خبر داغ داغ و اما تاسف بر انگیز برای داوطلبان کاردانی به کارشناسی

خبر داغ داغ و اما تاسف بر انگیز برای داوطلبان کاردانی به کارشناسی


  • مجموع رای دهندگان
    133

farzan001

عضو جدید
ما دانشجویان ولیعصر امروز هم در جلوی مجلس اومدیم....و از اینکه بقیه دانشجویان فنی هم بودن خیلی خوشحالیم....
البته امشب خبری رو 20:30 پخش کرد مبنی بر اینکه مشکل ما حل شده و برای ما قراره ظرفیت تعریف کنن.....امیدوارم این خبر به صورت قطعی اجرا بشه....:(

این خبری که دیشب 20:30 داد چندان واضح نبود مثل این که فقط می خوان ظرفیت های غیرانتفایی رو افزایش بدن.بازم معلوم نیست.گوش به زنگ باشین اگه تحصنی بود من این جا خبرتون می کنم ولی بچه ها تورو خدا پشت همو خالی نکنین نگین دیگه تعطیلاته کسی نمیاد.من با نماینده دانشگامون در ارتباطم تا شنبه ببینیم چی میشه.
یا علی
 

farzan001

عضو جدید
بخدا هروقت که به این تاپیک میام تا خبرهای جدیدُ بشنوم ، ماتم میبره !

اگه اینطوری بشه تکلیف مایی که کاردانی هستیم چی میشه ؟ ها ؟

تورو خدا مارو بیخبر نذار farzan001 جان ، فدات شم . . .

دوست خوبم ما همه نگرانیم اگه نبودیم که هر روز نمی رفتیم جلو در مجلس.
به خدا نماینده هایی که ما فرستادیم تو مجلس نه تنها نگران ما بودم بلکه حتی نگران هنرجوهایی که تو هنرستانا دارن درس می خونن هم بودن که با این وضع اونا چیکار کنن.
ما همه گوش به زنگیم تا جواب آخرو به طور قطعی بگیریم نه این جوری که معلوم نیست واقعا حرفشون چیه.
بچه های کاردانی تهران گوش به زنگ تجمع باشید نگید تعطیلاته کسی نمیاد.تورو خدا هماهنگ باشین تا بالاخره جواب بگیریم.من خودم با دوستام همیشه هستیم. بازم خبری شد اطلاع رسانی کنین.
 

ماتینا

کاربر بیش فعال
از همون پایه هیچ اهمیتی به بچه های فنی نمی دادن
تا چه برسه که بخوان برای دانشگاه وقت بزارن
هر وقت حرف کم میارن میزنن تو سر بچه های فنی
آخه چراااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟:crying:
 

1.1.1368

عضو جدید
دوستان عزیز من کاردانی نیستم اما امیدوارم مشکلتون حل بشه و حقتون را بگیرید
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
چی شد؟ امروز هم به اعتراضات ادامه دادید یا نه؟
 

2636

عضو جدید
]چی بگیم که فایدهای نداره حق گنده تر از مارو خوردن یه ابم روش ما که براشون عددی نیستیم
 

archi&tini

عضو جدید
نمی دونم که دوستان باز هم میرن دم مجلس تا از نماینده ها بخوایم مشکلمون رو حل کنند یا نه....
 

archi&tini

عضو جدید
ظرفيت پذيرش آموزشكده‌هاي فني وحرفه‌اي رانمي‌توان به يكباره صفركرد -بررسي تعيين تكليف مراكز آموزش‌عالي آموزش و پرورش در كميسيون آموزش رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: وزير آموزش و پرورش اخيرا در اقدامي ظرفيت پذيرش در آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي را صفر و اعلام كرده است كه ديگر پذيرش نداريم، در صورتي‌ كه اين دانش‌آموزان 3 سال پيش به اين اميد وارد رشته‌هاي فني و حرفه‌اي شده‌اند كه در اين دانشكده‌ها ادامه تحصيل دهند و نمي‌توان به يكباره پذيرش در اين آموزشكده‌ها را صفر كرد.

دكتر علي عباسپور تهراني‌فرد ، در واكنش به تصميم وزير آموزش و پرورش مبني بر صفر كردن پذيرش دانشكده‌هاي فني و حرفه‌اي در مقطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته گفت: وزير آموزش و پرورش بحثي را مطرح كرده مبني بر اين‌كه وظايف وزارت آموزش و پرورش در تربيت دانش‌آموزان تا مرحله ورود به دانشگاه است و دوران فوق‌ ديپلم و كارشناسي جز وظايف آموزش و پرورش نيست.

