تازه ها و بررسی iPhone تنها در این تاپیک

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]نقشه iOS 6، اپلیکیشنی پر دردسر که کاربران را ناراضی کرده است[/h]



اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم، مقایسه گوگل‌مپ و اپلیکیشن نقشه در iOS 6، کاری اشتباه است. چون با توجه به سابقه‌ گوگل‌مپ، اپلیکیشن نقشه اپل بیشتر به یک نسخه آزمایشی شبیه است که مسیری طولانی برای تبدیل شـــدن به یک اپلیکــیشن بی‌نقص در حد و اندازه‌های نقشه گوگل را پیش رو دارد. البته به عقیده من مقصر اصلی، اپل است. زیرا آنچنان با هیجان و سروصدا از جایگزین گـوگل‌مپ سخن گفت، که هـــمه انتظار چیزی حداقل در حد گوگل‌مپ را داشتند. با ارائه iOS 6 و استفاده جدی‌تر کاربران از آن، حالا اپلیکیشن نقشه اپل، صدای خیلی‌ها را درآورده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، با زومیت همراه باشید.


[h=2]حالا اپل، واقعاً مشکل نقشه دارد![/h] شاخص‌ترین امکان جدید سیستم‌عامل همراه اپل، ماژول نقشه است، که توسط خود اپل توسعه و پیاده‌سازی شده است. جایگزینی برای اپلیکیشن گوگل‌مپ که از سال ۲۰۰۷ نرم‌افزار نقشه استاندارد آیفون محسوب می‌شد. تغییری که نه بنا به تقاضای کاربران بلکه بر اساس سیاست‌های شرکت انجام شد. در واقع، اندروید گوگل، بزرگترین رقیب و تهدید برای آیفون محسوب می‌شود، از این رو اپل در حال قطع روابط با گوگل است. شاید کاربران آیفون عاشق گوگل‌مپ بودند اما اپل هیچ احساسی نسبت به آن ندارد.
[h=2]وقتی شرایط برای کاربران پیچیده‌تر می‌شود[/h] متأسفانه نقشه اپل، به خوبی گوگل‌مپ نیست. بلافاصله پس از عرضه iOS 6 در روزهای گذشته، شکایت کاربران از ضعف‌هایی نظیر نبود قسمت قابل توجهی از جزئیات و یا در دسترس نبودن مسیرهای حمل و نقل عمومی در نقشه جدید شروع شد.
در دسترس بودن نقشه‌های با کیفیت در تلفن‌های هوشمند امروزی یک ضرورت محسوب می‌شود و تصمیم اپل برای کنار گذاشتن گوگل‌مپ، یک نمونه نادر از این مسأله است که شرکت، منافع خود را به منافع مشتریانش ارجحیت داده است.
رنه ریچی، ویراستار iMore، می‌گوید، اصلاً مشکلی وجود ندارد که نیازی به حل آن باشد.
مشکلات نقشه، علی‌الخصوص در خارج از ایالات‌متحده، واقعاً جدی هستند. شاید جزئیات نقشه، در بعضی از شهرهای ایالات‌متحده کمبودهایی داشته باشند، اما لندن، توکیو و پکن عملاً خالی هستند و تنها بعضی از اماکن مهم، آن هم به صورت نادرست یا با جابجایی خیلی زیاد نام‌گذاری شده‌اند. نمایش‌های ماهواره‌ای آمریکا به هیچ عنوان کمتر از این امکان در گوگل‌مپ نیستند، در بخش‌های بین‌المللی (خارج از ایالات‌متحده) هم به راحتی تصاویر ماهواره‌ای می‌توانند توسط ابرها پوشیده شوند!
به گفته تام وارِن، ویراستار ارشد The Verge، این مسأله، هم‌ اکنون تبدیل به خبری ملی در سطح انگلستان شده است. دامنه اعتراضات به اپلیکیشن نقشه اپل به سیاستمداران نیز کشیده شده است. آلن شاتر، وزیر دادگستری ایرلند در بیانه‌ای اعلام نموده که نگران ۳۵ هکتار از مزارع و کشتزارهایی به نام Airfield است که ممکن است در نقشه با فرودگاه (Airport) اشتباه گرفته شوند. شاتر می‌گوید:
به طور واضح نمی‌توان این مسأله را اشتباه دانست ولی این مورد می‌تواند به شکل خطرناکی باعث گمراهی کاربران شود.من به طور مرتب این مسأله را به اپل خاطرنشان نموده‌ام و درخواست‌هایی برای اصلاح فوری این اشتباه ارسال کرده‌ام.
[h=2]مجسمه آزادی غایب، پل بروکلین ویران[/h] مشکلات اپلیکیشن نقشه حتی در ویژگی پر سروصدای «حالت پرواز» یا Flyover نیز وجود دارند. اغلب تصاویر نمایش داده شده به کمک این ویژگی به طرز مضحکی به گونه‌ای به نظر می‌رسند که گویی سازه‌ها و عمارت‌های مشهور و بزرگ ویران شده‌اند. مثلاً مجسمه آزادی وجود ندارد یا پل بروکلین در نیویورک ویران‌شده به نظر می‌رسد. بلافاصله پس این اتفاقات نیز کاربران توییتر شروع به جمع‌آوری نمونه‌های مشابهی در هش‌تگ #iso6apocalypse کردند. در وب‌سایت Tumblr نیز، بخشی موسوم به نقشه‌های شگفت‌انگیز iOS 6، به سرعت با تصاویری از داده‌های نادرست این اپلیکیشن پر شده‌است.
رنه ریچی در این باره می‌گوید:
این اپلیکیشن برای یک خودنمایی و تبلیغ بزرگ جلوه داده شده‌ است اما به هیچ عنوان نمی‌تواند به اندازه Street View در گوگل مفید و کاربردی باشد.
اگر بخواهیم منصف باشیم باید بگوییم نقشه‌های اپل، با یک نقطه ضعف شروع به کار نمود. در حقیقت نقشه‌های گوگل، استاندارد صنعتی این فناوری محسوب می‌شوند که کاربران پس از سال‌ها استفاده از آن با ویژگی‌ها و محدودیت‌های آن آشنا بودند.
اما در مقام مقایسه هر دو نرم‌افزار برای جستجوی یک رستوران یا فروشگاه خاص، خوب عمل می‌کنند، علی‌الخصوص اگر نام شهر نیز مشخص شده باشد. عمل‌کرد هر دو در هنگام جستجوی واژه‌های عمومی‌تر مثلاً «رستوران ایتالیایی» در مناطق پرجمعیت نیز مطلوب است. علاوه بر این وقتی نتیجه یک جستجو، اشتباه باشد، در هر دو اشتباه است حتی اگر نتیجه‌ها یکسان نباشند. اما در این میان، اپلیکیشن اپل به خودش هم رحم نمی‌کند، برای مثال وقتی کلمه مکعب اپل (Apple Cube) را جستجو می‌کنید، اپلیکیشن نمی‌تواند فروشگاه معروف اپل در خیابان پنجم نیویورک را شناسایی کند.

[h=2]یافتن عمل‌کرد درست، نیازمند گذشت زمان است[/h] سؤال این است که چرا همه داده‌ها غلط ارائه شده‌اند؟ پاسخ این پرسش نیز مشخص است، چون ساختن نقشه، واقعاً دشوار است. در‌ واقع تنها شرکت‌های انگشت‌شماری وجود دارند که داده‌های نقشه‌ها را در سراسر دنیا تأمین می‌کنند که از سال‌های پیش در حال جمع‌آوری این اطلاعات هستند. بعضی از منابع، به وب‌سایت The Verge گفته‌اند که اپل کار بر روی نقشه خود را از حدود ۵ سال پیش شروع نموده‌ است. بله، یعنی زمانی که گوگل اندروید را ارائه کرد.
در آن زمان، اپل مجبور شد که شرکت‌های نقشه‌برداری کوچکتر دنیا را خریداری کرده و داده‌های موجود در آن شرکت‌ها را با هم یکپارچه نماید. با توجه به این مسأله، دلیل این که نقشه‌های ایالات متحده از نقشه‌های سایر نقاط دنیا بهتر هستند این است که اپل برای آمریکا از داده‌های شرکت TomTom استفاده نموده و اطلاعات سایر مناطق را از کمپانی‌های خارج از آمریکا تأمین کرده است و به این دلیل است که در مقایسه با گوگل‌مپ، نقشه‌ها یک‌دست و موزون نبوده و بیشتر به پارچه‌ای چهل‌تکه شبیه هستند.


در‌واقع غول جستجوی دنیا، چون برای سال‌ها در حال پالایش و بهینه‌سازی نقشه‌هایش بوده است حالا نه تنها به خوبی در این زمینه فعالیت می‌کند بلکه ویژگی Street View آن در سراسر دنیا خوب عمل می‌نماید. علاوه بر این گوگل با جمع‌آوری اطلاعات موقعیت، از میلیون‌ها آیفون و دستگاه اندرویدی، همچنان به دقت نقشه‌های خود افزوده است در حالی که اپل، فعلاً در آغاز راه است.
براندون مک‌کِلندون، معاون بخش نقشه‌های گوگل، در گفتگو با نیویورک تایمز گفته است:
برای آزمایش و پی‌بردن به اینکه چگونه باید درست عمل نمود، زمان زیادی لازم است. کسب تجربه بسیار مهم است.
سایر شرکت‌های در حد و اندازه اپل، کوچکترین تلاشی در این زمینه نکرده‌اند. برای مثال آمازون به راحتی، با امضای یک قرارداد، امکان استفاده از نقشه‌های نوکیا را در دستگاه‌های کیندل‌فایر خود فراهم نمود.
[h=2]فقدان اطلاعات مسیرهای حمل‌ و نقل عمومی، یک ضربه مهلک[/h] یک‌دست نبودن نقشه‌‌های اپل، هنگام کار با آن‌ها کاملاً مشهود است. در نقشه اپل به جای آنکه مانند گوگل، اماکن مختلف در نقشه درج شده باشند، از یک لایه اطلاعاتی مربوط به Yelp برای نمایش رستوران‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و ایستگا‌ه‌های اتوبوس استفاده شده است. این کار یک مزیت دارد، با زدن روی هریک از مکان‌ها، مستقیماً قادر به مشاهده رتبه و آدرس آن در Yelp هستید. اما Yelp اطلاعات فوق‌العاده زیادی در خود دارد، از این رو نتایج نشان داده شده به طور تصادفی انتخاب می‌شوند. در نیویورک یا واشنگتن دی‌سی اختلاف فاحشی مابین حاشیه‌نویسی‌های گوگل و آیکون‌های اپل وجود ندارد، اما در مناطق روستایی، اپل حتی اگر مکان‌های زیادی از طریق جستجو قابل شناسایی باشند، تنها تعداد محدودی آیکون را درج نموده است، حرکتی که بر خلاف وعده اپل درباره تجربه بهتر جستجوی نقشه است.
علاوه برای این Yelp، بیشتر در ایالات متحده محبوبیت و کاربرد دارد و جایگزین مناسبی برای آن در نقشه‌های سایر کشورها وجود ندارد.
مسأله به اینجا ختم نمی‌شود، چرا که گویا اپل، برای فراهم نمودن امکانات مشابه گوگل در نقشه خود، زمان نداشته است. عدم وجود راهنماهای مسیرهای حمل و نقل عمومی، یک ضربه کاری به نقشه اپل محسوب می‌شود.
مانیک گوپا، مدیر ارشد تولید در پروژه گوگل‌مپ می‌گوید:
مسیرهای حمل‌ونقل عمومی، پس از اجرایی شدن گوگل‌مپ، به سرعت به بخشی جدایی‌ناپذیر از نقشه‌ها تبدیل شدند. چرا که استفاده از این امکان، بسیار متداول است، مخصوصاً اگر شما یک شهرنیشن، در اروپا یا آسیا باشید، که از سیستم متروی خوبی بهره می‌برند. برای مثال به توکیو نگاه کنید که تمامی شهر از طریق این مسیرها جا‌به‌جا می‌شود.
انتخاب یک آیکون آشنا برای ایستگاه اتوبوس در iOS 6، برای زمانی که به دنبال مسیرهای مختلف هستید، لیستی از برنامه‌های حمل‌و‌نقل محلی را نمایش می‌دهد که یا روی گوشی نصب شده‌اند و یا در App Store موجود می‌باشند.
اگر اپلیکیشن بر روی دستگاه نصب شود، اپل قادر به تغذیه اطلاعات به درون نقشه است که کمک بزرگی برای انجام برخی کارها محسوب می‌شود. با همه اینها، در حالی که این اپلیکیشن‌ها در طول سال‌ها اطلاعات خود را بهتر نموده‌اند، باز هم در ارائه اطلاعات مربوط به مسیر اتوبوس‌ها، قطار و مسیرهای پیاده‌روی، نمی‌توانند به خوبی گوگل عمل کنند. علاوه بر این این‌گونه اپلیکیشن‌ها، معمولاً برای یک شهرهای خاص تهیه شده‌اند، پس اگر شما زیاد به مسافرت می‌روید، مجبورید از چند اپلیکیشن با رابط‌های کاربری مختلف استفاده کنید.
نقشه اپل، مزیت‌هایی نیز دارد، علی‌الخصوص در شهرهای بزرگ‌تر آمریکا که می‌تواند رقیب قدری برای گوگل‌مپ، محسوب شود، از جمله این که ویژگی‌های مزاحمی مانند لیست‌های حامیان و تبلیغات و همچنین ویژگی «صفحه به صفحه»، که گوگل مدت‌ها است آن را در گوشی‌های اندروید خود ارائه کرده است، در آن وجود ندارد. ولی این ویژگی‌ها تنها در سایه وجود یک هسته‌ اطلاعاتی قدرتمند، خواهند درخشید و با وجود این هسته در گوگل اغلب کاربران حاضرند در ازای دسترسی به اطلاعات قابل اعتماد، مزاحمت‌های تبلیغاتی را به جان بخرند.
این مسائل، حالا در زمان عرضه آیفون ۵ در فروشگاه‌ها، موقعیت مخاطره‌آمیزی را برای اپل ایجاد نموده است، زمانی که بر خلاف سال‌های قبل، iOS 6، با ویژگی‌هایی جدید در کنار یک نقشه جایگزین ارائه شده است و امکانات خبرسازی مشابه سیری و AirPlay به حاشیه رفته‌اند.
ریچی از iMore در این‌باره عقیده دارد که:
پروژه نقشه، کار کوچکی نیست و زمان زیادی را به خود اختصاص داد، زمانی که می‌توانست صرف امکاناتی بسیار کاراتر و مفیدتر گردد.
[h=2]iOS 6 برای اپل، علیه گوگل[/h] اپل دیگر نیازی به اتکا به ویژگی‌های گوگل برای فروش آیفون خود ندارد. راس رابین، تحلیلگر ارشد مؤسسه پژوهشی Reticle، می‌گوید:
نقشه، یقیناً برجسته‌ترین ویژگی iOS ۶ است. انتظار ما این است که اپلیکیشن نقشه، شاخص اصلی تبلیغات اپل برای آیفون جدید خود باشد.
نقشه اپل، یک فرصت ویژه برای گوگل نیز محسوب می‌شود. گوگل به صورت گسترده‌ای انتظار داشت، اپلیکیشن نقشه خود را با آیفون ۵، عرضه کند. اما حالا هیچ حرفی زده نشده و کاری انجام نگرفته و بدون هرگونه حرفی این نکته را به کاربران خاطر نشان می‌کند که گوگل‌مپ، همچنان برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه و بروز رسانی می‌شود.

