دل نوشته ای زیبا در مورد حجاب

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سال 2011، دو سال بعد از شهادت مروه الشربینی
درست دو سال از شهادت بانوی محجبه مصری مروه الشربینی در آلمان که به دفاع از خودش در مقابل خواسته‌های نامشروع جوان بی‌بند و بار غربی برخاسته بود می‌گذرد. هنوز هم که هنوز است هیچ دادگاهی در اروپا و بهتر است بگوییم «غرب»، مسؤول پیگیری شهادت او و ضربه شدید روحی‌ای که به فرزندش مصطفی وارد شد، نیست؛ شهادتی که به زعم بسیاری خوی ددمنشانه غرب را برملا کرد و آبروی آنان را بیش از پیش برد.
 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
د مگه ميشه ؟ مگه توي فرانسه و آلمان رفراندوم بوده ؟
جنجال در ترکيه به خاطر حجاب دختر وزير خارجه اين کشور


حضور دختر وزير خارجه ترکيه در مراسم دانش آموختگي با پوشش اسلامي که با روح لائيک حاکم بر اين کشور مغايرت دارد، جنجال برانگيخت.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه زمان، شوراي آموزش عالي ترکيه دو روز پس از شرکت کبري گل دختر محجبه عبدالله گل، وزير امور خارجه ترکيه در مراسم جشن فارغ ‌التحصيلي دانشجويان دانشگاه بيلکن، تحقيق درباره اين رخداد نادر را که برخلاف قوانين آموزش عالي ترکيه است، آغاز کرد.
در صورت محکوميت مسئولان دانشگاه بيلکن در تحقيقات شوراي آموزش عالي ترکيه، اين شورا طبق قانون مي‌ تواند بر اساس ميزان قصور مسئولان، حکمي متناسب با آن صادر کند.
بر اساس قوانين نظام آموزشي ترکيه، حضور دختران با حجاب در مراکز آموزشي اين کشور ممنوع و بر خلاف روح لائيک حاکم بر اين کشور است.
جالب اينکه فرزندان دولتمردان اسلامگراي ترکيه چون رجب طيب اردوغان، نخست‌ وزير اين کشور، به دليل رعايت حجاب نمي‌توانند در کشور مسلمان خود به تحصيلات ادامه دهند، به همين دليل اغلب در کشورهاي اروپايي و آمريکا به تحصيلات دانشگاهي خود ادامه مي‌دهند.
در موارد بسياري نيز زنان صبح حجاب خود را بر مي‌دارند و هنگام خروج از دانشگاه يا محل کار دوباره آن را بر سر مي‌گذارند.
اين يکي از شيوه‌هايي است که بيشتر زنان ترک به آن پناه برده‌اند تا هم حجاب و هم کار و دانشگاه خود را حفظ کنند. اما زنان ديگري هم هستند که کلاه يا کلاه گيسي به جاي حجاب بر سرشان قرار مي دهند .