نماينده مردم تهران ادامه داد: در صحبتي كه با وزير آموزش و پرورش داشتيم عنوان مي‌كرد كه آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي در مقاطع كارداني و كارشناسي ناپيوسته هزينه‌هاي بسيار سنگيني براي اين وزارتخانه دارد كه ما را از وظيفه اصلي كه تربيت كودكان و نوجوانان در مقاطع ابتدايي و راهنمايي و دبيرستان است بازداشته كه كميسيون اين موضوع را قابل طرح و بررسي مي‌داند و آن را مردود حساب نمي‌كنيم، اما بايد تمام جوانب مختلف آن بررسي شود.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس هم‌چنين خاطرنشان كرد: اما وزير آموزش و پرورش اين كار را در مقطع فعلي پياده و ظرفيت پذيرش دانشجو براي ورود به آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي را صفر كرد، ضمن اين‌كه پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ناپيوسته كه در دوره‌هاي شبانه در مراكزي مانند دانشگاه تربيت دبير رجايي صورت مي‌گرفت را هم حذف كرد كه ما طي نامه‌اي از وي درخواست كرديم دانش‌آموزاني كه هم‌اكنون در مقطع ورود به دانشكده‌هاي فني و حرفه‌اي قرار دارند دانش‌آموزاني هستند كه سه سال گذشته وقتي سال اول دبيرستان را به اتمام رساندند تصميم گرفتند به جاي اين‌كه وارد دوره‌هاي نظري شوند در دوره‌هاي كار و دانش ادامه تحصيل دهند و بعد از اتمام دبيرستان براي اخذ فوق‌ديپلم وارد آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي شوند، هم‌اكنون كه بعد از سه سال به اين مرحله رسيده‌اند شايسته نيست كه از ورود به آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي محروم و به مراكزي نظير دانشگاه‌هاي آزاد و يا پيام نور يا مراكز آموزش عالي غيردولتي ديگر حواله شوند.

عباسپور با تاكيد بر اين‌كه آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي از سطح خوبي برخوردارند، گفت: خيلي از فارغ‌التحصيلان مقطع كارداني فني و حرفه‌اي با ورود به دوره‌هاي كارشناسي ناپيوسته حتي به دوره فوق ليسانس و بعضا هم به مقاطع دكترا راه پيدا كرده‌اند و هم‌اكنون به عنوان عضو هيات علمي در دانشگاه‌ها خدمت مي‌كنند، به اين ترتيب مشخص مي‌شود در ميان كساني كه بعد از سال اول دبيرستان وارد دوره‌هاي كار و دانش و يا هنرستان مي‌شوند افراد زبده‌اي وجود دارد كه با توجه به گرايش‌هاي عملي به سمت آموزشكده‌هاي فني‌ و حرفه‌اي كشيده مي‌شوند.

نماينده مردم تهران در مجلس هم‌چنين گفت: درخواست ما از وزير آموزش و پرورش اين است كه اگر هم وزارت آموزش و پرورش قصد دارد پذيرش براي آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي را انجام ندهد بايد از هم‌اكنون به فارغ‌التحصيلان سال اول دبيرستان كه مي‌خواهند رشته انتخاب كنند اطلاع‌رساني كند كه سه سال آينده ديگر آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي آموزش و پرورش پذيرشي انجام نمي‌دهند تا آنها با آگاهي انتخاب رشته كنند، حذف پذيرش در اين آموزشكده‌ها بايد طي سه سال و به تدريج انجام شود و نمي‌توان به يك‌باره چنين تصميمي اتخاذ و اعلام كرد، چون حق اين جوانان كه به مرحله ورود به آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي رسيده‌اند، از بين مي‌رود.

به گفته عباسپور، همين مساله براي دانشجوياني كه وارد آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي شده‌ و كارداني گرفته‌اند و حالا مي‌خواهند در دوره شبانه كارشناسي ناپيوسته شركت كنند وجود دارد، زيرا دوره روزانه اين آزمون از دو سال پيش فقط مختص معلمان و فرهنگيان شد البته در دوره‌هاي شبانه، سهميه آزاد گذاشتند كه متاسفانه اين سهميه آزاد را هم امسال صفر كردند.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در ادامه گفت: ما معتقديم اين تصميم بايد به تدريج صورت گيرد و الان اين مراكز بايد براي كارشناسي ناپيوسته، فارغ‌التحصيلان كارداني آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي را بپذيرد و از امسال اعلام كند كه اين مراكز در چند سال آينده ديگر آماده پذيرش دانشجو به عنوان كارشناسي ناپيوسته نيست.