درنهایت اپل، خود برای خود این مشکل را ایجاد نموده‌است. رنه ریچی، بی‌پرده از اپل انتقاد می‌کند که آیفون ۵ و OS جدید آن بیشتر به یک بروز رسانی محصول قبلی شبیه است. او می‌گوید:
iOS 6، بیشتر به خاطر سیاست‌های اپل ساخته شده، برای آنکه می‌خواهد گوگل را از دستگاه‌های خود بیرون کند. حالا آنچه که رخ داده است این است: گوگل‌مپ که کاربران به آن‌ عشق می‌ورزیدند، از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض صفحه اصلی آیفون حذف شده‌است. اما سؤال واقعی این است، آیا این پیروزی اپل منجر به پیروزی کاربرانش نیز می‌شود؟

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
نتیجه آزمایش و بنچ‌مارک‌های تراشه A6 اپل به بیرون درز کرد: آیفون 5 سریعترین موبایل دنیا تا به امروز




iPhone 5 Benchmark

بالاخره لحظه آن فرا رسید که دریابیم آیا اپل اطلاعات و اعداد و ارقام درستی را در مورد سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) بکارگرفته شده در آيفون ۵، اعلام نموده یا خیر. بسیاری از ما حتی مطمئن نیستیم که A6، دو هسته‌ای است یا خیر و یا فرکانس آن چقدر است. اما مهمترین موضوع عملکرد این تراشه می‌باشد که برای اولین بار از طریق برنامه بنچمارک GeekBench مشخص شده است.




همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید پردازنده آیفون 5، امتیاز کلی 1602 را بدست آورده است. این مقدار برای آیفون 4S عدد 629 و برای آیپد 3 هم 766 بوده است. حال شاید تا حدی به قدرت این تراشه ساخته شده توسط اپل پی برده باشید. این‌طور که به نظر می‌رسد ادعای اپل در مورد سرعت و قدرت این پردازنده درست بوده است و از اعداد غیر واقعی استفاده ننموده است. همچنین آیفون با این امتیاز از تمام گوشی‌های اندروید نیز قوی‌تر ظاهر شده است، هر چند باید به خاطر داشت که بنچ‌مارک‌های مختلف معیارهای متفاوت و رده‌بندی متفاوتی را نتیجه می‌دهند. یعنی ممکن است آیفون ۵ در نرم‌افزارهای دیگر آزمایش سیستم‌ امتیاز پایین‌تری را بدست آورد، اما باز هم این نتایج نشان از موفقیت برای یک موبایل به این نازکی و سبکی است. در عکس زیر می‌توانید جزییات پردازنده اصلی A6 اپل را مشاهده کنید.

در جدول زیر می‌توانید مقایسه قدرت A6 اپل را با دیگر محصولات اندروید مشاهده کنید.
 
آخرین ویرایش:

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
سامسونگ در تبلیغ جدید خود به آیفون ۵ حمله می‌کند





اگر تصور می‌کردید، سامسونگ پس از معرفی آیفون ۵ اپل بیکار می‌نشیند،متأسفانه باید گفت اشتباه فکر می‌کردید. از روزهای قبل، خبرها و عکس‌هایی از تلاش سامسونگ برای ساخت یک آگهی تلویزیونی علیه اپل منتشر شده بود. اما حالا که به پخش این ویدئوی تبلیغاتی نزدیک شده‌ایم، مشخص شده که سامسونگ در این آگهی، آیفون ۵ را نشانه رفته است.


گمان نکنم کار این دو به آشتی‌کنان برسد. در‌واقع حتی نمی‌توان مطمئن بود این دو باهم صحبت می‌کنند!
وقتی در یک مراسم رسمی، یکی از طرفین، در ملاء عام، طرف مقابل را دزد و گناهکار صدا می‌زند، حتماً انتظار ندارید طرف مقابل راحت با این مسأله کنار بیاید. درست نیست؟

به همین دلیل هم سامسونگ، قصد دارد با نمایش یک آگهی ویدئویی، به آیفون جدید اپل خوش‌آمد بگوید، ولی نه با یک آگهی چاپلوسانه! در پایان تبلیغ تلویزیونی، به این نتیجه می‌رسد که آیفون ۵، حتی آنقدر خوب نیست که بتواند یک کپی مناسب از گلکسی اس۳ سامسونگ باشد.
به وضوح مشخص است که این آگهی تلویزیونی با عجله و شتابزده کار شده ولی با داشتن عنوانی به صورت «هیچ نبوغی در این کار نیست»، هر کسی به دنبال کردن آن‌ ترغیب می‌شود.
در‌ واقع این تبلیغ، لیستی از دلایلی خوب و منطقی است که چرا گلکسی اس ۳ خیلی بهتر از آیفون ۵ است.
گالکسی اس ۳ سامسونگ مملو از امکاناتی است که در آیفون ۵ وجود ندارد، حالت کشیدن انگشتان موسوم به Palm، به روز رسانی با تکان دادن گوشی و همچنین NFC!

شکی نیست که گلکسی اس ۳، محصولی فوق‌العاده است (به خصوص برای کاربرانی با دستان بزرگ!)، اما اکثر علاقه‌مندان آیفون، آن را برای این ویژگی‌ها نمی‌خرند. آن‌ها آیفون را برای تمامی‌ آن دلایل احساسی غیر منطقی می‌خرند که باعث می‌شود چشم‌ها به انتخابشان خیره شود.
عدم موفقیت سامسونگ نسبت به اپل به علت خوب نبودن محصولاتش نیست، بلکه به این دلیل است که نتوانسته قلب‌ها را تسخیر کند، و متأسفانه هیچ کمک و خودآموزی نیز برای یادگیری این‌کار وجود ندارد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]چه چیز باعث شده تا آیفون ۵ تا این اندازه باریک شود[/h]

iPhone 5

اپل شب گذشته از آيفون ۵ پرده‌بردای کرد و اعلام نمود که این تلفن با وزن ۱۱۲ گرم و ضخامت ۷.۶ میلی‌متر باریک‌ترین آیفون و سبک‌ترین تلفن هوشمند دنیا است. کارشناسان معتقدند که تراشه A6 اپل یک قدم بزرگ رو به جلو نسبت به A5 است، تراشه 4G LTE ساخت کوالکام نیز یک بهبود مهم به شمار می‌رود. اما در دل شاسی آیفون ۵ چه چیز وجود دارد که آیفون ۵ را تا به این اندازه باریک کرده است؟

[h=2]تراشه A6[/h] بنا به ادعای اپل، A6 تقریبا دو برابر سریعتر از A5 آيفون 4S عمل می‌کند. این تراشه نه تنها از نظر پردازش کلی سریعتر از نسل قبلی خود است بلکه از نظر قدرت گرافیکی نیز تقریبا دو برابر سریعتر از A5 عمل می‌کند.
اما مشکل اینجاست که اپل صحبت بیشتری در مورد این تراشه نکرده است و ما دقیقا نمی‌دانیم درون این سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) چه چیز وجود دارد. اما وب‌سایت تخصصی سخت‌افزار، AnanadTech براساس قیمت و بازده اعلام شده توسط اپل گمانه‌زنی‌هایی کرده است. احتمالا A6 برمبنای معماری ARM Cortex-A15 ساخته شده که جدیدترین و سریعترین پردازنده ARM است. معماری این پردازنده در اکثر تلفن‌های هوشمند دنیا بکار گرفته می‌شود.
اگر این موضوع صحت داشته باشد ادعاهای اپل در مورد سرعت و بازده دو برابری نیز با عقل جور در می‌آید، چون A15 واقعا قدرتمند و سریع است. به نظر می‌رسد که تراشه A6 اپل دو هسته ARM Cortex A15 را روی پروسه ۳۲ نانومتری یکپارچه کرده است. این یک موفقیت بزرگ به شمار می‌رود چون اپل با این اقدام توانسته است پردازنده‌های ساخت Texas و سامسونگ را پشت سر بگذارد و A15 را وارد بازار کند.
هرچند در مورد گرافیک نیز هنوز هیچ چیز مشخص نیست ولی AnandTech معتقد است که A6 مجهز به ۴ هسته گرافیک PowerVR SGX543 است که هسته‌های آن نسبت به iPhone 4S دو برابر شده‌اند.
برخی از تحلیل‌گران نیز معتقدند که اپل با ایجاد بهینه‌سازی در پردازنده مرکزی (CPU) توانسته توازن در بازده و مصرف باتری را ایجاد نماید.
Francis Sideco از IHS گفته: برای اینکه بازده دو برابر شود و هنوز طول عمر باتری نیز مناسب باشد، آنها مجبور بوده‌اند تا هسته‌ها را بهینه کنند.
اما سرعت دو برابری در پردازش اصلی و گرافیکی تنها پیشرفت A6 نسبت به A5 نیست، سایز این SoC نسبت به نسل قبلی نیز ۲۲ درصد کمتر شده و به این ترتیب فضای کمتری را اشغال می‌کند.
[h=2]تراشه LTE 4G 3G[/h] اپل ادعاهای بسیار جذابی در مورد طول عمر باتری کرد. آنها اعلام کردند که طول عمر باتری آیفون ۵ با وجود صفحه نمایش بزرگتر، بدنه باریکتر، پردازنده سریعتر و پشتیبانی از شبکه LTE با آیفون 4s فرقی نمی‌کند.
[h=3]مقاله مرتبط:[/h]

