درباره حاج قاسم سلیمانی

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
دشمنانش از او به نام ژنرال سليماني ياد مي‌كنند و دوستانش او را عماد مغنيه ديگر مي‌نامند. كسي كه صهيونيست‌ها مي‌گويند كه خاورميانه روي انگشت اشاره‌اش مي‌چرخد.او كسي نيست جز سرلشكر حاج قاسم سليماني، بسيجي جان‌بركف كرماني كه حضورش از زمان جنگ تاكنون در صحنه ادامه دارد و تحليلگران غربي او را يكي از بهترين نيروهاي ويژه در جهان مي‌شناسند.




سردار سليماني متولد اسفند 1336 است. روستاي كوهستاني و دورافتاده رابُرد در استان كرمان در جنوب شرقي ايران زادگاه اوست كه ساختاري طايفه‌اي دارد. شايد همين ويژگي و شناخت يگانه او يكي از دلايل اصلي انتخابش براي فرماندهي نيروي قدس بوده است.
وي در 12 سالگي، پس از پايان تحصيـلات دوره پنج ساله دبستان، روستاي رابُرد را ترك كرد و مشغول به كار بنايي در كرمان شد و به عنوان پيمانكار در سازمان آب مشغول به كار شد و در همان سال‌ها نيز فعاليت‌هاي انقلابي خود را شروع كرد.
بنا به گفته خودش، وي پس از پيروزي انقلاب، در عين ادامه كار در سازمان آب كرمان، به عضويت مجموعه «سپاه افتخاري» كه به وسيله پدر شهيد قاضي تاسيس شده بود، درآمد.
سليماني در اين باره مي‌گويد: «همه جوان بوديم و بايد به شكلي براي انقلاب فعاليت مي‌كرديم و اين گونه بود كه وارد سپاه شدم.»
با شروع جنگ، وي راهي جبهه شد و كمي بعد، اين جوان بسيجي فرمانده بسيجي‌هاي هم‌ولايتي‌اش شد و سپس لشكري از همين بسيجي‌هاي آفتاب سوخته كوير تشكيل داد كه لشكر ۴۱ ثارالله نام گرفت.
با پايان جنگ، لشکر 41 ثارالله به فرماندهي سردار سليماني به كرمان بازگشت و درگير جنگ با اشراري شد كه از مرزهاي شرقي كشور هدايت مي‌شدند.
مردم سيستان و بلوچستان و كرمان خوب مي‌دانند كه در سال‌هاي فرماندهي او، امن‌ترين دوران زندگي خود را سپري كردند.
قاسم سليماني پس از دوران دفاع مقدس تا زماني كه به سمت فرماندهي سپاه قدس منصوب شد، با باندهاي قاچاق مواد مخدر در نزديكي مرزهاي ايران و افغانستان جنگيد و سال ۱۳۷۹، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرماندهي كل قوا، او را به تهران فراخواندند و مسووليت سپاه قدس را به او سپردند مسووليتي كه قاسم سليماني را به كابوسي در ذهن آمريكايي‌ها بدل كرد. آنها از او و سپاه تحت امرش مي‌ترسيدند و همين ترس سرآغاز توطئه‌هاي آنها عليه سليماني شد.
پس از طرح ادعاهايي واهي مبني بر دست داشتن نيروهاي ايراني در اتفاقات داخلي سوريه ، اتحاديه اروپا و آمريكا در اقدامي نام سه نفر از فرماندهان سپاه را در فهرست تحريم خود قرار داد كه سليماني هم در آن فهرست قرار داشت.
همچنين وزارت خزانه‌داري آمريكا پس از اتهام‌زني دولت اين كشور به ايران مبني بر دخالت در توطئه انفجار سفارت عربستان در واشنگتن دوباره سليماني را تحريم كرد.
اما ماجرا به اين تحريم‌ها ختم نشد و او را متهم پرونده ترور رفيق حريري معرفي كردند و سرانجام در كنگره آمريكا، واضح و آشكار پيشنهاد ترور او را دادند.
جك كين رييس سابق نيروي زميني ارتش آمريكا با اعلام چنين پيشنهادي در جلسه استماع كنگره دراين باره به نمايندگان آمريكايي گفت: «چرا مسوولان ايراني را نمي‌كشيم؟ چرا ما آنها را ترور نكنيم؟ نمي‌گويم اقدام نظامي كنيم ولي عمليات ترور را پيشنهاد مي‌كنم.»
همچنين روئل مارك گرچت كارشناس سابق بخش خاورميانه در سازمان سيا و عضو بنياد «دفاع از دموكراسي‌ها» به صراحت به نام سردار قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس ايران اشاره و تصريح كرد: «وي را بايد بكشيم.»
وي در اين خصوص افزود: «قاسم سليماني بسيار سفر مي‌كند... تكان بخوريد... تلاش كنيد او را بكشيد.»
با اين حال مقامات آمريكايي در مقابل او عاجزند. يكي از مقامات بلندپايه ارتش آمريكا درباره‌اش مي‌گويد: «من اگر او را ببينم، خيلي ساده از او خواهم پرسيد كه از ما چه مي‌خواهد؟!»
اما در هر صورت برخي غربي‌ها او را ستايش مي‌كنند. زلماي خليل‌زاد، سفير سابق آمريكا در افغانستان درباره‌اش مي‌گويد: «بر خلاف نظر مقامات آمريكايي كه سليماني را به جنگ‌افروزي متهم مي‌كنند، او در ايجاد صلح براي رسيدن به اهدافش فعال بوده است. او در پايان دادن به درگيري‌هاي نيروهاي مقتدي صدر و نيروهاي عراقي در بصره، نقشي حياتي داشت؛ تهديدي كه مي‌رفت ناآرامي‌ها گسترش يافته و پيامدهاي وخيمي بويژه براي منابع نفتي عراق در پي داشته باشد.»
روزنامه انگليسي گاردين نيز در مورد قاسم سليماني تاكيد مي‌كند: «حتي كساني كه سليماني را دوست ندارند، او را فردي باهوش مي‌دانند. بسياري از مقامات آمريكا كه اين چند ساله را صرف متوقف كردن كار افراد وفادار به سليماني كرده‌اند، مي‌گويند مايل هستند او را ببينند و معتقدند كه مبهوت كارهاي او شده‌اند.»
 

یارانراد

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
مرسی اقا مرتضی
مرسی اسپارت
تا می تونید این چهره های قهرمان رو معرفی کنید تا ما جوونا بفهمیم که بی کس و کار نیستیم .
و جمهوری اسلامی ایران پر از سرباز و سردار جان بر کف

 

مرتضی ساعی

کاربر فعال دفاع مقدس
کاربر ممتاز
مرسی اقا مرتضی
مرسی اسپارت
تا می تونید این چهره های قهرمان رو معرفی کنید تا ما جوونا بفهمیم که بی کس و کار نیستیم .
و جمهوری اسلامی ایران پر از سرباز و سردار جان بر کف

بله ؛ تا شیرمردایی مثل حاج قاسم هستن ما خیالمون راحته
و کم نیستن این شیرمردا بلکه بسیارند
 

مرتضی ساعی

کاربر فعال دفاع مقدس
کاربر ممتاز
حاج قاسم،تا اَبد،این راه ِ تو پاینده است
نام تو بر جان اهریمن شرر افکنده است

مرحبا،ای یاور ِ جان بر کف سید علی
بوده ای هرلحظه،هر دَم،تابع ِ امر ِ ولی

شور و عشق ِ جاودانت را همه+گان دیده اند
دشمنان از هیبت نامت،همه ترسیده اند

سازمانهای،سیا،موسادو اِف بی آی ،همه
آری از نام سپاه ِ قدس دارد واهمه

گر کُنی یک دَم اراده،با یگانهای عظیم
پُشت ِ تو،خوانم نماز ِ جمعه را در اورشلیم

ای سپهسالار ِ ایران،قلب تو پُر نور باد
دشمنان ِ رهبرو تو ،تا قیامت کور باد(بهلول حبیبی زنجانی)

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
تقدیم به سردار سپاه اسلام ...



نمی‌دانم چه آتشی به وجودشان کشیده‌ای، شنیده‌ام بدجور با آبرویشان بازی کرده‌ای، حیثیت نیروهایشان را در عراق به بازی گرفته‌ای و سیلی سختی در لبنان به صورتشان زدی!!، یاد بازی‌های دوران کودکی‌ام می‌افتم، من تک شما همه!!، حالا تو تک، همه‌ی اتحادیه اروپا و آمریکا در مقابل تو!!، سردار! خبرداری در همه‌ی لیست‌های سیاه هستی!!؟، چند روز قبل به لیست تحریم اضافه شدی و بعد کنگره‌ی آمریکا هم رسماً برنامه‌ی ترورت را اعلام کرده و گوگل هم تصویر ماهواره‌ای منزلت را منتشر کرده!!
همین است دیگر، وقتی با آبروی شیطان بزرگ در خاک عراق بازی می‌کنی و وقتی در لبنان پوز رژیم صهیونیستی را به لَجن می‌مالی، همین است سردار. نمی‌دانم دیگر کجاها حیمنه پوشالی آنها را زیر پاهایت له کرده ای، ولی صدای درد و فریاد سیلی خوردنشان از بیانیه هایشان بلندست.
شیمون پرز (رهبراسرائیل) : خاورمیانه روی انگشت ژنرال قاسم سلیمانی می چرخد...





بر گرفته از :خاکریز بچه مسلمون
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
خاطره ای خواندنی از حاج قاسم در والفجر 8
قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله، غواصان بسیجی رو تو اون سرما، کنار آب اروند جمع می‌کنه، به بچه‌های غواص می‌گه: این آب رو می‌بینید، این آب مهریه فاطمه زهراست؛ خدا رو به حق مهریه حضرت فاطمه قسم بدید که امشب از این آب بگذرید و دل امام رو شاد کنید. به گزارش "سیاست‌نامه"، سید ناصر حسینی پور که اکنون در کنار هم‌رزم خود سعید جلیلی با پاهایی مجروح ردای دیپلمات را بر تن کرده و در مذاکرات هسته‌ای نیز بعضا جلوی دوربین خبرنگاران قرار می‌گیرد در کتابش بارها از حاج قاسم سلیمانی نام برده است.



خاطرات حسینی‌پور از حاج قاسم مربوط به زمانی است که این سردار سپاه، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله بوده است. در صفحه ۳۷۶ کتاب"پایی که جا ماند" سید ناصر حسینی‌پور اینگونه از حاج قاسم سلیمانی یاد می‌کند:

جعفر(اسیر ایرانی) چند روز قبل با ستوان حمید(نگهبان) که خودش در عملیات والفجر هشت مجروح شده بود، بحث کرد. ستوان حمید اهل استان کوت بود. آدم لاغر اندام، استخوانی، شیک پوش، خونسرد و کم حرف بود. موهای طلایی و صورت کشیده‌ای داشت. خوش بین و تحصیل کرده بود. او فارغ التحصیل دانشکده افسری بغداد بود.

جعفر در جواب سوال ستوان حمید که پرسیده بود: شما ایرانی‌ها چه‌طور در آن سرمای زمستان از اروند رود گذشتید و به فاو رسیدید، گفته بود: از خدا و اهل بیت کمک خواستیم!

جعفر از غواصان عملیات والفجر هشت صحبت کرد. ستوان حمید که از زمستان سال ۱۳۶۴ خاطرات تلخی داشت، جعفر را سوال پیچ کرده بود. جعفر به ستوان حمید که دلش می‌خواست از آن سوی خاکریزها و آن چه آن شب در آب‌های اروند گذشته بود، بداند، گفت: سیدی! وقتی قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله، غواصان بسیجی رو تو اون سرما، کنار آب اروند جمع می‌کنه، به بچه‌های غواص می‌گه: این آب رو می‌بینید، این آب مهریه فاطمه زهراست؛ خدا رو به حق مهریه حضرت فاطمه قسم بدید که امشب از این آب بگذرید و دل امام رو شاد کنید. حالا می‌خوای فاطمه کمک‌مون نکنه؟!

ستوان حمید مبهوت سرش را به علامت تایید تکان می‌داد و به فکر فرو رفته بود. جعفر ادامه داد: ما با عشق به خدا و اهل بیت تو جبهه با شما جنگیدیم و از اونا کمک خواستیم اما همین اهل بیت تو کشور شما چقدر مظلومن!
 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
80.jpg


مجله آمریکایی "وایرد" در جدیدترین گزارش خود با تیتر 13 فرد بسیار خطرناک
دنیا، به بررسی 13چهره پرداخته است که به عنوان چهره های شناخته شده، "محمد مرسی" رئیس جمهور فعلی مصر و "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه جزء این 13نفر به حساب می آیند.

آنچه از نگاه این مجله آمریکایی جالب و کمی تعجب آور به نظر می رسد، نام سردار "حاج قاسم سلیمانی" است كه به عنوان خطرناک‌ترین و مرموزترین فرد در دنیاشناخته شده است؛ حاج قاسم در این گزارش به ادعای وایرد، خطرناک‌ترین فرد درخطرناک‌ترین کشور معرفی شده است که می‌تواند تنها تهدیدکننده نظامی آمریکادر غرب آسیا و سراسر دنیا باشد.
دراین گزارش آمده است: اگر بخواهیم به دنبال خطرناک ترین کشور سیاره زمین بگردیم، به نام ایران برخورد می کنیم که ممکن است جرقه جنگ جهانی را بزند واگر بخواهیم در این کشور مرموزترین و خطرناک ترین فرد را نامگذاری کنیم،به نام ژنرال قاسم سلیمانی خواهیم رسید که چهره‌ای مرموز دارد.

درادامه وایرد می نویسد: سال 2012 رسانه های ایرانی از وی به عنوان یکی ازنامزدهای ریاست جمهوری ایران نام بردند و چهره وی را رسانه ای کردند، قاسم سلیمانی به عنوان یک سرباز با تجربه و کهنه کار می تواند در دوران ریاست جمهوریش متحد کننده گروه ها باشد و ترسناک ترین فردی باشد که تنش میان آمریکا و ایران را به بالاترین سطح ممکن ببرد.

 

**آگاهدخت**

مدیر تالار اسلام و قرآن
مدیر تالار
حاج قاسم سلیمانی نیمی از اموال خود را وقف کرد


حاج-قاسم.jpg

به گزارش”بوتیا” در اقدامی شایسته سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی در پایان مراسم روضه خوانی حضرت زهرا(س) با حضور نماینده سازمان اوقاف و امور خیریه و امام جمعه کرمان نیمی از دارایی خود را وقف نمود.


مسئول روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با “بوتیا” اظهار داشت: فرمانده سپاه قدس پنجاه درصد از کل اموال خود را را
با هدف گسترش سیره و فرهنگ حضرت زهرا(س) وقف نمود.
در همین رابطه رییس شورای تبلیغات اسلامی کرمان در گفتگو با خبرنگار “بوتیا” اعلام کرد: هدف از این وقف ایجاد یک بیت الزهرا(س) در محل خانه حاج قاسم سلیمانی برای رزمندگان دوران دفاع مقدس و مردم شهید پرور ایران اسلامی است و خود ایشان قصد ساخت این بنای فرهنگی-مذهبی را دارند.
لازم به ذکر است این خبر با وجود مخالفت حاج قاسم سلیمانی توسط یکی از دوستان ایشان رسانه ای شد.




آنهایی که حاج قاسم را بشناسند، می‌دانند که منزل این سردار دلاور نه در شهر زادگاهش یعنی کرمان و نه در تهران؛ هیچگاه یک منزل امنیتی و با آدرس نامشخص نبوده است.
منزل حاج قاسم در کرمان محل برگزاری عزای حضرت فاطمه(س) است.
مردم شهر کرمان، هر سال در شب شهادت حضرت زهرا(س) و در قالب هیئت عزاداری، پس از طی کردن مسیری از خیابان‌های شهر در خانه فرمانده بسیجی لشکر ۴۱ ثارالله حضور می‌یابند و عزاداری می‌کنند.
دشمنان جمهوری اسلامی ایران و اندیشکده‌های امنیتی غربی باید بدانند قاسم سلیمانی مقتدایی چون خمینی(ره) دارد که هنگامیکه توسط وزیر اطلاعات وقت به بیت ایشان خبر داده می‌شود که رژیم صدام قصد دارد منطقه جماران را بمباران کند، در ذیل نامه وزیر اطلاعات، ضمن مخالفت با نقل مکان از جماران، این بیت شعر را می‌نویسد:
“بر در میکده‌ام دست فشان خواهی دید
پای کوبان چو قلندر صفتان خواهی دید
از اقامت‌گه هستی به سفر خواهم رفت
به سوی نیستیم، رقص‌کنان خواهی دید”
 

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
ژنرال دوباره خبرساز شدید

ژنرال دوباره خبرساز شدید

ژنرال دوباره خبرساز شدید


ظاهرا طبق این طرح قرار بوده است که سفیر عربستان در آمریکا از طریق بمب‌گذاری و احتمالا در شهر واشنگتن به قتل برسد. در همان سال بسیاری از تحلیلگران منطقه ای و بین المللی این ادعای دادستان کل آمریکا را عجیب و مضحک دانستند و بر بی پایه و اساس بودن آن تاکید کردند.







روزنامه واشنگتن تایمز (washingtontimes) روز گذشته با انتشار سخنان مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم از نگرانی جدی مقامات آمریکایی از توانایی های سپاه قدس ایران در گسترش عملیات های خود در کل جهان پرده برداشت. به نوشته این روزنامه «مقامات آمریکایی اذعان کرده اند که سپاه قدس تهدیدی جدی برای آمریکاست.»

این روزنامه از زبان کارشناسان نظامی و امنیتی متذکر می شود که نیروهای ویژه سپاه قدس ایران، با برنامه ریزی های ویژه خود، در تمامی حملات علیه اسرائیل در سرتاسر جهان حضور دارند.

متیو.جی.اولسن، مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم، با ادعای اینکه ایران همچنان مهمترین دولت حامی تروریسم در جهان است، می گوید: «وقتی این نیروها دارای این قدرت هستند پس توانایی حمله به آمریکا را هم دارند.»



وی بدون ارائه سند و مدرک و با تکرار ادعاهای همیشگی علیه ایران به واشنگتن تایمز گفت: «سپاه قدس ایران در سال های اخیر عملیات های زیادی علیه آمریکا انجام داده است.»

«اولسن» با اشاره به ادعای «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا در طرح ترور سفیر عربستان سعودی در آمریکا توسط ایران، این ادعای مضحک را نمونه ای از فعالیت خرابکارانه سپاه قدس در آمریکا قلمداد می کند. «اریک هولدر» دادستان کل آمریکا، سال گذشته با ادعای اینکه دستگاه‌های امنیتی و قضایی آمریکا توطئه عده‌ای از عوامل جمهوری اسلامی ایران را خنثی کرده‌اند، باعث تعجب تحلیلگران بین المللی شد.

ظاهرا طبق این طرح قرار بوده است که سفیر عربستان در آمریکا از طریق بمب‌گذاری و احتمالا در شهر واشنگتن به قتل برسد. در همان سال بسیاری از تحلیلگران منطقه ای و بین المللی این ادعای دادستان کل آمریکا را عجیب و مضحک دانستند و بر بی پایه و اساس بودن آن تاکید کردند. حتی مراکز تحلیلی و مطالعاتی و نشریات مهم بین المللی که با ایران خصومت داشتند این ادعا را به باد انتقاد گرفتند. به عنوان نمونه مجله معتبر «آتلانتیک» با انتشار تحلیلی مفصل، و با طرح سوالاتی مهم والبته بی پاسخ، هرگونه دخالت نیروهای ایرانی را در این اقدام رد کرد و غیرممکن خواند.




آقای اولسن در معرفی سپاه قدس با تکرار ادعاهای خود به «واشنگتن تایمز» می گوید: «سپاه قدس، متشکل از نیروهای نخبه و زبده سپاه ایران است که برای عملیات های خارج از ایران تربیت شده اند و در بسیاری از حملات علیه دیپلمات های اسرائیلی حتی در نقاط دوردست جهان مانند هند و گرجستان دست دارند. این نیروهای نخبه با توجه به این توانایی ها، حتما برای درون آمریکا نیز برنامه دارند.»

مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا در اثبات اقدامات نیروهای ایرانی، به تحریم «قاسم سلیمانی» به عنوان فرمانده سپاه قدس از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا اشاره می کند که این تحریم در راستای جلوگیری از عملیات های این نیرو صورت گرفته است.

تحریم «سردار قاسم سلیمانی» و یکی دیگر از فرماندهان سپاه قدس سال گذشته توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صورت گرفت. در همان ایام کارشناسان با طرح سؤالی ابتدایی، سناریو و جوسازی علیه فرمانده سپاه قدس را زیر سؤال بردند: «اگر قاسم سلیمانی و فرماندهان سپاه ایران دشمن شماره یک اسرائیل و آمریکا محسوب می شوند، چرا دارایی های آن ها در بانک های آمریکایی است؟! وزارت خزانه داری آمریکا با این کار جنگ روانی توخالی را اجرا کرده است.»




متیو جی. اولسن،همچنین با اشاره به آموزش نیروهای حزب الله لبنان توسط سپاه قدس ایران، با ادعای «تروریستی» بودن آن، تربیت نیروهای حزب الله توسط سپاه قدس را دلیلی برای تروریست بودن آن می داند. مقامات ایران و حزب الله لبنان، بارها بر روابط متقابل تاکید کرده اند و مسئولین سپاه ایران بر حضور خود در لبنان و ارتباط با حزب الله اذعان دارند.

البته «متیو جی. اولسن» نگرانی خود از دخالت حزب الله در صورت بروز درگیری نظامی آمریکا در سوریه را پنهان نمی کند و این نگرانی زمانی بیشتر نمایان می شود که «اولسن» می گوید: «این برای ایران و سوریه که سپاه قدس و حزب الله در سوریه پشتیبان هم باشند، پیروزی بزرگی محسوب خواهد شد.»

آنچه در ابتدا از سخنان «متیو. جی. اولسن» به عنوان مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا می توان دریافت، ادامه حاشیه سازی سریالی مقامات و رسانه های آمریکایی علیه سپاه قدس ایران و شخص «قاسم سلیمانی» است؛ چراکه سخنان اولسن مطلب تازه ای برای شنیدن و خواندن ندارد و تکرار ادعاهای بی پایه و اساس ماه ها و سال های اخیر رسانه های آمریکایی است.



در سال های گذشته حاشیه سازی معنادار رسانه های آمریکایی و غربی که حکایت از نگرانی عمیق آن ها از نفوذ ایران در قلب دشمن دارد، اسم سپاه قدس ایران و شخص «ژنرال قاسم سلیمانی» را بر سر زبان ها انداخته است؛ اسمی که حتی در ایران هم در ابتدا برای عده قابل توجهی ناآشنا بود.

روزنامه «واشنگتن تايمز» در سال ۲۰۰۹ با انتشار گزارشی از زبان «ژنرال ديويد پترائوس» نوشت: «قدرت حقيقى در ايران در دست فرمانده نيروى قدس، يك سازمان ويژه شبهنظامى كه همچنين با برنامه هستهاى ايران مرتبط است، مىباشد.»

«ژنرال پترائوس» در جريان سخنرانى خود در انستيتو مطالعات جنگ در روز (۲۵ژانويه) گفته بود: در اوج درگيري ها در عراق براى پس گرفتن شهر بصره از شبهنظاميان تحت الحمايه رژيم ايران، فرمانده نيروى قدس با من از طريق طرف هاى عراقى تماس گرفت. او گفت: ژنرال پترائوس! شما بايد بدانيد كه من، «قاسم سليمانى» سياست ايران را در رابطه با عراق، لبنان، غزه و افغانستان كنترل مىكنم.

ژنرال پترائوس در ادامه گفته بود: «در حقيقت سفير ايران در بغداد يك عضو سپاه قدس است. فردى كه قرار است جاى او بيايد هم يك عضو قدس است.»


روزنامه «وال استریت ژورنال» نیز فروردین ماه امسال با انتشار گزارشی در خصوص «قاسم سلیمانی» نوشت: «در دود و آتش رابطه میان آمریکا و ایران، این «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران است که به عنوان هدایتگر تلاش‌های ایران برای گسترش نفوذ در خارج از کشور و آزار غرب پدیدار شده است.»

«وال استریت ژورنال» در ادامه با استناد به گفته های مقامات آمریکا و اعراب مدعی می شود که فرمانده نیروهای سپاه قدس ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۱) به طور مخفیانه برای دیدار با رئیس‌جمهور سوریه به دمشق سفر کرده و بر دوستی بسیار نزدیک ایران با سوریه تأکید کرده است.

این روزنامه آمریکایی با چهره سازی معنادار از قاسم سلیمانی، از زبان کارشناسان امنیتی آمریکایی می نویسد: «به گفته افرادی که با سلیمانی دیدار داشته‌اند، این فرمانده سپاه ۵۵ ساله، فرد خونسرد و آرامی است. مقامات اطلاعاتی آمریکا و انگلیس زندگی واقعی این ژنرال ایرانی را با شخصیت افسانه‌ای «کارلا» مأمور اطلاعاتی شوروی در رمان های دوران جنگ سرد «ژان لو کار» مقایسه می‌کنند؛ در حالی که هردو استاد شطرنج جهانی هستند. هدف آن ها کند کردن پیشرفت‌های امریکا و در عین حال هم تراز شدن با رقبای واشنگتن است.»

این روزنامه همچنین به نقل از «موفق الربیعی» مشاور سابق امنیت ملی عراق که در سال های اخیر سه مرتبه با سلیمانی در تهران دیدار داشته است، می‌ نویسد: «وی یک متفکر عمیق استراتژیک است و معتقد است که باید برای انقلاب اسلامی ایران شهید شود.»

وال استریت ژورنال در ادامه به جایگاه وی در زمینه سیاست خارجی ایران اشاره کرده و می نویسد: «در دست داشتن فرماندهی نیروهای قدس، سهم ویژه‌ای از وظایف را به سلیمانی داده است. مقامات آمریکا و خاورمیانه وی را واجد خصایص زیر می‌دانند: نافذ اطلاعاتی، استراتژیست سیاست خارجی، دیپلمات، فرمانده نیروهای رزم و برنامه‌ریز عملیات‌ها.»
بر اساس این گزارش، «ریچارد کلارک» سزار مبارزه با تروریسم «بیل کلینتون» و «جرج بوش» نیز می‌گوید: «من «سلیمانی» را یک «نخبه شرور» می‌دانم که پشت تمام فعالیت‌هایی است که سپاه قدس انجام داده است و در پشت تمامی عملیات‌های گسترش نفوذ ایران نیز قرار دارد.»






وال استریت ژورنال در آن ایام نوشت: «با پایان جنگ عراق، نزاع آمریکا با سلیمانی و سپاه قدس به قلمرو جدیدی گسترش یافت. آمریکا به طور آشکار اعلام کرد که ایران تلاش می‌کند تا همپیمانان آمریکا در یمن، لبنان و بحرین را سرنگون کند. تهران نیز واشنگتن را متهم کرد که به منظور حمایت از منافع انرژی و امنیتی آمریکا، به پشتیبانی از پادشاهان و حاکمان مستبد عربی در خلیج فارس می پردازد. مرکز این نزاع هم‌اکنون سوریه است و در این نزاع، برای آمریکا هدفِ «پایان دادن به رژیم اسد» در وهله اول فرصتی برای تضعیف کردن ایران است. یکی از مقامات ارشد آمریکا که در خصوص مسأله سوریه فعالیت می‌کند، می‌گوید: سلیمانی به عنوان دشمن آشکار شماره یک در «بهار عربی» پدیدار شد.»

روزنامه «واشنگتن تايمز» در میان سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ چندین گزارش از سوی پنتاگون و مقامات نظامی و امنیتی آمریکا مبنی بر نفوذ ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا منتشر کرد که در تمام این گزارش ها نقش سپاه قدس و «قاسم سلیمانی» برجسته است.

واشنگتن تایمز در گزارشی در آوریل ۲۰۱۱ به نقل از گزارش پنتاگون می نویسد: «سپاه قدس ایران حتی در ونزوئلا و آمریکای لاتین نیز نفوذ دارد و در حال تقویت نیروهای قدس در این مناطق است تا در صورت بروز درگیری بر سر پرونده هسته ای ایران ، آن ها به عنوان بازوی عملیاتی وارد عمل شوند.»

مجله آمریکایی «نشنال اینترست» هم در مقاله ای با عنوان «سلاح مخفی ایران» درباره سردار سلیمانی می نویسد: «ایران قابلیت های نامتقارن فراوانی را در خود ایجاد کرده است که توسط بخش های مختلفی در این کشور از جمله سپاه پاسداران، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و... پیگیری و هماهنگی می شوند. یکی از این بخش ها که می توان از آن با عنوان «شناخته شده ناشناس» و محرک اصلی در تدبیرهای برون مرزی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد، واحد قدرتمندی به نام «سپاه قدس» است که تمرکز اصلی آن بر مسأله صدور انقلاب اسلامی، ایجاد بازدارندگی و مقولاتی از این دست است. در سال های اخیر، توجه محافل بین المللی به سمت سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده این نیرو به عنوان شخصیتی مرموز جلب شده است.»

نشنال اینترست با اشاره به ادعای ژنرال پترائوس مبنی بر دریافت یک پیامک از حاج قاسم سلیمانی در عراق و تأثیر فراوان جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق می نویسد: «اما عراق تنها یک تکه از یک پازل حیاتی است و قسمت های دیگری شامل لبنان، افغانستان، سوریه و خلیج فارس نیز شامل این پازل می شوند.»


منابع خارجی و خصوصاً غربی، ادعاهای حیرت انگیزی را درباره نیروی قدس و فرمانده آن مطرح می کنند. تبلیغات غرب درباره فرمانده نیروی قدس بعد از اشغال عراق توسط آمریکا به اوج خود رسید و تا جایی پیش رفت که مقامات سیاسی و امنیتی صراحتاً نام قاسم سلیمانی را به زبان می آوردند. در آخرین مورد نیز «روئل مارک گرچت» کارشناس سابق بخش خاورمیانه سیا و عضو بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، می گوید: «سپاه پاسداران ایران را نمی‌توان مرعوب کرد مگر اینکه اعضای آن را بکشیم؛ «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس را باید بکشیم.»

از این دست سخنرانی مقامات، گزارش تحلیلگران نظامی، اسناد منابع اطلاعاتی، گفته های مراکز امنیتی و غیره در چند سال اخیر در خصوص اقدامات سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی فراوان است.

مورد ديگر از موضع گيري هاي خارجي درباره فرمانده نيروي قدس، مربوط به «شمعون پرز» رئيس جمهور فعلي رژيم صهيونيستي است. چند ماهي است كه اين جمله را به او منتسب مي كنند: «خاورميانه، روي انگشت اشاره قاسم سليماني مي چرخد.»

به نظر می رسد این نحوه برجسته سازی و داستان پردازی هالیوودی از سوی رسانه های غربی و آمریکایی جای تأمل داشته باشد. آمریکا با نام «قاسم سلیمانی» همان گونه عمل می کند که پیش از این با نام «عماد مغنیه» می کرد. در سال ۱۳۶۶ وقتی ناوگان آمریکا در خلیج فارس، در مواجهه با نیروی دریایی سپاه به فرماندهی شهید «نادر مهدوی» عقب نشست، مقامات امنیتی آمریکا ادعا کردند: «عماد مغنیه» در قایق های تندروی سپاه در خلیج فارس دیده شده است.»


اکنون این سؤال مطرح است که سناریوپردازی نهادهای امنیتی آمریکا تا کجا ادامه خواهد یافت؟ قدم های بعدی رسانه های صهیونیستی در این رابطه چیست؟ و در نهایت چه سیمایی از «قاسم سلیمانی» خواهند ساخت؟

نام «ژنرال قاسم سلیمانی» سال هاست که مایه هراس و وحشت آمریکایی ها و صهیونیست هاست. تا آنجا که جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا پیشنهاد ترور مسئولین سپاه قدس را مطرح کردند؛ خواسته گزافی که بسیاری از جوانان و نوجوانان ایرانی در واکنش به آن، در جریان راهپیمائی ۱۳ آبان ۱۳۹۰، با امضای توماری خواستار پیوستن به سپاه قدس ایران شدند و اعلام کردند که: «ایران سپاه قدس است و ما همه قاسم سلیمانی هستیم.»
 

tehranUNIVERSITY

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن


ما میدانیم که اسرائیل و ناتو دوست دارند جنگ در سوریه فرسایشی شود تا قدرت ارتش سوریه و مخالفان دولت کم شود
بعد خودشون مسلط شوند به سوریه

"خب ما هم صبــر میکنیم تا آن لحظــــــــه برســــــــــد"

جــــــــانم به این جواب حاج قاســـــم​
 

tehranUNIVERSITY

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن
1378877_514159532009930_1095699216_n.jpg


سردار سرلشکر قاسم سلیمانی :


تمام تلاش آمریکا تا به امروز برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده است.

