رو اگه میگید باید در بخش Alpha تغییرات رو اعمال کنید.اگر مشکل داشتید هنوز پنجره VrayBuffer رو غیر فعال کنید و تو پنجره خود تری دی مکس رندر نهایی بگیرید.
 

shahab_24

عضو جدید
سلام دوستان

کسی می دونه چه جوری می شه روی یه حجم منحنی، شیارهای متعدد و کم عمق ایجاد کرد ؟ شبیه این عکس:
مشاهده پیوست 212239

مرسی :smile:
سلام با استفاده از Vray Displacement هم میتونی اینکار رو بکنید.

سلام دوستان
من از فیلتر latic استفاده کردم، چطور میتونم این element هایی که به رنگ تیره هست رو قطرشو کم کنم!!! (نسبت به 2 پایه ی اصلی کمتر بشه، از نظر طولی همون باشه فقط قطرش کم شه)
الان Edit poly کردمش.. کسی میتونه کمکم کنه لطططططططفا؟؟
مشاهده پیوست 212813
برای این شکل اگر فقط مشکلتون همون دو تا عضو هست که با EditPoly که انجام دادین انتخابشون کنید و DeAttach کنید.حالا به صورت جداگانه به عنوان یک Object جداگونه ویرایششون کنید.
 

arch_yari

عضو جدید
سلام من میخام ی پله گرد ترسیم کنم با این مشخصات 15 پله با عرض 1متردر داخل باکس180*180 در ابتدا باید 3تا پله بکشم بعد پاگرد چون سرگیر میشه و در ادامه 12 پله میشه توضیح بدید پله گرد چطور ترسیم میشه مخصوصا قسمت عرض پله مرسی
 

mos6762

عضو جدید
سلام دوستان کسی هست بتونه کمک کنه چطور دیوار ارگ بم با کنگره هاشو توی مکس بسازم؟متشکر
 

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام من میخام ی پله گرد ترسیم کنم با این مشخصات 15 پله با عرض 1متردر داخل باکس180*180 در ابتدا باید 3تا پله بکشم بعد پاگرد چون سرگیر میشه و در ادامه 12 پله میشه توضیح بدید پله گرد چطور ترسیم میشه مخصوصا قسمت عرض پله مرسی
تو قسمت پله هاش که پله گرد داره اگه هم خواستین با فرمان array میتونین بسازین
 

رزان20

عضو جدید
دوستان چجوری میتونم یه فایلی که مکس کار کردم بیارم تو فایل مکس دیگه جفتش رو هم خودم کار کردم سیو گرفتم ازشون
 

ehsan arch

عضو جدید
دوستان چجوری میتونم یه فایلی که مکس کار کردم بیارم تو فایل مکس دیگه جفتش رو هم خودم کار کردم سیو گرفتم ازشون

دوست عزیز شما باید گزینه import رو بزنید بعد گزینه merge رو انتخاب کنید و مسیر فایل دوم رو بهش بدین......
 

memari1900

عضو جدید
بچه ها کسی مکس کار خوب میشناسه که هزینه زیاد نگیره .من 6تا پرسپکتیو میخوام .!!لطفا راهنماییم کنید:(
 
آخرین ویرایش:

سجی

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تنظینات موس تو مکس 2013 رو کجای مکس میشه تنظیم کرد
قبلا تو 2009 اینجا تنظیم میکردم ولی الان هر چی گشتم پیداش نکردم
Untitled.jpg
 
آخرین ویرایش:

ehsan arch

عضو جدید
دوستان موقع رندر شبکه باکت ها باهم هماهنگ نیستند یعنی رندر شکسته شکسته میشه... علاوه بر این برخی از باکت ها بدون تکسچر رندر میگیرن میدونید چرا... من که دیگه مغزم نمیکشه........
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان سوالی دارم در مورد مکس اگر راهنماییم کنی ممنون میشم:
فایل کد و بر اساس متریک کشیدم یعنی 1 متر و 1 وارد کردم تو مکس هم metric تنظیم کردم ولی

مشکلم تنظیم u , v بخصوص قسمت tilling متریال ادیتور هست.

نمی دونم چجوری باید تایل(tiling) و تو قسمت material editor متریالی که تو defiuse وارد کردم مطابق سطح نما عدد بدم تا تایلها واقعی روی دیوار نما قرار بگیره.این عددهای u و v تو قسمت tilling چجوری باید تغییر بدم تا یه بافت طبیعی به نمام بده؟:(


در مورد یه متریال مثل سنگ تراورتن که عرض 40 سانت داره باید ارتفاع نما رو در نظر بگیرم مثلا برای یه طبقه که 3.20 هست :
3.20 و تقسیم بر 0.4 سانت میشه 8
یعنی tilling تو قسمت difiuse متریال قسمت u عدد 8 بدم؟
عدد کمتر بافت درشتری میده ولی تو مکس من برعکسه!کلا این عددها رو با توجه به چی به tilling میدیم؟
کلا تنظیم tilling بر چه اساسیه؟
متریالی که برای سطح منحنی بکار برده بودم و به دیوار صاف که از همون جنس ه دادم ولی ظاهرش خیلی فرق میکنه و نمی دونم u و v قسمت tilling و چجوری تنظیم کنم و چه عددی بدم.
 

farnaz*

عضو جدید
کاربر ممتاز
test.jpg
دوستان این عکس کارمه.
1-متریال قسمت منحنی و دیوار همکف که صافه یکی هستند ولی تو رندر فرق می کنند.باید چیکار کنم؟
2-تنظیمات تایلینگ دیفیوز و بامپ متریالم متفاوته.مشکلی داره؟باید یکی باشند؟
3-شیشه ی پنجره ها سیاه شده.چون نورپردازی نکردم اینطور میشه؟
4-سقف هم خیلی روشنه و بافتش تو ویوپرت خوبه ولی تو رندر خوب نمایش داده نمیشه باید چیکار کنم؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.
 
آخرین ویرایش:

arch7070

عضو جدید
سلام. برای کشیدن پنجره قوسی بلند در آپارتمان از چه دستوری باید استفاده کرد یا بهتر بگم چه جوری میشه ترسیمش کرد؟
من چند راهو رفتم ولی اینکه باید یه جوری باشه که پروفیل داشته باشه که بعدا بهش متریال بدم.... مثلا خودم یه بار خواستم از روش railing برم که هر کاری کردم قوس نمیشه :(
بعد اومدم کلا با line کشیدمو بهش extrude دادم ولی خب اونوقت پروفیل نداره.... لطفا ج بدین

http://upcity.ir/images2/18822324195528109857.jpg
 

hastia89

عضو جدید
سلام. برای کشیدن پنجره قوسی بلند در آپارتمان از چه دستوری باید استفاده کرد یا بهتر بگم چه جوری میشه ترسیمش کرد؟
من چند راهو رفتم ولی اینکه باید یه جوری باشه که پروفیل داشته باشه که بعدا بهش متریال بدم.... مثلا خودم یه بار خواستم از روش railing برم که هر کاری کردم قوس نمیشه :(
بعد اومدم کلا با line کشیدمو بهش extrude دادم ولی خب اونوقت پروفیل نداره.... لطفا ج بدین

http://upcity.ir/images2/18822324195528109857.jpg

اول با line قوس رو بکش بعد شکل پروفیل رو هم بکش و با rotate عمودش کن به قوس. بعد از فرمان loft استفاده کن.میتونی قوس رو تو front یا left بکشی و پروفیل رو تو top.
 

vector1

اخراجی موقت
بچه ها کسی مکس کار خوب میشناسه که هزینه زیاد نگیره .من 6تا پرسپکتیو میخوام .!!لطفا راهنماییم کنید:(
با تماس با ما با هاشون مکاتبه کن کاراشون عالیه http://www.digiarts.ir و http://www.digischool.ir هر دو سایت واسه یک گروهه اکثر بچه های معماری و طراحی صنعتی کاراشون رو میدن بهشون اگه شمارشون هم و آدرس دفترشونم بخوایی برات pm می کنم
 

arch7070

عضو جدید
اول با line قوس رو بکش بعد شکل پروفیل رو هم بکش و با rotate عمودش کن به قوس. بعد از فرمان loft استفاده کن.میتونی قوس رو تو front یا left بکشی و پروفیل رو تو top.



خیلی خیلی ممنونم ازلطفتون...من فکر میکردم شاید روش خاصی واسه این مدل از پنجره ها باشه...فقط یه چیزی اونم اینکه جمله اولتونو فهمیدم ولی دستور loft کجا استفاده میشه اینجا؟؟
بعد فکرکنم جمله آخریتونو بر عکس گفتید قوس تو topو... اگه اشتباه نکنم....
و یه سوال کوچیک دیگه: چه جوری به خط(line) میتونیم segment بدیم؟؟؟؟؟؟؟ یادم نمیاد اینو، من پروفیلو با دستور cylinder کشیدم مشکلی که نیس؟؟؟؟ بازم مرسی ازشما...
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان، من میخوام نور و رندرمو تو منتال ری تقویت کنم، یعنی کارام خیلی طبیعی در نمیاد!!!! کسی میتونه راهنماییم کنه؟
 

Similar threads

بالا