فرانسه و قانون منع حجاب
فرانسه نخستین کشوری بود که با وجود داشتن شش میلیون مسلمان، در سال 2004 قانون منع حجاب در مدارس را به تصویب رساند. در سپتامبر سال 2003 ژاک شیراک، رئیس‌جمهور وقت فرانسه با این بهانه که تظاهر به اعتقادات دینی ناقض جدایی دین از سیاست است و باعث افزایش تنش در فرانسه می‌شود، از دولت خواست تا هر نوع پوششی را که نماد آشکار دینی در مدارس باشد، ممنوع سازد و همین امر باعث شد تا در سال بعد قانونی که از آن به عنوان قانون حجاب در فرانسه یاد می‌شود به تصویب پارلمان برسد.
با وجود تمام اعتراضات مسلمانان و سروصداهایی که از تصویب این قانون حتی توسط غیرمسلمانان بلند شد اما باز هم نیکولا سارکوزی، رئیس‌‌جمهور بعدی فرانسوی‌ها، طی یک مصوبه جنجالی اوج نفرت خود را از مسلمان به نمایش گذاشت. طبق این مصوبه استفاده از هر نوع برقع و روبنده به دلایل امنیتی باید در اماکن عمومی، ادارات و سیستم حمل و نقل عمومی ممنوع شود و اگر شخصی این قانون را زیر پا بگذارد مبلغ 150یورو جریمه خواهد شد. علاوه بر این اگر مرد یا کارفرمایی زنان را مجبور به استفاده از حجاب در محیط کار كند تا سقف 15 هزار یورو و یک سال زندان جریمه خواهد شد.
جالب اینکه این قوانین تنها محدود به مدارس نشد. زنان مسلمان بايد برای حضور در شهرداری‌ها، اماکن ثبت ازدواج و حتی صدور پاسپورت از حجاب چشم‌پوشی می‌کردند. این قانون در وهله اول به حدی سختگیرانه به اجرا درآمد که حتی یکی از اعضای هيات منصفه دادگستری فرانسه به علت داشتن حجاب توسط «دومینیک پرین» وزیر وقت دادگستری از کار اخراج شد و یک دختر مسلمان هم به خاطر حضور با روسری در مسابقات بین‌المللی از ادامه مسابقات باز ماند.
ضمن اینکه باید اخراج «آلما» و «لیلا» دو دختر تازه مسلمان شده را از مدرسه به علت داشتن حجاب، به این موارد اضافه كنيم.
رسانه‌های فرانسوی که ضمن حمایت از سیاست‌های دولت، نگاهی نیز به منافع اقتصادی خویش داشتند، تمام توان خود را علیه حجاب و مسلمانان به کار گرفتند. این رسانه‌ها در برنامه‌هایی هماهنگ حجاب دختران و زنان مسلمان را ناشی از اجبار پدران و همسرانشان معرفی کردند و آن را نشانی از عقب‌افتادگی مسلمانان در هزاره سوم می‌دانستند اما تظاهرات مسلمانان خلاف این تبلیغات را ثابت می‌کرد. شعارهای «حجاب آزادی است نه ظلم»، «حجاب حق من، انتخاب من، زندگی من»، «به من نگو چه باید بپوشم» و «سکولاریسم جهان را ویران کرده است» فریادهای زنان مسلمانی بود که در اعتراض به تبلیغ ناجوانمردانه رسانه‌ها مبنی بر اجبار حجاب از سوی پدران و همسران، بلند می‌شد.
در وهله بعد امپراتورهای تبلیغاتی با انتشار این مطلب که اگر کسی در حکومت با حجاب موافق بود پس چرا این قانون با رأی بالای اعضای پارلمان فرانسه به تصویب رسید، با حرکتی رو به جلو از قانون تصویب شده حمایت می‌کردند اما شاید رسانه‌ای نبود که به آنها بگوید با وجود شش میلیون مسلمان در فرانسه هیچ کدام از 577کرسی مجلس به آنان اختصاص ندارد. جالب اینکه از 36هزار شهردار موجود در این کشور یک مسلمان هم در میان آنان نیست. پس اصولا نباید توقع داشت که چرا تنها 36نفر در پارلمان به قانون منع حجاب رأی مخالف دادند.توهم دیگری که رسانه‌های فرانسوی و اروپایی به آن دامن می‌زدند این بود که رشد روز افزون مسلمانان در فرانسه و استفاده زنان و دختران از حجاب به عنوان نماد یک مسلمان در انظار عمومی، باعث از بین رفتن استقلال فرانسه و حذف ارزش‌های سکولاریسم می‌شود! توهمی که نه‌تنها در فرانسه بلکه در کشورهایی نظیر هلند، بلژیک، ایتالیا، آلمان، سوئیس، فرانسه و حتی ترکیه دامن سران آنان را هم گرفت.

منع حجاب در بلژیک
در همان زمان بود که دولت بلژیک در اقدامی مشابه نسبت به فرانسه، قانون منع پوشیدن روبنده در اماکن عمومی چون خیابان‌ها، پارک‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را در کشورش به تصویب رساند. مجلس عوام این کشور پیش‌نویس طرح ممنوعیت کامل استفاده از پوشش برقع را با 136رأی موافق در قبال دو رأی مخالف به تصویب رساند. در صورت نقض این قانون فرد خاطی می‌بایست به 25 یورو جریمه نقدی یا هفت روز زندان محکوم ‌شود.
منع حجاب در دانمارک
دانمارک از جمله سرزمین‌هایی بود که بعد از سال 2000 یکی از خبرسازترین کشورهای دنیا در مواجهه با مسلمانان لقب گرفت. قضیه کاریکاتورهای جنجالی روزنامه دانمارکی در مورد پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) در سال 2005 باعث شد تا هر مسلمانی از هر کجای کره خاکی نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. مساله‌اي که دولت دانمارک را تا مرز ورشکستگی اقتصادی نیز پیش برد.
در مقابل، دولت این کشور فقط به چند عذرخواهی کوتاه از مسلمانان اکتفا کرد و عمل کاریکاتوریست کشورش را یک حرکت شخصی خواند. البته مسلمانان هم این حرکت را به همان سبک حساب شخصی خودشان پاسخ دادند و کاریکاتوریست هتاک را به سزای اعمالش رساندند.
از همان ابتدا هم مشخص بود دولت دانمارک با عمل کاریکاتوریست کشورش چندان مخالف نیست چون درست سه سال بعدش یعنی در سال 2008 میلادی پارلمان دانمارک اعلام کرد استفاده از روسری و دیگر نمادهای مذهبی در دادگاه برای قضات ممنوع است. آنها با این کار می‌خواستند مانع پیشرفت مسلمانان در کشورشان بشوند و به نحوی خطر اسلام را برای مردم کشور بزرگ جلوه دهند. در همین راستا حزب بزرگ دانمارک به اسم «مردم» از دولت خواست تا این ممنوعیت را به آموزگاران مدارس و کارکنان مؤسسات پزشکی و درمانی نیز تعمیم دهد.