اینکه اوباما میگوید ما به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران نیستیم به این علت است که نمی تواند براندازی کنند.
 

مرتضی ساعی

کاربر فعال دفاع مقدس
کاربر ممتاز
مداحی

مداحی

عنوان: شعری در وصف حاج قاسم سلیمانی، فرمانده با صلابت نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی



مداح: سید رضا نریمانی


لینک دانلود
 
آخرین ویرایش:

مسروری

عضو جدید
کاربر ممتاز
وترنز تودی گزارش داد

فرمانده‌ای که مقام‌های عالی پنتاگون از شنیدن نامش هراس دارند/ قهرمان فراملی ایران؛ قاسم سلیمانی
یک رسانه آمریکایی طی گزارشی در خصوص سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، وی را قهرمان فراملی جمهوری اسلامی ایران نام نهاد.




13930108000226_PhotoA.jpg



به گزارش خبرگزاری فارس ، پایگاه خبری «وترنز نیوز» طی گزارشی در زمینه سرلشگر «قاسم سلیمانی»، فرمانده سپاه قدس ایران می‌نویسد: نام این فرمانده ایرانی برای کسانی که در زمینه خاورمیانه به مطالعه مشغولند ناشناس نیست .

در واقع نام قاسم سلیمانی بارها در رسانه های خبری چون «فاکس نیوز»، «واشنگتن پست»، «سی‌بی‌اس نیوز» و «گاردین» و.... تکرار می‌شود و فرماندهان عالی‌رتبه پنتاگون از شنیدن نام وی هراس دارند.

بر اساس این گزارش، ژنرال سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران پیشتر به نیروهای افغانی جهت مقاومت علیه آمریکا کمک کرده بود. وی همچنین به جبهه مقاومت حزب‌الله لبنان نیز کمک های شایانی کرده است.این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: در داخل و خارج ایران هیچ کس نمی‌تواند منکر نقش وی در مبارزه علیه آمریکا و اسرائیل شود.

قاسم سلیمانی فردی بود که از سوی فرماندهی کل قوای ایران نیز پیام تبریک دریافت کرد. این در حالی است که در ایران جوانان زیادی وجود دارند که حاضرند جان خود را فدای «آیت الله علی خامنه‌ای» ، رهبر عالی‌ ایران و کشورشان کنند به ویژه در زمانی که جنگ و درگیری از سوی آمریکا و اروپا بر سوریه، عراق و اوکراین سایه افکنده و عبارت «همه گزینه‌ها بر روی میز است» علیه ایران و نیز سوریه شنیده می‌شود.

به نوشته این پایگاه خبری، قاسم سلیمانی فردی است که «جان ماگر»، افسر سازمان سیا در عراق در وصف وی گفت: «سلیمانی قدرتمندترین نیروی اطلاعاتی در خاورمیانه است.»وترنزنیوز در خاتمه آورده است: برای بسیاری از پیروان آیت‌الله خامنه‌ای، ژنرال سلیمانی قهرمانی فراملی است که به نبرد علیه سلطه آمریکا و صهیونیسم کمک می‌کند.


 

ali hoseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چه کسی حاج قاسم را از محاصره‌ نجات داد؟ اشلو کیست؟

چه کسی حاج قاسم را از محاصره‌ نجات داد؟ اشلو کیست؟

«قاسم سلیمانی» فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در محاصره‌ی دشمن گیر می‌کند. با بی‌سیم به قرارگاه می‌گوید: «عراقی‌ها ما رو محاصره کردن. تو چند متری‌مون هستن... دیدار به قیامت!»


به گزارش افکارنیوز، در عملیات کربلای ۵، «قاسم سلیمانی» فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در محاصره‌ی دشمن گیر می‌کند. با بی‌سیم همراه با داد و فریاد به قرارگاه می‌گوید: «عراقی‌ها ما رو محاصره کردن. تو چند متری‌مون هستن... بعید می‌دونم کسی از ما زنده بمونه... دیدار به قیامت!». سردار اسدی فرمانده لشکر المهدی در محور کناری لشکر ثارالله بی سیم را برمی‌دارد و می‌گوید: «قاسم! قاسم! جعفر!» جواب می‌دهد: «جعفر به گوشم!» می‌گوید: «اشلو رو برات می‌فرستم.» جواب می‌دهد:«هر کاری می‌کنی زودتر جعفر جان!»

مرتضی جاویدی فرمانده گردان فجر لشکر المهدی که معروف به اشلو بود به همراه نیروهایش خود را به پشت نهر جاسم در محدوده‌ی پنج ضلعی می‌رساند. با نیروهای عراقی درگیر می‌شود و می‌تواند محاصره‌ی آن‌ها را بشکند و دشمنان را به عقب براند و بچه‌های لشکر ثارالله از محاصره‌ی دشمن بیرون بیایند.

اشلو

مرتضی جاویدی بین عراقی‌ها معروف شده بود به اشلو! از بس که خودش را به سنگرهایشان می‌رسانده و به عربی باهاشان صحبت می‌کرده و می‌گفته: «اشلونک؟» یعنی حالت چطوره؟! بعد که می‌رفته، می‌فهمیده‌اند از نیروهای ایرانی بوده و خودش را عراقی جا زده که از آن‌ها اطلاعات منطقه را بگیرد. از طرف ستاد فرماندهی جنگ عراق برای سرش جایزه گذاشته بودند. دو سه بار هم به دروغ از رادیوشان اعلام کرده بودند مرتضی جاویدی، مشهور به اشلو، از فرماندهان مهم ارتش دشمن و از مزدوران خمینی امروز توسط دلاورمردان عرب به درک واصل شد! برای همین چیزها بود که هر فرمانده لشکری آرزو داشت فرمانده گردانی چون او داشته باشد.

تنها فرماندهی که امام پیشانی‌اش را بوسید

مرتضی جاویدی همچنین در عملیات والفجر ۲ رشادت‌های بسیاری خلق کرد و به همراه نیروهایش در محاصره‌ی دشمن مقاومت جانانه‌ای می‌کند تا به قول خودش احد تکرار نشود.

بعد از عملیات والفجر ۲ فرماندهان جنگ به محضر امام می‌روند. محسن رضایی و صیادشیرازی گزارشی از عملیات می‌دهند و به رشادت‌ و قابلیت مرتضی جاویدی و نیروهایش اشاره می‌کنند. امام با شنیدن سخنان صیاد از جا برمی‌خیزد و تمام قد می‌ایستد و شهید جاویدی را در بغل می‌گیرد. همه‌ی نگاه‌ها به امام بود و لب‌های مبارک‌شان که بر پیشانی مرتضی می‌نشیند و مرتضی در حالی که اشک می‌ریخته است شروع به بوسیدن دست و بازو و صورت امام می‌کند.

ادای احترام صیاد شیرازی به اشلو


صیادشیرازی در یکی از سفرهایش به شیراز، سراغ مزار مرتضی را می‌گیرد تا می‌رسد به شهر فسا و بعد روستای جلیان. همراهان صیاد می‌گویند از فاصله‌ی ۵۰ متری مزار، از ماشین پیاده می‌شود. لباسش را مرتب می‌کند و با احترام کامل نظامی با قدم آهسته به سمت مزار می‌رود و آنجا دست راست را به گوشه‌ی کلاه نظامی می‌چسباند و فاتحه می‌خواند و هرچه بچه‌های سپاه فسا که از حضورش خبردار شده بودند از او می‌خواهند ناهار را آنجا بماند، می‌گوید من در ماموریتم و فقط به احترام مردی که امام به پیشانی‌اش بوسه زد، به اینجا آمده‌ام و باید بروم.

اشلو در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

در رابطه با زندگی این سردار شهید کتاب «تپه جاویدی و راز اشلو» به قلم «اکبر صحرایی» توسط انتشارات ملک اعظم منتشر شده است.

خاطرنشان می‌سازد روایت‌های فوق از دو کتاب «تپه جاویدی و راز اشلو» و «هدایت سوم» خاطرات سردار محمدجعفر اسدی از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آمده است.
 

کیجا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولین باره میشنوم همچین کسی هم وجود داره عوضش تا دلت بخواد اسم کسانیکه با پول مردم کشورم وارد بازار و تجارت و سیا... و غیره شدند رو میدونم عکسشونم همه جا هست با یک لبخند لج درآر که بیننده رو آزرده میکنه کسانی که دزد و خائن هستند .
کاش این آدم رو زودتر میشناختمش یک کمی دلم آروم گرفت .
خدایا به مهربونیت قسمت میدم >>>مواظب آدمهای خوب و خیلی خوب کشورم باش
 

Vahidrezaii

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خدا انشالله سربازان لشکر اسلام رو حفظ کند.

و اینکه خصلت و خلقی به این سردار بزرگ بدهد که از تعاریف دوستان و دشمنان غره نشده و مانند مالک اشتر که خودش را برای همیشه وقف امیرالمومنین علیه السلام کرده بودند در خدمت ولی امر عصر خودشون باشند.
انشالله تعالی
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
خدایا دشمنان قسم خورده ی این انقلاب خیلی از ادم های پاک و شریف رو شهید کردن به جلال و جبروتت قسمت میدیم دیگه نذار اقامون سید علی از این تنها تر بشه و تا انقلاب اقامون مهدی فاطمه همشون سالم و سربلند باشن .انشاء الله ممنون معبود مهربونم
 

Vahidrezaii

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
حاج قاسم های ایرانی

حاج قاسم های ایرانی

خدا قوت حاجی

همه تشکرها و نمودها حاج قاسم سلیمانیست.
خدا خیرش بدهد.

اما دشمنان و دوستان خوب میدانند هزاران حاج قاسم در ایران در حال خدمت هستند.

حاج قاسم ما نوک پیکان است.دوستان در خفا در حال خدمتند.
فقط حاجی عیان است.

نظام اسلامی و اسلام ناب محمدی 《《ص》》حاج قاسم پرور است.

حاجی خاری ست در چشمان دشمنان و نور دیده ماست.
 

rahino

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
محمدرضا باهنر در حاشیه سفرش به کربلا خاطره‌ای از سردار سلیمانی تعریف کرد. به گزارش خبرآنلاین وی گفت: موضوع جبهه رفتن من به اواخر سال 60 بر می‌گردد که بنده معاون استاندار بودم. یک بار به حاج قاسم سلیمانی گفتم:
«می خواهم بیایم جبهه و مثل بسیجی عادی بجنگم.» ایشان بحثش این بود که شما در استانداری بهتر می‌توانی به ما خدمت کنی. یک طنزیهم کنارش می‌گذاشت و شاید هم جدی می‌گفت: «اهل سیاست محاسبه گرند، شما اگر به جبهه هم بیایید مراقبت می‌کنید که چطور بیشتر بکشید و کشته نشوید! مثل بسیجی‌ها نیستید که به آب و آتش می‌زنند.»

ما میلیونها حاج قاسم در دنیا داریم ..
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
 
بالا