آيفون ۵ در استفاده از اینترنت با 3g حدود ۸ ساعت، در زمان استفاده از شبکه LTE حدود ۸ ساعت و در زمان استفاده از Wi-Fi حدود ۱۰ ساعت دوام می‌آورد.
AnandTech معتقد است که تراشه جدید کوالکام به تنهایی نمی‌تواند چنین طول عمر باتری را بدست آورد، به همین دلیل باید ارتباط خوبی بین تراشه ۲۸ نانومتری MDM9615 LTE کوالکام و A6 اپل ایجاد شده باشد.
در واقع تراشه MDM9615 LTE ترکیبی از چند تراشه است و کنترل LTE, 4G, 3G و 2G را برعهده دارد، همین عامل باعث شده تا در فضا صرفه‌جوی شود.
اپل ادعا کرد که آیفون ۵ از Edget, EV-Do, HSPA, HSAP+, DC-HSDPA و LTE پشتیبانی می‌کند. Wi-Fi نیز به کانال دوبانده 2.4GHz و 5GHz 802.11 a/b/g/n ارتقاء یافته است. کانال ۲۰ مگاهرتزی Wi-Fi اپل باعث می‌شود تا به سرعت انتقال اطلاعات 150Mbps (مگابیت در ثانیه) دست یابیم.
تراشه حافظه NAND و حافظه‌های DRAM نیز ارتقاء یافته اند.
براساس ادعای اپل همه چیز در آيفون ۵ بهبود یافته و تراشه‌ها همگی کوچک‌تر شده‌اند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]مقایسه آیفون 5 با لومیا 920، گلکسی اس 3، گلکسی نوت 2 و آیفون 4s[/h]

iPhone 5

بعد از یک انتظار التهاب آور و رویارویی به همراه انواع و اقسام شایعات، بالاخره شب گذشته اپل از جدیدترین آیفون خود با نام آیفون 5 پرده‌برداری کرد. اپل تمام توان خود را چه در ابعاد سخت‌افزاری و چه در جنبه‌های نرم‌افزاری برای معرفی و عرضه قدرتمند نسل ششم از پرفروش‌ترین سری گوشی‌های هوشمند جهان، به‌کار بسته است. در این مقاله به بررسی مختصری از ویژگی‌های سخت‌افزاری آیفون 5 در برابر نسل پیشینش و گوشی‌های مطرح لومیا 920، گلکسی S3 و گلکسی نوت 2 می‌پردازیم.



iPhone 5

بعد از یک انتظار التهاب آور و رویارویی به همراه انواع و اقسام شایعات، بالاخره شب گذشته اپل از جدیدترین آیفون خود با نام آیفون 5 پرده‌برداری کرد. اپل تمام توان خود را چه در ابعاد سخت‌افزاری و چه در جنبه‌های نرم‌افزاری برای معرفی و عرضه قدرتمند نسل ششم از پرفروش‌ترین سری گوشی‌های هوشمند جهان، به‌کار بسته است. در این مقاله به بررسی مختصری از ویژگی‌های سخت‌افزاری آیفون 5 در برابر نسل پیشینش و گوشی‌های مطرح لومیا 920، گلکسی S3 و گلکسی نوت 2 می‌پردازیم.


با اینکه بسیاری از شوایع پیرامون آیفون 5 به حقیقت پیوستند ولی نکات بسیار دیگری نیز وجود داشت که در کنفرانس شب گذشته اپل در معرض چشمان مشتاق دوست‌داران این شرکت قرار گرفت. آیفون 5 علاوه بر دارابودن iOS 6 و سیری بهبود یافته، از نظر سخت‌افزاری با چیپ A6 نزدیک به دوبرابر سریع‌تر و دست نیافتنی‌تر شده است.
[h=3]مقاله مرتبط:[/h]
  • آیفون ۵ معرفی شد: پردازنده A6، پشتیبانی از LTE، صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ [بروز شد: گالری عکس+ ویدیو]

در زمینه طراحی نیز، اپل علی رغم حفظ هویت طراحی آیفون، با عنایت به بزرگ‌شدن نمایشگر، قدری آن را کشیده ساخته است. آیفون 5 که برای اولین بار در صنعت طراحی تلفن‌های همراه تماما از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است با ضخامت 7.6 میلی متر و وزن تنها 112 گرم یک شاهکار مدرن طراحی صنعتی به‌شمار می‌رود. اپل در آیفون 5 از تمام توان مهندسین خود برای کاهش ضخامت و وزن گوشی استفاده کرده و برخلاف بسیاری از گوشی‌های قدرتمند اندرویدی، از زیباترین و با کیفیت‌ترین مواد در ساخت گوشی خود بهره برده است. شاید در لحظات اول کار با آیفون 5، قدرت سخت‌افزاری و یا بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری آن به‌چشم نیاید ولی بی‌شک نمایشگر بزرگ‌تر رتینا و جنس بدنه گوشی در کنار خوش‌دستی فوق‌العاده ، دل هر دوست‌دار تکنولوژی را به لرزه درخواهد آورد.
در جدول زیر تلاش شده است مهم‌ترین ویژگی‌های سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند مطرح بازار در مقایسه با آیفون 5 یادآوری گردد. اضافه شدن پشتیبانی از استانداردهای مخابراتی LTE نیز می‌تواند از جمله ویژگی‌های مهمی باشد که به آیفون 5 پیوسته است ولی به‌دلیل بی‌اهمیت بودن آن در ایران از جدول حذف گردیده است.
iPhone 4SiPhone 5Galaxy Note IIGalaxy S IIILumia 920
115.2 x 58.6 x 9.3 mm123.8 x 58.6 x 7.6 mm151.1 x 80.5 x 9.4 mm136.6 x 70.6 x 8.6 mm130.3 x 70.8 x 10.7 mmابعاد
140 g112 g180 g133 g185 gوزن
LED-backlit IPS TFT, capacitive touchscreen, 16M colorsLED-backlit IPS TFT, capacitive touchscreen, 16M colorsSuper AMOLED capacitive touchscreen, 16M colorsSuper AMOLED capacitive touchscreen, 16M colorsIPS TFT capacitive touchscreen, 16M colorsنوع نمایشگر
640 x 960 pixels, 3.5 inches (~330 ppi pixel density) 640 x 1136 pixels, 4.0 inches (~326 ppi pixel density) 720 x 1280 pixels, 5.5 inches (~267 ppi pixel density)720 x 1280 pixels, 4.8 inches (~306 ppi pixel density)768 x 1280 pixels, 4.5 inches (~332 ppi pixel density)رزولوشن و اندازه نمایشگر
16/32/64 GB storage16/32/64 GB storage16/32/64 GB storage16/32/64 GB storage32 GB storageحافظه داخلی
512 MB RAM1 GB RAM2 GB RAM1 GB RAM1 GB RAMحافظه رم
8 MP, 3264x2448 pixels, autofocus, LED flash8 MP, 3264x2448 pixels, autofocus, LED flash8 MP, 3264x2448 pixels, autofocus, LED flash8 MP, 3264x2448 pixels, autofocus, LED flash8 MP, 3264 x 2448 pixels autofocus, dual-LED flashدوربین عکاسی
1080p@30fps1080p@30fps1080p@30fps1080p@30fps1080p@30fpsقابلیت فیلمبرداری
Apple A5Apple A6Exynos 4412 QuadExynos 4412 QuadQualcomm MSM8960 Snapdragonچیپ
Dual-core 1 GHz Cortex-A9Quad-core 1.6 GHz Cortex-A9Quad-core 1.4 GHz Cortex-A9 Dual-core 1.5 GHz KraitCPU
PowerVR SGX543MP2Mali-400MPMali-400MPAdreno 225GPU
Li-Po 1432 mAh مکالمه شبکه ۸ ساعت، اینترنت ۸ ساعت، اینترنت وای فای مدت ۱۰ ساعت، پخش ویدیو ۱۰ ساعت، پخش موسیقی ۴۰ ساعت و در حالت استندبای ۲۲۵ ساعتLi-Ion 3100 mAhLi-Ion 2100 mAhLi-Ion 2000 mAhباتری
برخی معتقدند که تغییرات و بهبودهای اعمال شده در آيفون ۵ مانند نسخه‌‌های قبلی انقلابی نبوده است و انتظار قابلیت‌های جدی‌تری را داشته‌اند. نظر شما در رابطه با آیفون ۵ چیست و آن را چطور با دیگر تلفن‌های مطرح بازار مقایسه می‌کنید؟
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]جزییات فنی نمایشگر ۴ اینچی رتینای آیفون 5 منتشر شد[/h]

iPhone 5

پس از انتشار انبوهی از شایعات مختلف در مورد تولید نوع جدیدی از پنل صفحه نمایش که سنسورهای لمسی را درون خود جای داده است، بالاخره شرکت اپل مشخصات نمایشگر آیفون ۵ را منتشر کرد، که شاید آنقدرها برای دوستداران تکنولوژی نا آشنا نباشد.

پنل نمایشگر ۴ اینچی آیفون ۵ شباهت زیادی به پنل بکار رفته در iPhone 4S دارد، مشخصات فنی این صفحه نمایش را در زیر مشاهده کنید:

  • نمایشگر رتینا
  • قطر 4 اینچ به همراه سیستم چندلمسی
  • رزولوشن 1136 در 640 پیکسل با تراکم 326 پیکسل در اینچ
  • نسبت کنتراست 1:800
  • شدت روشنایی 500nit
  • لایه ضد اثر انگشت در جلو
همانطور که مشاهده می‌کنید متاسفانه پنل نمایشگر آیفون ۵ نسبت به 4S هیچ تغییری نکرده است و نمایشگر آیفون ۵ نیز همان کنتراست 1 به 800 و روشنایی 500 شمع بر متر مربع را ارایه می‌کند.
[h=3]مقاله مرتبط:[/h]

اما در ادامه اپل تایید می‌کند که نمایشگر آیفون ۵ از سیستم in-Cell که قبلا هم شایعه شده بود، بهره می‌برد. همانطور که می‌دانید در این سیستم صفحه لمسی و پنل نمایشگر یکی شده و به این ترتیب ضخامت نمایشگر کاهش یافته و حساسیت آن نیز افزایش می‌یابد. اپل در وب سایت خود اعلام کرده که ضخامت صفحه نمایش در این فناوری تا 30 درصد باریک‌تر شده و کیفیت تصویر آن ارتقاء یافته است. علت افزایش کیفیت نزدیک شدن پنل نمایشگر به سطح شیشه است که باعث کاهش انعکاس نور و افزایش توانایی تولید رنگ می‌شود.
در هر صورت انتظار می‌رفت که پنل نمایشگر آیفون ۵ همانند تمامی رقبا نسبت به نسل قبل بهبود داشته باشد، که با این اوصاف به جز افزایش اندازه و حفظ تراکم 326 پیکسل در اینچ و سیستم لمسی یکپارچه با پنل، بهبود قابل ملاحظه دیگری وجود ندارد.
در واقع اپل تنها ابعاد نمایشگر آیفون 4s را از ۳.۵ اینچ به ۴ اینچ افزایش داده و سیستم in-Cell که در تلفن Optimus G ال‌جی نیز وجود دارد را به آن اضافه کرده است. لازم است بدانید که شرکت‌های دیگر نیز راه‌حل‌های متفاوتی برای یکپارچه کردن نمایشگر و صفحه لمسی به کار برده‌اند به عنوان مثال سونی در تلفن Xperia V سنسورها را به جای پنل LCD در شیشه نمایشگر قرار داده است که دقیقا همین نتیجه یعنی نازک شدن و بهبود کیفیت را به همراه داشته است.‬
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]معرفی امکانات تازه iOS 6: سرویس جدید نقشه، سیری بهبود یافته، بلیط الکترونیکی و اشتراک گذاری ساده‌تر[/h]

iOS 6

علاوه بر معرفی آیفون ۵، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کنفرانس امشب اپل، مربوط به معرفی امکانات تازه iOS 6 بود، سیستم‌عاملی که برروی اکثر ابزارهای اپل نصب خواهد شد.

آنچه درباره این سیستم‌عامل گفته می‌شود این است: iOS 6 شامل ۲۰۰ ویژگی جدید است. امکاناتی برای استفاده راحت‌تر و بهتر از دستگاه‌های اپلی. iOS 6 سیستم‌عاملی است که به صورت اختصاصی برای آیفون ۵ طراحی شده است، اما با آیفون 4S، آیفون 4، آیفون 3GS، آی‌پد جدید، آی‌پد ۲ و آی‌پاد تاچ نیز سازگار است.
بعضی از ویژگی‌هایی که امروز درباره iOS 6 گفته شد، پیشتر در WWDC معرفی شده بود. بر اساس آنچه امروز بیان شد، اغلب نرم‌افزارهای iOS 6 مجدداً از نو طراحی شده‌اند.
پس از حذف نقشه گوگل از iOS، حالا اپلیکیشن نقشه با ویژگی‌هایی نظیر جستجو در میان ۱۰۰ میلیون آیتم موجود در پایگاه‌داده، معرفی شد.
نسبت به آنچه قبلاً در نقشه مشاهده شده بود، نسخه جدید این نرم‌افزار، بر روی آیفون ۵، روان‌تر از نسخه‌ای که در WWDC معرفی شده بود، اجرا می‌شد.
نقشه از ویژگی‌های سه بعدی و دید از نگاه هواپیما، نیز پشتیبانی می‌کند، که به کاربر امکان مشاهده سه‌بعدی اماکن مختلف را می‌دهد. نکته جالب در مورد ویژگی 3D، امکان تنظیم زوایه دید به صورت پویا است. این امکانات در نقشه گوگل نیز وجود دارند.

علاوه بر این، در نرم‌افزار نقشه، همگام‌سازی و به‌روزرسانی به سرعت انجام می‌شود.
نقشه اپل قادر به پشتیبانی از ویژگی جهت یابی قدم به قدم آن هم به صورت ۳ بعدی است و در آن از راهنمایی‌های سیری نیز کمک گرفته می‌شود. ویژگی ۳ بعدی به خوبی در حالت‌های افقی و عمودی کار می‌کند.
سیستم نوتیفیکیشن‌ یا اطلاع‌رسانی‌ها در iOS نیز دستخوش تغییرات شده است. حالا دیگر فیس‌بوک و توئیتر به نوتیفیکیشن‌های پیش‌فرض اضافه شده‌اند. اینک در حال اجرای هر نرم‌افزاری که باشید تفاوتی نمی‌کند. چون از هر جائی امکان توئیت در توییتر و یا پست کردن در فیس بوک از طریق بخش اطلاع‌رسانی‌های وجود دارد.
در iOS 6، سافاری از حالت تمام صفحه به خوبی پشتیبانی می‌کند. وجود تب iCloud در سافاری به کاربر کمک می‌کند که بوک‌مارک‌های سافاری را در مک و دستگاه اپلی خود همگام کند.

به قسمت ایمیل‌ها هم، ویژگی VIP اضافه شده است که به کاربر کمک می‌کند، ایمیل‌های رسیده از افراد مهم را راحت‌تر دنبال کند. تنها کافی‌ است بر روی ستاره کنار نام وی کلیک کنید تا به لیست VIP اضافه شود.

سرویس جدید PassBook، آنچه را که در خیلی از نرم‌افزارها انجام می‌شد حالا در یک محیط جمع کرده است. و کارت‌های اعتباری و بلیت‌ها کاربران را بصورت الکترونیکی و در یک محل نگه‌داری می‌شوند.

به کمک این نرم‌افزار می‌توانید همه بلیط‌ الکترونیکی خود را در یک محل نگه‌دارید.
سیستم اشتراک گذاری عکس‌ها در iOS 6 بهبود یافته است. سیری نیز بالغ‌تر شده و حالا دیگر از نتایج رخدادهای ورزشی و فیلم‌های در حال اکران نیز اطلاع دارد. در iOS 6 سیری به شما کمک می‌کند صفحه فیس‌بوک خود را به روز کنید. سیری می‌تواند نزدیک‌ترین رستوران به شما را پشنهاد دهد یا نر‌م‌افزار مورد نظراتان را اجرا کند.

نسخه نهایی iOS 6 از امروز در دسترس تولیدکنندگان نرم‌افزار قرار می‌گیرد و از هفته آینده یعنی ۱۹ سپتامبر نیز کاربران می‌توانند ابزارهای خود را به نسخه جدید iOS بروز کنند.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
آیفون ۵ معرفی شد: پردازنده A6، پشتیبانی از LTE، صفحه نمایش 4 اینچی با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ [بروز شد: گالری عکس+ ویدیو]



iPhone 5

بالاخره انتظارها به سر رسید و امروز اپل نسل جدید تلفن هوشمند خود با نام آیفون ۵ را معرفی کرد. بسیاری از ما حتی برای دانستن اسم نهایی این محصول نیز انتظار می‌کشیدیم، چه برسد به مشخصات فنی این ابر قدرت دنیای بازار محصولات دیجیتال، البته تقریبا هر آنچه پیش‌تر شایعه شده بود به حقیقت پیوست. این نسل جدید دارای صفحه نمایش ۴ اینچ و بدنه‌ای آلومینومی-شیشه‌ای است و از بسیاری جهات نسبت به آیفون 4S که انتقاد بسیاری را برانگیخته بود پیشرفته‌تر است.

ابتدا تصاویر مربوط به آيفون ۵ اپل را مشاهده کنید:

 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
پردازنده و مشخصات فنی بورد اصلی

بالاخره قلب تپنده محصولات اپل بعد از ۲ سال به عدد ۶ تغییر درجه یافت. A6 به گفته اپل دو برابر A5 قدرت پردازش دارد. شرکت Hynix تولید کننده حافظه داخلی آن می‌باشد. استفاده نکردن از قطعات شرکت سامسونگ در آیفون جدید مشهود است.

سرعت پردازنده اصلی دو برابر نسل گذشته و پردازنده گرافیکی هم به همان صورت ۲ برابر پردازنده گرافیکی قبلی قدرت دارد. به گفته اپل سیستم-روی-یک-چیپ (SoC) جدید ۲.۱ برابر در اجرای اپلیکیشن‌ها، ۱.۷ برابر در ذخیره عکس، ۱.۷ برابر در اجرای فایل‌های Keynote و ۱.۹ برابر در اجرای موسیقی سریع‌تر عمل می‌کند. در کنفرانس نماینده شرکت EA نیز به حاضران بازی Real Racing 3 را نشان داد و گفت که این موبایل توانایی نمایش گرافیکی در حد کنسول‌های بازی را دارد. این بازی نمایش داده شده سرشار از انعکاس‌ها و سایه‌ها بود و گرافیک بسیار بالایی داشت.



نمایشگر

نمایشگر جدید آیفون ۵ دوباره دارای‌ تراکم ۳۲۶ پیکسل در اینچ است،‌ اندازه آن ۴ اینچ می‌باشد و رزولوشن کلی آن به ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل رسیده است. اپلیکیشن‌های قدیمی‌در این نمایشگر در وسط نمایش داده خواهند شد و دو نوار سیاه در دو طرف آن قرار خواهد گرفت. به گفته اپل، توسعه دهندگان به راحتی می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را با رزولوشن جدید تطبیق دهند. همچنین به دلیل نسبت تصویر ۱۶ به ۹ فیلم بدون نوار سیاه در بالا و پایین نمایش داده خواهد شد. صفحه مربوط به لیست نرم‌افزارها نیز به جای ۴ ردیف حالا ۵ ردیف از آیکان‌ها را نمایش می‌دهد.
دوربین

با وجود کاهش ضخامت این موبایل نسبت به گذشته، اپل باز هم دوربین نسل جدید آیفون را بهبود داده است.دوربین جدید آیفون با نام iSight از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی از نوع BackSide illumination استفاده می‌کند. لنز این دوربین از ۵ قطعه تشکیل شده است و ماکسیمم دیافراگم ۲.۴ را دارا می‌باشد.




امکانات این دوربین که ۲۵ درصد کوچکتر است، به قرار زیر می‌باشد:

  • عکس برداری دینامیک در نور کم
  • همراستایی لنزها به صورت دقیق
  • استفاده از لنز بسیار شفاف کروی شکل
  • بهبود پردازش تصویر با استفاده از ISP یا Image Signal Processing نسل جدید
  • سیستم کاهش نویز بهبود یافته
  • عملکرد بسیار بهتر در نور کم
  • *****‌های هوشمند
  • ۴۰ درصد سرعت بیشتر در ذخیره عکس
  • سیستم به اشتراک‌گذاری مستقیم عکس
  • عکس پانورامای بی‌نظیر ۲۸ مگاپیکسلی
  • فیلمبرداری Full HD
  • سیستم ضد لرزش پیشرفته‌تر در حالت فیلمبرداری و عکسبرداری
  • امکان ذخیره عکس در هنگام فیلمبرداری
  • دوربین جلویی HD با قابلیت تشخیص چهره، امکان مکالمه ویدیوی در شبکه، رزولوشن 720p و سیستم Backside Illumination
مشخصات بدنه

بدنه این موبایل کاملا از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است، به گفته اپل این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاده و تا به حال هیچ شرکتی این کار را به این ظرافت انجام نداده است. این تلفن هوشمند نازک‌ترین موبایل شرکت اپل بوده است و ۱۸ درصد از آیفون 4S باریک‌تر و وزن آن نیز ۲۰ درصد کمتر است.
این موبایل ۱۱۲ گرمی‌ به دلیل تغییر نکردن عرض آن نسبت به 4S، هنوز ارگونومی‌ مناسب آیفون را با وجود افزایش‌ اندازه دارا است. در کل این موبایل ۲۲ درصد حجم کمتری نسبت به نسل قبل دارد.
آیفون ۵ دارای ۳ میکروفون است و سیستم کاهش نویز محیط را در بخش گوشی خود دارد. اسپیکر این موبایل نیز بهبود یافته است و صدای شفاف‌تری را ارایه می‌دهد. گستره فرکانس صدای پخش شده نیز افزوده شده است و شما صداهای فرکانس بسیار پایین یا بالا را نسبت به گذشته بهتر خواهید شنید.
نام پورت جدید این موبایل Lightning است که برخلاف پورت ۳۰ سوزنی آیفون‌های قبلی تنها ۸ سوزن دارد. این پورت جهت ندارد و شما به هر صورتی می‌توانید آن را به موبایل متصل کنید.
اما چه اتفاقی برای ابزارهای قبلی که مجهز به پورت ۳۰ سوزنه هستند می‌افتد؟ آیا لوازم جانبی قبلی کاربران بلااستفاده خواهند بود؟ اپل اعلام کرد که تبدیل این پورت به پورت کلاسیک ۳۰ سوزنی به بازار عرصه خواهد کرد و نگرانی برای استفاده از ابزارهای گذشته وجود ندارد.

عمر این پورت بسیار بشتر است و مقاوم‌تر ساخته شده است. رابط این پورت Adabtive است و با شرایط متفاوت تغییر فاز می‌دهد. ۸۰ درصد از پورت قدیمی‌کوچکتر می‌باشد و انتخاب‌های بیشتری را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد.


شبکه و اتصالات

آیفون ۵ از Qualcomm MDM9615M LTE برای اتصال به شبکه‌های مخابراتی استفاده می‌نماید، این چیپ توانایی اتصال به انواع و اقسام فرکانسها و استانداردها است. اما مهم‌ترین مشخصه این چیپ اتصال به شبکه بسیار پر سرعت نسل چهارم LTE می‌باشد.

کل سیستم شبکه آیفون ۵ روی یک چیپ قرار داده شده است و از یک سیگنال رادیویی استفاده می‌نماید. آنتن دینامیک به بهبود میزان پوشش شبکه کمک می‌کند.
سیستم WiFi جدید این نسل از آیفون از استانداردهای a ،b ،g و n پشتیبانی می‌کند و دارای دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز است. و به گفته اپل تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه سرعت را کاملا پوشش خواهد داد.