وي ادامه داد: از وزير آموزش و پرورش درخواست كرده‌ايم و ايشان هم قول داده‌اند كه اين مسئله را بررسي كنند، ما منتظر نتيجه هستيم كه هر چه سريع‌تر اين وضيعت تغيير پيدا كند و براي آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي در مقطع كارداني و مراكز آموزشي كه در آموزش و پرورش از كارداني به كارشناسي ناپيوسته دانشجو مي‌گيرند ظرفيت اعلام شود كه حق اين جوانان ضايع نشود.

عباسپور هم‌چنين خاطرنشان كرد: بحث آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي و اين‌كه آيا مصلحت است مراكز آموزش عالي كه وابسته به آموزش و پرورش هستند مانند آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي و مراكزي مانند تربيت دبير شهيد رجايي دانشجو بپذيرند يا خير در دستور كميسيون قرار دهيم، اما نكته‌اي كه مسلم است اگر قرار است وزارت آموزش و پرورش براي آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي دانشجو نگيرد اين مراكز حتما بايد در وزارت آموزش و پرورش باقي بمانند و پايه‌هاي هنرستاني را تقويت كنند.

رييس كميسيون آموزش و تحقيقات تاكيد كرد: ما با واگذاري اموال و امكانات آموزش و پرورش به هيچ دستگاه چه وزارت علوم و چه وزارت كار موافق نيستيم، آموزش و پرورش پايه‌هاي پيشرفت جامعه را تشكيل مي‌دهد و هرگونه پيشرفتي بدون آموزش و پرورش پويا و با سطح علمي نمي‌تواند توسعه پايدار را به ارمغان بياورد، لذا اين بحث را در دستور كار كميسيون قرار خواهيم داد و با آقاي وزير هم راجع به اين مساله مفصل صحبت كرده‌ايم و اميدوارم به يك نقطه مشترك و تفاهم برسيم.


منبع :واحد خبر انجمن علمی


 

MEG

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
والا ما اخرش نفهمیدیم میخان چیکار کنن.من خودم کاردانی اموزشکده بودم کارشناسیم الان ترم یکم بازم اموزشکده که کارشناسی گرفته شده دانشکده
من خودم ترم یک کارشناسی ناپیوسته هستم که خود مسئولین دانشکده گفتن که برای سال اینده دیگه تو مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو نداریم اخه این مرکز اولین سالی بود که کارشناسی برمیداشت:(
به نظر من وزیر اموزش و پرورش راست میگه نمیتونه تو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت کنه.به نظر من دانشجوها همهشون باید زیرنظر وزارت علوم باشن و برای بچه های فنی و حرفه ای وزیر علوم یه کاری کنه(کسی ناراحت نشه این نظر من بود)
 

farzan001

عضو جدید
اینا یاد گرفتن چه موقعه ای کاراشون رو انجام بدن هر سال این دفترچه فروردین یا اردیبهشت میومد ولی امسان انداختن اسفند که به تعطیلات عید بخوره و بچه ها نتونن پیگیر قضیه باشن.من خودم که از وقتی دانشگاه تعطیل شده هیچ خبری از بچه ها ندارم و می دونم همه قضیه رو ول کردن.امیدوارم بچه ها کوتاه نیان و بعد عید اگه بازم مشکلشون حل نشد قرارمون جلو در مجلس رو یادشون نره.
ممنون از همه شما.
 

farzan001

عضو جدید
نمی دونم که دوستان باز هم میرن دم مجلس تا از نماینده ها بخوایم مشکلمون رو حل کنند یا نه....

نه دوست عزیزم بچه ها از هم بی خبر شدن این هفته که دانشگاه ها تعطیل بود هیچکس نرفته جلو در مجلس.فقط امیدوارم بعد عید پا پس نکشن.
 

zeinabbb

عضو جدید
عوض اين كه ظرفيت ها رو بيشتر كنن ، همون دو تا دانشگاه دربو داغونم ازمون دارن مي گيرن
 

mohsenOMEGA

عضو جدید
سلام بچه ها...
طيتماسيكه با ر.يس دانشكده امون داشتم فهميدم كه بعد از عيد قراره دو باره دفترچه بدن!!!:eek:
ايشون به من گفت كه بخونم حتما كنكور رو درستش ميكنن...!!!
حداقل رشته ي ما كه همينطوره...!!!
خدا كنه كه راست باشه..!!:cry:
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
سلام ...!!! چی شد؟؟!! آقا کسی نیست اینجا؟!!!!
خبر دسته جدید چی دارین؟!!!!
اعتراضات تموم شد؟!!!!
من شنیدم که تنها کسی که میتونه بیشترین کمک رو به ما بکنه جناب دکتر عباس پوره که
همانطور که میدونین نماینده ی شهر تهران هم هستند.هر چه بیشتر نامه به ایشون فرستاده بشه... احتمال اصلاح بیشتر میشه ....
فکر میکنم فعلا تنها کاری که از دستمون بر میاد همینه!!!!
دوستان عزیز لطف کنن زحمت نامه رو بکشن... ;)
 

farzan001

عضو جدید
سلام ...!!! چی شد؟؟!! آقا کسی نیست اینجا؟!!!!
خبر دسته جدید چی دارین؟!!!!
اعتراضات تموم شد؟!!!!
من شنیدم که تنها کسی که میتونه بیشترین کمک رو به ما بکنه جناب دکتر عباس پوره که
همانطور که میدونین نماینده ی شهر تهران هم هستند.هر چه بیشتر نامه به ایشون فرستاده بشه... احتمال اصلاح بیشتر میشه ....
فکر میکنم فعلا تنها کاری که از دستمون بر میاد همینه!!!!
دوستان عزیز لطف کنن زحمت نامه رو بکشن... ;)
دوست گلم خبری نست.آقای عباس پور هم مثل بقیه جواب قطعی به ما نمیدن.
نامه؟ اگه قرار بود با نامه جواب بدن که ما تا حالا نزدیک 4-5 تا نامه و 3-4 تا طومار امضا شده به مجلس هدیه کردیم.عزیزم سال همت مضاعفه همت کن درس بخون بعد سراسری نداشته باش بشین بزن تو سر خودت.
دوست من پارسال غیر انتفاعی قبول شد نرفت تا سراسری قبول شه امسالم که این وضاعه سراسریه!
خیری از این آدما به ما دانشجوها نمی رسه.
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
دوست گلم خبری نست.آقای عباس پور هم مثل بقیه جواب قطعی به ما نمیدن.
نامه؟ اگه قرار بود با نامه جواب بدن که ما تا حالا نزدیک 4-5 تا نامه و 3-4 تا طومار امضا شده به مجلس هدیه کردیم.عزیزم سال همت مضاعفه همت کن درس بخون بعد سراسری نداشته باش بشین بزن تو سر خودت. :D :biggrin:

البته احتمال داره سال بعد یعنی کنکور 90 سراسری یه دوره بگیره . . . ! امسالو که دیگه بی خیال!
 

farzan001

عضو جدید
دوست گلم خبری نست.آقای عباس پور هم مثل بقیه جواب قطعی به ما نمیدن.
نامه؟ اگه قرار بود با نامه جواب بدن که ما تا حالا نزدیک 4-5 تا نامه و 3-4 تا طومار امضا شده به مجلس هدیه کردیم.عزیزم سال همت مضاعفه همت کن درس بخون بعد سراسری نداشته باش بشین بزن تو سر خودت. :D :biggrin:

البته احتمال داره سال بعد یعنی کنکور 90 سراسری یه دوره بگیره . . . ! امسالو که دیگه بی خیال!
به من می خندی؟
 

hamidnj

عضو جدید
kld

kld

نمی دونم چه برنامه ای هر روز یک قانون می اد ما که سر در گمیم نمی دونم هرکی میخواب یک خواب می بینه می آد اونو اجرا میکنه بدبخت بچه های دهه 60 که عین موش آزمایشگاهی همه جیزو روی ما امتحان میکنند:cry::mad::confused::razz:
 

farzan001

عضو جدید
ما همیشه موش آزمایشگاهی دیگرانیم.
هرکس صبح از خواب بیدار میشه واسه مسخره بازی یه لایحه به تصویب می رسونه و به عواقبش واسه ما مردم بیچاره فکر نمی کنه.
واسه همشون متاسفم.
 

asghar2

عضو جدید
فقط در یک جمله میگم (خاک تو سرم که رفتم رشتۀ فنی تا یک سال جلو بیفتم):(
 

farzan001

عضو جدید
فقط در یک جمله میگم (خاک تو سرم که رفتم رشتۀ فنی تا یک سال جلو بیفتم):(
واقعا باهات موافقم خير سرم نرفتم رياضي که پيش دانشگاهي نداشته باشم يه سال جلو بيافتم.خدا از اين مشاوراي دبيرستان نگذره که نمي تونن شرايط فني رو واسه بچه ها توضيح بدن.هيچي بارشون نيست.
پشيمونم ولي چاره چيه؟
 

