خنــــــده بر هر درد بی درمان دواست.

zahra1372

عضو جدید
وقتی میخندید، تمام اتفاقات جالب و شگفت انگیز دست به دست هم می دهند تا همه چیز به نفع روح و جسم شما باشد. آندرفین هایی که در مغز آزاد می شود به شما احساس «پرواز طبیعی» می بخشد و سیستم تنفسی شما طوری فعال می شود انگار تازه از دویدن در هوای آزاد جنگل برگشته اید. خنده درد را آرام می کند. شما فقط وقتی میتوانید بخندید که آرامش داشته باشید و هر چه بیشتر آرامش پیدا کنید، درد کمتری احساس می کنید، بنابراین کتاب ها و فیلم های کمدی و خنده دار مسکّن های خیلی خوبی هستند در واقع شما نمی توانید هم سرطان داشته باشید و هم بخندید، باید یکی از این دو را انتخاب کنید. در مورد بقیه بیماری ها هم همین طور است. ما اغلب زمانی بیمار می شویم که به خودمان یا زندگی خیلی سخت بگیریم. تنها کاری که برای حفظ سلامتی مان باید بکنیم این است که بخندیم.
زندگی آنقدرها هم جدی نیست. بیایید «شوخی کردن» را بیشتر جدّی بگیریم.






منبع: کتاب راز شاد زیستن/ص67و70و59
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

l-mohajeri

عضو جدید
ه طور کلی آدمها باید یاد بگیرند، یک زمانی به مشکلاتشان بخندند که بخواهند مشکل را کوچک کنند، اما نه اینکه به همه چیز و همه کس بخندند. آدمهای لوده و کسانی که بی خودی می خندند، بیمارند.
از قدیم گفته اند: «خنده بر هر درد بی درمان دواست»، اما شاید باور نکنیم وقتی دانشمندان و پزشکان و متخصصان هنوز برای بعضی بیماریها درمانی پیدا نکرده اند، «خنده» خواص درمانی داشته باشد.
 

شهلای تنها

عضو جدید
با وجود اینکه ته دلم همیشه غمگینه اما وقتی کنار دوستام قرار میگیرم زیاد میخندم.از صدای خنده هام خوششون مید منم که بی جنبه م جوگیر میشم بیشتر میخندم:biggrin:
 

Similar threads

بالا