ترسناک ترین فیلم های جهان

mohadese esmaeeli

عضو جدید
the-best-horror-movies.jpg

یکی از ژانر های جذاب سینما ژانر تر و وحشت است. این ژانر برای خیلی از مخاطبین سینما یک ژانر جالب است. فیلم ترسناک و تماشای بهترین فیلم های وحشت می تواند حس دلهره و اضطراب را به مخاطب القا کند و شاید یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت فیلم های سینمایی ترسناک نیز همین موضوع باشد. فیلم های زیادی در ژانر ترسناک هستند که می توان آن ها را به عنوان برترین فیلم های ترسناک در نظر گرفت. فیلم جن گیر یکی از تاثیرگذارترین فیلم های ترسناک است. بیشتر فیلم های ژانر وحشت با الهام از این فیلم ساخته شده اند. فیلم هایی مثل احضار، دابه، سجین، راهبه و آنابل اگر چه نتوانسته اند امتیازات بالایی از سمت کارشناسان دریافت کنند اما جزو بهترین فیلم های ترسناک از نگاه مردم شناخته شده اند. خیلی ها اعتقاد دارند محتوای همه فیلم های ترسناک تکراری و کلیشه ای شده است. در واقع موجوداتی مثل بیماران روانی، زامبی، شیطان، روح، جن و دخترهایی خردسال که معمولا میزبان آنها هستند ماهیت اصلی بیشتر فیلم های ترسناک را تشکیل می دهند. به طوری که اگر یک فیلم بدون این موجودات به عنوان فیلم ترسناک مطرح شود، قطعا شاهکار کرده و چیز جدیدی را به سینمای وحشت اضافه خواهد کرد. البته این موضوع کمی درست ایت.

بهترین فیلم های ترسناک جهان

چرا برخی از افراد دوست دارند فیلم ترسناک ببینند تا بترسند؟ آیا ترس لذت بخش است؟ تماشاگر فیلم های ترسناک می داند که این خطرات برای شخصیت های فیلم است و او امنیت خاطر درونی دارد. البته نکته مهم این است که این ویژگی ها فقط در افراد بالغ وجود دارد و افراد زیر 18 سال توانایی تفکیک این موضوعات را ندارند. به همین دلیل بیشتر این فیلم ها درجه R ( فیلم سینمایی 18 سال به بالا) را دارند. با وجود اینکه با دیدن فیلم های وحشت و ترسناک حس اضطراب و دلهره به مخاطب القا می شود، اما بیشتر تماشاگران فیلم های سینمایی علاقه مند به دیدن فیلم های ترسناک هستند. اما چرا؟ شاید امنیتی خاطر از عدم وقوع چنین اتفاقاتی دلیل علاقه به آنها باشد. با این حال در یک مقاله کامل و جامع نام 30 تا از بهترین های ژانر وحشت را معرفی کرده ایم. شما نیز در مورد این فیلم ها نظرات خود را عنوان کنید.


توطئه آمیز Insidious

مجموعه فیلم توطئه آمیز با مفاهیمی فراطبیعی، دیگر فیلم ساخته شده توسط جیمز وان است. این فیلم نیز با موفقیت بسیار خوبی همراه بود. لامبرت و رنای، به همراه سه فررند خود به نام های دالتون، فاستر و کالی به خانه جدید نقل مکان می کنند. داستان این فیلم ترسناک بیشتر بر روی شخصیتی به نام دالتون مانورمی دهد. دالتون صداهای عجیب و غریب باز شدن در اتاق شیروانی را می شنود. او از نردبان اتاق شیروانی بالا می رود، اما در همین حین از نردبان می افتد. همان لحظه چهره ای ناشناس را در یک آینه می بیند و به شدت می ترسد. به خاطر همین واقعه، دالتون به کما می رود. دالتون سه ماه در کما است تا اینکه ...