منع حجاب در هلند
کمی آن‌طرف‌تر در کشور هلند که به نحوی پایگاه اول صهیونیست‌ها هم محسوب می‌شود، دولت در سال 2006 تصمیم گرفت استفاده از برقع را در اماکن عمومی ممنوع سازد که با مخالفت حقوقدانان کشورش مواجه شد. جالب اینکه در هلند از بین جمعیت 950 هزار مسلمان موجود در این کشور طبق آمار تنها 300 نفر از پوشش برقع استفاده می‌کنند. در همین کشور بود که در راستای سیاست‌های اسلام هراسانه فیلم معروف «فتنه» با محوریت نشان دادن مسلمانان به عنوان تروریست‌های خشونت‌طلب، تولید شد و بلوای عظیمی را در جهان به پا كرد.

منع حجاب در انگلیس و اسپانیا
در بعضی دیگر از کشورها همچون انگلیس و اسپانیا که عملاً ممنوعیتی برای حجاب در آنها وجود ندارد گاهي موضوعاتی رخ می‌دهد که موجب ناراحتی مسلمانان می‌شود.
به عنوان مثال دولت انگلستان در سال 2007 طی بخشنامه پر سرو صدایی این حق را به مدیران مدارس داد که خود پوشش خاص‌شان را تعیین كند. همین امر باعث شد تا برای بعضی از دخترانی که مجبور بودند طبق پوششِ تصویب شده توسط مدیران مدارس به تحصیل بپردازند، مشکلات عدیده‌ای ایجاد شود. بعضي احزاب نیز همچون حزب «استقلال»، خواهان ممنوعیت همه انواع حجاب اسلامی پوشاننده در کشور انگلستان شد.
در اسپانیا نیز شهر بارسلونِ این کشور، برقع را در برخی اماکن عمومی نظیر شهرداری، بازارهای عمومی و کتاب‌خانه‌ها ممنوع اعلام کرده است. در ایالت کاتالونیا هم هر نوع پوشش سر که مانع تشخیص هویت شود ممنوع اعلام شد. گرچه این قانون شامل افراد موتور سوار و کسانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند هم می‌شود اما برای مسلمانان محجبه هم مشکلات فراوانی را ايجاد کرده است.

سال 2011، دو سال بعد از شهادت مروه الشربینی
درست دو سال از شهادت بانوی محجبه مصری مروه الشربینی در آلمان که به دفاع از خودش در مقابل خواسته‌های نامشروع جوان بی‌بند و بار غربی برخاسته بود می‌گذرد. هنوز هم که هنوز است هیچ دادگاهی در اروپا و بهتر است بگوییم «غرب»، مسؤول پیگیری شهادت او و ضربه شدید روحی‌ای که به فرزندش مصطفی وارد شد، نیست؛ شهادتی که به زعم بسیاری خوی ددمنشانه غرب را برملا کرد و آبروی آنان را بیش از پیش برد.
ما هم مي خائيم مثل اينا بشيم...اشكالي داره؟
 

sadansy

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
واییی من چرا تا حالا این تاپیکو از دس دادم:(
مرسییییی عالی بوددد واقعااا
خوشم میادددد
این تاپیکا رو زیاد بزنین بچه ها...تقویت روحیه میشه
من خودم وقتی تو کلاس همه یه جوری نیگام میکنن (که چرا فقط من با چادر تو کلاس میشینم)یه جوری میشم...دروغ چرا چن بار تصمیم گرفتم یه مانتو گل گشاد بپوشم چادرمو وا کنم اما نکردم
با دیدن این تاپیکا یه جوراییی عاشق خودم میشم(اصلنم خود شیفته نیسمااا:razz:)
 

sadansy

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
بچه ها بحث چرا؟بقول تیکا جون هدف امر به معروف و نهی از منکره..که با یه بار گفتن انجام میشه
:redface:عزیزایی که دلشون نمیخاد قبول کنن و برای توجیه خودشون(در ظاهر برای توجیه معرف به معروف) دلیلای...میارنو مقاومت میکنن لزومی نداره مقاومتی ببینن:smile:
چون خدایی که همه ی ما رو خلق کرده گفته لا اکراه فی الدین...قد تبین الرشد من الغی
تبین رشد از غی هم با عقل آدم صورت میگیره و هر کس در قبال توانایی عقلیی که بهش داده شده مسئوله
پس با هم خوب باشیم یا به قولی به عقاید هم احترام بذازیم...و نخوایم حرفمونو...فقط به این دلیل که اکثریت بهش عمل میکنن درست مطلق بدونیم;)
دوستون دارمممممممم
 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
بچه ها بحث چرا؟بقول تیکا جون هدف امر به معروف و نهی از منکره..که با یه بار گفتن انجام میشه
:redface:عزیزایی که دلشون نمیخاد قبول کنن و برای توجیه خودشون(در ظاهر برای توجیه معرف به معروف) دلیلای...میارنو مقاومت میکنن لزومی نداره مقاومتی ببینن:smile:
چون خدایی که همه ی ما رو خلق کرده گفته
لا اکراه فی الدین...قد تبین الرشد من الغی
تبین رشد از غی هم با عقل آدم صورت میگیره و هر کس در قبال توانایی عقلیی که بهش داده شده مسئوله
پس با هم خوب باشیم یا به قولی به عقاید هم احترام بذازیم...و نخوایم حرفمونو...فقط به این دلیل که اکثریت بهش عمل میکنن درست مطلق بدونیم;)
دوستون دارمممممممم
كلمه اي كه در اسلام در حده شعار هست...
 

sadansy

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
عاااااشق این نوشتتم منننن
خدایــــــــــــا

مرا تنها مگذار

که مبادا نگاهم به نگاه بنده ای

از جنس

خــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــاک

محتاج شود.

[♥]پیامبر اکرم صلى ‏الله ‏علیه‏ و‏آله :

إیّاکُم وَ فُضولَ النَّظَرَ فَإنَّهُ یَبذُرُ الهَوَی وَ یولِّدُ الغَفلَهَ

از نگاه های اضافی بپرهیزید چرا که تخم هوس می پراکند و غفلت می آورد

بحارالانوار ج69 ص19
 

sadansy

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
ببین ...شما هر جور دوس داری زندگی کن...فقط به خودت قول بده از عقلت سرپیچی نکنی...اونوقت تو این جمله رو از شعار به عمل تبدیل کردی...باشه ؟
كلمه اي كه در اسلام در حده شعار هست...
 
آخرین ویرایش:

loee

عضو جدید
دروغ محضضضضضضضضضضضضضضضضضضضض....دختراي زشت كه آزاديم ندارن از طرف خونوادشون كه خودشون حجالشونو انتخاب كنن اينارو ميگن براي دلگرمي خودشون برادر من وقتي داش زن ميگرفت اصلا يه همچين كيسايي تو كانديداش نبود.......
 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ما هم مي خائيم مثل اينا بشيم...اشكالي داره؟
اره
چون ما نمي خوايم ...اصلا برام جالبه ..ما كه دختريم حس خوبي داريم...شما پسرا چرا حرص مي خورين ؟جدا چراااااااااااااااااااا؟
همينش نشون ميده كه بايد حجاب وجود داشته باشه
درسته خيلي چيزا توي اين كشور به طور اسلامي رعايت نميشه ولي اسمش ايران اسلاميه و اين دستور اسلام هم بايد باشه
 

sadansy

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اها...راستی بچه ها اونروز یه جمله خوندم بدجورررر به دلم نشست این بود جملش
الحیا کل دین...
ببین حیا رو به کجا ها تامیم داده...وقتی بهش فکر میکنم دلم میخواد دااااااااااادددددددددددددد بزنم ایییییییییییی خدا شکرتتتتتتتتت که بخاطر کرم خودت_و نه عمل من_این نعمتتو از من دریغ نکردی....عاششششششششششقققققققتتتتتتتتتممممم خدای مهربونم.......چشام داره فریادت میزنههه مهربونتریننننننننن
 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دروغ محضضضضضضضضضضضضضضضضضضضض....دختراي زشت كه آزاديم ندارن از طرف خونوادشون كه خودشون حجالشونو انتخاب كنن اينارو ميگن براي دلگرمي خودشون برادر من وقتي داش زن ميگرفت اصلا يه همچين كيسايي تو كانديداش نبود.......