باتری

باتری این موبایل با وجود تمامی‌ بهبودها و کاهش‌اندازه، به نسبت تغییری نکرده و باز هم عملکرد مثبت نسل قبل را تکرار کرده است. این باتری در مکالمه شبکه 3G هشت ساعت، اینترنت 3G هشت ساعت، در اینترنت WiFi مدت ۱۰ ساعت، پخش ویدیو ۱۰ ساعت، پخش موسیقی ۴۰ ساعت و در حالت استندبای ۲۲۵ ساعت دوام خواهد آورد که بسیار مناسب است.

قیمت

همانند گذشته قیمت آیفون ۵ نیز ۱۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایت، ۲۹۹ دلار برای ۳۲ گیگابایت و ۳۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگا بایت است البته این قیمت‌ها برای افرادی است که آیفون ۵ را بصورت قراردادی از سرویس‌دهنده‌های مخابراتی خریداری می‌کنند.
 

Spectrum

کاربر فعال تالار زبان انگلیسی ,
[h=2]رکورد فروش ۲۵ میلیارد آهنگ در iTunes، میانگین ۱۵هزار دانلود در دقیقه[/h]
اپل یک رکورد جالب دیگر را هم در دنیای دیجیتال پشت سر گذاشت و اعلام کرد که از زمان راه اندازی فروشگاه آیتونز در سال ۲۰۰۳ تا کنون 25 میلیارد آهنگ در آن فروخته است.

به گفته ادی کیو، معاون ارشد سرویس ها و نرم افزارهای اینترنتی اپل، این میزان فروش بدین معنا است که از فروشگاه آیتونز «بیش از ۱۵۰۰۰ آهنگ در هر دقیقه دانلود شده است.» کاتالوگ آهنگ فروشگاه آیتونز اپل اکنون شامل بیش از ۲۶ میلیون آهنگ است که در ۱۱۹ کشور دنیا در دسترس کاربران قرار دارد.

و به مناسبت این رکورد تاریخی، اپل جایزه بزرگی هم در نظر گرفته است که نصیب یک دانلود کننده خوشبخت شد. این فرد خوشبخت، فیلیپ لوپکت از آلمان بود که با خرید آهنگ Monkey Drums توانست یک گیفت کارت ده هزار یورویی اپل را از آن خود کند.

اگر به خاطر داشته باشید، ماه گذشته هم اپل عبور خود از یک رکورد دیگر و دانلود ۴۰ میلیارد اپلیکیشن از اپ استور را اعلام کرده بود. بخش جالب ماجرا هم این بود که ۲۰ میلیون از این دانلودها، تنها در سال ۲۰۱۲ و توسط ۵۰۰ میلیون عضو فروشگاه اپلیکیشن اپل صورت گرفته بود.​
TheNextWeb



 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
عکس‌های آیفون 5S؟

عکس‌های آیفون 5S؟

اپل به تازگی آیفون 5 را که از نظر اندازه نسبت به آیفون‌های قبلی تغیراتی را داشت معرفی کرد اما شاید دیگر باید در مورد آیفون 5S صحبت کنیم. به گزارش جی اس ام یک وبسایت چینی عکس‌هایی از پنل آیفون در سایت خود قرارداده که ادعا می‌کند این همان آیفون 5S است که در حال ساخت در کارخانه Foxconn است. این عکس‌هایی که در اینجا می‌بینید بسیار شبه به آیفون 5 هستند، منبع این عکس‌ها اعلام می‌کند که در زمان استراحت کارگران این عکس‌ها را تهیه کرده است. هیچ راهی برای اینکه ثابت کنیم این عکس‌ها متعلق به آیفون 5 و یا آیفون 5S هستند وجود ندارد. این عکس‌ها در حالی منتشر شده‌اند که یک خبرگزاری چینی اعلام کرده بود اپل در کنار آیفون 6 امسال آیفون 5S را نیز ارائه خواهد کرد. این خبرگزاری ادعا کرده است که آیفون 5S نسخه بهبود یافته آیفون 5 است در حالی که آیفون 6 یک آیفون 5 اینچی خواهد بود. حال باید ببینیم که آیا این همه خبر و شایعه مانند شایعات آیفون 5 که به واقعیت پیوست درست از آب در خواهند آمد یا خیر؟ نظر شما چیست؟
منبع: sjbbs.zol.com
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
جزئیات آیفون 6 اپل منتشر شد

این گوشی هوشمند همراه با نمایشگر لمسی 4.6 اینچی وارد بازار می‌شود که این نمایشگر تا لبه گوشی کشیده شده است.



به گزارش پارس ،به در دنیای امروز که دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ‌ و بزرگتر می‌شوند، "مارتین هاجک"(Martin Hajek) مشخصه‌های مدل مفهومی آیفون 6 یا همان گوشی هوشمند بعدی اپل را معرفی کرده که اندکی نسبت به مدل کنونی بزرگتر است.

به گزارش فارس به نقل از تاپ‌اسکیپ، این طور که پیش‌بینی شده است این گوشی هوشمند همراه با نمایشگر لمسی 4.6 اینچی وارد بازار می‌شود که این نمایشگر تا لبه گوشی کشیده شده است.
بدنه این گوشی هوشمند از جنس آلومینیوم یک‌تکه به رنگ‌های مشکی و نقره‌ای ساخته شده است که بر زیبایی آن می‌افزاید.
شرکت اپل در تمام محصولات قبلی خود از کلید سخت‌افزاری Home استفاده می‌کرد اما این طور که گفته شده است این محصول جدید کلید یاد شده را نخواهد داشت. البته باید توجه داشت که شایعه برای حذف این کلید در مورد مدل قبلی آیفون 6 هم منتشر شده بود.
شکل ظاهری این گوشی هوشمند شبیه به Galaxy S III سامسونگ است و از نظر ظاهری می‌توان آن را رقیبی برای محصولات سامسونگ دانست.
نمایشگر آیفون 6 نسبت به گوشی هوشمند آیفون 5 طول بیشتری ندارد و در مقابل از پهنا اندکی بیشتر شده است و نماشگر تا لبه بیرونی گوشی ادامه پیدا کرده است. این اتفاق باعث خواهد شد تا علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای لذت بیشتری از این محصول ببرند و تماشای تصاویر ویدیویی در آن آسان‌تر باشد.

  • کدخبر :28902
  • تاریخ انتشار : ۱۳۹۱/۱۲/۱۵ ۱۶:۱۲:۳۳
  • سرویس: IT و دانلود
 
آخرین ویرایش:

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]معرفی آیفون 5S در ماه ژوئن و آیفون ارزان تر در ماه سپتامبر[/h]

تحلیل گر معروف، جین مونستر در گفتگوی تلویزیونی خود در مورد محصولات اپل پیش بینی هایی انجام داده و زمان معرفی آیفون نسل بعد را اعلام کرده. او در پیش بینی های خود ابتدا در مورد تلویزیون اپل چنین گفت : انتظار می رود در چند سال آینده معرفی تلویزیون اپل امکان پذیر باشد. مونستر در پیش بینی خود در مورد آیفون نسل بعد اپل گفت که ما همچنان بر این باوریم که آیفون 5S و همچنین آیفون ازران قیمت به ترتیب در ماه ژوئن و در ماه سپتامبر از طرف اپل معرفی می شوند. وی در مورد ارتقا سخت افزار آیفون 5S نیز گفت : انتظار می رود آیفون 5S دارای یک پردازنده ی سریعتر، دوربین بهتر و شانس بیشتر در فروش و امکان استفاده از یک تراشه ی NFC به عنوان کیف پول دیجیتال رو دارا باشد. جین در ادامه ی گفته های خود به این نکته اشاره کرد که به احتمال زیاد امکان استفاده از ویژگی های امنیتی بیومتریک (تشخیص هویت شخص از طریق اثر انگشت) در آیفون 6 امکان پذیر است و در زمان معرفی با آن آشنا خواهیم شد. پس در آیفون 5S این ویژگی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

در اوایل سال، تحلیلگر سابقه دار اوراق بهادار، مینگ چی کو نیز آیفون 5S را در ماه ژوئن یا ژوئیه با یک آیفون ارزان تر در حدود همان زمان پیش بینی کرده بود. با وجود این همه پیش بینی ها بهتر است منتظر خبر هایی از طرف خود اپل باشیم.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]ساخت تراشه A7 اپل توسط TSMC به تصویب رسید[/h]
بر اساس گزارش ها اپل اعلام کرد که در سال 2014 تراشه یا همان پردازشگر A7 خود را توسط شرکت TSMC تولید خواهد کرد و دیگر تراشه های اپل توسط شرکت سامسونگ تولید نخواهد شد. همچنین این تراشه برای اولین بار به صورت 20 نانومتری توسط این شرکت تولید می شود، که تکنولوژی جدید را در خود جای داده است.

از سال 2010 تراشه A4 اپل توسط شرکت سامسونگ تولید و در محصولات اپل مورد استفاده قرار می گرفت.ا ما بعد از اختلافات به وجود آمده بین این دو شرکت بزرگ، اپل تصمیم خود را برای عدم همکاری با شرکت سامسونگ گرفت، صنعت تراشه مطرح A7 دیگر بدست سامسونگ درست نخواهد شد و توسط سایر شرکت ها تولید و در محصولات آینده اپل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این بدان معنی است که تراشه A7 اپل در آیفون 5S مورد استفاده قرار نمی گیرد و به احتمال خیلی زیاد شاهد به کار بردن این تراشه بر روی نسل بعدی آیفون خواهیم بود.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]طرح مفهومی از آیفون ارزان قیمت برگرفته از iMac G3[/h]
با صرفه نظر از درست یا غلط بودن افسانه وجود آیفون ارزان قیمت امروز طرحی جدیدی از آیفون ارزان قیمت برگرفته از iMac G3 اپل،که به دست ماتئو جیانی طراحی شده در دنیای اینترنت منتشر شد. این طرح مفهومی همانند iMac G3 اپل دارای قاب پلاستیکی شفافی در پشت دستگاه می باشد که می توان سخت افزار به کار رفته در آیفون را به راحتی مشاهده کرد، همچنین به کار بردن چنین قابی در بدنه ی آیفون جذابیت خاصی به این محصول می بخشد.

در شایعات قبلی بسیاری از تحلیلگران پیش بینی کرده بودند که اپل به زودی یک نسخه از آیفون را به منظور به دست آوردن سهم بیشتر بازار و افزایش سودآوری با هزینه ی کم به بازار ارائه می کند. نسخه آیفون ارزان قیمت ممکن است در موقعیت محصولات اپل تاثیر به سزایی داشته باشد. با این وجود تحلیلگر معروف کو مینگ چی معتقد است که آیفون ارزان قیمت در سال جاری از سوی اپل در دسترس قرار خواهد گرفت. در پایین می توانید این طرح مفهومی را در رنگ های متفاوت مشاهده کنید.



 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]برای اولین بار محصولات اپل در سال 2013 فراتر از ویندوز به فروش می رسند[/h]
در خرید و فروش تجهیزات و محصولات در چند دهه گذشته، مایکروسافت کاملا فراتر از اپل در حال پیش روی بود، ولی در سال 2013 به نظر می رسد این فرایند تغییر خواهد کرد. با توجه به گزارش گارتنر، تسلط مایکروسافت دیگر روبه به پایان است. همچنین برای اولین بار فروش محصولات اپل در سال 2013، فراتر از دستگاه های ویندوز رسیده است.

همچنین با موفقیت های اخیر فروش محصولات اپل همچون آیفون و آیپد، فاصله اپل و مایکروسافت کمتر و کمتر می شود.فقط در سال گذشته اپل در مقایسه با فروش 175 میلیون دلاری دستگاه های ویندوز، بیش از 159 میلیون آیپاد، آیفون، ایپد و مک را به فروش رسانده است.

تفییر گجت های کاربران از دستگاه های رومیزی به دستگاه های تلفن همراه نگرانی جدیدی برای مایکروسافت در مورد تهیه محصولات جدید به وجود آورده است. وصعیت مایکروسافت با وجود انتشار دو نسخه از تبلت جدید خود یعنی Surface RT & Pro ، در بازار تبلت ها با تغییر روبرو نبوده است.

سایت خبری گارتنر همچنین پیش بینی می کند تا سال 2015 فروش PC ها ادامه خواهد داشت. همچنین آندروید به محبوب ترین سیستم عامل جهان تبدیل و مبازره ای برای مقام دوم بین اپل و مایکروسافت به وجود خواهد آمد. با وجود این همه پیش بینی ها از قدیم گفتن : شنیدن کی بود مانند دیدن. شاید اپل با ارائه نسخه های بعدی از آیفون و آیپد، به خصوص سیستم عامل IOS، دگرگونی جدیدی در بازار گجت ها به وجود آورد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]جدید ترین کانسبت و خبر های پیرامون IOS 7[/h]
در آگوست سال 2007 اپل سیستم عامل گوشی آیفون و آیپاد تاچ خود را به نام iOS نام گذاری کرد و اولین سیستم عامل خود IOS 1.0.1 را بر روی اولین گوشی هوشمند خود یعنی آیفون 2G راه اندازی کرد. بعد از گذشت چندین سال و ارائه دیگر نسخه های IOS حال نوبت به یک خانه تکانی حسابی از طرف اپل برای تغییرات کلی در سیستم عامل IOS می باشد. مطابق گزارش ها، اپل در حال کار بر روی ios 7 می باشد و برای اینکه از برنامه زمان بندی عقب نماند تیم مهندسی که در حال کار بر روی نسخه ی 10.9 سیستم عامل مکینتاش بوده اند را متوقف کرده تا بتواند تمام تمرکز خود را بر روی نسخه بعدی ios داشته باشد.

در سال گذشته مسئول بخش IOS آقای Scott Forstall بود که با رفتن وی مسئولیت این بخش به Jony Ive سپرده شد. حال برای هرچه زود تر تمام شدن این کار بزرگ ، امکان کار بر روی نسخه ی بعدی ios برای تیم مهندسی ios در بیرون از محل کار نیز فراهم شده است. بدین صورت که به آن ها آیفون های خاصی برای این کار داده شده و بر روی صفحه نمایش دستگاه از فیلترهای پلاریزه (محافظ های صفحه ای) خاصی استفاده می شود تا زاویه دید را کاهش دهد و فقط از رو برو صفحه نمایش قابل دیدن باشد تا آن ها بتوانند به براحتی کار بر روی نسخه ی بعدی ios را به اتمام برسانند. چنین کاری باعث می شود که دیگر افراد از ظاهر IOS 7 مطلع نشوند و ظاهر آن نیز لو نرود.
پیش بینی می شود که رابط کاربری IOS 7 با تغییرات و تفاوت های زیادی همراه باشد. همچنین Jony Ive خبر هایی در مورد تغییرات بزرگی در ظاهر و پوسته نسخه بعدی IOS داده است و احتمال می رود در زمان معرفی آیفون نسل بعد اپل از این نسخه IOS نیز رونمایی شود.

در این میان کانسبت هایی در مورد نسخه بعدی IOS طراحی و در دنیای اینترنت منتشر شد. که جدید ترین کانسبت IOS 7 منتشر شده را می توانید در پایین ببینید. طراح این کانسبت F. Bianco می باشد که مفهوم خود از IOS 7 را چنین نشان داده است. در این کانسبت پیشرفت های متعددی از جمله پیشرفت های لاک اسکرین، تنطیمات سریع، پاسخ دادن سریع، مدیریت دانلود در سافاری و خیلی مورد های دیگر قابل دیدن می باشد.






 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]فیس بوک چگونه با “فیس بوک هوم” اپل را فریب داد؟[/h]

اپل تا کجا تنزل خواهد کرد؟ ابتدا Tim Cook، مدیر عامل اپل مجبور به عقب نشینی و تعظیم در برابر خواسته های حزب کمونیست چین برای ادعا های به وضوح نادرست و با انگیزه های سیاسی درباره ی قوانین مشمول گارانتی محصولات اپل شد.
و حالا، اپل توسط فیس بوک مورد سوء استفاده و استهزاء قرار گرفته است.
هیچ راهی وجود ندارد که استیو جابز فقید با این سوء استفاده های تحقیر آمیز کنار می آمد.

ماجرا از این قرار است:
Mark Zuckerberg مدیر عامل فیس بوک در هفته ی گذشته از نرم افزار اندرویدی جدید با نام فیس بوک هوم رونمایی کرد.
به طور خلاصه، فیس بوک هوم پوسته ای است که بر روی سیستم عامل اندروید می نشیند و تصاویر و پیام های فیس بوک را به تمام کاربرد ها و برنامه های گوشی اولویت می دهد.
فیس بوک هوم در ۱۲ April برای دانلود آماده شده است و بر روی برخی از مدل های جدید Samsung و HTC قابل اجراست و در نهایت به صورت از پیش نصب شده بر روی تعدادی از گوشی های اندرویدی به بازار خواهد آمد. با گذشت زمان، ممکن است بر روی خیل عظیمی از گوشی های اندرویدی به اجرا درآید؛ که شمار آن به صد ها میلیون تخمین زده می شود.
دو ویژگی برجسته ی فیس بوک هوم عبارت اند از ” Cover Feed ” که یک نمای تمام صفحه ی قابل Swipe کردن (مرور تصاویر با انگشت) از تصاویر ارسال شده به فیس بوک است و دیگری ” Chat Heads ” که تصاویر پروفایل های دوستان کاربر در فیس بوک هستند که به صورت دایره های متحرک بر روی تمام برنامه های اندرویدی که کاربر از آن ها استفاده می کند، وجود دارند. هنگامی که شخصی از آن ها شروع به صحبت می کند، کاربر قادر به Chat کردن با او از طریق لایه ای در بالای برنامه خواهد بود.
چه کسی نبض بازار رقابت را در دست گرفته است؟

هنگامی که اپل به میدان گوشی های هوشمند وارد شد، نبض این عرصه در اختیار اپراتور ها بود. آن ها با قرارداد های تلفن همراه و از طریق فروش ringtone ، برنامه ها و سرویس ها مشغول کسب درآمد بودند.
اپل این روند را تغییر داد و اپراتور ها را مجبور به پذیرش پیشنهاد متفاوتی کرد. اپراتور ها درآمد حاصل از داده های موبایل و تلفن همراه را از طریق iPhone دریافت می کردند و در عوض، اپل مسئولیت کنترل و فروش محتوا را بر عهده داشت. اپل از همان ابتدای ورودش، نبض بازار را به دست گرفت و همچنان در دست دارد.
سپس Google از روی مدل اپل کپی برداری کرد و نتیجه ی آن، این است که دو شرکت متفاوت نبض بازار گوشی های هوشمند را به واسطه ی پلتفرم هایشان در دست دارند.
با این تفاوت که گوگل در حال از دست دادن آن است. ابتدا Amazon با محصولات با برند Kindle خود، بخشی از بازار گوگل را در اختیار گرفت و اکنون فیس بوک بخش دیگری از امپراطوری گوگل را تجزیه کرده است؛ با عرضه ی برنامه ی شبه سیستم عامل خود با نام فیس بوک هوم.
با ادعایش مبنی بر قرار گرفتن به عنوان رابط اصلی روی گوشی های اندرویدی، پیش بینی می شود که فیس بوک تصمیم بگیرد کدام سیستم پیام رسانی به عنوان پیش فرض در نظر گرفته شود(طبیعتاً فیس بوک)؛ کدام گالری استفاده شود(گالری فیس بوک) و در نهایت کدام موتور جستجو مورد استفاده قرار گیرد(شریک فیس بوک، مایکروسافت)؛ کدام تبلیغات به نمایش درآیند (تبلیغات مدّ نظر فیس بوک) و کدام برنامه ها و بازی ها در ارجحیت قرار بگیرند (متعلقات به فیس بوک).
گوگل به خاطر متن باز بودن، در حال از دست دادن نبض بازاری است که به لطف اندروید به دست آورده بود.
امکان ندارد هیچ گاه اپل نبض بازاری که خود به وجود آورده است را از دست بدهد و بدتر از آن، به شریک تجاری مانند فیس بوک اجازه دهد تا کنترل رابط کاربری iOS را در دست بگیرد. چه اینکه با این کار، استقلال و انحصار سیستم عامل را از دست خواهد داد و به دنبال آن، نام iOS در شرف محو شدن قرار خواهد گرفت؛ دقیقاً همانند شرایطی که هم اکنون توسط Amazon و فیس بوک برای اندروید گوگل به وجود آمده است.
فیس بوک هوم چگونه اپل را تحت تأثیر قرار می دهد؟
این روز ها توجه همه به تلفن های همراه شان جلب شده است. هر کسی که قادر به کنترل چیزی که کاربران هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش می بینند، باشد، به قدرتمند ترین تجارت روی این کره ی خاکی دست یافته است؛ دنیای تبلیغات. تلفن های همراه، ما را به سمت محتوای الکترونیکی و بازار تبلیغاتی جهت می دهند.
از نقطه نظر تجارت و پلتفرم، فیس بوک هوم تا کنون بهترین ایده ی فیس بوک برای این شرکت به شمار می آید. این ابتکار، نبض بازار گوشی های اندرویدی را در دستان فیس بوک قرار می دهد. این نرم افزار، سیستم عامل را جذاب تر می کند و کارایی آن را به پیش می راند. داده های کاربر برای برداشت و نمایش تبلیغات متناسب با آن، در دسترس قرار گرفته است. همه ی این مسائل تا زمانی که کاربران فیس بوک از گوشی های اندرویدی استفاده می کنند، می توان گفت که برای فیس بوک فوق العاده است. و دقیقاً همین جاست که خیانت فیس بوک پس از لطف اپل در ساخت برنامه اش برای iOS آشکار می شود.
به نظر شما چرا این امر برای اپل نکته ای منفی محسوب می شود؟
تا به امروز، احتمالاً اپل بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه مبتنی بر iOS به فروش رسانده است. این تعداد برابر با حدود نصف کاربران فیس بوک است (ارقام واقعی مربوط کاربران هم iOS و هم فیس بوک احتمالاً پایین تر از آمار منتشر شده است).
کاربران اپل سود آور ترین بازار در بین گوشی های تلفن همراه تا به امروز محسوب می شوند. دو امتیاز داده ای این بر درستی این موضوع صحّه می گذارند: درآمد زایی برنامه های اکوسیستم اپل و دیگری استفاده ی آنلاین کاربران. کاربران فعلی اپل متعلق به شرکتی هستند (به عنوان مثال فیس بوک) که می خواهد به سادگی از صنعت تبلیغات استفاده کند زیرا به عنوان یک گروه کاری، کار بیشتری انجام می دهند و بیشتر خرج می کنند.
اپل دارای قدرت فوق العاده ای در جهت دادن نسبتاً عمیق کاربران فعال پایگاه میلیونی اش برای جذب یا دور شدن از هر شبکه ی اجتماعی به وسیله ی روش ادغام آن شبکه با iOS است.
به عنوان مثال، هنگامی که شما تصویری را با iPhone خود ذخیره می کنید و بر روی ایکن کوچکی که یک علامت یک پیکان رو به خارج است، کلیک می کنید، اپل به شما اجازه ی اشتراک آن تصویر را از طریق ایمیل، iMessage، توییتر و فیس بوک می دهد. این نمونه ای کوچک از ادغام در برنامه هاست.
اپل به شما اجازه ای اشتراک از طریق شبکه های اجتماعی کوچک تر و با رتبه ی پایین تر مانند Google+، Pinterest، Tumblr، Linkedin یا Pheed را نمی دهد.
ایمیل و iMessage پیش فرض خود اپل هستند. اما اپل به توییتر و فیس بوک به عنوان سایت های اجتماعی برای دادن برتری بزرگ پیش فرض قرار گرفتن به آن ها، لطف بزرگی کرده است؛ سرویس های بزرگ به اشتراک گذاری درون ساخت در هر iDevice، غنیمتی برای هر شبکه ی اجتماعی محسوب می شود.
این مقدار توسط اپل به یک ارتقای گسترده برای توییتر و فیس بوک تبدیل شد و برتری بزرگی را برای آن دو شرکت به ارمغان آورد.
اما در حالی که اپل مشغول ترویج استفاده از فیس بوک در iOS بود، این فیس بوک است که در حال ترویج استفاده از اندروید است.
افرادی که شیفته ی فیس بوک شده اند، اکنون دلیل بسیار خوبی برای مهاجرت از iPhone به سمت اندروید برای استفاده از فیس بوک هوم دارند.
کاربرانی که در این روز ها برای خرید گوشی اقدام می کنند، ممکن است خود را بین دوراهی وفاداری به اپل یا وفاداری به فیس بوک ببینند. این امر قبلاً به سادگی قابل حل بود: کافی بود کاربر یک iPhone خریداری کرده و برنامه ی فیس بوک که در iOS و اندروید مشابه هم است را روی آن نصب نماید.
اما اکنون تعداد نامشخصی از هواداران فیس بوک، خانواده و دوستانشان را (از طریق فیس بوک هوم) به اپل ترجیح خواهند داد و این انتخاب آن ها را به سمت اندروید سوق خواهد داد.
Zuckerberg همچنین به طرز ماهرانه ای هنگام معرفی فیس بوک هوم توهین کرد. او به طور مختصر گفت: “آن مدل رابط کاربری در پیمایش آیکن ها، سپس باز شدن برنامه ها از آن آیکن ها ۳۰ سال قدمت دارد ــــ می دانید… شبیه iPhone و iPad، در واقع تا حد زیادی شبیه به هم هستند.”
فیس بوک هوم با ” Cover Feed ” اختصاصی اش، طوری ساخته شده است که “مدل رابط کاربری” را به زمان حال بیاورد؛ نه مانند iPhone که در گذشته گیر کرده است و این نرم افزار با ورودی بزرگی از مهندسین قبلی اپل در بخش iPad و iPhone ساخته شده است.
فیس بوک با اپل بازی می کند؛ آن هم در یک بعد زمانی بزرگ.
تنها شرکت بزرگی که فیس بوک واقعاً به آن وفادار است، رقیب اپل، یعنی مایکروسافت است که مالکیت درصدی از سهام فیس بوک را در اختیار دارد و دارای فناوری های Bing و Skype به طور کامل هماهنگ شده با فیس بوک است.
هنگام معرفی، Zuckerberg اذعان کرد که طرح فیس بوک هوم با همکاری با بزرگترین رقبای اپل، در کنار خود گوگل، شامل Samsung، HTC، Huawei، ZTE، Lenovo و دیگر شرکت ها بوده است که به معنی دادن امتیازاتی به آنان در کنار سر خم کردن های زیاد از طرف فیس بوک برای به ثمر نشستن این طرح است.
بیشترین نکته ی قابل توجه در فیس بوک هوم، آموزش دادن به کاربران برای استفاده از سیستم پیام رسانی فیس بوک به جای iMessage اپل است.
تمایل اپل برای لطف و دادن برتری به یک شرکت که با رقابت با علایق اپل بازی می کند، ممکن است هنوز هم مثالی از این موضوع باشد که چگونه وسواس اپل در رقابت علیه گوگل به این شرکت کوپرتینویی صدمه می زند. فیس بوک هوم قطعاً سیلی محکمی به صورت اپل است تا از این موضوع درس خوبی برای آینده ی همکاری با دیگر شرکت ها بگیرد. اما فیس بوک هوم هنوز هم می تواند توسط اپل قابل قبول باشد، زیرا مشت محکمی بر دهان گوگل نیز محسوب می شود.
آیا هنوز هم اپل کاربران را به سمت فیس بوک راهنمایی خواهد کرد تا او هم آن ها را به سمت اندروید بکشاند؟
پاسخ این سؤال نزد Tim Cook است.
پیشنهاد نمی کنیم که اپل یک جنگ تمام عیار هسته ای را علیه فیس بوک راه بیندازد، اما دیگر دست از نوازشش در برنامه ها و سیستم عاملش بردارد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]انتشار تصاویری از قطعات آیفون بعدی[/h]
مدت زمان زیادی از عرضه آیفون ۵ گذشته است و به روز های انتشار شایعات در مورد نسل بعدی آیفون نزدیک شده ایم. هر ساله این روند تکرار می شود. امسال احتمالا شاهد iPhone 5S و در کنار آن یک آیفون ارزان قیمت خواهیم بود. در تصاویری که به تازگی منتشر شده است شاهد چند قطعه از آیفون بعدی هستیم. البته هنوز کامل معلوم نیست این قطعات مربوط به آیفون اصلی است یا آیفون ارزان قیمت احتمالی. نکته جالب این است که دکمه قطع صدا (mute) به صورت دکمه در آمده و با فشار دادن عمل خواهد کرد. همچنین قسمت تولید کننده ویبره شاهد تغییراتی بوده است. قطعه دوربین جلویی شباهت زیادی به iPhone 5 دارد و به صورت قطعی مربوط به آیفون اصلی است. در ادامه می توانید تصاویر مربوط به این قطعات را مشاهده کنید.​

منبع خبر: MacRumors
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
آیفون ۵ با طلا و الماس ۱۵٫۳ میلیون دلار ارزش گذاری شد

آیفون ۵ با طلا و الماس ۱۵٫۳ میلیون دلار ارزش گذاری شد

Stuart Hughes جواهر ساز لیورپولی که پیش از این با قطعات الماس آیفون ۴ را ساخته بود و پس از آن مک بوک را از جنس پلاتین و آیپد ۲ را از طلا ساخت، حالا آیفون ۵ را با قطعات الماس و طلا ساخته است و با این کار گرانقیمت ترین تلفن همراه دنیا را بوجود آورده است. بر اساس گزارش منتشر شده، فرایند ساخت کاملا به صورت دستی و ۹ هفته به طول انجامید، لایه خارجی این تلفن همراه هوشمند از طلای ۲۴ عیار ساخته شده است و دکمه Home این تلفن همراه با الماس سیاه ۲۶ عیاری زینت بخشیده شده است. لوگوی اپل و گوشه های این تلفن همراه هوشمند از الماس سفید ساخته شده است و کل دستگاه با ۶۰۰ سنگ قیمتی پوشش داده شده است که ۵۳ عدد از آن در لوگوی اپل با رنگ سیاه بکار رفته است. گرانقیمت ترین تلفن همراه جهان به سفارش یک تاجر چینی که صاحب الماس های سیاه و سفید است ساحته شده است. این تلفن همراه لوکس به قیمت ۱۰ میلیون یورو معادل ۱۵٫۳ میلیون دلار قیمت گذاری شده است،‌ در عین حال نسخه ساده تر این تلفن همراه هوشمند از جنس طلا نیز در بازار وجود دارد که به قیمت ۳۳/۸۰۰ دلار به فروش می رسد.
آیفون ۵ از طلا و الماس لوگوی آیفون و گوشه ها از الماس ساخته شده است گرانقیمت ترین تلفن همراه جهان
منبع: Hitech.mailترجمه و ویراستاری پارسی: بازارمازار
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
آیفون بعدی دوربین ۱۲ مگاپیکسل را تجربه خواهد کرد؟

آیفون بعدی دوربین ۱۲ مگاپیکسل را تجربه خواهد کرد؟

آنچه از شایعات پیرامون آیفون جدید بر می آید، تغییر قطعی در دوربین این اسمارت فون محبوب می باشد، بهبود کارآمد در ویژگی های سنسور های دوربین نسبت به شاخص فعل اپل یکی از موارد کلیدی می باشد. دوربین آیفون ۵ یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز F2/4 با فیلتر هیبرید و روشنایی پشت بوده است. بر اساس گزارش ها آیفون بعدی با دروبین ارتقا یافته ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت تصویر برداری در نور کم و پشتیبانی از HDR ارائه خواهد شد.
اپل آیفون ۵ اس با دوربین ۱۲ مگاپیکسل ارائه خواهد شد؟
اپل از اواخر سال گذشته با بر سر زبان آمدن نام پرچمداران جدید آندروید اچ تی سی و سامسونگ که با نام های HTC ONE و Samsung Galaxy S4 در حال قدرتنمایی هستند، کمی بیشتر برای تولید محصول جدیدش تحت فشار قرار گرفته است و حالا در آینده از تحولات و تغییرات کلیدی که اپل نیز برای آیفون بعدی به همراه خواهد داشت بیشتر خواهید شنید. منبع: Gsmarenaترجمه و ویراستاری پارسی:‌ بازارمازار
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2] دومینویی از ده هزار آی‌فون
[/h]
می‌خواهید برخورد منظم و پشت سر هم ۱۰ هزار آی‌فون را در قالب یک دومنیوی زیبا ببینید؟
این ویدئو را در یوتیوب ببینید یا از اینجا دانلود کنید.
این ویدئو را استودیوی Aatma ساخته است که قبلا هم ویدئوهایی مثل کیبورد لیزری و هولوگرام سه‌بعدی برای گیم را ساخته بود. ویدئوهایی که آنقدر واقعی به نظر می‌رسیدند که خیلی‌ها هنوز هم تصور می‌کنند، ساختگی نیستند.
خب، مشخص است که خرید و سرپا نگه داشتن ۱۰ هزار آی‌فون از عهده کسی برنمی‌آید. بله! این آی‌فون‌ها به جز آی‌فون اولی، به شیوه کامپیوتری شبیه‌سازی شده‌اند.

در قسمت انتهایی ویدئو می‌بینیم که هزاران آی‌فون در کنار هم یک صفحه نمایش بزرگ را می‌سازند و یک تصویر بزرگ را نشان می‌دهند. ادعا می‌شود که این تصویر به کمک فناوری NFC ساخته شده است، اما ای‌فون همان طور که می‌دانید هنوز مجهز به این فناوری نشده است.
هدف این شرکت از ساختن این ویدئو این بوده است که یک یک چیز سرگرم‌کنند، همه‌گیر را در یوتیوب قرار بدهد که نشاندهنده خلاقیت شرکت هم باشد.

منبع: یک پزشک
 

Dorland

عضو جدید
[h=2]اپل در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران کارنامه ضعیفی دارد[/h] ایتنا- تصور کنید که نام‌ها و برندهای پرطمطراقی همچون اپل، آمازون، مای اسپیس و حتی گوگل، چندان هم در زمینه حفاظت از داده‌های کاربران و حفظ حریم خصوصی آنان موفق و ایمن عمل نکرده‌اند.






گروه حمایت از حریم خصوصی و آزادی‏‌های مدنی در آمریکا هشدار داده است که شرکت‌های بزرگی مثل اپل و وریزون چندان به فکر محافظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران خود نیستند.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم به نقل از وب سایت بنیاد مرزهای الکترونیک (EFF)، گروه حمایت از آزادی‌های مدنی و حریم خصوصی در آمریکا طی گزارشی به بررسی میزان تعهد شرکت‌های بزرگ آی.تی در زمینه محافظت از داده‌ها و حریم خصوصی کاربران پرداخته است.

در این گزارش به کاربران هشدار داده است شرکت‌هایی مثل اپل و وریزون در این زمینه چندان قابل اعتماد نیستند.

این گروه در گزارش خود شرکت‌های بزرگ آی تی را از لحاظ مولفه‌هایی مثل تضمین محافظت محتواهای کاربران، محافظت از داده‌های کاربران در مقابل درخواست‌های دولت، انتشار دستورالعمل‌ها و راهنماهای حقوقی در زمینه حریم خصوصی کاربران، انتشار گزارش‌های شفاف در زمینه رویکرد شرکت به حریم خصوصی، مبارزه برای حفظ داده‌های کاربران در دادگاه و کنگره آمریکا مورد رتبه‌بندی قرار داده است.

بر اساس این گزارش، شرکت آمازون فقط در زمینه دو مولفه آخری یعنی مبارزه در دادگاه و کنگره برای دفاع از حریم خصوصی کاربران کارنامه قابل قبولی داشته است ولی در سه مولفه اولی عملکرد چندان درخشانی نداشته است.

عملکرد شرکت اپل نیز در هر چهار مولفه اول غیرقابل قبول بوده است و فقط در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران در کنگره عملکرد قابل قبولی داشته است. شرکت ‌ای تی‌اند تی (AT&T) نیز از این نظر مانند شرکت اپل عمل کرده است.

در این میان شرکت دراپ باکس که یکی از عرضه کنندگان پایگاه‌های پردازش ابری است، عملکرد قابل قبول‌تری داشته و فقط در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران در دادگاه ضعیف عمل کرده است.

برآوردهای این گروه نشان می‌دهد که از میان ۱۸ شرکت مطرح عرضه کننده خدمات و فناوری‌های تحت وب فقط شش شرکت در پنج مولفه از شش مولفه‌ی فوق عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

در این میان فقط شرکت‌های توئیتر و سونیک دات نت در هر شش مولفه مورد بررسی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

شرکت‌های وریزون و مای اسپیس نیز در هیچکدام از این زمینه‌ها نمره قبولی نگرفته‌اند. شرکت یاهو نیز فقط در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران خود در دادگاه کارنامه قابل قبولی داشته است.