یکی از ویژگی هایی که شاید باعث شده کمپانی های فیلمسازی وارد فضای فیلم های ترسناک شوند، هزینه بسیار کم و مدت فیلمبرداری کوتاه ولی فروش بسیار بالا آنها است. علاقه مندان به فیلم های ترسناک می دانند که دو جشنواره معتبر در این ژانر، جشنواره های اسکریم و فرایت متر هستند. این فیلم در هر دو جشنواره در سال 2011 مورد تقدیر واقع شد. فیلم توطئه آمیز 1 در سه هفته فیلمبرداری شد. فیلم به شدت تحت تاثیر فیلم Poltergeist محصول سال 1982 است. لین شای (بازیگر شخصیت الیز) به خاطر بازی در این فیلم ترسناک جایزه بهترین بازیگر مکمل را از جشنواره اسکریم دریافت کرد. یکی از سکانس های این فیلم در واقع کپی برابر اصل داستان جن گیر (1973) نیز هست. آنجا که دالتون، از پلکان اتاق شیروانی پرت می شود را تقریبا با همان حال و هوا در جن گیر دیده ایم!!!

Insidious-movie.jpg

فعالیت های غیر طبیعی پارانرمال Paranormal Activity

این فیلم ترسناک حالتی مستند گونه دارد. به عبارت دیگر محتوای آن بر اساس تصاویر پیدا شده است و داستان های واقعی را روایت می کند و به علت استقبال از این فیلم ترسناک، قسمت های بعد آن نیز ساخته شده است. کیتی و میکا به تازگی به خانه ای در حومه شهر نقل مکان کرده اند. آنها پس از مدتی حضور یک موجود فرا طبیعی در خانه را احساس می کنند. کیتی اعتراف می کند که این وجوداین نیروی شیطانی را از 8 سالگی حس می کرده است. اگر چه میکا کلا به ماورا اعتقادی ندارد و ....

این فیلم بدون شک جزو پرسودترین فیلم های تاریخ است. کل بودجه آن 15000 دلار است و از هزینه شخصی اورن پلی، کارگردان آن استفاده شده است. اما فروش آن در حدود 200 میلیون دلار بود. یعنی فیلم 13000 برابر بودجه خود فروش داشته که در تاریخ سینما بی سابقه است. تمام آنچه در این فیلم ترسناک می بینید با ابتدایی ترین سخت افزار و امکانات تهیه شده است. از این رو ارزش کار اورن پلی بیش از بیش نمایان می شود. او نشان داد که هر کسی می توان با ساده ترین ابزار و حداقل امکانات نیز فیلم های جذابی بسازد. اورن پلی این فیلم را به کمپانی های مختلف فیلم سازی ارائه کرد، اما هیچکدام علاقه ای به تهیه کنندگی آن نشان ندادند. در نهایت او در عرض 10 روز فیلم را در خانه خودش ساخت و یک شبه میلیونر شد!!!

Paranormal-Activity1-movie.jpg

فیلم ما us

یکی ار جداب ترین فیلم های ترسناک در سال 2019 فیلمی از جوردون پیل است. جوردون پیل علاوه بر کارگردانی، نویسندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته است. آدلاید ویلسون به همراه خانواده اش تصمیم به مسافرت به سانتاکروز کالیفرنیا می گیرد. او در کودکی در خانه ای ساحلی در همین منطقه بزرگ شده است. از آنجاییکه اتفاقی عجیبی در کودکی برای او افتاده، ترسهای زیادی دارد. او در کودکی و زمانی که 4 سال داشت در یک آینه در شهربازی، با همزاد خودش روبرو و بسیار ترسیده بود. به همین دلیل ...

جوردن پیل سال 2018 به خاطر ساخت فیلم برو بیرون (Get Out) مشهور شد. بیشتر فیلم های او در ژانر ترسناک و با تم ضدنژادپرستی هستند. جوردو پیل کارگردان این فیلم، قبل از شروع فیلمبرداری از بازیگران خواست یازده فیلم ترسناک را حتما ببینند تا با حال و هوای فیلم های ترسناک آشنا شوند. در این فیلم جوردون پیل به شدت! نمادها و بعضا دیالوگ های فیلم قبلی خود یعنی برو بیرون را تکرار می کند. پیل برای ساخت این فیلم هیچ بودجه ای نداشت. او پول ساخت فیلم را از فروش فیلم برو بیرون به دست آورده بود.