AIVANHO.63

عضو جدید
با سلام مشکل اصلی اینه که آب از سرجشمه گل آلود است و تا زمانی که مسوولین پنبه در گوش دارند کاری از پیش نمی شه برد مگر اینکه یک جوری این پنبه را از گوششون در آورد که اون هم با تبلیغاته.
 

farzan001

عضو جدید
بچه ها سلام اینم جدیدترین خبر امروز 2 شنبه 23/1/89 بچه های آموزشکده های فنی شریعتی،شسی پور ، انقلاب و ولیعصر در جلوی درب مجلس تجمع کردند تا به مسئولین نشون بدن با تموم شدن تعطیلات هنوز هم پیگیر کار خودشون هستن و کوتاه نمیان.
اطلاعات دقیقی از تجمع ندارم چون حالم خوش نبود نتونستم برم از دوستان می پرسم چی شد و براتون این جا می نویسم.
بچه ها پشت همو خالی نکنیم.آخه این چه وضعیه واسه ما درست کردن.
آقایون مسئولین تصمیم دارن از سال دیگه کنکور کاردانی به کارشناسی رو انقدر سنگین برگزار کنن که فقط نخبه های فنی بتونن ادامه تحصیل بدن و بقیه باید در همون سطح کاردانی باقی بمونن.این انصاف نیست به خدا.
 
آخرین ویرایش:

farzan001

عضو جدید
*تجمع تعدادي از دانشجويان كارداني آموزشكده‌هاي فني وحرفه‌اي مقابل مجلس*
تعدادي از دانشجويان كارداني آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي امروز - دوشنبه - مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع كردند.
کد خبر: 6254تاریخ درج: 23 /فروردین /1389
به گزارش ايسنا، اين تعداد از دانشجويان كارداني آموزشكده‌هاي فني و حرفه‌اي نسبت به آنچه حذف دوره‌هاي كارداني به كارشناسي در دانشگاه‌هاي دولتي مي‌ناميدند، معترض بودند.
تجمع‌كنندگان مدعي بودند كه با حذف دوره‌ كارداني به كارشناسي در دانشگاه‌هاي دولتي آنها ناچارند تنها در دانشگاه‌هاي غيردولتي در اين مقطع ادامه‌ تحصيل دهند.
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
آقایون مسئولین تصمیم دارن از سال دیگه کنکور کاردانی به کارشناسی رو انقدر سنگین برگزار کنن که فقط نخبه های فنی بتونن ادامه تحصیل بدن و بقیه باید در همون سطح کاردانی باقی بمونن.این انصاف نیست به خدا.[/QUOTE]
یعنی چی ؟؟!!!
باز صیغه جدید بافتن؟!!!
یعنی کنکور دوباره اجرا میشه ؛اما برای نخبه هاست؟
آره؟
 

Ho$$ein

کاربر فعال مهندسی مواد و متالورژی ,
کاربر ممتاز
:surprised:
فقط در یک جمله میگم (خاک تو سرم که رفتم رشتۀ فنی تا یک سال جلو بیفتم):(
دقیقا ...!!! منم همینو میگم.
اونقدر از رشته فنی اومدنم پشیمونم که خدا میدونه!!!
متاسفانه در ایران ما رشته های فنی زیاد جایگاهی ندارن... برخلاف بقیه کشور ها که بچه های فنی حرف اول رو میزنن ...

البته به قول شاعر :هردم از این باغ دمی میرسد:surprised:
معلوم نیست که میخوان چیکار بکنن!!! روزی یک فتوا صادر میشه .!!!
به خدا آشغال ترین و ناکارآمد ترین مدیریت ها الان در ایران حاکمه,:mad:
گناه ما جوونها چیه؟!!! اسیر سیاست هی بی خوده اونا شدیم:(
دانشگاهمونم ازمون گرفتند!!!

به مولا که حق داره هر کی که از ایران فرار کنه ...
 

farzan001

عضو جدید
آقایون مسئولین تصمیم دارن از سال دیگه کنکور کاردانی به کارشناسی رو انقدر سنگین برگزار کنن که فقط نخبه های فنی بتونن ادامه تحصیل بدن و بقیه باید در همون سطح کاردانی باقی بمونن.این انصاف نیست به خدا.
یعنی چی ؟؟!!!
باز صیغه جدید بافتن؟!!!
یعنی کنکور دوباره اجرا میشه ؛اما برای نخبه هاست؟
آره؟[/QUOTE]
آره دوست گلم این خبر زیر زیرکی به من رسیده.امسال هر گلی زدین به سر خودتون زدین هر جا قبول شدین برین سال دیگه معلوم نیست چه برنامه بچینن.
 
بالا