شرکت گوگل نیز فقط در زمینه محافظت از داده‌های کاربران در برابر فشارهای دولت عملکرد ضعیفی داشته و در بقیه موارد عملکرد قابل قبولی داشته است.

مایکروسافت از این نظر یک پله از گوگل هم عقب‌تر است چون هم در این زمینه عملکرد ضعیفی داشته است و هم در زمینه دفاع از حریم خصوصی کاربران در دادگاه.
منبع: ITNA
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2]نرم افزار رسمی ایرانسل آیفون و آیپد MyIrancell 1.1[/h]

ایرانسل نرم افزار رسمی خود برای iOS را اخیراً در اپ‌استور معرفی نموده است. این نرم افزار که می‌تواند برای بسیاری از کاربران این اپراتور کاربردی باشد جهت انجام اموری همچون چک کردن میزان استفاده، پرداخت، فعال و غیرفعال‌سازی سرویس، تغییر تعرفه، پرداخت قبوض و… مفید است. برای استفاده از این سرویس ایرانسل نیاز به پسورد e-Care دارید که از طریق سایت ایرانسل قابل بدست آوردن است. این اپلیکیشن برای شارژ سیمکارت کاربران آیپد نیز بسیار کاربردی است. توجه: اگر آیفون یا آیپد شما جیلبریک نیست برای جلوگیری از بروز مشکل این اپلیکیشن را از App Store دانلود کنید.

دانلود از لینک مستقیم
پسورد: ندارد
منبع: دانلودها



منبع: لرد دانلود
--
برچسب ها: آیپد -نرم افزار -ایرانسل
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]تصویر مربوط به پنل آیپد 5 به بیرون درز کرد[/h]



این تصویر گویای این است که اپل سعی دارد حاشیه کنار صفحه نمایش را باریک‌تر از گذشته نماید. این کار باعث خواهد شد تا صفحه نمایش بزرگ‌تر به نظر رسیده و باعث زیباتر شدن محصول شود. باریک‌تر شدن حاشیه صفحه نمایش در آیپد 5 باعث کوچک‌تر شدن این تبلت خواهد شد؛ در حالی که اندازه صفحه نمایش همان 9.7 اینچ باقی خواهد ماند.

نکته دیگر این است که آیپد 5 از نظر شکل ظاهری بسیار شبیه به آیپد مینی شده است. گویا اپل قصد دارد تا روند طراحی آیپد مینی را در مورد آیپد 5 نیز تکرار کند تا این دو تبلت خود را بیش از پیش به یکدیگر شبیه کند. اپل جوری برنامه‌ریزی خود را ترتیب داده تا آیپد و آیپد مینی جدید خود را به همراه پاره‌ای از تغییرات از جمله بهبود پردازنده و حافظه رم و صد البته iOS 7، در اوایل سال 2014 میلادی به بازار عرضه کند. به هر حال تا آن زمان وقت زیادی باقی مانده است، چیزی که این روزها درخور توجه است، iOS 7 می‌باشد که قرار است چند روز دیگر به طور رسمی در WWDC امسال معرفی شود. معرفی نسخه هفتم iOS، پرده از بسیاری از رموز و شایعات برخواهد داشت.
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
دو مدل جدید از گوشی هوشمند اپل تا یک ماه دیگر وارد بازار می‌شوند

دو مدل جدید از گوشی هوشمند اپل تا یک ماه دیگر وارد بازار می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات شگفت انگیز و به نقل از فارس، منابع آگاهی که از فعالیت چرخه تامین قطعات مورد نیاز اپل مطلع بودند به پایگاه اینترنتی تایوانی DigiTimes گزارش دادند که شرکت اپل در فصل سوم سال جاری میلادی ۲۰ میلیون دستگاه از این گوشی های هوشمند جدید را در نخستین ماه تولد آنها وارد بازار جهانی می کند. مدل اصلی از این دو محصولی که قرار است امسال وارد بازار شوند نسخه به روز شده گوشی هوشمند آیفون ۵ محسوب می شود که البته این محصول جدید در راستای تصمیم طولانی مدت اپل برای عرضه گوشی هوشمند ارزانتر به تولید می رسد. مدل دیگر که با قیمت پایین تر به دست مشتریان می رسد، نسخه ای مشابه گوشی هوشمند آیفون ۴ است که البته پردازنده و نمایشگر آن به صورت ضعیف تر طراحی شده است. پیش بینی شده است که عرضه آیفون های جدید از اواخر ژوئن یعنی حدود یک ماه دیگر آغاز شود و بین ماه های آگوست و سپتامبر به صورت گسترده به دست کاربران جهانی برسد. این خبر با شایعاتی که پیش تر دراین زمنیه منتشر شده بود هماهنگی دارد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]اپل از سامسونگ به دلیل نقض پنج پتنت این شرکت در گلکسی اس 4 شکایت کرد[/h]




هفته گذشته اپل به دادگاه کالیفرنیا اعلام نمود که قصد دارد شکایت خود را بر علیه سامسونگ به دلیل نقض اختراع‌های ثبت شده‌‌اش در تلفن گلکسی S4 ارائه نماید. امروز این کمپانی رسما جزئیات مربوط به 5 پتنت نقض شده را به دادگاه ارائه نمود. بخشی از این پتنت‌ها مربوط به دستیار صوتی Siri است، که بنا به ادعای اپل توسط سامسونگ در S-Voice نقض شده‌اند.

2 پتنت اپل که ظاهرا در گلکسی اس 4 و همچنین Google Now نقض شده‌اند مربوط به سیری اپل هستند. این پتنت‌ها مربوط به فعال شدن دستیار صوتی برای جستجو جامع است. پتنت‌های شماره 605 و 959 به «اینترفیس جامع برای دریافت اطلاعات در یک سیستم کامپیوتری» اشاره دارند.
سه پتنت دیگر نیز مربوط به گرافیک رابط کاربری تاچ‌ویز سامسونگ، نحوه همگام سازی اطلاعات بین ابزارهای مختلف و روش انجام یک عمل در ساختار اطلاعات کامپیوتری، هستند.
اپل متوجه شده که در گلکسی اس 4 برخی از پتنت‌های قبلی این شرکت توسط سامسونگ نقض شده‌اند. پتنت‌های که در ابزارهای قبلی سامسونگ نیز بدون مجوز اپل بکار گرفته شده بودند.
اوایل امسال دادگاه به سامسونگ و اپل دستور داد تا بخش‌های مورد شکایت از یکدیگر را محدودتر کنند. اپل نیز یکی از 22 محصول سامسونگ که مورد شکایت قرار داده بود را کم کرد و در عوض گلکسی اس 4 را به لیست اضافه نمود.
به هر حال با توجه به فروش بسیار خوب گلکسی اس 4، اپل نیز تلاش می‌کند تا از راه قانونی مانع فروش این تلفن شود. تلفنی که به ادعای اپل، اختراع‌های ثبت شده این شرکت را نقض نموده است. دادگاه جدید نبرد قضایی سامسونگ و اپل در ماه آینده -25 ژوئن- در سن خوزه برگزار خواهد شد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]قاضی دادگاه: قابلیت انتخاب متن در ابزارهای سامسونگ، پتنت اپل را نقض می‌کند[/h]



اگر تصور می‌کنید که پس از دادگاه‌های دنباله دار سامسونگ و اپل که نهایتا منجر به ضرر بیش از 1 میلیارد دلاری سامسونگ گردید، دو کمپانی در صلح و سازش و دور از دادگاه در حال رقابت هستند، سخت در اشتباه هستید. قاضی دادگاه کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده امریکا، سامسونگ را محکوم به نقض اختراع ثبت شده اپل در زمینه انتخاب متن کرد. همین موضوع ممکن است باعث ممانعت از فروش ابزارهای سامسونگ در ایالات متحده امریکا شود.

قاضی دادگاه بار دیگر سامسونگ را به نقض اختراع ثبت شده اپل محکوم کرد این بار، اختراع ثبت شده مربوط به نحوه انتخاب متن است. شاید این موضوع از نظر ما پیش پا افتاده به نظر برسد اما نقض همین پتنت ممکن است باعث مشکلات بسیار بزرگی برای سامسونگ گردد و مانع از فروش محصولات این کمپانی در بازار امریکا گردد.
دادگاه کمیسیون تجارت بین الملل، شکایت دیگر اپل که مربوط به نحوه تشخیص ابزار زمانی که از طریق میکروفون یا ابزارهای خارجی دیگر به جک هدفون دستگاه متصل می‌شوند را وارد ندانست و اعلام نمود که سامسونگ این پتنت اپل را نقض نکرده است.
حال اگر کمیسیون نیز با رای قاضی دادگاه موافق باشد، آنوقت می‌تواند دستور ممانعت از فروش ابزارهایی که این اختراع در آنها نقض شده را بدهد. از جمله ابزارهایی که سامسونگ این اختراع را در آنها نقض نموده می‌توان به سری گلکسی، ترنسفورم و نکسوس اشاره کرد. البته این احتمال نیز وجود دارد که کمیسیون به طور کامل رای دادگاه را رد کند. به هر حال نتیجه نهایی در ماه آگوست 2013 اعلام خواهد شد و تا آن زمان سامسونگ باید امیدوار باشد که کمیسیون با دادگاه هم عقیده نباشد.
 

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]جریمه سامسونگ به اپل در دادگاه مناقشه بر سر پتنت‌ها از 1 میلیارد دلار به 598 میلیون دلار کاهش یافت[/h]


اپل

دادگاه مناقشه بین اپل و سامسونگ که چند ماه پیش، سامسونگ را محکوم به نقض اختراع‌ها ثبت شده اپل کرد و رای به جریمه 1 میلیارد دلاری سامسونگ داد. حالا قاضی دادگاه رقم جریمه سامسونگ را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و دل چشم بادامی را شاد نموده است. قاضی «لوسی که» رقم جریمه را به 598,908,892 دلار کاهش داده است و همچنین دستور یک جلسه تازه را برای بررسی بالانس مالی و محاسبه مجدد مبلغ جریمه صادر کرده است.


در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به مناقشه اپل و سامسونگ، قاصی دادگاه طرف کره‌ای را به پرداخت 1.049 میلیارد دلار جریمه مجبور کرد. حال طی بررسی جدیدی که این قاضی بر روی پرونده انجام داده، مبلغ 450,514,650 دلار از جریمه را کاهش داده است.
قاضی دادگاه دو اشتباه مهم را در نحوه محاسبه مبلغ جریمه توسط هیئت منصفه مشاهده کرده است. آن‌ها سود سامسونگ را برای محاسبه مبلغ جریمه مربوط به اختراع‌های ثبت شده اپل در محصولات این شرکت در نظر گرفته‌ بودند، در صورتی که می‌بایست میزان ضرری که اپل بابت نقض اختراع‌های ثبت شده‌اش توسط سامسونگ داشته را در نظر می‌گرفتند. ظاهرا هیئت منصفه همچنین در رابطه با مدت زمانی که سامسونگ پتنت‌های اپل را نقض نموده نیز اشتباه نموده است. قاضی معتقد است که این زمان می بایست از زمانی که اپل به سامسونگ اطلاع داده که سامسونگ در حال نقض اختراع‌های ثبت شده این شرکت است، محاسبه شود.
به این ترتیب قاضی دادگاه تصمیم گرفته تا خود به محاسبه میزان خسارت اپل یا جریمه سامسونگ بپردازد و تا اینجای کار نیز محاسبات به سود سامسونگ پیش رفته است. این تصمیم قاضی در راستای درخواست سامسونگ نسبت به محاسبه مبلغ جریمه توسط خود قاضی دادگاه صورت گرفته است.
مبلغ جریمه سامسونگ مربوط به نقض اختراع‌های اپل در 14 مدل از ابزارهای گلکسی شامل، نکسوس S 4G و گلکسی اس 2 تعیین شده است.
جالب است بدانید که اپل و سامسونگ خود را برای یک دادگاه قضایی دیگر در سال 2014 آماده می‌کنند و این بدین معناست که قرار نیست بین آن‌ها به این زودی‌ها صلح و سازش برقرار شود.

منبعThe Verge لینک مطلب
 

Similar threads

بالا