us-movie.jpg

میدسومار یا نیمه تابستان Midsommar

فیلم ترسناک میدسومار یا نیمه تابستان تریلری تحسین شده در سال 2019 است که آری استر آن را ساخته است. این فیلم به خاطر داستان جالبی که دارد، با استقبال گسترده ای مواجه شد. دنی و کریستین زوج جوانی هستند که رابطه ای خوبی با هم ندارند ارتباط آنها سر و در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. اما طی یک ماجرای کاملا اتفاقی با م همراه می شوند و به یک جشنواره سنتی می روند که هر 90 سال یک بار در روستایی دورافتاده برگزار می شود. دنی و کریستین پس از رسیدن به سوئد شاهد اتفاقات عجیبی هستند. اتفاقاتی که در سنن و رسوم اهالی این روستا ریشه دارد. ..

جالب است بدانید که فیلم به هیچ وجه در سوئد به عنوان یک فیلم ترسناک شناخته نشد. بلکه خیلی از تماشاچیان و منتقدین سوئدی فیلم را یک کمدی سیاه دانستند و به آن خندیدند. این فیلم در سال 2019 در جشنواره های مختلفی شرکت کرد و نامزد جوایز زیادی هم شد. مثلا در جشنواره گاتهام در بخش بهترین بازیگر زن و بهترین فیلم نامه و در جشن انجمن منتقدان هالیوود، نامزد بهترین فیلم ترسناک سال شد. در بخش های مختلفی از فیلم که بومیان سوئدی با یکدیگر سخن می گویند، ترجمه انگلیسی زیرنویس نمی شود. این کار را عمدا کارگردان انجام داده است تا محاطب نیز مانند بازیگران اصلی فیلم، حس انزوا در این مکان عجیب و غریب را داشته باشند!

Midsommar-movie.jpg

قطار بوسان Train to Busan 1

فیلم ترسناک قطار بوسان از جمله فیلم های ترسناکی است که عنصر ترس و وحشت، زامبی ها هستند. پس اگر علاقه ای به زامبی ها و فیلم های ترسناک با محوریت آنها ندارید، می توانید این قسمت از مقاله بهترین فیلم های ترسناک خارجی را نخوانید! سوک وو پدری است که به همراه دخترش سوان، سوار قطار سریع السیر می شود تا به شهر بوسان برسند. سوان قصد دارد جشن تولدش را در بوسان برگزار کند. در طول سفر آنها، آخرالزمان اتفاق می افتد و ویروسی مرگبار و زامبی کننده! در این کشور شیوع پیدا می کند. اما هنوز ویروس به این قطار نرسیده است...

برخی از علاقه مندان به فیلم های زامبی، این فیلم ترسناک را به عنوان بهترین فیلم زامبی تاریخ نامگذاری کرده اند. این فیلم اولین تجربه یان سنگ هو است. فیلم ترسناک قطار بوسان جزو پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینمای کره است. این فیلم در سنگاپور، هنگ کنگ و مالزی به عنوان پرفروش ترین فیلم شناخته شد و در جشنواره کن نیز به عنوان فیلم افتتاحیه انتخاب گردید. استفاده از دو عنصر زامبی و البته آخرالزمان، در فیلم او به اندازه کافی جذاب و البته مبهم نمایش داده شده است.

Train-to-Busan-movie.jpg

در سال های اخیر کلیشه و تکرار به شدت ژانر فیلم های ترسناک را تسخیر کرده است و کمتر شاهد داستان هایی جدید هستیم. اما طبق خبرها چند فیلم جدید در سال 2022 قرار است که منتشر شود. باید ببینیم آیا فیلم سازان مطرح این ژانر مثل جیمز وان می توانند این کلیشه ها را پایان دهند یا نه؟ البته به نظر م رسد فیلم های جیمز وان نیز دچار کلیشه شده اند!!!فیلم ژاپنی کینه نیز از برترین های سینمای ژاپن محسوب می شود. فیلم های ترسناک ما، قطار بوسان، شیون و احضار توانسته اند امتیازات بسیار بالایی را در وبسایت های نقد و بررسی فیلم کسب کنند. سایر فیلم های ترسناک جذاب را در این سری نقد و بررسی معرفی کرده ایم. در واقع در یک مقاله کامل و جامع 30 تا از بهترین فیلم های ترسناک جهان را گردآوری کرده ایم.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا