بچه ها کسی مقطع آسانسور داره بذاره
سلام دوستان
توی طرح آذر 90 شبنم جان من یه سوال برام پیش اومد. فکر کنم شبنم خانوم خودشون بهتر بتونند جواب منو بدن.
در مورد سرگیری تیر روی رمپ پارکینگ. به نظرم با وجود اینکه در ورودی پارکینگ خودش سرگیر نیست و اصلا روی رمپ تا طبقه ی اول سقفی اجرا نمی شه اما تیر شماره ی دو که همکف از آنجا شروع می شود روی رمپ هم فکر می کنم بیاد. یعنی نمی شه که یه دفعه تیر وسط راه قطع بشه. من حساب کردم با وجود تیر شماره 2 که در طبقه ی همکف است فاصله ی رمپ در زیر زمین تا تیر حدود 165 سانتی متر در میاد که سرگیر است.
حالا نمی دونم شایدم اشتباه می کنم. لطفا اگه اشتباه می کنم بهم بگید.
متشکرم از همه ی دوستانی که جواب می دهند.
پله 2 طرفه هست و با 3 بازو 25 تا پله میشه چون میگن اکثرا پله 2 طرفه رو قبول دارن یه فایل دیگم هست که برا تون میفرستممیشه اینوجواب بدینمشاهده پیوست 183463بچه هابه نظرمن دارین اشتباه میکنین پله 2طرفه جوابگوی این ارتفاع نیست.
اگرقرارباشه ورودی مسکونی بیفته سمت ورودی اصلی 2بحث داریم1-به وجوداومدن 1راهروی طولانی2-سرگیری
واگرسمت روبرو قرارباشه بیفته نشون دادنش توپلان منطقی نیست
پله 2 طرفه هست و با 3 بازو 25 تا پله میشه چون میگن اکثرا پله 2 طرفه رو قبول دارن یه فایل دیگم هست که برا تون میفرستم
دوستان عزیز
آیا داکت در موتورخانه تا پشت بام بالا می آید؟
جدا فقط پله 2طرفه رو قبول دارن؟
من اکثرا عادت کردم به 4 رمپه
سلام دوستان
یک فایل برای درست کردن شابلن پله میخاستم کسی داره؟ اصن نمیدونم چه جور باید باشه؟؟
با توجه به داده های مسئله من اینجوری طراحی کردم امیدوارم جانمایی هام درست باشه البته پلان کامل نیست هنوز داکت ها و ریزه کاری های نقشه رو کامل نکردم در مورد جانمایی ها دوستان اگه نظری دارن بدن مشاهده پیوست 183581مشاهده پیوست 183582
دوستان توجه داشته باشند چنانچه عرض زمین بیش از 11.50 متر باشد با حداقل ها امکان طراحی اتوبوسی وجود خواهد داشت.خیلی سریع آذر 90 رو که یکی از دوستان زحمت طراحیش رو کشیدن مجددا طراحی کردم اما به شیوه اتوبوسی!!
البته در هر حال اولویت با ملاحظات معماریست به عنوان مثال در طراحی اتوبوسی قطعا فضاها از بهترین نورگیری برخوردار خواهند بود همچنین به دلیل کشیدگی پلان عرصه خصوصی و نیمه خصوصی کاملا تفکیک شده و خوب به طبع آن دچار مشکلاتی نیز هستش که به هر حال باید اولویت بندی کرد!!!در تمرینی که دوستمون دادن امکان طراحی اتوبوسی فراهم هستش اما باز هم دوستان شمالی جنوبی طراحی میکنند!!!اگرچه قطعا نحوه قرار گیری پارکینگ ها تعیین کننده خواهد بود!!!اما به نظر طراحی اتوبوسی ظاهرا برای مصححین مقبول تر هستش البته به نقل از دوستان!!!!(پلان سمت راست طراحی اتوبوسی و پلان سمت چپ طراحی یکی از دوستان)نظر شما چیه؟شمالی جنوبی یا شرقی غربی؟؟؟؟؟
پلان زیرمین
کاملا حق با شماست و خوب وجود پارکینگ ها مسبب عدم قرارگیری باکس پله در وسط پلان بوده اما اگه خاطرتون باشه آخرین تذکر در خصوص آزمون اسفند 89 این هستش که:در طراحی ساختمان نورگیری در دو جبهه شمال و جنوب مورد اهمیت میباشد و این در حالیست که عرض سایت تنها 0.50 متر بیش از آزمون آذر 90 بوده و برابر 12 متر میباشد!!!!و این کاملا نشان دهنده اهمیت نورگیری شمالی جنوبی وبه تبع آن طراحی اتوبوسی از دیدگاه مصححین میباشد!!!در هر حال ملاحظات معماری تعیین کننده خواهد بود.پلان اتوبوسی در صورتیکه باکس پله وسط قرار بگیره منطقی است، به خاطر اینکه فضای خصوصی و نیمه خصوصی از هم تفکیک می شه. اما در این حالتی که شما طراحی کرده اید (یعنی قرارگیری باکس پله و به تبع اون ورودی در یک سمت بنا) برای رسیدن از در ورودی به اتاق های خواب مسافتی بس طولانی باید طی بشه.
کاملا حق با شماست و خوب وجود پارکینگ ها مسبب عدم قرارگیری باکس پله در وسط پلان بوده اما اگه خاطرتون باشه آخرین تذکر در خصوص آزمون اسفند 89 این هستش که:در طراحی ساختمان نورگیری در دو جبهه شمال و جنوب مورد اهمیت میباشد و این در حالیست که عرض سایت تنها 0.50 متر بیش از آزمون آذر 90 بوده و برابر 12 متر میباشد!!!!و این کاملا نشان دهنده اهمیت نورگیری شمالی جنوبی وبه تبع آن طراحی اتوبوسی از دیدگاه مصححین میباشد!!!در هر حال ملاحظات معماری تعیین کننده خواهد بود.
وی فایلی ک ضمیمه کرده بودم همه چی مشخص بود!پلان زیرمین
لطفا نظر بدید
Thread starter | عنوان | تالار | پاسخ ها | تاریخ |
---|---|---|---|---|
Z | تمرین گروهی آزمون طراحی - اردیبهشت 97 | آزمون های نظام مهندسی | 15 | |
تمرین گروهی آزمون طراحی - اسفند 95 | آزمون های نظام مهندسی | 51 | ||
تمرین گروهی آزمون طراحی-شهریور 95 | آزمون های نظام مهندسی | 137 | ||
M | تمرین گروهی آزمون طراحی - بهمن94 | آزمون های نظام مهندسی | 1443 | |
M | تمرین گروهی آزمون طراحــی - مرداد 94 | آزمون های نظام مهندسی | 1423 |