دست شما درد نكنه
الان همه دختراي اين تاپيك زشتن و نا آزاااد
ممنون از شما دوست ازاد و زيبا براي حضورتون .... دلگرمي رضايت خداييه كه ذستور اين كار رو داده نه....
 
آخرین ویرایش:

loee

عضو جدید
مشكل اينه كه پسراي جامعه ما فاسدن و نديد بديد...چرا منه دختر بايد به خودم سختي بدم و حجاب كنم؟؟؟؟؟؟؟؟پسرا مشكل دارن به من چه...اونيكه مشكل داره خودشم بايد سختي بكشه....
 

تیکا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اها...راستی بچه ها اونروز یه جمله خوندم بدجورررر به دلم نشست این بود جملش
الحیا کل دین...
ببین حیا رو به کجا ها تامیم داده...وقتی بهش فکر میکنم دلم میخواد دااااااااااادددددددددددددد بزنم ایییییییییییی خدا شکرتتتتتتتتت که بخاطر کرم خودت_و نه عمل من_این نعمتتو از من دریغ نکردی....عاششششششششششقققققققتتتتتتتتتممممم خدای مهربونم.......چشام داره فریادت میزنههه مهربونتریننننننننن


ممنون خيلي قشنگ بود
 

shayesteh-namvar

عضو جدید
اها...راستی بچه ها اونروز یه جمله خوندم بدجورررر به دلم نشست این بود جملش
الحیا کل دین...
ببین حیا رو به کجا ها تامیم داده...وقتی بهش فکر میکنم دلم میخواد دااااااااااادددددددددددددد بزنم ایییییییییییی خدا شکرتتتتتتتتت که بخاطر کرم خودت_و نه عمل من_این نعمتتو از من دریغ نکردی....عاششششششششششقققققققتتتتتتتتتممممم خدای مهربونم.......چشام داره فریادت میزنههه مهربونتریننننننننن
حرفات قشنگه...
تن آدمی شریف ست به جان آدمیت / نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشم ست و زبان و گوش و بینی / چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند / بنگر که تا چه حد ست مقام آدمیت
دوست دارم ظواهر رو بزاریم کنار
وقتی خدا تو قرآن میفرماید : (خودنگهدار باشید و این برای شما بهتر است اگر بدانید!!!) دیگه جای بحث نمیمونه اگر بدانید.
 

sadansy

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
آدم قشنگ همه چی رو قشنگ میبینه
ممنونتم گلم:gol:
و اما آدمی که توی نا خود آگاهش از خودش متنفره به همه توهین میکنه
البته حقم داره بدبخت...ذات و ناخوآگاه انسان فقط قشنگی رو دوس داره;)
حرفات قشنگه...
تن آدمی شریف ست به جان آدمیت / نه همین لباس زیباست نشان آدمیت
اگر آدمی به چشم ست و زبان و گوش و بینی / چه میان نقش دیوار و میان آدمیت
رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند / بنگر که تا چه حد ست مقام آدمیت
دوست دارم ظواهر رو بزاریم کنار
وقتی خدا تو قرآن میفرماید : (خودنگهدار باشید و این برای شما بهتر است اگر بدانید!!!) دیگه جای بحث نمیمونه اگر بدانید.
 

masoomeh.bnv

عضو جدید
مرسی خیلی جالب بود و در عین حال واقعی برای خودمم پیش اومده بود!!!!!!!!! متشکرم
 

nice_Alice

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نگذاشت حرفم تمام شود و شروع کرد به پاسخ دادن:

"من از دختر هایی که خیلی راحت با نامحرم ارتباط برقرار میکنن بدم میاد، من دوست دارم زن زندگی ام فقط مال خودم باشه، دوست دارم بگو بخند هاشو فقط با مرد زندگیش بکنه، زیبایی هاش فقط مال مرد زندگیش باشه، همه دردو دل هاشو با مرد زندگی ش بکنه، حالا شما به من بگید با دختری که همین الان و قبل از ازدواج هیچی برای مرد آینده اش جا نذاشته من چطوری بتونم باهاش زندگی کنم؟!

من همون دختر سر به زیر سرسنگینی رو میخوام که لبخندشو هیچ مردی ندیده، همون دختری رو میخوام که میره ته کلاس میشینه و حواسش به جای اینکه به این باشه که کدوم پسر حرفی میزنه تا جوابش رو بده چار دنگ به درسش ِ و نمراتش عالی!


همون دختری که حجب و حیاءش باعث شده هیچ مردی به خودش اجازه نده باهاش شوخی کنه، و من هم بخاطر همین مزاحم شما شدم، چون اونقدر باوقاره که اصلا به خودم جرات ندادم مستقیم درخواستم رو بگم."

نفس تاپیک خوب بود پیام اصلیش!

اما حالم بهم میخوره از آقایونی که به خودشون اجازه میدن چه در زمان مجردی چه بعد از تاهل بازم با ناموس دیگران شوخی خنده و مسخره بازیشونو داشته باشن از اونطرف به خانومشون که میرسه یاد غیرتو تعصب میفتن:خاونم چادر بپوش ,خانوم رنگ روشن نپوش جلب توجه میکنه,خانم نباید یه ته آرایشم داشته باشیا! خانوم نباید شلوار لی بپوشی!
تو دلتون وقتی متن استارترو خوندین حتما چندتا احسنتو باریکلا هم به اون پسره گفتین که باریکلا حداقل موقع انتخاب که شده سراغ دختر پاک رفته!

ولی اصل مطلب اینه که اینجور پسرا بعد ازدواج هم این عادت به اصطلاح روابط اجتماعی بالاشون رو ترک نمیکنن و ادامه میدن حتی جلو چشم خانومشون!

[SUB]![/SUB][SUB]بازم صدباریکلا به مرام دخترخانومه حداقل هرچی تو دلش بوده در ظاهرهم همونو بروز داد[/SUB]ه!حداقل هرچی واسه خودش میخواد واسه شوهرآیندشم خواسته!هرحقی که به خودش داده به شوهرشم داده!این مهمه!;)
 

BaBak.Turk

اخراجی موقت
چرا فقط آقايون بي چشم رو هستند ؟ اين همه خانوم بي چشم رو؟ از اونا هم بگين..
 

Nazi_Elite

عضو جدید
کاربر ممتاز
حجاب بر صورت هر کسی که می‌نشیند

بر سیرتش هم ، جا خــــــوش می‌کند

اگر هم جنسش باشد ...







 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

SEVDA.14

عضو جدید
کاربر ممتاز
همين توقعات رو يك دختر سربه زير هم از همسر اينده ش داره فقط پسرا اينطوري نيستن كه ميخوان همسرشون فقط مال خودشون باشه پس بايد خودشون هم همون طوري باشن كه انتظار دارن همسر اينده شون باشه
هم كف بودن زن و شوهر واجبه
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
خيلي جالب بود
ولي چرا اقايون به خودشون اجازه ميدن كه خودشون هرجور ميخوان باشن ولي توقع دارن زن زندگيشون يه دختر نجيب باشه؟!!!
درحالي كه اون دختر هم توقع يه مرد خوب و نجيب مثل خودش رو داره

دختر اینقدر برای پسر ارزش داره که حد نداره!
اینقدر احکام برای روابط دختر و پسر هست، به خاطر خوشبختی بیشتر خودشونه بخدا!
وجدانا هیچ پسری دوست نداره همسرش،تو دل چهارتا مرد دیگه باشه. میخاد فقط مال خودش باشه!
 

شهریاری 2

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
کاربر ممتاز
گروهی از دانشمندان رفتار شناسی دانشگاه رادبوند نایمخن هلند، می گویند یک ملاقات ساده با زنان می تواند به نقصان ذهنی و حواس پرتی گذرا در مردان منجر شود.

به نقل از خبر روز پنج شنبه 19 ژانویه ( 29 دی) سایت بی بی سی فارسی؛ عقل مردان در هنگامی که با زنان غیر مرتبط با زندگی شخص نظیر مادر، خواهر، عمه .... مواجه می شود به طور موقت از کار می افتد.


تحقیقات دانشمندان هلندی نشان می دهد که معاشرت با زنان می تواند قوای شناختی مردان را موقتا تضعیف می کند.


گروهی از دانشمندان رفتار شناسی دانشگاه رادبوند نایمخن هلند، می گویند یک ملاقات ساده با زنان می تواند به نقصان ذهنی و حواس پرتی گذرا در مردان منجر شود؛ حتی در مواردی مانند چت اینترنتی که میزان جذابیت یا در دسترس بودن زن مشخص نیست.


در این تحقیق آمده است که در مواردی "ذکر چند باره اسم های زنانه توانسته قوای شناختی یک مرد را تحت تاثیر قرار دهد." در مورد دیگر حتی یک پیام کوتاه با تلفن همراه هم به همین نتیجه منجر شده است.
تازه ترین مطالعه ای که یوهان کارمانس، از محققان این دانشگاه، در سال 2009 انجام داد، نشان داد قوای شناختی مردان، بعد از 5 تا 7 دقیقه معاشرت با زن غریبه جذاب افت می کند.

بر اساس این تحقیق "اغلب شرکت کنندگان بعد از اینکه متوجه شدند یک زن بر فعالیت شان نظارت می کند، قوای شناختی شان کاهش پیدا کرد."

"مردان وقتی که با زنی تلفنی صحبت می کنند یا حتی منتظر تماس او هستند، وقتی در اینترنت با زنی چت می کنند، یا وقتی که در اتاق انتظار خانم دکتر جدیدشان هستند، قوای شناختی شان تحت تاثیر قرار می گیرد"

این محققان می گویند تکامل زیستی مردان به گونه ای است که آنها خودآگاه یا ناخودآگاه، به دنبال فرصت های جفت گیری هستند. بنابراین مردان بیش تر از زنان احتمال دارد که "از موقعیت های خنثی، برداشت های جنسیتی کنند" و اولین هزینه این واکنش آنی را ذهن می پردازد.


گفتنی است این تحقیقات می تواند تائیدی بر مضمون برخی احادیث وارده در فقه اسلامی باشد.



منبع:
http://hejab20.parsiblog.com/
 

zahraahmadi70

عضو جدید
واقعا تو جامعه ما پسرا هر جور دوست داشته باشن رفتار مي كنن و بعد هم ميرن دست ميذارن روي بهترين دختر .
 

SEVDA.14

عضو جدید
کاربر ممتاز
ممنون از تلاشتان اين موضوع را ادامه دهيد
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
از بیخ مغالطه.....حجاب کجا مصونیت است؟!!!!!

فلسفه ی منع بی حجابی این است که خانم ها می توانند با نوع پوشش خودشان به دیگران علاقه تحمیل کنند . یک سلسله گرایش های هوس انگیز ، درگیری های روحی و یکسری هوس هایی را در دل دیگران ایجاد کنند و به آنها تحمیل کنند بخاطر طبیعتی که در رابطه بین زن و مرد وجود دارد و حجاب به یک مسئله ی اجتماعی تبدیل می شود . مسئله ی فردی و معنوی نیست . لذا حجاب مهمتر است یا نماز ؟ نماز مهمتر است ، رکن دین ماست . اهمیتش بیشتر است ولی چرا اجباری نیست ؟ چون فردی است . اما چرا حجاب اجباری است ؟ چون عمل فردی نیست . بحث رابطه ی شما و خدا نیست . مثل اینکه شما جلوی بیمارستان بوق بزنید و بگویید که من ماشین را بخاطر بوقش خریده ام . به شما می گویند که شما بروید در پارکینگ خودتان و هرچه خواستید بوق بزنید ولی اگر صدای بوق باعث آلودگی صوتی و اذیت کردن گوش بیماران بشود ،باید جلوی آنرا بگیریم . پس آزادی و حالت تساوی این نیست که آن طرف خیابان هر کس خواست حجاب داشته باشد و این طرف خیابان هرکس خواست حجاب نداشته باشد . اگر به طبیعت زن و مرد نگاه کنیم می بینیم که این یک نابرابری است . چرا می توانیم بگوییم که هرکس خواست نماز بخواند و هرکس خواست نخواند ؟ کسی نمیتواند از شما بپرسد که نماز خوانده ای یا نه ؟

مسئله ی حجاب مسئله ی اجتماعی روانی است . شما اگر معنویت هم نداشته باشی بالاخره هزار تا مسئله ی دیگر در جامعه هست . ما باید درباره ی بحث آزادی روانی صحبت کنیم . بعنوان یکی از ظاهر آزادی اجتماعی و بحث دیگر در حد مسائل اخلاقی پنهان باقی نمی ماند که من از نظر اخلاقی دارم رعایت می کنم یا نه ، من باید بدانم آیا دارم اقدامی انجام میدهم که به یک چیزهایی در جامعه صدمه بزنم .

در اینترنت دیدم که یک کسی در کانادا بر اساس تجربه موفقی که داشته ، شروع کرده به تفکیک مدارس دخترانه و پسرانه و مقاله نوشته است . در آمار هست که 70 درصد مدارس موفق آمریکا مدارسی هستند که پسر و دختر را از هم تفکیکی کرده اند .

پس مسئله ی حجاب را خیلی روی دوش معنویات و ایمان انسانها نگذاریم . دین محکوم میشود که اجبار آورده است . ما درباره ی شیوه ی اعمال اجبار صحبت نکردیم .

حجاب چرا اجبار است ؟ چون تعدی به حقوق دیگران است . چون بحث تاثیر گذاری روی دیگران و خراب کردن روان انسانهاست . کنترل این امر اجباری ، شیوه های خاص خودش را دارد ما باید به این شیوه ها بپردازیم و روی آن حرف داریم .

اینکه می گوییم حجاب هم مصونیت است و هم محدودیت یعنی چه ؟
شهید مطهری فرمودند : حجاب مصونیت است نه محدودیت زیرا مردم محدودیت گریز هستند از محدودیت خوششان نمی آید می گوییم که اگر محدودیت منطقی باشد آیا شما خوشتان می آید ؟ میگویند که به منطقی بودن و یا نبودن آن کاری نداشته باشید ، از اصل محدودیت خوشت می آید ؟ می گوید نه .

قرآن میفرماید : انسان دوست دارد محدودیتش را بردارد . در دانشگاه هم اگر فضا کارگاهی باشد خیلی بهتر از فضای سخنرانی است . دین محدود کننده است .آیا از دین خوشتان می آید ؟ میگویند که نه . این واقعیتی است که در جامعه وجود دارد . دین گریزی برای همین بوجود می آید .

بخاطر همین شهید مطهری میگوید که شما به جنبه ی دیگر حجاب که مصونیت است نگاه کن . حجاب را اگر از یک بُعد نگاه کنیم محدودیت است و از بُعد دیگر محدودیت نیست . مثل شخصی که ورزشگاه رفته و ورزش کرده است . از یک زاویه ی نگاه خسته است و از یک نگاه خسته نیست . اینها در ظاهر متضاد هستند ولی در واقع متضاد نیستند . جوان و انسان امروز نسبت به سی سال پیش خیلی تفاوت پیدا کرده است . سی سال قبل از یک نفرتی در دل خیلی ها نسبت به دین ایجاد کرده بودند . برای اینکه من به کسانی که دارند فرار می کنند نزدیک بشوم می گویم که حجاب محدودیت نیست مصونیت است .

اینکه ما بگوییم حجاب مصونیت است البته بیشتر خانم ها خودشان می دانند که حجاب بسیاری از اوقات آنها را از یکسری صدمات مصون نگه داشته است . حالا یک خانمی می گوید که من خودم از پس همه ی مشکلات بر می آیم و در دل خطر می روم و سالم می مانم . می دانید که در جوانها ریسک بالا است و از طرفی در جامعه ما به زن یک احترام عمومی می گذارند . یک حرمت هایی هست . اگر کسی خانمی را بزند می گویند که او زن است چرا او را می زنی ؟ اگر رابطه ای بین خانم و آقا باشد اول آقا محکوم میشود ، کسی نمی گوید خانم تعدی کرده است .
اگر ما بگوییم حجاب مصونیت است می گویند که نیروی انتظامی از ما حمایت می کنند . ما در جامعه ای هستیم که عده ای شجاعت دارند و بدون حجاب هم احساس مصونیت می کنند و کسانی هستند که میگویند که این قدر بی حجابی را رواج بدهیم که عادی بشود .
باز من قبول می کنم که حجاب مصونیت است ولی فکر می کنم که حجاب را باید از زوایای دیگری نگاه کنیم حالا چرا خوب است از زاویه ی مصونیت نگاه نکنیم ؟ یکی اینکه پاسخ این چند گروه را نمی دهد . دیگر اینکه من بگویم که حجاب داشته باش که ضرر نکنی و چهار تا دستوردینی شبیه این ، کم کم چه تصوری از فلسفه ی دین پیدا می کنید ؟ و می گویید که دین من را منفعل در برابر خطرات طبیعت می خواهد ، دین منجی من است که مبادا به من ضرری برسد .
__________________________________
سلام
مطالب عنوان شده بخشی از سخنرانی استاد پناهیان هست درمورد حجاب مصونیت است نه محدویت
البته مطالب تکمیلی هم عنوان شده ولی با توجه به موضوع مطرح شده از جانب شما همین قدر (درحال حاضر )کافی است.


[FONT=w_yekan]
[/FONT]
 

Similar threads

بالا